Het is juist die voorspelling die ik ondersteun (en een aantal anderen hier ook steeds geeft als argument dat het niet zo snel gebeurd. Wat in mijn ogen alleen niet juist is, is de veronderstelling dat de woningmarkt (ook qua aantal transacties) instort. Het volume kan best afnemen en misschien moeten er zelfs een aantal tussenhandelaren (makelaars, tussenpersonen) op de fles. Alleen net doen alsof er geen verhuizingen meer plaatsvinden is natuurlijk onzin.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:40 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Van de andere kant is dit de paradox:
Hoe slechter de vermogenspositie van huizenbezitters, hoe minder zij geneigd zijn om hun woning te verkopen. Dus mensen met weinig geld zitten in de grootste woningen.
En mijn voorspelling is dat dit geleidelijk gebeurd (tot er natuurlijk een ander kabinet komt die de HRA aanpakt)
Ben jij voor de afschaffing van de HRA? Valt me niet van je tegenquote:Op vrijdag 31 december 2010 11:16 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee het af te staan, Als ik morgen kan stemmen of de hra moet blijven dan zal ik zeker stemmen om het af te schaffen.Echter ga ik het niet vanuit moreel oogpunt aan de staat schenken, zeker niet zolang de staat ons geld verkwanselt.
Maar het volume is toch al enorm in aantal afgenomen? -40% zo'n beetje, de markt is dus in feite ingestort.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:46 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het is juist die voorspelling die ik ondersteun (en een aantal anderen hier ook steeds geeft als argument dat het niet zo snel gebeurd. Wat in mijn ogen alleen niet juist is, is de veronderstelling dat de woningmarkt (ook qua aantal transacties) instort. Het volume kan best afnemen en misschien moeten er zelfs een aantal tussenhandelaren (makelaars, tussenpersonen) op de fles. Alleen net doen alsof er geen verhuizingen meer plaatsvinden is natuurlijk onzin.
Ik ben ook voor afschaffing. Maar uiteraard alleen voor nieuwe (de jouwe?) hypotheken.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ben jij voor de afschaffing van de HRA? Valt me niet van je tegen
Ik ben tegen heel veel subsidies, belastingen en regels. Maar ik roei ondertussen met de riemen die ik heb.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ben jij voor de afschaffing van de HRA? Valt me niet van je tegen
Afschaffen HRA wordt hoe dan ook Shock Therapy voor de woningmarkt. Rationeel gezien is dat voor iedereen het beste.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ben ook voor afschaffing. Maar uiteraard alleen voor nieuwe (de jouwe?) hypotheken.
Uiteraardquote:Op vrijdag 31 december 2010 11:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ben ook voor afschaffing. Maar uiteraard alleen voor nieuwe (de jouwe?) hypotheken.
Als kabinetten bij bezuinigingen het huurwaardeforfait al omhoog doen van 0,55% naar 0,75% en dan 0,95% enz. van de WOZ, dan zal over tien jaar het verlies van de HRA nauwelijks merkbaar zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:13 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Afschaffen HRA wordt hoe dan ook Shock Therapy voor de woningmarkt. Rationeel gezien is dat voor iedereen het beste.
precies gewoon iedereen er langzaam aan laten wennen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als kabinetten bij bezuinigingen het huurwaardeforfait al omhoog doen van 0,55% naar 0,75% en dan 0,95% enz. van de WOZ, dan zal over tien jaar het verlies van de HRA nauwelijks merkbaar zijn.
Terwijl nu de aftrek toch volledig in stand blijft.
Mensen die 375 euro per maand verwonen, die hoeven geen 120 euro terug te krijgen van de overheid
Dan moeten alle woongerelateerde belastingen en subsidies op de schop, en wel zo dat het netto resultaat '0 verschil' is.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als kabinetten bij bezuinigingen het huurwaardeforfait al omhoog doen van 0,55% naar 0,75% en dan 0,95% enz. van de WOZ, dan zal over tien jaar het verlies van de HRA nauwelijks merkbaar zijn.
Terwijl nu de aftrek toch volledig in stand blijft.
Mensen die 375 euro per maand verwonen, die hoeven geen 120 euro terug te krijgen van de overheid
Om te zeggen dat de markt in januari instort zou impliceren dat er nog eens een daling van 40% zou komen. Dat waag ik te betwijfelen. Zeker die redenen die aangehaald worden om het te onderbouwen vind ik erg overtrokken, maar zoals al gezegd werd 'wat verwacht je anders van een dergelijke organisatie'. Zij schreeuwen moord en brand om gesubsidieerd te worden.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar het volume is toch al enorm in aantal afgenomen? -40% zo'n beetje, de markt is dus in feite ingestort.
Als ik Kees de Kort zo geweldig zou vinden als jou dan zoek ik hem toch zelf wel op.quote:
We hebben het zo slecht dat we met oud en nieuw weer met zijn allen oliebollen gaan eten en champagne drinken. De crisis is verschrikkelijk!quote:
Je vergeet voor een paar miljoen de lucht in knallen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:56 schreef lutser.com het volgende:
[..]
We hebben het zo slecht dat we met oud en nieuw weer met zijn allen oliebollen gaan eten en champagne drinken. De crisis is verschrikkelijk!
Wat kees zegt, ontkennen....cognitieve dissonantie.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:56 schreef lutser.com het volgende:
[..]
We hebben het zo slecht dat we met oud en nieuw weer met zijn allen oliebollen gaan eten en champagne drinken. De crisis is verschrikkelijk!
quote:Op woensdag 29 december 2010 20:07 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Tweeverdieners met een inkomen van 2 x 19.000 = 38.000 euro, kunnen in
2011 ruim 42.000 euro minder lenen.
Zoek de 7 verschillen...quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:25 schreef droom_econoom8 het volgende:
ik heb de maximale hypotheken uit 2010 en 2011 met elkaar vergeleken. Ik vond dit werk wel een apart topic waard, zie: Hypotheken 2010 versus 2011. De cijfers en het effect op huizenprijzen
65 miljoen, we gaan allemaal deaud!! De huizenmarkt stort in!!quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:22 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je vergeet voor een paar miljoen de lucht in knallen.
Je hoeft er niet op te klikkenquote:Op vrijdag 31 december 2010 13:41 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Als ik Kees de Kort zo geweldig zou vinden als jou dan zoek ik hem toch zelf wel op.
Weer een mooie videodump van je.
En ik dan? Ik heb het hele jaar stinkend mijn best gedaan om iedereen in een mineurstemming te brengen... maar krijg ik even een attente wens naar mijn hoofd gesmetenquote:Op vrijdag 31 december 2010 17:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
65 miljoen, we gaan allemaal deaud!! De huizenmarkt stort in!!
Ik wens onze spammer huizenmarkt-zeepbel alvast een goed uiteinde in zijn te krappe huurhuis waar hij straks uit zal moeten, ik stook hier de kachel in mijn koophuisje nog wat verder op, eet een oliebol, en hoop zoals zoveel Nederlanders op het winnen van de Jackpot.
Zeepbel, ouwe frusti, succes aankomende tijd jongen! Hopelijk krijg je in 2011 net zo vaak een kleine stijve van het posten van selectieve nieuwsberichten en verkapte links naar je site teneinde meer bezoekers te krijgen als afgelopen jaar, het is je gegund lekkere scheefhuurder van me!
Zuip ze, en een prettige jaarwisseling ook.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:55 schreef xenobinol het volgende:
Zo...... en nu ga ik zuipen met mijn vrienden
Linkjes met commerciėle inhoud haat ik ja.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:25 schreef droom_econoom8 het volgende:
ik heb de maximale hypotheken uit 2010 en 2011 met elkaar vergeleken. Ik vond dit werk wel een apart topic waard, zie: Hypotheken 2010 versus 2011. De cijfers en het effect op huizenprijzen
(en Sjabba mag ze zelf uitrekenen, want die heeft een hekel aan linkjes)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |