Ik dacht 450m3 inhoud ,110m2 woonoppervlakte. We zijn met twee personen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:15 schreef MrNiles het volgende:
[..]
hoeveel inhoud is je huis, en met hoeveel personen?
dat gasverbruik is absurt laag...net als je kwh
Heel erg netjes iigquote:Ik dacht 450m3 inhoud ,110m2 woonoppervlakte. We zijn met twee personen.
Verwarming staat door de weeks vanaf 17:00 s'avonds aan op max 18c, in het weekend vanaf 10:00uur. "nacht"stand is 15c. Als we het een keer warmer willen stoken dan zetten we de bio-ethanol haard aan
Ik zou die dingen nooit binnenshuis gebruiken. De dampen van zo'n ding gaan lekker door je longen ventileren. Tenzij je al gewend bent om teer, CO i.c.m. nicotine te inhaleren, dan is zoiets een verademingquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
(...) dan zetten we de bio-ethanol haard aan
Als je hetzelfde voorschot moest betalen en nu dus een afrekening hebt vanaf januari tot heden vind ik het niet zo raar... het meeste 'winter' is voorbij...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:32 schreef MrNiles het volgende:
in januari overgestapt op van eon naar nuon...met de hoop wat minder te gaan betalen
kreeg ik gister de eindafrekening van eon in de bus..toch mooi bijna 500euro terug!
Zeer nuttige info en link!quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:48 schreef MrNiles het volgende:
Ik las op olino.org (leuke bespaarsite) een artikel over gasverbruik.
Graaddagen zijn erg bepalend voor je gasverbruik. In dit artikel werd een site genoemd waar deze graaddagen voor je worden ingevuld. Erg handig. Zo kun je pas echt kijken of je bespaart!
Blijkt heel aardig te kloppen want met het verschil in graaddagen in de genoemde maanden t.o.v. vorige jaren kom ik ook op ongeveer 500m3quote:Gasverbruik ligt 500 m3 hoger dan voorgaande jaren, maar goed verklaarbaar vanwege de extra koude maanden jan-feb en nov-dec.
normaal gesproken kom je redelijk goed..of je krijgt iets terug of je betaald iets bij.quote:Als je hetzelfde voorschot moest betalen en nu dus een afrekening hebt vanaf januari tot heden vind ik het niet zo raar... het meeste 'winter' is voorbij...
Ah, en die bio-ethanol is gratis? (Dat is namelijk een erg dure manier van stoken...)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Verwarming staat door de weeks vanaf 17:00 s'avonds aan op max 18c, in het weekend vanaf 10:00uur. "nacht"stand is 15c. Als we het een keer warmer willen stoken dan zetten we de bio-ethanol haard aan
¤1,50 voor 4 uur branden. Als de ethanol haard aan staat kan de CV uitquote:Op donderdag 7 april 2011 18:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah, en die bio-ethanol is gratis? (Dat is namelijk een erg dure manier van stoken...)
Als dat de prijs per liter is kost het omgerekend ¤ 0,25 per Kwh. Net zo duur als elektrisch verwarmen dus.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:43 schreef Revolution-NL het volgende:
¤1,50 voor 4 uur branden. Als de ethanol haard aan staat kan de CV uit
Valt mee dus.
Nergens last van, zolang je maar goed ventileertquote:Op vrijdag 8 april 2011 12:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als dat de prijs per liter is kost het omgerekend ¤ 0,25 per Kwh. Net zo duur als elektrisch verwarmen dus.
Maar lees dit ook even, want erg gezond is het niet: http://www.test-aankoop.b(...)ke-prijs-s567373.htm
OK, dat is echt een fors verbruik, zowel voor gas als voor elektra. Hoe groot is je huis? (m2 of m3).quote:Op zondag 3 april 2011 15:16 schreef SV-tje het volgende:
Ik word hier heel verdrietig van![]()
![]()
Ons energie verbruik is een heel stuk hoger dan dat van jullie. Terwijl wij met 2 personen in een nieuwbouw hoekwoning wonen, met goede isolatie en hr++ beglazing, allemaal nieuwe (a+ of a++) keukenapparatuur en a en a+ droger en wasmachine. Ons gemiddelde verbruik:
Elektra: gem. per dag 13,3 Kwh (met een uitschieter van 30kwh per dag)
Gas: gem. per dag 13,1m3 (gemiddelde de afgelopen koude maanden, eerdere maanden ong. 4m3)
Wij koken op inductie, hebben een recirculatieafzuigkap, continue afzuigingsinstallatie.
Heb het even bij m'n vriend gevraagd en het huis is 195m2 en 530m3.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:12 schreef WaVe het volgende:
[..]
OK, dat is echt een fors verbruik, zowel voor gas als voor elektra. Hoe groot is je huis? (m2 of m3).
probeer daarnaast 's te meten hoeveel de verschillende apparaten verbruiken, je elektra zou makkelijk gehalveerd moeten kunnen worden! veel apparaten die standby blijven staan en dan nog steeds veel gebruiken?
Qua gas: wel een flink huis om warm te houden, dat helpt niet voor je verbruik natuurlijk. Je zou een warmtecheck kunnen laten doen, dan komt iemand met een IR-camera kijken of je ergens flinke warmtelekken hebt. Of je koopt voor een paar tientjes zelf een IR-thermometer en ga kijken of je zelf kan zien of er ergens een bouwfout in de isolatie van je huis zit.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:05 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Heb het even bij m'n vriend gevraagd en het huis is 195m2 en 530m3.
Elektrische aparaten gaan we inderdaad meten, ligt hier al een meetsetje van Plugwise thuis. Standby apparaten zijn er volgens mij eigenlijk niet buiten de ovens waar op allebei het klokje blijft branden. Maar we hebben nog een ouderwetse tv die we geheel uitzetten en we hebben expres om zuinig te zijn de stopcontacten waar de apparatuur van de tv (ziggo kastje, hd recorder en tv) en de adapter van de laptop op zit geschakeld achter een schakelaar.
Vandaar dat ik er ook zo van baal :S
Dat verbruiken wij in een strenge wintermaand.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:37 schreef Cocktailprikker het volgende:
Nou voor het afgelopen jaar is het resultaat:
gas 427 m3
Ongeveer 0.5m3 per dag, komt overeen dusquote:Op maandag 18 april 2011 17:38 schreef MrNiles het volgende:
eerste echte stookvrije week gehad slechts 4m3,
vorige week nog 10m3
het verbruik is voor koken en warm water/douchen
veel of weinig? hoeveel verbruiken jullie in een week aan koken en warm water?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |