abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90668054
Vorig deel: De kunst van het loslaten van je ex #137

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zon fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan
Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen
Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!
Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren
In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_90668079
Zo die was ook weer snel vol!

Het is alleen alweer deeltje 139 ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_90668094
zo snel een slotje :(

Nee, ik ben niet hard, ik ben beetje eitje ;(
hey sexy, ooohhh you already know!
pi_90668099
Ja het gaat keihard.
om het topic mooi mee te openen:

grrrr!
pi_90668106
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:52 schreef backgammon het volgende:
Voelde jij je niet schuldig tegenover haar man?
Ik zou dat niet kunnen aangezien ik er zelf kapot van zou gaan als het bij mij gebeurt.
Ik geloof ook een beetje in Karma dus vandaar
Wat ik ga schrijven is geen excuus... maar neen, ik voelde mij niet schuldig tov. haar man. Ik was ook niet diegene die de eerste (2e en 3e) stap gezet heeft in dat overspel.
Uiteindelijk heb ik geen relatie met haar man, snap je ?

Tja, karma... geloof ik niet echt in, want op relatievlak slaat het naar mijn gevoel nogal ver door naar de negatieve zijde voor mij.
pi_90668124
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:01 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo die was ook weer snel vol!

Het is alleen alweer deeltje 139 ;)
Oh kut. :')
Hoe de fiets moet ik dat wijzigen joh.
pi_90668150
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:02 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Volgens mij kan alleen een Mod'je dat :)
pi_90668183
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:02 schreef Octagon het volgende:

[..]

Wat ik ga schrijven is geen excuus... maar neen, ik voelde mij niet schuldig tov. haar man. Ik was ook niet diegene die de eerste (2e en 3e) stap gezet heeft in dat overspel.
Uiteindelijk heb ik geen relatie met haar man, snap je ?

Tja, karma... geloof ik niet echt in, want op relatievlak slaat het naar mijn gevoel nogal ver door naar de negatieve zijde voor mij.
Ja daar heb je ook gelijk in, ikzelf ben toch een persoon die nee zou zeggen maar goed, misschien kwam ze wel heel erg sterk over, dan zou ik ook gewoon doen wat goed voelt :)
quote:

[..]

Niet, je hebt het verpest!
pi_90668200
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:04 schreef backgammon het volgende:

[..]

Ja daar heb je ook gelijk in, ikzelf ben toch een persoon die nee zou zeggen maar goed, misschien kwam ze wel heel erg sterk over, dan zou ik ook gewoon doen wat goed voelt :)

[..]

Niet, je hebt het verpest!
Hier ook al. :'( Elke..relatie.. en nu ook op ;( fok..
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:05:33 #10
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_90668217
quote:

[..]

Nou dat vraag je aan mij, of je hebt het geluk dat ik hier toevallig ook lees en het even aanpas.

Een TR of een PM doet wonderen ;)
pi_90668226
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:05 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Hier ook al. :'( Elke..relatie.. en nu ook op ;( fok..
Smiley vergeten op het einde ! ;)
pi_90668253
Zie je JFM, het is allemaal goed gekomen!
pi_90668264
Ik heb zin om ergens wat te gaan drinken of doen man, terrasje pakken.. what the hell.

edit: kennelijk heb ik weer zin gekregen om wat te gaan doen :D
pi_90668307
Oh
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:05 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nou dat vraag je aan mij, of je hebt het geluk dat ik hier toevallig ook lees en het even aanpas.

Een TR of een PM doet wonderen ;)
:*

backgammon: ik ook! ik moet de hele tijd lachen hier in mezelf. :) ik wil wat leuks doen n_n
pi_90668355
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:04 schreef backgammon het volgende:

[..]

Had ik op het moment dat de getrouwde vrouw zei "Octagon, ik wil je al 10 jaar kussen" in een goede relatie gezeten... dan had ik het ook niet verder overwogen. Maar ik zat niet in een goede relatie, en nog eens 6 maand later hebben we gekust.
En dan gaat de bal aan het rollen - geen van ons beiden kon/wou het een halt toeroepen (haar man 'verwaarloosde' haar ook wel een beetje)... en voor je het weet, ben je 2 jaar later ! (en voelt het niet meer goed omdat er meer is dan enkel lust)

Voor de rest beschouw ik mezelf als hondstrouw hoor. Duaal hé ?! :{
pi_90668479
Hey allemaal,

nog ff wat aanvullinkjes:

Ik zou nooit wat met een getrouwde vrouw, of een vrouw in wat van een relatie dan ook, willen beginnen. Wat dat betreft vind ik dat een soort van schijnheiligheid. Je zou het zelf ook niet willen als jou dat zou gebeuren en als je zelf 'de derde' bent is het ineens niet jouw verantwoordelijkheid? Natuurlijk wel, je neemt dan toch ook zelf die beslissing om ermee door te gaan?

Qua goede voornemens allemaal prima. Alleen wil ik niet doorslaan in het "IK"-tijdperk. Een relatie maak je nog altijd samen. Zodra "IK" teveel op de voorgrond staat ben je al bezig een relatie naar de knoppen te helpen omdat je het evenwicht dan aantast.

Wat "IK" gewoon hoop is een vrouw treffen die snapt dat een relatie iets is waar je samen aan zult moeten werken en aan zult moeten blijven werken.....dat op zich doe ik graag.... ;)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_90668558
Voor de gebroken hartjes alvast een gelukkig nieuw jaar en dat 2011 even wat positiever is voor jullie *;
pi_90668571
Maar WW: als de Ik niet goed zit dan komt er geen Wij.
pi_90668589
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:15 schreef formerjellybean het volgende:
Voor de gebroken hartjes alvast een gelukkig nieuw jaar en dat 2011 even wat positiever is voor jullie *;
:*
pi_90668608
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:13 schreef Wanderingwhy het volgende:
Ik zou nooit wat met een getrouwde vrouw, of een vrouw in wat van een relatie dan ook, willen beginnen. Wat dat betreft vind ik dat een soort van schijnheiligheid. Je zou het zelf ook niet willen als jou dat zou gebeuren en als je zelf 'de derde' bent is het ineens niet jouw verantwoordelijkheid? Natuurlijk wel, je neemt dan toch ook zelf die beslissing om ermee door te gaan?
Niet dat ik me aan jou moet verantwoorden ;) , maar de vraag was : "Voelde je je niet schuldig tov. haar man ?". Toch wel iets anders als "verantwoordelijkheid"... ik deed dat niet vrijblijvend hoor - was die vrouw thuis weggegaan, dan had ik mijn verantwoordelijkheid zeker en vast genomen tegenover haar en haar 2 kinderen.

Schuldig voelde ik me tov. mijn toenmalige vriendin - heb het dan ook quasi onmiddellijk opgebiecht.
pi_90668617
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:15 schreef formerjellybean het volgende:
Jij ook alvast een heel gelukkig nieuwjaar! Iedereen trouwens, wilde het alleen vanavond pas posten ;)
pi_90668641
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Maar WW: als de Ik niet goed zit dan komt er geen Wij.
Dat is een mooie aanvulling (daar ging ik wel een beetje vanuit :) ).
Strek je eens uit !
pi_90668764
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:17 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Dat is een mooie aanvulling (daar ging ik wel een beetje vanuit :) ).
ahuh! :) Eerst van jezelf houden,dan pas van een ander. (Alsof de 1e al niet een enorme opgave is voor velen,laat staan de tweede) :{
pi_90668850
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:16 schreef Octagon het volgende:

[..]

Niet dat ik me aan jou moet verantwoorden ;) , maar de vraag was : "Voelde je je niet schuldig tov. haar man ?". Toch wel iets anders als "verantwoordelijkheid"... ik deed dat niet vrijblijvend hoor - was die vrouw thuis weggegaan, dan had ik mijn verantwoordelijkheid zeker en vast genomen tegenover haar en haar 2 kinderen.

Schuldig voelde ik me tov. mijn toenmalige vriendin - heb het dan ook quasi onmiddellijk opgebiecht.
Uiteindelijk heb je je alleen bij jezelf te verantwoorden. Laat ik het dan zo zeggen dat ik op dat punt voor mezelf de lat hoog leg. "Wat u niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet".

Even duidelijk: Ik heb het zelf aan de hand gehad dat ik een liefdesverklaring kreeg van een getrouwde vrouw. Een lang verhaal kort gemaakt heb ik enkele malen met haar gepraat, ook hier de blabla over "mijn man is er niet voor me" e.d., maar was zij er dan wel voor hem? Ik heb mijn visie gegeven en die was of om ervoor te knokken en te kijken of het goed kwam, of uit elkaar te gaan en dan schoon schip te maken. Vreemdgaan lost niets op maar verergerd de zaak.

I know, mijn visie, mijn kijk op de dingen...
Strek je eens uit !
pi_90669093
@WW : je zult iets nuchterder in het leven staan als ik. Ik heb de indruk dat ik me wat gemakkelijker in emoties laat meeslepen als jij... "eerst doen, dan denken" toch als het over emoties gaat, op alle andere vlakken denk ik véél meer als dat ik doe :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')