Ik wou dat ik dit topic eerder had gelezen.quote:Op zondag 2 januari 2011 11:22 schreef semexo het volgende:
Een scene van Fast Forward is letterlijk gebeurd in Arkansas.
en waarom is het nog nooit eerder gebeurd in de vele jaren waarin we gigantische hoeveelheden vuurwerk afsteken? en waarom niet overal maar op een aantal locaties? nee ik vind het geen goeie redenquote:Op zondag 2 januari 2011 22:13 schreef gtalikker het volgende:
vergifteging van koolstofmonoxide in het kruid van vuurwerk punt.
Ik hoop dat er snel wat duidelijkheid over kan komen!quote:
dan mag die man zijn huiswerk wel doen, want als er vervuiling is dan is de baars één van de eersten die zal sterven.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:43 schreef Deanne19 het volgende:
Dit staat er vandaag in:
ma 03 jan 2011, 10:41
Opnieuw massale diersterfte in VS
BEEBE (ARKANSAS) - Op nog geen 200 kilometer waar zaterdag duizenden merels dood uit de lucht vielen, zijn nu tienduizenden dode vissen aangetroffen.
Volgens de autoriteiten in de Amerikaanse staat Arkansas bestaat er geen verband tussen de twee massasterftes. Vermoedelijk zijn de vissen, die volgens Amerikaanse media tot een baarssoort behoren, gestorven als gevolg van een ziekte.
"Als het vervuiling was geweest, zouden alle vissen er last van hebben gehad, en niet alleen één soort zoals nu het geval is", aldus Keith Stephens van de Wild & Vis Commissie voor de staat Arkansas tegen CNN.
Complotdenkers plaatsen echter vraagtekens bij de geringe afstand tussen de plek van de massale vissensterfte en de plaats waar afgelopen weekeinde duizenden merels dood uit de lucht vielen. Een gebied in de stad Beebe van nog geen twee kilometer doorsnee raakte bezaaid met vogellijkjes.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8635962/__Opnieuw_massale_diersterfte_in_VS__.html?sn=binnenland,buitenland
quote:Raining animals is a rare meteorological phenomenon, although occurrences have been reported from many countries throughout history. One hypothesis that has been offered to explain this phenomenon is that strong winds travelling over water sometimes pick up creatures such as fish or frogs, and carry them for up to several miles.[1] However, this primary aspect of the phenomenon has never been witnessed or scientifically tested.
Wie weet vallen er binnenkort hele bevolkingsgroepen massaal ineens neer!quote:Op maandag 3 januari 2011 11:29 schreef Michielos het volgende:
Dit is interessant. Het zou zomaar kunnen dat er delen in een collectief bewustzijn zijn uitgeschakeld waardoor merels gezamenlijk sterven (er waren ooit al eens onderzoeken naar het collectief bewustzijn van vogels geweest).
De vraag is niet meer of er een collectief bewustzijn bestaat maar meer welke gevolgen dit voor ons zal gaan hebben in de nabije toekomst. Heavy shit dit.
Dat vermoed ik, of een virus.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:44 schreef GewoneMan het volgende:
ik kan dit ook niet zomaar verklaren maar het is niet zomaar iets simpels als vuurwerk dat geloof ik simpelweg niet. we steken wereld wijd zoveel vuurwerk af en dan zou dit veel en veel vaker moeten voorkomen..
wat betreft die vissen dat is ook eens in nederland gebeurd in een meer ofzo? toen was het geloof ik alle vissen uit het meer en oorzaak was vermoedelijk giflozing als ik het me goed herinner maar weet niet of dat ook met zekerheid is vastgesteld.
blijven diverse mogelijkheden over
- soort van gif lozing?
- aggressieve ziekte/bacterie- experiment?
Het zijn ook geen merels.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:22 schreef Staal het volgende:
Merels leven helemaal niet in grote groepen.
Toch vlogen ze blijkbaar wel met een grote groep. Dat ze niet in kolonies leven zegt natuurlijk niets. Als ze naar het zuiden trekken groeperen ze zich waarschijnlijk?quote:Op zondag 2 januari 2011 18:08 schreef Staal het volgende:
Ik mag toch wel aannemen dat er foto's gemaakt zijn van die duizenden merels op de weg.
Die mevrouw in het filmpje vertelde dat ze over ze heen moest met de auto.
Eerst echte beelden want ik geloof er nu geen donder van. Merels leven niet in kolonies. Dat er er enkel duizenden merels en 1 eend gevonden zijn maakt het hele verhaal nogal ongeloofwaardig.
Zat net je link te bekijken. Heel ander type vogel inderdaad.quote:
Ben geen vogelkenner maar merels trekken bij mijn weten niet naar het zuiden. Ze overwinteren in ieder geval hier in de tuin.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch vlogen ze blijkbaar wel met een grote groep. Dat ze niet in kolonies leven zegt natuurlijk niets. Als ze naar het zuiden trekken groeperen ze zich waarschijnlijk?
200 km = Amsterdam -> Brussel =/= "in je omgeving"quote:Op maandag 3 januari 2011 19:07 schreef Staal het volgende:
Lijkt me niet zo tof als er in je omgeving alle baarsjes en vogels doodgaan. Maar het blijft wel typisch dat het om twee soorten gaat. Dus niet alle visjes en alle vogels.
In Arkansas niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:04 schreef mousy31 het volgende:
In engeland is een blackbird wel een merel......
Ja, dat is te ver gezocht.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:06 schreef -Datdus- het volgende:
Even volgen. Dit wordt interessant. Kan dit iets te maken hebben met die giftige regen van dat spul waar ze die olie vlek mee hebben schoongemaakt of is dit te verg gezocht?
Het gaat nog steeds om specifieke soorten. Niet alle vissen en vogels gaan dood.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:04 schreef mazaru het volgende:
En weer vallen er honderden vogels dood uit de lucht in Amerika. Dit keer in Louisiana.
Ook drijven er zo'n 80.000 dode vissen in de rivier.
http://www.nu.nl/buitenla(...)od-in-louisiana.html
Bizar!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |