quote:
Volgens mij heb je aardig wat leuke tripjes enzo gemaakt, dus ja

..
quote:

.. Vooruit dan.. Zoals gezegd zal de een het leuk en interessant vinden en zal een ander er geen niks aan vinden

, of misschien het wel veel te lang en veel te veel

.. Maar het was leuk om is zo te maken aangezien je nog wel is dingen vergeet waar je bij bent geweest..
Zo rustig als de nacht van oud op nieuw verliep, zo druk was het in januari. Op
4 januari werd een woning verwoest door brand, raakte de zolder van een woning op
8 januari zwaar beschadigd door brand, ontsnapte de bewoner van een woning op
14 januari aan de dood bij een brand maar viel er op
18 januari helaas toch een dode bij een woningbrand en waren er op
19 januari 3 gewonden (foto) bij wederom een woningbrand.. Daarbij waren er ook nog de nodige niet noemenswaardige incidenten..
![2ufvuau.jpg]()
Februari leek iets rustiger te verlopen tot op
15 februari de rolstoel van een vrouw in brand vloog en zij overleed aan haar verwondingen, een verwarde man op
18 februari zijn woning vol gas had gezet en op
20 februari 2 personen omkwamen bij een ernstig ongeval (foto). Verder werd de
Zeeuwse Risicowijzer gepresenteerd en dreigde er een
boom op een woning te vallen door de storm..
![dddsti.jpg]()
In maart werd ik naar de ''overkant'' gestuurd om een reportage te maken van een
realistische rampenoefening en ook die dag besloot iemand zijn auto onder/tussen een verkeersbord te
parkeren (foto), al was dat niet helemaal zijn bedoeling.. Maart verliep verder rustig met onder andere een
autobrand en de meeste saaie
ondertekening ooit..
![fa0c39.jpg]()
April beloofde een drukke en leuke maand te worden, er waren een aardig aantal persuitnodigingen binnengekomen die fotografeerbaar waren en ik zat in spanning te wachten of mijn persaanvraag voor Koninginnedag goedgekeurd werd.. April begon met een
grote woningbrand. Op
14 april werden er leenrollators in gebruik genomen in de binnenstad van Terneuzen en was er op
15 april een fietshelm controle op een school. Op
16 april zorgde een ongeval ervoor dat de grootste weg richting Terneuzen voor een goede 3 uur werd afgesloten en werd diezelfde avond een
videotheek overvallen.. Tussendoor werd het dottercentrum nog
officieel geopend en op
25 april werd er met groot materieel uitgerukt naar een woningbrand maar deze bleek gelukkig mee te vallen, vanaf daar konden we gelijk verder naar de
volgende brand..
28 April was er nog een scheepsbrand en na lang in spanning te hebben gezeten kreeg ik bericht dat mijn persaanvraag voor Koninginnedag was goedgekeurd (foto), en zodoende vierde ik dus mijn verjaardag in de persvakken en de regen!
![2drylol.jpg]()
Een beetje lichamelijke rust zat er na Koninginnedag niet in, op
2 mei raakten er 2 personen gewond nadat ze met de auto in de sloot terecht kwamen en parkeerde een automobilist op
7 mei zijn auto tegen een lantaarnpaal en nam onderweg nog een fietsertje mee. Half mei werd een
nieuw winkelcentrum geopend (foto), liep een bedrijfspand grote schade op door een fikse
buitenbrand en werden de nieuwe bluspakken van de brandweer voor het eerst gebruikt bij een
oliespoor. Op
26 mei werd een tweeling na het winnen van een prijs met de ambulance naar school gebracht en diezelfde dag werd er een
zwaargewonde man met een helikopter naar het ziekenhuis gevlogen. Eind mei reed er nog een auto tegen een
boom waarvan de bestuurder diezelfde avond helaas nog overleed..
![x2nj2r.jpg]()
Ook juni begon weer met een ongeval, een
politievoertuig werd door een ander voertuig in de flank geraakt waardoor de agent bekneld kwam te zitten (foto). Tijdens een
werkbezoek van Karla Peijs, Commissaris van de Koningin in Zeeland moest ik zelf in operatiekleding foto's maken en maakte ik live een dotteroperatie mee. Op
8 juni sloeg er een auto over de kop waarbij de bestuurder lichtgewond raakte en op
11 juni was ik gevraagd om een reportage van een grote oefening te maken. En alsof het nog niet warm genoeg was werd er ook nog lekker een fikkie gestookt bij de
opening van de nieuwe natuurspeeltuin..
![x6bzgk.jpg]()
In juli was het tijd voor de jaarlijkse redactie en fotografen barbeque, welke abrupt werd onderbroken door een forse
woningbrand.
21 juli stond half Terneuzen opeens onder de rook door brand in een berg houtsnippers en op
27 juli brandde de stuurhut van een schip zo goed als compleet uit. Eind juli was er wederom
brand op een schip, ditmaal brandde de stuurhut en een deel van de verblijfsruimte uit (foto)..
![9k10y8.jpg]()
Begin augustus ging ik een aantal dagen naar de kust voor een kleine vakantie, maar toch met de pieper op trillen want je weet maar nooit. En inderdaad, de eerste ochtend was het om 07:00 raak, een aantal
kunststof rollen stonden in brand. Terug thuis sloeg er op
11 augustus een auto over de kop, een paar uur later sloeg er
wederom een auto over de kop. De verwondingen bij een
kop-staart botsing vielen mee vergeleken met de verwondingen van een
geschepte fietsster op diezelfde dag, een week later overleed ze aan haar verwondingen (foto). Eind augustus kwam de
regen met bakken uit de hemel en stonden straten en huizen blank..
![mv1ago.jpg]()
In september werd ik verliefd op de 17-50 f/2.8, ontzettend veel gebeurde er deze maand niet dus uitgebreid testen moest even wachten. Op
14 september gebeurde er voor de zoveelste keer een ongeval op de Hoofdweg door verkeerd afgestelde verkeerslichten. Commissaris van de Koningin in Zeeland Karla Peijs kon weer op de foto gezet worden tijdens de
Landelijke Dag van het Onderhoud en een basisschool vroeg mij aandacht te besteden aan hun [ur=http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=14692]verkeersweek[/url]. Nadat mijn camera werd aangevallen door een dronken persoon bij een
incident was de lol er even af voor me, de verzekeringszaak loopt nog steeds. De afsluiter van de maand was het bijwonen van de ruiming van de
700 anti-personeelsmijnen (foto) in Cadzand waarvan ook 3 foto's op de voorpagina van de krant stonden..
![30clxmx.jpg]()
Halverwege oktober stond ik niet alleen voor mezelf foto's te maken maar werd ik ook gevraagd door de politie om technische foto's te maken bij een
verkeersongeval waar tenminste 3 personen bij gewond waren geraakt, de volgende dag raakte een woning grotendeels
verwoest door brand. Ook deze maand was het rustig, er was nog een brandje in een
garagebox en een geplande
helikopterlanding. Een uur voor we november in gingen gebeurde er nog een
eenzijdig ongeval waarbij 1 persoon gewond raakte (foto).
![2itptzl.jpg]()
Een
ramkraak bij de Rabobank was in november het scenario voor een brandweeroefening waar ik gevraagd was foto's van te maken. Soms heb je een aantal dagen niks, maar soms komt alles ook in 1 keer. Op 13 november werd ik in de ochtend verwacht bij de opening van een
nieuwe brandweerkazerne, vanaf de brandweerkazerne was het haasten naar de binnenstad om op tijd te zijn voor de intocht van kindervriend – of toch niet? (foto) – Sinterklaas. Sinterklaas was nog niet eens vertrokken of de melding van een
ernstig ongeval kwam binnen, uiteindelijk bleek het wel mee te vallen. Op 15 november viel er een gewonde bij een
frontale botsing tussen een personenvoertuig en een vrachtwagen, en vanaf deze locatie konden we wederom vertrekken naar de volgende melding, een
vrijstaande woning raakte zwaar beschadigd door brand..
![2vigffq.jpg]()
En om een beetje gezellig af te sluiten, een sneeuwplaatje uit december..