Ook is het dan geenszins een "kosmische" misdaad te noemen, ze waren sowieso wel dood gegaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:03 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Huh ?
Jouw stelling was juist dat dat onmogelijk is, immers als je dood gaat was je sowieso wel doodgegaan op die tijd !
Dan is het onmogelijk om "dood te gaan voor het je tijd is", je was immers anders wel die dag onder een trein gekomen, toch ?
De waarheid denk je altijd zelf te weten inderdaad ;-). Mijn waarheid is deze en daarvanuit zie ik het gevolg van zo'n knakker of knakster die op een markt zijn of haar bomgordel doet ontploffen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:00 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ja maar als hij dat toch gelooft? Dat is zijn geloof. Net zoals jij gelooft dat bepaalde zaken voorbestemd zijn.En we kunnen niet zeggen dat het niet zo is, toch?
Vanuit mijn waarheid is het voor sommige mensen hun tijd niet als ze zelfmoord plegen of sterven door toedoen van een bomaanslag of iets dergelijks. Het kan dan mogelijk zijn dat degene die de aanslag pleegt, mensen het leven neemt van wie het nog niet af is. Dát is dan een kosmische misdaad.quote:En als het die mensen hun tijd niet is? Het zal dan juist wel hun tijd op aarde zijn als we uitgaan van jouw hypothese toch?
God is liefde, en alles wat je niet doet uit liefde en respect voor alles om je heen, daarvan kun je uitgaan dat het niet zuiver is. Als iemand gelooft dat God hem beloont door andere mensen op gewelddadige wijze om te brengen, dan denk ik dat mensen wel recht hebben om te twijfelen of zijn daad wel verricht was uit het hoogste goed.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:57 schreef Michielos het volgende:
Dat ligt ook aan de intentie van de killer. De killer gelooft dat hij erdoor beloont wordt door een God. Wie zijn wij om het bestaan van zijn God te ontkennen, terwijl we zelf wat anders "geloven" ?
sorry maar anderen denken daar weer anders over. Vooral tegen "infidels"quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:12 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
God is liefde, en alles wat je niet doet uit liefde en respect voor alles om je heen, daarvan kun je uitgaan dat het niet zuiver is. Als iemand gelooft dat God hem beloont door andere mensen op gewelddadige wijze om te brengen, dan denk ik dat mensen wel recht hebben om te twijfelen of zijn daad wel verricht was uit het hoogste goed.
Dan is het niet erg om iemand te vermoorden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:10 schreef Susi het volgende:
Zelf denk ik dat gewoon vaststaat wanneer je sterft.
Dat weet ik, maar wat ik bedoel te zeggen is dat je als uitgaat van een God die afscheiding en dualiteit en daardoor polariteit stimuleert, en je daardoor de overtuiging krijgt dat de een meer waardig dan een ander je dan sowieso op een twijfelachtig pad bent beland. Of je nou echt in God gelooft of niet maakt niet zoveel uit, zolang je al het andere maar behandelt zoals je zelf behandeld zou willen worden. Dat wordt sowieso al een stuk makkelijker als je ervan overtuigd raakt dat alles 1 is, en dus, niet: wij gelovigen zijn beter dan niet gelovigen, dus moeten ze dood, en wat zullen wij beloond worden. Kijk, ik zou niemands God voor diegene willen ontkennen, maar ik geloof er ook niet in dat datgene waar je in gelooft, je dat ook werkelijk krijgt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:13 schreef Michielos het volgende:
sorry maar anderen denken daar weer anders over. Vooral tegen "infidels"
Wel voor jezelf. Karma, jeweettog. En het is niet zo aardig voor de nabestaanden, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:21 schreef _Led_ het volgende:
Dan is het niet erg om iemand te vermoorden.
En als iemand zichzelf letterlijk dood gaat roken/zuipen/whatever, kortom heel ongezond gaat leven, zou deze persoon dan op diezelfde datum overlijden als wanneer hij supergezond leeftquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:10 schreef Susi het volgende:
Zelf denk ik dat gewoon vaststaat wanneer je sterft.
Ik denk dus van wel (dat eerste).quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
En als iemand zichzelf letterlijk dood gaat roken/zuipen/whatever, kortom heel ongezond gaat leven, zou deze persoon dan op diezelfde datum overlijden als wanneer hij supergezond leeft?
Of zijn zuipen/roken/whatever ook weer van die onontkoombare dingen?
Dat van de nabestaanden begrijp ik niet. Misschien is het wel beter als je hun familie wurgt omdat ze anders die dag gruwelijk onder de metro waren gekomen en nog pijnlijker gestorven zouden zijn !quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:23 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Wel voor jezelf. Karma, jeweettog. En het is niet zo aardig voor de nabestaanden, maar dat terzijde.
Huh? Wat begrijp je daar niet aan? Ik bedoel dat je die nabestaanden wel laat leven, maar dat het niet zo aardig voor hen is om hen zoveel verdriet aan te doen om iemand uit hun kring te vermoorden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:37 schreef _Led_ het volgende:
Dat van de nabestaanden begrijp ik niet. Misschien is het wel beter als je hun familie wurgt omdat ze anders die dag gruwelijk onder de metro waren gekomen en nog pijnlijker gestorven zouden zijn !
Sowieso stikken. En verdrinken. Alles waarbij het langzaam gaat en je zelf realiseert dat je sterft.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:46 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Huh? Wat begrijp je daar niet aan? Ik bedoel dat je die nabestaanden wel laat leven, maar dat het niet zo aardig voor hen is om hen zoveel verdriet aan te doen om iemand uit hun kring te vermoorden.
Overigens zou ik er liever voor kiezen om onder een metro te komen dan gewurgd te worden. Dat lijkt me toch wel zo verschrikkelijk!
Je bedoelt dus eigenlijk dat het dus niet uitmaakt of je gezond of ongezond leeft?quote:
Dat bedoel ik juistquote:Maar die onontkoombare dingen zijn dingen die je overkomen, niet dingen waarvoor je kiest die te doen.
Ik denk trouwens van niet. Ik denk dat je pas doodgaat op het moment dat je datgene hebt bereikt wat je wilde bereiken in je leven. Sowieso denk ik niet dat je wat dat betreft met allerlei data moet gaan gooien, zo van, op 7 oktober 2056 ga je dood. Tijd is sowieso niet van belang buiten onze wereld om.quote:
Verdrinken schijnt dan weer vrij pijnloos te zijn. Niet dat ik ooit iemand heb gesproken die het heeft meegemaakt, maar goed.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:47 schreef Susi het volgende:
Sowieso stikken. En verdrinken. Alles waarbij het langzaam gaat en je zelf realiseert dat je sterft.
Ja maar de stelling van Susi is juist dat degenen die jij vermoord anders sowieso die dag wel dood waren gegaan door iets anders.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:46 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Huh? Wat begrijp je daar niet aan? Ik bedoel dat je die nabestaanden wel laat leven, maar dat het niet zo aardig voor hen is om hen zoveel verdriet aan te doen om iemand uit hun kring te vermoorden.
Neuh, verdrinken is juist heel naar vertellen bijna alle mensen die daarna weer gereanimeerd zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:53 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Verdrinken schijnt dan weer vrij pijnloos te zijn. Niet dat ik ooit iemand heb gesproken die het heeft meegemaakt, maar goed.
quote:...When the cramp hit me, I sank to the bottom of the lake 12 feet down, in a doubled-up position. Compounding the wracking pain in my trunk was a mounting choking sensation. (Try holding your mouth and nose after taking a deep breath. Hold your breath until it becomes unbearable; then try holding it a few seconds past the unbearable point. It's a horrible sensation and would give you a dim idea of just one aspect of how it feels to drown.) The pressure of the water caused a stabbing pain in my eyes and ears... try to keep your head when water begins to seep into your already tortured lungs and your body is a mass of pain and you know you are dying... I remember that I screamed down there against a solid wall of waterI remember that I threshed and bobbed, but only succeeded in burrowing my head into the slime of the lake floor....
Oh okee. Ik weet niet of ik het met die stelling eens ben. Toch lijkt dood door moord me altijd erger dan dood door ongeluk. Zowel voor diegene zelf alsmede voor de nabestaanden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:55 schreef _Led_ het volgende:
Ja maar de stelling van Susi is juist dat degenen die jij vermoord anders sowieso die dag wel dood waren gegaan door iets anders.
Dus die nabestaanden zouden dan sowieso wel 'nabestaanden' zijn geworden die dag.
Tijd is bedacht door de mens uiteraard.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:48 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Ik denk trouwens van niet. Ik denk dat je pas doodgaat op het moment dat je datgene hebt bereikt wat je wilde bereiken in je leven. Sowieso denk ik niet dat je wat dat betreft met allerlei data moet gaan gooien, zo van, op 7 oktober 2056 ga je dood. Tijd is sowieso niet van belang buiten onze wereld om.
A ha, weet ik dat ook weer. Het leek me al zo stug.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef _Led_ het volgende:
Neuh, verdrinken is juist heel naar vertellen bijna alle mensen die daarna weer gereanimeerd zijn.
http://www.lib.niu.edu/1992/ip920721.html
Nee, als jij doelbewust anderen het leven ontneemt, is het zo dat hun leven nog niet was voltooid. Eigenlijk zouden ze dan een andere dag moeten sterven, als zij hun doelen hadden bereikt en gedaan hadden wat ze hadden moeten doen. Maar dat heeft de moordenaar belemmerd en heeft daarmee een ziel belemmerd zijn zielending te doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:55 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja maar de stelling van Susi is juist dat degenen die jij vermoord anders sowieso die dag wel dood waren gegaan door iets anders.
Dus die nabestaanden zouden dan sowieso wel 'nabestaanden' zijn geworden die dag.
Dus het Universum speelt scheidsrechter tussen wat moord is en wat niet ?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:05 schreef Susi het volgende:
[..]
Nee, als jij doelbewust anderen het leven ontneemt, kán het zijn dat hun leven nog niet was voltooid. Misschien was het wel de bedoeling dat ze een dag later onder een trein zouden komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |