Dus daar heb je geen invloed op en eigen wil bestaat dus niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat hebben we wel.. er zijn alleen bepaalde zaken die onontkoombaar zijn, die gewoon gaan gebeuren. Jij moest in dit leven je huidige partner leren kennen bijvoorbeeld.
Tot op enige hoogte bestaat het wel, maar niet op de onontkoombare dingen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dus daar heb je geen invloed op en eigen wil bestaat dus niet.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:09 schreef Susi het volgende:
[..]
Tot op enige hoogte bestaat het wel, maar niet op de onontkoombare dingen.
Je eigen wil is hier een beetje het onderwerp.. je hebt al gewild dat je die ervaring zou krijgen, ook al ben je er nu niet meer bewust van,quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dus daar heb je geen invloed op en eigen wil bestaat dus niet.
Maar wat zijn dan onontkoombare dingen volgens jou? Volgens Bastard is een relatie iets waar je niet uit vrije wil voor gekozen hebt (voor sommige mensen is dat misschien een troost "Oh, daarom zit ik met dat pokkewijf/die teringlijer opgescheeptquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:09 schreef Susi het volgende:
Tot op enige hoogte bestaat het wel, maar niet op de onontkoombare dingen.
Of je bitterballen of vlammetjes neemt als borrelhap.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
En wat zijn dan die dingen waar je zelf voor kiest?
Maar al stik je daarin vanavond, was het blijkbaar onoverkomelijk dat je zou komen te overlijden vanavond en maakte het niet uit of je het één of het ander zou nemen als hapje. Misschien denkt de rest van de familie dan; ''Oh, had ze maar een bitterbal genomen.'' Maar ik denk dan dat het vaststond dat het overlijden vanavond zou zijn, ongeacht je borrelhap.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:22 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Of je bitterballen of vlammetjes neemt als borrelhap.
Precies! Zo was ik bijna een keer gestikt in een druif, omdat ik nog in mijn levensfase zat waarin ik moest bewijzen hoe "stoer" ik was door een hele druif in 1 keer door te slikken. Maar ja, het was mijn tijd niet, dus nu leef ik nog.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:24 schreef Susi het volgende:
Maar al stik je daarin vanavond, was het blijkbaar onoverkomelijk dat je zou komen te overlijden vanavond en maakte het niet uit of je het één of het ander zou nemen als hapje. Misschien denkt de rest van de familie dan; ''Oh, had ze maar een bitterbal genomen.'' Maar ik denk dan dat het vaststond dat het overlijden vanavond zou zijn, ongeacht je borrelhap.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar wat zijn dan onontkoombare dingen volgens jou? Volgens Bastard is een relatie iets waar je niet uit vrije wil voor gekozen hebt (voor sommige mensen is dat misschien een troost "Oh, daarom zit ik met dat pokkewijf/die teringlijer opgescheept!"), dus onontkoombaar blijkbaar... Waarom eigenlijk?
Wellicht heb je nog bepaalde karma uit te werken met bepaalde personen in je leven, dus is het onontkoombaar om die tegen te komen en dingen weer in balans te krijgen ervanuitgaande dat die dus uit balans waren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:30 schreef Susi het volgende:
![]()
Je kunt zelf uit de relatie stappen, dus wat dat aangaat heb je alsnog je eigen verantwoordelijkheid. Maar sommige relaties zijn wel dusdanig belangrijk in je vorming (van je levenswijsheid), dat ze je overkomen. Wat je er vervolgens mee doet en hoe je er op reageert, is jouw eigen beslissing.
Ja o.k., maar dat zijn gewoon dingen die iedereen meemaakt in zijn/haar leven (tenzij je bij je geboorte overlijdt) en vanzelfsprekend en dus inderdaad onontkoombaar.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:25 schreef Michielos het volgende:
ik noem doodgaan als onontkoombaar iets, een stijve krijgen, eerste keer ziek worden
Mooi gezegdquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:32 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Wellicht heb je nog bepaalde karma uit te werken met bepaalde personen in je leven, dus is het onontkoombaar om die tegen te komen en dingen weer in balans te krijgen ervanuitgaande dat die dus uit balans waren.
Nja, niet álle relaties natuurlijk. Maar er zijn relaties die dieper gaan als de andere en meer met je doen als andere relaties. Sommige kunnen een verandering in jezelf teweeg brengen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja o.k., maar dat zijn gewoon dingen die iedereen meemaakt in zijn/haar leven (tenzij je bij je geboorte overlijdt) en vanzelfsprekend en dus inderdaad onontkoombaar.
Althans, een stijve heb ik natuurlijk nog nooit gehad.
Maar een relatie is op zich niet een vanzelfsprekend iets. Er zijn ook mensen die hun hele leven vrijgezel blijven en toch wordt de huidige partner hier genoemd als een onontkoombaar 'ding'.
Ja natuurlijk begrijp ik ook wel dat er hiermee dus ook bedoeld wordt dat als je je hele leven vrijgezel blijft, 'dat dat dan zo had moeten zijn', maar ik bedoel dus dat Michielos dingen opnoemt die vanzelfsprekend zijn en daarom onontkoombaar. Het krijgen van een relatie wordt hier (tot nu toe) gesteld als een ontkoombaar iets vanuit zichzelf. En hetzelfde geldt natuurlijk voor het krijgen van geen relatie. Die dingen zijn gewoon niet vanzelfsprekend.
anderzijds heb je ook mensen die honderden vrouwen neuken. Dat had zo moeten zijn, terwijl al die vrouwen eigenlijk op zoek waren naar hun ware liefde.. of was dat dan een wijze les voor die vrouwen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja o.k., maar dat zijn gewoon dingen die iedereen meemaakt in zijn/haar leven (tenzij je bij je geboorte overlijdt) en vanzelfsprekend en dus inderdaad onontkoombaar.
Althans, een stijve heb ik natuurlijk nog nooit gehad.
Maar een relatie is op zich niet een vanzelfsprekend iets. Er zijn ook mensen die hun hele leven vrijgezel blijven en toch wordt de huidige partner hier genoemd als een onontkoombaar 'ding'.
Ja natuurlijk begrijp ik ook wel dat er hiermee dus ook bedoeld wordt dat als je je hele leven vrijgezel blijft, 'dat dat dan zo had moeten zijn', maar ik bedoel dus dat Michielos dingen opnoemt die vanzelfsprekend zijn en daarom onontkoombaar. Het krijgen van een relatie wordt hier (tot nu toe) gesteld als een onontkoombaar iets vanuit zichzelf. En hetzelfde geldt natuurlijk voor het krijgen van geen relatie. Die dingen zijn gewoon niet vanzelfsprekend.
Hmm, ik heb gelovigen ook vaak horen zeggen dat je voor je geboorte zelf je ouders (en dus blijkbaar ook het milieu waarin je gaat opgroeien, uitkiest), dus dat is dan niet waarquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:30 schreef Susi het volgende:
En die onontkoombare dingen zijn per persoon verschillend uiteraard, maar denk aan dingen als relaties inderdaad, het milieu waarin je opgroeit, maar kunnen ook ongelukken zijn.
Waarom neem je nou jezelf weer als voorbeeld?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:35 schreef Michielos het volgende:
anderzijds heb je ook mensen die honderden vrouwen neuken. Dat had zo moeten zijn, terwijl al die vrouwen eigenlijk op zoek waren naar hun ware liefde.. of was dat dan een wijze les voor die vrouwen?
Als we even objectief de implicaties van dat gedachtengoed nagaan zou je het mij dus niet kwalijk nemen als ik vandaag jouw hele familie dood zou maken, ze waren immers anders vandaag wel omgekomen bij een auto- of trein-ongeluk ofzo ?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:24 schreef Susi het volgende:
[..]
Maar al stik je daarin vanavond, was het blijkbaar onoverkomelijk dat je zou komen te overlijden vanavond en maakte het niet uit of je het één of het ander zou nemen als hapje. Misschien denkt de rest van de familie dan; ''Oh, had ze maar een bitterbal genomen.'' Maar ik denk dan dat het vaststond dat het overlijden vanavond zou zijn, ongeacht je borrelhap.
Ik denk wel dat je je ouders kiest, maar door je ouders te kiezen kies je niet geheel automatisch je milieu. Stel bijvoorbeeld dat je geadopteerd bent. Maar het is inderdaad een fout voorbeeld van mijquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:39 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Hmm, ik heb gelovigen ook vaak horen zeggen dat je voor je geboorte zelf je ouders (en dus blijkbaar ook het milieu waarin je gaat opgroeien, uitkiest), dus dat is dan niet waar?
Tja, ik weet niet of je dat zo mag stellen. Als dan en dan hun dag van overlijden is, so be it. Dan hebben ze blijkbaar hun ding gedaan op aarde.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Als we even objectief de implicaties van dat gedachtengoed nagaan zou je het mij dus niet kwalijk nemen als ik vandaag jouw hele familie dood zou maken, ze waren immers anders vandaag wel omgekomen bij een auto- of trein-ongeluk ofzo ?
Mwoah, dat doe ik dan ook niet. Dat het zijn tijd is, allah. Maar als hij dan ook mensen doodt van wie het de tijd nog niet is, dat is meer het wrange.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:57 schreef Michielos het volgende:
Dat ligt ook aan de intentie van de killer. De killer gelooft dat hij erdoor beloont wordt door een God. Wie zijn wij om het bestaan van zijn God te ontkennen, terwijl we zelf wat anders "geloven" ?
Dank je.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:35 schreef Susi het volgende:
Mooi gezegd, ben daar zelf niet zo sterk in.
Ja, volgens mij is bijvoorbeeld de relatie die je met je ouders hebt van zeer groot belang. Ik bedoel, die mensen voeden je op en je er zal er toch altijd door gevormd worden, al dan niet onbewust.quote:Nja, niet álle relaties natuurlijk. Maar er zijn relaties die dieper gaan als de andere en meer met je doen als andere relaties. Sommige kunnen een verandering in jezelf teweeg brengen.
En niet alleen liefdesrelaties natuurlijk, ook binnen families en vrienden kan er van alles gebeuren.
Ja maar als hij dat toch gelooft? Dat is zijn geloof. Net zoals jij gelooft dat bepaalde zaken voorbestemd zijn.En we kunnen niet zeggen dat het niet zo is, toch?quote:
Nou ja, dat is de implicatie van jouw idee.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:52 schreef Susi het volgende:
Tja, ik weet niet of je dat zo mag stellen.
Jij bent juist degene die zegt : "als iemand dood gaat, was sowieso zijn tijd op".quote:Als dan en dan hun dag van overlijden is, so be it. Dan hebben ze blijkbaar hun ding gedaan op aarde.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:59 schreef Susi het volgende:
Mwoah, dat doe ik dan ook niet. Dat het zijn tijd is, allah akhbar. Maar als hij dan ook mensen doodt van wie het de tijd nog niet is, dat is meer het wrange.
Huh ?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:59 schreef Susi het volgende:
[..]
Mwoah, dat doe ik dan ook niet. Dat het zijn tijd is, allah. Maar als hij dan ook mensen doodt van wie het de tijd nog niet is, dat is meer het wrange.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |