Je bent intussen wel weer een jaartje ouder geworden, Dino. Het is logisch dat je dan meer gaat verdienen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
conclusie: mensen die toch al geen huis konden kopen kunnen het nu nog steeds niet (en maar goed ook, daarvoro is (gesubsidieerde) sociale huur ook voor bedoeld)
conclusie: die 3,4% wordt dan mooi gecompenseerd door mijn salarisstijging
ergo: non-event.
je stelt dat de meeste kopers 3,4% minder te besteden hebben. Echter de meeste kopers hebben juist een extra periodiek + salarisstijging erbij gekregen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:42 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Je bent intussen wel weer een jaartje ouder geworden, Dino. Het is logisch dat je dan meer gaat verdienen.
Gemiddeld is er echter minder geld op de markt. Een gemiddelde koper van 30 jaar heeft in 2011 minder geld te besteden dan een gemiddelde koper van 30 jaar in 2010. De economie groeit namelijk niet met 3,4%.
Er zijn ook mensen dood gegaan en die verdienen nu niks meer.quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
je stelt dat de meeste kopers 3,4% minder te besteden hebben. Echter de meeste kopers hebben juist een extra periodiek + salarisstijging erbij gekregen.
O ??quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
je stelt dat de meeste kopers 3,4% minder te besteden hebben. Echter de meeste kopers hebben juist een extra periodiek + salarisstijging erbij gekregen.
nee die zijn vervangen door schoolverlatersquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:08 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen dood gegaan en die verdienen nu niks meer.
joh, toen stond de rente op 9%. Die goeie ouwe tijd <3quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:04 schreef michaelmoore het volgende:
Zo he
Kan ik zoveel lenen, nooit geweten
gestoord gewoon
Dat was twintig jaar terug wel ff anders dan
volgend jaar niet zo zeuren, schouders eronder, en positievere instelling, dan wordt ook jij gewaardeerd, hoorquote:
hoeft neit, ik moet mag nog maar 4 jaarquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
volgend jaar niet zo zeuren, schouders eronder, en positievere instelling, dan wordt ook jij gewaardeerd, hoor
ik nog iets minder dan 9 uurquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoeft neit, ik moet mag nog maar 4 jaar
Emeritus Professor Flupse wel te verstaanquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die zijn vervangen door schoolverlaters
Dus Professor Flupse is dood en Promovendus Jansen gaat beginnen met doceren
Dat vind ik erg voor de nabestaandenquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik nog iets minder dan 9 uur
maar een zegen voor de mensheid (altijd positief kijken)quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat vind ik erg voor de nabestaanden
Ja Jansen heeft bruto slechts 25 % van die Ouwe Flupse te bestedenquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:13 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Emeritus Professor Flupse wel te verstaan
Het eerste salaris van promovendus Jansen is een stuk lager dan het eindsalaris van emeritus professor Flupse.
Je moet dus niet kijken naar individuele gevallen, maar naar de markt. En die heeft komend naar 3.4% minder te besteden.
ik denk niet dat emiritus professor Flupse veel leencapaciteit nodig had, dus met evenveel recht kan ik zeggen dat de leenmarkt juist een boost krijgt door de entree van promovendus Jansen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:13 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Emeritus Professor Flupse wel te verstaan
Het eerste salaris van promovendus Jansen is een stuk lager dan het eindsalaris van emeritus professor Flupse.
Je moet dus niet kijken naar individuele gevallen, maar naar de markt. En die heeft komend naar 3.4% minder te besteden.
De volgende generatie zal zeggen: 'hoe konden jullie zo dom zijn een tophypotheek te nemen, je kon toch nadenken' . Het vertrouwen in het huizensprookje is zo weg. Dan worden de leenkeusjes uitgelachen. The lost generation..quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die zijn vervangen door schoolverlaters
Dus Professor Flupse is dood en Promovendus Jansen gaat beginnen met doceren
Je mag mijn tabelletje trouwens wel hergebruiken op die site van je. Wellicht dat de schade met goede voorlichting beperkt blijftquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:20 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
De volgende generatie zal zeggen: 'hoe konden jullie zo dom zijn een tophypotheek te nemen, je kon toch nadenken' . Het vertrouwen in het huizensprookje is zo weg. Dan worden de leenkeusjes uitgelachen. The lost generation..
Ook zullen de nieuwe jongeren betaalbare huurwoningen zoals in Duitsland gaan eisen en weigeren nog pensioenpremie te betalen enz. Dag zekereheden, dag overwaardesprookje
Meldt zich ookquote:
Nee, Flupse had eind 1999 de totale overwaarde van 2 miljoen, op de villa in Berg en Dal bijgeleend, op advies van zijn adviseur, en een aflossingsvrije hypotheek genomen van 2,6 miljoen en het vermogen in het huisfonds van een verzekeraar gestort.quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik denk niet dat emiritus professor Flupse veel leencapaciteit nodig had, dus met evenveel recht kan ik zeggen dat de leenmarkt juist een boost krijgt door de entree van promovendus Jansen.
ik zou jou inderdaad ook geen opslag geven als ik je baas was, tenzij je begrafenisondernemer bent, dan is dat chagrijn misschien wel gegpastquote:Op vrijdag 31 december 2010 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee, Flupse had eind 1999 de totale overwaarde van 2 miljoen, op de villa in Berg en Dal bijgeleend, op advies van zijn adviseur, en aflossingsvrije hypotheek genomen van 2,6 miljoen en het vermogen in het huisfonds van een verzekeraar gestort.
Dit fonds met een weging van 50% in dot.com bedrijven, zoals Versatel en KPNquest en 25% in degelijke hollandse bedrijven 25 % KPN en AHOLD en 25% in een teakplantage, dit was volgens de adviseur, goed voor een rendement van 9% na aftrek van de advieskosten.
Dus van dat vermogen was bij het verscheiden van de Emeritus nog 12,8% over, maar de Emeritus had de laatste tien jaar wel de volledige HRA subsidie genoten, over de taxatiewaarde van 2,6 miljoen![]()
De weduwe had gelukkig genoeg over voor een mooie begrafenis van de professor.
De adviseur was niet uitgenodigd
Promovendus Jansen moet nog wachten tot hij docent met een vaste aanstelling is, voor hij maximaal een hypotheek van 90% krijgt van de Hypotheker , omdat de banken niet meer vooruit mogen lopen op een eventueel carrièrepatroon.
Maar de promovendus krijgt ook geen huurwoning, omdat zijn vriendin een tijdelijk baantje in een kinderopvangcentrum heeft.
Dus blijven ze thuis wonen bij hun ouders op zolder, in afwachting van de vaste aanstelling van Jansen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |