Je laatste gedachtegang snap ik, maar is heel gevaarlijk en zwart-wit. Trots op het eigen volk is, of wordt nationalisme. Nationalisme kan uitmonden in een superioriteitsgevoel van het eigen volk, wat weer kan/zal leiden tot neerkijken op andere volkeren. Zie hier fascisme. Dit betekent echter niet dat trots altijd neerkijken impliceert.quote:Op maandag 31 januari 2011 02:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dit wordt wel heel ingewikkeld allemaal.
Het onderwerp is de vraag, of je trots kunt zijn op je volk/ras/geloof/land.
Die discussie is begonnen toen C_N zei trots te zijn op zijn jood-zijn.
Stomtoevallig had ik hem een paar dagen geleden gevraagd naar zijn respect voor Palestijnen, en ik had geen antwoord gekregen.
Ik heb het niet alleen over joden en Palestijnen, ik heb het over de vraag of trots op je eigen volk hetzelfde is als minachting voor een ander volk.En of er soms een ander verband is.
Ben het met je eensquote:Op zondag 30 januari 2011 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, het wordt hier wel vaker als een scheldwoord gebruikt, en door meer dan een persoon (niet jij overigens), het heeft wat dat aangaat precies dezelfde neerbuigende/minachtende lading. Tenminste, dat vind ik dan, en daardoor valt het wat mij betreft in dezelfde categorie als schmous, nigger en soortgelijke.
Maar ja, dat 'hunnie doen het ook' is nou altijd zo'n slap excuus. Dat 'men' zich op dat moment op hetzelfde peil begeeft als die- of datgene wat 'men' zegt te verachten en 'men' dus in feite geen haar beter is wordt blijkbaar vergeten ..
Excuus aanvaard, wat betreft punt een. Punt twee blijf ik het oneens met je, omdat je hier soms een dialoog, maar voornamelijk een debat voert: er is publiek dat meeleest. Ik zal je er op aan blijven spreken als je het vaker doet.quote:Op maandag 31 januari 2011 02:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ten eerste: je hebt gelijk, sorry, dat had ik niet moeten doen.
Ten tweede: als ik me op C_N had gericht, was het gepast geweest. Ik pas me namelijk aan aan zijn niveau van spreken en redeneren.
Ten derde: C_N en anderen gebruiken het woord pallies wel degelijk als denigrerende term. En dus als scheldwoord. Het gebruik van dat woord dient net zo negatief beoordeeld te worden als allerlei scheldwoorden voor joden, negers, Chinezen of blanken.
quote:Egypt deploys troops along Gaza border
With Israeli permission, Egypt sets up troops to avoid infiltrations by terrorists, Hamas across Gazan border.
Egyptian security forces beefed up their presence along the border with the Gaza Strip on Sunday in a bid to stop Hamas operatives from crossing between the two countries amid concerns that terror groups will take advantage of the anarchy in Egypt to launch attacks against that country and Israel.
Israeli defense officials said the troop increase was undertaken in coordination with the Defense Ministry because, under the peace treaty between the countries, Egypt is not allowed to deploy large numbers of soldiers along its border with Israel.
The deployment came amid reports that Egypt had also ordered Hamas to cease all its tunnel activities along the Philadelphi Corridor. On Sunday, a number of Hamas operatives, including the groups commander for Khan Younis, escaped from a jail in Egypt and were believed to be making their way back to the Gaza Strip.
The Egyptians are cracking down on Hamas, a senior Israeli defense official said on Sunday.[..]
Daarin ben je dan, en niet voor de eerste keer, niet echt succesvol, je bereikt keer op keer eerder het tegenovergestelde, ook deze keer; niet C_N maar jij wordt aangevallen op je woordgebruik en het punt dat je probeerde te maken raakt geheel ondergesneeuwd .. dus misschien is het tijd 'dat eens onder de loep te nemen en iets anders te bedenken?quote:Op maandag 31 januari 2011 02:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik doe oprecht mijn best zorgvuldig te spreken over joden, het jodendom, Israel, Israeli's en andere varianten.
Als ik de term schmous gebruik, is dat altijd om het denigrerende gebruik van het woord pallies aan de kaak te stellen. Om mensen zelf te laten ondergaan wat ze anderen aandoen.
Oei oei, daar begint het al .. en dit is natuurlijk koren op de molen van de Muslim Brotherhood en hun aanhangers in de regio. Echt waar, ik houd mijn hart vast, want dit zou weleens verschrikkelijk uit de hand kunnen lopenquote:
Dat laatste heb ik wel overwogen en ook wel eens gedaan, maar dan werd gewoon ontkend dat het denigrerend bedoeld was. Dat was trouwens niet C_N, voor de duidelijkheid.quote:Op maandag 31 januari 2011 08:51 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Excuus aanvaard, wat betreft punt een. Punt twee blijf ik het oneens met je, omdat je hier soms een dialoog, maar voornamelijk een debat voert: er is publiek dat meeleest. Ik zal je er op aan blijven spreken als je het vaker doet.
Punt drie snap ik wel, maar, zoals moussie zegt, dat kun je ook adresseren zonder je tot zijn peil te verlagen.
Je zou zeggen dat een verstandig buurland even afwacht wat de huidige onlusten gaan opleveren.quote:
Ik blijf het raar vinden dat schelden op Palestijnen hier kennelijk geen reactie oproept en dat alleen al het woord rotjoden meteen tot het grootste misbaar leidt. Ik snap oprecht niet dat mensen zo scheef kunnen denken.quote:Op maandag 31 januari 2011 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Daarin ben je dan, en niet voor de eerste keer, niet echt succesvol, je bereikt keer op keer eerder het tegenovergestelde, ook deze keer; niet C_N maar jij wordt aangevallen op je woordgebruik en het punt dat je probeerde te maken raakt geheel ondergesneeuwd .. dus misschien is het tijd 'dat eens onder de loep te nemen en iets anders te bedenken?
Er zijn wat dit conflict aangaat wel meer dingen raar.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat schelden op Palestijnen hier kennelijk geen reactie oproept en dat alleen al het woord rotjoden meteen tot het grootste misbaar leidt. Ik snap oprecht niet dat mensen zo scheef kunnen denken.
Nou kan ik bij de moderatoren gaan klagen, maar daar heb ik geen zin in.
Maar OK, ik zal de proef op de som nemen, de volgende keer. Zien wat er gebeurt.
Ja, inderdaad. Dit is voorzover wij te zien krijgen, het enige conflict waar dat zo gebeurt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Er zijn wat dit conflict aangaat wel meer dingen raar.
Zo wordt diegene die het land van een ander ingepikt heeft gezien als slachtoffer en diegene die zich daartegen verzet (met de beperkte hem ter beschikking staande middelen) als agressor, die het dan blijkbaar verdient om dood geschoten te worden. Als je die lijn van logica consequent volgt zou je dus eigenlijk ook moeten zeggen dat bvb de razzia en moordpartij in Putten destijds terecht was, schieten op een bezetter, hoe durven ze. Ik veronderstel dat in zo'n geval niemand zou zeggen 'so what, het is maar een focking *** ', maar als het om Palestijnen gaat is dat blijkbaar heel normaal.
Aldus de ware reden waarom Israël in Palestijnse gebieden wil blijven. De kern van de Israëlische staat (Tel Aviv en omliggende gebieden) zou anders te dicht tegen de grens aan liggen.quote:Israel PM vows to keep troops on Jordan border
JERUSALEM, Mar 08, 2011 (AFP) - Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu vowed on Tuesday that Israeli troops would remain on the border between Jordan and the West Bank under any future peace deal with the Palestinians.
Speaking to reporters as he toured Israeli military facilities along the Jordan river, Netanyahu said only Israeli troops would be able stop militants and rockets from infiltrating into the West Bank.
"Our security border is here on the Jordan and our defence line begins here. If that line is breached they will be able to infiltrate terrorists, rockets and missiles all the way to Tel Aviv, Jerusalem, Haifa, Beersheva and the whole state," Netanyahu said.
Netanyahu has repeatedly said he fears that the withdrawal of Israeli troops from the Jordan valley would see a repeat of the situation where Israel pulled out from southern Lebanon and the Gaza Strip, only to come under rocket attack from these area.
"So in any future situation and in any future agreement, the IDF (army) will have to be deployed along the Jordan. That is the insurance policy of the state of Israel," he said.
Netanyahu said strong security measures were vital to ensure a peace agreement, particularly given the turmoil and uncertainty in the region, which he termed "a political and security earthquake."
"In this situation we have to ensure, even more than usual, that we have solid security foundations to defend the state of Israel."
The Palestinians have expressed fierce opposition to having any Israeli troops remain on any land that is part of a future Palestinian state.
His remarks came just days after Israeli press reports suggested Netanyahu was planning a new political initiative which would see the establishment of a Palestinian state in temporary borders as a way to restart stalled peace talks.
Talks broke down just weeks after resuming on September 2 when Israel refused to renew a partial freeze on settlement construction in the occupied West Bank.
The Palestinians refuse to negotiate while Israel builds on land it wants for a future state.
Tja, voorlopig is het toch echt Israël die democratischer is. Tot op heden is er niets structureels veranderd in Tunesië of Egypte, daarvoor is het nog erg vroeg.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:59 schreef Kees22 het volgende:
Fobische angsthazen zijn het!
En hypocriete leugenaars!
De hele wereld kijkt met optimistische spanning toe hoe de Arabische wereld zijn dictators verjaagt. Zoals eerder in Zuid-Amerika of in Oost-Europa.
Maar Israel is bang. Want al die democratie aan hun grenzen dat moeten ze niet. Dan blijken al die Arabieren helemaal niet zo dom en primitief en dan worden die staten misschien wel welvarend. Dan blijkt het niet Israel te zijn dat een lichtend baken van democratie en welvaart is in de woestijn, maar juist de omringende staten.
Samenwerking lijkt mij. De Israëliërs zien ook wel in dat zij niet alles kunnen oplossen, als Egypte haar steentje kan bijdragen (bij het stabiliseren e.d.) is dat alleen maar goed.quote:Maar om even op het vorige bericht terug te komen: waarom heeft Israel onlangs dan voor het eerst weer Egyptische troepen toegestaan in de Sinaï? Niet bang voor raketten? En wel bang voor raketten vanuit Jordanië?
Vrijlaten is prima maar een Israël naar de grenzen vóór 1967 is niet te handhaven.quote:Of bang voor raketten vanuit de Westelijke Oever? Daar is maar één remedie tegen: vrijlaten. Want waar de wurggreep van Israel losgelaten wordt, begint de economie zich te ontwikkelen. En een ondernemer heeft wel wat beters te doen dan raketten te maken en af te schieten.
Bewijs voor mijn stelling? Gaza!
Mwa, wat heet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:47 schreef waht het volgende:
[..]
Tja, voorlopig is het toch echt Israël die democratischer is. Tot op heden is er niets structureels veranderd in Tunesië of Egypte, daarvoor is het nog erg vroeg.
Bovendien is democratie niet heilig. Ik geloof er niets van dat een meerderheid van Egyptenaren een oorlog met Israël wil beginnen maar er is altijd een bepaalde dreiging bij revolutionaire veranderingen.
(Waarom worden landen, die onzijdig zijn en dus als mannelijk aangesproken horen te worden, toch zo vaak als vrouwelijk aangesproken?)quote:[..]
Samenwerking lijkt mij. De Israëliërs zien ook wel in dat zij niet alles kunnen oplossen, als Egypte haar zijn steentje kan bijdragen (bij het stabiliseren e.d.) is dat alleen maar goed.
De grenzen van 1967 zou volgens velen al een hele verbetering zijn.quote:[..]
Vrijlaten is prima maar een Israël naar de grenzen vóór 1967 is niet te handhaven.
Oh dat heb ik dan jaren fout gedaan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 01:27 schreef Kees22 het volgende:
(Waarom worden landen, die onzijdig zijn en dus als mannelijk aangesproken horen te worden, toch zo vaak als vrouwelijk aangesproken?)
De Sinaï zelf is amper bevolkt dus tussen de instabiliteit van Egypte en Israël zit minstens een woestijn, en nu dus ook het Egyptische leger. En zoals ik al zei wil Israël de banden met het Egyptische leger niet verliezen.quote:Maar al die jaren buiten de Sinaï gehouden en nu opeens toegelaten? Terwijl Egypte net nu juist niet stabiel is?
Je bent de enige niet! Het verbaast me gewoon.quote:
Maar al decennia lang staat Israel geen Egyptische legereenheden toe in de Sinaï en nu opeens wel? Kan toevallig zijn en al lang geleden voorbereid. Of niet.quote:[..]
De Sinaï zelf is amper bevolkt dus tussen de instabiliteit van Egypte en Israël zit minstens een woestijn, en nu dus ook het Egyptische leger. En zoals ik al zei wil Israël de banden met het Egyptische leger niet verliezen.
Beetje domme actie vind ik dit. Als er inderdaad wapens aan boord waren is dit de kans voor Israel om te zeggen: "Zie je wel... we hadden gelijk". Ga het dan niet eerst naar een haven slepen. Dan kan je ook het bewijsmateriaal verdoezelen of er tig wapens aan toevoegen etc etc. Laat ze het op open zee doen, VN erbij, hoppa.. Maar nu trek ik het hele verhaal weer in twijfel. Al zal het ongetwijfeld de betrekkingen tussen Israel en Turkije weer geen goed doen.quote:Israël entert schip "met wapens"
JERUZALEM - Israëlische commando's hebben dinsdag een schip voor de kust geënterd dat volgens het Israëlische leger wapens vervoerde ''bestemd voor Gaza''. Het onder Liberiaanse vlag varende schip wordt opgebracht naar een Israëlische haven.
De militairen konden het vaartuig, dat circa 200 zeemijl uit de kust voer, zonder problemen overnemen. Het kwam uit Turkije en was op weg naar Egypte, aldus het Israëlische leger.
Er waren ''uiteenlopende wapens'' aan boord en de ''inschatting is dat ze zouden worden getransporteerd naar terreurorganisaties in de Gazastrook'', verklaarde de militaire zegsvrouw. Ze ging verder niet op details in. In de haven wordt gekeken ''wat precies aan boord is'', voegde ze eraan toe.
Gaza wordt bestuurd door de streng islamitische Hamasbeweging.
Het schip kwam eerst uit Syrië dus.quote:IDF seizes boat carrying weapons from Turkey to Gaza
The Israeli navy seized a ship on Tuesday that was apparently smuggling weapons destined for Hamas in the Gaza Strip.
The Israel Defense Forces Spokesman Unit said that the ship "Victoria" originated from the Lattakia port in Syria and sailed to Mersin, Turkey. It was seized while on its way from Turkey destined for the El-Arish port in Egypt.
Dat had helemaal niets uitgemaakt. Iedereen heeft z'n mening al klaar.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:09 schreef Frutsel het volgende:
Ga het dan niet eerst naar een haven slepen. Dan kan je ook het bewijsmateriaal verdoezelen of er tig wapens aan toevoegen etc etc. Laat ze het op open zee doen, VN erbij, hoppa.. Maar nu trek ik het hele verhaal weer in twijfel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |