abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:19:52 #251
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_90829365
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:05 schreef woessie het volgende:

[..]

Pardon, ik had het niet over dat soort tuning, maar over belachelijk veel pk's erbij knallen en Racing Softs waardoor je altijd aan kop rijdt.
Met alle respect, dan had PD daar strenger in moeten zijn. Je hebt eigenlijk te veel vrijheid. En de verleiding is dan toch wel groot een veel snellere/betere auto te nemen dan de rest.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:31:16 #252
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_90829732
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:30 schreef very het volgende:

[..]

Of jij gaat maar lekker een ander spel spelen.
Ik vind de moeilijkheidsgraad prima hier, zolang je inderdaad gewoon een beetje auto's van dezelfde klasse neemt, en geen X2010 tegen een impreza inzet ofzo.

Dat jij die lincenses makkelijk eventjes allemaal op goud haalt is knap hoor, maar is lang niet voor iedereen het geval.
Waarom denk je dan dat ik DIT spel speel en geen Need for Speed? omdat het bij GT gebruikelijk was dat er restricties per race waren zodat je wel skills MOEST hebben of moest tunen. Daarom spreken de season events mij ook bijzonder goed aan. De beloning is er ook naar.

Dat jij auto's van dezelfde klasse neemt siert jou, maar het 'gevaar' is dat als jij een races van 10-15min een keer of 3 opnieuw gedaan heb zonder resultaat, dat je toch eerder kiest voor het Turbo'tje of de race-uitlaat of de race-softs of whatever, dan dat je gaat proberen via tuning je wagen beter af te stellen voor de winst. Want dat is makkelijker.
Tevens is de beloning in credits en xp ook te weinig voor mij om me er echt voor in te spannen omdat ik toch zo snel mogelijk naar boven wil.
Niet jij
Niet wij
Maar ik
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:45:48 #253
317906 PoederSuikerPoeder
Poeder voor intimi
pi_90830197
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:31 schreef Sexy_Steve het volgende:

[..]

Waarom denk je dan dat ik DIT spel speel en geen Need for Speed? omdat het bij GT gebruikelijk was dat er restricties per race waren zodat je wel skills MOEST hebben of moest tunen. Daarom spreken de season events mij ook bijzonder goed aan. De beloning is er ook naar.

Dat jij auto's van dezelfde klasse neemt siert jou, maar het 'gevaar' is dat als jij een races van 10-15min een keer of 3 opnieuw gedaan heb zonder resultaat, dat je toch eerder kiest voor het Turbo'tje of de race-uitlaat of de race-softs of whatever, dan dat je gaat proberen via tuning je wagen beter af te stellen voor de winst. Want dat is makkelijker.
Tevens is de beloning in credits en xp ook te weinig voor mij om me er echt voor in te spannen omdat ik toch zo snel mogelijk naar boven wil.
Dat maakt toch geen reet uit? Ik wil zelf ook met zo min mogelijk inspanning zo ver mogelijk komen in GT5, NFS, Burnout... in welke racer dan ook :)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:51:29 #254
69446 woessie
Rond een doos dansen
pi_90830406
Zoals gezegd; ieder zijn plezier :)
Ik haal gewoon meer voldoening uit de winst of zelfs 3e plek als het een prestatie is.
Rond een doos dansen
In Mekka
Dat is pas leuk
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:54:04 #255
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_90830504
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:51 schreef woessie het volgende:
Zoals gezegd; ieder zijn plezier :)
Ik haal gewoon meer voldoening uit de winst of zelfs 3e plek als het een prestatie is.
ik ook. en daarom ook mijn mening dat gt5 te makkelijk is, zonder die restricties.
Niet jij
Niet wij
Maar ik
pi_90830738
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:31 schreef Sexy_Steve het volgende:

[..]

Waarom denk je dan dat ik DIT spel speel en geen Need for Speed? omdat het bij GT gebruikelijk was dat er restricties per race waren zodat je wel skills MOEST hebben of moest tunen. Daarom spreken de season events mij ook bijzonder goed aan. De beloning is er ook naar.

Dat jij auto's van dezelfde klasse neemt siert jou, maar het 'gevaar' is dat als jij een races van 10-15min een keer of 3 opnieuw gedaan heb zonder resultaat, dat je toch eerder kiest voor het Turbo'tje of de race-uitlaat of de race-softs of whatever, dan dat je gaat proberen via tuning je wagen beter af te stellen voor de winst. Want dat is makkelijker.
Tevens is de beloning in credits en xp ook te weinig voor mij om me er echt voor in te spannen omdat ik toch zo snel mogelijk naar boven wil.
Lekker boeiend...iedereen speelt het spel hoe hij/zij wil toch?

Wil jij lekker je instellingen tunen om verder te komen, dan tune je je instellingen.
Heb je geen zin om moeilijk te doen en te blijven oefenen oefenen om maar een race te kunnen halen, dan koop je wat upgrades.
En dan heb je ook nog je seasonal events...dus eigenlijk kom je niks te kort, maar heb je er blijkbaar gewoon moeite mee dat andere mensen het spel "minder serieus" nemen ofzo?

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:54 schreef Sexy_Steve het volgende:

[..]

ik ook. en daarom ook mijn mening dat gt5 te makkelijk is, zonder die restricties.
Die restricties kan je jezelf toch opleggen?
Ik snap werkelijk je punt niet hoor.
People assume too much.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:45:48 #257
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_90832089
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:00 schreef very het volgende:

[..]

Lekker boeiend...iedereen speelt het spel hoe hij/zij wil toch?
-knip-
Ik snap werkelijk je punt niet hoor.
dat ligt dan meer aan jou, want volgens mij geef ik meerdere malen aan waarom ik dat vind. dat jij je er niet in kan vinden is weer wat anders.
Niet jij
Niet wij
Maar ik
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:54:45 #258
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_90832338
Die seasonevents zijn wel erg tof maar die Formule GT race vind ik helemaal niks.... Dus dat geleuter dat mensen de skills niet hebben voor die FGT vind ik een beetje onzin. Zelf vind ik de AI nou niet echt gericht op zulke forumule wagens, maar je "moet" hem wel even doen.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_90832482
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:45 schreef Sexy_Steve het volgende:

[..]

dat ligt dan meer aan jou, want volgens mij geef ik meerdere malen aan waarom ik dat vind. dat jij je er niet in kan vinden is weer wat anders.
Je punt is dus dat je er daadwerkelijk moeite mee hebt dat andere mensen het spel anders spelen dan jij?
Want die restircties kan je gewoon zelf aanhouden hoor, daar beperkt dat spel je echt niet in.
People assume too much.
pi_90834098
Ach daarom online, daar heb je genoeg tegenstand.
Eigenlijk teveel, want daar heb ik nog geen race gewonnen tot nu toe :')

verder gewoon de restricties jezelf opleggen inderdaad, alhoewel dat met B-spec af en toe niet kan. maar moet zeggen dat ik sommige b-spec races best plezier heb gehad. Je coureur die er pas op het einde van de race voorbij komt en vervolgens stessed out raakt en zijn bochten niet houdt..

helaas is dat maar 1 op de 10 races het geval.. verder is het: 'start race' en iets anders doen.
vervolgens race 4 keer herhalen op xp te grinden.
pi_90834884
Is trouwens al weer nieuws over toekomstige updates?
pi_90835442
Ag, dat online een beetje makkelijker is als je wat geld hebt is wel duidelijk. Je kan voor bijna elke race een overpowered car pakken en gewoon dik winnen met 10x ernaast te vliegen. Het kan zo moeilijk zijn als je het zelf maakt.

Al vind ik het erger dat online zo verrot is. Je hebt totaal geen klasses waar auto's invallen. Dus je pakt gewoon een aantal PK, zeg 500 en pak daar de beste auto in. Er is geen verhouding kwa power/weight ratio. Dus gewoon de lichtste auto met de 500pk en voila. Gaan met die banaan. Beetje jammer.
pi_90836659
Iemand trouwens een DTM auto te leen de Expert Race? Geen zin om 1mil eraan uit te geven. Sparen voor de FGT.
pi_90836682
Gister mijn team uitgebreid van 2 naar 5 coureurs.

We hadden al O.Meijer in dienst, sinds een weekje of 2 ook ene M.Schuhmacher (inderdaad, met een extra "h" erin, maar hij rijd wel net zo goed *)

Daarbij heb ik de volgende coureurs aangenomen (na een half uurtje de X-knop mishandeld te hebben):

D. Van Der Ven
T. Schouten
F. Massa

Tineke en Dennis zijn net zoals in het echie: niet vooruit te fikken -O-
pi_90836717
Die extra coureurs zijn echt 3x crap. Ik ben nu level 13 met mijn coureur en hij is nog steeds niet echt vooruit te branden.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:10:20 #266
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_90837337
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:59 schreef very het volgende:

[..]

Je punt is dus dat je er daadwerkelijk moeite mee hebt dat andere mensen het spel anders spelen dan jij?
Want die restircties kan je gewoon zelf aanhouden hoor, daar beperkt dat spel je echt niet in.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:54 schreef Sexy_Steve het volgende:
ik ook. en daarom ook mijn mening dat gt5 te makkelijk is, zonder die restricties.
Mijn punt is dus ook juist dat het spel NIET beperkt!

En Very, waar zeg ik in godsnaam dat ik er moeite mee heb hoe anderen het spel spelen?

Nog één keer dan: mijn punt is dat er als gevolg van het ontbreken van restricties een naar mijn mening te makkelijke situatie wordt gecreëerd omdat het mogelijk is om met een Veyron tegen een Megane te racen. Ik had liever gezien dat je, als gevolg van de restricties, je best moet doen met tunen en race-skills ontwikkelen om te winnen (zoals de season events, de beloning is er ook naar).

Ik waag me niet aan het veroordelen van andere spelers, ik ventileer hier gewoon mijn eigen mening, op een forum.
Zullen we er nu een punt achter zetten?
Niet jij
Niet wij
Maar ik
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:11:00 #267
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_90837362
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:53 schreef powah87 het volgende:
Die extra coureurs zijn echt 3x crap. Ik ben nu level 13 met mijn coureur en hij is nog steeds niet echt vooruit te branden.
Same here.... Alhoewel ik merk dat hij in de ene auto veel beter rijdt dan in de andere.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_90837800
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:10 schreef Sexy_Steve het volgende:
Nog één keer dan: mijn punt is dat er als gevolg van het ontbreken van restricties een naar mijn mening te makkelijke situatie wordt gecreëerd omdat het mogelijk is om met een Veyron tegen een Megane te racen. Ik had liever gezien dat je, als gevolg van de restricties, je best moet doen met tunen en race-skills ontwikkelen om te winnen (zoals de season events, de beloning is er ook naar).
Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal (wat ik dan op mijn beurt weer niet snap, maar goed).

Dan voor mij ook nog één keer dan: mijn punt is dat je ook gewoon ZELF je eigen restricties kunt opleggen om zodoende een iets wat lastigere situatie te creëren. Door bijvoorbeeld er zelf voor te kiezen om GEEN Veyron te pakken voor een race tegen een Megane. Als je dat doet, dan moet je dus nog steeds je best doen met tunen en race-skills ontwikkelen om te winnen. PD verplicht je toch niet om een super snelle auto te pakken? Ze geven je de keus om te pakken wat je wilt. En dat is alleen maar beter. Dat de mogelijkheid er is om dit te doen, is voor sommige mensen juist een uitkomst. Niet iedereen kan goed racen, maar willen ook gewoon wel GT5 kunnen spelen.

Dus op misschien de credit-awards na, heb je eigenlijk geen reden om hier tegen te zijn, aangezien je het zelf in de hand hebt.
People assume too much.
pi_90838712
Lol.. ik moet het toch even zeggen. Wat is de echte geest van een racer, wat WIL een racer, wat drijft de racer.. zo snel mogelijk de finish halen
Hoe? Zolang het maar binnen het regelement blijft, al wordt er altijd hier en daar nog wel eens gecheat of gezocht naar grenzen. Winnen! en SNEL!!

Iedereen wil meteen level 40,.. dan is de druk van de ketel. De echte GT fan blijft vervolgens nog jaren doorspelen op zijn of haar eigen manier. Met of zonder vrienden met een bepaalde auto track records neerzetten. Driften (Gran Dorifto!) , en of tegenwoordig online, etc.

Hoe je de 100%, level 40, X2010 scored maakt ook eigenlijk geen reet uit, als je het een echt leuk spel vindt en je houdt van racen dan blijf je toch spelen en begint het spel pas. Want als er niets meer te halen valt dan is er nog steeds genoeg te doen, er is zelfs een track editor.

Ik doe niet aan dat truukje om auto's te kopieeren, en ik heb nog geen 20 miljoen om een x2010 te kopen, de challenge is mij te pittig. Dus, ik was al aardig ver met Bspec en die staat nu al 2 dgn lang endurances te draaien.. ben bijna level 33.
Mijn extra coureurs zijn wel goed, je moet het zien als tamagotchi's en een beetje inzicht hebben.
Ik heb er 1 die heet G. Gay _O- , een uiterst kalme nicht met slechts enkele races op zijn naam maar wel al dik level 30...
-weg-
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:12:49 #270
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_90839695
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:22 schreef very het volgende:

[..]

Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal (wat ik dan op mijn beurt weer niet snap, maar goed).

Dan voor mij ook nog één keer dan: mijn punt is dat je ook gewoon ZELF je eigen restricties kunt opleggen om zodoende een iets wat lastigere situatie te creëren. Door bijvoorbeeld er zelf voor te kiezen om GEEN Veyron te pakken voor een race tegen een Megane. Als je dat doet, dan moet je dus nog steeds je best doen met tunen en race-skills ontwikkelen om te winnen. PD verplicht je toch niet om een super snelle auto te pakken? Ze geven je de keus om te pakken wat je wilt. En dat is alleen maar beter. Dat de mogelijkheid er is om dit te doen, is voor sommige mensen juist een uitkomst. Niet iedereen kan goed racen, maar willen ook gewoon wel GT5 kunnen spelen.

Dus op misschien de credit-awards na, heb je eigenlijk geen reden om hier tegen te zijn, aangezien je het zelf in de hand hebt.
Voor een spel dat claimt: THE REAL DRIVING SIMULATOR te zijn verwacht ik dus dat ik, net als in het echt, moet tunen en oefenen en niet op me sloffen een race win met een snelle bak. Want in welke race in het echt bedraagt het verschil in vermogen net zoveel als tussen een Megane en een Veyron?

Ik zal mijn neef quoten: "Ik vind Gran Turismo sowieso niet leuk omdat ik eerst veel te veel moet sleutelen en afstellen voordat ik eindelijk eens een race kan winnen."
Ik koop het spel omdat ik dus wél wil afstellen voordat ik race. uit een spel als Need For Speed haal ik niet de genoegdoening omdat ik naar mijn mening te simpel win.
Omdat ik vind dat het NFS gehalte in GT5 te hoog is, om wat jij al zegt: (Niet iedereen kan goed racen, maar willen ook gewoon wel GT5 kunnen spelen.) Commerciële doeleinden.

Dit komt mijns inziens de opbouw van het spel niet ten goede. Je wint te gemakkelijk (uitzonderingen daargelaten) en de beloning is naar de inspanning (te laag). Hierdoor moet je veel races opnieuw doen om credits en XP te verdienen. Hier heb ik dus gewoon weinig zin in, en ik heb dan ook liever de restricties zodat ik me meer moet inspannen om te winnen, en dus ook meer geld en XP krijg zodat ik niet hoef te grinden. Als oplossing heeft GT5 die season events in het leven geroepen. daar moet je dus tunen en oefenen en na enige inspanning krijg je dus ook fatsoenlijk geld en xp!

Disclaimer:Begrijp me niet verkeerd: een paar races opnieuw doen is niet erg, om bijv. te sparen voor een upgrade of auto. Maar nu moet ik te veel grinden om nieuwe races te kunnen unlocken.

ps. ik heb het niet eens gehad over de in dit deel totaal zinloze Licences. dit hangt er voor de sier bij. vroeger moest je bepaalde licences halen om uberhaupt een race te kunnen doen, nu races opnieuw doen met je overpowered bak.
Niet jij
Niet wij
Maar ik
pi_90840362
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:12 schreef Sexy_Steve het volgende:

[..]

Voor een spel dat claimt: THE REAL DRIVING SIMULATOR te zijn verwacht ik dus dat ik, net als in het echt, moet tunen en oefenen en niet op me sloffen een race win met een snelle bak. Want in welke race in het echt bedraagt het verschil in vermogen net zoveel als tussen een Megane en een Veyron?

Ik zal mijn neef quoten: "Ik vind Gran Turismo sowieso niet leuk omdat ik eerst veel te veel moet sleutelen en afstellen voordat ik eindelijk eens een race kan winnen."
Ik koop het spel omdat ik dus wél wil afstellen voordat ik race. uit een spel als Need For Speed haal ik niet de genoegdoening omdat ik naar mijn mening te simpel win.
Omdat ik vind dat het NFS gehalte in GT5 te hoog is, om wat jij al zegt: (Niet iedereen kan goed racen, maar willen ook gewoon wel GT5 kunnen spelen.) Commerciële doeleinden.

Dit komt mijns inziens de opbouw van het spel niet ten goede. Je wint te gemakkelijk (uitzonderingen daargelaten) en de beloning is naar de inspanning (te laag). Hierdoor moet je veel races opnieuw doen om credits en XP te verdienen. Hier heb ik dus gewoon weinig zin in, en ik heb dan ook liever de restricties zodat ik me meer moet inspannen om te winnen, en dus ook meer geld en XP krijg zodat ik niet hoef te grinden. Als oplossing heeft GT5 die season events in het leven geroepen. daar moet je dus tunen en oefenen en na enige inspanning krijg je dus ook fatsoenlijk geld en xp!

Disclaimer:Begrijp me niet verkeerd: een paar races opnieuw doen is niet erg, om bijv. te sparen voor een upgrade of auto. Maar nu moet ik te veel grinden om nieuwe races te kunnen unlocken.

ps. ik heb het niet eens gehad over de in dit deel totaal zinloze Licences. dit hangt er voor de sier bij. vroeger moest je bepaalde licences halen om uberhaupt een race te kunnen doen, nu races opnieuw doen met je overpowered bak.
Duidelijk verhaal.
En met veel punten ben ik het wel met je eens.
Toch blijf ik wel vinden dat het spel ook toegankelijk moet zijn voor mensen die misschien niet zo goed kunnen racen, maar NFS ook maar gaar vinden.

Wat misschien wel een ideale optie had kunnen zijn, is om in het begin van het spel gewoon te moeten kiezen wat voor moeilijkheidsgraad je wilt.
Kies je voor Beginner (o.i.d.), dan kan je kiezen wat je wilt, bij Advanced zal je beperkt worden in je auto/banden keuze en bij Expert kan je alleen maar met net iets mindere auto's rijden.
People assume too much.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:29:53 #272
317906 PoederSuikerPoeder
Poeder voor intimi
pi_90840436
Zullen we het anders gewoon weer over de game zelf hebben in plaats van te huilen of dit nu wel of geen sim is? Bedankt :*
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:38:49 #273
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_90840819
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:27 schreef very het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal.
En met veel punten ben ik het wel met je eens.
Toch blijf ik wel vinden dat het spel ook toegankelijk moet zijn voor mensen die misschien niet zo goed kunnen racen, maar NFS ook maar gaar vinden.

Wat misschien wel een ideale optie had kunnen zijn, is om in het begin van het spel gewoon te moeten kiezen wat voor moeilijkheidsgraad je wilt.
Kies je voor Beginner (o.i.d.), dan kan je kiezen wat je wilt, bij Advanced zal je beperkt worden in je auto/banden keuze en bij Expert kan je alleen maar met net iets mindere auto's rijden.
Dat zou inderdaad een prima oplossing zijn. Per race een EASY, ADVANCED en HARD event maken. de eerste zonder restricties, de tweede met meer, en de derde gelijkwaardige auto's!
Niet jij
Niet wij
Maar ik
pi_90841517
GT5 is eigenlijk een flop als je het zo bekijkt.

Het is gewoon een brainless grind naar meer en meer auto's. Miss net 10% van de auto's is fatsoenlijk. En als je eenmaal alle auto's hebt kan je online gaan rijden maar dat is ook eigenlijk crap omdat de auto's niet in klasses zijn ingedeeld en puur op vermogen kan je de room instellen. Waardoor het over het algemeen een oneerlijke strijd wordt.

Owja, en dan die idiot van de B-spec. De auto is gewoon 2x zo snel en dan nog maar nipt winnen of zelfs verliezen.

Specials... WOEI MOEILIJK HOOR. ben nu bezig met Gran turismo rally. Expert. Ben nu met de sneeuw stage bezig. Stage 5 lig al 2min voor op de rest. NICE!

[ Bericht 13% gewijzigd door powah87 op 04-01-2011 17:04:36 ]
pi_90841873
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:38 schreef Sexy_Steve het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad een prima oplossing zijn. Per race een EASY, ADVANCED en HARD event maken. de eerste zonder restricties, de tweede met meer, en de derde gelijkwaardige auto's!
Een keuze kunnen maken in de moeilijkheidsgraad is wel mooi en prachtig, maar dan moet je de beloning daar ook op aanpassen. Het kan mijns inziens niet zo zijn dat je op Easy net zoveel credits en ervaring punten krijgt, als op Hard. Je zult dus voor Easy de credits en XP minimaal moeten halveren t.o.v. Hard, anders gaan de meesten nog op Easy spelen. Want dat iedereen zichzelf restricties kan opleggen is wel erg naïef gedacht, 8 van de 10 doet dit toch niet en gaat voor de gemakkelijkste manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')