abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 januari 2011 @ 12:56:22 #1
331 Merel
Be here now.
pi_90788091
Het vorige deel: Slank # 1288 - Met Richard-groupies

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 3 januari 2011 @ 12:57:17 #2
331 Merel
Be here now.
pi_90788127
Zoals ik zei...:

Op zich weet ik ook wel flink veel van arbeidsrecht, maar heb vandaag even te weinig tijd om me ergens goed in te verdiepen. Maarrrrr Puff, ik ben wel heel benieuwd wat er bij jou nou allemaal aan de hand is qua werk, dus als je het kwijt wil staat mijn PM ook open ;)
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Vis een optie? maandag 3 januari 2011 @ 12:57:29 #3
70532 loveli
N
pi_90788135
ja hoi
fipo :+
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 3 januari 2011 @ 12:58:29 #4
70532 loveli
N
pi_90788180
Oh my, het nieuwe jaar is net begonnen en ik werd net gebeld door een vriendin of ik kom shoppen...
crap in = crap out
pi_90788341
SHOPPEN *O*
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_90788374
bah ik heb mijn dag niet
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_90788461
shoppen :r

oh, en ik mag over een half uur naar huis! O+ ze hadden niet gedacht dat ik vandaag zou komen werken _O-
Ja doei.
pi_90788785
met handschoenen in huis }:|
pi_90788825
Shoppen O+
pi_90788964
Lijstje dan maar

O:niks, stond later op dan gepland
T: 300 gram kwark + lijnzaad
L: salade van bleekselderij, tomaat, paprika + 1 blikje tonijn.
Dressing van mayo + kwark + kruiden en zo
T: la vache kaasje + 2 plakjes rookvlees
D: bloemkool met een zelf gemaakt (30+) kaas sausje + lamsworstjes
pi_90789016
Progje doe jij low carb?
  Vis een optie? maandag 3 januari 2011 @ 13:21:40 #12
70532 loveli
N
pi_90789062
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:14 schreef MevrouwPuff het volgende:
met handschoenen in huis }:|
2000 watt straalkacheltje lenen?
crap in = crap out
pi_90789463
Was doen bij mijn ouders is echt niet meer handig.. baal echt dat ik geen plaats heb voor een wasmachine!
pi_90789502
quote:
Op maandag 3 januari 2011 13:21 schreef loveli het volgende:

[..]

2000 watt straalkacheltje lenen?
Die heeft pa vorige maand weer opgehaald :P
Neu, ga straks naar mn broer en daar is het wel warm.
pi_90789563
@coco: Brunssum boks! Mijn moeder komt er vandaan en ik heb in mijn jeugd heel veel fijne zomervakanties doorgebracht bij mijn opa en oma. O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? maandag 3 januari 2011 @ 13:33:15 #16
70532 loveli
N
pi_90789625
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:29 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Was doen bij mijn ouders is echt niet meer handig.. baal echt dat ik geen plaats heb voor een wasmachine!
Vaatwasser eruit oO<
(die heb je toch?)
crap in = crap out
pi_90789798
quote:
Op maandag 3 januari 2011 13:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Vaatwasser eruit oO<
(die heb je toch?)
Nee ik heb geen vaatwasser, daar heb ik ook geen plek voor..
pi_90790537
Ik eet in plaats van de geplande zalm een makreelfiletje. Lekker! :9
pi_90790745
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:29 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
In Amsterdam zitten veel goedkope wasserettes toch?
pi_90791348
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:20 schreef Perruche het volgende:
Progje doe jij low carb?
yep :)

dat werkt (helaas) voor mij het beste...

maar ik ga deze week even weer streng low-carb (naja tot donderdag :P, daarna 2 dagen naar een "sauna hotel" dus dan let ik weer wat minder op)

en daarna ga ik een dag weinig tot geen carbs en een dag 1 maaltijd wel met carbs (brood of pasta e.d.)
pi_90791758
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:32 schreef Phaidra het volgende:
@coco: Brunssum boks! Mijn moeder komt er vandaan en ik heb in mijn jeugd heel veel fijne zomervakanties doorgebracht bij mijn opa en oma. O+
Haha, leuk :D M'n ouders wonen er nog steeds, en meerdere vrienden van me ook. Ben er dus nog regelmatig te vinden :)
pi_90791788
Lijstje:
O: Kom yoghurt met banaan
T: 2 boterhammen met rookspek
T: Hele paprika
L: 2 boterhammen met kipfilet en tomaat
T: Appel
T: Tomaat / paprika / rode ui / feta - salade
D: 2 pitabroodjes met rundergehakt en champignons en ui
T: Wodka en cashews

Vanavond regeltjes SWZ (woonstichting Zwolle) doorlezen en inschrijven!

Morgen weer sporten!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_90791798
Hoi! :W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_90791873
prepare for a big rant, maar dit moest ik even kwijt :@

Ik heb pas net die "Lekker Dik" documentaire gezien, en ik vind het bijzonder en ook heel erg goed dat ze zoveel kanten van "dik" zijn laten zien: het hele harde van die zoon tegenover z'n moeder, vervolgens het herkenbare eten van zijn moeder (hallo mam :W - het is precies mijn moeder en schoonmoeder :o) , maar ook het "het interesseert me niks dat ik dik ben :{w " (maarstiekembaalikertochvan :{) van een heleboel mensen.

Het frappante is dat ik mezelf herken in bijna ál die facetten. Ik kan, en dat vind ik soms best erg van mezelf, heel hard oordelen over dikke mensen. Maar ik snap aan de andere kant het troost-eten of het eenzaam-eten ook wel. Hell, been there, done that. En soms, als ik mezelf te dik vind, roep ik "maar ik zit wél lekker in m'n vel *O*" (wat dan eigenlijk niet zo is -O- ). En bij tijd en wijle kan ik enorm bewust eten en en bewegen. En het dan ook weer compleet laten verslappen, na een blessure bijvoorbeeld.

Ik wil niet oordelen over andere mensen, omdat ik júist al die aspecten zo in mezelf herken. En daarom denk ik dat we toch allemaal in dit topic blijven, en waarom ik er steeds weer naar terugkeer. Natuurlijk om de gezelligheid O+ , maar ook om jezelf erbij te houden, om van anderen even te horen dat je te weinig eet, of dat het ook wel weer eens normaal kan, of dat het goed is dat je bent gaan sporten. Daardoor blijven al die kanten van het omgaan met je eigen lichaam een beetje in balans. Bij mij, tenminste.
pi_90792050
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:38 schreef _aurum_ het volgende:
Ik ben ook zo'n carrièrevrouw, die zich 3 slagen in de rondte werkt met alle bijbehorende hoofdpijn :X ok en ook wel het geld :P
Maar ik ga dit voorjaar een cursus doen waarmee ik als het meezit in het najaar mijn eigen bedrijfje wil starten. Ik wil het in het begin naast mijn werk doen en dan zien we of het echt gaat lopen :)

Het begint met ambitie ofzo :+
Ik ben ook wel gericht op carriere, maar ik geloof dat het bij mij bij hard werken gaat blijven, en niet het geld :').

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:54 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

In Amsterdam zitten veel goedkope wasserettes toch?
Kan zelfs gratisss was komen doen bij mij op het complex. Moet ze wel de halve stad door en 2 uur wachten.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_90792416
in de bus! :W
Ja doei.
  maandag 3 januari 2011 @ 14:34:48 #27
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_90792465
Haaaai,

Lijst:
O: boterham rookvlees, beschuit kaas, beker melk
T: appel, peer
L: boterham jam, beschuit kaas, snee stol
T: lychees, worteltjes, blokje choco, halve oliebol (nu zijn ze op)
D: roergebakken verse spinazie, sperzieboontjes en gehaktballetjes
T: 200 kwark/200 vla en wat zoute sticks
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_90792466
* eens is met Razztwizzle * (heb docu niet gezien btw)

Zit alleen wel verschil in de mensen hier die 'stevig' overgewicht hebben (gehad) en de mensen met een klein beetje overgewicht. Alhoewel het voor iedereen hier een stok achter de deur kan zijn.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 3 januari 2011 @ 14:39:05 #29
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_90792650
Ach, ik weeg nog bijna even veel als toen ik hier aan kwam kakken :+ 3 kilo minder misschien :P

Ik sport en eet nu wel beter dan toen ik hier net kwam 8-)

Oh en ik wil:
- kunstzinnige shizzle doen
- schrijven
- een kick-ass postkoloniale literatuur miep worden :Y)
- genoeg centjes verdienen om relaxed te leven en op vakantie te kunnen *O*
- gezond zijn en blij doorgaan met sporten en nog een kilo of 5 eraf :P

Mijn voornaamste problemen:
- ik ben lui :')
- en ietwat onzeker of realistisch, hangt er vanaf hoe je het bekijkt :+
- ik stel uit.

Heb ik ook weer even zelf-analyse gedaan :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 3 januari 2011 @ 14:57:08 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90793604
Hoi :W.

Ik ben net even flink uit mijn slof geschoten bij het UWV, schrok er zelf van :{. Maar ja, dat is wat slaapgebrek en frustratie met mensen doet blijkbaar.

Ik heb me vandaag ingeschreven en wilde vandaag een afspraak maken. Dat moet telefonisch en dat kan dus niet. En ik had besloten dat ik dat probleem maar eens bij de andere partij ga neerleggen ipv zelf steeds afhankelijk te zijn van iemand anders ^O^.

In ieder geval toen ik daar kwam en zei dat ik een afspraak wilde maken, wilde ze me een nummer geven.
Ik dus: "Dat kan niet, want ik ben slechthorend en kan niet telefoneren."
Zij weer: "Maar ik maak geen afspraken."
Ik: "Hoe moet ik dan een afspraak maken? Jullie moeten je dienstverlening naar doven en slechthorenden eens verbeteren! :(."

En toen bood ze me een glaasje water aan en zei ze dat het allemaal goedkwam :@.

Ik heb nu dus een afspraak en enerzijds ben ik blij dat ik eens voor mezelf ben opgekomen en anderzijds ben ik geschrokken dat ik zo emotioneel reageerde...
Niet meer actief op Fok!
pi_90793732
heeel goed Vik! :*
Ja doei.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:01:51 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90793868
Ja maar nu zit ik wel weer te janken :r.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 3 januari 2011 @ 15:04:28 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90794000
En iedereen keek me aan :@.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 3 januari 2011 @ 15:08:54 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90794206
Nou ja, adem in, adem uit, ik heb wel eten voor vanavond en morgen. Morgen wordt het risotto :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_90794226
De loodgieter is er!
quote:
Op maandag 3 januari 2011 15:01 schreef Viking84 het volgende:
Ja maar nu zit ik wel weer te janken :r.
:* rot hoor, ik ken het maar al te goed. Stomme bureaucratie ook!
pi_90794308
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:04 schreef Viking84 het volgende:
En iedereen keek me aan :@.
nou en, je bent gewoon goed voor jezelf opgekomen..

En niet gek dat je emotioneel wordt na alles wat er gebeurd is.
Het UVW is echt een organisatie waar je gillend gek van wordt. Echt wat een drama organisatie!

:* :*
pi_90794735
Heel goed Vik! Het is zo jammer dat het nodig is en al helemaal dat jij er emotioneel van wordt (wat ik heel goed herken), maar het is inderdaad hun probleem. Er zullen ook doven en slechthorenden zijn die niet iemand hebben die voor hun kan/wil telefoneren. Bovendien vind ik het raar dat zo'n grote en belangrijke organisatie niet (ook) via internet bereikbaar is...
:* :* :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_90794804
Raging Vik :o
Laat wel zien dat wanneer je een beetje stennis maakt, je wel dingen voor elkaar kunt krijgen :{
Top van je dat je zo voor jezelf opkomt! ^O^ :*

Maria, punt 4 willen we volgens mij allemaal! Alleen is het makkelijker gezegd dan gedaan...
Daarnaast gaat het moeilijk samen met punten 1t/m3 (doorgaans) :P
pi_90794902
maria, goed lijstje ;)

Vik, ik vind het goed dat je voor jezelf bent opgekomen. En goed dat je nu wel een afsrpaak hebt!
pi_90794910
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ach, ik weeg nog bijna even veel als toen ik hier aan kwam kakken :+ 3 kilo minder misschien :P

Ik sport en eet nu wel beter dan toen ik hier net kwam 8-)

Oh en ik wil:
- kunstzinnige shizzle doen
- schrijven
- een kick-ass postkoloniale literatuur miep worden :Y)
- genoeg centjes verdienen om relaxed te leven en op vakantie te kunnen *O*
- gezond zijn en blij doorgaan met sporten en nog een kilo of 5 eraf :P

Mijn voornaamste problemen:
- ik ben lui :')
- en ietwat onzeker of realistisch, hangt er vanaf hoe je het bekijkt :+
- ik stel uit.

Heb ik ook weer even zelf-analyse gedaan :+
we lijken op elkaar :')!
Ja doei.
pi_90795003
Mijn meer definitieve lijstje vandaag:

T: banaan
B: 20 minuten fietsen
O: allbran en soyamelk
L: bruine bol ham/kaas/komkommer, 100 gr salade, 1 gek. ei
T: klein mueslireepje (70 kcal)
T: appel of peer
B: 20 minuten fietsen
D: wok met rijst en cashewnoten
pi_90795031
wok? da's hard kauwen! :o
Ja doei.
pi_90795053
Vik :*
  maandag 3 januari 2011 @ 15:27:12 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90795064
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

we lijken op elkaar :')!
Jullie zijn gewoon hetzelfde :6.
Niet meer actief op Fok!
pi_90795156
Ik wil in random order:

• weten waar ik mn carriere in zie en daar werk van maken
• een leuk burgerlijk leven hebben met vriendje met beiden een baan en een leuk klein huisje, liefst in Nederland
• 1 dag per week minder werken
• m'n politieke ambities voortzetten
• weer aan yoga doen
• meer biologisch eten
• mijn vriendinnen en vrienden vaker zien
• meer tevreden zijn met mezelf

en nog wat andere dingen die ook belangrijk zijn maar niet voor op internet ;)
  maandag 3 januari 2011 @ 15:29:02 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_90795159
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Shit, gesnapt!

Koesje voor jou, Vik :* Goed dat je nu een afspraak hebt.

Vizor: ja, je le sais :') gelukkig heb ik nog een vriend die wel realistische beroepsperspectieven heeft :') en ik schijn administratief ook best vaardig te zijn (8>
pi_90795175
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
wok? da's hard kauwen! :o
Wok nom nom! :') :P
pi_90795233
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maria is mijn indianen-kloon *)
Ja doei.
pi_90795240
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wok nom nom! :') :P
:')!
Ja doei.
pi_90795264
Ben zo blij dat die vreetdagen voorbij zijn! _O_

Lijst:
O: boterham filet a, halfvolle melk
L: chinese tomatensoep met kip
D: rijst, kip tandoori, rauwkost, halfvolle melk
T: verse sinaasappelsap

Weet iemand hier hoeveel diclofenac je per dag mag hebben?
pi_90795299
beetje weinig Swiet, en in Chinese tomatensoep zit vooral veel suiker -O- ;(
Ja doei.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:32:09 #52
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_90795315
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maria is mijn indianen-kloon *)
Dan ben jij mijn culinaire blonde kloon B-)

En Rene en Maarten zijn eigenlijk ook één en hetzelfde persoon! *Sherlock petje*
  maandag 3 januari 2011 @ 15:33:04 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90795361
Ik ga straks risotto maken! *O*. Die van Vork alweer :'). Ik moet eens gaan variëren. Eigenlijk moet ik ook nog schoonmaken :@. Maar daar heb ik nu even geen zin in. Doe ik morgen wel. Morgen komen er ook mensen van de woningbouwvereniging langs om alles wat kapot is hier te fixen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_90795504
Wat voor risotto Vik?

Ik vond Boer zoekt Vrouw gisteren trouwens een beetje tegenvallen -O-
pi_90795525
@ Maria: *) 8-)

zeur, haal 't zo weer weg :')

[ Bericht 35% gewijzigd door motorbloempje op 03-01-2011 15:48:33 ]
Ja doei.
pi_90795630
Mo, misschien weten je ouders dat je het vervelend vind om nee te moeten zeggen en hebben ze je daarom niet gebeld? Kan me niet voorstellen dat je niet welkom was geweest :)
pi_90795638
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:32 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dan ben jij mijn culinaire blonde kloon B-)

En Rene en Maarten zijn eigenlijk ook één en hetzelfde persoon! *Sherlock petje*
Het waren ook allebei 'nerds' toch? :P

Oeh gaan we wensenlijstjes posten? Ik wil (ook willekeurige volgorde) ...
- Een carriere waarin ik het idee heb dat ik het maximale uit mezelf haal
- Genoeg geld en tijd voor (verre) vakanties
- Hobbyfotograaf worden
- Van buiten uitstralen hoe leuk en volwassen ik van binnen ben
- Een huis waar ruimte is voor een eettafel én een bank/zithoek
- Goed kunnen koken, en mezelf ook de moeite waard vinden om uitgebreid voor te koken
- Een vriend waarmee ik helemaal zeker ben van mn toekomst

Geen idee alleen of dit haalbaar is :'). Daar is het dan ook een wensenlijstje voor, ipv een plannen/voornemens lijstje.
pi_90795675
Mo: had je vanavond wel meegegaan? Je kan altijd alsnog vragen of ze het leuk vinden dat je toch meegaat?
*O* de boiler heeft een kapot onderdeel en dat komen ze morgen fixen!
  maandag 3 januari 2011 @ 15:39:41 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90795683
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:36 schreef Perruche het volgende:
Wat voor risotto Vik?
Het Grote Risottotopic #2 (die in de OP).

quote:
Ik vond Boer zoekt Vrouw gisteren trouwens een beetje tegenvallen -O-
Ik zei gisteravond idd tegen Nachtwacht dat ik het maar saai vond. Allemaal van die nette, welopgevoede boeren zonder complexen, dan gebeurt er niks. Maar de preview suggereert dat het volgende week wel interessanter wordt! (Susan van Richard die opmerkte dat de dynamiek in de groep veranderde toen Annemiek kwam (wat ik me kan voorstellen, want Annemiek is een heel erg aanwezig type denk ik) en Anita van Frank die ergens om moest lachen en Berber die toen sneerde: "Als je het zelf maar grappig vindt hè?")
Niet meer actief op Fok!
pi_90795716
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:38 schreef Perruche het volgende:
Mo, misschien weten je ouders dat je het vervelend vind om nee te moeten zeggen en hebben ze je daarom niet gebeld? Kan me niet voorstellen dat je niet welkom was geweest :)
My thoughts exactly. Als ze al weten dat je niet naar de verjaardag kan komen, vinden zij het misschien ook vervelend om jou 'lastig te vallen' met iets waarbij je waarschijnlijk weer moet afzeggen.
pi_90795738
't gaat me meer om 't idee dat ze me niet meegevraagd hebben áls het al langer bekend was dat ze zouden gaan Wokken... en als ze van plan waren dat gisteren te vragen, dán was dat ook wat laat ivm planning enzo.. :') maargoed.. hè? Ik ga zo maar aan de slag ... :@
Ja doei.
pi_90795792
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
't gaat me meer om 't idee dat ze me niet meegevraagd hebben áls het al langer bekend was dat ze zouden gaan Wokken... en als ze van plan waren dat gisteren te vragen, dán was dat ook wat laat ivm planning enzo.. :') maargoed.. hè? Ik ga zo maar aan de slag ... :@
Als je het niet tegen ze zegt, zullen ze er nooit achter komen dat je deze manier van doen niet leuk vindt. Wat is er mis met het gewoon bij ze aangeven? :). "Hey ik weet dat ik het druk heb, maar ik had het eigenlijk wel leuk gevonden om mee te gaan".
pi_90795843
ja, daarom stond er ook 'zeur' bij, want daar heb ik gewoon even geen zin in, wilde alleen even zeuren :') -O-
Ja doei.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:46:52 #64
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_90796048
Leeg op verzoek.

:s)
pi_90796118
ok, ok.. 'zeur' dus..

mogen nu alle posts weer leeg? :')! :x
Ja doei.
pi_90796156
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
beetje weinig Swiet, en in Chinese tomatensoep zit vooral veel suiker -O- ;(
Weet ik, van de suiker, maar gister gingen we afhaal troep eten en de soep was nog over dus ja.. weggooien is zonde :+
pi_90796181
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
ok, ok.. 'zeur' dus..

Van mij mag je. Verwijder mijn posts erover maar. Maar als je wil dat dit niet nog een keer gebeurd (omdat je het duidelijk niet leuk vindt), kan je er beter wat van zeggen. En dat bedoel ik niet belerend ofzo :P.
pi_90796262
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:49 schreef Swietje het volgende:

[..]

Weet ik, van de suiker, maar gister gingen we afhaal troep eten en de soep was nog over dus ja.. weggooien is zonde :+
slechte dingen weggooien is niet zonde... :N
Ja doei.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:50:54 #69
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_90796270
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
ok, ok.. 'zeur' dus..

Nouja ik bedoelde meer van: het kán dat het niet zo is als je denkt, dus uitgaan van het beste! :P Dat wil niet zeggen dat je zeurt, an sich. Je weet het pas als je doet wat Chico aanraadt :P
pi_90796336
De broccoli is in de aanbieding bij de lidl!
quote:
Op maandag 3 januari 2011 15:39 schreef Viking84 het volgende:
Het Grote Risottotopic #2 (die in de OP).
Goede recepten! Maar mascarpone vind ik persoonlijk een beetje te vadsig voor tijdens de goede voornemens :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')