abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 augustus 2000 @ 23:48:08 #1
862 Arcee
Look closer
pi_289205
Ik weet dat er zat mensen zijn die niet van Top 40 muziek houden, maar er zullen toch ook mensen zijn die er wèl van houden? Of posten die hier gewoon niet? Ik ben gewend artiesten tegen te komen die me weinig zeggen, maar hier doe ik bijna niet anders. De meest wilde namen waar ik echt nog NOOIT zelfs maar VAAG van gehoord heb. Dat zullen die mensen wel mooi vinden, geloof ik best. Toch proef ik ook vaak een "lekker Top 40 muziek afzeiken omdat dat zo interessant staat" houding. Alsof dat minderwaardig is ofzo.

Zijn er ook nog mensen die wèl van All Saints, Lene Marlin, Celine Dion, Aaliyah, Destiny's Child, etc. houden?

Of zelfs groepen als Red Hot Chili Peppers, R.E.M., K's Choice, noem ze maar op, lijken al weer te commercieel voor sommigen. Als er meer dan 5 mensen van gehoord hebben dan is het al weer te popie.

Vind ik echt één van de meest opvallende dingen hier op Fok!Muziek dat er ongelofelijk veel artiesten/bands genoemd worden die ik niet ken.

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 03-08-2000 23:51]

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 3 augustus 2000 @ 23:58:44 #2
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_289215
Dat zie je verkeerd denk ik Je zult mij ongetwijfeld onder je vakje 'vaag' stoppen, maar mijn aversie tegen top40 komt gewoon neer op het feit dat het mijn ding niet is.

Ik ben niet uit op Britney-bashing bijvoorbeeld. Maar de manier waarop die circussen van vreemdheid als mtv en tmf en top40 muziek aan me voorbij trekken, dat vind ik vaag!

Ik hou er niet van, maar het is iets op zichzelf staands, en leuk om te bestuderen. Die hele cultuur. Tuurlijk zijn er popnummers die ik wel ok vind hoor, maar niet meer dan dat. Ik krijg er geen diepere gevoelens bij. Dat komt voor een groot deel ook door de geldmachine die vaak achter die artiesten draait. Maar de vent die Britney Spears' muziek maakt, dus de muziek op zich, verdient een pluim want hij doet zijn werk erg goed. Dat is ook een kunst, maar het raakt me niet.

Misschien wordt er hier in jouw ogen meer over 'vage' muziek gepraat, omdat er overal al over populaire muziek gepraat wordt.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:01:35 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_289216
Ik ben ook geen grote Top-40 liefhebber, en maak me ook vaak schuldig aan het 'namechecken' van relatief onbekende artiesten. Maar wat voor de ene persoon 'vaag' en 'onbekend' is, is bijv. in het clubcircuit of in mijn vriendenkring weer een 'household name'.

En ik ben het met Bogus eens: respect voor degene die de nummers van Britney of de Backstreet Boys schrijft. Deze mensen hebben wel een gouden formule te pakken, ook al hou ik er misschien niet van.

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 04-08-2000 00:05]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_289223
TOP 40 muziek is volgens mij niet een begrip dat zomaar gebruikt kan worden. In die lijst staan goeie en minder goeie nummers, en iedereen zal daar anders van mening over zijn. Ik vind het meeste maar niks, maar da's dan weer mijn mening. Natuurlijk zitten er wel goeie nummers tussen, zoals je al zei, Red Hot Chili Peppers, R.E.M. en nog wat van dat soort dingen, maar het grootste deel is meer van het Britney type.

Let wel op, die lijst geeft wel aan wat er het meest aan singles in Nederland wordt verkocht. Nou kan ik zelf niet begrijpen waarom je ooit een single zou kopen, maar da's dan weer een ander verhaal...

For millions of years mankind lived just like the animals,
Then something happened which unleashed the power of our imagination.
We learned to talk...
  vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:16:15 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_289228
En ik vind een artiest niet automatisch slecht als hij/zij veel platen verkoopt. Ik ben bijv. best wel een Beatles-fan, terwijl zij een van de bestverkopende bands aller tijden zijn. R.E.M. en de Peppers vind ik ook goed.

Maar tegenwoordig lijkt het wel alsof radio en televisie helemaal geen risico meer durven te nemen. Een nieuwe boyband wordt vaak vanaf hun ontstaan al door TMF de hemel ingehyped, terwijl een 'underground'-band zich eerst moet bewijzen en op Pinkpop moet staan voordat de televisie er eens aandacht aan besteedt.

pi_289241
Ik hou WEL van top40-muziek. Ook niet alles natuurlijk, maar gewoon de lekkere nummers en het kan me niet schelen of het commercieel is of niet. Het schijnt bijvoorbeeld heel erg fout te zijn om de Vengaboys lekkere muziek te noemen. Nou pech. Als ik dat wil luisteren doe ik dat.

Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat hier op FOK! heel vaak wordt afgegeven op de commercielere muziek. Dan is het alsof je muziek niet leuk mag vinden alleen omdat het gemaakt is om leuk te vinden en te verkopen. Vage redenering. Het gaat er toch om wat je prettig in je gehoor vindt liggen? En iedereen heeft een andere smaak.

Ik zelf luister van alles. Best een brede smaak, maar ik hou niet zo van extremen. En aan hypes van het ontzettend goed vinden van onbekende rock-bands doe ik niet zo mee... misschien als ik ze hoor en ik ze leuk vind wel hoor

vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:38:28 #7
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_289243
quote:
Op 04 augustus 2000 00:33 schreef Dixidito het volgende:

Ik zelf luister van alles. Best een brede smaak, maar ik hou niet zo van extremen. En aan hypes van het ontzettend goed vinden van onbekende rock-bands doe ik niet zo mee... misschien als ik ze hoor en ik ze leuk vind wel hoor

Dit is toch een klinkend voorbeeld van waar 'jullie' 'ons' van beschuldigen? Een hype van het ontzettend goed vinden van een onbekende band? Ik krijg die zin nauwelijks uit mijn toetsenbord!

Point being, ieder zijn ding, en het begint de mensen die top40-muziek goed vinden (heb ik dus geen probleem mee, popmuziek fascineert me, maar is niet mijn ding) blijkbaar te irriteren dat er over andere dingen gepraat wordt.

Wie zeikt wie nou af?

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:41:55 #8
862 Arcee
Look closer
pi_289246
bogus,

quote:
Dat zie je verkeerd denk ik Je zult mij ongetwijfeld onder je vakje 'vaag' stoppen

Mwoah, nee, jou bedoelde ik nog geeneens Oh, je gebruikt het woord VAAG heel vaak. Ik bedoelde dat alleen in de zin van "de artiesten komen me niet eens VAAG bekend voor". Dus niet dat ik ze vaag vind, want ik ken ze dus uberhaupt niet. Dit ff voor dat VAAG een eigen leven gaat leiden.

quote:
Maar de manier waarop die circussen van vreemdheid als mtv en tmf en top40 muziek aan me voorbij trekken, dat vind ik vaag!

Tja, maar dat is natuurlijk wel primair op de (jonge) jeugd gericht. Vind ik niet meer dan logisch dat 't allemaal net ff wat meer cirusachtig is dan 2 Meter de Lucht in of Leidsche Kade Live (om maar 's een poging te wagen iets te noemen wat de anti-Top 40 peopletjes wel goedvinden).

quote:
maar het raakt me niet.

En DAAR gaat 't inderdaad precies om. Da's inderdaad voor mij ook de enige graadmeter. Ik houd van muziek die me raakt (per definitie dus). En daar zit dus heel veel Top 40 muziek bij. Of beter gezegd: gewoon wat er dagelijks op zenders als Radio 3 en Radio 538 te horen is.

quote:
Misschien wordt er hier in jouw ogen meer over 'vage' muziek gepraat, omdat er overal al over populaire muziek gepraat wordt.

Nee, vergeet dat woordje 'vaag' alsjeblieft

Sjtienkert,

quote:
TOP 40 muziek is volgens mij niet een begrip dat zomaar gebruikt kan worden. In die lijst staan goeie en minder goeie nummers, en iedereen zal daar anders van mening over zijn.

Precies, ik vind ook dat men veel te kort door de bocht is door het over "die klote Top 40 muziek" te hebben. Er staat namelijk heel veel muziek in die Top 40 en ook muziek die zij goedvinden. Echter, het grootste deel is inderdaad wel de typische Back Street Boys, N'Sync, Britney Spears-achtige muziek. Maar er is zéker meer dan dat.

quote:
Natuurlijk zitten er wel goeie nummers tussen, zoals je al zei, Red Hot Chili Peppers, R.E.M. en nog wat van dat soort dingen

Jaha, maar die noemde ik juist als zijnde artiesten die ook al weer te popie zijn. Zelfs dat soort namen kom ik al niet meer tegen. Als ik naar m'n eigen favoos van dit jaar kijk vind ik Eels, Air en Counting Crows toch behoorlijk NON-Top 40, maar ook dat zijn geen namen die ik in 't anti-Top 40 kamp tegenkom.

quote:
Nou kan ik zelf niet begrijpen waarom je ooit een single zou kopen, maar da's dan weer een ander verhaal...

Net zo als ik niet kan begrijpen waarom iemand een hele CD van een artiest zou kopen, mar da's ook weer een ander verhaal.... (en geen verhaal over kopieëren van CDs)

Zanderrr,

quote:
Maar tegenwoordig lijkt het wel alsof radio en televisie helemaal geen risico meer durven te nemen. Een nieuwe boyband wordt vaak vanaf hun ontstaan al door TMF de hemel ingehyped, terwijl een 'underground'-band zich eerst moet bewijzen en op Pinkpop moet staan voordat de televisie er eens aandacht aan besteedt.

Kijk, dat is dus niets nieuws. Ik heb nog oude Hitkranten en dan lees je ook hoe iedereen vroeg een ontzettende hekel had aan ABBA. Nu is het ineens weer in ABBA goed te vinden (nee, ik zeg niet N'Sync over 20 jaar hetzelfde staat te wachten )

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_289248
Ik vind top 40 muziek vaak wel leuk Ookal verveelt veel van de Top 40 muziek al snel, maar in het begin vind ik het wel leuk.

Maar ik denk dat je als je een beetje de doorsnee van een Nederlander zoekt je beter in de Album Top 100 kan kijken. Singles worden toch meestal gekocht door jongere tieners die niet genoeg geld hebben voor het hele album, of die gewoon zo geobsedeerd zijn van die artiest dat ze de singles ook moeten kopen (heb ik ook met Janet). En de Top 40 kijkt ook naar airplay op de radio, waardoor de lijst al iets eerlijker wordt vind ik (in tegenoverstelling tot de Mega Top 100 (top 50 eigenlijk)).

vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:43:51 #10
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_289249
Ik hou van Top 40...hier hou ik het voorlopig bij
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:48:11 #11
862 Arcee
Look closer
pi_289253
quote:
Op 04 augustus 2000 00:33 schreef Dixidito het volgende:
Ik hou WEL van top40-muziek. Ook niet alles natuurlijk, maar gewoon de lekkere nummers en het kan me niet schelen of het commercieel is of niet. Het schijnt bijvoorbeeld heel erg fout te zijn om de Vengaboys lekkere muziek te noemen. Nou pech. Als ik dat wil luisteren doe ik dat.

Precies, heb ik ook. Ik houd er van de meest foute artiesten. Zo vind ik The Party Animals GEWELDIG. Daar kunnen we in Nederland trots op zijn. Zo maken ze ze nergens! ("ja, gelukkig", zullen ze dan wel zeggen)

quote:

Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat hier op FOK! heel vaak wordt afgegeven op de commercielere muziek. Dan is het alsof je muziek niet leuk mag vinden alleen omdat het gemaakt is om leuk te vinden en te verkopen. Vage redenering. Het gaat er toch om wat je prettig in je gehoor vindt liggen? En iedereen heeft een andere smaak.

Helemaal mee eens.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:53:23 #12
862 Arcee
Look closer
pi_289257
quote:
Op 04 augustus 2000 00:38 schreef bogus het volgende:
blijkbaar te irriteren dat er over andere dingen gepraat wordt.

Zeker niet. Ik vind het alleen maar interessant en startte daarom dit topic. Verder is het wel zo dat sommigen erg minderwaardig doen als mensen populair muziek noemen, ja. Die vinden zichzelf wel heel interessant dan (als het om muziek gaat dus).

Overall beste user 2022 vrijdag 4 augustus 2000 @ 10:02:51 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_289419
mij maakt het weinig uit of iets in de top40 komt of niet. Goeie muziek is goeie muziek, slechte muziek is slechte muziek

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_289428
Top 40 muziek vind ik een slechte benaming

de top 40 is tijdsgebonde, kijk maar naar de top 40 van 10 jaar geleden, toen zag de hitlijst er heel anders uit, ik refereer daarom liever aan de muziek PERIODE of het tijdsbestek

de top 40 van nu is gewoon jaren 90 muziek
zelf hou ik meer van de jaren 70 en 80 muziek en en beetje jaren 60

de top 40 is gebasseerd op verkoopcijfers van singles, en logischerwijs komen oudere nummers (die ook heel goed zijn) daar niet meer in voor, want of die heeft iedereen al (gekocht toen het numer wel in de lijst stond) of het is een muziek genre wat niet op single uit komt, maar alleen op de CD zelf, (of wel op single uit komt maar wat maar door een selecte groep op single wordt gekocht, omdat die mensen liever meteen de CD volledig kopen) zoals Blues of echt zware metal om maar iets te noemen. daarom komt het dat veel namen niet bij het grote publiek bekent zijn, of dat wel zijn, maar al dusdanige naamsbekendheid hebben dat ze bijna geen singles uit brengen.

als ik over de top 40 praat, praat ik dan ook meestal over de "Top 40 van NU" en daar staan momenteel weinig nummers in die mij echt boeien. Tijden veranderen, en daarmee ook de mensen en dus ook de smaak, gelukkig maar, anders zou het maar een saaue bedoening zijn op de aarde

just my 2 cents

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 11:28:05 #15
862 Arcee
Look closer
pi_289513
quote:
Op 04 augustus 2000 10:12 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
[quote]als ik over de top 40 praat, praat ik dan ook meestal over de "Top 40 van NU"

En zo bedoelde ik het dus ook. Top 40 muziek is gewoon een gangbare term voor populaire muziek van het moment. Of commerciele muziek, zo je wilt. Of wat er op zenders als Radio 538 en Radio 3 te horen is.

De tegenhanger hiervan zijn de groepen/artiesten die door aan bepaalde groep mensen hier genoemd worden. Bands dus waar ik nog NOOIT van gehoord heb.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 11:34:24 #16
862 Arcee
Look closer
pi_289520
quote:
Op 04 augustus 2000 00:43 schreef TuuT het volgende:
Ookal verveelt veel van de Top 40 muziek al snel, maar in het begin vind ik het wel leuk.

En dat heb je met andere muziek niet? Ja, sommige muziek verveelt snel, maar 't lijkt mij niet dat dat typisch voor Top 40 muziek geldt. Tis maar net wat je mooi vindt natuurlijk.

quote:
Singles worden toch meestal gekocht door jongere tieners die niet genoeg geld hebben voor het hele album

Dat is waar, ja, hoewel het voor mij zeer zeker niet geldt. Ik koop uitsluitend singles en ben al ruim 10 jaar geen jongere tiener meer. Ik geef niks om hele albums. Als ik van een groep een nummer mooi vind, dan hoef ik echt niet meteen de hele CD te hebben. Vaak valt dat enorm tegen. Dan staan er 1 of 2 leuke nummer op, maar de rest is eigenlijk niks. Heb ik al veel te vaak gehad. Ik koop al jaren geen hele albums meer. Alleen CD-singles en verzamelalbums.

pi_289539
leuk is dat .. 3 versies van een nummer en soms zelfs 6 .. en dan soms niet eens langer dan 15 minuten .. kan je WEER cd gaan wisselen ..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 12:18:21 #18
862 Arcee
Look closer
pi_289557
quote:
Op 04 augustus 2000 12:04 schreef kermy het volgende:
leuk is dat .. 3 versies van een nummer en soms zelfs 6 .. en dan soms niet eens langer dan 15 minuten .. kan je WEER cd gaan wisselen ..

Niet als je ze op een CD fikt, of als je ze op je harde schijf ript, of als je een CD-wisselaar hebt.

En met een hele CD waar toch maar 2 goeie nummers opstaan zou je hetzelfde probleem hebben.

vrijdag 4 augustus 2000 @ 12:30:31 #19
46 ArchAngel
*Addicted to the white death*
pi_289570
Ik vind sommige top40 muziek wel lachen.. Ik houd alleen van non(of minder)commerciele muziek..
Die is nog moeilijk te vinden, zelfs OP en CH zijn commercieel gegaan...
Keroppi houd wel van non-commerciele muziek
[b]You can't wake a dog who is pretending to be asleep[/b] __Old Navaho
pi_289775
ik wil nog een stapje verder gaan dan top 40 muziek. ik hou van muziek waar in mijn omgeving helemaal niemand van houdt en wellicht veruit de meeste fokkers ook niet.de artiesten die hier vaak genoemd waren vind ik echt afschuwelijk. ik hou wel van top 40 muziek maar er staat bijna geen happy muziek meer in. alleen de vengaboys zijn nog leuk en verder vind ik "sunshine reaggae2000" en "the bomb" leuke nummers.
waar ik echt van houd zijn de gouwe ouwen.
dat wil zeggen dance classics(earthwind and fire,sister sledge,villagepeople,chic enzenz).verder vind ik ook bijna alle jaren 80 muziek leuk.
maar waar ik nog het meest van houd is het hollandse reportoire: andre hazes, marianne weber, frans bauer, rob de nijs, benny neyman.. smullen!!! ik ben ook gek op julio iglesias. ook de engelstalige hollandse groepjes uit het verleden zoals de dolly dots ben ik gek op en niet te vergeten abba en boney m natuurlijk. de meesten van jullei zullen dit wellicht allemaal verafschuwen. ik vraag me gewoon af of ik nu echt de enige ben die hier van houd. ik heb mn radio ookmde hele dag op radio nationaal staan daar draaien ze dit allemaal de hele dag en dat is dan ook een waar feest. misschien is het mn leeftijd; ik ben 31. aan de andere kant weet ik zeker dat als ik nu 21 was ik ook van deze muziek zou houden.
pi_289784
maw, je houd van onvervalste ouderwetse disco

cool, dat kan ik wel waarderen, vind ik ook wel leuk namelijk

pi_289992
quote:
Op 04 augustus 2000 10:02 schreef Ulx het volgende:
Goeie muziek is goeie muziek, slechte muziek is slechte muziek

Beste uitspraak van de dag!!!!!!
* MuadDib is het roerend met Ulx eens

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_290002
Sommige TOP 40 muziek van nu vind ik best leuk. Bijv. It's my life van Bon Jovi vind ik een goed nummer, of I would stay van Krezip. The one van de BSB vind ik trouwens ook wel aardig. Ik hou alleen niet zo van Britney Spears-achtige muziek en R&B vind ik ook niet echt geweldig. En over dat nummer wat al weken op 1 staat, que si que no, ben ik ook niet echt enthousiast.
Meestal vind ik zo'n 10 nummers uit de top 40 leuk. Iedereen heeft zo z'n eigen smaak he?
  Redactie Frontpage vrijdag 4 augustus 2000 @ 22:14:54 #24
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_290125
Piratenhits zijn altijd wel cool... Ben nu trouwens een paar 'gouwe ouwe' aan het downloaden,altijd leuk! De Pietereuliekarre, altijd lachen!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 22:28:08 #25
862 Arcee
Look closer
pi_290135
quote:
Op 04 augustus 2000 19:23 schreef Fannetje het volgende:
Sommige TOP 40 muziek van nu vind ik best leuk. Bijv. It's my life van Bon Jovi vind ik een goed nummer, of I would stay van Krezip. The one van de BSB vind ik trouwens ook wel aardig. Ik hou alleen niet zo van Britney Spears-achtige muziek en R&B vind ik ook niet echt geweldig. En over dat nummer wat al weken op 1 staat, que si que no, ben ik ook niet echt enthousiast.
Meestal vind ik zo'n 10 nummers uit de top 40 leuk. Iedereen heeft zo z'n eigen smaak he?

Fannetjeeeeeeeeeeeeee!! Je bent 'r weer! (al een tijdje, weet ik ) Welkom trug

quote:
Meestal vind ik zo'n 10 nummers uit de top 40 leuk

Kep ff geteld en van de laatste Top 40 vind ik er 8 echt goed. Hmm... ben jij misschien nog wel een grotere Top 40 fan dan ik dus..

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 22:29:29 #26
862 Arcee
Look closer
pi_290137
quote:
Op 04 augustus 2000 22:14 schreef Djeez het volgende:
Piratenhits zijn altijd wel cool... Ben nu trouwens een paar 'gouwe ouwe' aan het downloaden,altijd leuk! De Pietereuliekarre, altijd lachen!

"En mien pa die lopt met de pietereuliekar en mien moe die sjokt 'r achteran" ja, geinig!

pi_290427
Ik hou ook absoluut van Top 40 muziek. Jammer dat de TOP 40 al veel te lang wordt vervuild door alle R&B...

"Lucky" van Miss Spears vind ik echt een leuke plaat, hoor 'm graag.

De Vengaboys vind ik gewoon echt triest, maar dat komt omdat ik 't vier koeien vindt, met koeienmuziek. Niet omdat ze in de TOP40 staan of commercieel zijn.

"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 augustus 2000 @ 14:15:26 #28
862 Arcee
Look closer
pi_290440
quote:
Op 05 augustus 2000 13:43 schreef Gellarboy het volgende:
De Vengaboys vind ik gewoon echt triest, maar dat komt omdat ik 't vier koeien vindt, met koeienmuziek. Niet omdat ze in de TOP40 staan of commercieel zijn.

Dat snap ik ook niet waarom iedereen zo tegen de Vengaboys is. Vooral We Like To Party vind ik een fantastisch nummer. Ontzettend vrolijke plaat.

Daarnaast zijn 't zeker geen koeien. Vooral die ene zangeres niet (niet die Kim), die ziet er ècht leuk uit, maar da's niet de reden waarom ik de Vengaboys wèl goedvind

zaterdag 5 augustus 2000 @ 14:32:44 #29
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_290450
Hmm, Vengaboys is voor mij nou juist het grote voorbeeld van alles wat er mis is met (sorry voor deze generalisering) 'Top 40'-muziek. Vier knappe smoeltjes zonder enig muzikaal talent, duidelijk marionetten van slimme producers.

Domme meezingers waar zelfs kleuters en demente bejaarden de tekst van kunnen onthouden. Niet voor niets werd 'Going to Ibiza' tot een van de meest irritante platen aller tijden gekozen. Echt een Nederlands produkt waar we trots op kunnen zijn.

Maar goed, dat is mijn snobistische mening....

pi_290621
quote:
Op 04 augustus 2000 22:28 schreef Arcee het volgende:
Kep ff geteld en van de laatste Top 40 vind ik er 8 echt goed. Hmm... ben jij misschien nog wel een grotere Top 40 fan dan ik dus..

Nope, 'k heb ook ff geteld en ik vind er slechts 4 echt goed. Wel zijn er een aantal die ik "wel okee" vind.
Ik moet er trouwens wel bijzeggen dat van de 40 titels er me slechts 18 bekend voorkwamen. De anderen ken ik dus allemaal niet van titel, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik net terug ben van vakantie

Overall beste user 2022 zaterdag 5 augustus 2000 @ 20:04:32 #31
3928 Ulx
pi_290655
Vengaboys zijn wel OK, boem boem boem i want you in my room heeft mijn leven echt veranderd
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 5 augustus 2000 @ 20:13:09 #32
3878 Vork
Manisch creatief
pi_290662
quote:
Op 05 augustus 2000 14:32 schreef Zanderrr het volgende:
Hmm, Vengaboys is voor mij nou juist het grote voorbeeld van alles wat er mis is met (sorry voor deze generalisering) 'Top 40'-muziek. Vier knappe smoeltjes zonder enig muzikaal talent, duidelijk marionetten van slimme producers.

Domme meezingers waar zelfs kleuters en demente bejaarden de tekst van kunnen onthouden. Niet voor niets werd 'Going to Ibiza' tot een van de meest irritante platen aller tijden gekozen. Echt een Nederlands produkt waar we trots op kunnen zijn.

FDat is wat je 30 jaar geleden ookal had, en ook altijd zal blijven bestaan.die groot-geld marionetten van slimme producers, is eigenlijk beter bekend onder de naam top40 muziek. zeker 30 van de 40 top40 nummers zijn soortgelijkeproducties, vaak dezelfde soort muziek. slechts een aantal bands onderschijden zich van dit fenomeen.

Je kan niet zeggen dta top40 muziek niet mooi of geen muziek is, het is meer 'n aparte muziekstroming aan't worden en het is hartstikke doeltreffend. (t doel is immers zo veel mogelijk geld verdienen en reken maar dat dat lukt). De kwaliteit laat soms nog te wensen over, maar in sommige mnummers zit nog heel wat arbeidsuren. Om nou te zeggen dta het slecht is, dat is meer n kwestie van smaak ofzo. Persoonlijk hou ik eigenlijk helemaal niet van 'top40-muziek' maar kheb wel respect voor producers die miljoenen verdienen hiermee. (zoals bijvoorbeeld Wessel van Diepen, die ahcter de Vengaboys staat en er miljoenen al mee heeft verdient).

Ofzoiets...

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 augustus 2000 @ 23:23:23 #33
862 Arcee
Look closer
pi_290828
quote:
Op 05 augustus 2000 14:32 schreef Zanderrr het volgende:

Maar dat is toch helemaal geen criterium? Ik neem aan dat je bijvoorbeeld We Like To Party sowieso geen leuk nummer vindt, maar als dit nou wel het geval was? Zou je 'm dan toch kut vinden vanwege het "marionetten van slimme producers" concept?

Het zal mij echt een worst wezen hoe een nummer tot stand is gekomen. Als 't me, op wat voor manier dan ook, raakt dan vind ik het een goeie plaat. Wie of wat er achter zit doet totaal niet terzake. We Like To Party vind ik een retevrolijk nummer en die hoor ik liever dan een hardwerkende muzikant die geheel zelfstandig een baggerplaat aflevert.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 augustus 2000 @ 23:27:47 #34
862 Arcee
Look closer
pi_290830
quote:
Op 05 augustus 2000 20:04 schreef Ulx het volgende:
Vengaboys zijn wel OK, boem boem boem i want you in my room heeft mijn leven echt veranderd

Wat is jou mening nou precies, Ulx? Je zegt wel "Goeie muziek is goeie muziek, slechte muziek is slechte muziek", maar ik zie van jou uitsluitend bijdehandte opmerkingen als het om Top 40 muziek gaat.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 augustus 2000 @ 23:51:16 #35
862 Arcee
Look closer
pi_290837
quote:
Op 05 augustus 2000 18:51 schreef Fannetje het volgende:
Nope, 'k heb ook ff geteld en ik vind er slechts 4 echt goed. Wel zijn er een aantal die ik "wel okee" vind.
Ik moet er trouwens wel bijzeggen dat van de 40 titels er me slechts 18 bekend voorkwamen. De anderen ken ik dus allemaal niet van titel, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik net terug ben van vakantie

Goed, ik heb nog 's ff precies geteld en er zijn er slechts 4 die ik echt heel goedvind: I Would Stay, Fill Me In, Californication en Dancing In The Moonlight (vandaag gekocht die laatste). Verder vind ik ook I'm Outta Love, Jumpin' Jumpin' en I Will Keep My Head Down prima platen, maar niet echt favoriet zoals die andere 3. In totaal ken ik er 6 niet (in ieder geval niet qua titel/artiest). It's My Life van Bon Jovi vind ik één van de slechtste platen van het jaar trouwens. Maria Maria van Santana vind ik nog net iets irritanter denk ik.

Ik ben wel benieuwd trouwens wat die 4 platen zijn die jij echt goedvindt

zondag 6 augustus 2000 @ 00:00:09 #36
3878 Vork
Manisch creatief
pi_290841
mjah momenteel..
krezip wel aardig... Peppers ookwel, maar tis niet hun beste nummer, en die clip vinnik nou ook weer net niet....

ach.....ik kijk al nieteens meer naar die lijst...

pi_290976
quote:
Op 05 augustus 2000 23:51 schreef Arcee het volgende:
Goed, ik heb nog 's ff precies geteld en er zijn er slechts 4 die ik echt heel goedvind: I Would Stay, Fill Me In, Californication en Dancing In The Moonlight (vandaag gekocht die laatste). Verder vind ik ook I'm Outta Love, Jumpin' Jumpin' en I Will Keep My Head Down prima platen, maar niet echt favoriet zoals die andere 3. In totaal ken ik er 6 niet (in ieder geval niet qua titel/artiest). It's My Life van Bon Jovi vind ik één van de slechtste platen van het jaar trouwens. Maria Maria van Santana vind ik nog net iets irritanter denk ik.

Ik ben wel benieuwd trouwens wat die 4 platen zijn die jij echt goedvindt

It's my life van Bon Jovi
I would stay van Krezip
I will keep my head down van Kane
Michel van Anouk

Tevreden?

pi_291015
*2e bericht op FOK! type*

Top 40 muziek kan soms heel goed zijn zoals al werd gezegd, alle gouwe ouwe zijn ook ooit in de top 40 gekomen, dus zeggen 'ik hou niet van top 40 muziek' berust op vooroordelen. Op mijn werk luister ik altijd naar radio 538 dus vooral top 40.
Ik heb vorig jaar winter een nummer gehoord in de dance-trends en die kent iedereen: DJ Jurgen - Better off Alone.. Die avond dat nummer aangevraagd en mijn vrienden vonden het ook een goed nummer. Nu 1,5 jaar later hoor ik hem nog regelmatig op de radio.. Dit moet toch wel iets betekenen.. (britney spears dur eerste nummer hoor ik dus nergens meer...)
Ik zal even de huidige top 40 erin gooien met een opmerking van mijn kant:

Top 40 03/08/2000 tot 10/08/2000
1 Jody Bernal - Que Si, Que no Salsa wordt de laatste tijd steeds meer geproduceerd/gedraaid, dus ik zat al te wachten tot er eentje in de top40 kwam. Ik waardeer dit soort muziek niet erg, kan er niet op dansen (terwijl anderen dat wel kunnen)
2 Krezip - I would stay Typisch zo'n mooi nummer dat ze helemaal dooddraaien. Zo hebben we er meer gehad, Jessica Folcker, Jessica Simpson. Ik zie deze over 3 weken weer in de onderste helft van de top 40
3 Anouk - Michel Best goed gezongen, maar dat eeuwige getokkel (3 akkoorden) word ik snel zat..
4 Anastacia - I'm Outta Love Ja sorry ik kan hier niks van maken.. Populair gemaakt door de media, niet door de smaak van de luisteraar
5 Jennifer Lopez - Let's Get Loud Klinkt nog best aardig, gaat ook richting salsa. Zit tenminste goed ritme in.. Tempo enzow. Zijzelf is ook niet lelijk
6 Destiny's Child - Jumpin' Jumpin' Meer van hetzelfde.. Melkkoe geworden
7 Craig David - Fill me in Moet die vent met zo'n hoge stem zingen? Ik hoor ook weinig verschil in tekst in de coupletten (melodie al helemaal niet) Wel zwoel verder, maar da's al snel met R&B
8 Limp Bizkit - Take a look around Theme van M:I-2. Leuk gedaan jammer dat ie een jaar of wat geleden ook al is langsgeweest voor M:I-1.. Toch de moeite van het luisteren wel waard, gezien je de theme van M:I-1 al een tijdje niet gehoord hebt.
9 Marc Anthony - You Sang to me Ik mag niet schelden maar wat een moeilijke ragplaat is dit zeg.. Zo'n smerig zoet melodietje, aauwk. Verder geen redenatie, tis gewoon slecht.
10 Sonique - It Feels So good Meesterlijk nummer *klap klap*. 2-Step schijnt de nieuwe stijl te worden (mix tussen dance en R&B)Dit nummer is dus voor elk wat wils, en goed gecomposed (ik weet niet of het een cover is.) In de clip zie je de huidige opmars van de draaitafel. Ze loopt heel lief te scratchen enzo, maar hoor ik dat in het nummer? Iets te interessant doen.
11 Eminem - The Real Slim Shady Ja is best leuk hip-hop nummer, vooral als je de tekst kent. Gecensureerd doet het altijd goed.. een VD (2e couplet) is btw een soort soa. (effe nagevraagd)
12 Love Connection - The Bomb Lekker klinkend, dansbaar, mixbaar, niks mis mee
13 RHCP - Californication Ik ben nog niet zolang bekend met de RHCP (jaja ik weet het ze bestaan al zo en zo lang en ze hebben al zo en zo veel nummers gemaakt maar ik interesseerde me er tot een jaar geleden niet echt voor), maar dit nummer vind ik wel kont schoppen.
14 Da Brat feat. Tyrese - What'Chu Like Scuzi? Nooit van gehoord.... Misschien als ik hem hoor een zgn. 'oja'fx
15 Robbie Williams - Rock DJ Een rappende rocker? Kan dat? Jazeker! Clip roelt ook (behalve de eerste helft, da's vies) maar robbie maakt eigenlijk veel betere muziek sinds ie uit dat zeikbandje is van hem
16 Aaliyah - Try Again Van de film Romeo Must Die.. Leuk synthje op de achtergrond, lekker ritme, 1 nadeel: dit nummer duurt te lang..Toch een ruime voldoende, ongetwijfeld reageren destiny's child fans hierop verontwaardigd, want tis 1 pot nat
17 Mary Mary - Praise You (Shackels) Klinkt wel lekker, NIET TE VAAK DRAAIEN, 538!! dan word ik er doodziek van!
18 Darude - Sandstorm Mijn stijl muziek, trance, DJ_Supreme-achtig geluidje. Goeie break, bouwt echt naar het toppunt toe waar je uit je paasei gaat
19 Laid Back - Sunshine Reggae 2000 Bob marley.. Onwijs vet nummer in een modern jasje.. Alleen het stuk dat ze de hele zooi op 50% snelheid gooien hadden ze weg mogen laten..
20 Bomfunk MC's - B-Boys and Flygirls Nog nooit gehoord.. Ik was net op vakantie toen ie populair werd en toen ik terugkwam kon je je niet meer vertonen met dat nummer.. Lijkt mij dus een eendagsvlieg, hoogstens 3 weken 'in' geweest.. Ik mocht freestylers al wel, dit zal wel net zoiets zijn.
21 Nine Days - Absolutely (Story of a girl) Geen topper, geen flopper, je werkt wel lekker door op dit nummer..Niemand kan dit echt lelijk vinden
22 Black Legend - You see the trouble Hmmz.. Nooit van gehoord,
23 Toploader - Dancing in the moonlight Idem
24 Joe - I wanna know Ja R&B in zijn commercieelste vorm, dit hoeft geen nadeel te zijn maar dat zoete gelik van die flapdrol, yak!
25 Bon Jovi - It's my life De man is geniaal.. ofzo. Echt lekker meeschreeuw nummer, tempo, een hit! Niet voor niets horen we nog steeds nummers als 'bed of roses' of 'you give love a bad name'.
26 The Corrs - Breathless Hmm ik ken hem wel maar ik zou me nu niet kunnen herinneren hoe dat ie ging.. De eerste was leuk om 3 keer te horen, deze ook????
27 Jessica Simpson - I Think I'm in love Neej dit is niks. De eerste was wel goed, maar dit klinkt echt als 'ojee we moeten nog een singeltje erin gooien want die ander is bijna uitgebloeid', snel in elkaar geprutst, jessica dur stem zal ook wel rechtgetrokken zijn met de computer.. (gebeurd met britney, christina etc. ook, die kunnen echt niet zingen hoor.. Groepen als U2, RHCP, Bon Jovi behoeven geen computer om een en ander klinkend te maken)
28 N'Sync - It's gonna be me No, it's not
29 Dr. Dre - The Next Episode Persoonlijk vind ik eminem beter, maar dit nummer nog niet vaak genoeg gehoord om jullie ervan te overtuigen met zinnige argumenten
30 Jop - jij bent de zon euh.. Een ventje uit het minst populaire (maar ondertussen hoge kijkcijfers scorende) programma van NL zingt 3 zinnen.. Komt dit op #1? Top 40 klopt idd niks van
31 Janet Jackson - Doesn't really matter Hmm ze is wel goed enzo maar vraag me het volgende week nog een keer, deze week is ie alarmschijf dat betekend dat je ermee doodgegooid word.. Zonde van een topartiest
32 Kane - I will keep my head down Een niet-oplettend persoon vind dit een goed nummer.. Later ben ik gaan opletten en hoorde ik dat het refrein echt hard zuigt... Dit nummer is het iig wel waard om in de top40 te komen
33 En Vogue Clip, decollete Ja met de clip erbij is ie leuk
34 DJ José vs. G-Spott - The House of Justice Joh staat deze er nog steeds in? Tis al zolang geleden dat ik hem heb gehoord, maar het blijft een zeer lekker nummer. T blijft dance he, dansbaar, dus voldoende
35 B-15 Project Feat. Crissy D - Girls like us Echt onwijs goed nummer, er komt een sample in voor van een hoog stemmetje dat snel iets zegt (ben er niet uit wat) maar dat komt op totaal onverwachte momenten, terwijl het muzikaal wel perfect klopt.. Dat is goed!
36 Osdorp Posse - Origineel Amsterdams Ja leuk om es te horen, geen wereldhit maar daarom komt ie op 36...Toch als ik die woorden zou gebruiken (een 'kit' = politieagent?! )zou ik vet uitgelachen worden..
37 Ronan Keating - Life is a rollercoaster Slechte vergelijking.. Slechte cover.. Is dit zijn 2e nummer? En dan al coveren? Denkt ie dat ie er al is ofzo?
38 In full color - Not the first Standaard dance plaatje, leuk melodietje. Alice Deejay kan dit ook.. Desalniettemin kwam A. DJ. in de top 10 en in full color moet blij zijn met een #38.. Zeker vriendjespolitiek..
39 Wyclef Jean - It doesn't Matter Nog nie gehoord
40 Kylie Minogue - Spinning around Idem

Zo dat was mijn lijssie kostte een hoop werk en volgens mij heb ik echt onzinnige redenen gegeven maar ik heb gehoord dat je je eigen tekst enzo niet moet overlezen, dus bij deze, *invoeren*

Als iemand het er niet mee eens is hoor ik het graag, de nummers waarvan ik aangegeven hem dat ik ze niet ken, kan iemand ze aanraden of juist niet.. Ikzelf houd van alle soorten muziek, mits het geen extreem harde rock is (nirvana smells like teen spirit gaat nog ) Ook niet van die 'kijk-ik-heb-buikspieren'ventjes zoals TQ, Ginuwine en Puff papa.. 2Pac roelt daarentegen, je ziet het verschilt per artiest of ik hun muziek draai of niet, maar mijn grootste voorkeur gaat uit naar hardtrance en techno..

Vakantiegevoel
pi_291016
*weghaal*

[Dit bericht is gewijzigd door Mali op 06-08-2000 13:54]

Vakantiegevoel
pi_291017
scuzi. ik kreeg een DNS fout, en probeerde daarom mijn vorige bericht nog es te posten. toen stond ie er 3 keer

[Dit bericht is gewijzigd door Mali op 06-08-2000 13:52]

Vakantiegevoel
  zondag 6 augustus 2000 @ 14:16:03 #41
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_291029
quote:
Op 05 augustus 2000 23:23 schreef Arcee het volgende:
Maar dat is toch helemaal geen criterium?
Het zal mij echt een worst wezen hoe een nummer tot stand is gekomen.

In principe is dat idd geen criterium, maar toch wordt vrijwel alle muziek die ik goed vind ('die mij raakt') gemaakt door artiesten die hun eigen nummers schrijven, iets waar ik verder geen 'logische' verklaring voor heb. Ergens moet je het toch met mij eens zijn: jouw favo-top 50 (zie 'Mooooie muziek', mooie lijst trouwens!) bestaat immers ook vrijwel geheel uit nummers die door de artiest zelf geschreven zijn?

Nog een keer voor de duidelijkheid: ik ben niet extreem anti-top 40, en ik heb respect voor de creativiteit die in een plaatje van Britney of de Backstreet Boys gaat zitten. Als ik die muziek in een disco of kroeg hoor, dan stoor ik mij er echt niet aan. Ik zou het alleen zelf nooit kopen.

zondag 6 augustus 2000 @ 14:31:05 #42
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_291033
Oh ja, de nummers uit de huidige Top 40 die ik leuk vind:

Limp Bizkit - Take a look around
Eminem - The Real Slim Shady
RHCP - Californication
Bomfunk MC's - B-Boys and Flygirls
Dr. Dre - The Next Episode
Osdorp Posse - Origineel Amsterdams

Zijn er toch nog zes!

pi_291036
Black Legend heb ik net gehoord en het is zonde dat ze DHS - The house of God zo verkracht hebben.....
* Mali is geen fan van covers..
Vakantiegevoel
  zondag 6 augustus 2000 @ 22:17:35 #44
5100 Fitcher
Super gers man
pi_291302
mijn voorkeur is punkrock. ik hou wel van bandjes als fenix tx, blink 182 nofx enzo
als ze in de top 40 staan vind ik het best blijft gewoon ok (voor mij dan) ik ken mensen die dan zeggen, bah het word commercieel enzo maar dat vind ik onzin als de muziek goed is is het goed, top 40 of niet
blah blaaaaah blub blaaaat blahhh blieeeep blaah blaaat blub O o o . O o o O O O O o o . . O . .
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 11:06:06 #45
862 Arcee
Look closer
pi_291613
quote:
Op 06 augustus 2000 11:55 schreef Fannetje het volgende:
It's my life van Bon Jovi
I would stay van Krezip
I will keep my head down van Kane
Michel van Anouk

Tevreden?

Heel tevreden... op 1 na

Overall beste user 2022 maandag 7 augustus 2000 @ 11:21:17 #46
3928 Ulx
pi_291630
quote:
Op 05 augustus 2000 23:27 schreef Arcee het volgende:
Wat is jou mening nou precies, Ulx? Je zegt wel "Goeie muziek is goeie muziek, slechte muziek is slechte muziek", maar ik zie van jou uitsluitend bijdehandte opmerkingen als het om Top 40 muziek gaat.

de mening van Zanderrr is redelijk gelijk aan mijn mening, met het verschil dat ik in het geheel geen tmf, box of mtv kijk en slechts zelden de radio hoor

Ik heb dus geen flauw benul wat er in de top40 staat. Blink182 e.d. vinnik wel leuk en soms de meest debiele discostampertjes ook. Maar het ligt voor mij aan het nummer, niet aan een eventuele plek in de top40

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 11:27:55 #47
862 Arcee
Look closer
pi_291635
[quote]Op 06 augustus 2000 13:49 schreef Mali het volgende:
*2e bericht op FOK! type*
1 Jody Bernal - Que Si, Que no
> Ik waardeer dit soort muziek niet erg

Ik ook niet. Het klinkt altijd wel leuk, maar blijvertjes zijn 't nooit. Al dat soort Braziliaanse feestdeuntjes bedoel ik dan. Lambada van Kaoma is de enige die ik wèl nog altijd erg goed vind.

2 Krezip - I would stay

Heel jammer dat ze de nummer 1 (nog?) niet gehaald hebben. Des te meer reden voor mij om dat nummer van Jody Bernal niet leuk te vinden.

4 Anastacia - I'm Outta Love
>Ja sorry ik kan hier niks van maken.. Populair gemaakt door de media, niet door de smaak van de luisteraar

Neuj, geloof ik niet. Zeker een erg lekker disco nummer. Zit prima in elkaar en ik denk dat het publiek dat ook opgepikt heeft.

5 Jennifer Lopez - Let's Get Loud>Klinkt nog best aardig, gaat ook richting salsa.

Precies. Klinkt altijd wel leuk, maar verveelt snel.

>Zijzelf is ook niet lelijk[/i]

Nou, vooral die kont van d'r verveelt NOOIT

6 Destiny's Child - Jumpin' Jumpin' >Meer van hetzelfde.. Melkkoe geworden

Beetje wel, ja. Ik vind al hun nummers goed, maar op de langere termijn eigenlijk nooit. Ook dit nummer vind ik een prima plaat. Ik vind dat ze een leuke eigen sound hebben.

7 Craig David - Fill me in
Dit vind ik ècht een heel lekker nummer. Wel irritant dat Radio 538 ALTIJD hun eigen versie draait (waar hij dus de naam v/h station in zingt).

8 Limp Bizkit - Take a look around>Theme van M:I-2. Leuk gedaan jammer dat ie een jaar of wat geleden ook al is langsgeweest voor M:I-1..

Zeker leuk gedaan. Verder doet 't me weinig.

9 Marc Anthony - You Sang to me
>Ik mag niet schelden maar wat een moeilijke ragplaat is dit zeg..
Ik vind 'm best goed. Zeker geen favoriet, maar ik vind 't best aardig.

11 Eminem - The Real Slim Shady
>Ja is best leuk hip-hop nummer, vooral als je de tekst kent.
Leuk nummer en vooral de tekst inderdaad.

12 Love Connection - The Bomb
>Lekker klinkend, dansbaar, mixbaar, niks mis mee
Precies, gewoon een lekker nummer.

13 RHCP - Californication
> maar dit nummer vind ik wel kont schoppen.
Al met al een hele goeie CD, met ook hits als Otherside en Scar Tissue ("with the birds I'll share this lonely view" typisch zo'n onverstaanbaar zinnetje en leuk als je dan weet wat-ie zingt!).

16 Aaliyah - Try Again
>Van de film Romeo Must Die.. Leuk synthje op de achtergrond, lekker ritme, 1 nadeel: dit nummer duurt te lang..

Altijd goed, Aaliyah, die trouwens de wat mij betreft mooiste ballad aller tijden heeft gemaakt: At Your Best (You Are Love) uit 1994. Wonderschoon nummer. Prachtige stem heeft ze.

19 Laid Back - Sunshine Reggae 2000
> Bob marley.. Onwijs vet nummer in een modern jasje..

Vind ik erg lekker klinken. Echt zo'n nummer waarvan je altijd blij bent als-ie weer op de radio komt.
21 Nine Days - Absolutely (Story of a girl)
>Niemand kan dit echt lelijk vinden
Oh nee? Ik vind het niks. Beetje irritant zelfs wel.

23 Toploader - Dancing in the moonlight
Errug leuke plaat. Heerlijk relaxed ritme!

24 Joe - I wanna know
>Ja R&B in zijn commercieelste vorm, dit hoeft geen nadeel te zijn maar dat zoete gelik van die flapdrol, yak!
Ja, hier ben ik ook niet zo weg van. Joe heeft niet iets te veel stroop om z'n mond gesmeerd.

25 Bon Jovi - It's my life
>De man is geniaal.. ofzo. Echt lekker meeschreeuw nummer, tempo, een hit! Niet voor niets horen we nog steeds nummers als 'bed of roses' of 'you give love a bad name'.
Getver, BonJovi. Altijd al een hekel aan gehad. It's My Life vind ik echt 1 v/d slechts platen v/h jaar.

26 The Corrs - Breathless
Hmm ik ken hem wel maar ik zou me nu niet kunnen herinneren hoe dat ie ging.. De eerste was leuk om 3 keer te horen, deze ook????
Maken prachtig muziek, The Corrs. Ontzettend melodisch. En de dames zien er bepaald niet verkeerd uit. Vooral Andrea is echt bijzonder mooi

27 Jessica Simpson - I Think I'm in love
Mwoah, klinkt op zich nog wel aardig. Dat vorig plaatje van d'r vond ik wel echt shit. Wel erg mooi ogen trouwens die Jessica

28 N'Sync - It's gonna be me
>No, it's not
Precies, vind dit ook niks.

30 Jop - jij bent de zon
>euh.. Top 40 klopt idd niks van
Dit vind ik dus wèl leuk. Lekker vrolijk plaatje.

31 Janet Jackson - Doesn't really matter
Hmm.. ze heeft veel betere nummers gemaakt dan deze.

32 Kane - I will keep my head down
>Een niet-oplettend persoon vind dit een goed nummer.. Later ben ik gaan opletten en hoorde ik dat het refrein echt hard zuigt...
Vind ik een sterk nummer.

33 En Vogue
>Clip, decollete Ja met de clip erbij is ie leuk
Klopt, vanwege de clip een ruime voldoende inderdaad

36 Osdorp Posse - Origineel Amsterdams
Geweldige songtekst. Echt lachen.

40 Kylie Minogue - Spinning around Idem
Lekker disco nummer wel.

>Zo dat was mijn lijssie kostte een hoop werk en volgens mij heb ik echt onzinnige redenen gegeven maar ik heb gehoord dat je je eigen tekst enzo niet moet overlezen, dus bij deze, *invoeren*

Nee joh, was interessant! Vond het zelf ook leuk de lijst bijlangs te gaan.

Moeten we vaker doen

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 07-08-2000 11:36]

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 12:17:42 #48
862 Arcee
Look closer
pi_291692
quote:
Op 06 augustus 2000 14:16 schreef Zanderrr het volgende:
Ergens moet je het toch met mij eens zijn: jouw favo-top 50 (zie 'Mooooie muziek', mooie lijst trouwens!)

Dank je wel! En ook bedankt dat je het als MIJN lijst ziet En niet gejat van een site of wat ook.

quote:
bestaat immers ook vrijwel geheel uit nummers die door de artiest zelf geschreven zijn?

Da's een interssante conclusie. Ik denk inderdaad dat dat zo is. Als ik even naar mijn favoriete artiesten kijk: Depeche Mode, The Cranberries, Prince, K's Choice, Doe Maar, die maken zeer zeker hun eigen muziek. Ook als ik de rest van de lijst bekijk zijn 't inderdaad vrijwel uitsluitend nummers die door de ariesten zelf geschreven zijn.

Zegt op zich niet zo veel natuurlijk, maar ik denk wel dat de typische format-bands als de Vengaboys minder vaak een nummer maken die ik ook op langere termijn goed blijf vinden.

quote:
Nog een keer voor de duidelijkheid: ik ben niet extreem anti-top 40, en ik heb respect voor de creativiteit die in een plaatje van Britney of de Backstreet Boys gaat zitten. Als ik die muziek in een disco of kroeg hoor, dan stoor ik mij er echt niet aan. Ik zou het alleen zelf nooit kopen.

Precies, en waar 't mij omgaat dus is dat er nog veel tussen, laten we zeggen "jouw muziek" en Britney en de Backstreet Boys zit. Er staat namelijk nog veel meer in, hoewel dat soort artiesten wel de meerderheid vormen. Maar dat heb je altijd al gehad. In de jaren 80 had je bijvoorbeeld Stock Aitken & Waterman waarvan velen dat zeiden dat 't bagger was (Rick Astley, Mel & Kim, etc.).

En grappig ook dat je 6 nummers noemt die je goedvindt terwijl ik maar tot 4 kom

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 12:20:07 #49
862 Arcee
Look closer
pi_291696
quote:
Op 07 augustus 2000 11:21 schreef Ulx het volgende:
Ik heb dus geen flauw benul wat er in de top40 staat. Blink182 e.d. vinnik wel leuk en soms de meest debiele discostampertjes ook. Maar het ligt voor mij aan het nummer, niet aan een eventuele plek in de top40

Met Top 40 muziek bedoel ik dus commerciele, populaire radio 538/radio 3 muziek. Niet te letterlijk nemen dus. Top 40 muziek is nou eenmaal de naam de men er vaak aangeeft.

maandag 7 augustus 2000 @ 13:42:23 #50
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_291796
quote:
Op 07 augustus 2000 12:17 schreef Arcee het volgende:
Precies, en waar 't mij omgaat dus is dat er nog veel tussen, laten we zeggen "jouw muziek" en Britney en de Backstreet Boys zit.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Als ik spreek over 'Top 40'-muziek, dan bedoel ik echt Vengaboys, Britney, etc. Misschien is 'teenpop' een betere benaming voor deze muziek.

quote:
Maar dat heb je altijd al gehad. In de jaren 80 had je bijvoorbeeld Stock Aitken & Waterman waarvan velen dat zeiden dat 't bagger was (Rick Astley, Mel & Kim, etc.).

Ik heb nog een paar SAW 7"-es hier liggen Gekocht toen ik een jaar of 10 was, toen sprak het mij iig wel aan.

Maar ik denk dat er in de huidige Top 40 meer 'commerciele' (nog zo'n rotbenaming) muziek staat dan in de jaren 80. Met moderne digitale technieken kunnen ze echt iedereen, dus ook artiesten die bijv. geen goede stem hebben, goed laten klinken, iets wat in de jaren 80 nog niet goed mogelijk was.

Vandaar dat het aantal succesvolle artiesten dat het van het imago en de leuke koppies moet hebben, en veel minder van muzikaal talent, de afgelopen jaren naar mijn mening sterk is toegenomen.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 14:10:58 #51
862 Arcee
Look closer
pi_291839
quote:
Op 07 augustus 2000 13:42 schreef Zanderrr het volgende:
Maar ik denk dat er in de huidige Top 40 meer 'commerciele' (nog zo'n rotbenaming) muziek staat dan in de jaren 80. Met moderne digitale technieken kunnen ze echt iedereen, dus ook artiesten die bijv. geen goede stem hebben, goed laten klinken, iets wat in de jaren 80 nog niet goed mogelijk was.

Dat denk ik ook wel, ja. De populaire muziek van toen vind ik beter dan die van nu. Nu vind ik juist de "tussengroepen" goed en de typische populaire bands juist minder (da's ook een kwestie van leeftijd natuurlijk). Trouwens, gister nog de Dance Top 40 aller tijden op TMF gezien? Toen voelde ik me echt ff heel oud. Het OUDSTE nummer was van... 1987! Alsof er daarvoor geen retegave danceplaten zijn gemaakt. Sterker nog: die vind ik juist gaver. De typische funky, groovy 80s sound vind ik echt prachtig met nummers als I Can't Wait (Nu Shooz), In My House (Mary Jane Girls), 19 (Paul Hardcastle), Ain't Nothing Going On But The Rent (Gwen Guthrie), etc. De dancemusic van nu klinkt aanzienlijk minder prettig. Allemaal een beetje dat DJ Jean-achtige digitale geluid. Daar stond die Top 40 van gister op TMF dus vol mee. Helemaal niet mijn soort lijst. Don't You Want Me (Felix) en Around The World (Daft Punk) vind ik bijvoorbeeld wèl erg goed, maar over het gehaal haalt het 't in de verste verte niet bij de 80s dance muziek, vind ik. Kwestie van smaak natuurlijk.

quote:
Vandaar dat het aantal succesvolle artiesten dat het van het imago en de leuke koppies moet hebben, en veel minder van muzikaal talent, de afgelopen jaren naar mijn mening sterk is toegenomen.

Is wel toegenomen, ja, maar het blijft 't kwestie van 't raakt je of 't raakt me niet. Ik heb niets tegen welke manier van muziek maken dan ook.

pi_452936
Ik hou doorgaans niet van top40 muziek omdat bij 8 van de 10 platen die erin staan het er vanaf druipt dat het een gimmick is en het puur gemaakt is om te scoren (lees geld verdienen); maar er komen idd ook wel eens goede platen voorbij, dat zeker.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 november 2000 @ 16:53:23 #53
862 Arcee
Look closer
pi_452990
quote:
Op 08 november 2000 16:34 schreef Techno het volgende:
Ik hou doorgaans niet van top40 muziek omdat bij 8 van de 10 platen die erin staan het er vanaf druipt dat het een gimmick is en het puur gemaakt is om te scoren (lees geld verdienen)
Maar vind je zo'n nummer dan per definitie niks, of heeft 't verleden dat bewezen? Kijk, dat je iets tegen het soort muziek hebt, okee, maar ik kan me niet voorstellen dat je een bepaald soort muziek bijvoorbaat al slecht vindt. Het is maar net wat een nummer met je doet, hoe het nummer dan tot stand gekomen is doet niet ter zake.
pi_453026
quote:
Op 08 november 2000 16:53 schreef Arcee het volgende:
Maar vind je zo'n nummer dan per definitie niks, of heeft 't verleden dat bewezen? Kijk, dat je iets tegen het soort muziek hebt, okee, maar ik kan me niet voorstellen dat je een bepaald soort muziek bijvoorbaat al slecht vindt. Het is maar net wat een nummer met je doet, hoe het nummer dan tot stand gekomen is doet niet ter zake.
Beter lezen en quoten aub, ik zeg doorgaans en dat er ook af en toe goede platen voorbij komen.

Maar ik weet ook een beetje hoe het wereldje werkt (ik ben zelf muzikant, naast mijn werk). Veel platen en cd's worden in opdracht van de platenbonzen door DJ's geplugged (lees door je strot geduwd).
Je demo's moeten 'commercieel' klinken, anders no go en dat heb ik al tig keer te horen gekregen; maar ik wil achter mijn muziek staan en niet het standaard gladde riedeltje met een intro-tje, een refreintje, een breakje, nogmaals het refreintje en een uitro maken

En, b.v. groepjes als [vul hier wat randoms in] Boys, daar druipt het toch gewoon vanaf dat het een grote act is die is neergezet om lekker snel veel geld te verdienen?

woensdag 8 november 2000 @ 20:48:48 #55
3498 Barb
Graduated Fool
pi_453259
Bij mij werkt het zo, dat een nummer me moet raken. En dat hoeft niet persé de eerste keer dat ik het hoor, te zijn. Vaak is dat pas, nadat ik een nummer wat vaker heb gehoord, het maakt me dan blij, of verdrietig, of het doet me aan iets of iemand denken. Dat geeft een nummer waarde voor me.

Omdat ik zelden naar de radio luister, en zowiezo al geen muziektelevisie kijk, gaat de top 40 dus compleet langs me heen. En wat ik niet hoor, kan me niet raken.

Makkelijk is het dan om te zeggen dat ik niet van top 40 muziek hou. Ik ken het simpelweg gewoon niet. k Ben al blij dat ik weet wie Britney Spears is, zodat ik niet raar op hoef te kijken als er een item over haar is in het journaal.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  woensdag 8 november 2000 @ 19:55:57 #56
3767 Herald
Come get some
pi_453277
quote:
Op 08 november 2000 17:04 schreef Techno het volgende:
En, b.v. groepjes als [vul hier wat randoms in] Boys, daar druipt het toch gewoon vanaf dat het een grote act is die is neergezet om lekker snel veel geld te verdienen?
Het is een act ja, dus niet alleen muziek maar alles er om heen. Vandaar dat een concert van [random] Boys een ware show is.
Coca-Cola en Pepsi doen precies hetzelfde maar niemand die opschept dat ie 3Es zo graag drinkt.

Maar het is niet alsof er 40 nummers in de Top40 zitten van de Random Boys en de Boezem girls

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_453305
quote:
Op 05 augustus 2000 13:43 schreef Gellarboy het volgende:
Ik hou ook absoluut van Top 40 muziek. Jammer dat de TOP 40 al veel te lang wordt vervuild door alle R&B...
helemaal mee eens, vooral die prut muziek van destiny's child (of is dat soms geen R&B meer??)

Vengaboys vind ik ook vreselijk, zo ontzettend nep...
Helemaal in elkaar gezet door Wessel van Diepen en nog zo'n figuur en tja... dat hebben ze toch echt puur om het geld gedaan...een beetje minder geld en meer liefde in de muziek en het was misschien wat beter ()

٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 8 november 2000 @ 20:44:43 #58
3498 Barb
Graduated Fool
pi_453372
Grmbl, volgens de topiclist is de post voor de eerste van mij, de laatste in dit topic. Wèèèèh, ik tel niet meer mee.
When I rush it hits me
  woensdag 8 november 2000 @ 20:45:42 #59
3498 Barb
Graduated Fool
pi_453375
Aaaaaah, paniek!!!!
When I rush it hits me
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 november 2000 @ 22:19:42 #60
862 Arcee
Look closer
pi_453596
quote:
Op 08 november 2000 20:48 schreef Barb het volgende:
Omdat ik zelden naar de radio luister, en zowiezo al geen muziektelevisie kijk, gaat de top 40 dus compleet langs me heen. En wat ik niet hoor, kan me niet raken.

Makkelijk is het dan om te zeggen dat ik niet van top 40 muziek hou. Ik ken het simpelweg gewoon niet.

Nou Barb, dan wordt het nu toch echt nodig tijd dat ik de nodige tips jouw kant op stuur

* Arcee gaat een lijstje maken

maandag 23 december 2002 @ 22:52:31 #61
18783 JanDenSmeerpoets
You... are an ostrich
pi_7508887
Als je top40 muziek 'goed' vindt, moet je misschien eens je horizon verbreden...
.
  dinsdag 24 december 2002 @ 00:30:34 #62
13973 ranja
image means nothing
pi_7512462
quote:
Op maandag 23 december 2002 22:52 schreef JanDenSmeerpoets het volgende:
Als je top40 muziek 'goed' vindt, moet je misschien eens je horizon verbreden...
Onzin, je kunt ook zowel top40 als andere muziek goedvinden. Misschien moet jij eens kijken wat er in de top40 staat zonder vooroordelen daarover. Misschien ontdek je dan ook nog wel wat wat je leuk vind...
  dinsdag 24 december 2002 @ 00:36:48 #63
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7512576
Niet alles wat in de top40 staat is bagger, hoewel het percentage goede platen we ver beneden de maat is. Aan de andere kant, wie ben ik om dat voor de rest te bepalen. Er zijn genoeg mensen die de inhoud van de diverse hitlijsten prima vinden... laat ze. Bij sommige acts heb ik wel zoiets van 'wie dit goed vindt, moet zich eens grondig na laten kijken'. Dit zijn vooral de acts waarbij het commercieel belang vele malen groter is dan de binding met de muziek.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')