Nee, zonnebloemolie moet je in de tank van je dieselauto mikken.quote:
welnee, stel je niet aanquote:Op zondag 2 januari 2011 19:06 schreef Zombiehoofd het volgende:
Jezus ik vond sommige mensen die speciaal merkkleding kopen al erg. Je merk frituurolie is nu ook al belangrijk.
Als je er altijd diepvriesfrieten in mikt ben je sowieso niet echt een fijnproever maar bij verse gesneden frietaardappels (liefst bintjes) maakt de kwaliteit van het vet wel degelijk uit.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:07 schreef Sosha het volgende:
Maakt het uit voor de smaak?
Aviko-frietjes waren voor mij een openbaring omdat ik altijd Euroshopper at, maar het frituurvet..?
Dan vind ik het wel de moeite waard om eens te proberen, want aan die viezigheid erger ik me idd nogal.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:18 schreef n105 het volgende:
Diamant Plus is goed en ook heel praktisch. Want met andere vloeibaren frituurvetten krijg je vaak van die glibberige randjes op je pan. Met Diamant Plus blijft de pan veel langer schoon!
Ik schenk hem leeg en doe alle onderdelen van de frituurpan (behalve element) in de vaatwasser en het wordt dan mooi schoon.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:19 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dan vind ik het wel de moeite waard om eens te proberen, want aan die viezigheid erger ik me idd nogal.
ik schenk hem leeg, doe water tot het max. vul-randje erin, een vaatwasblokje erin, aanzetten en bubbelen maarquote:Op zondag 2 januari 2011 20:23 schreef n105 het volgende:
[..]
Ik schenk hem leeg en doe alle onderdelen van de frituurpan (behalve element) in de vaatwasser en het wordt dan mooi schoon.
Geen vaatwasser, plus weinig losse onderdelen in dat ding, plus de aanwezigheid van vaste lastige onderdelen waar je amper achter en onder komt... Frituurpan schoonmaken is a bitchquote:Op zondag 2 januari 2011 20:23 schreef n105 het volgende:
[..]
Ik schenk hem leeg en doe alle onderdelen van de frituurpan (behalve element) in de vaatwasser en het wordt dan mooi schoon.
Ja dat klopt voor de binnenkant. Maar de buitenkant en het deksel etc? Ik heb een kunststofbehuizing. Met rvs bak. In de vaatwasser zetten is één minuut werk.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:24 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik schenk hem leeg, doe water tot het max. vul-randje erin, een vaatwasblokje erin, aanzetten en bubbelen maar
net zo schoon, veel minder werk
wel opletten dat het niet gaat overkoken, dan word het zo'n smeerbende.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:24 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik schenk hem leeg, doe water tot het max. vul-randje erin, een vaatwasblokje erin, aanzetten en bubbelen maar
net zo schoon, veel minder werk
Dit topic ging dan ook over verse friet (gefrituurd) en niet over patat (gebakken aardappels).quote:
Ik bood een lekkerder alternatiefquote:Op zondag 2 januari 2011 22:16 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Dit topic ging dan ook over verse friet (gefrituurd) en niet over patat (gebakken aardappels).
Element? In een echte frituurpan zit geen element.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:23 schreef n105 het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk nog nooit een echte frituur gezien want daar hangt wel degelijk een element in ( die rechtstreeks verbonden is met de thermostaat). Jouw idee van frietpan is waarschijnlijk een huishoudelijk Moulinex geval.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Element? In een echte frituurpan zit geen element.
Als je op je 45e aan een hartaanval wil overlijdenquote:Op zondag 2 januari 2011 19:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, zonnebloemolie moet je in de tank van je dieselauto mikken.
Echt frituren doe je met frituurVET. En het best is verse reuzel. Ossewit is een goede tweede keuze.
Overslijtbaar misschien, maar geen frituur.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Moulinex?
Nee joh, gewoon een degelijke BK. Onverslijtbaar.
[ afbeelding ]
En waar lees je in mijn reactie "frituur"? FrituurPAN, ja.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:59 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Overslijtbaar misschien, maar geen frituur.
Dit is gewoon een pan met frituurkorf, succes met het regelen van de juiste temperatuur.
Maar aangezien je met reuzel frituurt zal een temperatuur van boven de 180 graden je ook aan je reet roesten.
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om deze postquote:Op zondag 2 januari 2011 19:15 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Als je er altijd diepvriesfrieten in mikt ben je sowieso niet echt een fijnproever maar bij verse gesneden frietaardappels (liefst bintjes) maakt de kwaliteit van het vet wel degelijk uit.
In de letterlijke betekenis heb je inderdaad gelijkquote:Op zondag 2 januari 2011 23:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En waar lees je in mijn reactie "frituur"? FrituurPAN, ja.
Waarom, wat is er mis mee?quote:Op zondag 2 januari 2011 23:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om deze post
Klopt. Maar ik loop liever wat achter en kan smakelijke frieten serveren in plaats van die "verantwoorde" zooi die men je in de snackbar (verplicht) voor moet schotelen.quote:Op zondag 2 januari 2011 23:03 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
In de letterlijke betekenis heb je inderdaad gelijk![]()
Maar je loopt wel 3 frituurgeneraties achter als je zoiets nog gebruikt.
Veel snackbarfriet is idd ondermaats, maar zelf kun je ook nog heel smakelijke friet maken met vloeibare frituurvetten en een goede friteuse. Wekelijks reuzel en ossewit gebruiken is gewoon een aanslag op je gezondheid, dat is het me niet waard hoeveel ik ook van friet hou.quote:Op zondag 2 januari 2011 23:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik loop liever wat achter en kan smakelijke frieten serveren in plaats van die "verantwoorde" zooi die men je in de snackbar (verplicht) voor moet schotelen.
wekelijks patat?quote:Op zondag 2 januari 2011 23:12 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Veel snackbarfriet is idd ondermaats, maar zelf kun je ook nog heel smakelijke friet maken met vloeibare frituurvetten en een goede friteuse. Wekelijks reuzel en ossewit gebruiken is gewoon een aanslag op je gezondheid, dat is het me niet waard hoeveel ik ook van friet hou.
Waarom zou dat een aanslag zijn op je gezondheid?quote:Op zondag 2 januari 2011 23:12 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Veel snackbarfriet is idd ondermaats, maar zelf kun je ook nog heel smakelijke friet maken met vloeibare frituurvetten en een goede friteuse. Wekelijks reuzel en ossewit gebruiken is gewoon een aanslag op je gezondheid, dat is het me niet waard hoeveel ik ook van friet hou.
Omdat het verkeerde ongezonde vetten bevat.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou dat een aanslag zijn op je gezondheid?
Hmm, ik bak altijd oliebollen in dergelijke pan. Ik kan hem exact op 180 graden houden (gecontroleerd met thermometer), zelf beter dan met een dedicated frituurapparaat waarvan het element alleen maar aan en uit kan.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:59 schreef Microtubuli het volgende:
Overslijtbaar misschien, maar geen frituur.
Dit is gewoon een pan met frituurkorf, succes met het regelen van de juiste temperatuur.
Maar aangezien je met reuzel frituurt zal een temperatuur van boven de 180 graden je ook aan je reet roesten.
Geoxideerde onverzadidigde vetten zijn pas ongezond. Er is helemaal niks mis met verzadigde vetten (en dan dus niet de verzadigd vetten die gehard zijn door middel van hydrogenering), ze zijn niet ongezond. Dat is vooral een hardnekkige fabel, die corrupte instanties zoals het Voedingscentrum maar al te graag in leven houden.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:16 schreef Microtubuli het volgende:
Omdat het verkeerde ongezonde vetten bevat.
Nee, er zitten geen transvetten inquote:Op maandag 3 januari 2011 00:16 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Omdat het verkeerde ongezonde vetten bevat.
Jep, en als je kijk wie er achter het voedingscentrum zitten (de industrie) is dat niet zo verbazingwekkend.quote:Op maandag 3 januari 2011 04:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Geoxideerde onverzadidigde vetten zijn pas ongezond. Er is helemaal niks mis met verzadigde vetten (en dan dus niet de verzadigd vetten die gehard zijn door middel van hydrogenering), ze zijn niet ongezond. Dat is vooral een hardnekkige fabel, die corrupte instanties zoals het Voedingscentrum maar al te graag in leven houden.
Dat zwarte bakbeest bij ons in de keuken is dus nog eens een klap gezonder, danquote:Dus volgens jullie is vloeibare boter en frietvet alleen maar marketing en zijn de vaste varianten net zo gezond of zelfs gezonder?
Goed dat je het patat noemt want wat er uit dat ding komt is in de verste verte niet met friet te vergelijken. Diepvriesproducten lukken inderdaad prima (omdat het in feite een krachtige heteluchtoven is) maar vers gesneden aardappels hoef je echt niet te proberen, serieus niet te vreten. Uitgedroogde aardappelreepjes krijg je eruit die nog het meest op gebakken aardappels lijken (hoewel gebakken in een pan lekkerder is).quote:Op maandag 3 januari 2011 20:02 schreef Meike26 het volgende:
Dit is veul beter :
[ afbeelding ]
Philips Airfryer
Voordeel: Lekker friet (oh shit nee, het is patat) eten in het weekend met friko's en kaassouflé's, zonder een druppeltje vet te gebruiken![]()
Gewoon een portable hete luchtoven, het kost wat, maar door veel te gebruiken heb je het geld er eerder uit
Nee, geharde plantaardige olie is ongezondquote:Op maandag 3 januari 2011 19:56 schreef Microtubuli het volgende:
Dus volgens jullie is vloeibare boter en frietvet alleen maar marketing en zijn de vaste varianten net zo gezond of zelfs gezonder?
Hoe vaak eet jij die snacks dan wel niet?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:02 schreef Meike26 het volgende:
Dit is veul beter :
[ afbeelding ]
Philips Airfryer
Voordeel: Lekker friet (oh shit nee, het is patat) eten in het weekend met friko's en kaassouflé's, zonder een druppeltje vet te gebruiken![]()
Gewoon een portable hete luchtoven, het kost wat, maar door veel te gebruiken heb je het geld er eerder uit
Als jij de patat daaruit lekker vindt, heb je nog nooit van je leven goeie friet gehad.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:02 schreef Meike26 het volgende:
Dit is veul beter :
[ afbeelding ]
Philips Airfryer
Jammer dat je op mannen valt. Ik vind je steeds leuker iig.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij de patat daaruit lekker vindt, heb je nog nooit van je leven goeie friet gehad.
Jij had toch al een vriendje?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 01:00 schreef Staal het volgende:
[..]
Jammer dat je op mannen valt. Ik vind je steeds leuker iig.
Ach het zal een verbetering zin tov Ovenfriet, dat smaakt zoals natte honden ruikenquote:Bij die pan dacht ik aan de Tefal Actifry.
Tefal Actifry (hete lucht friteuse)
Nog maar een jaartje geleden geopend trouwens. Liever eens in de maand een lekkere vette hap dan wekelijks dit soort meuk naar binnen moeten stouwen. Het is ook gewoon niks.
Maar goed, als iemand er blij mee is, waarom ook niet. Maar het duurt nooit lang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |