Fotografisch een druk jaar, dus heb ik een keus moeten maken uit HEEL veel shoots en fotoseries.
2010 eindigde zoals het begonnen was: wit. Een mooie gelegenheid om het witte kasteel van de wite pauwen eens in het wit te fotograferen
![winter2010.jpg]()
Dezelfde winter werd de Veluwemeertocht weer eens verreden. Voor FOK! ging ik naar een spannende wedstrijd die toch nog zo bar was dat verschillende deelnemers uitvielen. Van vallen gesproken: deze schaatster verloor door een valpartij de overwinning, maar werd toch nog tweede.
![veluwemeertocht2010.jpg]()
Een nieuw verschijnsel: Vulkaanas boven Nederland. Vliegtuigen mochten boven Europa dagenlang niet meer vliegen. De voorspelde rode luchten kwamen inderdaad, maar bleken niet door vulkaanas te worden veroorzaakt.
![vulkaanas2010.jpg]()
Inmiddels een bekend verschijnsel: de Elf Fantasy Fair in de tuin van kasteel Haarzuilens werd voor FOK! op de plaat gezet.
![effutrecht2010.jpg]()
4 mei zou ik voor FOK! de Nationale Dodenherdenking op de Dam verslaan. Een historische herdenking, omdat een verwarde man paniek veroorzaakte, waardoor de hele koninklijke familie in veiligheid gebracht moest worden. Gelukkig kon de herdenking na een paar minuten hervat worden.
![4mei2010.jpg]()
Direct de volgende dag door naar Zwolle, om voor FOK! het 5 mei festival te verslaan. Roel van Velsen was één van de optredende artiesten.
![5mei2010.jpg]()
Elk jaar probeer ik er bij te zijn: de Open Dagen van de Koninklijke Luchtmacht. Vliegbasis Gilze-Rijen had een mooie show bij elkaar geregeld
![opendagenklu2010.jpg]()
Het kostte door omstandigheden wat tijd en moeite om Ellen op de foto te krijgen, maar ze hield woord en uiteindelijk lukte het toch, in België:
![ellen2010.jpg]()
Tijd voor vakantie. Gewoon een zonnige plaat van een steiger in Kroatië
![kroatie2010.jpg]()
Een onverwachte uitnodiging voor iets heel leuks op heel korte termijn: 's-avonds laat fotos schieten in de remise van het GVB in Amsterdam.
![gvb2010.jpg]()
Dit jaar voor het eerst niet één, maar twee Elf Fantasy Fairs geschoten: in de kasteeltuinen in Arcen werd de najaarseditie gehouden.
![effarcen2010.jpg]()
En omdat hij om de hoek landde: de intocht van Sinterklaas was een groot (en druk) feest. Gelukkig ken ik de smalle straatjes en steegjes, en dus lukte het me om Sinterklaas goed op de foto te krijgen voor FOK!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan
controleren...
-
Privacy Matters