zolang goud nog niet kunstmatig gemaakt kan worden voor weinig, blijft goud redelijk stabiel met tussentijdse grote fluctuaties.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:23 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Maar hoe erg is goud nou 'in vogue'? Ik kom vooral veel mensen tegen die denken dat het van belang is of je dingen kan eten en daarom papier verzamelen.
En hoe hard bewijst de geschiedenis dat goud in de uitverkoop komt? De slechte hypotheken van vandaag kan je over honder jaar niet meer kopen, een gulden van een paar jaar terug idem, terwijl ik nog steeds goud kan kopen dat misschien wel 6000 jaar oud is.
Nee, schulden genoteerd in een buitenlandse munt. Een ander verhaal is Zimbabwe dat in feite een dictatuur is en geen verantwoording hoeft af te leggen aan zijn volk. Daar is dus een obeperkte speelruimte ten gunste van de machthebbende en ten koste van de gewone bevolking.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:30 schreef GoudIsEcht het volgende:
Toch blijft de vraag open waarom 'autoriteiten' maar bleven bijdrukken in Rusland, Duitsland, Argentinie of Zimbabwe ten tijde van de hyperinflaties. Hadden die landen dan een onbeperkte 'speelruimte'?
Je haalt vaak graag Azie aanquote:Op woensdag 13 juli 2011 12:23 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Maar hoe erg is goud nou 'in vogue'? Ik kom vooral veel mensen tegen die denken dat het van belang is of je dingen kan eten en daarom papier verzamelen.
En hoe hard bewijst de geschiedenis dat goud in de uitverkoop komt? De slechte hypotheken van vandaag kan je over honder jaar niet meer kopen, een gulden van een paar jaar terug idem, terwijl ik nog steeds goud kan kopen dat misschien wel 6000 jaar oud is.
Dat is in de jaren 30 gebeurt, dat zegt niet dat het nu gebeurt. Zeker niet met Ben aan het roer.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:20 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
We defaulten pas als de fiscale en monetaire speelruimte opgebruikt zijn, autoriteiten proberen dat te voorkomen tot ze niet meer kunnen. Juist dat is ook een van de belangrijkste drijfveren van het commodity-complex.
[..]
Een default werkt per saldo deflatoir. De economie krimpt, maar de geldhoeveelheid krimpt vele malen harder. de multiplier gaat dan in reverse. Het gebeuren versterkt daarnaast de drang om schulden af te bouwen in de private sector/overheid en de omloopsnelheid van het geld schiet omlaag.
Je redenatie klopt niet en komt alleen uit als autoriteiten kiezen voor het inflatoire pad. In Europa is dat echter niet mogelijk, maar ook in andere grote economien is dat onwaarschijnlijk.
In Vietnam kan je dure dingen zoals huizen, auto's en vroeger zelfs tv's alleen met goud kopen. Ook wordt er alleen gespaard in goud. Er is nooit vertrouwen geweest in overheidsgeld en daar heeft het volk de goudstandaard nooit los gelaten. De dong is daar bijna niks waard en wordt alleen gebruikt voor aller daagse boodschappen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je haalt vaak graag Azie aan
Nou, daar zijn advertenties over goud in de meerderheid (met telkens de stelling "goud kan niet in waarde dalen. Nooit"), praat elke rickshaw driver over goud, wordt het huis verhypotheceerd om goud te kopen, wordt goud met een korting aangeboden (als je het tenminste weer terugleent aan de bank-he, waar kennen we dat van?
-
Ik zou een stuk grond kopen. Is 4 miljard jaar oudOfwel: dat lijkt me nauwelijks een criterium op zichzelf.
Kijk maar wat er bij vorige crisis gebeurde: een vlucht naar goud, enorme stijgingen en daarna uitverkoop, en decenia van nihil rendement. Had je tijdens de vorige crisis eind jaren '70 goud gekocht, was je nu nog niet quite gedraaid.
Ofwel: elke commodity of papieren optie is geld aan te verdienen. Als je timing maar goed is. Aan alles is geld te verliezen. Als je timing maar kut is.
Ik wordt tot nu toe niet armer van mijn goudbezit, maar tegen een jacht van goud ga ik er toch niet op vooruit, ongeacht de goudprijs.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:03 schreef bascross het volgende:
Over goud gesproken:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)maakt-van-goud.dhtml
Misschien iets voor GoudIsEcht?
Het bleek later helaas ook dat het fake is. Geen boot van 3 miljard bedekt met goud.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:09 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik wordt tot nu toe niet armer van mijn goudbezit, maar tegen een jacht van goud ga ik er toch niet op vooruit, ongeacht de goudprijs.
En jacht van hout dat lijkt me nog wel wat op ten duur...
En nog geen drie weken later heeft mijn favoriete geelglanzende grondstofje de 37.000 doorbroken. Jolijt! Op naar de 40.000...quote:Op woensdag 13 juli 2011 06:13 schreef dvr het volgende:
En we hebben weer een nieuw all-time record: Gisteren ging goud de 36.000 euro per kilo voorbij!
Ik heb ook wat gekocht klein jaar geleden maar denk erom ze te verkopen en er weer aandelen voor te kopen langzaam aan, ik heb nu 30% rendementquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:45 schreef computerprobleem het volgende:
Wat zijn jullie voorspellingen wat goud/dollar betreft? Zelf ben ik pas 18, maar heb momenteel veel interesse in dit onderwerp. Ik heb een tijd geleden voor zo'n 6300 dollar (spaargeld) goud gekocht (munten voor $330,- per stuk, ca. 19 stuks) en te horen gekregen dat ze nu zo'n $370,- per stuk zijn.
Is het verstandig om nog meer te kopen? DUS: verwachten jullie dat goud nóg meer zal stijgen of heeft het nu wel zijn toppunt bereikt?
Ik heb ze nog geen maand geleden gekocht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb ook wat gekocht klein jaar geleden maar denk erom ze te verkopen en er weer aandelen voor te kopen langzaam aan, ik heb nu 30% rendement
Ik denk goud op USD 10.000 per ounce / EUR 150.000 per kilo binnen vijf jaar.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:45 schreef computerprobleem het volgende:
Wat zijn jullie voorspellingen wat goud/dollar betreft? Zelf ben ik pas 18, maar heb momenteel veel interesse in dit onderwerp. Ik heb een tijd geleden voor zo'n 6300 dollar (spaargeld) goud gekocht (munten voor $330,- per stuk, ca. 19 stuks) en te horen gekregen dat ze nu zo'n $370,- per stuk zijn.
Is het verstandig om nog meer te kopen? DUS: verwachten jullie dat goud nóg meer zal stijgen of heeft het nu wel zijn toppunt bereikt?
Shit, ik koop niet meer, veels te duur. Had ik maar wat meer gekocht vroegerquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:01 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik heb ze nog geen maand geleden verkocht.
Twee jaar terug riepen mensen ook al over te duur.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:07 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Shit, ik koop niet meer, veels te duur. Had ik maar wat meer gekocht vroeger
Hoeveel pleurie heb jij aan goudbezit?quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:09 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik wordt tot nu toe niet armer van mijn goudbezit, maar tegen een jacht van goud ga ik er toch niet op vooruit, ongeacht de goudprijs.
En jacht van hout dat lijkt me nog wel wat op ten duur...
Zou ook aardig zwaar worden en puur goud is sowieso veel te zacht om te gebruiken voor dat soort doeleiden. Wel een mooie bootquote:Op woensdag 27 juli 2011 14:43 schreef bascross het volgende:
[..]
Het bleek later helaas ook dat het fake is. Geen boot van 3 miljard bedekt met goud.
Sorry, dat was een typfout. Het moest gekocht zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:07 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Shit, ik koop niet meer, veels te duur. Had ik maar wat meer gekocht vroeger
..En drie dagen later doorbraken we de 38.000!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 17:52 schreef dvr het volgende:
En nog geen drie weken later heeft mijn favoriete geelglanzende grondstofje de 37.000 doorbroken. Jolijt! Op naar de 40.000...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |