Mooie postquote:Op vrijdag 31 december 2010 14:08 schreef Wanderingwhy het volgende:
Deze dagen vallen voor niemand echt makkelijk die te maken heeft gehad met een relatiebreuk. Het is en blijft een tijd van achteromkijken en vooruitblikken.
Besef dat dat veelal voor beide kanten van de relatiebreuk geldt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar dan is er toch wel meer aan de hand.
Vanavond ga ik het nieuwe jaar in samen met een stel vrienden en vriendinnen. Voor sommigen is het een mooi jaar geweest, voor anderen een minder jaar.
En zoals het voor al die vrienden en vriendinnen verschilt, zo kan het per persoon ook van jaar tot jaar verschillen, met mooie en minder mooie jaren.
Zoals ik nu terugdenk, krijg ik ook weer dat terugdenken naar vorig O&N. Ik heb het al eerder gezegd maar het was een mooie inleiding van het nieuwe jaar 2010. Zij en ik op de hoogste verdieping, in een suite en om ons heen al dat vuurwerk bewonderend en die afspraak makend "volgend jaar zelfde tijd, zelfde plaats".
Dat het niet zo heeft mogen lopen is part of the deal. Soms is het leven een feest, soms niet.
Wat ik nu vooral doe is al het mindere van me af laten glijden. Ik wil het niet meetorsen het nieuwe jaar in. Ik wil ervan leren maar niets anders gaan doen dan openstaan voor de kansen die een leven kan bieden.
Een aantal dagen geleden was hier iemand die al 5jaar treurde om het verliezen van een liefde.... Maak voor jezelf de keuze: Wil je 5jr treuren voor het verliezen van een liefde en daardoor 5jr verliezen van je leven?
Ik niet. Het leven is daarvoor te mooi en te vergankelijk. "Leven alsof vandaag je laatste dag is" gaat me iets tever maar de boodschap daarin in voor ieder helder.
Allemaal een mooi leven in 2011 en dat jullie met het O&N van 2012 allemaal een glimlach op jullie gezicht mogen hebben!![]()
![]()
![]()
![]()
Doe mij een klein beetje van jouw 'nuchterheid' als ik het zo mag noemen. Ik vind het heerlijk om te lezen hoe goed je de dingen kan relativeren, en ik hoop dat ik dat over een niet al te lange tijd ook wat meer kan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:08 schreef Wanderingwhy het volgende:
Deze dagen vallen voor niemand echt makkelijk die te maken heeft gehad met een relatiebreuk. Het is en blijft een tijd van achteromkijken en vooruitblikken.
Besef dat dat veelal voor beide kanten van de relatiebreuk geldt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar dan is er toch wel meer aan de hand.
Vanavond ga ik het nieuwe jaar in samen met een stel vrienden en vriendinnen. Voor sommigen is het een mooi jaar geweest, voor anderen een minder jaar.
En zoals het voor al die vrienden en vriendinnen verschilt, zo kan het per persoon ook van jaar tot jaar verschillen, met mooie en minder mooie jaren.
Zoals ik nu terugdenk, krijg ik ook weer dat terugdenken naar vorig O&N. Ik heb het al eerder gezegd maar het was een mooie inleiding van het nieuwe jaar 2010. Zij en ik op de hoogste verdieping, in een suite en om ons heen al dat vuurwerk bewonderend en die afspraak makend "volgend jaar zelfde tijd, zelfde plaats".
Dat het niet zo heeft mogen lopen is part of the deal. Soms is het leven een feest, soms niet.
Wat ik nu vooral doe is al het mindere van me af laten glijden. Ik wil het niet meetorsen het nieuwe jaar in. Ik wil ervan leren maar niets anders gaan doen dan openstaan voor de kansen die een leven kan bieden.
Een aantal dagen geleden was hier iemand die al 5jaar treurde om het verliezen van een liefde.... Maak voor jezelf de keuze: Wil je 5jr treuren voor het verliezen van een liefde en daardoor 5jr verliezen van je leven?
Ik niet. Het leven is daarvoor te mooi en te vergankelijk. "Leven alsof vandaag je laatste dag is" gaat me iets tever maar de boodschap daarin in voor ieder helder.
Allemaal een mooi leven in 2011 en dat jullie met het O&N van 2012 allemaal een glimlach op jullie gezicht mogen hebben!![]()
![]()
![]()
![]()
Ze komt daar gemiddeld eens per week. Moet al gek lopen als ik haar dan tegen kom. En anders is het maar zo.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:12 schreef Bartinhoo het volgende:
@ mr myst
Lijkt je dat echt verstandig? Je blijft haar dan ( expres ? ) regelmatig tegenkomen, en ik kan je vertellen dat dit niet heel erg helpt bij het verwerken..
Tokkies kunnen ook aardig zijn
Relativeren en nuchterheid? Mwah...ik heb het vandaag ook moeilijk hoor. Ik dwing mezelf wel de dingen te zien zoals ze zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:18 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Doe mij een klein beetje van jouw 'nuchterheid' als ik het zo mag noemen. Ik vind het heerlijk om te lezen hoe goed je de dingen kan relativeren, en ik hoop dat ik dat over een niet al te lange tijd ook wat meer kan.
Ik ga proberen de stappen te zetten die jij ook aan het maken bent. Ik zal er ook wel bovenop komen. Ik ga geen vijf jaar treuren om mijn ex, dan maak ik nog liever een eind aan mijn leven.
Dat klinkt depressief, geloof me, ik ben het niet van plan. Just a figure of speech.
Openstaan voor nieuwe vriendschappen doe ik zeker, maar op het moment kan ik dat nog niet zeggen van het openstaan voor een nieuwe relatie. Daar is de situatie op het moment gewoon niet naar, en het zal ook nog wel even duren voordat ik er weer open voor kan staan.
Ik mis het wel enorm in mijn leven. Ik voelde me compleet, en dat is nu absoluut niet meer het geval. Daar moet ik mee om leren gaan. Hopelijk komt er iemand in mijn leven (mijn ex, of misschien wel iemand anders, alhoewel ik hoop op mijn ex) die mij het gevoel weer kan geven dat mijn leven compleet is.
Bij deze wens ik iedereen ook alvast een fijn uiteinde van 2010, een gelukkig, gezond en vooral liefdevol 2011!
Maar laat jouw ex ook nog bepaalde dingen ''open'' ?quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:26 schreef Mr.Myst het volgende:
Toch, 0:00 uur zal wel kut worden. Vorig jaar waren we samen, elkaar ook dingen beloofd. Nu ben je een jaar verder, en sta je in je eentje naar het vuurwerk te kijken. Dan is het leven ineens een stuk minder mooi, en kunnen me al die gelukswensen waarschijnlijk gestolen worden.
Gelukkig zit ik een uurtje later waarschijnlijk wel in de kroeg. Hopelijk wordt het dan toch nog gezellig.
@ex: Ik probeer ik ook geen hoop en verwachtingen te hebben. Dat is in mijn situatie nogal lastig, ondanks dat me duidelijk gezegd is dat ik op dit moment geen hoop moet hebben. Ik wou dat ik dat bij mezelf weg kon nemen.
En inderdaad, als dat contact eigenlijk 'zinloos' is, waarom zou je dan contact houden.
Ja, daar heb je echt helemaal gelijk in. Als je je rot voelt, en je dan bedenkt dat het echt voorbij is en dat je ex inderdaad de relatie verbroken heeft, dan denk je echt dat je eigenlijk je tijd aan het verspillen bent. Je bent met iets bezig wat echt voorbij is. En dan denk je ook weer met wat voor iets belachelijks ben ik nu bezig, en toch komen die gevoelens er, ook al weet je het heel goed.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:28 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Relativeren en nuchterheid? Mwah...ik heb het vandaag ook moeilijk hoor. Ik dwing mezelf wel de dingen te zien zoals ze zijn.
Het helpt door de dingen in een regel te zien: "Mijn ex heeft de relatie verbroken."
Al het andere wat je dan denkt, alles er omheen is ballast. Denk nu niet dat het makkelijk is zo te denken (en ff eerlijk, ik krijg ook regelmatig nog rode ogen....) maar het is nog veel moeilijker van dag tot dag met hoop te leven wat als gif op je geluk werkt.
Hoop doet leven? Dat gaat alleen niet op na een relatiebreuk. Dan geeft hoop je geen leven....
't Is maar hoe ik het zie...
Nou, als m'n ex dat zou zeggen dan voelt dat dus absoluut niet goed. Zo'n zin vind ik niet getuigen van gelijkwaardigheid in een relatie. Als het iets zou zijn van "Ik zou graag willen dat je me terugnam" kan ik er nog mee leven.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:38 schreef ex het volgende:
Precies, wanneer je weer hoop mag krijgen is als je ex de woorden spreekt "ik wil je terug." in elke andere situatie moet je vooral aan jezelf denken.
Pff gelukkig is het bijna tijd om hier weg te gaan (Ik denk dat ik om een uurtje of 5/6 ga rijden) want ik loop/ren echt tegen de muren op nu thuis.. Zo graag wil ik hier weg.
Whehe, doet me denken aan Lady Gaga:quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:41 schreef Daniel1976 het volgende:
Je kunt een relatie een beetje zien als een porseleinen vaas. Als die helemaal kapot is, dan kun je hem wel lijmen, maar je blijft de scheuren altijd zien.
Of terwijl, meestal is bij het uitgaan zoveel pijn en ellende veroorzaakt dat het beter is dat het uit blijft
Hehe goed voor je egoquote:Op vrijdag 31 december 2010 14:43 schreef Wanderingwhy het volgende:
Nou zeg, ik kreeg zojuist nog 'n sms'je van de ex voor mijn laatste ex. "Wat vind je ervan om oudjaar samen te vieren, of vind je dit een raar voorstel?"
Voor de duidelijkheid, dat was zo'n vrouw toen die zichzelf steeds op de eerste plek zette, waarna ik het na tien jaar(!) - in overleg - afkapte. Dat is bijna twee jaar terug nu....
Hoezo dat vrouwen soms onbegrijpelijk zijn?
Mijn antwoord was trouwens met respect voor haar gevoelens dat ik andere plannen had...
Tja, en soms zijn dan juist die twee net andersom.... Mijn hart zegt al geruime tijd 'forget it' terwijl mijn verstand op de feiten let en zegt dat er meer aan de hand is en ik het gewoon tijd en ruimte moet geven.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:46 schreef backgammon het volgende:
Ik heb al eens eerder gezegt dat je verstand weet dat het over is, alleen je hart nog niet en dat is heel verwarrend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |