Ja, dat is de voor de hand liggende opmerking.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:45 schreef Voorschrift het volgende:
Zegt genoeg over de validiteit van de blokkade lijkt me.
Elke bron is twijfelachtig, in dezen.quote:
Jawel had dat iets uitgemaakt.quote:[..]
Dat had helemaal niets uitgemaakt. Iedereen heeft z'n mening al klaar.
Zo lang wij hier zijn en de feiten daar gebeuren blijft die onzekerheid. Maar goed, ik neem officiële persberichten van andere landen in die regio ook niet klakkeloos aan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:21 schreef Kees22 het volgende:
Het enige dat zou kunnen helpen is openheid en eerlijkheid. Acties die doen denken aan geheime-dienst-werk dragen niet bij aan de geloofwaardigheid. En dus wel aan vooringenomenheid.
quote:Egypt intercepts weapons from Sudan bound for Gaza
Egyptian security officials say mortars, RPGs, rifles and explosives meant to reach Hamas through smuggling tunnels seized after shootout.
Egyptian security officials on Tuesday said that Egypt's army captured five vehicles smuggling weapons into the country from Sudan, and apparently heading to Gaza, AP reported.
The officials said the vehicles were seized on Sunday after a shootout during which the drivers fled.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 09:38 schreef C_N het volgende:
49 mortieren afgeschoten van uit Gazza op Israel.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4044337,00.html
quote:The Izz al-Din al-Qassam Brigades claimed responsibility for the mortar fire, saying it acted in response to IDF strikes in the past week. The group issued a statement saying that the mortars were directed at Israeli military targets.
Breaking news...quote:Israel strikes Gaza after massive rocket barrage on south
Hamas claims responsibility for 10 of the more than 50 rockets fired on southern Israel earlier in day; Gaza medics say five Hamas officers and boy injured in Israeli air strike.
Israeli air strikes on the Gaza Strip wounded five Hamas security officers and a boy, Gaza medics said on Saturday.
The air strike came after Israel was hit by a barrage of over 50 rockets on Saturday morning during which two people were injured and a home damaged. Saturday morning's bombardment was the heaviest one launched by Gaza militants for months.
quote:Report: U.S. considering strategic outreach to Hezbollah
Washington Post says Obama administration weighing dialogue with Lebanese militant group's political wing, in an effort similar to that attempted by U.K. in its dealings with Sinn Fein in the 1990s.
Het is walgelijk, ja. Servie, dat een vocht tegen een groep drugssmokkelaars en criminelen, werd zwaar gebombardeerd door de NAVO; Israel, dat al bijna 45 jaar Palestina bezet, in de loop van die bezetting duizenden Palestijnen heeft vermoord en gemarteld, en af en toe strafexpedities uitvoert in buurlanden, krijgt wapens en economische steun om die agressie voort te zetten.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk nooit een no-flyzone afgekondigd boven de Palestijnse gebieden?
En voor wat was deze airstrike ?quote:
Wat jij doet is cherrypicking.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:17 schreef C_N het volgende:
[..]
En voor wat was deze airstrike ?
juist vegelding voor een kasam raket aan val .
ik zal het er even bij schrijven didana
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoeveel Thaise gastarbeiders hebben ze nou al vermoord voor dat gezin?
quote:
Bovendien sprak je niet de waarheid:quote:
http://www.perthnow.com.a(...)6mhcc1-1226024788427quote:Two members of the Ezzedine al-Qassam Brigades were killed on Wednesday in an air strike which Israel said had targeted a militant training camp in Zeitun.
en die aanval kwam na een raket aanval ..Israel open de aanval iedere keer ,na een raket aanval,quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Bovendien sprak je niet de waarheid:
[..]
http://www.perthnow.com.a(...)6mhcc1-1226024788427
Het was dus geen vergelding van Israël, maar een aanval op een trainingskamp waarbij twee Palestijnen omkwamen.
Wat, opstandelingen? Die aangevallen worden? Dan kan een no flyzone niet lang uitblijven.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:44 schreef Disana het volgende:
Het was dus geen vergelding van Israël, maar een aanval op een trainingskamp waarbij twee Palestijnen omkwamen.
Gelukkig worden we dagelijks op de hoogte gehouden van alle terroristische acties tegen de Palestijnen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:21 schreef C_N het volgende:
[..]
en die aanval kwam na een raket aanval ..Israel open de aanval iedere keer ,na een raket aanval,
maar die raket aanvallen worden nooit vermeld .
zo weet je ik zal ze vermelden
Helaas kijkt men hierbij de andere kant op.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat, opstandelingen? Die aangevallen worden? Dan kan een no flyzone niet lang uitblijven.
Verdruk een volk en sla het de hersens in als het zich probeert te verzetten.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:21 schreef C_N het volgende:
[..]
en die aanval kwam na een raket aanval ..Israel open de aanval iedere keer ,na een raket aanval,
maar die raket aanvallen worden nooit vermeld .
zo weet je ik zal ze vermelden
ja nu ik je foto zag ,,verklaarden het een hoop,quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is idd niet veel verschil tussen het Israëlische of en Libische regime. Behalve dan dat Israël slechts de helft van zijn bevolking uit moord.
Doen ze netjes, maar ze moeten Israel nog de schuld geven.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:29 schreef C_N het volgende:
Armed men attack Reuters Gaza bureau
gewapende terroristen (Hamas: vrede strijders)voor sommigen hier , vallen het nieuws kantoor van Reuters binnen .
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4044581,00.html
Ad hominems zijn leuk he? Oorlogsmisdadiger?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:44 schreef C_N het volgende:
[..]
ja nu ik je foto zag ,,verklaarden het een hoop,
quote:In this song, Jewish-Israeli and Palestinian singers and musicians joined together to perform the Hebrew-Arabic song "Hevenu Shalom Aleinu" (We Brought Peace Upon Us) - "Ma Ana Ajmal Min Salam" (There is Nothing More Beautiful Than Peace). Sung in both Hebrew and Arabic, this Middle Eastern, Sepharadic-style, jazzy and inspiring song challenges us to rise above the propaganda, renounce hatred, supremacy, violence, and terrorism, and "rock the boat" until Israelis and Palestinians understand there is only one path to security and peace, and that is through sharing the land and upholding the human rights of all inhabitants of the Holy Land.
Gaza: 2 Hamas men killed in IDF strikequote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Bovendien sprak je niet de waarheid:
[..]
http://www.perthnow.com.a(...)6mhcc1-1226024788427
The rocket-attack followed 50 years of murder and suppression.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:09 schreef C_N het volgende:
[..]
Gaza: 2 Hamas men killed in IDF strike
Army says strike was response to Qassam rocket fire. Victims are members of Izz al-Din al-Qassam, Hamas' military wing
Ron Ben-Yishai
Published: 03.16.11, 12:12 / Israel News
share
Palestinian elements reported Wednesday that Israel's Air Force attacked a Hamas lathe in the central Gaza Strip. Doctors reported that two Palestinians were killed and two others were wounded. The victims are members of Izz al-Din al-Qassam, Hamas' military wing. The strike followed the firing of a Qassam rocket at the western Negev.
lees dit laatse disana![]()
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
The rocket-attack followed 50 years of murder and suppression.
Vandaag had Collignon een leuke in de Volkskrant: een zitting van de Veiligheidsraad met een groepje Palestijnen naast de banken: Een no-lie-zone tegen Netanyahu?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk nooit een no-flyzone afgekondigd boven de Palestijnse gebieden?
Vet van mij: wat betekent dat dan, dat Israel de Gaza-strook heeft teruggegeven aan de Palestijnen? Dat ze maar willekeur bommen kunnen gaan gooien of raketten kunnen afschieten?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:09 schreef C_N het volgende:
[..]
Gaza: 2 Hamas men killed in IDF strike
Army says strike was response to Qassam rocket fire. Victims are members of Izz al-Din al-Qassam, Hamas' military wing
Ron Ben-Yishai
Published: 03.16.11, 12:12 / Israel News
share
Palestinian elements reported Wednesday that Israel's Air Force attacked a Hamas lathe in the central Gaza Strip. Doctors reported that two Palestinians were killed and two others were wounded. The victims are members of Izz al-Din al-Qassam, Hamas' military wing. The strike followed the firing of a Qassam rocket at the western Negev.
lees dit laatse disana![]()
de kinderen hier worden opgegroeid met moord en doodslag wij brengngen hun het goede bij .wij sruuren ze niet de straat op met steenen om ..... te bekogelen wij geven geen les hoe en waar ze te bekogelen en so on so on. de kinderen hier groeien op met bobspong cars leuke kinderprogramas niet met een haat TV van de hamas en de PA.quote:Op zondag 20 maart 2011 02:52 schreef Kees22 het volgende:
Maar C_N: ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Jij stelde dat jij je zoon respect voor Palestijnen bijbracht, dit - volgens jou - in tegenstelling tot Palestijnen die hun kinderen haat of minachting jegens joden bijbrachten.
Mijn vraag was hoe jij het in godsnaam voor elkaar krijgt om tegen je zoon met respect over Palestijnen te spreken terwijl je hier met de uiterste walging over hen spreekt.
Ik concludeer uit het uitblijven van een antwoord, dat je van hetzelfde allooi bent als jij de Palestijnen toedicht.
de haradiem zijn een gevaar voor zich zelf. en voor de staat israelquote:Op zondag 20 maart 2011 10:03 schreef Aloulou het volgende:
@ C_N: bij jullie joinen ze de army inderdaad en kunnen daar lekker los gaan op ....
Maar dat ff erbuiten gelaten.
Mag ik je vragen hoe jij over de haredim in je land denkt? O.a. in dat filmpje? Ik ga er vanuit dat je zoals veel nederlandse joden liberaal bent en vrij weinig aan je geloof doet. En dan ook nogal een ander wereldbeeld hebt dan de haredim/chassidische joden die sowieso seculariteit verachten.
Zie jij ze als een potentieel gevaar voor de Israelische maatschappij?
disana eerlijk gezegd heb ik je linkje nog niet bekeken ..ga het even doenquote:Op zondag 20 maart 2011 12:01 schreef Disana het volgende:
als hij zelfs een link met samen-zingende Palestijnen en Israeli's beantwoordt met nog meer zie-je-wel-linkjes. Hij is zo verblind door bewijzen van Israël's gelijk dat hij zelfs mensen die voor vrede zingen niet kan verdragen.
Ik kan hier nauwelijks op reageren omdat ik dan gemodereerd word. Het is ook geen nieuws voor mij. Het was een tegenwicht tegen alle hier geposte links die erop moeten wijzen hoe slecht de Palestijnen zijn.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:11 schreef C_N het volgende:
maar ok dit filmpje is geen news of iets dergelijks hier .
het namelijk normaal dat kinderen samen spelen zingen zelf neuken ze samen als ze wat ouder zijn,ja echt waar disana; ik heb 3 vrienden waarvan de vrouwe israelish is en hij een israelishe palestijn goed he .
maar ok jammer dat je wereld al zo klein is dat zingende kinderen al nieuws voor je is .
nee maar alles is goed wat de palestijnen doen toch .quote:Op zondag 20 maart 2011 12:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan hier nauwelijks op reageren omdat ik dan gemodereerd word. Het is ook geen nieuws voor mij. Het was een tegenwicht tegen alle hier geposte links die erop moeten wijzen hoe slecht de Palestijnen zijn.
ja is goed ik hoop ook dat ze zich eraan houden thanksquote:Op zondag 20 maart 2011 12:17 schreef paddy het volgende:
Er ging iets mis met de vorige post, dus per ongeluk verwijderd. Zal vragen of een FA hem weer terug wil zetten.
Wilde alleen het persoonlijke modereren.
Kunnen jullie proberen dat persoonlijke gewoon weg te laten? Een felle discussie verwacht ik echt wel in dit topic, maar voor een lurker is het irri lezen wanneer je meer bezig bent over je medeuser dan over het bericht
En was de aanvaller een Palestijn? Anders hoort het niet in dit topic uiteraard.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:18 schreef C_N het volgende:
jongen gestoken in jaffa
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4044742,00.html
word nagekeken maar ja ik wil niet op de feiten vooruit lopen . jaffa is vrij dicht bevolkt door israelishe arabs . maar dit zeg niets natuurlijk.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:23 schreef waht het volgende:
[..]
En was de aanvaller een Palestijn? Anders hoort het niet in dit topic uiteraard.
En ook het woord pallies werd als denigrerend/scheldwoord gezien...waar jij mee bezig was... Dus die ook gewoon niet doen. Al een keer eerder weggehaald. Net als het woord smous niet welkom in dit topic.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:21 schreef C_N het volgende:
[..]
ja is goed ik hoop ook dat ze zich eraan houden thanks
Ik hoop dat Israël zich een keer aan VN-resoluties gaat houden.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:21 schreef C_N het volgende:
[..]
ja is goed ik hoop ook dat ze zich eraan houden thanks
een palie is geen scheld woord .is ingeburgerd zoals ,, maat, bro, vriend ,pal, palie ,achy noem maar op ,.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:27 schreef paddy het volgende:
[..]
En ook het woord pallies werd als denigrerend/scheldwoord gezien...waar jij mee bezig was... Dus die ook gewoon niet doen. Al een keer eerder weggehaald. Net als het woord smous niet welkom in dit topic.
Hou dit topic daar vrij van want het is al een topic waar hitte vanaf komt.
het zal fijn zijn als de palestijnen dat ook eens een keer doen .quote:Op zondag 20 maart 2011 12:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoop dat Israël zich een keer aan VN-resoluties gaat houden.
Nee, niet zoals jij dit benoemt. Doe het maar gewoon niet. Topic is al heftig genoeg. Het lokt geen discussie uit, maar persoonlijk geneuzel.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:37 schreef C_N het volgende:
[..]
een palie is geen scheld woord .is ingeburgerd zoals ,, maat, bro, vriend ,pal, palie ,achy noem maar op ,.
Dit soort linkjes kan je beter in het Tsunamitopic posten. Is hier een beetje offtopic.quote:
Was een Joodquote:Op zondag 20 maart 2011 12:24 schreef C_N het volgende:
arab gestoken door een gelovigen jood in upper galilea
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4044797,00.html
quote:A 22-year-old man from the Christian Arab village of Gush Halav in the Upper Galilee suffered minor to moderate injuries when he was stabbed on Saturday night in the northern Israeli Ein Zeitim forest. The man and his friends claim they were attacked by a group of religious Jews.
A woman who was with the victim at the time of the attack said she and her friends met on Saturday night, as they often do. A group of religious Jewish youths appeared at their gathering place, cursed at them and blew up firecrackers next to them. Her friends attempted to deter the attackers, one of whom pulled out a knife and stabbed the victim in the stomach.
"They continued to hit us and throw stones, then ran away," she said.
Advertisement
ja nu eigelijk wel ik heb niets tegen palie stijnen .ik heb wel wat tegen palestijnse terorristen en zeker heb ik wel wat tegen mensen die ze nog verheerlijken ..quote:Op zondag 20 maart 2011 12:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, niet zoals jij dit benoemt. Doe het maar gewoon niet. Topic is al heftig genoeg. Het lokt geen discussie uit, maar persoonlijk geneuzel.
deze wel maar in jaffo weten we nog niet. er waren er namelijk twee een in de noord en een in jaffoquote:
quote:Israël voert luchtaanvallen uit na rakettenregen uit Gaza
door Pim van den Dool
Buitenland
Israël heeft vanmiddag doelen van Hamas in Gaza bestookt nadat Palestijnse militanten vanochtend meer dan vijftig raketten op het land afvuurden. Bij de raketaanvallen raakten twee Israëlis gewond. De Israëlische tegenactie leidde tot vijf gewonden aan Palestijnse kant.
Volgens de Israëlische krant Haaretz zijn er al maanden niet zoveel raketten vanuit Gaza op het zuiden van Israël afgevuurd. De meeste van de vijftig raketten van vanochtend kwamen in de Negevwoestijn terecht, maar een aantal kwam in zuid-Israëlische plaatsen terecht. Twee Israëlische burgers raakten daarbij lichtgewond en ook werd een gebouw beschadigd.
De fundamentalistisch-islamitische beweging Hamas, die de Gazastrook bestuurt, zei tien van de vijftig aanvallen te hebben uitgevoerd en legde de volgende verklaring af:
Het treffen van doelen van de vijand was een antwoord op de aanhoudende zionistische aanvallen op de Gazastrook. De laatste aanval was twee dagen geleden, toen twee van onze strijders omgebracht werden.
Het Israëlische leger voerde vanmiddag vergeldingsacties in Gaza uit. Bij luchtaanvallen op doelen van Hamas raakten volgens doktoren in Gaza vijf officieren van Hamas en een Palestijns jongetje gewond.
Misschien dat de VS, Engeland en Frankrijk anders Israel ook even kunnen straffen voor het niet uitvoeren van VN-resoluties en het onderdrukken van een ander volk. Ze zijn nu toch in de buurt.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoop dat Israël zich een keer aan VN-resoluties gaat houden.
Welke VN-resoluties?quote:Op zondag 20 maart 2011 15:49 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Misschien dat de VS, Engeland en Frankrijk anders Israel ook even kunnen straffen voor het niet uitvoeren van VN-resoluties en het onderdrukken van een ander volk. Ze zijn nu toch in de buurt.
Nee, jij bent er al ettelijke keren aan voorbij gegaan, ik heb het al ettelijke keren gevraagd en tot nu toe geen antwoord gekregen gezien.quote:Op zondag 20 maart 2011 06:05 schreef C_N het volgende:
[..]
de kinderen hier worden opgegroeid met moord en doodslag wij brengngen hun het goede bij .wij sruuren ze niet de straat op met steenen om ..... te bekogelen wij geven geen les hoe en waar ze te bekogelen en so on so on. de kinderen hier groeien op met bobspong cars leuke kinderprogramas niet met een haat TV van de hamas en de PA.
en deze vraag heb je al in de treurens gevraagd ,en ik weet nu jou antwoord al .
nu komen er een linkje van israelish kinderen bij een wapen op bevrijdingsdag .
en dan komen er wat meer linkjes van fotos .
we zijn hier al etelijke keren aan voorbij gegaan KEES,99
Is dat zo? En schrijven wij voor lurkers?quote:Op zondag 20 maart 2011 12:17 schreef paddy het volgende:
Er ging iets mis met de vorige post, dus per ongeluk verwijderd. Zal vragen of een FA hem weer terug wil zetten.
Wilde alleen het persoonlijke modereren.
Kunnen jullie proberen dat persoonlijke gewoon weg te laten? Een felle discussie verwacht ik echt wel in dit topic, maar voor een lurker is het irri lezen wanneer je meer bezig bent over je medeuser dan over het bericht
deal!quote:Op zondag 20 maart 2011 12:27 schreef paddy het volgende:
[..]
En ook het woord pallies werd als denigrerend/scheldwoord gezien...waar jij mee bezig was... Dus die ook gewoon niet doen. Al een keer eerder weggehaald. Net als het woord smous niet welkom in dit topic.
Hou dit topic daar vrij van want het is al een topic waar hitte vanaf komt.
Hihi.quote:
leuke opmerking .quote:Op maandag 21 maart 2011 01:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hihi.
Jos Collignon had gisteren in de Volkskrant een spotprent van Palestijnen die nederig aan de Veiligheidsraad vroegen om een "no-lie-zone voor Netanyanhu".
http://www.worldbulletin.net/?aType=haber&ArticleID=70938quote:Ukraine family: Israeli agents kidnapped missing Palestinian
An official for an Israeli human rights group said Abu Sisi was being held at a prison in southern Israel and has been in Israeli custody since Feb. 19.
United Nations officials expressed deep concern on Thursday over the disappearance of a Palestinian who, his family said, was abducted on a train in Ukraine and spirited away to Israel where he is in jail.
Dirar Abu Sisi, 42, disappeared last month "under unknown circumstances" and police are trying to establish where he is, a Ukrainian Interior Ministry statement said.
"According to his wife, the missing man may be abroad," it said. "The Interior Ministry is taking steps to establish his location."
His Ukrainian wife, Veronica, 32, told Reuters she believed that Israei intelligence service Mossad agents had snatched him somewhere between Ukraine's northeastern city of Kharkov and the capital Kiev.
"Two men escorted him away," she said. She believed the reason was because he was promising to be successful in his job as a manager at one of the main power plants in Hamas-ruled Gaza. "This is a strategic object," she said.
A spokesman for the U.N. High Commissioner for Refugees in Ukraine, Maksim Butkeyvch, told Reuters: "We don't know what happened on the ground. But we have serious concerns ... It is a very serious issue for us."
Israeli officials declined to comment, citing a court-issued gag order. But an official for an Israeli human rights group said Abu Sisi was being held at a prison in southern Israel and has been in Israeli custody since Feb. 19.
Abu Sisi, while a manager at the main power plant in Gaza, was not otherwise known to have any political affiliation with the Islamist group.
Earlier, his sister, Suzanne Abu Sisi, 45, told Reuters her brother had been abducted from a train in Ukraine last month, then transferred to an Israeli prison in the town of Ashkelon.
"Friends there told us Dirar had been seized by six people who had abducted him from the train en route between Kharkhov and Kiev," she told Reuters.
"We know now that he is in prison in Israel, so they were the ones who abducted him. We do not know why they did it," she said.
The sister, who lives in Gaza, said her brother had gone to Ukraine with his Ukrainian wife and six children to apply for citizenship there.
The engineer's wife has since filed a complaint with Ukrainian authorities, she said, and he has been assigned an Israeli lawyer who, "under the gag order", is barred from speaking to reporters.
A Hamas source confirmed they had information Abu Sisi had been kidnapped by Israel. The Palestinian embassy in Ukraine declined to comment on the matter.
Reuters
Ik vind het nu ook op de site van de NOS:quote:Op maandag 21 maart 2011 10:31 schreef C_N het volgende:
ik geloofde het verhaal niet door dat de .bericht geving was wat vaag
hier een nieuw stukje over deze man .
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4045135,00.html
dit is jou stelling,, en nu iets in mij zeg mij ,, ik blij ben dat deze stelling van jou kom.quote:Op maandag 21 maart 2011 01:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, jij bent er al ettelijke keren aan voorbij gegaan, ik heb het al ettelijke keren gevraagd en tot nu toe geen antwoord gekregen gezien.
Wat jij beschrijft zijn fysieke instructies om de andere partij kwaad te doen en die hoef jij jouw kinderen niet te leren.
Het opvoeden met sponge bob en zo is neutraal, dat is geen pluspunt, dat is gewoon verstrooiing.
De programma's van Hamas ken ik niet, evenmin als de programma's van de Israelische televisie, dus daar kan ik niks over zeggen. Of de ene zender meer haat verspreidt dan de andere weet ik dus niet en daar overtuig je me dus ook niet mee.
Ik ving een blik op van de tussenliggende reactie, maar heb die verder niet gelezen om een eigen antwoord te kunnen geven. Edit: ik bedoelde Aloulou.
Je zegt niet wat je zelf aan je kinderen vertelt. En je hebt het niet over die versie van Sesamstraat die door Israeliërs en Palestijnen samen gemaakt wordt.
En, zoals Aloulou zegt (dat heb ik dan wel gezien) jij hoeft jouw kinderen geen stenengooien te leren: ze krijgen straks van staatswege les in doorlaatposten blokkeren en burgers met fosfor bombarderen.
Maar nog steeds heb je mijn vraag niet beantwoord: hier praat je met walging over Palestijnen en je bent er nog trots op ook. Hoe kun je dan met respect over Palestijnen spreken met je zoontje?
Mijn stelling is, dat dat onmogelijk is voor een normale menselijke geest.
.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het nu ook op de site van de NOS:
http://nos.nl/artikel/227(...)-vast-in-israel.html
Het is dus mogelijk gebeurd om een belangrijke electriciteitscentrale in Gaza te saboteren. Als dat waar is, is dat wat mij betreft weer een poging het Palestijnse volk in Gaza te onthouden van essentiële levensbehoeften.
Als Israël weet hoe deze belangrijke centrale werkt, is het natuurlijk wel een prima middel om hem plat te leggen als pressiemiddel.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:09 schreef C_N het volgende:
[..]
.
A waarom gaat hij weg , als de elec centralen alleen in zijn hoofd zit ,,zo hij de eenigste man is die het kan bewerken ?.
zo je geef israel de schuld . maar eh, hij ging weg toch ?? kijk de strook is geen disney world.
en geloof mij de centralen werk nu en nog velen jaaren in de toekomst .en de centralen is niet alleen genoeg voor de elek in de strook, de rest krijgen ze van israel via de mahal -oz overgang
waar diesel en eleck. word gegeven aan de strook.
dont worry disana
ik ga niet zo in op ideen in iemands hoofd,, waarvan de man gevlucht/vertrokken is uit de gazzastrook.
en opgepakt is door israel hoe en waarom kom er wel uit
mischien iets voor uitlevering voor gilat shalit. zou leuk zijn na 5 jaar.![]()
om hem plat te leggen, hebben ze hem niet voor nodig ?? en er zijn genoeg anderen so called pressiemiddelen,, maar het kan wel een stap in de goede richting zijn .quote:Op maandag 21 maart 2011 11:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Als Israël weet hoe deze belangrijke centrale werkt, is het natuurlijk wel een prima middel om hem plat te leggen als pressiemiddel.
Als de rechter niet had gesproken, hadden we niet eens geweten dat deze man gevangen zit.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:33 schreef C_N het volgende:
[..]
om hem plat te leggen, hebben ze hem niet voor nodig ?? en er zijn genoeg anderen so called pressiemiddelen,, maar het kan wel een stap in de goede richting zijn .
eerst maar eens af wachten van wat er uit kom.nutteloos om nu te reageren .
Wat ik bedoel is dat ze het niet stil hadden willen houden als het gewoon om een crimineel of terrorist ging. Het feit dat ze het stil wilden houden zegt mij dat er geen oirbare motieven achter zijn kidnapping steken.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:43 schreef C_N het volgende:
ok, en nu weten ze het .goed van de rechter.
Israël steunen is alleen mogelijk met zelfcensuur blijkbaar.quote:http://www.guardian.co.uk(...)-out-bethlehem-visit
Sarah Palin apparently had second thoughts about crossing an Israeli checkpoint on Monday to visit Bethlehem during a three-day visit to Jerusalem.
The former governor of Alaska pulled up to the checkpoint run by the Israeli border police to the south of Jerusalem in a white people carrier, with her husband, Todd, her assistant and Israeli guides.
None of the occupants left the car nor did they speak to the police officers at the checkpoint, according to photographers at the scene. A spokesman for the Israeli police said there was no incident at the checkpoint and a spokesman for the Israeli army said that Palin's group had not co-ordinated a visit to the occupied Palestinian territory.
Palin's group then stopped at a nearby Greek Orthodox monastery before returning to her hotel in the centre of west Jerusalem from where they later continued their tour of the city.
Tourists need to carry passports to cross checkpoints into the occupied Palestinian territory and Israelis are not normally permitted to enter areas controlled by the Palestinian Authority, such as Bethlehem.
From the checkpoint Palin would have been able to see the high concrete walls that separate Bethlehem from Jerusalem.
Palin arrived in Israel on Sunday night after a delivering a speech in India on a rare foreign trip. She is due to meet Binyamin Netanyahu, the Israeli prime minister, on Monday evening.
On arriving in Jerusalem Palin visited the tunnels next to the Western Wall, Judaism's holiest site, which is believed to have been part of the walls of the Jewish temple destroyed by the Romans in 70AD.
Palin wore a Star of David, the symbol of Judaism, around her neck, prayed close to the wall and lodged a written prayer in a crevice, according to tradition.
Palin told reporters: " It's overwhelming to be able to see and touch the cornerstone of our faith. I'm so thankful to be able to be here and I'm thankful to know the Israel-American connection will grow and strengthen as the peace negotiations continue."
Danny Danon, the Likud party member of the Knesset who invited Palin to Israel and accompanied her to the Western Wall, said Palin was moved by being close to the wall. "The visit was educational and spiritual. She was a strong friend of Israel and she will become a stronger advocate of Israel in the future," he said.
"The main purpose of the visit was to get acquainted with Israel and the holy sites. It was her first visit but I am sure she will come again."
Ik vraag me af of veel Palestijnen weten wie ze is. En zo ja, wat ze van haar vinden. Misschien was het wel verstandig om niet over de grens te gaan:quote:Op maandag 21 maart 2011 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Israël steunen is alleen mogelijk met zelfcensuur blijkbaar.
Misschien had ze een toespraak willen houden:quote:Op maandag 21 maart 2011 17:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag me af of veel Palestijnen weten wie ze is. En zo ja, wat ze van haar vinden. Misschien was het wel verstandig om niet over de grens te gaan:
quote:http://www.guardian.co.uk(...)uperieure-debate-row
More than 150 of the world's foremost academics have intervened in a simmering row over the banning of debates on the Israel-Palestine question at one of France's universities, calling the move a threat to free speech.
Professors and intellectuals from Britain, the US and Canada, including American philosopher Noam Chomsky, signed a petition calling on the Ecole Normale Supérieure (ENS) in Paris to restore "its long history of free speech and political expression".
The row erupted after group of students calling itself the ENS Palestine Collective invited the bestselling writer Stéphane Hessel, 93, to a debate on the alleged criminalisation of supporters of the boycott of Israel in January.
Hessel is author of Indignez-Vous! (Time for Outrage) in which he expresses his belief in universal rights and criticises Israel's treatment of Palestinians.
As well as Hessel, the Palestine Collective also invited a former French justice minister, two Israeli pacifists and the Palestinian representative in Europe.
Less than a fortnight before the event, the university director, Monique Canto-Sperber, withdrew permission for the event. A few weeks later, she refused permission for a Palestine Collective-organised conference as part of "Israel Apartheid Week". When her decision was applauded by a group of Jewish organisations, the Palestine Collective - a group of 15 students and teachers - accused her of bowing to pressure.
A Paris court struck down her ruling, but a higher court upheld it, arguing that higher education must be "independent of all political, economic, religious or ideological influence".
goed hoorquote:Op maandag 21 maart 2011 15:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat ze het niet stil hadden willen houden als het gewoon om een crimineel of terrorist ging. Het feit dat ze het stil wilden houden zegt mij dat er geen oirbare motieven achter zijn kidnapping steken.
quote:BREAKING BREAKING
TANKS ROLLING ACROSS INTO GAZA AND FIRING - REUTERS
Werd tijd, als je dan een land gaat bezetten doe het dan goed. Niet dat halfslachtige werk.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tja, als je geen tijd hebt om Gaza langzaam te killen .....
[..]
Misschien kan Iran daar een no-fly zone instellen.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:10 schreef waht het volgende:
[..]
Werd tijd, als je dan een land gaat bezetten doe het dan goed. Niet dat halfslachtige werk.
Zouden ze vast willen. Handhaven is echter een heikel punt.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien kan Iran daar een no-fly zone instellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |