abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:28:51 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_90823346
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:27 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het kan dat je 40 Euro betaalt maar we zullen eens voor de gein gaan kijken.

100 Gram kost 3800 Euro.

Als hij jou een volle gram zou verkopen voor 40 Euro zou de dealer maar een winst hebben van 2 Euro. Dus wat doen ze dan? De volle gram word 0.8 en dat vaak ook nog eens versneden met manitol of paracetamol of supermix.
Dus jou grammetje van 40 Euro is eigenlijk als je geluk heb een half grammetje en de rest is versnijdingsmiddel.
Versnijden deden ze in de gulden tijd ook. Daarom moet je het ook legaliseren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_90823362
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is weinig concurrentie vanwege het verbod. Daarom zijn de prijzen zo hoog, maken ze zo veel winst en daarom kunnen ze wapens en regeringen kopen.
Ook al worden de prijzen lager, ze zitten immers al in het zadel. En aangezien ze zelf dan goedkoop kunnen gaan fabriceren zie ik niet in waarom ze dan zullen verdwijnen.
quote:
[..]

Onzin. De eerste de beste kruidenier doet het beter.
Kom maar met bewijs dat een kruidenier het beter kan doen dan hun in de omstandigheden waar hun inzitten.
pi_90823366
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Versnijden deden ze in de gulden tijd ook. Daarom moet je het ook legaliseren.
Je gaat voorbij aan mijn punt.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:30:40 #104
pi_90823370
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:29 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ook al worden de prijzen lager, ze zitten immers al in het zadel. En aangezien ze zelf dan goedkoop kunnen gaan fabriceren zie ik niet in waarom ze dan zullen verdwijnen.
Omdat de concurrentie goedkoper is.
quote:
[..]

Kom maar met bewijs dat een kruidenier het beter kan doen dan hun in de omstandigheden waar hun inzitten.
Niet met een verbod, daarom moet je het ook legaliseren.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_90823383
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hierover:

[..]

Overigens doet het vetgedrukte vermoeden dat gevoelsargumenten een grote rol voor je spelen.
Hoemeer een junk kan consumeren hoe meer hij het ook zal doen.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:31:42 #106
pi_90823386
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:30 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan mijn punt.
Mijn punt is dat coke goedkoper geworden is. Jouw punt is dat je drugs de wereld uit wilt hebben, maar die zitten in je hoofd, dus dat kan niet.
pi_90823413
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:21 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Onderling is er maar genoeg concurrentie. De onderwereld werkt nagenoeg hetzelfde als het normale bedrijfsleven. Je denkt toch zeker niet dat je met een stel idioten te maken heb?

[..]

Het gebeurt nu al vreselijk efficiënt, die drugslaboratoria kunnen ze binnen een heel korte tijd ontmantelen en ergens anders weer opstellen. Wanneer je het legaliseer dan kunnen de miljarden die zijn verdiend aan deze handel zo in een productiebedrijf gepompt worden. Bovendien zit je nog met de cocabladeren zelf, aangezien de lokale drugsbaron nog altijd een streepje voor zal hebben op de juiste grondstoffen zal een bedrijf als Unilever altijd een achterstand hebben. Dus waar jij over praat daar gaan wel een paar jaartjes overheen en tegen die tijd hebben de drugsbazen alles al draaiende en loopt alles gewoon als een doodnormaal bedrijf.
Je zit ook nog met dat het hele proces in Colombia begint, dus je zit al met minstens 3 landen (USA, Mexico en Colombia) waar je rekening mee moet houden.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:34:12 #108
pi_90823431
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:33 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Je zit ook nog met dat het hele proces in Colombia begint,
Na legalisatie snuiven we neder-coke uit kassen. dan begint het verhaal helemaal niet in Colombia.
pi_90823445
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat de concurrentie goedkoper is.
Dat is gewoon onzin. Nogmaals de drugsbaronnen weten hoe je het spul goed moet fabriceren ook die hebben gewoon mensen in dienst met kennis van zaken. Zodra je het legaliseert kan een bedrijf zoals Unilever het mischien heel goedkoop produceren maar ze zullen gewoon achterlopen op de drugsbaron die ook het geld en de knowhow heeft om het goedkoop te produceren. Het enige wat je doet is zorgen voor marktwering waardoor het spul nog goedkoper word. Maar dat betekent niet dat de kartels zullen verdwijnen, integendeel het worden respectabele zakenlieden.
quote:
[..]

Niet met een verbod, daarom moet je het ook legaliseren.
Dan slaat je stelling dus eigenlijk nergens op.
pi_90823476
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Na legalisatie snuiven we neder-coke uit kassen. dan begint het verhaal helemaal niet in Colombia.
Heb je enig idee hoeveel bladeren je nodig heb om een kilo coke te produceren?
Ik weet het zelf niet maar ik had volgens mij ergens op tv gezien dat het om honderden planten gaat. Dus laten we dat dan even aannemen voor de waarheid en dan zie je ook gelijk dat dat niet rendabel is om in Nederland op te kweken.
pi_90823497
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn punt is dat coke goedkoper geworden is. Jouw punt is dat je drugs de wereld uit wilt hebben, maar die zitten in je hoofd, dus dat kan niet.
Jouw punt is gewoon niet juist. Coke is niet goedkoper geworden vooral niet als je mijn post even terugleest. Ik neem aan dat jij gebruikt maar ik kan je nu al zeggen dat jij nooit een gram pure coke heb gehad van die dealer. Dat bestaat niet voor die prijs, wil hij er nog wat aan verdienen moet hij op z`n minst de prijs naar boven stellen of flink gaan versnijden.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:44:56 #112
pi_90823577
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:35 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin.
Nee, dat is geen onzin. De Kartels bestaan alleen dankzij het verbod. Niet vanwege hun economische bagage.
quote:
[..]

Dan slaat je stelling dus eigenlijk nergens op.
Nee, jij hebt het over "huidige omstandigheden".. Maar dat verandert met legalisatie.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:45:26 #113
pi_90823586
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:37 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoeveel bladeren je nodig heb om een kilo coke te produceren?
Ik weet het zelf niet maar ik had volgens mij ergens op tv gezien dat het om honderden planten gaat. Dus laten we dat dan even aannemen voor de waarheid en dan zie je ook gelijk dat dat niet rendabel is om in Nederland op te kweken.
Dat neem ik helemaal niet aan. Bewijs het eerst maar.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:46:11 #114
pi_90823593
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:39 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Coke is niet goedkoper geworden
Van 100 gulden naar 40 euro inclusief inflatie betekend dat coke de afgelopen 40 jaar goedkoper is geworden. En vroeger versneden ze ook.
pi_90823768
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat is geen onzin. De Kartels bestaan alleen dankzij het verbod. Niet vanwege hun economische bagage.
En als je legaliseert dan bestaan ze nog. Dus wat nu.
quote:
[..]

Nee, jij hebt het over "huidige omstandigheden".. Maar dat verandert met legalisatie.
Dan is het logische gevolg ook dat de lokale kruidenier het niet beter kan gaan doen dan de drugsbazen.
pi_90823788
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben aan het zoeken geweest en ik kom alleen maar op forums uit. Het gaat iedergeval om tientallen kilo`s bladeren. En dat resulteert weer in zoals ik al zei honderden planten.
pi_90823814
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Van 100 gulden naar 40 euro inclusief inflatie betekend dat coke de afgelopen 40 jaar goedkoper is geworden. En vroeger versneden ze ook.
Heb jij enige ervaring met cocaine en de beprijzing daarvan. Want over de prijs kunnen wij moeilijk twisten. Vraag het anders aan iemand die er verstand van heeft, of beter nog koop eens wat van dat 40 Euro spul en kook het eens uit. Ben benieuwd hoeveel je overhoud.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 02:04:22 #118
pi_90823854
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:59 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

En als je legaliseert dan bestaan ze nog. Dus wat nu.

[..]
Ze worden in een half jaar weggeconcurreerd door Unilever. Neder-coke.
quote:
Dan is het logische gevolg ook dat de lokale kruidenier het niet beter kan gaan doen dan de drugsbazen.
Wel als je het legaliseert.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 02:04:58 #119
pi_90823863
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 02:02 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Heb jij enige ervaring met cocaine en de beprijzing daarvan. Want over de prijs kunnen wij moeilijk twisten. Vraag het anders aan iemand die er verstand van heeft, of beter nog koop eens wat van dat 40 Euro spul en kook het eens uit. Ben benieuwd hoeveel je overhoud.
Net zo veel als 40 jaar geleden.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 02:42:29 #120
111528 Viajero
Who dares wins
pi_90824201
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zo'n grote mond hebben, en dan zo weinig weten van de productie van cocaine. Daar heb je inderdaad duizenden planten voor nodig. Het zal wel in Zuid Amerika blijven, net zoals we bv geen sinaasappels in kassen verbouwen omdat het gewoon goedkoper is het in te voeren.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 02:46:13 #121
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_90824227
Cocaine kan heel erg goedkoop worden gemaakt. De knowhow en het recept zijn algemeen bekend. Ik heb liever dat Unilever het op industriele schaal maakt en het schoon en onversneden verkoopt. Nu wordt het met vieze bakken en benzine in de jungle gedaan; dat kan veel beter in een steriel Unilever lab.

De prijs van cocaine zit niet in de productie, maar in dat het moelijk en gevaarlijk is om te vervoeren en distribueren. Apotheek vs straatdealer met een pistool op zak in een steegje. Die dealer zal ook eerder meer verslavende dingen de eerste keer gratis aanbieden zoals crystal meth en het spul versnijden met gevaarlijke(r) dingen.
reset
  dinsdag 4 januari 2011 @ 03:03:45 #122
111528 Viajero
Who dares wins
pi_90824312
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 02:00 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik ben aan het zoeken geweest en ik kom alleen maar op forums uit. Het gaat iedergeval om tientallen kilo`s bladeren. En dat resulteert weer in zoals ik al zei honderden planten.
Echt niet? Wikipedia is your friend :) Verder is het bij iedereen die er ook maar iets vanaf weet bekend hoe cocaine gemaakt wordt.

quote:
An interview with a coca farmer published in 2003 described a mode of production by acid-base extraction that has changed little since 1905. Roughly 625 pounds of leaves were harvested per hectare, six times per year. The leaves were dried for half a day, then chopped into small pieces with a strimmer and sprinkled with a small amount of powdered cement (replacing sodium carbonate from former times). Several hundred pounds of this mixture was soaked in 50 gallons of gasoline for a day, then the gasoline was removed and the leaves were pressed for remaining liquid, after which they could be discarded. Then battery acid (weak sulfuric acid) was used, one bucket per 25 kilograms of leaves, to create a phase separation in which the cocaine free base in the gasoline was acidified and extracted into a few buckets of "murky-looking smelly liquid". Once powdered caustic soda was added to this, the cocaine precipitated and could be removed by filtration through a cloth. The resulting material, when dried, was termed pasta and sold by the farmer. The 3750 pound yearly harvest of leaves from a hectare produced 2.5 kilos of pasta, approximately 4060% cocaine. Repeated recrystallization from solvents, producing pasta lavada and eventually crystalline cocaine, were performed at specialized laboratories after the sale.[93]
http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine#Production

Dat betekent dus ongeveer 1700 kilo bladern voor een kilo pure coke. En dan dus een hele verzameling smerige chemicalien, die daarna in de jungle gedumpt worden. Ik ben ook uit ecologisch oogpunt voor legalisering. De vissen in het amazonegebied zullen blij zijn als het netjes in gereguleerde laboratoria gemaakt kan worden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 03:41:37 #123
57434 Marloes
Digital Love
pi_90824458
Toen ik de naam van het topic las moest ik gelijk denken aan een reportage een jaar of wat geleden bij de NOS over de mysterieuze vrouwenmoorden in Ciudad Juarez. Vrouwen die worden verkracht, vermoord, verminkt :{ Er was een meisje in de reportage die voor dood was achtergelaten. Ook kan ik me nog een kerkhof herinneren vol met de graven van jonge vrouwen die allemaal 'zomaar' waren verdwenen en later gevonden. Echt vreselijk :{
Interessant artikel van alweer 12 jaar gelden: http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/06/26/Vp/z.html
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_90824496
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 03:41 schreef Marloes het volgende:
Toen ik de naam van het topic las moest ik gelijk denken aan een reportage een jaar of wat geleden bij de NOS over de mysterieuze vrouwenmoorden in Ciudad Juarez. Vrouwen die worden verkracht, vermoord, verminkt :{ Er was een meisje in de reportage die voor dood was achtergelaten. Ook kan ik me nog een kerkhof herinneren vol met de graven van jonge vrouwen die allemaal 'zomaar' waren verdwenen en later gevonden. Echt vreselijk :{
Interessant artikel van alweer 12 jaar gelden: http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/06/26/Vp/z.html
Interessant ja. Die foto ook, dat contrast tussen Ciudad Juarez en de Amerikaanse stad El Paso.
Toen was het dus al een 'vervloekte' stad, nu nog meer.

En de ellende spreid zich helaas uit naar het zuiden van Mexico. Gebieden die niet zo lang geleden nog veilig en vol toeristen waren, zoals Acapulco, zijn nu het podium van oorlogen tussen verschillende kartels over handelsroutes.

Mexico City en de steden er omheen zijn nog aardig veilig. Vooralsnog.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 04:23:05 #125
111528 Viajero
Who dares wins
pi_90824556
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 03:53 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Interessant ja. Die foto ook, dat contrast tussen Ciudad Juarez en de Amerikaanse stad El Paso.
Toen was het dus al een 'vervloekte' stad, nu nog meer.

En de ellende spreid zich helaas uit naar het zuiden van Mexico. Gebieden die niet zo lang geleden nog veilig en vol toeristen waren, zoals Acapulco, zijn nu het podium van oorlogen tussen verschillende kartels over handelsroutes.

Mexico City en de steden er omheen zijn nog aardig veilig. Vooralsnog.
Als je in de slums van El Paso staat kan je ook fotos nemen van highrise in Juarez. Er is wel een contrast, maar dat is meer in het geweld. El Paso is ook een stoffige woestijnstad met derde wereld achtige sloppenwijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')