Vast wel.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:15 schreef ethiraseth het volgende:
Zal dit het laatste SC-topic van 2010 zijn?
[pol #1593] Met Ballin naar het einde der tijden. was de eerste van 2010, dus 1686 - 1593 = 93 delen.quote:
Ik weet het. Eigenlijk zou je ook factoren als de huidige bevolkingsdichtheid moeten meenemen, maar ik wil ermee laten zien hoe dom die opmerking van Wilders was.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:45 schreef Montov het volgende:
Leuke sig TomLievense. Alleen gaat het sommetje niet op, maar hij is leuk.
Ouch.quote:Een 15-jarige Friese jongen is vanmiddag ernstig gewond geraakt bij het carbidschieten. De jongen uit Donkerbroek stak met een aansteker een melkbus aan die op de kop stond. De hele bus kwam in zijn gezicht terecht. Het slachtoffer heeft ernstige verwondingen aan zijn gezicht en ligt in een ziekenhuis in Groningen.
De jongen was samen met een leeftijdgenoot en twee jongens van zestien jaar met twee melkbussen in de weer. Ze gooiden vuurwerk naar een van de bussen om hem aan te steken, maar dat wilde niet echt lukken. De 15-jarige besloot de bus toen maar van dichtbij aan te steken en kreeg het ding in zijn gezicht.
Op de radio ook! Hey Judequote:
boeren.quote:
Vieren de arabieren, die het islamitische geloof aanhangen, eigenlijk ook nieuwjaar?quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:32 schreef sigme het volgende:
Laiverds, pas op uw vingers.
Tot ergens in 2011, Insh'Allah!
Wat ik zo snel kan vinden was 7 december hun nieuwjaar.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:36 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vieren de arabieren, die het islamitische geloof aanhangen, eigenlijk ook nieuwjaar?
Ja, hij was leuk idd. Moest erg lachen om sketch Eurlings en wat erna kwam, opbouwwerk in Irak door onze jongens. En het eind was wel goed, geeft in feite de tirannie van Wilders goed aan...quote:Op vrijdag 31 december 2010 23:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Erik van Muiswinkel was best grappig
Bron?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 01:24 schreef Ryan3 het volgende:
En het eind was wel goed, geeft in feite de tirannie van Wilders goed aan...
2 keer per jaar zelfs. Oh, en het zijn niet alleen de Arabieren die het Islamitische geloof aanhangen, hoogstens 1 op de 5 moslims is een Arabier.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:36 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vieren de arabieren, die het islamitische geloof aanhangen, eigenlijk ook nieuwjaar?
Voel je vrij te doen en laten wat je wilt.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 12:53 schreef Drugshond het volgende:
Kunnen we nu in 2011 al 'vrolijk' op straat Sieg Heil-en ? Of moeten we nog een jaartje wachten.
?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 12:53 schreef Drugshond het volgende:
Kunnen we nu in 2011 al 'vrolijk' op straat Sieg Heil-en ? Of moeten we nog een jaartje wachten.
Dan is het misschien tijd om je over te geven..quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:44 schreef eriksd het volgende:
Er hangt een politieheli boven mijn hoofd. Erg dicht ook, ik kan de vliegers zien zitten.
Te diep in het glaasje gekeken?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:10 schreef Mutant01 het volgende:
Ik krijg maar niet genoeg van dhr braakman.
Gezien. De IKON misbruikt haar zendtijd om anti-PVV propaganda te verspreiden. De IKON is een ledenloze omroep en zou zich alleen daarom al niet moeten bezig houden met politieke thema's.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:59 schreef Tem het volgende:
Aanrader op deze brakke dag
Profiel - Ab Klink
Spatiegebruik!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een dakloze heeft helemaal niets uber haupt.
De PVV is een ondemocratische en ledenloze partij en zou zich alleen daarom al niet moeten bezig houden met politieke thema's.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:34 schreef Holograph het volgende:
[..]
Gezien. De IKON misbruikt haar zendtijd om anti-PVV propaganda te verspreiden. De IKON is een ledenloze omroep en zou zich alleen daarom al niet moeten bezig houden met politieke thema's.
Over welke hoeveelheden praat je dan? Maar dan in ieder geval wel een kater zonder extreme hoofdpijn.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:30 schreef Monidique het volgende:
Als je genoeg cocktails drinkt heb je ook nog een kater.
Weet ik veel, genoeg. Als er alcohol in zit, krijg je een kater. Period.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
Over welke hoeveelheden praat je dan? Maar dan in ieder geval wel een kater zonder extreme hoofdpijn.
Tolerantie opbouwenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Weet ik veel, genoeg. Als er alcohol in zit, krijg je een kater. Period.
Lijkt mij iets te simplistisch....quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Weet ik veel, genoeg. Als er alcohol in zit, krijg je een kater. Period.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:34 schreef Holograph het volgende:
[..]
Gezien. De IKON misbruikt haar zendtijd om anti-PVV propaganda te verspreiden. De IKON is een ledenloze omroep en zou zich alleen daarom al niet moeten bezig houden met politieke thema's.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:07 schreef Morendo het volgende:
Ik ga Vice City maar weer eens herinstalleren op mijn pc. Gewoon omdat het kan.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:07 schreef Morendo het volgende:
Ik ga Vice City maar weer eens herinstalleren op mijn pc. Gewoon omdat het kan.
He Skate, ouwe neet!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:36 schreef GSbrder het volgende:
Fok! POL SC klinkt als een Gamekingz forum.
Daarom ben ik rechtsquote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:41 schreef ethiraseth het volgende:
Gerrit Zalm deed dat in elk geval wel.
Ik het Nintendo Magazine.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:46 schreef ethiraseth het volgende:
Ik heb de allereerste Power Unlimited nog ergens opgeborgen liggen.
Die wilden toch ook Postal verbieden?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom ben ik rechts.
En CDA wilde MW2 verbieden
Geen idee.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die wilden toch ook Postal verbieden?
quote:CDA: "Geen extra beleid op de Nederlandse videogame-industrie"
Nieuws | 8 april 2010 - Er is weer een interview gehouden met een politieke partij door Control en ditmaal is het de beurt van het CDA. Joop Atsma, één van de kamerleden van het CDA, vindt de gamesindustrie een normale bedrijfstak waar geen speciaal beleid voor gemaakt hoeft te worden. Volgens hem draait de sector goed op eigen kracht.
Daarnaast wordt hem voorgelegd dat eerdere geïnterviewde partijen als D66 en de PvdA games als cultuur zien en daarom graag de sector willen stimuleren. Atsma zegt daarop dat een fabriek die vlaggen maakt ook cultuur produceert en vindt het daarom een slap argument om geld te steken in de game-industrie. Media liggen volgens hem sowieso onder vuur en nieuwe initiatieven zijn voor het CDA daarom ook geen prioriteit.
quote:Chart of the Day
Today's chart illustrates how the stock market has performed during the average pre-election year. Since 1900, the stock market has tended to outperform during the first six to seven months of the average pre-election year. For the remainder of the year, pre-election performance has tended to be choppy and slightly subpar. In the end, however, the stock market has tended to outperform during the entirety of the pre-election year. One theory to support this behavior is that the party in power will make difficult economic decisions in the early years of a presidential cycle and then do everything within its power to stimulate the economy during the latter years in order to increase the odds of re-election.
Nou ja het is wel een bedrijfstak met een zekere potentie en ik zou liever zien dat de overheid hier wat energie in steekt dan in pakweg de zoveelste reddingspoging van NedCar.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geen idee.
Dit vind ik dan weer wel goed en jammer van PvdA en D66:
[..]
NedCar laten klappen en de gameindustrie op eigen benen laten staan is geen optie?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou ja het is wel een bedrijfstak met een zekere potentie en ik zou liever zien dat de overheid hier wat energie in steekt dan in pakweg de zoveelste reddingspoging van NedCar.
kan hoor, maar denk ook niet dat een stimulering kwaad hoeft te doen hoor. Op de juiste manier kan het zelfs meer opleveren dan het kost.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
NedCar laten klappen en de gameindustrie op eigen benen laten staan is geen optie?
Die voordelen zijn heel erg beperkt en tot core-business van de overheid te rekenen. Onderwijs, basale zorgverlening en defensie gaat inderdaad op volgens deze theorie, maar voor veel sectoren zal het 'creeeren of behoud van werkgelegenheid' van de overheid ten koste gaan van de belastingbetaler actief in andere sectoren en dus de economische vooruitgang als geheel drukken.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
kan hoor, maar denk ook niet dat een stimulering kwaad hoeft te doen hoor. Op de juiste manier kan het zelfs meer opleveren dan het kost.
Ach er zijn nog wel een paar bezuinigingspostjes waardoor er netto niet meer uitgegeven hoeft te wordenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die voordelen zijn heel erg beperkt en tot core-business van de overheid te rekenen. Onderwijs, basale zorgverlening en defensie gaat inderdaad op volgens deze theorie, maar voor veel sectoren zal het 'creeeren of behoud van werkgelegenheid' van de overheid ten koste gaan van de belastingbetaler actief in andere sectoren en dus de economische vooruitgang als geheel drukken.
Wanneer wij de gameindustrie gaan stimuleren omdat het kunst zou zijn, moet dit opgebracht worden door werknemers en werkgevers in andere sectoren, die daardoor niet in staat zijn hun ondernemingen uit te breiden en hun geld wat ze nu kwijt zijn aan belastingen te besteden aan initiatieven die ze zelf steunen.
Ik vind het prima de HRA af te schaffen, maar niet om subsidiepotjes te creeerenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach er zijn nog wel een paar bezuinigingspostjes waardoor er netto niet meer uitgegeven hoeft te worden.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geen idee.
Dit vind ik dan weer wel goed en jammer van PvdA en D66:
[..]
Dat is natuurlijk geen slap argument.quote:Atsma zegt daarop dat een fabriek die vlaggen maakt ook cultuur produceert en vindt het daarom een slap argument om geld te steken in de game-industrie.
Hang er van af of het waait.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:10 schreef Picchia het volgende:
[..]
[..]
Dat is natuurlijk geen slap argument.
Afschaffen is wat drastisch maar het zou wel heel anders moeten, daar moeten we uit kunnen komenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het prima de HRA af te schaffen, maar niet om subsidiepotjes te creeeren
Dat denk ik ook, maar wel in ruil voor lastenverlichting toch?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Afschaffen is wat drastisch maar het zou wel heel anders moeten, daar moeten we uit kunnen komen
Uiteraard het moet allemaal prima budgetneutraal kunnen ik zie het ook niet zozeer als een bezuiniging eigenlijk. Eigen huizenbezit moeten we stimuleren maar nu stimuleert men om maar zo lang mogelijk en veel mogelijk te lenen en dat kan nooit de bedoeling zijn. Dus zie ik liever een fiscale stimulans voor het aflossen dan voor het lenen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar wel in ruil voor lastenverlichting toch?
en een verontrustend gebrek aan vaderlandsliefdequote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:10 schreef Picchia het volgende:
[..]
[..]
Dat is natuurlijk geen slap argument.
De overheid moet het goede voorbeeld geven natuurlijk, dus hier kan ik prima in meegaan.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:20 schreef GSbrder het volgende:
Ik zie liever aflossing van de staatsschuld als we dit jaar ¤10.000.000.000 hebben betaald aan rente.
Waarbij we een kans hebben in de toekomst nog veel meer te moeten betalen en Europese obligaties moeten kopen voor twee maal onze Nederlandse obligatiekoers. Tel daarbij op de vergrijzing en ik vind dat de overheid drastisch moet bezuinigen op alles en als eerste de rentedruk moet verlagen. De gasvelden in Groningen zijn ook geen eeuwig leven beschoren, maar zo worden ze momenteel wel in de balans opgenomen.
Wat dat betreft ben ik wel blij dat we in een financieel redelijk conservatief land wonen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:25 schreef GSbrder het volgende:
We moeten vooral voorkomen dat we boven de 80 % van ons nationaal inkomen uitkomen.
Nu zitten we op 66,3% en binnen 3 jaar op 75%. Geen zin in nog meer rentelasten zodra we onze Triple-A rating verliezen en België of Italië achterna gaan. Dan kom je in een vicieuze cirkel terecht.
Hopelijk duurt het niet al te lang voor dit prutsexperiment klapt en we over kunnen gaan tot het echt aanpakken van de problemen in ons land.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:24 schreef eriksd het volgende:
De HRA is gedoemd te sterven, en gezien het huidige prijsniveau zou dat niet onverdienstelijk zijn. Bovendien is de rentestand nu vrij gunstig. Alleen een man een man, een woord een woord. Dus niet deze kabinetsperiode
Dan komen nogal wat mensen in de problemen, toch?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hopelijk duurt het niet al te lang voor dit prutsexperiment klapt en we over kunnen gaan tot het echt aanpakken van de problemen in ons land.
Gewoon zoals het vorig jaar geëindigd is toch?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
Geen reet op TV. Het nieuwe jaar begint goed.
Ach een paar politici met wachtgeld meer of minder kan ik me niet zo druk om makenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan komen nogal wat mensen in de problemen, toch?
het jaar van het konijn is dan ook nog niet begonnenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
Geen reet op TV. Het nieuwe jaar begint goed.
quote:Schoonmaak
Van alle noodzakelijke ingrepen in de overheidsfinanciën is er maar één - de verhoging van de AOW-leeftijd - waar dit kabinet serieus aan werkt. En de vraag is of dat gaat lukken. Zo ja, dan hebben we misschien zes miljard euro bespaard en blijft er nog een structureel gat over van tientallen miljarden. En de kans dat een volgend kabinet - te verkiezen in het najaar van 2010 - dit zuur wel bespreekbaar zal maken, is twijfelachtig met stoorzenders Wilders en de SP. Maar ergens in de komende tien jaar moeten we eraan geloven.
Minder loon, minder pensioen, een in waarde gedaald huis en een lager vermogen, langer doorwerken, beter bij de les blijven op de arbeidsmarkt, minder bescherming tegen ontslag, kalere ziektekostenvoorzieningen, het einde van de hypotheekrenteaftrek, hogere huren. Ziedaar wat de Nederlandse burger de komende tien jaar te wachten staat, willen we het verlies van de grote crisis goedmaken. Eén troost: het waren maatregelen die we volgens de economen al lang geleden hadden moeten nemen. In die zin is dit de grote schoonmaak die we nodig hadden.
En veel mensen die zich onder de regels die nu gelden tot aan hun nek hebben verhypotheekiseerd dat boeit je verder niet?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach een paar politici met wachtgeld meer of minder kan ik me niet zo druk om maken
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En veel mensen die zich onder de regels die nu gelden tot aan hun nek hebben verhypotheekiseerd dat boeit je verder niet?
Een afbouwen van HRA zou best verstandig zijn, maar full turkey?
Ja, idd.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Leuk in deze kerstvakantie, maar je bedoelt cold turkey?
Oh had je het daarover dat wist ik niet. Maar zoiets kan prima met een leuke overgangsperiode. Dat komt wel goed, denk ook niet dat iemand het zo per direct af wil schaffen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En veel mensen die zich onder de regels die nu gelden tot aan hun nek hebben verhypotheekiseerd dat boeit je verder niet?
Een afbouwen van HRA zou best verstandig zijn, maar full turkey?
Alleen wel erg triest dat het huidige kabinet er weer geen ene ruk mee doet. Ook de verhoging van de AOW-leeftijd moet pas beginnen na dit kabinet. En over de andere grote onderwerpen willen ze niet eens nadenken...quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:51 schreef GSbrder het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens:
[..]
Klopt. Dankzij onze Grote Blonde Leider.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alleen wel erg triest dat het huidige kabinet er weer geen ene ruk mee doet. Ook de verhoging van de AOW-leeftijd moet pas beginnen na dit kabinet. En over de andere grote onderwerpen willen ze niet eens nadenken...
Overgangsperiode van 25 jaar, zoiets?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh had je het daarover dat wist ik niet. Maar zoiets kan prima met een leuke overgangsperiode. Dat komt wel goed, denk ook niet dat iemand het zo per direct af wil schaffen.
Niet alleen, ook Rutte vind de HRA zo eng dat hij er niet in de buurt durft te komen. En CDA was eerst constant met de PvdA oorlog aan het voeren over het ontslagrecht en is nu als een blad aan de boom gedraaid. Hiervan kan je niet enkel Wilders de schuld in de schoenen schuiven. We hebben een kabinet dat heel lief is voor de blanke babyboomers en VVD en CDA zijn nu eenmaal typische babyboom partijen (net als PvdA natuurlijk)quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Dankzij onze Grote Blonde Leider.
Kan, kan ook sneller, ligt aan hoe je het wilt veranderen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Overgangsperiode van 25 jaar, zoiets?
Ik denk iig niet dat je cold turkey kunt gaan toch?
Mda GSborder.
Rutte zou in Paars gewoon met het volgende compromis zijn gekomen; geen HRA op dit moment, maar ontslagrecht, AOW-leeftijd, hervorming hoger onderwijs, liberalisering huren en kalere pensioenen zouden bespreekbaar zijn voor de VVD. Dat zie ik CDA en PvdA nog niet doen. CDA heeft nog gezegd als enige partij voor de studiefinanciering staan, maar uiteindelijk komen ze met de langstudeerderssmoes. Babyboompartijen zijn het allemaal, ook SP en PVV. Alleen D66 en GL zijn 'jonger'.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet alleen, ook Rutte vind de HRA zo eng dat hij er niet in de buurt durft te komen. En CDA was eerst constant met de PvdA oorlog aan het voeren over het ontslagrecht en is nu als een blad aan de boom gedraaid. Hiervan kan je niet enkel Wilders de schuld in de schoenen schuiven. We hebben een kabinet dat heel lief is voor de blanke babyboomers en VVD en CDA zijn nu eenmaal typische babyboom partijen (net als PvdA natuurlijk)
Zakjap, hoeveel triviapunten heb je in 2010 gehaald?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:47 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het jaar van het konijn is dan ook nog niet begonnen
ik denk dat Paars+ inderdaad veel meer van de grote issues opgepakt zou hebben (misschien voor een deel dan half maar het is wel een start nu wordt alles maar weer uitgesteld). Onze verzorgingsstaat moet eens flink opgeschud en herijkt worden maar zolang D66 en GL te klein zijn zal dat wel niet gebeurenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Rutte zou in Paars gewoon met het volgende compromis zijn gekomen; geen HRA op dit moment, maar ontslagrecht, AOW-leeftijd, hervorming hoger onderwijs, liberalisering huren en kalere pensioenen zouden bespreekbaar zijn voor de VVD. Dat zie ik CDA en PvdA nog niet doen. CDA heeft nog gezegd als enige partij voor de studiefinanciering staan, maar uiteindelijk komen ze met de langstudeerderssmoes. Babyboompartijen zijn het allemaal, ook SP en PVV. Alleen D66 en GL zijn 'jonger'.
Zakjapannertje.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:47 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het jaar van het konijn is dan ook nog niet begonnen
Klopt, daarvoor moet eerst de generatie tot 1955 dood.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
ik denk dat Paars+ inderdaad veel meer van de grote issues opgepakt zou hebben (misschien voor een deel dan half maar het is wel een start nu wordt alles maar weer uitgesteld). Onze verzorgingsstaat moet eens flink opgeschud en herijkt worden maar zolang D66 en GL te klein zijn zal dat wel niet gebeuren
niet veel vermoed ik, 2010 was een moeilijk jaarquote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:16 schreef Montov het volgende:
[..]
Zakjap, hoeveel triviapunten heb je in 2010 gehaald?
Was er zelf na 10 minuten weggezaptquote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:43 schreef ethiraseth het volgende:
Op Nederland 3 nu een documentaire over dikke mensen.Beetje jammer dat het al een uur bezig is alleen.
Dikke mensenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:45 schreef ethiraseth het volgende:
Hahahahha "ja, ik heb wel eens een kuur gedaan, en toen at ik gezond en niet heel veel en toen viel ik af!"
Zelf telenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:21 schreef TomLievense het volgende:
Dit product is suikervrij en is chloorvrijverpakt. *![]()
* Het product bevat daarintegen wel dioxine en aspartaam.
En ik blijf het verwonderlijk vinden dat de overheid geen dikke-mensen-tax heeft ingevoerd. Alles los je toch op met tax?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:04 schreef ethiraseth het volgende:
Het is meer verbazing over het feit dat zoveel mensen geen flauw besef hebben van wat ze moeten eten. Ook de overheid verspreidt een hoop onzin (die hele schijf van vijf, of de aanbeveling van het Voedingscentrum dat we méér brood moeten eten. wtf echt.), net als de voedselindustrie (die hele low-fat hype bijvoorbeeld).
En jij een arm 2011.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Zelf telen![]()
.
Edit: En hoi allemaal en een goed, sportief en vooral een sociaal 2011.
De voedsellobby is nu eenmaal erg sterk.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:43 schreef mlg het volgende:
[..]
En ik blijf het verwonderlijk vinden dat de overheid geen dikke-mensen-tax heeft ingevoerd. Alles los je toch op met tax?
Mede door financiering van de Mossad en het Vaticaan, uiteraard.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De voedsellobby is nu eenmaal erg sterk.
Dan wel is jou een arbeidsgeschikt 2011.quote:
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Mede door financiering van de Mossad en het Vaticaan, uiteraard.
Ik vind het verwonderlijk dat de overheid knappe mensen niet verplicht met minimaal 3 lelijke inwoners seks te hebben. Rijkdom moet gedeeld worden toch? Dat maakt de lelijke mensen vast gelukkiger. Alleen nivellering op inkomen is zo discriminerend.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:43 schreef mlg het volgende:
[..]
En ik blijf het verwonderlijk vinden dat de overheid geen dikke-mensen-tax heeft ingevoerd. Alles los je toch op met tax?
Misschien wil Albert Verlinde zijn rijkdom wel met je delen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het verwonderlijk dat de overheid knappe mensen niet verplicht met minimaal 3 lelijke inwoners seks te hebben. Rijkdom moet gedeeld worden toch? Dat maakt de lelijke mensen vast gelukkiger. Alleen nivellering op inkomen is zo discriminerend.
Foei! Zo lelijk is hij helemaal niet dat ik seks met hem zou moeten hebben, maar geeft wel weer mooi aan hoe selectief men is bij het toekennen van vrijheid. Iedereen moet maar de persoonlijke vrijheid hebben te doen wat hij / zij wil, elke kansloze pretstudie te volgen, te blowen/zuipen/vreten wat hij wilt en z'n tijd te verdoen met gamen en inhoudsarme hobbies, maar zodra men de vervelende economische implicaties ziet, gaan ze als een mak lammetje naar de overheid, willen ze steun en is de harde realiteit van "werken voor je geld" een stigma dat ze niet willen begrijpen of psychisch niet aankunnen. Ik hoef nooit m'n standpunten aangaande persoonlijke vrijheid te verdedigen, maar economische vrijheid vind iedereen vreemd genoeg "zielig" voor de minder-bedeelden.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:04 schreef Picchia het volgende:
[..]
Misschien wil Albert Verlinde zijn rijkdom wel met je delen.
De vakbonden en linkse politici hebben gewoon een pussy maatschappij gecreëerd.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Foei! Zo lelijk is hij helemaal niet dat ik seks met hem zou moeten hebben, maar geeft wel weer mooi aan hoe selectief men is bij het toekennen van vrijheid. Iedereen moet maar de persoonlijke vrijheid hebben te doen wat hij / zij wil, elke kansloze pretstudie te volgen, te blowen/zuipen/vreten wat hij wilt en z'n tijd te verdoen met gamen en inhoudsarme hobbies, maar zodra men de vervelende economische implicaties ziet, gaan ze als een mak lammetje naar de overheid, willen ze steun en is de harde realiteit van "werken voor je geld" een stigma dat ze niet willen begrijpen of psychisch niet aankunnen. Ik hoef nooit m'n standpunten aangaande persoonlijke vrijheid te verdedigen, maar economische vrijheid vind iedereen vreemd genoeg "zielig" voor de minder-bedeelden.
Vergeet het onderwijs nietquote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:12 schreef mlg het volgende:
[..]
De vakbonden en linkse politici hebben gewoon een pussy maatschappij gecreëerd.
En dan vraag ik me af waarom het bij mij niet gelukt is. Juist, dat bepaalt je klassequote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vergeet het onderwijs niet.
Juffies die ook anderen hun beurt willen geven, slimmeren naast dommen zetten omdat ze hopen dat de laatste groep daar wat van opsteekt en die eerlijkheid een stuk hoger hebben zitten dan vrijheid.
Eerlijk alles delen wordt er in gestampt.
Misschien omdat ik toch nog een hoop mensen om me heen heb gehad die me niet tegenhielden als ik meer wilde doen, of als ik extra boeken wilden lezen, meer wilde doen dan de rest of aan wat dan ook ik mijn verschil in klasse met een vmbo'er heb te danken.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:17 schreef mlg het volgende:
[..]
En dan vraag ik me af waarom het bij mij niet gelukt is. Juist, dat bepaalt je klasse
Ik denk dat je soms 'beter' wordt geboren. Ik weet dat er over deze uitspraak een taboe heerst, maar ik denk dat het werkelijk zo in elkaar zit.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Misschien omdat ik toch nog een hoop mensen om me heen heb gehad die me niet tegenhielden als ik meer wilde doen, of als ik extra boeken wilden lezen, meer wilde doen dan de rest of aan wat dan ook ik mijn verschil in klasse met een vmbo'er heb te danken.
Ik vraag mezelf af hoeveel "echte" vrienden jij hebt.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:17 schreef mlg het volgende:
[..]
En dan vraag ik me af waarom het bij mij niet gelukt is. Juist, dat bepaalt je klasse
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die staat ook op mijn lijstje, maar daar ben ik nog niet met afstrepen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:27 schreef ethiraseth het volgende:
Een ander deel van mijn voornemen voor 2011 is niet meer reageren op zulke posts van mensen als mlg.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vraag mezelf af hoeveel "echte" vrienden jij hebt.Want alleen arme mensen hebben vriendenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
Nee dat staat er toch niet? Ik ben niet arm noch rijk maar heb wel vrienden.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Want alleen arme mensen hebben vrienden
Leed verbroedert.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vraag mezelf af hoeveel "echte" vrienden jij hebt.Ja hoor. Ik heb zelfs een kameraad die tot de onderklasse behoort, maar wel een uitzondering is, omdat hij mij aan zijn zijde heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
Waarom zou het dan zo zijn dat mlg geen vrienden zou hebben, alleen omdat zijn politieke ideologie niet overeenkomstig is met de jouwe zou hij niet amicaal kunnen zijn in persona?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee dat staat er toch niet? Ik ben niet arm noch rijk maar heb wel vrienden.
Ik denk dat arme mensen over het algemeen meer hechte vrienden hebben, maar ook vanwege het feit dat deze mensen ook niet zoveel hebben, en zich daarom dusdanig sociaal ontwikkelen dat ze aan hun verlangen voldoen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee hoor, de reactie van MLG op jouw post zeggen meer dan duizend posts en meningen van mij.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom zou het dan zo zijn dat mlg geen vrienden zou hebben, alleen omdat zijn politieke ideologie niet overeenkomstig is met de jouwe zou hij niet amicaal kunnen zijn in persona?
Zo zou ik ook kunnen klinken. Dat hij en ik niet redeneren zoals jij doet is alleen maar mooi voor de diversiteit. Ik vind het prima vrienden te hebben die zo denken.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor, de reactie van MLG op jouw post zeggen meer dan duizend posts en meningen van mij.
Op kleurquote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:39 schreef ethiraseth het volgende:
In de categorie eerstewereldproblemen heb ik vandaag: niet weten hoe ik mijn muziekcollectie moet ordenen.
dat heb ik een keer gedaan met boeken, en dat was en een rotklus en het werkte totaal niet.quote:
Klopt, dat is bedacht door interieurdesigners die zelf nooit een boek lezen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
dat heb ik een keer gedaan met boeken, en dat was en een rotklus en het werkte totaal niet.
Als er hier vrienden komen die denken als MLG, pfff die zijn zo het huis uit verwijderd en worden ook verzocht om geen contact meer op te nemen met mij.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zo zou ik ook kunnen klinken. Dat hij en ik niet redeneren zoals jij doet is alleen maar mooi voor de diversiteit. Ik vind het prima vrienden te hebben die zo denken.
Dat kan, ik zou jou laten eten bij mij, misschien proberen een glas wijn te drinken met je en wat inhoudelijk te discussiëren, maar uiteindelijk denk ik niet dat het op een vervolguitnodiging aankomtquote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Als er hier vrienden komen die denken als MLG, pfff die zijn zo het huis uit verwijderd en worden ook verzocht om geen contact meer op te nemen met mij.
ik ben verward...quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:17 schreef mlg het volgende:
[..]
je hebt het nog steeds over je egoisme....?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:26 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat je soms 'beter' wordt geboren. Ik weet dat er over deze uitspraak een taboe heerst, maar ik denk dat het werkelijk zo in elkaar zit.
ok... je verklaart jezelf tot van een hogere klasse ..quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik heb zelfs een kameraad die tot de onderklasse behoort, maar wel een uitzondering is, omdat hij mij aan zijn zijde heeft.
Ja veel bier en zooi. Vandaag een nieuwjaarsreceptie gehad met familie die oma elk jaar onrganiseert bij ons thuis. Zelf was ze ziek. Arm vrouwkequote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:57 schreef Tem het volgende:
Jazeker weer helemaal het ventje. Leuke jaarwisseling gehad?
Dat is inderdaad sneu maar mooie tradities. Nog goede voornemens?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja veel bier en zooi. Vandaag een nieuwjaarsreceptie gehad met familie die oma elk jaar onrganiseert bij ons thuis. Zelf was ze ziek. Arm vrouwke
Ik gedraag me eigen prima bij andere mensen en ik zal op elk vlak netjes blijven. Uitspraken die MLG voert hier op Fok! zijn bij mij in huis verboden.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat kan, ik zou jou laten eten bij mij, misschien proberen een glas wijn te drinken met je en wat inhoudelijk te discussiëren, maar uiteindelijk denk ik niet dat het op een vervolguitnodiging aankomt.
1 Niet meer op MLG reageren.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:00 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is inderdaad sneu maar mooie tradities. Nog goede voornemens?
Ha, even iets anders van maken dan, dadelijk pakken ze me nog op.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:09 schreef ethiraseth het volgende:
Ik las bij punt vier even "meer kinderen en vrouwen gaan doen".
Er zal toch gewerkt moeten worden, ander werk waar ik meteen in kan beginnen ga ik te ver in salaris achteruit en verlies ik mijn rechten om via het loopbaantraject een studie te kunnen gaan doen. Studies beginnen pas in September. Een nadeel de bouw ligt nog helemaal op zijn gat. Werk starten ze niet op midden in de winter, dan weet je zeker dat je je geld in een (bouw)put gooit.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:10 schreef Tem het volgende:
Dat zijn er nogal wat! maar goed hoor, al betwijfel ik of punt 3 nu wel zo goed is. Zijn er geen andere alternatieven?
Bij mij thuis is geen enkele uitspraak verboden. Of je nu zegt dat alle rijken [ergeziekte]lijders zijn of dat iedereen met een advies van VMBO of lager een spuitje verdient, ik geef iedereen de mogelijkheid zijn/haar meest absurde standpunten te verdedigen. En zo gold het bij mij thuis vroeger ook, laat het debat niet emotioneel worden, dat is slecht voor de inhoud.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik gedraag me eigen prima bij andere mensen en ik zal op elk vlak netjes blijven. Uitspraken die MLG voert hier op Fok! zijn bij mij in huis verboden.
Moh, als je een strikt dieet kan volgen, en tijd maakt om minimaal 3x per week te gaan sporten, is dat binnen enkele maanden te doen.quote:
Ik denk dat ik ergens bij de 10 kilo neer zou vallen en dat voor mijn lengte een gewicht onder de 70 ook wel ongezond zou worden.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Moh, als je een strikt dieet kan volgen, en tijd maakt om minimaal 3x per week te gaan sporten, is dat binnen enkele maanden te doen.
Ooh hier wel, als je dat soort uitspraken doet verlies je wat mij betreft alle recht om dat te verdedigen. Het kan inderdaad emotioneel worden, als de uitspraken puur op het op dat moment emotionele vlak worden uitgesproken mag je eerst uitblazen en weer even opnieuw beginnen.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bij mij thuis is geen enkele uitspraak verboden. Of je nu zegt dat alle rijken [ergeziekte]lijders zijn of dat iedereen met een advies van VMBO of lager een spuitje verdient, ik geef iedereen de mogelijkheid zijn/haar meest absurde standpunten te verdedigen. En zo gold het bij mij thuis vroeger ook, laat het debat niet emotioneel worden, dat is slecht voor de inhoud.
Maar een spuit is symptoombestrijding met het risico dat je dadelijk helemaal niets meer kan omdat je knie dan volledig naar de knoppen is gegaan. Is er niet een soort van revalidatie traject?quote:Op zondag 2 januari 2011 00:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Er zal toch gewerkt moeten worden, ander werk waar ik meteen in kan beginnen ga ik te ver in salaris achteruit en verlies ik mijn rechten om via het loopbaantraject een studie te kunnen gaan doen. Studies beginnen pas in September. Een nadeel de bouw ligt nog helemaal op zijn gat. Werk starten ze niet op midden in de winter, dan weet je zeker dat je je geld in een (bouw)put gooit.
Dat maakt weer het verschil tussen de liberaal en de sociaal(democraat).quote:Op zondag 2 januari 2011 00:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Ooh hier wel, als je dat soort uitspraken doet verlies je wat mij betreft alle recht om dat te verdedigen. Het kan inderdaad emotioneel worden, als de uitspraken puur op het op dat moment emotionele vlak worden uitgesproken mag je eerst uitblazen en weer even opnieuw beginnen.
Dieet kan ik wel volgen geen probleem mee. Sporten wordt iets lichamelijk lastiger tenzij schaken of dammen ook telt.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Moh, als je een strikt dieet kan volgen, en tijd maakt om minimaal 3x per week te gaan sporten, is dat binnen enkele maanden te doen.
Als je goed sport blijf je qua getalletje op gewicht of wordt je zelfs iets zwaarder doordat je spiermassa toeneemt en je vet verbrandt.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ergens bij de 10 kilo neer zou vallen en dat voor mijn lengte een gewicht onder de 70 ook wel ongezond zou worden.
Hopen dat ik het dan een jaartje of 20 vol kan houden. Een nieuwe knie krijg ik pas over een jaar of 20.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:22 schreef Tem het volgende:
[..]
Maar een spuit is symptoombestrijding met het risico dat je dadelijk helemaal niets meer kan omdat je knie dan volledig naar de knoppen is gegaan. Is er niet een soort van revalidatie traject?
Dan ben jij in dit geval de mildste.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat maakt weer het verschil tussen de liberaal en de sociaal(democraat).
Ik zou hem ook laten eten bij mij. Ik kijk minderwaardig naar mensen, maar behandel ze niet zo.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat kan, ik zou jou laten eten bij mij, misschien proberen een glas wijn te drinken met je en wat inhoudelijk te discussiëren, maar uiteindelijk denk ik niet dat het op een vervolguitnodiging aankomt.
Er is een omscholing mogelijk maar de richting die bij mij passen beginnen pas laat dit jaar. Binnenkort heb ik een afspraak met een re-integratie coach en kijken we hoe ik weer vlug kan beginnen met iets.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:22 schreef Tem het volgende:
Is er niet een soort van revalidatie traject?
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:26 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat je soms 'beter' wordt geboren. Ik weet dat er over deze uitspraak een taboe heerst, maar ik denk dat het werkelijk zo in elkaar zit.
Heb jij je dit jaar voorgenomen je nog megalomaner op te stellen dan in 2010?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik heb zelfs een kameraad die tot de onderklasse behoort, maar wel een uitzondering is, omdat hij mij aan zijn zijde heeft.
Hoezo in dit geval en mild op welke wijze?quote:Op zondag 2 januari 2011 00:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Hopen dat ik het dan een jaartje of 20 vol kan houden. Een nieuwe knie krijg ik pas over een jaar of 20.
Wel goed nieuws voor de rechtse mensen hier op fok. Een jongeman hier in de bloei van zijn leven die zijn lichaam naar de knoppen wilt werken en maar afwacht wat de toekomst brengt.![]()
[..]
Dan ben jij in dit geval de mildste.
Mensen minderwaardig bekijken en beoordelen betreur ik. Mensen kritisch bekijken en dan beoordelen juich ik toe.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoezo in dit geval en mild op welke wijze?
Is het kwalijk mensen minderwaardig te bekijken, puur vanwege levensopvatting en opvattingen, of is dit een vorm van efficiency die teleurstelling voorkomt en tijd bespaart?
Maar doe jij niet exact hetzelfde dan bij bankiers of topinkomens? Bekijk jij die niet als minderwaardig? Of drugsgebruikers, daklozen, aartsluie hangjongeren, loonslaafvolk, bekrompen huisvrouwen?quote:Op zondag 2 januari 2011 00:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen minderwaardig bekijken en beoordelen betreur ik. Mensen kritisch bekijken en dan beoordelen juich ik toe.
Dat men bij jouw elke uitspraak mag doen en deze ook mag toelichten. Niks anders dan lof voor.
Jij bekijkt mensen die anderen als minderwaardig bestempelen nu als minderwaardigquote:Op zondag 2 januari 2011 00:41 schreef Tem het volgende:
Ieder zichzelf respecterend mens en politieke partij bekijkt de mens vanuit beginsel als gelijkwaardig. Mensen als minderwaardig bestempelen is vorm van intellectuele armoede.
Helemaal niet, hiermee is de mens als persoon nog steeds niet minder dan een anderquote:Op zondag 2 januari 2011 00:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij bekijkt mensen die anderen als minderwaardig bestempelen nu als minderwaardig_!!1!1EINZ!1
Maar hij is in jouw ogen intellectueel wel arm, terwijl intellect door zoveel meer bepaalt wordt dan alleen het beoordelingsvermogen van andere individuen.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:43 schreef Tem het volgende:
[..]
Helemaal niet, hiermee is de mens als persoon nog steeds niet minder dan een ander
Of je wilt zo zijn, dat gevoel heb ik ook bij een hoop.quote:
Het is heel normaal en ook efficient om je eigen opvattingen beter te vinden dan die van een ander.. Iemand verwijten egoistisch te zijn is ook heel normaal.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:32 schreef GSbrder het volgende:
Is het kwalijk mensen minderwaardig te bekijken, puur vanwege levensopvatting en opvattingen, of is dit een vorm van efficiency die teleurstelling voorkomt en tijd bespaart?
Op het gebied van anderen beoordelen denk ik inderdaad dat er dan nog wel wat te leren of ervaren valt.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar hij is in jouw ogen intellectueel wel arm, terwijl intellect door zoveel meer bepaalt wordt dan alleen het beoordelingsvermogen van andere individuen.
Nee, voor mij zijn mensen gelijk, hun gedrag beoordeel ik maar ik zet ze niet weg als minderwaardig.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar doe jij niet exact hetzelfde dan bij bankiers of topinkomens? Bekijk jij die niet als minderwaardig? Of drugsgebruikers, daklozen, aartsluie hangjongeren, loonslaafvolk, bekrompen huisvrouwen?
Nee, dat is een mening. Ik vind mezelf meer waard dan anderen, en andere mensen behalve mezelf vind ik ook meer waard dan anderen. Je leeft in een illusie dat iedereen gelijk is, alleen al het feit dat iedereen andere salaris (waarde voor je werk; nuttigheid) heeft, is al een bewijs op zich.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:47 schreef Tem het volgende:
[..]
Op het gebied van anderen beoordelen denk ik inderdaad dat er dan nog wel wat te leren of ervaren valt.
De enige reden dat je mensen niet weg zet als minderwaardig, is vanwege het feit dat je nog nooit in een noodlottige situatie bent gekomen dat je mensen beoordelen op waarde.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, voor mij zijn mensen gelijk, hun gedrag beoordeel ik maar ik zet ze niet weg als minderwaardig.
Er is ook niks verkeerd aan bepaald gedrag en meningen af te wijzen en dat te omschrijven met "minder" .quote:Op zondag 2 januari 2011 00:49 schreef GSbrder het volgende:
Definitiekwestie. Ik vind mensen niet minder 'mens' omdat ze bepaalt gedrag vertonen, ik vind ze wel 'minder' als in niet zo geslaagd als 'betere' mensen die stabieler of intelligenter zijn.
In het begin mocht ik je niet zo, maar nu kom je over als mijn droom vrouw.quote:
Ik zeg nergens dat mensen gelijk zijn maar dat ieder mens gelijkwaardig is. Jij zet mensen weg op basis van vermogen en opbrengst en daar zijn we inderdaad niet gelijk in. Alleen is een mens zijn waarde niet af te lezen aan zijn loonstrook of bankrekening dus zijn we in de basis allemaal gelijkwaardig.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:51 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, dat is een mening. Ik vind mezelf meer waard dan anderen, en andere mensen behalve mezelf vind ik ook meer waard dan anderen. Je leeft in een illusie dat iedereen gelijk is, alleen al het feit dat iedereen andere salaris (waarde voor je werk; nuttigheid) heeft, is al een bewijs op zich.
Alleen het communisme stelt mensen gelijk aan elkaar, en in een land als Nederland worden de waardeverschillen ook steeds kleiner, maar gelijkheid is er nog lang niet.
Het klassiek-liberalisme gaat uit van gelijkwaardig. Maar gelukkig kunnen persoonlijke opvattingen anders zijn dan de politiek-economische beweging die ik aanhang. Ik wil ook vrijheid van godsdienst garanderen in een politiek systeem, maar dat maakt nog niet dat mijn intieme relaties door een eigen bril bekeken worden en ik bepaalde opvattingen weliswaar mogelijk wil maken, maar daar zelf niet mee geassocieerd wil worden.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is ook niks verkeerd aan bepaald gedrag en meningen af te wijzen en dat te omschrijven met "minder" .
Maar als je het zo vaagjes stelt dan is dat net weer anders omschreven dan mensen zélf op zich minachten, als minderwaardig beschouwen..
Mensen zijn in principe gelijk, dan wel gelijkwaardig.. met gelijke rechten ..
Een uitgangspunt van klassiek liberalisme die veel liberalen naderhand vervormd hebben of verwerpen.
Goed punt.quote:Op zondag 2 januari 2011 01:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat mensen gelijk zijn maar dat ieder mens gelijkwaardig is. Jij zet mensen weg op basis van vermogen en opbrengst en daar zijn we inderdaad niet gelijk in. Alleen is een mens zijn waarde niet af te lezen aan zijn loonstrook of bankrekening dus zijn we in de basis allemaal gelijkwaardig.
quote:Op zondag 2 januari 2011 01:09 schreef ethiraseth het volgende:
Ik ben het meest gelijkwaardigst van allemaal.
Hoe zit dat met je pm dan?quote:Op zondag 2 januari 2011 01:01 schreef ethiraseth het volgende:
Goede voornemens zijn nog best lastig om je aan te houden.
welke pm?quote:
Ik heb een typfout gemaakt, wanneer ik zei dat ik mezelf meer waard vind dan anderen. Ik bedoel dat ik niet 'iedereen' als gelijk'waardig' zie. Ik zou het voor sommige mensen geen enkel probleem vinden, als bepaalde rechten worden ingenomen, en dan heb ik het over simpele rechten als stemrecht, maar in sommige gevallen ook het bestaansrecht, zoals ze in Amerika dus de doodstraf hebben. Je zegt nu dat ik de totale waarde aflees aan de loonstrook, maar dat was slechts de factor nuttigheid, maar het gaat voornamelijk om iemand zijn 'gedrag' in de maatschappij.quote:Op zondag 2 januari 2011 01:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat mensen gelijk zijn maar dat ieder mens gelijkwaardig is. Jij zet mensen weg op basis van vermogen en opbrengst en daar zijn we inderdaad niet gelijk in. Alleen is een mens zijn waarde niet af te lezen aan zijn loonstrook of bankrekening dus zijn we in de basis allemaal gelijkwaardig.
quote:
Moet ik de inhoud van je PM hier posten?quote:Op zondag 2 januari 2011 01:17 schreef ethiraseth het volgende:
Een kinderhand is duidelijk weer snel gevuld.
Typisch links gedrag, ambities bijstellen en draaien zodra het op eigen gedragingen aankomtquote:Op zondag 2 januari 2011 01:14 schreef ethiraseth het volgende:
Een gewone vraag kan wel beantwoord worden, alleen niet op dingen die in een ander topic in POL hoort. Beetje beleefd blijven mag wel.
Kennelijk vind je mij boven die 'goede voornemens' van jou gaan.quote:Op zondag 2 januari 2011 01:20 schreef ethiraseth het volgende:
Die arme mlg is zo geobsedeerd met me dat hij al begint te ijlen over niet-bestaande pm's.
Dat is heel wat anders inderdaad dan je vorige post.quote:Op zondag 2 januari 2011 01:15 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb een typfout gemaakt, wanneer ik zei dat ik mezelf meer waard vind dan anderen. Ik bedoel dat ik niet 'iedereen' als gelijk'waardig' zie. Ik zou het voor sommige mensen geen enkel probleem vinden, als bepaalde rechten worden ingenomen, en dan heb ik het over simpele rechten als stemrecht, maar in sommige gevallen ook het bestaansrecht, zoals ze in Amerika dus de doodstraf hebben. Je zegt nu dat ik de totale waarde aflees aan de loonstrook, maar dat was slechts de factor nuttigheid, maar het gaat voornamelijk om iemand zijn 'gedrag' in de maatschappij.
Dat is het hele mooie, jezelf als waardevoller mens zien is vrij natuurlijk omdat het de tegenhanger is van je minderwaardig voelen. Het is een vorm van zelfvertrouwen en zelfovertuiging dat wat jij doet het goede is, of dit nu economisch, intellectueel of emotioneel is, je acht jezelf een goed mens en beter dan mensen die dergelijk gedrag niet vertonen. De doodstraf ben ik ook tegen, omdat de overheid niet het middel moet hebben inwoners te vermoorden en moord in veel gevallen geen straf is. Dit geheel anders dan de publieke opinie bij Robert M., maar de gemiddelde stemmer kijkt niet verder dan een stel misbruikte koters en is bereidt in ruil voor schijnzekerheid al zijn/haar vrijheden op te geven.quote:Op zondag 2 januari 2011 01:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders inderdaad dan je vorige post.
Dan blijft het nog lastig om te bepalen welk 'gedrag' wenselijk is. Kijk met moordenaars, verkrachters en anders gespuis kan je het nog wel eens worden misschien (al ben ik principieel tegen de doodstraf aangezien ik van mening ben dat je als mens nooit het recht hebt om een ander mens te vermoorden maar dit een een lastig vraagstuk). Maar hoe stel je het nut van mensen dan vast en is het verplicht een bepaald nut te hebben. Wat maakt jou een waardevoller mens en hoe en wie stelt die richtlijnen vast?
stom gelulquote:Op zondag 2 januari 2011 01:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Typisch links gedrag, ambities bijstellen en draaien zodra het op eigen gedragingen aankomt
Wat mensen van zichzelf verwachten, verwachten zij ook van anderen. Dat is volgens mij de meetlat waar iedereen naast wordt gelegd.quote:Op zondag 2 januari 2011 01:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is het hele mooie, jezelf als waardevoller mens zien is vrij natuurlijk omdat het de tegenhanger is van je minderwaardig voelen. Het is een vorm van zelfvertrouwen en zelfovertuiging dat wat jij doet het goede is, of dit nu economisch, intellectueel of emotioneel is, je acht jezelf een goed mens en beter dan mensen die dergelijk gedrag niet vertonen. De doodstraf ben ik ook tegen, omdat de overheid niet het middel moet hebben inwoners te vermoorden en moord in veel gevallen geen straf is. Dit geheel anders dan de publieke opinie bij Robert M., maar de gemiddelde stemmer kijkt niet verder dan een stel misbruikte koters en is bereidt in ruil voor schijnzekerheid al zijn/haar vrijheden op te geven.
Meestal wordt er meer van anderen verwacht dan van zichzelf.quote:Op zondag 2 januari 2011 01:43 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wat mensen van zichzelf verwachten, verwachten zij ook van anderen. Dat is volgens mij de meetlat waar iedereen naast wordt gelegd.
Of ze kunnen zelf niet voldoen aan hun eigen initiële verwachtingen.quote:Op zondag 2 januari 2011 01:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Meestal wordt er meer van anderen verwacht dan van zichzelf.
Dat is voor mij het verschil. Ik voel mij niet waardevoller dan een ander wanneer ik denk goed te leven. Het goede voor mij is misschien niet het goede voor een ander en maakt mij niet beter dan die ander. Wanneer je continue jezelf zaken afvraagt en jezelf kritisch blijft beoordelen kan dit je weer tot nieuwe inzichten brengen waarbij je ingenomen overtuiging kan veranderen. Daarom spreekt bescheidenheid mij ook meer aan.quote:Op zondag 2 januari 2011 01:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is het hele mooie, jezelf als waardevoller mens zien is vrij natuurlijk omdat het de tegenhanger is van je minderwaardig voelen. Het is een vorm van zelfvertrouwen en zelfovertuiging dat wat jij doet het goede is, of dit nu economisch, intellectueel of emotioneel is, je acht jezelf een goed mens en beter dan mensen die dergelijk gedrag niet vertonen. De doodstraf ben ik ook tegen, omdat de overheid niet het middel moet hebben inwoners te vermoorden en moord in veel gevallen geen straf is. Dit geheel anders dan de publieke opinie bij Robert M., maar de gemiddelde stemmer kijkt niet verder dan een stel misbruikte koters en is bereidt in ruil voor schijnzekerheid al zijn/haar vrijheden op te geven.
Je geeft het zelf al aan, want het wordt maatschappelijk bepaald, zoals jij de moordenaar en verkrachter als voorbeeld neemt. Je ziet ook wel dat als de ene crimineel de andere crimineel afmaakt, dat het niet zo'n hot item is als een onschuldig meisje als milly boele.quote:Op zondag 2 januari 2011 01:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders inderdaad dan je vorige post.
Dan blijft het nog lastig om te bepalen welk 'gedrag' wenselijk is. Kijk met moordenaars, verkrachters en anders gespuis kan je het nog wel eens worden misschien (al ben ik principieel tegen de doodstraf aangezien ik van mening ben dat je als mens nooit het recht hebt om een ander mens te vermoorden maar dit is een een lastig vraagstuk). Maar hoe stel je het nut van mensen dan vast en is het verplicht een bepaald nut te hebben. Wat maakt jou een waardevoller mens en hoe en wie stelt die richtlijnen vast?
Dit is de SC, daar reageer ik soms zo generaliserend en de "quote:Op zondag 2 januari 2011 01:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
stom gelul
typisch gedrag van bepaalde rechtse types te generaliseren, te fantaseren en de politieke andersdenkenden ic "links" zo te demoniseren ...
dit soort domme zwartwitdenken over links en rechts is helaas heel gewoon op Fok voor bepaalde types... ik had gehoopt dat jij niet zo was...
Doe ze de groeten van me. Trusten.quote:Op zondag 2 januari 2011 02:03 schreef Tem het volgende:
Welterusten. Ik duik er ook in anders krijg ik gezeik met mijn meisje.
quote:The empty middle
THE discussion about Haley Barbour has sent me off on a tangent of thought that I've tangled with before, never really to my satisfaction. There seems to be a certain temperamental difference between conservatives and Republicans on the one hand and liberals and the Democrats on the other. In broad strokes, Republicans, especially of the tea-party stripe, are typically proud, at least unapologetic, and sometimes belligerent about their beliefs. Democrats, in contrast, seem to adopt the defensive position by default. For example, in Josh Marshall's previous post about Mr Barbour, he describes the silliness of a Barbour campaign by giving the analogy that no Democratic operative would ever think seriously about running Barney Frank for president. That's true, with regard to Mr Frank; the party would think Mr Frank is way too liberal to be a contender. But no Republicans are complaining that Mr Barbour is too conservative, and I agree with my colleague in Atlanta that he may indeed run.
Why are Democrats more anemic? One thought comes from the liberal journalist Thomas Frank. Writing in Harper's, Mr Frank argues that while Republicans respond to their base, Democrats have a misbegotten faith in a "Magic Middle" of centrist ideas that are tolerable, at least, to most Americans:
Democrats, for their part, tend to do the opposite, dreaming of bipartisanship and states neither red nor blue and of some reasonably-arrived-at consensus future in which the culture wars cease and everyone plays nicely forevermore under the smiling, benificent sun of free trade and the knowledge industries.
I'm not sure whether Mr Frank intends this as an the ideological explanation: Democrats see an intrinsic value in bipartisanship and are therefore disposed to its promotion, even if it requires some concessions from the liberal side. If so, I'm not sure I entirely believe it. It's rare to hear someone extol bipartisanship for its own sake. Rather, people take up bipartisanship for strategic ends. Give a little, get a little. Let's call that the game-theoretic explanation. In which case, Democrats will be frustrated because they feel like they're cooperating while the Republicans defect over and over. What would happen if Democrats were more explicit about the gameif they set aside the normative rhetoric about bipartisanship and made it clear that their cooperation is contingent on cooperation from the Republicans?
A couple of other theories: Democrats are constrained by their insecurities, a holdover from being made fun of by George W Bush and Fox News. Democrats are undermined by deeper, historical anxieties; with the Republicans having co-opted the rhetoric of being the "real America", Democrats feel that they have to explain themselves before they can proceed. Or, there's something cultural going on: there are temperamental traits that draw a person to the Democratic or Republican parties, and those same traits, aggregated, are manifested by the parties themselves. Commenters, what do you think? Or am I overstating the entire premise?
Dat hebben de aanhangers daarvan al bijgesteld naar 2014quote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:24 schreef zakjapannertje het volgende:
de beste wensen nog
het belooft echt een ' feel good'-jaar te worden, immers 2012 schijnt het algemene stopjaar te zijn
quote:
Eigenlijk praat hij ex-minister ter horst na, maar dan met wat andere woorden !quote:
Je komt meer over als iemand die veel gepest is.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:17 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar goed dat ze een EX-minister is dan. Als iemand zo praat dienen ze die gelijk uit elke publieke functie te zetten. Ook voor nu zittende politici.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:28 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Eigenlijk praat hij ex-minister ter horst na, maar dan met wat andere woorden !
Ik moest er gisteren ook direct aan denken om eerlijk te zijn.quote:
Dat zou je verbale kwaliteiten anders niet ten goede komenquote:Op zondag 2 januari 2011 14:02 schreef Monidique het volgende:
Ik ben zo intelligent, zo geweldig, zo superieur. Ik zou een standbeeld moeten zijn.
Nu pas naar bed, gast, jij moet een wilde nacht hebben gehad!quote:
Ik ben een stuk knapper, en praat niet zo belachelijk, maar hij heeft wel gelijk.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:00 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik moest er gisteren ook direct aan denken om eerlijk te zijn.
Je hebt wel gevoel voor humor dat moet ik je nagevenquote:Op zondag 2 januari 2011 14:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik ben een stuk knapper, en praat niet zo belachelijk, maar hij heeft wel gelijk.
Dat is dan in ieder geval een verschil met de man uit het filmpje.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Je hebt wel gevoel voor humor dat moet ik je nageven
Daar moest ik ook heel hard om lachen. Ook al meent die gast het serieus blijft het zo absurd fout dat het weer humor is.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:39 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dat is dan in ieder geval een verschil met de man uit het filmpje.
Ik heb er ook hard om gelachen, maar het blijft natuurlijk een trieste man. Ik zou die man nog wel eens terug willen zien op TV, ik hoop dat hij ooit nog eens een interview geeft.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar moest ik ook heel hard om lachen. Ook al meent die gast het serieus blijft het zo absurd fout dat het weer humor is.
Die verschrikkelijke Rutger is hem nog eens gaan opzoeken. Die man is flink verstrooid waardoor het wel weer zielig werd.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:08 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ik heb er ook hard om gelachen, maar het blijft natuurlijk een trieste man. Ik zou die man nog wel eens terug willen zien op TV, ik hoop dat hij ooit nog eens een interview geeft.
Ow, bedankt.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Die verschrikkelijke Rutger is hem nog eens gaan opzoeken. Die man is flink verstrooid waardoor het wel weer zielig werd.
http://www.geenstijl.tv/2(...)_adellijke_baby.html
Dat is geen humor, MLG zou graag zijn kop laten verbouwen om een "status" te krijgen.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Je hebt wel gevoel voor humor dat moet ik je nageven
Status met grote muil, dikke lip?quote:Op zondag 2 januari 2011 15:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is geen humor, MLG zou graag zijn kop laten verbouwen om een "status" te krijgen.
Ach ach ach.. Wat een beschuldigingen weer. Denk je werkelijk dat mlg er genoegen in schept te beschimpen en teleurgesteld te raken in de zwakke medemens? Net zo min als jij en ik.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee niet zo, hij zou zijn ziel nog verkopen om mensen in de grond te mogen trappen.
Ik denk eerlijk gezegd dat mlg zich aftrekt bij de gedachte dat hij 'beter' is dan anderen.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach ach ach.. Wat een beschuldigingen weer. Denk je werkelijk dat mlg er genoegen in schept te beschimpen en teleurgesteld te raken in de zwakke medemens? Net zo min als jij en ik.
Euuhhh even denken.... Ja.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach ach ach.. Wat een beschuldigingen weer. Denk je werkelijk dat mlg er genoegen in schept te beschimpen en teleurgesteld te raken in de zwakke medemens? Net zo min als jij en ik.
Dat is zijn groot rechtquote:Op zondag 2 januari 2011 16:10 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk dat mlg het worst zal wezen wat Koos en betyar vinden van 'm.
Ach, dat is geheel wederzijds.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:10 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk dat mlg het worst zal wezen wat Koos en betyar vinden van 'm.
quote:Een paleis van 1 miljard dollar
Het goede nieuws is dat er in Rusland steeds meer klokkenluiders opstaan, die niet bang zijn voor de persoonlijke gevolgen van hun onthullingen. Openbaarde onlangs de advocaat Aleksej Navalny een door het Kremlin genegeerd rapport van de Federale Rekenkamer waarin stond dat de directeur van pijpleidingbouwer Transneft vier miljard dollar achterover had gedrukt en als beloning daarvoor door premier Poetin tot hoofd was benoemd van Olimpstroj, de staatsonderneming die de faciliteiten voor de Winterspelen van 2014 in Sotsji bouwt, nu is er ook zakenman Sergej Kolesjnikov. Hij onthulde dat premier Poetin voor zichzelf aan de Zwarte Zee een paleis bouwt ter waarde van een miljard dollar, met ondermeer een fitness spa, een romantisch theehuisje, een amfitheater en een landingsplaats voor drie helikopters. De krant Vjedomosti berichtte er vandaag over.
Volgens Kolejsnikov wordt het paleis gebouwd met geld van Russische zakenmannen, die dat verkregen via corruptie, diefstal en omkoping. Dat geld zou in een geheim fonds zijn gestort ten behoeve van de paleisbouw. Kolesjnikov werkte zelf tot 2009 voor een van de bedrijven die Poetins geld investeerden. De Russische premier heeft de afgelopen tien jaar volgens Wikileaks en bronnen in Rusland een privévermogen vergaard van 60 miljard dollar.
Kolesjnikov heeft nu een open brief aan de door hem bewonderde president Medvedev geschreven, die hij heeft afgeleverd bij de Russische VN-missie in New York. Hij schrijft daarin onder meer dat de corruptie, die jaarlijks zon 300 miljard dollar bedraagt, Rusland verlamt. In zijn brief roept hij Medvedev op om ,,aan de hele natie te laten zien dat iedereen gelijk is voor de wet, zelfs premiers.
quote:Op zondag 2 januari 2011 16:14 schreef GSbrder het volgende:
Laten we het wat gezelliger maken
[ afbeelding ]
Als ik in de buurt zou wonen had ik je een biertje gegevenquote:Op zondag 2 januari 2011 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, heb zin in de kroeg. Vanavond maar effe het weekend afsluiten aan de bar.
Ah, een mooi gebaarquote:Op zondag 2 januari 2011 16:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als ik in de buurt zou wonen had ik je een biertje gegeven
Haha, ben ik met je eens, hoewel ik behoorlijk genoten heb van overdadig eten bij m'n ouders thuisquote:Op zondag 2 januari 2011 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, een mooi gebaarKan ook wel cadeautje gebruiken, het waren weer dure dagen
Nog iets bijzonders naar binnen gewerkt?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Haha, ben ik met je eens, hoewel ik behoorlijk genoten heb van overdadig eten bij m'n ouders thuis.
Je verdient niet slecht, dus moet je geen HUILIE HUILIE doen.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, een mooi gebaarKan ook wel cadeautje gebruiken, het waren weer dure dagen
Mwah, pretentieus Frans spul.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nog iets bijzonders naar binnen gewerkt?
Ja, maar door rechts wordt het leven duurderquote:Op zondag 2 januari 2011 16:31 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Je verdient niet slecht, dus moet je geen HUILIE HUILIE doen.![]()
Klinkt erg pretentieus, zoals je zelf al zegtquote:Op zondag 2 januari 2011 16:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, pretentieus Frans spul.
Ris de Veau en Noisettes de chevreuil.
Klinkt mooi hè?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |