Gezien je ellenlange ervaring met Amerikanen mag ik hopen, of baseer je dat op Wikileaks gezever?quote:Op maandag 3 januari 2011 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat ik de Amerikanen niet echt vertrouw. Natuurlijk geniet de VS nog altijd de voorkeur boven die mafketels in Iran. Het is echter niet zo zwart/wit als sommigen doen overkomen.
Die neo-cons in de VS zijn bijvoorbeeld doodenge figuren. Minstens zo erg als een Ahmedinjad.
Nee, want dan kom ik Israel niet meer in.quote:
Ik ken figuren als Wolfowitz en Cheney inderdaad niet persoonlijk. Maar hej, je leest wel eens wat. Net zoals jij je mening over Iran ongetwijfeld baseert op je regelmatige onderhoud met Ahmedinjad en Khomeini.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gezien je ellenlange ervaring met Amerikanen mag ik hopen, of baseer je dat op Wikileaks gezever?
Voor mij zit er een aardig groot verschil in severiteit over wat er geschreven wordt anders.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ken figuren als Wolfowitz en Cheney inderdaad niet persoonlijk. Maar hej, je leest wel eens wat. Net zoals jij je mening over Iran ongetwijfeld baseert op je regelmatige onderhoud met Ahmedinjad en Khomeini.
Daar heb je een punt..quote:Op maandag 3 januari 2011 14:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, want dan kom ik Israel niet meer in.
Het Amerikaanse beleid onder Bush bewijst anders al dat die neo-cons niet helemaal goed zijn. Verder legt Adam Curtis met zijn Power of Nightmares de ware aard van die klootzakken aardig goed bloot.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Voor mij zit er een aardig groot verschil in severiteit over wat er geschreven wordt anders.
Inderdaad, en wat is er precies mis met het neo-con gedachtegoed? Het is toch gewoon zo dat onze maatschappij beter is, vrijer is en eerlijker is? En het is ook geen geheim dat landen als Iran en Irak nou niet bepaald vriendelijk tegenover ons stonden, en terrorisme actief steunen. Waarom mag daar dan geen eind aan gemaakt worden?quote:Op maandag 3 januari 2011 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het Amerikaanse beleid onder Bush bewijst anders al dat die neo-cons niet helemaal goed zijn. Verder legt Adam Curtis met zijn Power of Nightmares de ware aard van die klootzakken aardig goed bloot.
Maar goed, dat zal jij ongetwijfeld afdoen als complot-denken.
Neo-cons zijn dat ook de reden dat amerika een supermacht is en europa niks meer is.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het Amerikaanse beleid onder Bush bewijst anders al dat die neo-cons niet helemaal goed zijn. Verder legt Adam Curtis met zijn Power of Nightmares de ware aard van die klootzakken aardig goed bloot.
Maar goed, dat zal jij ongetwijfeld afdoen als complot-denken.
quote:Op maandag 3 januari 2011 14:46 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Neo-cons zijn dat ook de reden dat amerika een supermacht is en europa niks meer is.
Ik geloof dat Kissinger het was die vond dat de VS een leef en laten leven-beleid moest voeren. Zo sta ik er ook tegenover. Je hoeft als land niet overal je dikke neus in te drukken. Verder is dat hele terrorisme-probleem ons op geniepige wijze door de strot gedrukt. Ja, het bestaat en het is een probleem maar bij lange na niet zo erg als Bush en consorten ons deden geloven.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Inderdaad, en wat is er precies mis met het neo-con gedachtegoed? Het is toch gewoon zo dat onze maatschappij beter is, vrijer is en eerlijker is? En het is ook geen geheim dat landen als Iran en Irak nou niet bepaald vriendelijk tegenover ons stonden, en terrorisme actief steunen. Waarom mag daar dan geen eind aan gemaakt worden?
We leven niet in lala-land, jezelf actief beschermen mag ook wel, reactief is altijd te laat.
Goed, ik sta daar anders in. Ik verwacht niet dat jij dat accepteert.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
![]()
Proactief regeren, met eigenbelang voorop.
Het is wellicht wat aangedikt, maar daarom niet minder waar. Bovendien is het juist het regeringsbeleid geweest van de Verenigde Staten (sinds hun bemoeienis met WO1) om zich te bemoeien met de wereld, wat ze alleen maar vruchten heeft afgeworpen. Het is eenzelfde strategie die Europa zich aanmeette voor de wereldoorlogen, en dat heeft ons ook in eenzelfde machtspositie gebracht.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik geloof dat Kissinger het was die vond dat de VS een leef en laten leven-beleid moest voeren. Zo sta ik er ook tegenover. Je hoeft als land niet overal je dikke neus in te drukken. Verder is dat hele terrorisme-probleem ons op geniepige wijze door de strot gedrukt. Ja, het bestaat en het is een probleem maar bij lange na niet zo erg als Bush en consorten ons deden geloven.
Bron van de foto: Zionists-israel.com? Weet je wel zeker dat deze uit Iran komt?quote:Op maandag 3 januari 2011 14:43 schreef Berlitz het volgende:
[ afbeelding ]
Maar de kindjes lachten wel lief
Dat kan wel wezen, maar dan hoef ik dat nog niet te accepteren. Ik sta nou eenmaal anders in het leven.Dan kun je naief vinden, maar zo is het gewoon.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is wellicht wat aangedikt, maar daarom niet minder waar. Bovendien is het juist het regeringsbeleid geweest van de Verenigde Staten (sinds hun bemoeienis met WO1) om zich te bemoeien met de wereld, wat ze alleen maar vruchten heeft afgeworpen. Het is eenzelfde strategie die Europa zich aanmeette voor de wereldoorlogen, en dat heeft ons ook in eenzelfde machtspositie gebracht.
Ja het is niet eerlijk, ja het is niet het meest ethisch, ja er zijn meer mensen op de wereld, maar het leven is nou eenmaal niet eerlijk, en de Amerikanen zijn meesters in het begrijpen van dat begrip, daarom zijn ze ook zo succesvol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |