Is het een parodie op indie-muziek? Ik zie op de Last.fm site namelijk een cover staan die een parodie lijkt op de cover van het beroemde album van Neutral Milk Hotel.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:44 schreef cafca het volgende:
Die Andrew Jackson Jihad is best grappig inderdaad
Nee, niet echt. Meer puberale punkrock op een akoestische gitaar.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is het een parodie op indie-muziek? Ik zie op de Last.fm site namelijk een cover staan die een parodie lijkt op de cover van het beroemde album van Neutral Milk Hotel.
Ga naar Last 7 days, klik op See More, klik op or browse by weekly snapshots.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:09 schreef TjilpTjilp het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n weeklijstje produceer? Ik wil zo graag meedoen hier!
Andrew Jackson Jihad is an American folk/punk/rock group from Phoenix, Arizona, formed in 2004. They have been classified as everything from indie rock to anti-folk to Americana.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is het een parodie op indie-muziek? Ik zie op de Last.fm site namelijk een cover staan die een parodie lijkt op de cover van het beroemde album van Neutral Milk Hotel.
Links op de chart-tab klikken, op browse by weekly snapshots klikken en deze week aanklikken.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:09 schreef TjilpTjilp het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n weeklijstje produceer? Ik wil zo graag meedoen hier!
Thxquote:Op maandag 7 februari 2011 16:15 schreef ChiefBigFoot het volgende:
[..]
Ga naar Last 7 days, klik op See More, klik op or browse by weekly snapshots.
Tof lijstje! Zeker Noah and the Whale, die worden hier op FOK! niet echt beluisterdquote:Op maandag 7 februari 2011 16:22 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Thx. Ik zit al 5 jaar op Last.fm, maar dit wist ik nog niet
.
Unique Artists: 111
Total Tracks: 326
Total Plays: 484
Top Artists for the week ending Sunday 6 February 2011
1. Lucky Fonz III 80
2. Johnny Flynn 36
3. Jay Jay Pistolet 30
4. The Smiths 27
4. Noah and the Whale 27
4. The Tallest Man on Earth 27
7. The Decemberists 18
8. Mystery Jets 17
9. Beach House 16
10. Jeff Buckley 14
Maar dat is dan toch niet gratis?quote:
S.maharbaquote:
Experimental/psychedelic/hip hop/drag week.quote:Top Artists for the week ending Sunday 6 February 2011
1 Blank & Kytt 66
2 S.maharba 32
3 Shawn Kemp 27
4 Amable 24
5 IV The Polymath 19
6 Lone 13
7 Autre Ne Veut 3
7 Babe Rainbow 3
7 Stalker 3
7 Erykah Badu 3
7 Teebs 3
7 oOoOO 3
7 Laurel Halo 3
7 Oneohtrix Point Never 3
15 14KT 2
15 Onra 2
Rustige week, weinig geluisterd. Beetje klassiek en rustige muziek deze week.quote:Top Artists for the week ending Sunday 6 February 2011
1 Ólafur Arnalds 15
2 The Black Dog 11
3 Röyksopp 9
4 Ulrich Schnauss 8
5 Aphex Twin 7
6 Linkin Park 4
6 Pendulum 4
Unique Artists: 71
Total Tracks: 137
Total Plays: 143
Ik vind hem aardig, niet meer dan dat. Maar ik ben sowieso niet echt een fan van Iron & Wine, ik vind het net wat te rustig.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:52 schreef Arn0 het volgende:
Nieuwe album van Iron & Wine is dus goed?
Misschien maar een keer een LP'tje van luisteren, ik ken hem verder niet?quote:Op maandag 14 februari 2011 11:44 schreef ChiefBigFoot het volgende:
[..]
Ja, die Springsteen gaat het nog wel maken, denk ik.
Ik denk het wel, vanaf vandaag moet je volgens mij overal subscriber zijn om naar de radio te kunnen luisteren. Het is dan ook logisch als ze deze applicatie dan nu ook in NL gaan invoeren.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:05 schreef Norrage het volgende:
wat doe die iPhone applicatie? hetzelfde als de iphone app die we al lang hadden als je even je itunes account "veramerikaniseerde"?
Ja het is dezelfde als die in de US app store. Ik dacht dat ie ook herkende dat je uit NL komt (ip check,netwerk check) en daardoor niet kon gebruiken in NL maar blijkbaar dus niet.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:05 schreef Norrage het volgende:
wat doe die iPhone applicatie? hetzelfde als de iphone app die we al lang hadden als je even je itunes account "veramerikaniseerde"?
Prima app. Echt erg goed. Heel af en toe valt ie een keertje weg als je connectie slecht is, maar das logisch. Heb het nog nooit echt in de trein geprobeerd though, want meestal heb ik hem gewoon thuis op radio staan. Kan me voorstellen dat als je "beweegt" daar misschien toch wel veel moet bufferen...quote:Op maandag 14 februari 2011 13:08 schreef funrider het volgende:
[..]
Ja het is dezelfde als die in de US app store. Ik dacht dat ie ook herkende dat je uit NL komt (ip check,netwerk check) en daardoor niet kon gebruiken in NL maar blijkbaar dus niet.
Ik heb nog niet eerder de moeite genomen om zo de US versie te downloaden.
In der tijd wel gedaan met Spotify voor UK omdat ie toen nog niet in NL te krijgen was dat werkte wel al was ook dat wat omslachtig zeker ook qua betaling.
Gebruik jij de US app van Last.fm? Hoe bevalt ie als ik vragen mag? Stabiel? Zat een beetje op te googlen maar vind niet veel. Ik zocht nog een mooi alternatief voor Pandora op mijn mobiel.
Ik gebruik hem regelmatig in de auto, geen probleem. Heel af en toe als je weinig bereik hebt, moet hij opnieuw bufferen, maar op de snelweg heb je over het algemeen bereik genoeg, en dan loopt-ie gewoon door.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Prima app. Echt erg goed. Heel af en toe valt ie een keertje weg als je connectie slecht is, maar das logisch. Heb het nog nooit echt in de trein geprobeerd though, want meestal heb ik hem gewoon thuis op radio staan. Kan me voorstellen dat als je "beweegt" daar misschien toch wel veel moet bufferen...
Dat laatste is sowieso het geval bij de last.fm radio in het algemeen. Het zal ook wel met de beschikbare muziek op de server te maken hebben. Bij de mix-radio krijg ik wel weer heel andere nummers/artiesten dan als ik naar mijn eigen library luister.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik gebruik hem regelmatig in de auto, geen probleem. Heel af en toe als je weinig bereik hebt, moet hij opnieuw bufferen, maar op de snelweg heb je over het algemeen bereik genoeg, en dan loopt-ie gewoon door.
Wat mij wel opvalt bij de mix-radio, is dat bepaalde artiesten blijkbaar een voorkeur hebben, die komen duidelijk vaker langs dan anderen. Maar goed, het werkt wel leuk verder
Shawn Kemp ontdekt, producer van tof elektronisch hip hop spul, niet de basketballer. En het nieuwe album van Adele is leuk. Verder meer hip hop en rock n roll en zo.quote:Top Artists for the week ending Sunday 13 February 2011
1 Mark Aubert 61
2 The Like 36
3 Florence + the Machine 26
4 Blank & Kytt 25
5 Pac Div 19
6 Method Man & Redman 18
6 Shawn Kemp 18
8 Emancipator 15
9 Adele 13
10 Amable 12
Je moet je dingen gewoon beter taggen. Als ik een cd koop tag ik hem eerst ook correct zodat ik de database niet vervuil.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:00 schreef Solique het volgende:
Valt mij goed op via last.fm dat de cd verkoop gestaag terug loopt.
Heb wat oude cd's op de kop getikt (1998 - 2009) en soms maar 1 of 2 listeners.
Zoek je dan op de artiest en het nummer vind je genoeg geluisterd op een andere album tag.
Nja, dat vind ik een beetje een voorbarige conclusie. Andere edities / prints van CDs hebben vaak al een andere tag en ikzelf bijvoorbeeld rip CDs en tag ze dan zelf, dus dat scheelt ook al weer.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:00 schreef Solique het volgende:
Valt mij goed op via last.fm dat de cd verkoop gestaag terug loopt.
Heb wat oude cd's op de kop getikt (1998 - 2009) en soms maar 1 of 2 listeners.
Zoek je dan op de artiest en het nummer vind je genoeg geluisterd op een andere album tag.
Ja, dag. Ga geen officiele cd's nogmaals taggen. Moeten ze maar goed in de cd's stampen.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:03 schreef MASD het volgende:
[..]
Je moet je dingen gewoon beter taggen. Als ik een cd koop tag ik hem eerst ook correct zodat ik de database niet vervuil.
Dat kan, maar soms zit er zoveel verschil in dat het erg is.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:03 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nja, dat vind ik een beetje een voorbarige conclusie. Andere edities / prints van CDs hebben vaak al een andere tag en ikzelf bijvoorbeeld rip CDs en tag ze dan zelf, dus dat scheelt ook al weer.
Ja hij is wel op internet te vinden, beetje creatief zijn.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:05 schreef tim. het volgende:
Top Artists for the week ending Sunday 13 February 2011
Unique Artists: 35
Total Tracks: 196
Total Plays: 218
1 Erik Satie 20
2 Palais Schaumburg 17
3 James Blake 16
3 Fehlfarben 16
5 Nicolas Jaar 14
5 Boards of Canada 14
5 Red House Painters 14
8 Arctic Monkeys 12
9 Low 11
9 Suuns 11
11 Kanye West 10
12 No Regular Play 9
On, zijn die Tim Hecker plays van zijn nieuwe album? Hoe vind je die? En is Bibio's nieuwe album al gelekt?
Het blijkt overigens dat het bericht (inmiddels laten aanpassen) op Tweakers onjuist was vertaald zo bleek toen ik bij Last.fm op het forum wat achter had gelaten.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Prima app. Echt erg goed. Heel af en toe valt ie een keertje weg als je connectie slecht is, maar das logisch. Heb het nog nooit echt in de trein geprobeerd though, want meestal heb ik hem gewoon thuis op radio staan. Kan me voorstellen dat als je "beweegt" daar misschien toch wel veel moet bufferen...
Misschien zijn deze verwijderd van last.fm? Ik had het laatst ook met artiesten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:33 schreef PiRANiA het volgende:
Hmm, mijn totaal aantal tracks loopt terug, hier klopt iets niet...
Misschien tracks die ik lang geleden heb geluisterdquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:51 schreef On het volgende:
[..]
Misschien zijn deze verwijderd van last.fm? Ik had het laatst ook met artiesten.
Weet ik eigenlijk niet. Het nieuwe album blijft totaal niet hangen bij mij en heb nog niet de drang gehad om hem nog een keer op te zetten.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:03 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb het gevoel dat Radiohead deze week de meest beluisterde artiest op Last.FM wordt
Wat wordt niet bijgewerkt? De Charts komen meestal maandags of dinsdags.quote:
Je bedoelt dat je songs niet meer worden gescrobbeled? Bij mij werkt alles gewoon.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:37 schreef Gitaarmat het volgende:
M'n statistieken worden niet bijgewerkt sinds vanmiddag.
quote:1 The National 201
2 Radiohead 50
3 Foo Fighters 26
4 Balthazar 13
5 Efterklang11
6 Rammstein 7
7 White Lies 6
8 Crystal Fighters 5
9 Arctic Monkeys 3
10 Babyshambles2
Volgens mij kan dat alleen op dezelfde manier. xDquote:Op maandag 21 februari 2011 09:20 schreef Norrage het volgende:
Heb per ongeluk de hele nacht mijn itunes aangelaten waardoor ik een beetje veel onterechte scrobbels hebNu wete ik hoe ik enkele scrobbels delete, maar hoe kan ik in 1x al die 100+ scrobbels weghalen van de laatste paar uur ofzo?
Nou ja, je kunt met de muis op dezelfde plek blijven staan. Dan hoef je alleen maar te klikken. (Het gaat nog best snel, weet ik uit eigen ervaring).quote:
Is die van Derrick Morgan niet in kleur of sepia?quote:Op maandag 21 februari 2011 10:07 schreef Frollo het volgende:
Hoera, voor het eerst zijn ALLE weekfoto's op mijn profielpagina zwart-wit!
Hier zit ik al maanden op te wachten. Normaal gesproken zit er altijd wel een kleurenplaatje tussen.
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sepia_(fotografie)quote:Op maandag 21 februari 2011 10:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is die van Derrick Morgan niet in kleur?
Nee hoor, het is een z/w foto met een kleurtintje.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is die van Derrick Morgan niet in kleur?
Hat is bijna hetzelfde...quote:Op maandag 21 februari 2011 10:11 schreef Felagund het volgende:
Ja, dat bedoelde ik ook, sepia. Maar dus niet in zwart-wit.
Gaat heel makkelijk inderdaad! Zo makkelijk dat ik nu zelfs tever geklikt heb en ook die Kid A scrobble heb weggehaaldquote:Op maandag 21 februari 2011 09:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt met de muis op dezelfde plek blijven staan. Dan hoef je alleen maar te klikken. (Het gaat nog best snel, weet ik uit eigen ervaring).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |