Met alle respect, dan had PD daar strenger in moeten zijn. Je hebt eigenlijk te veel vrijheid. En de verleiding is dan toch wel groot een veel snellere/betere auto te nemen dan de rest.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:05 schreef woessie het volgende:
[..]
Pardon, ik had het niet over dat soort tuning, maar over belachelijk veel pk's erbij knallen en Racing Softs waardoor je altijd aan kop rijdt.
Waarom denk je dan dat ik DIT spel speel en geen Need for Speed? omdat het bij GT gebruikelijk was dat er restricties per race waren zodat je wel skills MOEST hebben of moest tunen. Daarom spreken de season events mij ook bijzonder goed aan. De beloning is er ook naar.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:30 schreef very het volgende:
[..]
Of jij gaat maar lekker een ander spel spelen.
Ik vind de moeilijkheidsgraad prima hier, zolang je inderdaad gewoon een beetje auto's van dezelfde klasse neemt, en geen X2010 tegen een impreza inzet ofzo.
Dat jij die lincenses makkelijk eventjes allemaal op goud haalt is knap hoor, maar is lang niet voor iedereen het geval.
Dat maakt toch geen reet uit? Ik wil zelf ook met zo min mogelijk inspanning zo ver mogelijk komen in GT5, NFS, Burnout... in welke racer dan ookquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:31 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Waarom denk je dan dat ik DIT spel speel en geen Need for Speed? omdat het bij GT gebruikelijk was dat er restricties per race waren zodat je wel skills MOEST hebben of moest tunen. Daarom spreken de season events mij ook bijzonder goed aan. De beloning is er ook naar.
Dat jij auto's van dezelfde klasse neemt siert jou, maar het 'gevaar' is dat als jij een races van 10-15min een keer of 3 opnieuw gedaan heb zonder resultaat, dat je toch eerder kiest voor het Turbo'tje of de race-uitlaat of de race-softs of whatever, dan dat je gaat proberen via tuning je wagen beter af te stellen voor de winst. Want dat is makkelijker.
Tevens is de beloning in credits en xp ook te weinig voor mij om me er echt voor in te spannen omdat ik toch zo snel mogelijk naar boven wil.
ik ook. en daarom ook mijn mening dat gt5 te makkelijk is, zonder die restricties.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:51 schreef woessie het volgende:
Zoals gezegd; ieder zijn plezier
Ik haal gewoon meer voldoening uit de winst of zelfs 3e plek als het een prestatie is.
Lekker boeiend...iedereen speelt het spel hoe hij/zij wil toch?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:31 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Waarom denk je dan dat ik DIT spel speel en geen Need for Speed? omdat het bij GT gebruikelijk was dat er restricties per race waren zodat je wel skills MOEST hebben of moest tunen. Daarom spreken de season events mij ook bijzonder goed aan. De beloning is er ook naar.
Dat jij auto's van dezelfde klasse neemt siert jou, maar het 'gevaar' is dat als jij een races van 10-15min een keer of 3 opnieuw gedaan heb zonder resultaat, dat je toch eerder kiest voor het Turbo'tje of de race-uitlaat of de race-softs of whatever, dan dat je gaat proberen via tuning je wagen beter af te stellen voor de winst. Want dat is makkelijker.
Tevens is de beloning in credits en xp ook te weinig voor mij om me er echt voor in te spannen omdat ik toch zo snel mogelijk naar boven wil.
Die restricties kan je jezelf toch opleggen?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:54 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
ik ook. en daarom ook mijn mening dat gt5 te makkelijk is, zonder die restricties.
dat ligt dan meer aan jou, want volgens mij geef ik meerdere malen aan waarom ik dat vind. dat jij je er niet in kan vinden is weer wat anders.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:00 schreef very het volgende:
[..]
Lekker boeiend...iedereen speelt het spel hoe hij/zij wil toch?
-knip-
Ik snap werkelijk je punt niet hoor.
Je punt is dus dat je er daadwerkelijk moeite mee hebt dat andere mensen het spel anders spelen dan jij?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:45 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
dat ligt dan meer aan jou, want volgens mij geef ik meerdere malen aan waarom ik dat vind. dat jij je er niet in kan vinden is weer wat anders.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:59 schreef very het volgende:
[..]
Je punt is dus dat je er daadwerkelijk moeite mee hebt dat andere mensen het spel anders spelen dan jij?
Want die restircties kan je gewoon zelf aanhouden hoor, daar beperkt dat spel je echt niet in.
Mijn punt is dus ook juist dat het spel NIET beperkt!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:54 schreef Sexy_Steve het volgende:
ik ook. en daarom ook mijn mening dat gt5 te makkelijk is, zonder die restricties.
Same here.... Alhoewel ik merk dat hij in de ene auto veel beter rijdt dan in de andere.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:53 schreef powah87 het volgende:
Die extra coureurs zijn echt 3x crap. Ik ben nu level 13 met mijn coureur en hij is nog steeds niet echt vooruit te branden.
Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal (wat ik dan op mijn beurt weer niet snap, maar goed).quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:10 schreef Sexy_Steve het volgende:
Nog één keer dan: mijn punt is dat er als gevolg van het ontbreken van restricties een naar mijn mening te makkelijke situatie wordt gecreëerd omdat het mogelijk is om met een Veyron tegen een Megane te racen. Ik had liever gezien dat je, als gevolg van de restricties, je best moet doen met tunen en race-skills ontwikkelen om te winnen (zoals de season events, de beloning is er ook naar).
Voor een spel dat claimt: THE REAL DRIVING SIMULATOR te zijn verwacht ik dus dat ik, net als in het echt, moet tunen en oefenen en niet op me sloffen een race win met een snelle bak. Want in welke race in het echt bedraagt het verschil in vermogen net zoveel als tussen een Megane en een Veyron?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:22 schreef very het volgende:
[..]
Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal (wat ik dan op mijn beurt weer niet snap, maar goed).
Dan voor mij ook nog één keer dan: mijn punt is dat je ook gewoon ZELF je eigen restricties kunt opleggen om zodoende een iets wat lastigere situatie te creëren. Door bijvoorbeeld er zelf voor te kiezen om GEEN Veyron te pakken voor een race tegen een Megane. Als je dat doet, dan moet je dus nog steeds je best doen met tunen en race-skills ontwikkelen om te winnen. PD verplicht je toch niet om een super snelle auto te pakken? Ze geven je de keus om te pakken wat je wilt. En dat is alleen maar beter. Dat de mogelijkheid er is om dit te doen, is voor sommige mensen juist een uitkomst. Niet iedereen kan goed racen, maar willen ook gewoon wel GT5 kunnen spelen.
Dus op misschien de credit-awards na, heb je eigenlijk geen reden om hier tegen te zijn, aangezien je het zelf in de hand hebt.
Duidelijk verhaal.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:12 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Voor een spel dat claimt: THE REAL DRIVING SIMULATOR te zijn verwacht ik dus dat ik, net als in het echt, moet tunen en oefenen en niet op me sloffen een race win met een snelle bak. Want in welke race in het echt bedraagt het verschil in vermogen net zoveel als tussen een Megane en een Veyron?
Ik zal mijn neef quoten: "Ik vind Gran Turismo sowieso niet leuk omdat ik eerst veel te veel moet sleutelen en afstellen voordat ik eindelijk eens een race kan winnen."
Ik koop het spel omdat ik dus wél wil afstellen voordat ik race. uit een spel als Need For Speed haal ik niet de genoegdoening omdat ik naar mijn mening te simpel win.
Omdat ik vind dat het NFS gehalte in GT5 te hoog is, om wat jij al zegt: (Niet iedereen kan goed racen, maar willen ook gewoon wel GT5 kunnen spelen.) Commerciële doeleinden.
Dit komt mijns inziens de opbouw van het spel niet ten goede. Je wint te gemakkelijk (uitzonderingen daargelaten) en de beloning is naar de inspanning (te laag). Hierdoor moet je veel races opnieuw doen om credits en XP te verdienen. Hier heb ik dus gewoon weinig zin in, en ik heb dan ook liever de restricties zodat ik me meer moet inspannen om te winnen, en dus ook meer geld en XP krijg zodat ik niet hoef te grinden. Als oplossing heeft GT5 die season events in het leven geroepen. daar moet je dus tunen en oefenen en na enige inspanning krijg je dus ook fatsoenlijk geld en xp!
Disclaimer:Begrijp me niet verkeerd: een paar races opnieuw doen is niet erg, om bijv. te sparen voor een upgrade of auto. Maar nu moet ik te veel grinden om nieuwe races te kunnen unlocken.
ps. ik heb het niet eens gehad over de in dit deel totaal zinloze Licences. dit hangt er voor de sier bij. vroeger moest je bepaalde licences halen om uberhaupt een race te kunnen doen, nu races opnieuw doen met je overpowered bak.
Dat zou inderdaad een prima oplossing zijn. Per race een EASY, ADVANCED en HARD event maken. de eerste zonder restricties, de tweede met meer, en de derde gelijkwaardige auto's!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:27 schreef very het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal.
En met veel punten ben ik het wel met je eens.
Toch blijf ik wel vinden dat het spel ook toegankelijk moet zijn voor mensen die misschien niet zo goed kunnen racen, maar NFS ook maar gaar vinden.
Wat misschien wel een ideale optie had kunnen zijn, is om in het begin van het spel gewoon te moeten kiezen wat voor moeilijkheidsgraad je wilt.
Kies je voor Beginner (o.i.d.), dan kan je kiezen wat je wilt, bij Advanced zal je beperkt worden in je auto/banden keuze en bij Expert kan je alleen maar met net iets mindere auto's rijden.
Een keuze kunnen maken in de moeilijkheidsgraad is wel mooi en prachtig, maar dan moet je de beloning daar ook op aanpassen. Het kan mijns inziens niet zo zijn dat je op Easy net zoveel credits en ervaring punten krijgt, als op Hard. Je zult dus voor Easy de credits en XP minimaal moeten halveren t.o.v. Hard, anders gaan de meesten nog op Easy spelen. Want dat iedereen zichzelf restricties kan opleggen is wel erg naïef gedacht, 8 van de 10 doet dit toch niet en gaat voor de gemakkelijkste manier.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:38 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad een prima oplossing zijn. Per race een EASY, ADVANCED en HARD event maken. de eerste zonder restricties, de tweede met meer, en de derde gelijkwaardige auto's!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |