abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90640919
Ik snap 5 keer zebra wel, al heb ik m nog niet gemaakt, maar heb wel 5(of 6) keer flappie(uuhm...het konijn van christel) gemaakt. Dus kan me er wel wat bij voorstellen!

Mn moeder heeft trouwens een superschattig katje gemaakt, zal binnekort wel een foto maken.

Ja ik heb altijd saskia(ok behalve mn bravobolletjes, en zeeman) maar met die grote naalden raakte ik even in de war.
Enne rond haken is het zelfde als heen en weer, alleen ga je in een stuk door ipv heen en weer.
  donderdag 30 december 2010 @ 19:02:34 #102
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90641317
@ Whoopdidoo: Koosje het konijn heb ik ook al n aantal keer gemaakt, maar ik vind vooral dat gestreepte nogal een gedoe bij die zebra :)
Pip heb ik nu 2 keer gemaakt, moet alleen de 2e muts nog afmaken :)
pi_90641718
Ik vind dat gestreepte juist heel erg lekker haken. Ik ben raar. :')

Koosje wil ik ook nog een keer maken. Mijn eerste Koosje was nogal lelijk. :P
  donderdag 30 december 2010 @ 19:14:16 #104
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90641821
*had een heel bericht getikt is het zomaar weg :S*
Het enige wat ik vaker dan 1 keer haak is een Up sleutelhanger, de rest gaat vervelen haha :P
(oh en GSjes voor een groter geheel natuurlijk, en fruit voor een keukentje want 1 wortel en 1 aardbei is erg karig maar dat is wel saai :()

Ik haak Saskia ook met een 3.00...maar met groter (5.00) is het ook fijn....net wat je wilt natuurlijk :D en wat je handen aankunnen :D
pi_90642503
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:50 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Toch als je het soort van met beleid doet gaat het wel, ik doe het altijd.

Ik raak in de war van jullie saskia is toch gewoon 1 euro wibrawol? Ik doe die altijd met een 3,5. Mn moeder zelfs met een 3, maar met een 6? Das toch onwijs groot?

Net mn schild afgemaakt, was even bang dat ik t haken niet meer leuk vond, maar vind het nog steeds leuk :s)
is ook zo, is vrij groot, maar het is voor een beginner wel fijn om dan de steken goed te kunnen zien/maken. met 3,5 kan het prima, daar niet van, maar dan is de dichtheid van je lapje weer veel dichter en wordt het ms lastiger om de steken te onderscheiden. met een grotere naald heb je daar minder last van. vandaar de 6,0 naald... (waarmee je trouwens wel weer meters maakt... *O* ) maar goed, het moet niet...

ik ben druk bezig met het tekenen van de hexagonnetjes voor het "patroon" van de bal. ik wil deze bal ietsje anders maken, maar wel met dezelfde kleuren maken als de vorige. :)

btw, ook beleid helpt niet altijd om draad goed uit het binnenste van de bol te krijgen. bij sommige bollen wil het gewoon echt niet, en inderdaad is dat bij mij ook vaker bij de goedkopere bollen, en ik heb er ervaring genoeg mee om te zeggen dat dat (in ieder geval bij mij) niks met het beleid van het zoeken naar het binnenste te maken heeft... :N
pi_90642708
Jullie hebben geen moeder die het bolletje na 5 uur gepruts uit de knoop wilt halen, en m vervolgens binnen 3 minuten uit de knoop heeft :P

En met beleid ruk je soms het halve bolletje naar buiten _O-
Maar ik vind het anders echt niet fijn werken.
pi_90642870
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:33 schreef Whoopdidoo het volgende:
Jullie hebben geen moeder die het bolletje na 5 uur gepruts uit de knoop wilt halen, en m vervolgens binnen 3 minuten uit de knoop heeft :P

En met beleid ruk je soms het halve bolletje naar buiten _O-
Maar ik vind het anders echt niet fijn werken.
nee klopt een moeder heb ik niet meer :{
pi_90642922
quote:
2s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:37 schreef mijsje het volgende:

[..]

nee klopt een moeder heb ik niet meer :{
:*
pi_90643001
Wat zijn die olifanten leuk!

Mijn zebraoren gaan ook helemaal niet goed. Hoe heb jij dat opgelost herfstblad? Ik vind de buitenkant op zich wel gaan, maar dat binnengedeelte is minder. Zelf heb ik drie keer wat anders geprobeerd, maar dat is het ook niet. Anders misschien alleen wit voor de oren, er komt toch nog wat van dat pluizige tussen.

Het wisselen van kleur vind ik ook wel ophouden NijntjesUK, maar goed, het verzoek/eis ;) hier was een zebra, dus ik heb geen keuze. :D
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_90643604
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:40 schreef YPPY het volgende:
Wat zijn die olifanten leuk!

Mijn zebraoren gaan ook helemaal niet goed. Hoe heb jij dat opgelost herfstblad? Ik vind de buitenkant op zich wel gaan, maar dat binnengedeelte is minder. Zelf heb ik drie keer wat anders geprobeerd, maar dat is het ook niet. Anders misschien alleen wit voor de oren, er komt toch nog wat van dat pluizige tussen.

Het wisselen van kleur vind ik ook wel ophouden NijntjesUK, maar goed, het verzoek/eis ;) hier was een zebra, dus ik heb geen keuze. :D
Volgens mij heb ik ze 2 keer zo laten zitten en 2 keer uitgehaald (laatste nijlpaard had andere oren). Maar ik kom nooit uit met benen, armen etc., dus de tweede leg ik altijd na zoveel toeren naast de eerste. 8)7
pi_90643637
Dat ging mis. Ik drukte op quoten in plaats van wijzigen. Sorry! :@

Die olifantenfamilie is trouwens supergaaf! :)
pi_90643783
Voor de katteneigenaars:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90647628
Als ik mijn garen niet goed opberg vind ik het ook zo terug. :') En soms trekt er opeens een kat aan m'n draad, of gaat er een kat met het bolletje vandoor waar ik net mee bezig ben. Sprintjes door de kamer en dan het liefst zo ver mogelijk wegkruipen onder een stoel of tafel. :D

Sugarsnap, welkom! Leuk, baby-haaksels.

Ik ben vanavond bezig met een hoesje voor m'n nieuwe mobieltje. En dan morgen ga ik denk ik aan een hoes voor m'n laptop. Lekker simpel haakwerk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_90647781
Dank jullie wel dames, ben zelf ook trots op mijn sneeuwman :P

Nog niet uitgevonden wat ik nu ga haken, maar even wat pauze tot volgend jaar (al duurt dat niet lang meer haha)

Ik wens jullie een prettig eindejaar dames en tot volgende week ergens! (kan vanaf morgen even niet online komen, druk met werk en volk ;-) )
  donderdag 30 december 2010 @ 21:40:44 #115
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90648851
jeeej de groene helft van m'n Up kussen is klaar!!! :D:D
morgen, nadat ik oliebollen heb gebakken (shit wat heb ik me op de hals gehaald ;)), zal ik een foto plaatsen! :D
hij is echt net zo vet als Lijnloos dr foto!

fijne oud en nieuw Stefanie! :D (en de rest ook natuurlijk)
pi_90650299
Tof EsseEi, een Up kussen!

Hier net eindelijk, na poging 6 ofzo, een rondje gemaakt. Ik kan toch nu gewoon rond doorhaken? Of krijg ik dan een gedrocht? Of moet ik meerderen? :+ Dat kan ik nog niet :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_90650647
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:18 schreef Soempie het volgende:
Als ik mijn garen niet goed opberg vind ik het ook zo terug. :') En soms trekt er opeens een kat aan m'n draad, of gaat er een kat met het bolletje vandoor waar ik net mee bezig ben. Sprintjes door de kamer en dan het liefst zo ver mogelijk wegkruipen onder een stoel of tafel. :D

Haha, ja, dat doen de mijne ook! :)
En 1 pikt heel vaak bollen uit mijn wolmand en dan gaat hij naar beneden rennen.

@Morretje: Voor een amigurumi moet je idd meerderen (en minderen). :) Is niet zo moeilijk hoor.
pi_90650734
Hmm, ok. Maar als ik nu gewoon een ronde, platte... onderzetter maak bijvoorbeeld, dan kan ik gewoon rond blijven haken?
pi_90652125
Morretje: Als je wilt dat hij plat blijft, dan zal je soms moeten meerderen. Dat kan je doen door regelmatig 2 steken in hetzelfde V-tje te maken.
Dan doe je de eerste ronde: 1 steek, in de volgende 2 steken enz.
tweede ronde: 1 steek, in de volgende 1 steek, in de volgende 2 steken

Als je wilt dat het (bijvoorbeeld) een pootje van een amigurumi wordt, dan moet je niet meerderen, dan gaat het vanzelf rechtop staan.

Ik probeer een plaatje te vinden, maar ik kan niets vinden....
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  donderdag 30 december 2010 @ 22:44:17 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90653047
morretje, deze link uit de openingspost vind ik wel handig hiervoor. (zie ook de verwijzing naar deel 2 en 3 van deze tutorial).
in de haak.
pi_90653484
Ah, trui, dat ziet er uit als een goede tutorial. Dank je! Toch nog de OP niet goed genoeg gelezen.. :@

Morgen verder, nu ist slaaptijd.
pi_90654565
Trui: dat is inderdaad een stuk beter dan mijn uitleg! :Y
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  donderdag 30 december 2010 @ 23:09:13 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90654650
nou die vond ik ook prima hoor! maar ik vind 't altijd wel prettig dat daar een aantal techtnieken zo mooi op een rijtje staan, met duidelijke filmpjes.
in de haak.
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:12:01 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90658235
vanavond maakte ik versie 3 van de muts voor sandous: :)

so far so good, maar nu dus nog de voering.... ik heb inmiddels wel wat opgestoken over de richting waarin fleece rekt (dat is er dus maar 1), en dat maakt veel verschil. dus ik heb goede hoop op de voer-poging van morgen. :+ wish me luck! ;)

NB zie ook de immer gretige klauw van onze Gijs... het is een ware uitdaging om met hem in de buurt te haken, laat staan om foto's te maken van m'n haakwerk. :D

[ Bericht 15% gewijzigd door trui op 31-12-2010 00:36:24 ]
in de haak.
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:58:42 #125
30252 Soempie
Procreating
pi_90660516
Die klauw. _O-

Trui, die mutsen zijn echt tof. Heb je dat patroon nu zelf bedacht?

Mijn telefoonhoesje is klaar:

Maar, hoe kun je zien wat de binnenkanten wat de buitenkant is van een lapje gehaakte stof? Ik heb nu maar wat gegokt, omdat ik niet echt verschil zag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Soempie op 31-12-2010 01:49:21 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')