+Q&Aquote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een half uur Jim Rogers is wel erg weinig. Eens ff gaan kijken in de agenda, leuk idee.
Woont in de buurt van de RAIquote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:09 schreef tjoptjop het volgende:
Nu zijn er een aantal Fokkers die hier heengaan en wellicht is het een leuk idee om even een biertje te pakken![]()
Ik weet niet waar het in de Rai wordt gehouden dus een evt meeting point ken ik niet, iemand?
Meeting gewoon in de Rai, ik weet alleen niet waar in de Rai dat seminar is dus vandaar.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Woont in de buurt van de RAI
Wat voor een tent wil je hebbenNiet bij mij thuis
Okquote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:41 schreef jaco het volgende:
Van 20:15 - 20:45 zal Jim Rogers een praatje houden en vervolgens in de Q & A van 20:45 - 21:45 zal hij vragen uit het publiek beantwoorden. In de agenda is dit niet helemaal duidelijk, maar we mogen aannemen dat de Q & A met Jim Rogers is en niet met Nico Bakker.
Ik heb me aangemeld en zal er ook zijn !
Je komt uit het hoge Noorden of uit Maastricht en kent verder niemand in Amsterdam voor eventuele slaapplek? Dan wordt het lastig inderdaadquote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:20 schreef Maraca het volgende:
Waarom zo ver en zo laat en ook nog eens doordeweeks?
Nou ja, werk is eerder het probleem dan een slaapplek.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Je komt uit het hoge Noorden of uit Maastricht en kent verder niemand in Amsterdam voor eventuele slaapplek? Dan wordt het lastig inderdaad
Maraca mag bij mij slapenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:39 schreef Maraca het volgende:
Nou ja, werk is eerder het probleem dan een slaapplek.
Nee, je moet akkoord gaan met de voorwaarden dat je de rest van je leven doodgegooid zal worden met spam. Maar goed, iedereen heeft tegenwoordig wel een spamaccount voor dat soort ongein.quote:
quote:Ik ga ermee akkoord dat RBS mijn e-mail adres kan gebruiken om mij informatie te sturen over aanbiedingen, evenementen, producten en diensten.
Of je leest even de OPquote:
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:09 schreef tjoptjop het volgende:
Aanmelden is gratis en kan hier (let op! geen aanmelding=geen toegang!)
Oke bedankt. Maar wie betaalt dit alles dan? Ik neem aan dat Jim Rogers niet voor niets naar RAI komt.quote:
Jawel, hij twijfelde eerst, maar toen ik vertelde dat er een aantal Fokkers komen was ie overtuigdquote:Op maandag 3 januari 2011 21:50 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
[..]
Oke bedankt. Maar wie betaalt dit alles dan? Ik neem aan dat Jim Rogers niet voor niets naar RAI komt.
Oh misschien verstond hij "fuckers" en komt hij voor een vervelende verassing te staan.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Jawel, hij twijfelde eerst, maar toen ik vertelde dat er een aantal Fokkers komen was ie overtuigd
So what? Dit zal niet de 1e RBS event zijn waar je langskomt. Grappen over.. haha.. state owned, of wat vind de engelse overheid hier eigenlijk van? .. kunnen ze altijd wel waarderenquote:Op maandag 3 januari 2011 22:13 schreef fedsingularity het volgende:
Vorig jaar kon je zelfs gratis hapjes en bier halen, goed geregeld hoor.![]()
Aleen jammer dat ze het steeds over RBS hebben
Eigenlijk moet je het aanmeldformulier uitprinten en ophangen bij het Leger des Heils en de daklozenopvang. Voor gratis bier en pizza zijn er vast wel genoeg gegadigden te vinden.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:32 schreef fedsingularity het volgende:
Pizza en bierblikjesde echte profs
Het is fucking belachelijk hoeveel goed voedsel ze daar weggooien. Wij gingen soms met een groepje studenten in de middag naar het Marriot Hotel in CW in Londen waar BB zijn events houdt voor de banken daar. En het was echt belachelijk hoe je daar als 'koning' wordt behandeld. 1 persoon die de deur voor je opent, een ander die je welkom heet. 2 cateraars die je uit leggen wat voor voedsel het is. En stel.. je had zo'n plaat met al die warme tsjak volledig op gegeten. Duurde het een minuut of 10 en die dude kwam met een nieuwe plaat. Ipv sandwiches bij de super om de hoek halen konden we ons daar vol eten aan goed eten. Voor & na het event.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:40 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je het aanmeldformulier uitprinten en ophangen bij het Leger des Heils en de daklozenopvang. Voor gratis bier en pizza zijn er vast wel genoeg gegadigden te vinden.
Toevallig heb ik gehoord dat er op 1 feb er eentje is in de RAI die nog gratis is ook.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:05 schreef Mendeljev het volgende:
Ik krijg er gewoon trek van. Is er toevallig geen zwarte handel in bloomberg-invites? Ik wil zo'n event best wel eens bijwonen..![]()
Ik leg de lat graag hoog. Als ik moet kiezen tussen bier&pizza vs opgediend voedsel dan is de keuze snel gemaakt.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:13 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
[..]
Toevallig heb ik gehoord dat er op 1 feb er eentje is in de RAI die nog gratis is ook.
In dat geval. Eerste rondje is voor mij op de meetquote:Op maandag 3 januari 2011 22:13 schreef fedsingularity het volgende:
Vorig jaar kon je zelfs gratis hapjes en bier halen, goed geregeld hoor.![]()
Eeeh..quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maraca mag bij mij slapen
Dat hoef je helemaal niet aan te vinken.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:54 schreef Mendeljev het volgende:
Nee, je moet akkoord gaan met de voorwaarden dat je de rest van je leven doodgegooid zal worden met spam. Maar goed, iedereen heeft tegenwoordig wel een spamaccount voor dat soort ongein.
[..]
Kom je ook?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar wel eerst een verhaaltje voorlezen uit Homerus voor het slapen gaan
Dat zou de meet wel interessanter maken. Die continu stroom aan negatieve berichten over de financiële markt en bestuurders van haar geeft je soms wel te denken..quote:
idd, ik verlang naar het Q&A uurtje met ikweethetooknietquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat zou de meet wel interessanter maken. Die continu stroom aan negatieve berichten over de financiële markt en bestuurders van haar geeft je soms wel te denken..
Omdat je je nu pas meldtquote:
Ik had het evenement gepost in het beursvloer topic!quote:
Waarvoor dankquote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:17 schreef Rejected het volgende:
[..]
Ik had het evenement gepost in het beursvloer topic!
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
idd, ik verlang naar het Q&A uurtje met ikweethetookniet
quote:Op maandag 3 januari 2011 22:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Jawel, hij twijfelde eerst, maar toen ik vertelde dat er een aantal Fokkers komen was ie overtuigd
In Amsterdam was ik eens bij een training geweest en daar kregen we supergoede koffie en all you can snack (de bekende chocoladerepen).quote:Op maandag 3 januari 2011 22:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En BB houdt elke week een aantal van die events
quote:Op maandag 3 januari 2011 22:11 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
[..]
Oh misschien verstond hij "fuckers" en komt hij voor een vervelende verassing te staan.
Ah, heb je iig wat leverage op hem als hij niet het gewenste antwoord op je vraag geeftquote:
Done.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:16 schreef tjoptjop het volgende:
edit: ik kan de OP niet meer editten en je dus ook niet toevoegen. Misschien dat een modje dit kan?
En een bartab door RBS wordt opgepaktquote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:17 schreef Rejected het volgende:
Maar ik neem je niks kwalijk hoor, lijkt me erg leuk om te meeten iig! Dit keer niet in een suf café in Utrecht maar in een echt evenement.
thnxquote:
Dat zou eigenlijk mijn 1e vraag aan Jim Rogers zijn. Wat vind je van RBS als investment opportunity?quote:Op maandag 3 januari 2011 22:13 schreef fedsingularity het volgende:
Dat zou wel een briljante zijnquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat zou eigenlijk mijn 1e vraag aan Jim Rogers zijn. Wat vind je van RBS als investment opportunity?![]()
Volgens de reclame hebben ze 300 jaar ervaring dus dat kan niet missenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat zou eigenlijk mijn 1e vraag aan Jim Rogers zijn. Wat vind je van RBS als investment opportunity?![]()
Prachtig.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Pfff.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:17 schreef Rejected het volgende:
Dit keer niet in een suf café in Utrecht maar in een echt evenement.
Zoals het er nu naar uit ziet moet ik dinsdagavond les geven. En aangezien het mijn eerste werkdag is op een nieuwe school, lijkt het me niet verstandig om vrij te vragenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ik heb me wel aangemeld
Nu nog even antwoord Maraca afwachten![]()
De enige die daarvan wakker ligt is de Engelse belastingbetaler..quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat zou eigenlijk mijn 1e vraag aan Jim Rogers zijn. Wat vind je van RBS als investment opportunity?
quote:De economie flink in het rood, de politiek hopeloos gepolariseerd en de wereld weer ouderwets verdeeld. Hoogste tijd voor nieuwe inspiratie. Zoals elk kalenderjaar ging Tegenlicht weer op zoek naar zijn 'tijdgeestverwanten'. Om de vooruitzichten te peilen voor het jaar 2011, en daar voorbij: de decennium jaren '10. De speurtocht in de wereld van wetenschap, economie, futurologie en nieuwe media resulteerde in vier tegendraadse en vernieuwende doordenkers. Gasten: Primatoloog Frans de Waal, superinvesteerder en grondstoffengoeroe Jim Rogers, publiciste Arianna Huffington, sternatuurkundige en futurist Michio Kaku. Primatoloog Frans de Waal, directeur van het Yerkes National Primate Research Center aan de Emory University in Atlanta, vroeg zich in zijn boek Een tijd voor empathie af waarom politiek en economie inmiddels volledig op competitie gefundeerd zijn, terwijl de, menselijke, natuur toch zo doordrongen is van empathie. In het recentere De Aap uit de Mouw bekijkt hij menselijk gedrag wederom door een verfrissende biologenbril. Superinvesteerder en grondstoffengoeroe Jim Rogers ziet de wereld steeds meer worden zoals hij altijd voorspelde. Daarom is zijn laatste voorspelling uit Agenda 2009 nu wellicht actueel: 'It is going to get worse'. Jos de Putter ontmoet oude bekende Rogers in Newark, in transit tussen twee vluchten. Rogers pendelt heen en weer tussen de VS en Azië, waar het volgens hem nu allemaal aan het gebeuren is. Europa kan hij gevoeglijk overslaan, want hij voorspelde in 1999 namelijk al de val van de Euro. Want de Europese economieën zijn te divers, er is geen eenheid in de politiek en vooral: 'they are faking the numbers'. Ook publiciste Arianna Huffington, oprichtster van het gezaghebbende weblog The Huffington Post, spreekt inmiddels liever van het voormalig rijke Westen. De van oorsprong Griekse gaf haar naam aan het wereldwijd meest populaire progressieve nieuwsmedium op internet. In haar nieuwste boek Third World America: how our politicians are abandoning the middle class verwijt ze president Obama en andere Amerikaanse politici dat die partij kozen voor Wall Street, niet voor Main Street. En ze breekt een lans voor de terugkeer van de werkzame bestanddelen van de American Dream. Sternatuurkundige en futurist Michio Kaku, zoon van Japanse immigranten van eenvoudige komaf, schopte het tot professor in de theoretische fysica aan de City University in New York. Volgend jaar verschijnt zijn Physics of the Future. Daarin schetst hij een beeld van de 21e eeuw waarin het lot van de mens geleidelijk zal veranderen door toedoen van wetenschap en techniek. En alleen maar ten goede, aldus deze ultieme techno-optimist. Als het dan niet de natuur is die betere mensen van ons maakt, zal het wellicht de natuurkunde zijn. Of liever: een nog ongekende fusie tussen de natuur en de nieuwste wetenschap.
Uitzending gemist?quote:Op maandag 10 januari 2011 19:00 schreef jaco het volgende:
Voor degene die Jim Rogers vast willen zien: vanavond verschijnt hij in een tv programma.
VPRO Tegenlicht, Zender:Nederland 2, Datum:10 januari 2011, Uitzendtijd:20:55 - 21:48 uur
[..]
Vond de sfeerzetting erg jammer gedaan, Rogers had wel goede punten en die hippies met dat samenleving 2.0 verhaal was gewoon niet boeiend. Als twee aapjes elkaars bezigheden en beloningen kunnen zien en dan lastig gaan doen, haal je ze toch gewoon uit elkaars gezichtveld? Lang leve lagelonenlanden.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:00 schreef jaco het volgende:
Voor degene die Jim Rogers vast willen zien: vanavond verschijnt hij in een tv programma.
VPRO Tegenlicht, Zender:Nederland 2, Datum:10 januari 2011, Uitzendtijd:20:55 - 21:48 uur
[..]
Jij hebt geen trek om langs te komen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:45 schreef flyguy het volgende:
[..]
Vond de sfeerzetting erg jammer gedaan, Rogers had wel goede punten en die hippies met dat samenleving 2.0 verhaal was gewoon niet boeiend. Als twee aapjes elkaars bezigheden en beloningen kunnen zien en dan lastig gaan doen, haal je ze toch gewoon uit elkaars gezichtveld? Lang leve lagelonenlanden.
Nee, visies van anderen lees ik wel via het internet + gesponsorde meuk is niet mijn ding. Ben voorlopig ook nog wel even bezig met andere projectjes.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij hebt geen trek om langs te komen?
Niks mis met een gesponsorde barquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:04 schreef flyguy het volgende:
[..]
Nee, visies van anderen lees ik wel via het internet + gesponsorde meuk is niet mijn ding. Ben voorlopig ook nog wel even bezig met andere projectjes.
Mja, je hebt ook volledig gelijkquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:04 schreef flyguy het volgende:
[..]
Nee, visies van anderen lees ik wel via het internet + gesponsorde meuk is niet mijn ding. Ben voorlopig ook nog wel even bezig met andere projectjes.
quote:Op zondag 9 januari 2011 22:31 schreef tjoptjop het volgende:
Weet iemand trouwens een geschikte plek aldaar?
Om te meeten? Voor het begint? Er na?quote:
Ja. Weet ik nog niet. Weet ik nog nietquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Om te meeten? Voor het begint? Er na?
Volgens mij weet Rejected wel waar het is. Ik zie het ook wel.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja. Weet ik nog niet. Weet ik nog niet
Ik ben niet bekend met waar het in de Rai gehouden wordt
Dan kom je inderdaad op plekken uit als NS Rai, ingang van de RAI, of de plek waar drank wordt geschonken. Weet niet hoelaat Bolkensteijn en Jaco komen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:47 schreef tjoptjop het volgende:
zonder plek wordt een meet wat lastiger. Of er moeten vrijwilligers zijn om met een Fok! bord rond te lopen
en dan zou ik die waarschijnlijk alsnog vermijden![]()
Ik hoop eigenlijk op iets als "de meest linker bar"/"Garderobe rechts" oidquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dan kom je inderdaad op plekken uit als NS Rai, ingang van de RAI, of de plek waar drank wordt geschonken. Weet niet hoelaat Bolkensteijn en Jaco komen?
Ik weet nog niet hoe laat ik kom. Hangt er vanaf tot hoe laat ik college heb en ik moet vanuit Rotterdam komen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Weet niet hoelaat Bolkensteijn en Jaco komen?
Tegenwoordig hebben we van die handige apparaatjes waar je in kunt praten en dan hoort de ander, die ook zo'n handig apparaatje heeft wat je zegt. De ander kan dan ook gelijk terug praten. Als we het nummer van het apparaatje van degene die er als eerst en bekend is met de omgeving denkt te zijn even uitwisselen via een PB, dan kunnen we makkelijk contact opnemen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:47 schreef tjoptjop het volgende:
zonder plek wordt een meet wat lastiger. Of er moeten vrijwilligers zijn om met een Fok! bord rond te lopen
Vet, hoe heet die uitvinding?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tegenwoordig hebben we van die handige apparaatjes waar je in kunt praten en dan hoort de ander, die ook zo'n handig apparaatje heeft wat je zegt. De ander kan dan ook gelijk terug praten. Als we het nummer van het apparaatje van degene die er als eerst en bekend is met de omgeving denkt te zijn even uitwisselen via een PB, dan kunnen we makkelijk contact opnemen.
Ik kom gewoon met een koksmes, tjop tjopquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:25 schreef Rejected het volgende:
Ik ben trouwens Christopher, wil me daar ook gewoon voorstellen zonder mijn username.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik kom gewoon met een koksmes, tjop tjop
Haha, ja. Naja je weet hoe ik heet maar ik zie mezelf al voorstellen ;Hallo met Sitting_elflingquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:25 schreef Rejected het volgende:
Ik ben trouwens Christopher, wil me daar ook gewoon voorstellen zonder mijn username.
Ik had eigenlijk gehoopt dat je Megan Fox aan je zijde zou hebbenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haha, ja. Naja je weet hoe ik heet maar ik zie mezelf al voorstellen ;Hallo met Sitting_elfling. Gekleed en als Elf die van de Elf fantasy fair vandaan komt
Je doet aan LARPing?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Gekleed en als Elf die van de Elf fantasy fair vandaan komt
Dat lijkt het handigst inderdaad. Dan weet ik ook wel hoe laat ik er kan zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:41 schreef tjoptjop het volgende:
Een week voor de meeting ga ik wel een rondje pm'en vwb plaats/tijd/naam/ tel. nummer e.d.
Ik moest google gebruiken om te zien wat dat betekendequote:
Bij de Rai moet je nooit eten/drinken kopenquote:Op woensdag 12 januari 2011 00:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik stel in ieder geval voor vooraf wat te eten. 17:30 lijkt mij inderdaad een goed plan wat dat betreft. Het Raitheater vind ik wel behoorlijk aan de prijs voor het eten. Andere opties, recht tegenover de Rai, zijn bijvoorbeeld Cafe Restaurant d'Overkant/Cafe The Corner (beide eetcafé) of Restaurant Djago (Indonesisch).
Goede kickquote:Op woensdag 26 januari 2011 15:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
*kick*
Even inventariseren, wie gaan er vooraf wat eten? Mij lijkt het wel handig omdat ik dan gelijk na college vanuit Rotterdam naar Amsterdam kan komen, en gezellig natuurlijk.
Allemachtigquote:Op donderdag 27 januari 2011 18:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zo ziet de zaal eruit
http://www.rai.nl/nl/org/locatie/Flash/auditorium.swf
alleen waar precies is het op het terrein van de Rai
In de email van RBS is sprake van het Auditorium van de RAI. Dit is hetzelfde als het RAI theater, dus naar binnen bij de letter G of H op jouw kaart.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand die weet welk zaal nummer we moeten hebben
Ik heb ook interesse om vooraf wat te eten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
*kick*
Even inventariseren, wie gaan er vooraf wat eten? Mij lijkt het wel handig omdat ik dan gelijk na college vanuit Rotterdam naar Amsterdam kan komen, en gezellig natuurlijk.
Onder het tekstballonnetje P7.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand die weet welk zaal nummer we moeten hebben
Wie nog meerquote:Op donderdag 27 januari 2011 18:40 schreef jaco het volgende:
Ik heb ook interesse om vooraf wat te eten.
Mag ik hieruit opmaken dat je ook komt?quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Anders misschien ff handig om tijd af te spreken en bijv tafel te reserveren in
www.vliegertje.nl![]()
Is er 50 meter vandaan
Mooi, ik wil wel even bellen om wat te reserveren, het lijkt mij niet dat we de enige zijn die wat gaan eten rond die tijd gezien de opkomst. Heb je nog een voorkeur voor een restaurant? Ik ben zelf gek op Indonesisch maar dat Vliegertje ziet er ook wel aardig uit.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:40 schreef jaco het volgende:
Ik heb ook interesse om vooraf wat te eten.
Ik niet, alleen mogelijk Rejected nog.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mag ik hieruit opmaken dat je ook komt?
[..]
Mooi, ik wil wel even bellen om wat te reserveren, het lijkt mij niet dat we de enige zijn die wat gaan eten rond die tijd gezien de opkomst. Heb je nog een voorkeur voor een restaurant? Ik ben zelf gek op Indonesisch maar dat Vliegertje ziet er ook wel aardig uit.
Even voor de anderen, wie komt er nog meer eten?
Als Gerrit Zalm [quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
.............
Mag ik hieruit opmaken dat je ook komt?..............
Voor $ 1500 per maand voor toegang tot BB mag dat ook welquote:Op maandag 3 januari 2011 22:54 schreef sitting_elfling het volgende:
En BB houdt elke week een aantal van die events
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
..............................
ikweethetookniet, heb jij wel eens vaker bij het Vliegertje gegeten? De porties lijken mij wel wat schraal als ik dat zie op de website.
Okee, toegang gratis maar wat is de adder want niks is gratis...en ongetwijfeld wordt er iets aan werving gedaan tijdens of na afloop om ergens in te beleggen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:09 schreef tjoptjop het volgende:
Het is al een paar keer in topics voorbijgekomen. Maar RBS organiseert op 1 februari een seminar met o.a. Jim Rogers
Aanmelden is gratis en kan hier (let op! geen aanmelding=geen toegang!)
Programma
Amsterdam
19:00 - 19:45 Ontvangst
19:45 - 19:55 Introductie Jean-Paul van Oudheusden
19:55 - 20:15 Nico Bakker - "Trends en Kantelpunten in 2011"
20:15 - 20:45 Jim Rogers - "The Commodities Legend"
20:45 - 21:45 Q & A
21:45 - 22:30 Borrel
Nu zijn er een aantal Fokkers die hier heengaan en wellicht is het een leuk idee om even een biertje te pakken![]()
Ik weet niet waar het in de Rai wordt gehouden dus een evt meeting point ken ik niet, iemand?
Mijzelf lijkt vooraf het leukste, maar achteraf kan ook. Tijd en plaats volgt dus adhv dit topic
Wie is er bij:
- Tjoptjop
- Jaco
- Bolkesteijn
- Rejected
-
Oke, dan zal ik vanavond even reserveren voor 3 peronen om 17:30. sitting_elfling heeft via PM aangegeven niet te komen eten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]al is dat wel een tijd geleden
toen waren de porties groot genoeg
![]()
Nu even geld tellen kijken of er nog iets over is om van uit eten te gaan
Ow.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bolkesteijn inbox zit geblokkeerd
Het begint al om 19:45 hoor.quote:Eten wordt moeilijkkom wel om 20.00uur naar de Rai
Het is uitverkochtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:26 schreef Reddiablo het volgende:
ben ik scheel of kan ik me hier niet meer voor aanmelden - maw. staat deze meet niet meer beschikbaar?
Reageren op pmquote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:18 schreef jaco het volgende:
Laten we verzinnen hoe we elkaar vooraf kunnen vinden.
19:15 in de Foyer, we bellen dan wel ff over waar?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:18 schreef jaco het volgende:
Laten we het eten dan vergeten en verzinnen hoe we elkaar vooraf kunnen vinden.
Bellen dus.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
tjoptjop smst mij net dat hij mij vanavond gaat zien![]()
Alleen hij kent mij nietDus hoe hij dat gaat fixen ben ik wel benieuwd naar
quote:
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
En alweer thuis
Wat een reclame show zeg![]()
Het meest interessante is naderhand uitgewisseld onder genot van een biertje. Ik denk dat ik namens alle aanwezigen wel mag spreken van een zeer informatieve avond.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Jim Rogers live op DFT.nl
AMSTERDAM - Vandaag is het zover. Jim Rogers geeft een seminar in de RAI voor ruim 2000 beleggers. DFT zal het evenement vanaf 19:45 uur live uitzenden. U hoeft zich hier niet voor aan te melden. Klik vanavond hier
http://www.telegraaf.nl/d(...)ive_op_DFT.nl__.html
Je had dus gewoon thuis kunnen blijven en daar volgen
En leuk om hem een keer in het echt te zien.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:30 schreef jaco het volgende:
Als je al bekend bent met Rogers' opvattingen, dan werd daar vanavond weinig kennis aan toegevoegd. Wel goed om een en ander weer eens te horen. In grote lijnen ben ik het met zijn visie eens.
Ja, toen wij eenmaal in de zaal zaten en daar op het scherm zagen, 'webcast start om 19.45' hadden wij zoiets van? Teh fuck? Je gaat me toch niet vertellen dat dit ook online te volgen was? En dat Rogers via een webcam bijv. te volgen zou zijn..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Jim Rogers live op DFT.nl
AMSTERDAM - Vandaag is het zover. Jim Rogers geeft een seminar in de RAI voor ruim 2000 beleggers. DFT zal het evenement vanaf 19:45 uur live uitzenden. U hoeft zich hier niet voor aan te melden. Klik vanavond hier
http://www.telegraaf.nl/d(...)ive_op_DFT.nl__.html
Je had dus gewoon thuis kunnen blijven en daar volgen
Gezien z'n reactie vond ie die vragen zelf ook verre van boeiend. Wel mooi sneer naar brokers toe toen ie weer werd gevraagd naar zijn mening over een of andere grondstof.quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:20 schreef sitting_elfling het volgende:
De kleine baas Rogers was wel aardig maar trapte wel een hoeveelheid open deuren in. Al had hij de lachers wel op z'n hand met dat z'n kinderen beter waren dan de andere kinderen wat betreft portfolio'sWel jammer dat er weinig kritische vragen waren voor Rogers
en die 2 dude's op het platform stelden ook niet bijzonder scherpe vragen. Toen het was afgelopen hoorde ik bij de uitgang ook nog best een aantal mensen, ja, misschien nu toch maar eens goud aanschaffen. Nico en Jim waren toch best positief, hehe
![]()
Verander je geslacht eens in je profiel!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
tjoptjop smst mij net dat hij mij vanavond gaat zien![]()
Alleen hij kent mij nietDus hoe hij dat gaat fixen ben ik wel benieuwd naar
Cynisch, dat is wat anders dan kritischquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
dus Hij smst net dat hij wacht op degene die de meest kritische vraag gaat stellen, dat moet ik dan wel zijn
![]()
![]()
tot straks
Je had gewoon met hem te doen toen hij daar zo stond. Hij gebruikte allemaal 'gemaakte' Nederlandse termen. En maakte ook verder geen gebruik om uit te leggen waarom hij de retracements en RSI gebruikte bijv. Hij klonk ook niet echt overtuigend van hetgeen wat hij zei.quote:
Ik had de indruk de meeste toeschouwers dit een trieste vertoning vonden. De vraag uit de zaal aan Jim Rogers wat hij van technische analyse vond (" I am not smart enough. I don't understand it.") greep volgens mij ook nog terug naar de skepsis over het Nico Bakker verhaal.quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook leuk om die Nico eens in het echt te zien, maar wel wat droevig om het over lampjes en turbotijd etc. te hebben zonder echt kritisch uit de hoek te kunnen komen.
Dat vermoed ik wel. Steeds als Rogers een grap maakte over bankiers of brokers, dan bleef het steeds ijzingwekkend stil in dat deel van de zaal.quote:Wie was nou die groep 'zwarte pakken' die op het laatst binnenkwam helemaal vooraan? Waren dat allemaal RBS bankiers?
Het is jammer dat ik niet voorin zat, ik had hem anders wel willen vragen of hij spijt had van het feit dat hij met RBS in zee is gegaan omdat de bank evident een duidelijke knoeier is geweest de afgelopen jaren. En na die Q&A op het podium waren er slechts een 3/4 tal vragen aan het publiek.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gezien z'n reactie vond ie die vragen zelf ook verre van boeiend. Wel mooi sneer naar brokers toe toen ie weer werd gevraagd naar zijn mening over een of andere grondstof.
Ja en dan krijg je van die figuren die hun eigen business lopen te promotenquote:Op woensdag 2 februari 2011 12:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is jammer dat ik niet voorin zat, ik had hem anders wel willen vragen of hij spijt had van het feit dat hij met RBS in zee is gegaan omdat de bank evident een duidelijke knoeier is geweest de afgelopen jaren. En na die Q&A op het podium waren er slechts een 3/4 tal vragen aan het publiek.
Ik zou toch aannemen dat als hij de mogelijkheid had om de tijd terug te draaien hij voor een andere bank had gekozen
De vriend waarmee ik was dacht dat het de lokale marketing afdeling was die zich zou mengen onder het publiek om RBS producten te verkopen na afloopquote:Op woensdag 2 februari 2011 12:51 schreef jaco het volgende:
[quote]
Dat vermoed ik wel. Steeds als Rogers een grap maakte over bankiers of brokers, dan bleef het steeds ijzingwekkend stil in dat deel van de zaal.
Mogelijk had RBS een personeelsuitje?
Haha, ja die gast rechts vooraan op het eind die Jim vroeg of hij interesse had om te investeren in die 'waste' omzettingsfabriek of zo. Ja niet dus hae!quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:56 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja en dan krijg je van die figuren die hun eigen business lopen te promoten
Dachten jullie even met een chick naar zoiets te gaanquote:Op woensdag 2 februari 2011 12:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Verander je geslacht eens in je profiel!
Interessante video's. Opmerkelijk is zijn standpunt over voedselprijzen m.b.t. de vergrijzing van boeren in Amerika. Hij meent dat nieuwe agrariers alleen worden aangetrokken tot het vak als de voedselprijzen significant stijgen. Een beetje kortzichtig standpunt wat mij betreft als je bedenkt dat het overgrote deel van de landbouwgrond zich in emerging markets bevindt en de populatie daar extreem jong is. Daarnaast noemde hij de collegegelden van Amerikaanse topuniversiteiten een bubble, een gewaagde uitspraak aangezien die gelden nooit laag zijn geweest.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:06 schreef jaco het volgende:
Ik vond nog de 2 volgende filmpjes die een interview met Jim Rogers tonen en wat impressies van gisterenavond ...
http://www.belegger.tv/Fi(...)t_nog_veel_erger.%27
Omdat mensen altijd moeten eten, was die landbouwgrond er al eeuwen en zal er ook altijd landbouw blijven. Rogers probeert mi de trend te benoemen. Ook in emerging markets zien we dat jongeren naar de stad trekken om in industrie en dienstverlening te gaan werken en oudere mensen achterblijven op het platteland. Dit was gisteren nog zichtbaar in een documentaire over China op Ned. 2.quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:35 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Interessante video's. Opmerkelijk is zijn standpunt over voedselprijzen m.b.t. de vergrijzing van boeren in Amerika. Hij meent dat nieuwe agrariers alleen worden aangetrokken tot het vak als de voedselprijzen significant stijgen. Een beetje kortzichtig standpunt wat mij betreft als je bedenkt dat het overgrote deel van de landbouwgrond zich in emerging markets bevindt en de populatie daar extreem jong is.
Ik heb zelf 7 jaar geleden aan Columbia University gestudeerd, hetgeen destijds $26.000 per jaar was (boeken/schoolgeld). Ik heb net even opgezocht wat dezelfde studie me nu zou kosten en dat blijkt $35.840 te zijn.quote:Daarnaast noemde hij de collegegelden van Amerikaanse topuniversiteiten een bubble, een gewaagde uitspraak aangezien die gelden nooit laag zijn geweest.
Het probleem is dat ook een enorme hoeveelheid 2e rangs universiteiten hun collegelden enorm aan het verhogen is geweest en dat mensen die allemaal betalen terwijl de grote meerderheid helemaal niet zo'n goede baan daarmee krijgt als ze verwachten met als gevolg een groeiende groep afgestudeerden die in een moeras aan schulden zakken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:35 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Interessante video's. Opmerkelijk is zijn standpunt over voedselprijzen m.b.t. de vergrijzing van boeren in Amerika. Hij meent dat nieuwe agrariers alleen worden aangetrokken tot het vak als de voedselprijzen significant stijgen. Een beetje kortzichtig standpunt wat mij betreft als je bedenkt dat het overgrote deel van de landbouwgrond zich in emerging markets bevindt en de populatie daar extreem jong is. Daarnaast noemde hij de collegegelden van Amerikaanse topuniversiteiten een bubble, een gewaagde uitspraak aangezien die gelden nooit laag zijn geweest.
Al met al een leuke sfeerimpressie.
Waar en wanneer precies, lijkt me zeker wel interessant.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:46 schreef Mendeljev het volgende:
Over een paar weken gaat Willem Middelkoop een verhaal houden over de val van de dollar en de euro. Misschien dat er users hier interesse hebben? De toegang is in elk geval gratis.
28 februari, Delftquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:54 schreef Fingon het volgende:
Waar en wanneer precies, lijkt me zeker wel interessant.
Is die alweer uit het staatshotel danquote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Houdt Jean-Pierre van Rossem niet eens ergens een lezing?
Eeeh, wat?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wat je van ver haalt is lekker
Zit hij d'r alweer in dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Is die alweer uit het staatshotel dan![]()
Moneytron
Toch vind ik het wel een baasquote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Is die alweer uit het staatshotel dan![]()
Moneytron
Dat is al weel heeeeel lang geleden. Tegenwoordig geeft hij dacht ik les aan de Universiteit van Gent.quote:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ge_voedsel.html#morequote:Akelige boodschap: hoge voedselprijzen zijn goed
Jim Rogers deed een avondje Nederland. Wie? Jim Rogers is de man die samen met George Soros het Engelse pond op de knieën kreeg en miljardair werd. Jim hoeft niet diplomatiek te zijn, Jim hoeft niet aardig voor broodheren te zijn en Jim neemt dan ook geen blad voor de mond. En horzel Jim is al meer dan twee decennia een doorn in het oog van politici. Jim is belegger, vooral in grondstoffen en 100% kapitalist. Hij gelooft in vrije markten en geld verdienen en zou zo maar ingedeeld kunnen worden in het kamp van de voedselspeculanten waar topmannen als Polman (Unilever) zo een hekel aan hebben. Jim's boodschap (kijk op Tegenlicht van 16/12/2010) is niet voor tere zieltjes en zeker niet voor bezoekers van GroenLinks- en PvdA-congressen. Even niet weg zappen; organiseer een workshop, houd elkaar hand vast, nodig Feiko van der Veen uit voor 'duiding', bel Stichting Korrelatie, maar kijk door...
Over de VS die zichzelf heeft verraden door de macht aan Wall Street bankiers te geven. Over Bernanke (FED) die alleen verstand heeft van 'geldpersen'. Over Aziaten die het heft in eigen hand nemen en ook in BMW's gaan rijden en 'steaks' willen eten. Over het perfide, socialistische Europa, waar landen en banken niet failliet mogen gaan. En dus over zachte heelmeesters en stinkende wonden.
Over hardwerkende Nederlanders die hartstikke gek zijn om met pensioengeld Grieken te helpen die niet bijkomen van het lachen. Over onbekwame overheden die zich via uit belastingen betaalde subsidies overal mee bemoeien, vervolgens over alles liegen en dan de rampspoed, inflatie, wijten aan speculanten. Over politieke correctheid met grote gevolgen voor voedselprijzen.
Rogers is duidelijk over de voedselprijzen. Hoge prijzen zijn gevolgen van een nieuwe wereldordering en rampzalig beleid. Hij is verhuisd naar Singapore en zijn kinderen spreken manderijn. China en India willen dezelfde levensstandaard als wij en hebben nu ook de middelen. Zo, dat is de vraag. Het aanbodprobleem is nog erger. Kostbare landbouwgrond wordt ingezet voor biobrandstoffen, zodat onze auto's blijven rijden. Vreemd dat de prijzen van suiker en mais door het dak gaan?
Rogers vindt dat boeren te weinig verdienen "if food prices don't rise, they're won't be any food at any price". Steek dat maar in je zak. Overheden moeten stoppen met prijzen kunstmatig laag te houden. Boeren gaan niet hard werken om verlies te maken. Rogers heeft het gelijk aan zijn zijde met beleggen in grondstoffen. De opstanden in Noord-Afrika/Midden-Oosten zijn ook voedselrellen. SP-ers zullen zich gesterkt voelen want in veel landen is 'die wende' nabij. Hier zijn 25 landen die in grote problemen komen.
Rogers zegt het al jaren: boeren zouden Lamborghini's moeten rijden, bankiers mogen de John Deere bedienen. Dat wist de Staatsloterij overigens al 15 jaar geleden. Maar ik moet het allemaal nog zien. Rogers heeft vooralsnog geen boerderij, maar kiest voor het bankiers-instrumentarium. Mochten boeren dan uiteindelijk toch geld gaan verdienen, dan is een Lamborghini wel een goede keuze; het is een 4 x 4 en dus uitstekend geschikt om over het veld te rijden!
--
lees mijn blog over banken, brokers en beurzen
www.bank.blog.nl
www.pfverhaar.nl
quote:Rogers is nog steeds bullish over China. Hij heeft chinese aandelen voor de lange termijn, maar koopt op dit moment niet bij.
Ik ben wel benieuwd wat hij daar over 2-3 jaar over te zeggen heeft....quote:Hij heeft cashholdings in Renminbi en koopt nu en dan bij. Hij heeft ook SGD en AUD () in cash en verkoopt die voorlopig niet. Hij is ook nog steeds bullish over commodities (
) en houdt zilver en goud in zijn portfolio aan.
Zijn boek A Bull in China kwam in 2007 uit. Ik heb dit gelezen: het boek predikt niet om blind Chinese aandelen in te kopen. Rogers geeft in het boek al aan dat de drie Chinese aandelenmarkten sinds 2005 in een zeepbel fase lijken te verkeren. Als je, ondanks deze waarschuwing, de genoemde Chinese aandelen had gekocht, dan had je inderdaad zeer slecht gescored.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat was toch vanaf 2007 dat hij zo bullish was op Chinese aandelen?
Ik wil hem ook niet afkraken hoor. Hij heeft een duidelijke visie waar hij naar handelt en daar gaat het om. Uiteindelijk is de markt moeilijk/ niet te voorspellen. Hij zat wel spectaculair goed met het shorten van investment banks begin 2008, al weet ik niet of hij daar echt groot op had ingezet. Hij zet in op zoveel verschillende dingen dat je nooit weet hoeveel skin hij nu echt in the game heeft.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:28 schreef jaco het volgende:
[..]
Zijn boek A Bull in China kwam in 2007 uit. Ik heb dit gelezen: het boek predikt niet om blind Chinese aandelen in te kopen. Rogers geeft in het boek al aan dat de drie Chinese aandelenmarkten sinds 2005 in een zeepbel fase lijken te verkeren. Als je, ondanks deze waarschuwing, de genoemde Chinese aandelen had gekocht, dan had je inderdaad zeer slecht gescored.
Uit een anekdote in het boek blijkt dat Rogers zelf in 1986 al zijn eerste Chinese aandelen kocht. Na de 2008 daling, heeft hij bijgekocht (bron: http://www.fundsupermart.com/main/fsmwebcast/watch.tpl?vid=3623) in oktober/november 2008. Sindsdien houdt hij vast aan die posities zonder bij te kopen, blijkens datzelfde interview.
Als hij ongeveer hetzelfde rendement heeft als de Shanghai Composite Index, dan heeft hij aan die 2008 aankopen weinig plezier beleefd zoals uit de grafiek blijkt, maar het is ook niet rampzalig. Hij geeft duidelijk aan dat het een lange termijn visie is: de aandelen zijn voor zijn kinderen.
Nu nog wel. Ik denk dat veel investeerders hopen dat het land snel kan terugkeren naar een bloeiende economie, omdat Myanmar/Burma die vroeger ook gekend heeft. De aanname is dan dat de lokale bevolking al bekend is met de werking van het kapitalisme en dit snel omarmt. Een beetje het idee van Tsjechie en Hongarije na de val van de muur. Of dit gaat gebeuren, is dan weer een andere discussie.quote:Op woensdag 5 september 2012 08:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Myanmar is nog veel onvoorspelbaarder en corrupter dan India,
Ik meen dat Jim Rogers op z'n minst enkele tientallen miljoenen heeft, hoewel ik geen betrouwbare melding van zijn net-worth kan vinden. Hij presenteert zich in ieder geval als onafhankelijke investeerder van alleen zijn eigen geld. Als hij werkelijk nog voor anderen zou werken, dan zou die ook wel allerlei individuele fondsen en aandelen promoten op dit soort evenementen.quote:maar de reden dat hij het noemt is ws. omdat daar veel Singaporees geld in verdwijnt (en de junta honderden miljarden uit Myanmar heeft geroofd en ..... juis ja..... in Singapore heeft neergezet). Dat geld wordt nu witgewassen en terug geinvesteerd in Myanmar (vandaar ook grondprijzen in downtown Yangon van 20.000+USD / m2). Het zijn dus met grote waarschijnlijkheid zijn broodheren.
Hij is in ieder geval nog een Amerikaan blijkens dit artikel: http://articles.businessi(...)duardo-saverin-taxesquote:De reden dat hij in Singapore woont is ws. eerder een fiscale
Moet ie wel zijn Amerikaans staatsburgerschap hebben opgegeven..
It's all about the Benjamins.
Het is geen intellectueel zwaargewicht. Hij herhaalt inderdaad steeds hetzelfde riedeltje, maar dit doen de meeste publieke sprekers. Warren Buffett heeft ook een scala aan gepolijste waarheden, geillustreerd met steeds dezelfde anekdotes. Maar je kunt die uitspraken daarmee niet wegzetten, omdat de werkelijkheid vaak met dezelfde riedeltjes beschreven kan worden.quote:Ik blijf Jim Rogers een beetje een schertsfiguur vinden, weliswaar met een kleurrijk marketingconcept.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |