abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:35:47 #151
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90524036
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:29 schreef Flounder het volgende:

[..]

Inleven is inderdaad je proberen voor te stellen hoe een ander zich voelt. Uiteraard ga dan vooral uit van je eigen gevoel. Hoe zou jij je voelen als het jou betrof? Ervaring met die ziekte hoef je niet te hebben. je makat je imme

[..]

Omdat ik mij wel kan inleven, wellicht? En mij dus een voorstelling kan maken van hetgeen een ander zal voelen in zo een situatie?

Momenteel ligt het inderdaad niet gevoelig bij mij persoonlijk, inderdaad.
Je kan dus begrijpen dat iemand verdrietig is omdat hij zijn moeder aan kanker is verloren.

Maar kun je ook begrijpen waarom deze persoon ook gekwetst is als hij anderen hoort schelden met kanker? Omdat dit hem doet denken aan zijn moeder (wat als je kanker dan in de pathologische zin gaat gebruiken)?
Kun je ook begrijpen waarom een ander zich dan helemaal niets aantrekt van mensen die met kanker schelden?

Wat maakt het verschil tussen deze mensen? Dat ze daadwerkelijk aan hun moeder herinnerd worden (wat als ze aan hun moeder herinnerd worden door een foto)? Dat ze denken dat je hun moeder uitscheldt? Of veroorzaken deze personen gewoon zelf gekwetste gevoelens bij zichzelf, zonder onderliggende rationele reden en zonder dat het woord kanker daadwerkelijk kwaad doet?

Het is moeilijk om je op deze manier in de brein van een ander te verplaatsen. Het is nog moeilijker als je het niet beperkt tot alleen kanker, maar tot alle ziekten, alle etniciteiten, alle religies, alle woorden zelfs. Onze empathische vermogens komen dan al gauw tekort. Probeer dan maar eens rekening met anderen te houden: je zou helemaal niks meer kunnen zeggen.

Daarom moet je alles kunnen zeggen wat je wil, ook als je hier mensen mee kwetst.
This isn't even my final form.
pi_90524051
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:33 schreef finsdefis het volgende:

[..]

En dat is weer een aanname, jij weet niet in welke mate een bepaalde individu die moslim is zijn geloof beleeft.
Als ik jouw konijn een flapoor noem kun je ook gekwetst zijn. Toch is dat geen vergelijking met schelden met kanker.
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:37:05 #153
321823 J4ckp0T
Perfectie in den beginne...
pi_90524072
Toevoeging op vorige reactie
Reactie op: Je kan alleen niet weten hoe deze persoon deze vreugde of verdriet ervaart.

Dat klopt, iedereen is subjectief en het is onmogelijk om het exacte fysiologische proces in iemand anders 'hoofd' te spiegelen. Misschien dat het proces in de toekomst met behulp van bepaalde technologie wel kan worden gedaan, maar dan alsnog.. met behulp van... en niet van nature (evolutie is even hier uitgeschakeld, anders wordt het geheel te complex :+ )
Mactastisch!
pi_90524168
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:35 schreef Levolution het volgende:

[..]

Je kan dus begrijpen dat iemand verdrietig is omdat hij zijn moeder aan kanker is verloren.

Maar kun je ook begrijpen waarom deze persoon ook gekwetst is als hij anderen hoort schelden met kanker? Omdat dit hem doet denken aan zijn moeder (wat als je kanker dan in de pathologische zin gaat gebruiken)?
Kun je ook begrijpen waarom een ander zich dan helemaal niets aantrekt van mensen die met kanker schelden?

Wat maakt het verschil tussen deze mensen? Dat ze daadwerkelijk aan hun moeder herinnerd worden (wat als ze aan hun moeder herinnerd worden door een foto)? Dat ze denken dat je hun moeder uitscheldt? Of veroorzaken deze personen gewoon zelf gekwetste gevoelens bij zichzelf, zonder onderliggende rationele reden en zonder dat het woord kanker daadwerkelijk kwaad doet?

Het is moeilijk om je op deze manier in de brein van een ander te verplaatsen. Het is nog moeilijker als je het niet beperkt tot alleen kanker, maar tot alle ziekten, alle etniciteiten, alle religies, alle woorden zelfs. Onze empathische vermogens komen dan al gauw tekort. Probeer dan maar eens rekening met anderen te houden: je zou helemaal niks meer kunnen zeggen.

Daarom moet je alles kunnen zeggen wat je wil, ook als je hier mensen mee kwetst.
Het gaat natuurlijk niet om het woord op zich. Iemand in de situatie die jij schetst een kankermongool of kankerlijer noemen is dan kwetsend een artikel lezen over de ziekte kanker natuurlijk niet. Het gaat om de context en de vorm waarin je het woord gebruikt.
God, hoe moeilijk kan het zijn?
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:41:09 #155
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_90524169
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:36 schreef Flounder het volgende:

[..]

Als ik jouw konijn een flapoor noem kun je ook gekwetst zijn. Toch is dat geen vergelijking met schelden met kanker.
En jij beticht mij/anderen ervan dat we appels met peren vergelijken :')___!?
Beledigen en kwetsen komt op hetzelfde neer: je houdt bewust danwel onbewust geen rekening met de voorkeuren of gevoeligheden van een ander. Maar je bent WEDEROM niet op mijn punt ingegaan: wat maakt kanker zo speciaal? Waarom kanker wel "verbannen" en andere zaken niet? Ik weet zeker dat meer moslims gekwetst zijn door het woord "schapenneuker" oid dan anderen door het woord "kanker."
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:42:07 #156
321823 J4ckp0T
pi_90524200
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:41 schreef finsdefis het volgende:

[..]

En jij beticht mij/anderen ervan dat we appels met peren vergelijken :')___!?
Beledigen en kwetsen komt op hetzelfde neer: je houdt bewust danwel onbewust geen rekening met de voorkeuren of gevoeligheden van een ander. Maar je bent WEDEROM niet op mijn punt ingegaan: wat maakt kanker zo speciaal? Waarom kanker wel "verbannen" en andere zaken niet? Ik weet zeker dat meer moslims gekwetst zijn door het woord "schapenneuker" oid dan anderen door het woord "kanker."
Cultuurverschil, kwestie van verschillende normen etc...
Mactastisch!
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:42:36 #157
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90524210
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:32 schreef Flounder het volgende:

[..]

nogmaals, dat is echt appels met peren vergelijken.
Jij kan je niet voorstellen dat een moslim die de behoefte voelt elke keer dat hij Mohammed zegt, dit op te volgen met "vrede zij met hem" zich behoorlijk beledigd (en gekwetst) kan voelen door een karikatuur op Mohammed? Over gebrek aan inlevingsvermogen gesproken.
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:42:52 #158
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90524217
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:34 schreef Flounder het volgende:

[..]

Ik betwist dat het om een klein aantal mensen gaat.
Verder is beledigen iets anders dan iemand kwetsen.
Moslims kunnen zich zeer gekwetst voelen als het Mohammed betreft, immers voor hen is dat de ideale persoon wier voorbeeld zij dienen te volgen. Tevens betreft het hier een zeer groot aantal mensen. Je empathische vermogen doet het nu niet meer zo goed hè, want moslims en hun geloof interesseren je geen flikker.
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:44:15 #159
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_90524243
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:42 schreef J4ckp0T het volgende:

[..]

Cultuurverschil, kwestie van verschillende normen etc...
Goh. En waar trek je de grens? Beter meer toelaten dan te weinig, anders kan je straks niks meer zeggen.
- Thucydides
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:45:33 #160
321823 J4ckp0T
pi_90524267
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:44 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Goh. En waar trek je de grens? Beter meer toelaten dan te weinig, anders kan je straks niks meer zeggen.
Waarom die "Goh" ?! Een normale discussie voeren is op deze toon niet mogelijk.

Oh ja wacht.. we zitten in KLB.. snel even op de KLB modus;

Schelden met kanker :')
Mactastisch!
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:45:48 #161
329677 kerstmis
hallo wie is daar?
pi_90524276
ik begrijp je klacht TS maar kanker is toch iets recenter dan de andere dingen, en het komt ook door die campagne van dat meisje dat kanker had (ze is nu dood) tegen schelden met kanker. ik scheld er zelf niet meer maar ik kan het anderen niet verbieden er mee te schelden, dat moeten ze zelf weten.

verder snap ik dus wel dat tering en zo dan ook niet zou mogen volgens die klacht. ;)
Omg, ik ben 127.0.0.1 aan het DoSen, ik heb die klootzak bijna plat!!!
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:46:19 #162
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_90524288
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:45 schreef J4ckp0T het volgende:

[..]

Waarom die "Goh" ?!

Ik ga alleen in op je vraag. Een normale discussie voeren is op deze toon niet mogelijk.

Oh ja wacht.. we zitten in KLB.. snel even op de KLB modus;

Schelden met kanker :')
Ging er meer om dat dat al wel duidelijk was na de discussies over andere ziektes en daarna over moslims. Excuses voor de botheid.
- Thucydides
pi_90524311
Maar Flounder, denk je echt dat de wereld een betere plek is als niemand meer kanker als krachtterm zou gebruiken?
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:48:32 #164
321823 J4ckp0T
pi_90524338
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:46 schreef finsdefis het volgende:Ging er meer om dat dat al wel duidelijk was na de discussies over andere ziektes en daarna over moslims. Excuses voor de botheid.
Dacht ik ook :) Excuses aanvaard.

Toch ben ik wel benieuwd naar de reactie van Levolution op mijn vorige posts... :)
Mactastisch!
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:50:23 #165
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90524374
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:48 schreef J4ckp0T het volgende:

[..]

Dacht ik ook :) Excuses aanvaard.

Toch ben ik wel benieuwd naar de reactie van Levolution op mijn vorige posts... :)
Op welke posts, dat bepaalde psychologische termen op heel veel manieren gedefinieerd kunnen worden?
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:51:57 #166
321823 J4ckp0T
pi_90524414
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:50 schreef Levolution het volgende:

[..]

Op welke posts, dat bepaalde psychologische termen op heel veel manieren gedefinieerd kunnen worden?
Nee dat niet (onzinnige stelling overigens, met een behoorlijk denigrerend toontje). Deze posts ;
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:34 schreef J4ckp0T het volgende:

[..]

Ook die context moet je niet letterlijk nemen, ik ervaar het gezegde "dat iemand een ander heel goed kan begrijpen" als volgt;

Een persoon kan vanuit een andere (fictief of nonfictief) situatie extrapoleren naar de persoon in kwestie. Op basis van de gegeven feiten stelt iemand dan dat die deze persoon kunnen begrijpen.

Die persoon impliceert niet daarmee (en dit is een veel gemaakte fout) dat deze persoon zich kan inleven in de ander.*

(Overigens begrijp ik heel goed dat ik hier jou alleen 'pak' op het woord 'begrijpen, maar dit is juist de crux... begrijpen =! inleven !)

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:37 schreef J4ckp0T het volgende:
Toevoeging op vorige reactie
Reactie op: Je kan alleen niet weten hoe deze persoon deze vreugde of verdriet ervaart.

Dat klopt, iedereen is subjectief en het is onmogelijk om het exacte fysiologische proces in iemand anders 'hoofd' te spiegelen. Misschien dat het proces in de toekomst met behulp van bepaalde technologie wel kan worden gedaan, maar dan alsnog.. met behulp van... en niet van nature (evolutie is even hier uitgeschakeld, anders wordt het geheel te complex :+ )
Mactastisch!
pi_90524439
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:41 schreef finsdefis het volgende:

Ik weet zeker dat meer moslims gekwetst zijn door het woord "schapenneuker" oid dan anderen door het woord "kanker."
Moet ik serieus nogmaals gaan uitleggen wat er zo erg is aan schelden met kanker? :?

vwb je 2e quote: daar geloof ik helemaal niets van.
pi_90524484
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:47 schreef P8 het volgende:
Maar Flounder, denk je echt dat de wereld een betere plek is als niemand meer kanker als krachtterm zou gebruiken?
Nederland zou er iets beter op woorden. Maar je krijgt het er toch niet uit. Die illusie heb ik niet.
pi_90524503
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:55 schreef Flounder het volgende:

[..]

Nederland zou er iets beter op woorden. Maar je krijgt het er toch niet uit. Die illusie heb ik niet.
:')
celebrate your money
pi_90524513
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:42 schreef Levolution het volgende:

[..]

Moslims kunnen zich zeer gekwetst voelen als het Mohammed betreft, immers voor hen is dat de ideale persoon wier voorbeeld zij dienen te volgen. Tevens betreft het hier een zeer groot aantal mensen. Je empathische vermogen doet het nu niet meer zo goed hè, want moslims en hun geloof interesseren je geen flikker.
Excuse me? Over aannamens gesproken. :D
heb een Arabische vriendin gehad en heb meerdere Turken en Marokkanen in mijn vriendenkring.

Geloof interesseert mij niet. Maar je zult mij geen Godverdomme horen zeggen in het bijzijn van onbekenden of 1 van mijn 2 fijnchristelijke vrienden.
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:59:59 #171
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90524561
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:51 schreef J4ckp0T het volgende:

[..]

Nee dat niet. Deze posts ;

[..]

Sorry als dit denigrerend overkomt, maar dit is gewoon mierenneukerij om definities en bovendien heb je gewoon gelijk, dus wat moet ik hier verder nog aan toevoegen? Ik ben het met je eens dat je anderen kan begrijpen, maar in deze post heb ik al uitgelegd dat dit maar tot op een zekere lijn door te trekken is.

quote:
[..]

Het is inderdaad niet mogelijk om alle samenhangende fysiologische processen in kaart te brengen die de gedachten vormen. Bij neurologische ziekten komen we vaak niet verder dan het beschrijven van veranderingen in de homeostase, zoals de stijging van dopamine in de hersenen bij een psychose.
Ik denk ook niet dat dit ooit exact gaat lukken, ook niet met behulp van technologie. Juist technologie geeft oppervlakkige waarden (zoals actieve hersengebieden). Het meeste begrip van de hersenen is denk ik nog gebaseerd op de werking van neuronen zoals de mens die beschrijft (receptoren en neurotransmitters e.d.).

[ Bericht 0% gewijzigd door Levolution op 28-12-2010 03:07:33 ]
pi_90524592
Voor de helderheid, geen enkel geloof boeit mij persoonlijk.
Ik heb echter op en Christelijke school gezeten en ken de Koran beter dan velen hier.
  dinsdag 28 december 2010 @ 03:03:58 #173
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90524624
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:56 schreef Flounder het volgende:

[..]

Excuse me? Over aannamens gesproken. :D
heb een Arabische vriendin gehad en heb meerdere Turken en Marokkanen in mijn vriendenkring.

Geloof interesseert mij niet. Maar je zult mij geen Godverdomme horen zeggen in het bijzijn van onbekenden of 1 van mijn 2 fijnchristelijke vrienden.
Dit zijn dezelfde aannames die jij maakt over kanker. Tevens kan ik die aannames wellicht beter maken dan jij, aangezien ik zelf Turks ben en daardoor behoorlijk veel met moslims in aanraking kom. Ook ik weet redelijk wat van de Koran, maar vooral van de denkbeelden van moslims.

Geloof interesseert mij ook niet, evenmin als mensen die zich gekwetst voelen door het woordje kanker.

Dus het komt allemaal op hetzelfde neer. Alleen discrimineer ik geen groepen, jij wel. Jij kiest ervoor om de ene groep niet te kwetsen, terwijl je complete schijt aan de andere groep hebt. Je houdt rekening met iedereen of met niemand. Ik prefereer rekening te houden met niemand, niet als dat ten koste gaat van mijn individuele vrijheden.
  dinsdag 28 december 2010 @ 03:06:22 #174
321823 J4ckp0T
pi_90524660
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:59 schreef Levolution het volgende:
Het is inderdaad niet mogelijk om alle samenhangende fysiologische processen in kaart te brengen die de gedachten vormen. Bij neurologische ziekten komen we vaak niet verder dan het beschrijven van veranderingen in de homeostase, zoals de stijging van dopamine in de hersenen bij een psychose.
Ik denk ook niet dat dit ooit exact gaat lukken, ook niet met behulp van technologie. Juist technologie geeft oppervlakkige waarden (zoals actieve hersengebieden). De meeste begrip van de hersenen is denk ik nog gebaseerd op de werking van neuronen zoals de mens die beschrijft (receptoren en neurotransmitters e.d.).
De huidige technologie is inderdaad incapabel om een dergelijke analyse te kunnen doen. Maarja, met de huidige ontwikkelingen zeg nooit nooit voor de toekomst. Wie had in 1900 bijvoorbeeld gedacht aan het doen van een MRI scan?

Bedankt voor je reactie, het is al laat dus alvast een goede nachtrust toegewenst ;)
Mactastisch!
pi_90524694
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 03:03 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dit zijn dezelfde aannames die jij maakt over kanker. Tevens kan ik die aannames wellicht beter maken dan jij, aangezien ik zelf Turks ben en daardoor behoorlijk veel met moslims in aanraking kom. Ook ik weet redelijk wat van de Koran, maar vooral van de denkbeelden van moslims.

Geloof interesseert mij ook niet, evenmin als mensen die zich gekwetst voelen door het woordje kanker.

Dus het komt allemaal op hetzelfde neer. Alleen discrimineer ik geen groepen, jij wel. Je houdt rekening met iedereen of met niemand. Ik prefereer rekening te houden met niemand, niet als dat ten koste gaat van mijn individuele vrijheden.
Beste man, ik heb nog nooit in mijn leven een moslim beledigd.
  dinsdag 28 december 2010 @ 03:13:07 #176
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90524731
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 03:09 schreef Flounder het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik heb tientallen moslims beledigd, wat maakt het uit?
Ik zeg dat je de Deense cartoons wel vindt kunnen, maar het schelden met kanker niet. Je zegt dat je geen godverdomme zegt bij christelijke vrienden. Je houdt dus wel rekening met hun gevoelens, maar die van moslims interesseert je dus niet (want die Deense cartoons moeten gewoon kunnen).

Ik vind het schelden met kanker geen probleem, jij wel. Ik zeg godverdomme bij christelijke vrienden, jij niet. Maar we vinden allebei dat de Deense cartoons wel door de beugel kunnen. Wat klopt hier niet?

Denk alsjeblieft niet dat ik een aso ben die de ganse dag kanker of godverdomme roept, ik weet mij prima aan te passen. Ik zeg alleen dat ik het wel moet kunnen roepen wanneer ik het wil.
  dinsdag 28 december 2010 @ 03:16:11 #177
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90524755
Maar ik ga pitten, mijn punt is denk ik wel duidelijk. Alsof we wat aan elkaars leefstijl kunnen veranderen.
pi_90524783
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 03:13 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik heb tientallen moslims beledigd, wat maakt het uit?
Ik zeg dat je de Deense cartoons wel vindt kunnen, maar het schelden met kanker niet. Je zegt dat je geen godverdomme zegt bij christelijke vrienden. Je houdt dus wel rekening met hun gevoelens, maar die van moslims interesseert je dus niet (want die Deense cartoons moeten gewoon kunnen).

Ik vind het schelden met kanker geen probleem, jij wel. Ik zeg godverdomme bij christelijke vrienden, jij niet. Maar we vinden allebei dat de Deense cartoons wel door de beugel kunnen. Wat klopt hier niet?

Denk alsjeblieft niet dat ik een aso ben die de ganse dag kanker of godverdomme roept, ik weet mij prima aan te passen. Ik zeg alleen dat ik het wel moet kunnen roepen wanneer ik het wil.
Het geen Godverdomme zeggen bij die gelovige vrienden doe ik puur uit fatsoen, niet omdat ik ze niet wil kwetsen.
pi_90526161
neoplasma malignum!!!!!!!!1!!!
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90532004
Ik vind dat je gewoon consequent moet zijn en één lijn moet trekken. Of gewoon mogen schelden met alle ziektes óf met geen enkele :').
pi_90532078
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 03:09 schreef Flounder het volgende:

[..]

Ik wel
pi_90532127
het is dan ook zeer zeker niet origineel om met ziektes in de rondte te gaan staan schreeuwen. verzin weer eens wat anders???
pi_90532220
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:32 schreef McWurth het volgende:
het is dan ook zeer zeker niet origineel om met ziektes in de rondte te gaan staan schreeuwen. verzin weer eens wat anders???
Sinds wanneer moet schelden origineel zijn? :?
pi_90532330
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:32 schreef McWurth het volgende:
Is gewoon een manier om frustratie te uiten? :')
Maakt mij niet echt uit of dat orgineel is of niet. Het liefst sla ik gewoon kan-ker hard tegen een keukenkastje aan :)
pi_90532348
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:34 schreef DaanA het volgende:

[..]

Sinds wanneer moet schelden origineel zijn? :?
ik zeg niet dat je origineel moet zijn hoor ik zeg dat met ziektes gooien niet meer origineel/leuk is.
ik weet zeker, aangezien je op Fok! zit je veel leukere dingen kan gaan staan schreeuwen.
pi_90532384
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:36 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Is gewoon een manier om frustratie te uiten? :')
Maakt mij niet echt uit of dat orgineel is of niet. Het liefst sla ik gewoon kan-ker hard tegen een keukenkastje aan :)
je frustratie gaat sneller weg als je iets grappig zegt IPV iets negatiefs :) misschien moet je er wel van lachen maar ja dat is voor iedereen anders je moet zelf weten wat je doet hoor :)
pi_90532532
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:37 schreef McWurth het volgende:

[..]

je frustratie gaat sneller weg als je iets grappig zegt IPV iets negatiefs :) misschien moet je er wel van lachen maar ja dat is voor iedereen anders je moet zelf weten wat je doet hoor :)
Ja, als ik mijn knieschijf tegen een glazen salontafeltje stoot is het eerste wat ik doe een grapje maken i.p.v. KANKER te schreeuwen. :)
pi_90532601
Ik ben al die zeiksnorren zat dus ik scheld er alleen mee in huiselijke kring of bij mensen die het zelf ook doen ;(
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_90532954
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:41 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Ja, als ik mijn knieschijf tegen een glazen salontafeltje stoot is het eerste wat ik doe een grapje maken i.p.v. KANKER te schreeuwen. :)
"The problem with common sense is that most people are morons."
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:53:02 #190
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90532975
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:37 schreef McWurth het volgende:

[..]

Helemaal niet waar. Luidkeels een scheldwoord roepen lucht op, het helpt zelfs tegen pijn.
pi_90534090
mij kan het niet schelen dat kanker als scheldwoord gebruikt word en ik ben n.b. zelf kankerpatient, maak zelf ook grappen ermee zoals als ik ergens naar binnen wil te zeggen :" kan'ker in ? "
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:24:56 #192
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_90534127
quote:
9s.gif Op maandag 27 december 2010 22:06 schreef DaanA het volgende:
"Wat een teringlijer!" Prima.
"Vieze tyfusmongool!" Prima, hooguit een probleem dat mensen met het syndroom van Down hier gedemoniseerd worden.
"Aids! M'n fiets is gestolen!" Niks aan de hand
"Kolere, wat een kutwijf..." Kolere, kun je die aantrekken?
"Kankerzooi!"
"HOOO STOP! Je moet niet met kanker schelden! :( Dat is heel erg, man! Heb je geen respect voor andere mensen?"

Kijk, ik begrijp natuurlijk best dat kanker een erge ziekte is. En ik snap ook dat het niet netjes is om met ziektes te schelden. Maar WAAROM zijn een heleboel ziektes, die wereldwijd miljoenen slachtoffers veroorzaken, geen enkel probleem, maar staan veel mensen ineens op hun achterste benen zodra het woord "kanker" om de hoek komt kijken? En daarnaast: waarom denken die mensen zich te moeten bemoeien met het taalgebruik van iemand anders? :') En WFT heeft het met respect te maken? :?

Klacht: alleen selectief emo worden als mensen met ziektes schelden (en vaak zelf net zo goed met die andere ziektes schelden). :N
Eens. Ik heb een zeer dierbaar iemand aan kanker verloren en het boeit mij geen kanker als er met kanker gescholden wordt.

Grow a pair. echt :{
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_90534602
Ik moet altijd wel lachen om gefrustreerde petjes.
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:26:37 #194
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_90536759
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:37 schreef tralalala het volgende:
Ik moet altijd wel lachen om gefrustreerde petjes.
inderdaad :')

hier zeggen ze vaak dat er veel mensen aan doodgaan...
meestal ga ik dan gelijk met het woord 'Honger' of 'Duiters' schelden :')
pi_90538312
Als een agent aan je vraagt: hoe heet je, moet je zeggen: Karel Ankerwout meneer! Noteert die knuppel: K.Ankerwout.

_O- :D :')
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:07:30 #196
1424 Jimbo
Gråtrunka
pi_90538356
kankertopic :)
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_90538359
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:06 schreef Triptamine2 het volgende:
Als een agent aan je vraagt: hoe heet je, moet je zeggen: Karel Ankerwout meneer! Noteert die knuppel: K.Ankerwout.

Ik denk niet dat je dan lang blijft lachen :')
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:13:39 #198
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_90538553
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:06 schreef Triptamine2 het volgende:

kankergrap
pi_90538620
Laatst zei Rob Trip bij het NOS Journaal: "kankerstichting"

Ik moest lachen.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  dinsdag 28 december 2010 @ 16:09:52 #200
291540 CasselerRIP
John H. Kennedy
pi_90540687
Ik vind dat je ook alles moet kunnen zeggen, en als je kanker als scheldwoord of krachtterm wil gebruiken dan doe je dat maar. Er wordt echter compleet voorbij gegaan aan de proportionaliteit van het probleem. De twee dingen die tegenover elkaar staan is 'een woord kunnen zeggen wat "lekker in de mond ligt" ' en 'een redelijke kans op het kwetsen van iemand of hem herinneren aan leed'. Ik kan me echter niet voorstellen dat je het zó fantastisch vindt om een woord met twee k's te gebruiken ("oh, het genot, het voorrecht!") dat het tweede punt overruled wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')