abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90837063
Het is even wennen en het is inderdaad anders dan een lekker vette bak patat bij de snackbar. Maar we hebben dat ding gewoon gekocht omdat we gek werden van om de zoveel frituur-sessies, het vet te moeten vernieuwen, de afzuigkap die niet alle vette lucht vangt en door het trapgat naar boven op de 1e verdieping blijft hangen. En het schoonmaken van zo'n pan, na 10 keer friet/patat bakken is al ranzig, moet je nagaan als je er ook friko's en kaassouflé's in bakt.

Nu hebben we dit ding, inderdaad, zoveel bakken we er ook weer niet mee hoor, was meer o aan te geven dat het eigenlijk van de zotte is om hier zoveel geld voor neer te leggen en er aardig wat voor gebakken moet worden, wil je de kosten van frituurvet en keukenpapier er uit krijgen.

Maar voor ons was het het geld waard, omdat je gewoon gelijk proeft dat het gezonder is, veeeel minder vet en bij de goede keuzes van snacks (geen bitterballen en kroketten), is het gewoon heel goed te doen. Sterker nog, de kant-en-klaar loempia's zijn zowat uitgevonden voor apparaten zoals deze. En we eten er nu hoogstens één keer per week uit, de ene keer de complete maaltijd, de andere keer een goed bordje rijst op schoot en even dat ding aan voor een loempia of visstick !
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:11:21 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90837384
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:02 schreef Meike26 het volgende:
Het is even wennen en het is inderdaad anders dan een lekker vette bak patat bij de snackbar. Maar we hebben dat ding gewoon gekocht omdat we gek werden van om de zoveel frituur-sessies, het vet te moeten vernieuwen, de afzuigkap die niet alle vette lucht vangt en door het trapgat naar boven op de 1e verdieping blijft hangen. En het schoonmaken van zo'n pan, na 10 keer friet/patat bakken is al ranzig, moet je nagaan als je er ook friko's en kaassouflé's in bakt.

Nu hebben we dit ding, inderdaad, zoveel bakken we er ook weer niet mee hoor, was meer o aan te geven dat het eigenlijk van de zotte is om hier zoveel geld voor neer te leggen en er aardig wat voor gebakken moet worden, wil je de kosten van frituurvet en keukenpapier er uit krijgen.

Maar voor ons was het het geld waard, omdat je gewoon gelijk proeft dat het gezonder is, veeeel minder vet en bij de goede keuzes van snacks (geen bitterballen en kroketten), is het gewoon heel goed te doen. Sterker nog, de kant-en-klaar loempia's zijn zowat uitgevonden voor apparaten zoals deze. En we eten er nu hoogstens één keer per week uit, de ene keer de complete maaltijd, de andere keer een goed bordje rijst op schoot en even dat ding aan voor een loempia of visstick !
Kant en klare loempia's, vististicks, friko's en kaassouflé's eten en je zorgen maken over gezondheid en het vet van het frituren
Sure
Als jij daar gelukkig van wordt.

En die stank in je huis, prima, wil ik ook niet.
Maar het is nog steeds geen goede friet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90838441
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kant en klare loempia's, vististicks, friko's en kaassouflé's eten en je zorgen maken over gezondheid en het vet van het frituren
Sure
Als jij daar gelukkig van wordt.

En die stank in je huis, prima, wil ik ook niet.
Maar het is nog steeds geen goede friet.
Eerlijk gezegd denk ik dat je niet op 1 lijn zit met mij ;) Natuurlijk zijn kant en klare snacks als loempia's enz enz niet gezond... ik heb hier 3 katten rondlopen en die maak je hen dat ook niet wijs. Het gaat mij om het frituurvet zelf. Je bakt met een frituurpan in huis al snel te lang door. Een goedgeorganiseerde snackbar weet dat ook wel, de andere snackbar bakt gerust 2 dagen lang door in het zelfde vet. Thuis gebeurt dat met zo'n ini-mini snackbar ook heel erg snel. Tot op het moment dat je nog in goed en zuiver frituurvet (eerder olie) is er weinig aan de hand, maar bak je te lang door in het zelfde vet, dan gaat het hard achteruit met de kwaliteit van het vet en de gezondheid voor de gebruikers.

Dat het voor ons idee "gezonder" is om niet meer in frituurvet te bakken, zit tussen de oren, maar ook het wegnemen van de risico's (en ongemakken van een frituurpannetje in huis), geeft ons een tevreden gevoel.... En daar word ik wel gelukkig van ja !!
pi_90847263
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ossewit of niervet.
Paardenvet schijnt het lekkerst te zijn :9 Maar geen idee waar je dat zou kunnen kopen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:39:30 #55
45206 Pietverdriet
pi_90848968
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Paardenvet schijnt het lekkerst te zijn :9 Maar geen idee waar je dat zou kunnen kopen.
Ik ook niet, paard is nogal mager.
pi_90849173
alles in zonnebloemolie.

- goedkoop
- gezonder
- geweldig

Nothing to see here, carry on
pi_90849195
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

Ik ook niet, paard is nogal mager.
Jeffrey Steingarten had daar een heel stuk over geschreven, hoe hij paardenvet Amerika in wist te smokkelen en zo :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_90849606
quote:
Op zondag 2 januari 2011 22:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Moulinex?

Nee joh, gewoon een degelijke BK. Onverslijtbaar.

[ afbeelding ]
Ah je bedoelt een groentenblancheerpan? Niet mee frituren. Hoezeer ik elektrisch koken verfoei: frituren moet je gewoon doen in een elektrische thermostaatgestuurde pan. Die ouderwetse fortalitjes behoren tot de grootste veroorzakers van huisbranden.

Gewoon een simpele RVS frituurnemen met los element en flink vermogen. En zonder die smerige filters in de deksel. Tijdens het frituren moet de deksel er toch afblijven.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:00:44 #59
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90850110
Die airfryer is inderdaad prima voor diepvriesproducten/ dingen die ook in de oven kunnen maar friet erin bakken gaat niet, het smaakt simpelweg niet naar friet. Ovenfriet kan wel maar dat vind ik ook geen volwaardige friet.
pi_90852493
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:00 schreef Microtubuli het volgende:
Die airfryer is inderdaad prima voor diepvriesproducten/ dingen die ook in de oven kunnen maar friet erin bakken gaat niet, het smaakt simpelweg niet naar friet. Ovenfriet kan wel maar dat vind ik ook geen volwaardige friet.
De Crunchy Ovenfrietjes van Aviko doen het anders behoorlijk goed, net zoals van AH-huismerk dat die wafeltjes goed te doen zijn. Die Dim-Sum hapjes en vlammetjes lijken me ook wel kunnen eigenlijk... misschien volgende keer eens meenemen bij het boodschappen doen...

...alleen doe ik meestal de boodschappen niet _O-
pi_91057350
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 19:51 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ah je bedoelt een groentenblancheerpan? Niet mee frituren. Hoezeer ik elektrisch koken verfoei: frituren moet je gewoon doen in een elektrische thermostaatgestuurde pan. Die ouderwetse fortalitjes behoren tot de grootste veroorzakers van huisbranden.

Gewoon een simpele RVS frituurnemen met los element en flink vermogen. En zonder die smerige filters in de deksel. Tijdens het frituren moet de deksel er toch afblijven.
Dat is ook zoiets inderdaad, de deksel van de pan. Thuis deed mijn moeder dat ook altijd maar op kamers en bij mijn vriendin niemand. Nou bakt mijn moeder ook in echt vet (c1000 eigenmerk) en de friet is daar sowieso het lekkerst!
Fingerspitzgefühl
  zondag 9 januari 2011 @ 11:06:05 #62
45206 Pietverdriet
pi_91058593
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:38 schreef Meike26 het volgende:

[..]

De Crunchy Ovenfrietjes van Aviko doen het anders behoorlijk goed, net zoals van AH-huismerk dat die wafeltjes goed te doen zijn.
Ik eet toch echt liever echte friet uit het vet dan deze troep
  zondag 9 januari 2011 @ 11:07:19 #63
45206 Pietverdriet
pi_91058615
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jeffrey Steingarten had daar een heel stuk over geschreven, hoe hij paardenvet Amerika in wist te smokkelen en zo :7
Ja, nu je het zegt, geweldig stuk was dat
pi_91058659
Ik gebruik de blokken C1000 huismerk frituurvet (blokken vind ik makkelijker schoon te maken) en dat smaakt prima.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_91058701
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:10 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik gebruik de blokken C1000 huismerk frituurvet (blokken vind ik makkelijker schoon te maken) en dat smaakt prima.
Wij hebben weleens geprobeerd over te stappen naar vloeibaar frituurvet maar dat smaakte allemaal voor geen meter :{. Die C1000 blokken zijn echt da best! ^O^
Fingerspitzgefühl
  zondag 9 januari 2011 @ 11:17:49 #66
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_91058792
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:38 schreef Meike26 het volgende:

[..]

De Crunchy Ovenfrietjes van Aviko doen het anders behoorlijk goed, net zoals van AH-huismerk dat die wafeltjes goed te doen zijn. Die Dim-Sum hapjes en vlammetjes lijken me ook wel kunnen eigenlijk... misschien volgende keer eens meenemen bij het boodschappen doen...

...alleen doe ik meestal de boodschappen niet _O-
Dat zeg ik toch ook? Alle diepvriesproducten (die ook voor oven geschikt zijn) gaan er prima in, maar verse aardappels werkt niet, er komt geen friet uit maar uitgedroogde steeltjes!
pi_91059006
Ik heb zo'n standaard geval, zoals op de afbeelding hieronder
Daar kan alleen vloeibaar vet in, of niet?

ik zou best weer eens in ouderwets vast vet willen bakken.

٩๏̯͡๏)۶
pi_91059197
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:28 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb zo'n standaard geval, zoals op de afbeelding hieronder
Daar kan alleen vloeibaar vet in, of niet?

ik zou best weer eens in ouderwets vast vet willen bakken.

[ afbeelding ]
Nee hoor, kan best "vast" vet in. Moet je hem eerst even laag zetten zodat alles vloeibaar wordt zonder dat je het verbrand en daarna hoger zetten!

Wij hebben thuis een Fritel turbo sf, daar zit een lage stand op (vierkantje) voor het vloeibaar maken.

Fingerspitzgefühl
pi_91059202
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:12 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Wij hebben weleens geprobeerd over te stappen naar vloeibaar frituurvet maar dat smaakte allemaal voor geen meter :{. Die C1000 blokken zijn echt da best! ^O^
Ben ook van huis uit gewend aan blokken, ze zijn gewoon lekker :9
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zondag 9 januari 2011 @ 11:54:25 #70
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_91059621
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:12 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Heb je Diamant Plus geprobeerd? Zonee dan niet haten op vloeibaar vet.
pi_91059787
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:54 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Dat klinkt als een schoonmaakmiddel! :D
Fingerspitzgefühl
pi_91060576
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:54 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Ik heb nu dit spul er in zitten volgens mij:

Is er serieus verschil met Diamant Plus?
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 9 januari 2011 @ 13:18:58 #73
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_91062419
quote:
Volle melk zo slecht nog niet
We leggen in de supermarkt bijna automatisch halfvolle of magere melk in ons mandje en bakken doen we in olijfolie. Maar gewone boter en volle melk zijn misschien niet zo slecht voor onze gezondheid als we dachten.

De vetten die de producten bevatten die we zo hard vermijden hebben een slechte reputatie, maar dat is niet helemaal terecht, blijkt uit onderzoek. Er bestaat heel weinig wetenschappelijk bewijs dat ze weg moeten blijven uit ons menu.

Iedereen heeft wel eens gehoord dat je verzadigde vetten uit zuivelproducten beter kan mijden en dat meervoudig onverzadigde vetzuren, uit bijvoorbeeld vette vis juist gezond zijn. Verzadigde vetten zouden kunnen leiden tot dichtgeslibde aderen. Maar is dat wel zo?

De veronderstelling is verre van bewezen, zo blijkt uit veel resultaten, uiteengezet op een Amerikaans congres over voedingsadvies. Volgens onderzoeker dr. Bruce Ferman van de universiteit van Californië wordt de link tussen slechte vetten en gezondheid te gemakkelijk gelegd en is de relatie tussen die twee afhankelijk van verschillende factoren. Ook ander voedingsstoffen spelen een rol bij de effecten van verzadigde vetten. Het vervangen van deze vetten leverde in ander onderzoek geen duidelijkere gezondheidsvoordelen op. Koolhydraten bleken zelfs schadelijker.

Eerder werd al ontdekt dat volle melk rijker is aan vitamine A en D, die de groei bevorderen en je huid gezond houden. Het zou ook goed zijn voor de klierwerking en tegen ontstekingen werken. Vitamine D helpt bovendien om kalk op te nemen en dat vast te leggen in botten en tanden.
Dit gaat dan wel over melk, maar geeft ook direct aan dat er veel te bang gedaan wordt over vet.
Het is logisch dat we nu minder vet moeten eten als, bijvoorbeeld, 50 jaar geleden. Vrijwel niemand doet fysiek nog net zoveel op een dag als toentertijd. De mensen verbrandden toen meer dus konden meer vet gebruiken.

Dat we door het "laffe" werk van nu minder doen, maakt de vetten niet slecht, maar onze interne verbrandingsoven "onderbemand".
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
pi_91062713
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 04:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat is vooral een hardnekkige fabel, die corrupte instanties zoals het Voedingscentrum maar al te graag in leven houden.
Misschien een beetje offtopic maar waarom zou het Voedingscentrum corrupt zijn?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 9 januari 2011 @ 14:13:32 #75
45206 Pietverdriet
pi_91064501
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:27 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Misschien een beetje offtopic maar waarom zou het Voedingscentrum corrupt zijn?
Omdat het voedingscentrum betaald wordt door de levensmiddelen industrie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')