Nee, zonnebloemolie moet je in de tank van je dieselauto mikken.quote:
welnee, stel je niet aanquote:Op zondag 2 januari 2011 19:06 schreef Zombiehoofd het volgende:
Jezus ik vond sommige mensen die speciaal merkkleding kopen al erg. Je merk frituurolie is nu ook al belangrijk.
Als je er altijd diepvriesfrieten in mikt ben je sowieso niet echt een fijnproever maar bij verse gesneden frietaardappels (liefst bintjes) maakt de kwaliteit van het vet wel degelijk uit.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:07 schreef Sosha het volgende:
Maakt het uit voor de smaak?
Aviko-frietjes waren voor mij een openbaring omdat ik altijd Euroshopper at, maar het frituurvet..?
Dan vind ik het wel de moeite waard om eens te proberen, want aan die viezigheid erger ik me idd nogal.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:18 schreef n105 het volgende:
Diamant Plus is goed en ook heel praktisch. Want met andere vloeibaren frituurvetten krijg je vaak van die glibberige randjes op je pan. Met Diamant Plus blijft de pan veel langer schoon!
Ik schenk hem leeg en doe alle onderdelen van de frituurpan (behalve element) in de vaatwasser en het wordt dan mooi schoon.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:19 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dan vind ik het wel de moeite waard om eens te proberen, want aan die viezigheid erger ik me idd nogal.
ik schenk hem leeg, doe water tot het max. vul-randje erin, een vaatwasblokje erin, aanzetten en bubbelen maarquote:Op zondag 2 januari 2011 20:23 schreef n105 het volgende:
[..]
Ik schenk hem leeg en doe alle onderdelen van de frituurpan (behalve element) in de vaatwasser en het wordt dan mooi schoon.
Geen vaatwasser, plus weinig losse onderdelen in dat ding, plus de aanwezigheid van vaste lastige onderdelen waar je amper achter en onder komt... Frituurpan schoonmaken is a bitchquote:Op zondag 2 januari 2011 20:23 schreef n105 het volgende:
[..]
Ik schenk hem leeg en doe alle onderdelen van de frituurpan (behalve element) in de vaatwasser en het wordt dan mooi schoon.
Ja dat klopt voor de binnenkant. Maar de buitenkant en het deksel etc? Ik heb een kunststofbehuizing. Met rvs bak. In de vaatwasser zetten is één minuut werk.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:24 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik schenk hem leeg, doe water tot het max. vul-randje erin, een vaatwasblokje erin, aanzetten en bubbelen maar
net zo schoon, veel minder werk
wel opletten dat het niet gaat overkoken, dan word het zo'n smeerbende.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:24 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik schenk hem leeg, doe water tot het max. vul-randje erin, een vaatwasblokje erin, aanzetten en bubbelen maar
net zo schoon, veel minder werk
Dit topic ging dan ook over verse friet (gefrituurd) en niet over patat (gebakken aardappels).quote:
Ik bood een lekkerder alternatiefquote:Op zondag 2 januari 2011 22:16 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Dit topic ging dan ook over verse friet (gefrituurd) en niet over patat (gebakken aardappels).
Element? In een echte frituurpan zit geen element.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:23 schreef n105 het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk nog nooit een echte frituur gezien want daar hangt wel degelijk een element in ( die rechtstreeks verbonden is met de thermostaat). Jouw idee van frietpan is waarschijnlijk een huishoudelijk Moulinex geval.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Element? In een echte frituurpan zit geen element.
Als je op je 45e aan een hartaanval wil overlijdenquote:Op zondag 2 januari 2011 19:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, zonnebloemolie moet je in de tank van je dieselauto mikken.
Echt frituren doe je met frituurVET. En het best is verse reuzel. Ossewit is een goede tweede keuze.
Overslijtbaar misschien, maar geen frituur.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Moulinex?
Nee joh, gewoon een degelijke BK. Onverslijtbaar.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |