abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90709332
-Iemand die ik ken heeft een NL paspoort en een Australisch paspoort. Ze wil nu graag emigreren naar Australie, maar heeft nog wel wat schulden in NL. Wat gebeurt er wanneer ze naar Australie gaat en laten we zeggen een schuld van 10.000 tot 50.000 euro heeft (afhankelijk van hoe duur haar huis verkocht kan worden).

Australie bemoeit zich dan toch niet met deze zaken en al helemaal niet omdat ze een Australisch paspoort heeft of zie ik dit verkeerd?

En uiteraard is het niet ethisch om zoiets te doen, maar het gaat behoorlijk slecht met haar (zeg maar gerust heel slecht) en ziet geen uitweg

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 02-01-2011 10:02:30 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_90709583
En hoe gaat wegvluchten van haar problemen haar helpen? De schuld die zij heeft/zal krijgen is niet zo hoog hoor.
pi_90709649
Ik denk dat het met de harmonisering in de wereld haar nog weleens zwaar zal kunnen tegenvallen.
Ze zal misschien niet uitgeleverd worden, maar dat wil dan nog niet zeggen dat ze niet veroordeeld kan worden en haar straf in een Australische cel moet uitzitten.
pi_90709680
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:15 schreef MalaCocinera het volgende:
En hoe gaat wegvluchten van haar problemen haar helpen? De schuld die zij heeft/zal krijgen is niet zo hoog hoor.
Ik begrijp je vraag, maar ik zou het alleen beantwoorden als dit topic in R&P was geopend.
pi_90709845
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 15:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik begrijp je vraag, maar ik zou het alleen beantwoorden als dit topic in R&P was geopend.
Ik wil je erop wijze dat de sociale voorzieningen hier in Nederland beter zijn dan in de meeste landen. En dat, in het algemeen, het begrip hebben voor ''de moeilijke'' situatie hier in Nederland een stik hoger is. Dingen die haar meer gaan helpen door een moeilijke periode te komen en sneller van haar schulden af te komen, dan wegvluchten naar een ander land. Ik weet niet wat er speelt, maar naar een andere stad gaan is geen optie :)
pi_90709875
De schuld blijft, het is alleen wat lastiger voor de schuldeisers om het geld te vorderen. Zeker als ze met onbekende bestemming vertrokken is. De incassokosten lopen flink op en die zijn dan ook voor haar rekening.
Zonder woonadres blijven is voor haar de oplossing, onder een brug wonen is ook voordelig
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:43:54 #7
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_90710413
Word je met schulden niet sowieso op Schiphol aangehouden? Ongeacht je nationaliteit? Of zit ik er helemaal naast?

Waarom spreekt ze geen betalingsregeling af met de schuldeiser; dan kan ze ook weer lekker slapen.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_90710604
Ik zou inderdaad geen vliegtuig nemen vanaf Schiphol want dan ben je de klos.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_90711588
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:50 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zou inderdaad geen vliegtuig nemen vanaf Schiphol want dan ben je de klos.
Hoezo? Ze is laatst nog op vakantie geweest vanaf Schiphol...
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:20:57 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90711682
het ligt eraan waaraan die schulden zijn. aan de belastingdienst of iets anders van het rijk, dan ben je de klos.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:21:19 #11
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_90711703
Ik denk dat ze alleen kans maakt als ze plotseling vertrekt. That is: afsluiten wat je kan afsluiten, maar geen nieuwe adres of emigratieplannen doorgeven. Anders wordt ze op zeker gevolgd tot in Australië. Al zal ook nu die kans wel groot zijn.

Bovendien is dit natuurlijk geen oplossing. In NL zijn er voldoende regelingen om op een redelijk nette manier van je schulden af te komen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:22:52 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90711758
Anyway, in de EU is het heel makkelijk om een schudl te vorderen. Maar met australië kan het ook.
http://www.incassokamer.be/incasso_in_Australie/
Dus ze is niet zonder meer van d'r schulden af.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:35:38 #13
30443 fris
pure frisheid
pi_90712219
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Hoezo? Ze is laatst nog op vakantie geweest vanaf Schiphol...
daar heeft ze wel geld voor? }:|
pi_90712243
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:35 schreef fris het volgende:

[..]

Scherp.
pi_90712333
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:35 schreef fris het volgende:

[..]

Die is betaald door haar moeder en het vliegticket is gratis door het werk dat ze doet.
pi_90712372
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Die is betaald door haar moeder en het vliegticket is gratis door het werk dat ze doet.
Ze kon het geld beter stoppen in het aflossen van schulden. Dan hoef je ook nog uiteindelijk minder rente te betalen.
pi_90712434
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 15:17 schreef klipper het volgende:
Ik denk dat het met de harmonisering in de wereld haar nog weleens zwaar zal kunnen tegenvallen.
Ze zal misschien niet uitgeleverd worden, maar dat wil dan nog niet zeggen dat ze niet veroordeeld kan worden en haar straf in een Australische cel moet uitzitten.
Doe even normaal man, voor schulden niet terugbetalen ga je de cel niet in. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je in Ausralie een deurwaarder achter je aan krijgt.

Je vriendin moet gewoon emigreren en dit nergens in Nederland doorgeven. Vrij lastig om de hele wereld af te zoeken naar een schuldenaar als je niet weet waar deze persoon zich bevindt.
pi_90712544
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:40 schreef kort het volgende:

[..]

Ze kon het geld beter stoppen in het aflossen van schulden. Dan hoef je ook nog uiteindelijk minder rente te betalen.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er in eerste instantie ook zo over dacht. Maar EUR250 is een druppel op een gloeiende plaat en die anderhalve week in de zon heeft haar gewoon erg veel goed gedaan.

Zoals het er nu uitziet is ze nog 5 tot 10 jaar bezig met afbetalen en dat is veel voor iemand die suicidaal is. Die anderhalve week vakantie heeft haar het leven even weer van een andere kant laten zien, iets wat eigenlijk van onschatbare waarde is voor iemand die een psychologisch wrak is. Maar goed, dit is geen R&P.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:53:55 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90712856
Aan wie heeft ze schulden?
Een gedicht over Maanvis
pi_90712903
quote:
Zoals het er nu uitziet is ze nog 5 tot 10 jaar bezig met afbetalen
Schuldsanering, dan is het in drie jaar opgelost. Is nog steeds drie jaar waarin je geen cent hebt te makken maar daarna is ze er vanaf.
pi_90712923
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:53 schreef Maanvis het volgende:
Aan wie heeft ze schulden?
De bank
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:25:53 #22
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_90714006
De abn amro bank? Mooi!

20 jaar naar Australie vertrekken, daarna kan ze weer terugkomen. Meen tenminste dat de verjaringstermijn 20 jaar is.
Ook hoi !
pi_90714054
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 16:54 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Schuldsanering, dan is het in drie jaar opgelost. Is nog steeds drie jaar waarin je geen cent hebt te makken maar daarna is ze er vanaf.
Alsof je daar zo makkelijk inkomt :')
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:31:25 #24
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_90714185
Te makkelijk in mijn ogen, maar dat terzijde.

Schuldsanering zou evt oplossing kunnen zijn, maar dan moet die mogelijkheid wel bestaan. En daar gat natuurlijk ook wel een traject aan vooraf.

Die drie jaar geen cent te maken is natuurlijk waar, maar o zo makkelijk te omzeilen. Alleen moet je daar wel een en ander zwart voor doen. Juist daarom vind ik persoonlijk die schuldsanering te makkelijk. Bedoel, flink boven budget leven, zielig gaan doen, schuldeiser die verplicht wordt het te accepteren en 3 jaar later ben je van je geldzorgen af en is de schuldeiser opgezadeld met het feit dat ie slechts eene schijntje terug heeft en juridisch geen enkele mogelijkheid meer heeft om wat te doen.
Ook hoi !
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:31:37 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90714192
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:27 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Alsof je daar zo makkelijk inkomt :')
Wat zijn de voorwaarden om er in te komen?
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')