abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90669872
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:40 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Van de andere kant is dit de paradox:

Hoe slechter de vermogenspositie van huizenbezitters, hoe minder zij geneigd zijn om hun woning te verkopen. Dus mensen met weinig geld zitten in de grootste woningen.

En mijn voorspelling is dat dit geleidelijk gebeurd (tot er natuurlijk een ander kabinet komt die de HRA aanpakt)
Het is juist die voorspelling die ik ondersteun (en een aantal anderen hier ook steeds geeft als argument dat het niet zo snel gebeurd. Wat in mijn ogen alleen niet juist is, is de veronderstelling dat de woningmarkt (ook qua aantal transacties) instort. Het volume kan best afnemen en misschien moeten er zelfs een aantal tussenhandelaren (makelaars, tussenpersonen) op de fles. Alleen net doen alsof er geen verhuizingen meer plaatsvinden is natuurlijk onzin.
pi_90670011
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:16 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik heb er geen problemen mee het af te staan, Als ik morgen kan stemmen of de hra moet blijven dan zal ik zeker stemmen om het af te schaffen.Echter ga ik het niet vanuit moreel oogpunt aan de staat schenken, zeker niet zolang de staat ons geld verkwanselt.
Ben jij voor de afschaffing van de HRA? Valt me niet van je tegen ^O^
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90670200
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:46 schreef snabbi het volgende:

[..]

Het is juist die voorspelling die ik ondersteun (en een aantal anderen hier ook steeds geeft als argument dat het niet zo snel gebeurd. Wat in mijn ogen alleen niet juist is, is de veronderstelling dat de woningmarkt (ook qua aantal transacties) instort. Het volume kan best afnemen en misschien moeten er zelfs een aantal tussenhandelaren (makelaars, tussenpersonen) op de fles. Alleen net doen alsof er geen verhuizingen meer plaatsvinden is natuurlijk onzin.
Maar het volume is toch al enorm in aantal afgenomen? -40% zo'n beetje, de markt is dus in feite ingestort.
I'll sing you a lullaby.
pi_90670224
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik ben ook voor afschaffing. Maar uiteraard alleen voor nieuwe (de jouwe?) hypotheken. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:05:32 #230
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90670581
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik ben tegen heel veel subsidies, belastingen en regels. Maar ik roei ondertussen met de riemen die ik heb.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:13:54 #231
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90670880
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ben ook voor afschaffing. Maar uiteraard alleen voor nieuwe (de jouwe?) hypotheken. :+
Afschaffen HRA wordt hoe dan ook Shock Therapy voor de woningmarkt. Rationeel gezien is dat voor iedereen het beste.

Alleen is shock therapie politiek niet zo haalbaar omdat babyboomers (en in dit geval ook andere, inmiddels gevestigde generaties) dan hun eigen rekening moeten betalen, ipv die af te wentelen op andere generaties.

Dan vind ik wat dit kabinet doet nog het best mogelijke: Geleidelijk afschaffen van subsidies en geleidelijk verminderen van virtueel geld. Als een volgend kabinet dan het onvermijdelijke doet, de bittere pil slikt die onze economie beter maakt en de HRA afschaft, dan is de shock niet zo groot. (En wat die babyboomers betreft: Die pakken we nog wel als zij met pensioen zijn en hun oudere bondgenoten zijn overleden :) )
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_90671129
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Uiteraard :')
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:24:21 #233
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90671268
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:13 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Afschaffen HRA wordt hoe dan ook Shock Therapy voor de woningmarkt. Rationeel gezien is dat voor iedereen het beste.
Als kabinetten bij bezuinigingen het huurwaardeforfait al omhoog doen van 0,55% naar 0,75% en dan 0,95% enz. van de WOZ, dan zal over tien jaar het verlies van de HRA nauwelijks merkbaar zijn.
Terwijl nu de aftrek toch volledig in stand blijft.
Mensen die 375 euro per maand verwonen, die hoeven geen 120 euro terug te krijgen van de overheid
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90672741
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als kabinetten bij bezuinigingen het huurwaardeforfait al omhoog doen van 0,55% naar 0,75% en dan 0,95% enz. van de WOZ, dan zal over tien jaar het verlies van de HRA nauwelijks merkbaar zijn.
Mensen die 375 euro per maand verwonen, die hoeven geen 120 euro terug te krijgen van de overheid
precies gewoon iedereen er langzaam aan laten wennen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_90672753
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan moeten alle woongerelateerde belastingen en subsidies op de schop, en wel zo dat het netto resultaat '0 verschil' is.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 31 december 2010 @ 13:38:37 #236
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_90674266
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar het volume is toch al enorm in aantal afgenomen? -40% zo'n beetje, de markt is dus in feite ingestort.
Om te zeggen dat de markt in januari instort zou impliceren dat er nog eens een daling van 40% zou komen. Dat waag ik te betwijfelen. Zeker die redenen die aangehaald worden om het te onderbouwen vind ik erg overtrokken, maar zoals al gezegd werd 'wat verwacht je anders van een dergelijke organisatie'. Zij schreeuwen moord en brand om gesubsidieerd te worden.
  vrijdag 31 december 2010 @ 13:41:08 #238
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90674348
quote:
Als ik Kees de Kort zo geweldig zou vinden als jou dan zoek ik hem toch zelf wel op.

Weer een mooie videodump van je.
and made it rain upward
pi_90674963
quote:
We hebben het zo slecht dat we met oud en nieuw weer met zijn allen oliebollen gaan eten en champagne drinken. De crisis is verschrikkelijk!
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:22:39 #240
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90676070
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:56 schreef lutser.com het volgende:

[..]

We hebben het zo slecht dat we met oud en nieuw weer met zijn allen oliebollen gaan eten en champagne drinken. De crisis is verschrikkelijk!
Je vergeet voor een paar miljoen de lucht in knallen.
and made it rain upward
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:25:05 #241
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90676191
ik heb de maximale hypotheken uit 2010 en 2011 met elkaar vergeleken. Ik vond dit werk wel een apart topic waard :) , zie: Hypotheken 2010 versus 2011. De cijfers en het effect op huizenprijzen

(en Sjabba mag ze zelf uitrekenen, want die heeft een hekel aan linkjes)

[ Bericht 10% gewijzigd door droom_econoom8 op 31-12-2010 14:31:29 ]
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:26:26 #242
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_90678813
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:56 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Wat kees zegt, ontkennen....cognitieve dissonantie.
pi_90681466
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:07 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Tweeverdieners met een inkomen van 2 x 19.000 = 38.000 euro, kunnen in
2011 ruim 42.000 euro minder lenen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:25 schreef droom_econoom8 het volgende:
ik heb de maximale hypotheken uit 2010 en 2011 met elkaar vergeleken. Ik vond dit werk wel een apart topic waard :) , zie: Hypotheken 2010 versus 2011. De cijfers en het effect op huizenprijzen

Zoek de 7 verschillen...
pi_90683724
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:22 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Je vergeet voor een paar miljoen de lucht in knallen.
65 miljoen, we gaan allemaal deaud!! De huizenmarkt stort in!!

Ik wens onze spammer huizenmarkt-zeepbel alvast een goed uiteinde in zijn te krappe huurhuis waar hij straks uit zal moeten, ik stook hier de kachel in mijn koophuisje nog wat verder op, eet een oliebol, en hoop zoals zoveel Nederlanders op het winnen van de Jackpot.

Zeepbel, ouwe frusti, succes aankomende tijd jongen! Hopelijk krijg je in 2011 net zo vaak een kleine stijve van het posten van selectieve nieuwsberichten en verkapte links naar je site teneinde meer bezoekers te krijgen als afgelopen jaar, het is je gegund lekkere scheefhuurder van me!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2010 17:24:36 ]
pi_90684799
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:41 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Als ik Kees de Kort zo geweldig zou vinden als jou dan zoek ik hem toch zelf wel op.

Weer een mooie videodump van je.
Je hoeft er niet op te klikken :)
I'll sing you a lullaby.
pi_90685075
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

65 miljoen, we gaan allemaal deaud!! De huizenmarkt stort in!!

Ik wens onze spammer huizenmarkt-zeepbel alvast een goed uiteinde in zijn te krappe huurhuis waar hij straks uit zal moeten, ik stook hier de kachel in mijn koophuisje nog wat verder op, eet een oliebol, en hoop zoals zoveel Nederlanders op het winnen van de Jackpot.

Zeepbel, ouwe frusti, succes aankomende tijd jongen! Hopelijk krijg je in 2011 net zo vaak een kleine stijve van het posten van selectieve nieuwsberichten en verkapte links naar je site teneinde meer bezoekers te krijgen als afgelopen jaar, het is je gegund lekkere scheefhuurder van me!
En ik dan? Ik heb het hele jaar stinkend mijn best gedaan om iedereen in een mineurstemming te brengen... maar krijg ik even een attente wens naar mijn hoofd gesmeten :N

Aangezien ik de beroerdste niet ben wens ik iedereen alvast een mooi en gezond nieuwjaar :)
I'll sing you a lullaby.
pi_90685120
Zo...... en nu ga ik zuipen met mijn vrienden :P
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 31 december 2010 @ 18:33:46 #248
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_90686607
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:55 schreef xenobinol het volgende:
Zo...... en nu ga ik zuipen met mijn vrienden :P
Zuip ze, en een prettige jaarwisseling ook. :Y
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 31 december 2010 @ 18:54:23 #249
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90687303
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:25 schreef droom_econoom8 het volgende:

(en Sjabba mag ze zelf uitrekenen, want die heeft een hekel aan linkjes)
Linkjes met commerciėle inhoud haat ik ja.
and made it rain upward
pi_90687437
Voor de scheefhuurders, geniet nog even van de laatste 5 uur in vrijheid, vanaf morgen kun je niet meer zo makkelijk verkassen als waar je al die jaren voor dacht te betalen. :+

Gekheid natuurlijk, allemaal alvast de beste wensen en een gezond 2011! *O*
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')