http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)legalen-bouwen.dhtmlquote:
ROTTERDAM - De EU financiert via het EU-noodfonds de bouw van twee moskeeën voor de vele duizenden illegale moslims in Athene. Dit project in de Griekse hoofdstad zou meer dan 15 miljoen euro aan Europees gemeenschapsgeld moeten gaan kosten.
Volgens de Duitse nieuwswebsite Kopp heeft eurocommissaris Viviane Reding voor mensenrechten er bij Griekenland op aangedrongen een moskee te bouwen, omdat er in de stad geen moskee is, en wel veel moslims.
Griekenland heeft daarom een deel van het geld uit het EU-noodfonds beschikbaar gesteld om de twee toekomstige moskeeën in Athene te bouwen.
De Griekse bevolking zal niet verheugd met deze onverwachte subsidie uit het EU-noodfonds, omdat zij zuchten onder enorme bezuinigingen, die opgelegd zijn door de EU om de Griekse staatsfinanciën weer op orde te krijgen.
In Nederland heeft de PVV inmiddels Kamervragen gesteld aan de staatssecretaris van Europese Zaken, Ben Knapen. De PVV eist van de staatssecretaris dat dit besluit ongedaan wordt gemaakt en dat er geen Nederlands belastinggeld wordt besteed aan dit project.
Geert Wilders noemt het op zijn twitteraccount een 'totale winterzotheid'. (EBO)
Dat zou ik ook wel willen weten, als ze ook kerken en synagogen sponsoren dan zie ik weinig problemen.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:27 schreef Trollface. het volgende:
Ze financieren waarschijnlijk ook kerken.
Dat lijkt me dan een even slechte zaak. Ik maak wat dat betreft verdomd weinig onderscheid in specifieke smaakjes bijgeloof.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:27 schreef Trollface. het volgende:
Ze financieren waarschijnlijk ook kerken.
quote:Steeds meer kerken vragen subsidie aan om hun gebouw in stand te kunnen houden. De Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed kende dit jaar aan maar liefst 260 kerken 69 miljoen euro subsidie toe, maar kreeg twee keer zoveel aanvragen.
Dat is een absoluut record, meldt de Rijksdienst. Onder de kerken waren onder meer de Westerkerk in Amsterdam, de Grote Kerk in Dordrecht en de Nieuwe Kerk in Den Haag. Werkzaamheden die voor subsidie in aanmerkingen komen variëren van het schoonmaken van schilderingen tot het herstellen van luidklokken en het onderhoud van orgels.
Groene monumenten
Naast kerken kregen ook kastelen, landhuizen, kloosters en boerderijen subsidies toegekend. Nieuw is de subsidie voor groene monumenten als parken en begraafplaatsen. "De architectuur van het landschap en die van het gebouw versterken elkaar," verklaart de Rijksdienst de nieuwe regeling. Van de subsidies is volop gebruik van gemaakt, meldt de dienst.
bron : Trouw http://www.trouw.nl/cultu(...)tijgt_explosief.html
Slechte zaak. Laat bijgelovigen hun eigen broek maar ophouden.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:40 schreef betyar het volgende:
Het restaureren van kerken wordt ook deels betaald door de belastingbetaler.
[..]
Ik word een beetje moe van het demoniseren van moslims en hun geloof. Okee er lopen rotte appels tussen, maar die zijn overal wel te vinden.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:45 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Slechte zaak. Laat bijgelovigen hun eigen broek maar ophouden.
Ik zeg net nog dat ik geen onderscheid maak tussen de verschillende smaakjes Onzichtbaar Tovervriendje.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van het demoniseren van moslims en hun geloof. Okee er lopen rotte appels tussen, maar die zijn overal wel te vinden.
Ik ben ook niet negatief naar jouw toe. Als dat wel zo overkwam: SORRY.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:52 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik zeg net nog dat ik geen onderscheid maak tussen de verschillende smaakjes Onzichtbaar Tovervriendje.
Er is een behoorlijk verschil tussen restauratie van monumenten en cultureel erfgoed e.d. en het subsidiëren van religies. Het ene valt binnen het takenpakket van de overheid en het andere niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:40 schreef betyar het volgende:
Het restaureren van kerken wordt ook deels betaald door de belastingbetaler.
[..]
Dan nog, steun aan de kerk en kerkgebouwen is nog cultureel historisch verantwoord, nieuwbouw van moskeeën dus totaal niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:00 schreef TomLievense het volgende:
Als agnost ben ik geen voorstander van steun aan kerken, maar ik vind het jammer dat nu het een moskee is men hijgerig gaat doen. Zolang er kerken gesteund worden moet dat ook gebeuren bij moskees.
Wil TS even duidelijkheid geven.
A) Dit topic gaat over steun van overheden aan religies
of
B) Dit topic gaat over islamisering.
De islam is ook deel van onze cultuur.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan nog, steun aan de kerk en kerkgebouwen is nog cultureel historisch verantwoord, nieuwbouw van moskeeën dus totaal niet.
300.000 moslims op in totaal 4 miljoen inwoners. Lijkt mij wel cultureel verantwoord... Hier heeft elk gat 4 kerken voor de verschillende stromingen...quote:Op woensdag 29 december 2010 15:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan nog, steun aan de kerk en kerkgebouwen is nog cultureel historisch verantwoord, nieuwbouw van moskeeën dus totaal niet.
Zeer klein deel, om daar nou miljoenen in te pompen, nee dat doen ze zelf maar. Van die lelijke nieuwbouwkerken mogen ze ook zelf gaan betalen overigens.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:06 schreef TomLievense het volgende:
[..]
De islam is ook deel van onze cultuur.![]()
Ik had het dan ook over financiering, daar gaat het toch ook om? Ik vind financiering van oude kerken cultureel verantwoord, maar de bouw van nieuwe gebouwen c.q. moskeeën dus niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
300.000 moslims op in totaal 4 miljoen inwoners. Lijkt mij wel cultureel verantwoord... Hier heeft elk gat 4 kerken voor de verschillende stromingen...
Nogmaals ik ben tegen deze financiering vanwege scheiding tussen kerk en staat maar probeer het wel bij zuivere argumenten te houden.
Dat geld ook voor nieuwbouw kerken?quote:Op woensdag 29 december 2010 15:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over financiering, daar gaat het toch ook om? Ik vind financiering van oude kerken cultureel verantwoord, maar de bouw van nieuwe gebouwen c.q. moskeeën dus niet.
Ja. Zie mijn andere reactie hierboven.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:14 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dat geld ook voor nieuwbouw kerken?
Helaas denkt de overheid daar anders over.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja. Zie mijn andere reactie hierboven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |