abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 januari 2011 @ 22:33:53 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90769592
Marktplaats of Hema.
Ik heb laatst nog 2 Kruidvatten gekocht op Marktplaats voor ¤12,50 p/s
pi_90773378
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Wil geen spelbreker zijn, maar Fyra komt niet langs Utrecht hoor :+
Dat snap ik, maar ik ga niet naar Rotterdam met een niet aansluitende trein op de fyra :{w
Zeker niet omdat ik het tot Rotterdam wel kan dromen en ik schiphol niet de meest ideale plek vindt om te wachten op een trein terug.
Dus ik ga als de uni weer begint gewoon een keer via schiphol naar Dordrecht.
Tenzij ik toch nog een keer in die richting moet :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90779472
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:01 schreef Ascendancy het volgende:
Maar doe je het dan ook beter met de vrouwtjes?
Ik bedoel, ik neem aan dat je tijdens een etentje op gegeven moment over treinen begint :D
Bij het praten met vrouwen proberen zolang mogelijk het onderwerp `treinen´ te mijden. Gewoon langzaam erover beginnen van dat ik `met de trein´ ben etc. De meeste vrouwen blijken het overigens totaal geen probleem te vinden.
pi_90784417
Vtjes op den haag Utrecht. Wat leuk om ze weer eens te zien
pi_90784559
Ik hoorde net van een vriend dat ze Breda-Utrecht blijkbaar ook weer vol hebben gegooid met V'tjes.:)
  maandag 3 januari 2011 @ 11:22:27 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90784712
NS maakte er een potje van op Zwijndrecht vanochtend:
Ik zou de trein van 7:58 hebben naar Rotterdam Lombardijen (en doorgaat naar Leiden/Utrecht/Almere). Deze trein vertrekt normaal van spoor 2. Om 7:50 word omgeroepen dat de trein van spoor 1 vertrekt, massale verplaatsing. Paar minuten later word omgeroepen van spoor 2 zal vertrekken. Om 8:01 werd omgeroepen dat de trein niet reed, maar dat was mijn vermoeden al want de seinen stonden niet zoals het hoort bij de rijweg van deze trein.
De trein van 8:10 (die naar Den Haag gaat) vertrekt normaal ook van spoor 2. Daarvoor werd omgeroepen dat dit spoor 1 werd. Op spoor 1 aangekomen, zie je 2x SLT-IV aankomen op spoor 2, die daar stopt. Machinist typhoneerde 3 keer. Iedereen verkaste zich weer naar spoor 2. De HC sleutelde al, terwijl iedereen nog aan het verplaatsen was, dus de deuren werden massaal geblokkeerd. En zoals je wel kan begrijpen, 2x SLT-IV is te kort als de voorgaande trein uitviel én die daarvoor (7:40) maar met een solo SLT-IV reed ipv 2x SLT-VI...
Vertraging bij vertrek was al +7. Op Barendrecht werd dit zelfs +13 want daar stond ook iedereen op spoor 1 terwijl wij weer binnen kwamen op spoor 2...
  maandag 3 januari 2011 @ 11:23:10 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90784741
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:18 schreef Sandrvich het volgende:
Ik hoorde net van een vriend dat ze Breda-Utrecht blijkbaar ook weer vol hebben gegooid met V'tjes.:)
Er rijdt ook DDAR. Dagplan geeft aan dat er inderdaad setjes van 2, als het meezit 3 V'tjes rijden. Daarom dat de IC soms extra op Houten stopt.
pi_90785260
is het zoutkaartje ook geldig in het weekend?
bier
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 januari 2011 @ 11:40:15 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90785374
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:37 schreef italiaan1987 het volgende:
is het zoutkaartje ook geldig in het weekend?
Daar kan ik kort over zijn: Nee.

Zie voor de voorwaarden hier op de site van de NS. http://www.ns.nl/cs/Satel(...)7zoutkaartje%2527?p=
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 3 januari 2011 @ 11:53:56 #160
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90785921
typhoneren?
mijn woordenboek kent dit werkwoord niet, zullen we het gewoon bij oudhollands toeteren of fluiten houden?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90786464
Bij mij ging het prima vanochtend. De 8825 (geloof ik, IC Leiden - Utrecht in ieder geval) had 2 bakken VIRM minder, maar dat past altijd nog wel. Er moeten dan alleen wat mensen staan. :)
  maandag 3 januari 2011 @ 13:04:39 #162
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90788426
quote:
Op maandag 3 januari 2011 11:53 schreef bork het volgende:
typhoneren?
mijn woordenboek kent dit werkwoord niet, zullen we het gewoon bij oudhollands toeteren of fluiten houden?
Fluiten is de officiële term, maar onderhand wel wat archaïsch. Het ding heet een typhoon, dus typhoneren lijkt me best correct.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 3 januari 2011 @ 13:52:24 #163
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90790648
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Fluiten is de officiële term, maar onderhand wel wat archaïsch. Het ding heet een typhoon, dus typhoneren lijkt me best correct.
Vind je?
Dat zo'n ding een typhoon heet is niet zo goed bedacht van de naamgever imho.
typhoon is een chinees en/of japans woord hetgeen grote wind betekent, dat vind ik persoonlijk een beetje overdreven voor zo'n toetertje.
Fluiten is misschien oud maar dekt wel de lading ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90790899
Ik zit nu in de Fyra van Schiphol naar Rotterdam. Volgens de gps van mijn iPhone rijden we 175. Dat is waarschijnlijk iets te enthousiast, maar 160 is het zeker. Ondanks dat hij toeslag vrij is, is hij toch nog vrij leeg. Wel opvallend veel mensen met een studenten OV. En de steward... Dat is een echte steward zullen we maar zeggen.
pi_90791233
En tot zover ging het goed. Vlak voordat we een tegenliggende trein tegen kwamen begonnen we te remmen. Ondanks dat we niet heel hard remde hangt er toch een remlucht. Na even stil te hebben gestaan rijden we weer langzaam verder. Whats happend? Neem niet aan dat we achter een goederentrein zitten...
  maandag 3 januari 2011 @ 14:16:14 #166
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90791669
quote:
Op maandag 3 januari 2011 14:05 schreef KapiteinT het volgende:
En tot zover ging het goed. Vlak voordat we een tegenliggende trein tegen kwamen begonnen we te remmen. Ondanks dat we niet heel hard remde hangt er toch een remlucht. Na even stil te hebben gestaan rijden we weer langzaam verder. Whats happend? Neem niet aan dat we achter een goederentrein zitten...
Ik gok dat je toch een blok achter een andere trein zit en nu dus op geel (= 40) verder rijdt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 3 januari 2011 @ 14:17:43 #167
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90791733
quote:
Op maandag 3 januari 2011 13:52 schreef bork het volgende:

[..]

Vind je?
Dat zo'n ding een typhoon heet is niet zo goed bedacht van de naamgever imho.
typhoon is een chinees en/of japans woord hetgeen grote wind betekent, dat vind ik persoonlijk een beetje overdreven voor zo'n toetertje.
Fluiten is misschien oud maar dekt wel de lading ;)
Dat dat een typhoon heet, kun je inderdaad over twisten. Maar als het dan toch een typhoon heet, dan lijkt typhoneren een logische afleiding.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90793075
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:05 schreef KapiteinT het volgende:
En tot zover ging het goed. Vlak voordat we een tegenliggende trein tegen kwamen begonnen we te remmen. Ondanks dat we niet heel hard remde hangt er toch een remlucht. Na even stil te hebben gestaan rijden we weer langzaam verder. Whats happend? Neem niet aan dat we achter een goederentrein zitten...
Remlucht? Wasda?
pi_90793081
quote:
Op maandag 3 januari 2011 14:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik gok dat je toch een blok achter een andere trein zit en nu dus op geel (= 40) verder rijdt.
Ja misschien een Thalys. Dat zou natuurlijk kunnen. Toch vreemd dat je bij rustig remmen al zo'n remlucht ruikt.

De Fyra is trouwens de hele maand toeslagvrij. Dus het lijkt mij wel leuk om de 15e een Fyra mee te pakken.
  maandag 3 januari 2011 @ 14:50:17 #170
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_90793226
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat dat een typhoon heet, kun je inderdaad over twisten. Maar als het dan toch een typhoon heet, dan lijkt typhoneren een logische afleiding.
Als ik een lamp aan zet ben ik toch ook niet aan het lampeneren? Dan bedien ik de lamp of zet ik de lamp aan...
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  maandag 3 januari 2011 @ 16:16:09 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90797698
We lampeneren op de vloer en het geeft geen ene moer...

Oh wacht, da's een liedje van Ali B en dat gaat anders.

Nvm :')
  maandag 3 januari 2011 @ 16:34:27 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90798716
quote:
Op maandag 3 januari 2011 14:47 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Remlucht? Wasda?
Spoortaal jeweets. De lucht van remblokken op (roestig) ijzer. Meneer de hosselaar ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 januari 2011 @ 16:36:36 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90798816
quote:
Op maandag 3 januari 2011 14:47 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja misschien een Thalys. Dat zou natuurlijk kunnen. Toch vreemd dat je bij rustig remmen al zo'n remlucht ruikt.

De Fyra is trouwens de hele maand toeslagvrij. Dus het lijkt mij wel leuk om de 15e een Fyra mee te pakken.
Goed plan, ik doe mee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90799184
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Spoortaal jeweets. De lucht van remblokken op (roestig) ijzer. Meneer de hosselaar ;)
Oh, zo. Wel een keertje meegemaakt dat een of andere mongol op het spoor liep, waardoor er een ICM in de ankers moest. Rook naar verbrand rubber/ijzer :r ICM staat trouwens wel snel stil bij een noodremming :s)
  maandag 3 januari 2011 @ 16:46:29 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90799331
Dat is dus remlucht :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90799620
Lekker, weer iemand voor de trein op mijn route :(
pi_90800350
President-directeur van ProRail Bert Klerk stapt op:
Bert Klerk (ProRail) treedt terug

De oorzaak van het terugtreden is natuurlijk triest, hoewel er ook al eerder om zijn opstappen is gevraagd.
  maandag 3 januari 2011 @ 17:46:21 #178
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90801819
Klerk heeft de juiste beslissing genomen. Opstaan voordat de 'wijze dames en heren' uit Den Haag zijn stoelpoten compleet hadden doorgezaagd.

De opvolgster, Claudia Zuiderwijk, vind ik overigens geen verbetering. Deze ex-ziekenhuisdirectrice solliciteerde vorig jaar voor algemeen directeur bij GVB Amsterdam, trok zich terug omdat het bestuur haar looneis te gortig vond...
pi_90801919
Een vrouw met een hogere positie is nooit een verbetering -O-
pi_90802322
Wat een paupertrein is die GTW van veolia. Dan is die van arriva echt een verademing.
En ook het boerengepeupel is in Limburg schijnbaar nog 10x erger. Zal wel aan Venlo liggen :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90802782
Triest verhaal. Zag hem net zijn vertrek bij ProRail aankondigen in het NOS Journaal. Aandoenlijk.

Claudia wel goede opvolgster.
  maandag 3 januari 2011 @ 18:30:21 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90803384
Slapende TRDL denk ik: ik zit in een trein naar Den Bosch die eigenlijk in Houten zou stoppen. Alleen gebeurde dat niet, de trein werd over de buitenste sporen bij Houten geleid, er werd omgeroepen dat mensen die er in Houten uit moesten helaas mee moeten reizen naar Den Bosch en daar de stoptrein terug moeten pakken.

Ook een stop bij Houten Castellum was niet mogelijk, dat "laten ze niet toe" aldus de omroepster.
pi_90803599
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:30 schreef James1988 het volgende:
Slapende TRDL denk ik: ik zit in een trein naar Den Bosch die eigenlijk in Houten zou stoppen. Alleen gebeurde dat niet, de trein werd over de buitenste sporen bij Houten geleid, er werd omgeroepen dat mensen die er in Houten uit moesten helaas mee moeten reizen naar Den Bosch en daar de stoptrein terug moeten pakken.

Ook een stop bij Houten Castellum was niet mogelijk, dat "laten ze niet toe" aldus de omroepster.
Dan zet je die IC toch even stil bij Culemborg of Geldermalsen. :N
Bij Geldermalsen past ie prima achter de stoptrein naar utrecht.

Waarom heb ik overigens altijd het idee dat de 1900 sneller rijdt dan andere IC's. Vandaag in tig treinen gezeten, maar ze lijken allemaal maar een beetje traag te rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 3 januari 2011 @ 18:36:05 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90803618
Oeh. Inmiddels in huis: 57 jaargangen "Op de Rails". Heb nu compleet: 1948-2005 en 2010. 2006-2009 binnenkort maar eens zien te krijgen.

En krijg deze week 17 materieelgidsen. Heb die dan ook bijna compleet :)
  maandag 3 januari 2011 @ 18:37:42 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90803687
quote:
Op maandag 3 januari 2011 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:
Klerk heeft de juiste beslissing genomen. Opstaan voordat de 'wijze dames en heren' uit Den Haag zijn stoelpoten compleet hadden doorgezaagd.

De opvolgster, Claudia Zuiderwijk, vind ik overigens geen verbetering. Deze ex-ziekenhuisdirectrice solliciteerde vorig jaar voor algemeen directeur bij GVB Amsterdam, trok zich terug omdat het bestuur haar looneis te gortig vond...
Ik vind het met deze informatie eigenlijk wel een slechte zaak dat Klerk niet eerder opgestapt is. Zowel voor hemzelf als voor de rest van de wereld.

En die Claudia is dus gewoon een ordinaire zakkenvulster? Oprotten maar weer dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 januari 2011 @ 18:39:29 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90803766
quote:
Op maandag 3 januari 2011 18:36 schreef greavy het volgende:
Oeh. Inmiddels in huis: 57 jaargangen "Op de Rails". Heb nu compleet: 1948-2005 en 2010. 2006-2009 binnenkort maar eens zien te krijgen.

En krijg deze week 17 materieelgidsen. Heb die dan ook bijna compleet :)
2006 TOT 2009 Heb ik wel voor je. Scheelt weer gesleep met de verhuizing.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 januari 2011 @ 18:42:52 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90803899
Geldermalsen wordt voorbijgereden zo te zien, op naar 's-Hertogenbosch met een toch al enigszins opgelopen vertraging. Zo te zien een aankomst met +15 waardoor ik mijn aansluiting op de 3600 (Zwolle - Roosendaal) ga missen.

Jammer dat Klerk om deze redenen moet vertrekken trouwens, ik wens hem alle beterschap toe. Ik ben benieuwd wie Claudia gaat opvolgen, die is tenslotte maar tijdelijk totdat de raad van commissarissen een definitieve opvolger heeft gevolgen.

edit: aansluiting inderdaad niet gehaald, eerstvolgende trein was de stoptrein die gereden wordt met 2x Plan V. Het heeft wel meer beenruimte dan een SLT :')

[ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 03-01-2011 19:06:34 ]
  maandag 3 januari 2011 @ 19:48:07 #188
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_90806978
quote:
Een internationale trein vanuit Duitsland is zojuist ontruimd in de buurt van Barneveld. Een passagier zou zich verdacht hebben gedragen.

In de trein, die op weg was naar Amsterdam, zaten zo'n driehonderd mensen. De Duitse autoriteiten alarmeerden de Nederlandse politie, omdat zij een tip hadden gekregen van een vrouwelijke passagier. Ze vond dat een medepassagier zich verdacht gedroeg. Of het loos alarm is, is nog onbekend.
bron: powned.tv
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_90807611
quote:
gedrag passagier
Uitgegeven: 3 januari 2011 19:42
Laatst gewijzigd: 3 januari 2011 19:49
BARNEVELD - Een internationale trein afkomstig uit Duitsland is maandagavond in de buurt van station Barneveld ontruimd wegens verdacht gedrag van een passagier. Dat heeft het KLPD gemeld.

© NU.nl
Er zaten driehonderd mensen in de trein, die onderweg was naar Amsterdam. De politie zette de trein stil na een melding door de Duitse autoriteiten.
Die waren ingeseind door een vrouwelijke passagier van de trein omdat zij vond dat een medepassagier zich verdacht gedroeg, aldus een woordvoerder van het KLPD. De man was al eerder uitgestapt.

De politie voert momenteel onderzoek uit in de trein. De passagiers worden met bussen naar hun bestemming gebracht.
Het treinverkeer tussen Amersfoort en Barneveld ligt stil, meldt de NS.
Stom gesufkut ook altijd. Zal wel weer een moslim zijn geweest die zat te bidden ofzo.. :')
  maandag 3 januari 2011 @ 20:06:34 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90807925
De man was al eerder uitgestapt :') Dan waarom al die poppenkast? Ik zit nu in een RailJet naar München. In Györ is iemand uitgestapt die raar deed. whoooooo :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 januari 2011 @ 20:19:13 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90808693
NS compenseert vaste klanten


UTRECHT - De NS gaat honderdduizenden abonnementhouders compenseren voor de overlast die de komende weken wordt verwacht. Komende woensdag maakt de NS-directie bekend op welke wijze de vaste klanten worden tegemoetgekomen.

De spoorwegen moeten het vanaf vandaag zeker nog enkele weken met minder en met kortere treinen doen. Vooral in de Randstad zullen de gevolgen daarvan volgens de NS merkbaar zijn.

Naast de extra hinder wordt ook extreme drukte verwacht op de lijnen Geldermalsen-Utrecht, Gouda-Utrecht, Zaandam-Amsterdam/Sloterdijk, Amersfoort-Zwolle en Rotterdam-Hoek van Holland. Als compensatie voor de overlast werd vorige week besloten deze maand het 'zoutkaartje' opnieuw in te voeren. Dat betekent dat reizigers buiten de spitsuren met 40 procent korting mogen reizen. Zo wordt de drukte beter gespreid.

Dagelijks hinder
De reizigersvereniging Rover heeft vorige week donderdag bij de NS-directie aangedrongen op een tegemoetkoming voor abonnementhouders, die vaak dagelijks hinder zullen ondervinden, ook doordat ze vaak genoodzaakt zijn in de spits te reizen. "De vaste klanten hebben niks aan zo'n zoutkaartje, maar ervaren wel de overlast", aldus woordvoerder Chris Vonk van Rover.

De NS heeft welwillend op het verzoek van Rover gereageerd. Volgens woordvoerder Eric Trinthamer moet nog even aan de compensatieregeling worden geschaafd en moet de directie de regeling goedkeuren. "Maar we willen hoe dan ook een gebaar maken naar onze vaste klanten", aldus Trinthamer. Van de dagelijkse 1,2 miljoen NS-passagiers reizen er 600.000 in de spits, velen met een abonnement.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:21:22 #192
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_90808835
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:19 schreef greavy het volgende:
NS compenseert vaste klanten


UTRECHT - De NS gaat honderdduizenden abonnementhouders compenseren voor de overlast die de komende weken wordt verwacht. Komende woensdag maakt de NS-directie bekend op welke wijze de vaste klanten worden tegemoetgekomen.

De spoorwegen moeten het vanaf vandaag zeker nog enkele weken met minder en met kortere treinen doen. Vooral in de Randstad zullen de gevolgen daarvan volgens de NS merkbaar zijn.

Naast de extra hinder wordt ook extreme drukte verwacht op de lijnen Geldermalsen-Utrecht, Gouda-Utrecht, Zaandam-Amsterdam/Sloterdijk, Amersfoort-Zwolle en Rotterdam-Hoek van Holland. Als compensatie voor de overlast werd vorige week besloten deze maand het 'zoutkaartje' opnieuw in te voeren. Dat betekent dat reizigers buiten de spitsuren met 40 procent korting mogen reizen. Zo wordt de drukte beter gespreid.

Dagelijks hinder
De reizigersvereniging Rover heeft vorige week donderdag bij de NS-directie aangedrongen op een tegemoetkoming voor abonnementhouders, die vaak dagelijks hinder zullen ondervinden, ook doordat ze vaak genoodzaakt zijn in de spits te reizen. "De vaste klanten hebben niks aan zo'n zoutkaartje, maar ervaren wel de overlast", aldus woordvoerder Chris Vonk van Rover.

De NS heeft welwillend op het verzoek van Rover gereageerd. Volgens woordvoerder Eric Trinthamer moet nog even aan de compensatieregeling worden geschaafd en moet de directie de regeling goedkeuren. "Maar we willen hoe dan ook een gebaar maken naar onze vaste klanten", aldus Trinthamer. Van de dagelijkse 1,2 miljoen NS-passagiers reizen er 600.000 in de spits, velen met een abonnement.
Waarom wordt er juist op deze trajecten de drukte verwacht? En gaat het dan om intercity's of juist om stoptreinen.
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  maandag 3 januari 2011 @ 20:25:35 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90809092
De treinen waar hun over reppen zitten in de spits al op de VOL-norm. Inkorten levert dus altijd problemen op. Elders is ook ingekort, maar de reizigers spreiding is daar vaak wel beter.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 januari 2011 @ 20:34:18 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90809611
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:21 schreef Mkr het volgende:

[..]

Waarom wordt er juist op deze trajecten de drukte verwacht? En gaat het dan om intercity's of juist om stoptreinen.
Ga er maar vanuit dat het de stoppers zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90809881
Vandaag zo'n 240km met de trein gereisd, maar nergens echt een volle trein gehad. Alleen een los ICMm drietje als IC van Rotterdam naar Amersfoort was wat krap, maar uiteindelijk kon iedereen zitten.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:51:20 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90810584
Wat de Nederlanders ook hebben, stappen bij de eerste de beste deur in, en dat massaal...

Zo ook vanmiddag. De Stoptrein van 17:26 kwam met +3 aan te Dordrecht. Werd vastgehouden tot de IC naar Venlo weg was, om die niet extra vertraging te geven. De Stoptrein was een SGM-III. De bak aan de trapzijde (achteraan) stond iedereen massaal, konden weinig bij.. De tweede bak was nog zitplek over en vooraan was het bijna helemaal leeg.. Alleen achteraan stond het propvol, verder geen staplaatsen.
pi_90810672
Als de NS op het perron aangeeft hoeveel minuten een trein blijft staan, dan weet men ook of er tijd is om buitenom te spreiden..
dag
pi_90810828
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:52 schreef Peter het volgende:
Als de NS op het perron aangeeft hoeveel minuten een trein blijft staan, dan weet men ook of er tijd is om buitenom te spreiden..
Je kan toch ook gewoon op de CTA kijken hoe laat 'ie vertrekt?

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:51 schreef greavy het volgende:
Wat de Nederlanders ook hebben, stappen bij de eerste de beste deur in, en dat massaal...
Toeristen zijn er anders ook heel goed in. De IC van Amsterdam naar Schiphol stopt met de voorkant bij de trap en zit daarom voorin altijd helemaal vol met mensen met koffers, terwijl je achterin alle ruimte hebt.
  maandag 3 januari 2011 @ 21:09:32 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90811574
Eigenlijk zouden de nieuwe CTA's hier ook mooi voor gebruikt kunnen worden, door de vakken aan te geven waar de trein gaat stoppen en welke klasse daar stopt.
  maandag 3 januari 2011 @ 21:15:35 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90811885
En dat is weer moeilijk met de vele afwijkende materieelinzetten, andere indelingen van rijtuigen en noem maar op.
En hoe wil je dat voor elke trein aangeven? De ene trein is 6 bakken, de ander 8, de ander maar 3, en de ander hoort er bijvoorbeeld 10 te zijn en zijn er maar 6 ofzo.. Nee, dat is te ingewikkeld om dat continu up-to-date te kunnen houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')