abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91947743
quote:
Mooie shot Ticker ! ^O^
pi_91949369
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:32 schreef Loppe het volgende:
Zo'n visie op het leven hebben lijkt me iets te gemakkelijk. Je moet toch een bepaalde aarding hebben hier om stevig in je schoenen te staan?
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is idd de ideale vlucht, zodra de zaken wat moeilijker worden, kun je jezelf vertellen dat het toch allemaal niet echt is, en slechts een creatie van je eigen gedachten.
Ik zie het zelf niet zozeer als een vlucht, maar het is gewoon iets waar ik sterk van overtuigd ben, dat deze wereld van dualiteit een illusie is. Zoals Jezus zei "Be in the world, but not of it" (weet even de exacte woorden niet). En dat zelfs in moeilijke tijden het zaak is om vooral gecentreerd te blijven en gefocused te blijven op God en het Christus Bewustzijn, omdat dat de wereld van dualiteit, van goed vs. kwaad ontstijgt. Voor mij is dit een geloof die overigens niet voortkomt uit angst (zo van, want anders kan ik de wereld niet aan), maar uit overtuiging. Misschien dat het voor jullie evengoed laf klinkt, maar ja.
pi_91949564
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:42 schreef Kroketvulling het volgende:

Ik zie het zelf niet zozeer als een vlucht, maar het is gewoon iets waar ik sterk van overtuigd ben, dat deze wereld van dualiteit een illusie is. Zoals Jezus zei "Be in the world, but not of it" (weet even de exacte woorden niet). En dat zelfs in moeilijke tijden het zaak is om vooral gecentreerd te blijven en gefocused te blijven op God en het Christus Bewustzijn, omdat dat de wereld van dualiteit, van goed vs. kwaad ontstijgt. Voor mij is dit een geloof die overigens niet voortkomt uit angst (zo van, want anders kan ik de wereld niet aan), maar uit overtuiging. Misschien dat het voor jullie evengoed laf klinkt, maar ja.
Jij ziet het als illusie, ik zie het als een strijd.
pi_91949837
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:47 schreef Loppe het volgende:
Jij ziet het als illusie, ik zie het als een strijd.
Dat is jouw goed recht. Ben toevallig op het moment iets aan het lezen hierover.

http://www.thenewcall.org/ri_polarities_armageddon.htm

Staat nog veel meer leesvoer op die site overigens, en heb lang niet alles gelezen, maar het klinkt voor mij tot dusverre vrij waar.
pi_91950077
In transformatie van de aarde geloof ik niet echt. De aarde is juist de planeet waar men dualiteit moet ervaren. De aarde zal niet veranderen, je kan alleen maar evolueren naar een hoger bewustzijn na je dood volgens mij.
pi_91950523
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:59 schreef Loppe het volgende:
In transformatie van de aarde geloof ik niet echt.
Okee, dan zal het jou inderdaad niet aanspreken nee.

quote:
De aarde is juist de planeet waar men dualiteit moet ervaren.
Ik geloof niet dat de aarde in het begin ervoor gemaakt is om dualiteit op te ervaren, maar dat het door de tijd heen zo verworden is omdat men in de illusie van dualiteit is gaan geloven.

quote:
De aarde zal niet veranderen, je kan alleen maar evolueren naar een hoger bewustzijn na je dood volgens mij.
Dat lijkt mij ook wel de bedoeling ja. Toch denk ik ook dat het mogelijk is om juist meer karma op te bouwen in een leven, dus dat het niet altijd maar naar hoger en meer hoeft te leiden, en dat je ook juist "vast" kan komen te zitten.

Maar goed, ik geloof dat ik offtopic aan het gaan ben nu.
  donderdag 27 januari 2011 @ 18:18:35 #182
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91950833
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:03 schreef Ticker het volgende:
Alle kanten bespelen toch.. witjes.. negers.. zolang de gehele cultuur maar beheerst wordt..
Als Hollywood mijn afkomst ook meer aandacht zou geven goed of kwaad, word mijn etniciteit ook een hot item. Ik vrees dat het voor mijzelf alleen al te laat is, helaas.

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is idd de ideale vlucht, zodra de zaken wat moeilijker worden, kun je jezelf vertellen dat het toch allemaal niet echt is, en slechts een creatie van je eigen gedachten.
Er zijn inderdaad veel en heel veel mensen die graag de andere kant opkijken omdat.. ingewikkeld én ze zeggen "je weet het niet". Dus swingen zij hun WoW weer aan en gaan op zoek naar magic items :')

[ Bericht 20% gewijzigd door Schenkstroop op 27-01-2011 19:45:57 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_91951179
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:09 schreef Kroketvulling het volgende:

Ik geloof niet dat de aarde in het begin ervoor gemaakt is om dualiteit op te ervaren, maar dat het door de tijd heen zo verworden is omdat men in de illusie van dualiteit is gaan geloven.

als oermens had men idd nog geen bewuste ervaring van dualiteit, dat was meer overleven
pi_91954612
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:09 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Okee, dan zal het jou inderdaad niet aanspreken nee.

[..]

[..]

Dat lijkt mij ook wel de bedoeling ja. Toch denk ik ook dat het mogelijk is om juist meer karma op te bouwen in een leven, dus dat het niet altijd maar naar hoger en meer hoeft te leiden, en dat je ook juist "vast" kan komen te zitten.
Daar ben ik van overtuigd.
pi_91955081
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:39 schreef Lavenderr het volgende:
Daar ben ik van overtuigd.
Wat wordt met karma hier bedoeld?
@Lavenderr of Kroketvulling?
pi_91955379
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:47 schreef Loppe het volgende:

[..]

Dat je uiteindelijk de rekening gepresenteerd krijgt als je slechte daden doet. 'What goes around , comes around' dat idee.
Maar misschien kan Kroketvulling het beter vertellen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:34:32 #187
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91960950
lol.......das freemason
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_91981842
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:47 schreef Loppe het volgende:
Wat ik ervan begrijp (maar pin me hier niet op vast) is dat karma onbalans is, of disbalans, of nou ja, het tegenovergestelde van balans. Ik denk dat het in de realiteit oneindig ingewikkeld is, en dat we het niet kunnen bevatten, en dat het wel wat meer inhoudt dan alleen een kwestie van "als je slechte dingen doet, zul je daar later voor boeten". Het uiteindelijke opheffen van karma is volgens mij om uiteindelijk boven de illusie van dualiteit uit te stijgen. In die zin hoeft karma niet alleen negatief te zijn, het kan ook positieve karma zijn wat je opbouwt, maar dan blijft het nog steeds karma, en uiteindelijk draait het om balans, niet goed, niet slecht, maar het midden, daar waar de Waarheid begint.
pi_91983260
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:18 schreef Kroketvulling het volgende:
Wat ik ervan begrijp (maar pin me hier niet op vast) is dat karma onbalans is, of disbalans, of nou ja, het tegenovergestelde van balans. Ik denk dat het in de realiteit oneindig ingewikkeld is, en dat we het niet kunnen bevatten, en dat het wel wat meer inhoudt dan alleen een kwestie van "als je slechte dingen doet, zul je daar later voor boeten". Het uiteindelijke opheffen van karma is volgens mij om uiteindelijk boven de illusie van dualiteit uit te stijgen. In die zin hoeft karma niet alleen negatief te zijn, het kan ook positieve karma zijn wat je opbouwt, maar dan blijft het nog steeds karma, en uiteindelijk draait het om balans, niet goed, niet slecht, maar het midden, daar waar de Waarheid begint.
Ik begrijp wat je bedoelt. Je kan goede karma opbouwen met juist enkel die bedoeling. Dus in feite bouw je je ego op. Goede daden zouden onbaatzuchtig moeten zijn. Om maar een stom voorbeeld te geven, wanneer je iemand goedendag zegt en die iemand zegt niks terug is het dus onbaatzuchtig je daar in op te jagen.
pi_91983865
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:55 schreef Loppe het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt. Je kan goede karma opbouwen met juist enkel die bedoeling. Dus in feite bouw je je ego op. Goede daden zouden onbaatzuchtig moeten zijn. Om maar een stom voorbeeld te geven, wanneer je iemand goedendag zegt en die iemand zegt niks terug is het dus onbaatzuchtig je daar in op te jagen.
Helemaal correct. En dit is helaas wat je vaak ziet in de New Age hoek tegenwoordig, zowel bij de leraren als bij de leerlingen. Service to Self wordt vaak geassocieerd met egoisme. Service to Others wordt als onbaatzuchtig gezien, en als datgene waar men zich moet bezighouden, maar dan nog hou je de illusie van dualiteit in stand, want je blijft jezelf zien als afgescheiden van de anderen, diegenen die je wilt helpen. Vaak gaat zoiets gepaard met allerlei verwachtingen vanuit het ego, en de kans is er dan ook dat het uiteindelijk zal leiden tot teleurstelling en frustratie.
pi_92004459
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 09:01 schreef ZureMelk het volgende:
Waarom smeden de illuminatie allemaal complotten om meer macht te krijgen terwijl ze al alle macht hebben?
Volgens de meesten hier hebben de de politiek/overheid, de media en het bedrijfsleven al in handen.
Het belangrijkste van macht is niet macht krijgen maar macht behouden voor hen. Ze zijn bang om de macht te verliezen. Kijk maar naar de revolutie in Tunesie. Ben Ali was 30 jaar lang een dictator maar het volk heeft hem afgezet. Daar is de Illuminati ook bang voor. Vandaar dat ze op allerlei manier proberen de controle over ons te vergroten.
pi_92493432
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:10 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Helemaal correct. En dit is helaas wat je vaak ziet in de New Age hoek tegenwoordig, zowel bij de leraren als bij de leerlingen. Service to Self wordt vaak geassocieerd met egoisme. Service to Others wordt als onbaatzuchtig gezien, en als datgene waar men zich moet bezighouden, maar dan nog hou je de illusie van dualiteit in stand, want je blijft jezelf zien als afgescheiden van de anderen, diegenen die je wilt helpen. Vaak gaat zoiets gepaard met allerlei verwachtingen vanuit het ego, en de kans is er dan ook dat het uiteindelijk zal leiden tot teleurstelling en frustratie.
O+
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:43:05 #193
8372 Bastard
Persona non grata
pi_92495512
quote:
Zouden ze zich wel bewust wezen van dat handgebaar denk ik dan?
The truth was in here.
pi_105254545
Als 301 dagen niet gepost, toch kick ik hem even.

Vraag over de handgebaren van Jay-z en kornuiten, ze symboliseren "het boze oog".

Maar was hulk hogan ook een illuminatie aanhanger of eerder gezegd van de tegenpartij ? Hij maakt ook altijd dit handgebaar enkel deed hij alsof hij hem door midden brak.

Ik probeer even een filmpje te vinden maar hij deed dit meestal bij zijn worstelpartijen.
pi_105366054
Je kunt altijd voor het goede kiezen.. ik geloof niet in karma net zoals ik niet in schuld geloof..
ookal heb je in het verleden voor een destructief wezen gekozen je kunt je plan wijzigen en voor liefde kiezen.. ik dacht eerst dat de duivelaanbidders mijn vijand waren, maar ik besef nu dat ze zelf in een val zitten en eigenlijk hun eigen graf graven..

er zijn voorbeelden van mensen die eerst voor zwarte magie kozen en later hun pad wijzigden.. ik wens alle wezens het beste en hoop dat ze de kracht vinden om vrij te breken van spells en te kiezen voor liefde

en van de dingen die de ex satanist zegt is dat ze ziektes creeeren en ook alle cures hebben.. ze hebben ook allang een cure voor kanker

frequentie

dus we hebben geen medicijnen en ziekenhuizen nodig..

wat we nodig hebben is kennis van bewustzijn en de frequenties

peace to all

een aantal geloven van de satan believers:

1)dat god de vijand is en hun wil straffen
alleen de "duivel"straft. God kijkt toe en hoopt dat iedere ziel de liefdesbron in zichzelf weer ontdekt. God stuurt boodschappers naar de aarde, niet om iemand te straffen, maar om duidelijk te maken dat iedereen op elk moment weer voor het licht kan kiezen.

2) dat ze nodig zijn om het kwaad te spelen, yin yang, of om mensen iets te leren. Dit is een val. En de ziel die hierin geloofd wil dus eigenlijk het goede en denkt dus oprecht dat hij bijdraagt aan een soort balans. Maar dit is dus niet zo, en dat kan ervaren worden als je weer contact krijgt met je gevoel. Degene die van binnen uit voelt, voelt liefde voor alle levende wezens.. en denkt er dus niet aan om iets te doen wat een ander wezen schaadt..

3) Sommige geloven dat ze als demoon naar de aarde zijn gekomen.. Geen idee wat je hierop kan zeggen.. Behalve dat je wordt wat je geloofd te zijn.. tenminste je creert het met energie.. de kern van je ziel kan je gelukkig nooit veranderen.. en die is niet een demoon.. maar liefde..

4) Sommige geloven dat het belangrijk is om andere mensen onwetend te houden omdat er anders chaos uitbreekt.. terwijl anderen juist weer bewust chaos willen creeeren. Controle over anderen brengt je altijd ellende, welke intentie je ook hebt.. Het verwijdert je van je eigen kracht.. kracht zit van binnen en als je controle eist, geef je eigenlijk je kracht uit handen..

en zo nog een hele boel..

het is zwaar zo in de hel te leven lijkt me.. ik ervaar er soms gedeeltes van.. maar kan me maar weinig voorstellen om altijd in die staats te verkeren.. ik begrijp wel dat er veel gevoel wordt uitgeschakeld.. anyway.. ik weet dat vele me niet zullen horen en ik geef ook de illusie op om iemand te bekeren.. maar ik weet gewoon dat als ik oprecht liefde voel het ergens doordringt en dat elke ziel uiteindelijk weer kiest voor liefde..

peace
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_105372525
En als je nou niet in "het goede" gelooft? noch "het slechte"?
Conscience do cost.
pi_105372641
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:42 schreef Mrtaylan het volgende:
Breathtaking, Bedankt voor de moeite maar ik bedoel niet die oorspronkelijke betekenis te weten maar, je weet wel, die rappers, president kennedy, Obama,
(een tekst van een paar rappers)
Illuminati , wants my mind, soul and my body
Secret society tryin to keep an eye on me

ik wil gewoon de basis weten, bijv ziel verkopen enzo
Broodje aap, misschien?
pi_105387599
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:11 schreef ems. het volgende:
En als je nou niet in "het goede" gelooft? noch "het slechte"?
ehh je kan liefde voelen? je kan haat voelen? wat ik met goed bedoel is liefde.. ik bedoel niet dat je slecht bent als je haat voelt..

haat zou je destructieve energie kunnen noemen.. en liefde positieve energie..
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
pi_105388899
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 04:40 schreef sientelo het volgende:
Je kunt altijd voor het goede kiezen.. ik geloof niet in karma net zoals ik niet in schuld geloof..
ookal heb je in het verleden voor een destructief wezen gekozen je kunt je plan wijzigen en voor liefde kiezen.. ik dacht eerst dat de duivelaanbidders mijn vijand waren, maar ik besef nu dat ze zelf in een val zitten en eigenlijk hun eigen graf graven..

er zijn voorbeelden van mensen die eerst voor zwarte magie kozen en later hun pad wijzigden.. ik wens alle wezens het beste en hoop dat ze de kracht vinden om vrij te breken van spells en te kiezen voor liefde

en van de dingen die de ex satanist zegt is dat ze ziektes creeeren en ook alle cures hebben.. ze hebben ook allang een cure voor kanker

frequentie

dus we hebben geen medicijnen en ziekenhuizen nodig..

wat we nodig hebben is kennis van bewustzijn en de frequenties

peace to all

een aantal geloven van de satan believers:

1)dat god de vijand is en hun wil straffen
alleen de "duivel"straft. God kijkt toe en hoopt dat iedere ziel de liefdesbron in zichzelf weer ontdekt. God stuurt boodschappers naar de aarde, niet om iemand te straffen, maar om duidelijk te maken dat iedereen op elk moment weer voor het licht kan kiezen.

2) dat ze nodig zijn om het kwaad te spelen, yin yang, of om mensen iets te leren. Dit is een val. En de ziel die hierin geloofd wil dus eigenlijk het goede en denkt dus oprecht dat hij bijdraagt aan een soort balans. Maar dit is dus niet zo, en dat kan ervaren worden als je weer contact krijgt met je gevoel. Degene die van binnen uit voelt, voelt liefde voor alle levende wezens.. en denkt er dus niet aan om iets te doen wat een ander wezen schaadt..

3) Sommige geloven dat ze als demoon naar de aarde zijn gekomen.. Geen idee wat je hierop kan zeggen.. Behalve dat je wordt wat je geloofd te zijn.. tenminste je creert het met energie.. de kern van je ziel kan je gelukkig nooit veranderen.. en die is niet een demoon.. maar liefde..

4) Sommige geloven dat het belangrijk is om andere mensen onwetend te houden omdat er anders chaos uitbreekt.. terwijl anderen juist weer bewust chaos willen creeeren. Controle over anderen brengt je altijd ellende, welke intentie je ook hebt.. Het verwijdert je van je eigen kracht.. kracht zit van binnen en als je controle eist, geef je eigenlijk je kracht uit handen..

en zo nog een hele boel..

het is zwaar zo in de hel te leven lijkt me.. ik ervaar er soms gedeeltes van.. maar kan me maar weinig voorstellen om altijd in die staats te verkeren.. ik begrijp wel dat er veel gevoel wordt uitgeschakeld.. anyway.. ik weet dat vele me niet zullen horen en ik geef ook de illusie op om iemand te bekeren.. maar ik weet gewoon dat als ik oprecht liefde voel het ergens doordringt en dat elke ziel uiteindelijk weer kiest voor liefde..

peace
Mooie post.
pi_105413389
aangezien er een vraag was over het uitschakelen van gevoelens zal ik kijken wat ik ervan kan maken

eerst even een ding: mensen die veel meemaken en zelf een systeem creeeren waarin ze zich afsluiten voor hun gevoel omdat ze dat leren of omdat ze dat te heftig vinden, das niet waarover ik het hier heb. als je onder die categorie valt, dan ben je gewoon iets minder levend en je kunt dat ook weer snel veranderen, door je gevoelens te gaan uiten, dingen te gaan doen waardoor je emotionele systeem weer gaat bewegen. in deze staat ben je dus gewoon beetje levensloos, maar je bent niet destructief.

de gevoelloze staat waar ik het over heb heeft met bezetenheid, zwarte magie en dergelijke te maken.

mensen die hiermee te maken hebben:
* mensen die zich aansluiten bij een occulte groep die werkt met (zwarte) magie
* mensen die zich tijdens een metal of hardcore feest openstellen voor de spirits
* mensen die onder invloed van drank of drugs zich openstellen voor de spirits
* mensen die door zwarte magiërs uitgekozen worden als object
* demonische muziek luisteren kan ook, maar ik denk zelf dat dat pas invloed heeft als er een van de vorige punten plaats heeft gevonden, dus je bent dan al in contact met die spirits en dan gaan ze extra tekeer als je hardcore of metal ofzo luistert (ik zeg hier niet dat alle hardcore en metal demonisch is maar grootste gedeelte wel, daarbij zijn rappers nu ook bezeten, maar das weer een andere categorie naar mijn idee)

ik zie dat ik er 5 punten van gemaakt heb lol goed je kan altijd zien wat je wilt zien dat geld hier ook weer (5 is een veel voorkomend symbool in deze "religie", oa de pentagram vijfster)

Oke nu dus over het uitschakelen van gevoelens

Door bepaalde bezetenheid, spells, hypnoses en zwarte magie is het mogelijk om een staat te creeeren waarin je alle contact met je gevoel verliest.. Het word ofwel bewust gedaan door een psychopaat( iemand die extreme haat en wraakgevoelens koestert wat zn hele wezen is geworden) of door iemand die zelf in die staat verkeerd van gevoelloosheid en denkt dat het grappig is. In die staat is het grappig dat anderen lijden, omdat het allemaal maar een spelletje is. Sommige raken ervan overtuigd dat ze bv demonen zijn, of de vijand van God, andere voelen zich gewoon erg machtig en genieten van de "talenten" die ze hebben met deze bezetenheid. Het uitlachen van hun slachtoffers is ook onderdeel ervan. Maar als je dus zover verwijderd bent van jezelf, heb je echt geen idee ervan wat je nu doet. Het is alsof je slaapwandelt zeg maar.

Je kunt je heel "machtig"voelen omdat je dus allerlei dingen kan die "gewone" mensen niet kunnen. En omdat de binding met je gevoelswereld is afgesloten ben je in staat tot de vreselijkste dingen zonder er iets bij te voelen. Het meeste wat mensen met die bezetenheid doen, is op het metafysische vlak zodat ze zich nog machtiger voelen omdat ze niet gepakt kunnen worden. Maar is bv een voorbeeld van die acteur die zn moeder vermoorde omdat ze bezeten zou zijn. Hij zat bij een vrijmetselaarsclub.

Verwarde acteur wilde 'demon in moeder' doden
Laatste update: 28 november 2010 09:16 info
AMSTERDAM - Acteur Michael Brea wilde zijn moeder bevrijden van een demon toen hij haar doodde. Dat heeft hij verteld in een interview met New York Daily News.

De 31-jarige Brea vermoordde zijn moeder vorige week met een samoeraizwaard terwijl hij Bijbelteksten reciteerde.

"Ik heb haar niet vermoord, ik heb de demon in haar gedood", zei hij in het interview met de krant vanuit zijn ziekenhuisbed.

De acteur zei zich te hebben gevoeld als Neo uit de film The Matrix. Hij verklaarde stemmen te horen en zich 'erg machtig' te voelen op het moment van zijn daad.

Familie

De familie van de acteur omschrijft Brea als 'een medelevende, aardige, intelligente, spirituele en geliefde man, die niet goed functioneerde op het moment voor zijn moeders dood'.

Het overlijden van moeder en grootmoeder Yannick Brea is hard aangekomen bij de familie, maar ze steunen Michael bij zijn herstel.

Brea werd na de moord overgebracht naar een gevangenisziekenhuis waar hij nog steeds verblijft. Hij wordt verdacht van moord en 'andere vergrijpen'. Brea was onder meer te zien in de Amerikaanse televisieserie Ugly Betty en de film Step Up 3D.

Hier is dus overduidelijk sprake van bezetenheid, hij neemt het waar in zn moeder, dat komt me bekend voor. Zoiezo zoeken zulke clubs mensen uit die geïsoleerd zijn van hun familie en als je dat niet bent dan proberen ze het contact te verbreken. Ik vraag me af of het de bedoeling was dat hij zn moeder doodde, of dat hij het alleen maar moest zien. Want eigenlijk willen ze het vooral metafysisch doen, om dus niet gepakt kunnen worden.

Heb ik nu al goed uitgelegd wat het betekent om geen contact met je gevoel te hebben? Misschien een paar punten neerzetten die ervaren kunnen worden. Ik denk dat er ook onderscheid moet komen tussen de verschillende groepen. Op dit moment maak ik het onderscheid tussen de psychopaat en de gevoelloze maar er is natuurlijk veel meer variatie.

De psychopaat:

1) Geen enkele binding met een ander wezen ervaren, de mensen zijn speelgoed
2) Je extreem machtig voelen, je heerst over iedereen
3) Extreme gevoelens van haat en wraak (je zou dit gevoel kunnen noemen, maar naar mijn idee is dit iets wat buiten je is en niet onderdeel maakt van je normale gevoelswereld)
4) Doordat deze psychopaat "slim" is en dus allerlei "talenten" heeft wordt hij bevestigd in zijn idee dat hij machtig is

De gevoelloze:

1) Je binding met andere mensen is weg, als mensen lijden is dat grappig, want alles is een spel of je bewijst daarmee dat "jou kant" wint
2) Doordat je geen contact hebt met je gevoel kun je in allerlei wanen geloven, die niet meer getoetst kunnen worden met je gevoel. Je gevoel is een instrument om je te corrigeren namelijk. Door te voelen weet je wat iets doet. Als je liefde voelt weet je dat je iets positiefs doet, als je iets anders voelt weet je dat er ergens iets is wat gecorrigeerd kan worden.
Die wanen kunnen uiteenlopen, heb er al een paar genoemd: denken dat je als demoon geboren bent, denken dat je tegen God (en dus eigenlijk liefde) bent, denken dat jij de donkere kant van de yin yang speelt, denken dat alles een spel is en dat jij dus juist mensen iets leert hiermee, die acteur geloofde dus dat er een demoon in zn moeder zat die hij moest doden, en zo heb je er vast nog duizenden
3) Je machtig voelen en verheven boven de "gewone" mensen. Omdat je door die bezetenheid allerlei "talenten" kunt krijgen. Voorbeelden: muzikale talenten, uitzonderlijke acteerprestaties, weten wat andere mensen denken, waarnemen van het metafysische, en vooral ook het kunnen beïnvloeden van het metafysische. Dit is voor iemand die eerst een nul was in de samenleving en door zn ouders slecht behandeld is snel een gewenst leven. Maar ook mensen die een minder heftig leven hadden kunnen gevoelig zijn voor deze "macht"

Zo hier laat ik het ff bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')