abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2010 @ 20:37:33 #76
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90598717
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vandaag nog een interessant artikel gelezen waaruit bleek dat ons huidige kabinet eigenlijk nog geen ene reet heeft klaargespeeld.
Zeker in de Volkskrant? Dat maakt het overigens niet veel betrouwbaarder.
pi_90598777
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het getuigt juist van populistisch gedrag! Feitelijk verandert het geen drol met dat boerka verbod. Dat mensen dit zien als enorme overwinning tekent alleen maar aan dat sommige mensen volledig de weg kwijt zijn!
Waarom? Ik vind het prima, dat verbod. Had er altijd al moeten zijn. Er verandert natuurlijk wel iets en dat weet je best, anders zou je er niet zo tegenaan schoppen.
Rechts onderkent tenminste nog het belang van de discussie, terwijl links dat ontkent om vervolgens toch heel principieel te gaan doen. Raar toch?
quote:
Komt nog eens bij dat de bezuinigingen op de kleine overheid best meevallen en dat het verkleinen van de 2e kamer niet snel zal lukken. Het regeerakkoord is door diverse profs en economische raadden in de gehaktmolen gestopt. En terecht!
De bezuinigingen vallen volgens allerlei belangenclubjes juist weer helemaal niet mee, tja wie moet ik dan geloven?
Ik durf te stellen dat de overheid minder uitgeeft in deze variant dan een alternatieve.
quote:
De sociaal economische beloftes van de PVV slaan als een tang op een varken. Ze willen het economisch beter met dit land maar houden wel 'paradepaartjes' voor hun stemmers in ere. AOW 66, geen versoepeling ontslagrecht etc. Er had zoveel meer moeten veranderd in de sociale zekerheid en de zorg en de woningmarkt. Waar ook geen drol(!) veranderd. En nu bezuinigen we op elk ministerie onder het mom "Ja .. iedereen zal het voelen" Teh fuck! :') We bezuinigen zelfs met wazige maatregels op het onderwijs! Van de zotte! Het tekent zich juist vooral door dat belasting (btw) omhoog gaat en subsidies voor kunst naar beneden worden geschroefd. Je betaald meer en je krijgt minder. Dat geld ook zo voor de zorg.
Waarom is bezuinigen op onderwijs taboe? Er worden bakken geld verspild met het opleiden van beroepswerkloze 'kunstenaars' en andere hoogopgeleide nikskunners, die vervolgens geensjieke baan vinden en maar thuis blijven wachten op een droombaantje.
quote:
En zoals je zelf al wel weet hebben we een aantal economische tijdbommen langs ons heen die dit land hard zullen raken. En dan zullen de klappen vele malen harder zijn dan nu het geval is. Het volk krijgt na dit kabinet nog veel meer zure shit en het is jammer dat ze dat niet door hebben. Ik verwacht iig. geen pensioen van de overheid.

En het is zooo jammer dat de VVD zich op zoveel punten te kijk heeft laten zetten ;(. Het is al erg genoeg om ze in de broekzak te zien zitten van ome geer.
Of er een pensioen blijft hangt echt niet af van dit kabinet hoor..
Ja, het had liberaler gekund, nou en? Dat had het ook weer niet gekund namelijk, met zo'n verkiezingsuitslag.
pi_90598844
Ik zou het niet weten.
pi_90599056
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:37 schreef Holograph het volgende:

[..]

Zeker in de Volkskrant? Dat maakt het overigens niet veel betrouwbaarder.
Nee, in de GPD-dagbladen. Maar die zijn uiteraard ook links in jouw ogen. Artikel sneed overigens gewoon hout. Dat is het mooie van feiten, die zijn te controleren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90599583
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:39 schreef sneakypete het volgende:
Of er een pensioen blijft hangt echt niet af van dit kabinet hoor..
Ja, het had liberaler gekund, nou en? Dat had het ook weer niet gekund namelijk, met zo'n verkiezingsuitslag.
Het heeft er niet zoveel mee te maken hoeveel er bezuinigd wordt maar waar die bezuinigingen vandaan komen. Juist enorme kostenposten zoals de HRA en sociale zekerheid wordt op dit moment afgebleven en men bezuinigt op zaken zoals cultuur en ontwikkelingshulp. Zijn dat uitgaves die in de toekomst voor problemen kunnen zorgen? Natuurlijk niet. Men bezuinigt op de minst belangrijke plekken en laat de belangrijke zaken over aan het volgende kabinet. Als je sociale zekerheid en de woningmarkt had aangepakt had je ten minste de belasting enigszins aan kunnen pakken. Wij zitten immers al aan het belasting plafond en belasting hier in Nederland is vrij hoog.

En juist omdat we weinig aan dit soort veranderingen doorvoeren zie ik veel toekomstige studenten mooi naar het buitenland vertrekken. Kosten van het onderwijs gaat in NL naar boven maar of ze er meer voor terug krijgen? En of de arbeidsmarkt er nou zo goed voor ligt?

De schulden in Europa zijn nog enorm en 'onze genationaliseerde' banken zitten nog steeds enorm in rotjeknor landen als Spanje met enorme bedragen. Die jullie als belastingbetaler straks mogen opdoeken. En als we dan een volgende ronde van bezuinigingen ingaan kunnen we plots niet meer bezuinigen op onzin zoals cultuur en ontwikkelingszorg omdat we daar dan al nauwelijks wat aan uitgeven :') . Dan moet men wel bezuinigen op belangrijke zaken en dat zal een boel mensen pijn doen. Dit kabinet is 1 grote fail.

En een toekomstig pensioen hangt inderdaad niet van dit kabinet af. Maar ze maken het er niet makkelijker op :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90599820
quote:

[..]

Waarom? Ik vind het prima, dat verbod. Had er altijd al moeten zijn. Er verandert natuurlijk wel iets en dat weet je best, anders zou je er niet zo tegenaan schoppen.
Rechts onderkent tenminste nog het belang van de discussie, terwijl links dat ontkent om vervolgens toch heel principieel te gaan doen. Raar toch?
Dit heeft helemaal niks met rechts te maken. Het boerkaverbod is gewoon pure populisme.

quote:
Waarom is bezuinigen op onderwijs taboe? Er worden bakken geld verspild met het opleiden van beroepswerkloze 'kunstenaars' en andere hoogopgeleide nikskunners, die vervolgens geensjieke baan vinden en maar thuis blijven wachten op een droombaantje.
Misschien omdat die bezuinigingen neerkomen op het afpakken van voorzieningen waar de politici die tot dit besluit kwamen zelf volop gebruik van hebben gemaakt. Het is gewoon een gevalletje studentje pesten omdat Jan Modaal niet hoger dan MBO niveau is gekomen.
pi_90599893
Met andere woorden, positieve reacties op jouw vraag kan je niet zo goed verdragen. :')
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_90599944
quote:

[..]

Het is het voorbeeld waarin men alleen het gevolg aanpakt. En de oorzaak ongemoeid laat.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 29 december 2010 @ 21:04:03 #84
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_90599952
quote:
Je kan, ook als hoogopgeleide, echt niet meer thuis blijven zitten wachten, dus waarom blijf je zoiets aanhalen? Dat kon, verrassing, wel in de tijd dat dit kabinet studeerde, en waarschijnlijk hebben een aantal van ze dat ook gedaan (Verhagen met zijn 11 jaar studeren gok ik zo).
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_90600085
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het heeft er niet zoveel mee te maken hoeveel er bezuinigd wordt maar waar die bezuinigingen vandaan komen. Juist enorme kostenposten zoals de HRA
Die is geen geen kostenpost, maar een aftrekpost; minder belasting betalen.
Prima toch?
quote:
en sociale zekerheid wordt op dit moment afgebleven en men bezuinigt op zaken zoals cultuur en ontwikkelingshulp.
Nee er wordt niet vanaf gebleven, de WAjong verdwijnt bijv.
En op cultuur en ontwikkelingshulp kun je bijna niet genoeg bezuinigen. :)
pi_90600144
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je kan, ook als hoogopgeleide, echt niet meer thuis blijven zitten wachten, dus waarom blijf je zoiets aanhalen? Dat kon, verrassing, wel in de tijd dat dit kabinet studeerde, en waarschijnlijk hebben een aantal van ze dat ook gedaan (Verhagen met zijn 11 jaar studeren gok ik zo).
Wel als je wekelijks een sollicitatiebrief (of 2) schrijft maar nergens aangenomen wordt, wat weer vreemd is voor een HBO+ er.
  woensdag 29 december 2010 @ 21:10:21 #87
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_90600252
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:08 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Wel als je wekelijks een sollicitatiebrief (of 2) schrijft maar nergens aangenomen wordt, wat weer vreemd is voor een HBO+ er.
Sowieso een HBO'er die niet aan het werk komt heeft óf de verkeerde studie gekozen óf doet iets niet helemaal goed.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_90603253
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:30 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Sociaal-economisch heeft de VVD niet veel hervormingen gerealiseerd. Dat had echter ook erg moeilijk geworden met de PVDA natuurlijk, toch de grootste coalitiepartner in het alternatief.
Wél wordt het budget op orde gebracht en wordt er fors bezuinigd. In dat opzicht is er dan weer méér bereikt.
Nogal vreemde aannames als je de onderhandelingen rond Paars+ een beetje gevolgd hebt...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90603673
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is het voorbeeld waarin men alleen het gevolg aanpakt. En de oorzaak ongemoeid laat.
Oorzaak is islam misschien moeten we die dan maar verbieden.
pi_90603953
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:15 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Oorzaak is islam misschien moeten we die dan maar verbieden.
Oorzaak is de mens, misschien moeten we die dan maar verbieden.
pi_90605770
Wat heeft de PVV eigenlijk bereikt in haar 5-jarige bestaan????

Makkie, van 0 naar 24 zetels, dit zijn zetels die dus niet bij de gangbare ivoren toren kwezels partijen zijn nu.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_90608703
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:08 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Dan mankeert er niets aan Nederland maar eerder iets aan je sollicitatiebrief of je CV of anderszijds iets in de presentatie. Als je een goede opstelt waar je jezelf op een waardig voetstuk zet en je CV meestuurt waar dingen instaan die kloppen (niet a la PVV kamerleden zeg maar) dan is het enige wat je moet doen.. veel versturen en twee dagen later bellen. Serieus, als je mn hulp wilt heb je zo een baan.

Diploma's en papieren zeggen niet zoveel meer met HBO. Bedrijven willen anno 2010 steeds meer weten "wie ben je en wat kan je". Ik heb een Turkse geholpen om een baantje in Amsterdam te vinden.Sprak niet vloeiend Engels of Nederlands maar kon zich goed redden en had een mooi portfolio. Het enige wat ik gedaan heb is met 'r het CV en de solliciatiebrief wat gepimpt want die was veel te bescheiden en wat instructies meegegeven zoals ruim op tijd komen e.d. Ze had allemaal dingen zoals 'als dan', die moet je gewoon van tafel vegen. Dat komt wel als je er zit :)

Als dat haar al lukt lukt het jou helemaal met zo'n dikke voorsprong.

Bedrijven hebben niets met de overheid te maken en als individu moet je daar ook niet teveel op blindstaren. De zekerheden in het leven zijn maar schijnzekerheden, het gaat puur om eigen motivatie. Als je bij weet ik welk topbedrijf in jouw studierichting een baan wilt kun je die krijgen, het is gewoon een kwestie van doen.

Ik ken iemand die meteen na z'n studie bij het uitzendbureau aanklopte van 'ik heb geen werk en het zijn moeilijke tijden en dan denk ik "kom op" je hebt HBO gestudeert en je hebt geleerd hoe je je moet presenteren. Zelfs een gemotiveerde VMBO'er komt op een HBO plaats met een goed portfolio of een goed verstand. Het gaat er tegenwoordig niet meer om wat je gestudeert hebt maar hoe je houding is en of je iets kan dragen.

Maak daar gebruik van, bedrijven staan te springen om goed opgeleid personeel maar ze komen je niet halen.Bedrijven willen in zo'n recessie mensen zien die ergens voor staan of ergens voor gaan. En met een positieve mindset kom je een stuk verder dan klagen dat het allemaal niets is. Als je voor je eigen gevoel al goed bezig bent zou ik zeggen.. gewoon doorgaan, niet teveel eisend zijn en pakken wat je pakken kunt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 30-12-2010 00:21:05 ]
pi_90610149
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:04 schreef ethiraseth het volgende:

Dat kon, verrassing, wel in de tijd dat dit kabinet studeerde, en waarschijnlijk hebben een aantal van ze dat ook gedaan (Verhagen met zijn 11 jaar studeren gok ik zo).
Yep ze grepen de kans, en als die er nu nog was werd ie weer gegrepen denk ik, de mensheid word er niet eerlijker en vol eer op.
Daarbij, stel, als men elke klas 2 x deed moet men de stof nu wel heel goed kennen :)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_90610835
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:58 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dagelijks komen er wel nieuwe wetsvoorstellen van Teeven en Opstelten. Het kabinet heeft in 4 maanden al meer bereikt dan Balkende IV en Paars II
Ja, je mag vier jaar zitten als je oproept tot een bankrun.

Dag vrijheid van meningsuiting. Leuk je gekend te hebben. Je was handig om het volk te denken dat je altijd en overal moslims mag bashen maar je moet niet denken dat je werkelijk wat mag bereiken.
pi_90611407
quote:
10s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:34 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, je mag vier jaar zitten als je oproept tot een bankrun.

Dag vrijheid van meningsuiting. Leuk je gekend te hebben. Je was handig om het volk te denken dat je altijd en overal moslims mag bashen maar je moet niet denken dat je werkelijk wat mag bereiken.
Wij willen knechtschap, een zondebok en een sterke leider, net als vroegah..

pi_90613899
quote:
En wordt het geld dat vrijkomt dan wel besteed aan Ingrid en Henk? Of gaat dat geld naar animalcops.
Of misschien wordt het wel helemaal nergens aan besteed als bijvoorbeeld het schrappen van de kunstenaarsregeling inderdaad meer gaat kosten dan het oplevert. :P
pi_90616055
De animal cops komen er niet. Te duur.
Ik vind het erg leuk dat ouderen in een tehuis dezelfde rechten hebben gekregen als gevangenen.
Een grote verbetering.

quote:
Precies, en dat is ook onzin, en in plaats van fatsoenlijk te blijven mag je ook gewoon zeggen dat het een bagger partij is en dat je nooit op die bruinhemden zou stemmen. Leuk he?
Het belangrijkere item van de PVV is de islam.
Daarom worden ze extreem rechts genoemd.
Een stempel die te pas en vooral te onpas wordt gebruikt als mensen horen wat ze niet willen horen.
Met domme opmerkingen doorspekt met woorden als bruinhemden en extreem hopen ze iemands meningsuiting te kunnen beknotten.
Na bestudering van de Islam ben ik er echter achter gekomen dat de Islam fascistische trekjes heeft.
Er wordt opgeroepen tot het doden van alle joden!
Democratie wordt rigoureus verworpen.
De PVV ziet hier een gevaar en acteert daar op.
Als dat in Duitsland gebeurd was voordat Hitler aan de macht kwam, dan had de 2e wereldoorlog waarschijnlijk niet plaats gevonden.
Dit soort zaken gebeuren namelijk als de goede mensen NIETS doen.
Dat is dan ook de grootste bijdrage van de PVV.
Ze doen wat.
En jij doet niks.
pi_90616063
quote:
Wij willen knechtschap, een zondebok en een sterke leider, net als vroegah..
vergeef hem, hij weet niet wat hij doet
pi_90617777
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 07:16 schreef rootus het volgende:
De animal cops komen er niet. Te duur.
Ik vind het erg leuk dat ouderen in een tehuis dezelfde rechten hebben gekregen als gevangenen.
Een grote verbetering.

[..]

Het belangrijkere item van de PVV is de islam.
Daarom worden ze extreem rechts genoemd.
Een stempel die te pas en vooral te onpas wordt gebruikt als mensen horen wat ze niet willen horen.
Met domme opmerkingen doorspekt met woorden als bruinhemden en extreem hopen ze iemands meningsuiting te kunnen beknotten.
Na bestudering van de Islam ben ik er echter achter gekomen dat de Islam fascistische trekjes heeft.
Er wordt opgeroepen tot het doden van alle joden!
Democratie wordt rigoureus verworpen.
De PVV ziet hier een gevaar en acteert daar op.
Als dat in Duitsland gebeurd was voordat Hitler aan de macht kwam, dan had de 2e wereldoorlog waarschijnlijk niet plaats gevonden.
Dit soort zaken gebeuren namelijk als de goede mensen NIETS doen.
Dat is dan ook de grootste bijdrage van de PVV.
Ze doen wat.
En jij doet niks.
Alleen is de denkfout die je hier maakt, dat de islam hier uniek in is.
Ik onderschrijf meteen dat de islam fascistische trekjes heeft, maar dit zijn dezelfde fascistische trekjes die ook terug te vinden zijn in het Jodendom en het Christendom. Deze fascistische trekjes aanvoeren om een hele groep mensen die er zelf helemaal niet zo over denken negatief af te schilderen is juist wat de PVV zo gevaarlijk maakt. Dit is namelijk precies wat de nazi's ook deden bij de joden.

Hiermee wil ik niet zeggen dat moslims gaat overkomen wat de joden is gebeurd. Ik wil ook niet zeggen dat de PVV hetzelfde is als de NSDAP. Ik wil alleen benadrukken, dat de argumentatie dat de gelovigen die onderwerp van discussie zijn zelf fascistisch zijn niet nieuw is.

Je hoeft trouwens alleen naar Israel te kijken om te zien dat het jodendom op dat gebied hetzelfde is als de islam. Daar zie je namelijk dat groepen orthodoxe joden met de thora in hun hand andersdenkenden bepaalde rechten willen ontzeggen. Als de PVV zich tegen dit en alle vergelijkbare zaken zou uitspreken, zou ik het met je eens zijn. De PVV is echter een groot pleitbezorger van Israel en dat maakt ze zo hypocriet.
pi_90619155
Ik weet niet hoe het in de koran staat "als" het er staat maar in het chr. nieuwe testament staat het volgende

http://www.revealingthefuture.com/Dutch/hitlerindebijbel.htm

Daarmee is het chr dom ook een fascistisch geloof maar dan zien we ineens wel een duidelijk verschil tussen gematigdheid en extremisme. We zeggen niet alle christenen zijn Nazi's of KKKers en veroordelen niet een compleet geloof.

Het is dit opheffen van onderscheid bij één groep met het veroordelen van een compleet geloof en het verheerlijken van de joods-christelijke traditie dat de PVV tot een enge partij maakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Beathoven op 30-12-2010 10:49:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')