De 'redelijke kans op het kwetsen van iemand of herinneren aan leed' zit hem in het feit dat er zoveel mensen zijn die er voor kiezen zich gekwetst op te stellen als ze 'kanker' horen. Om die mensen kan ik me niet echt druk maken eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:09 schreef CasselerRIP het volgende:
Ik vind dat je ook alles moet kunnen zeggen, en als je kanker als scheldwoord of krachtterm wil gebruiken dan doe je dat maar. Er wordt echter compleet voorbij gegaan aan de proportionaliteit van het probleem. De twee dingen die tegenover elkaar staan is 'een woord kunnen zeggen wat "lekker in de mond ligt" ' en 'een redelijke kans op het kwetsen van iemand of hem herinneren aan leed'. Ik kan me echter niet voorstellen dat je het zó fantastisch vindt om een woord met twee k's te gebruiken ("oh, het genot, het voorrecht!") dat het tweede punt overruled wordt.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:12 schreef Knijpflesje het volgende:
Moet je eens op Youtube kijken wat er gebeurt als iemand met kanker scheld.
Die muziek maakt het echt afquote:
Kanker egocentrisch.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:04 schreef Edwinuss het volgende:
Ik scheld met kanker wanneer ik dat wil.
Ik moest lachen.quote:
Het staat zelfs in het fucking woordenboek.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:08 schreef moonmovies het volgende:
Nog erger, mensen die gaan janken wanneer je het wood "kankeren" gebruikt, wat gewoon een synoniem is voor zeuren of mopperen
Whatthefuck, dat je daar een ban voor kunt krijgenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:03 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
Ik ben net 48 uur gebanned voor het gebruiken van het woordje kanker.
Kankernummerquote:
KOLERE BEDOELT IE CHOLERA MEEE!!!!!!!!!!!!quote:
Dit soort 'argumenten' worden wel vaak aangevoerd jaquote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Jamaar, aan kanker gaan echte mensen dood. Weet je hoe zielig (insert verhaal familielid) Aan tering alleen Middeleeuwers en derdewereld tuig
Je moet je eigen leven leven en niet dat van een ander.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:18 schreef zone het volgende:
[..]
net alsof jij je niet egocentrisch gedraagt, verplaats je eens in een ander, dan snap je misschien waarom er zoveel protest is tegen schelden met kanker.
Ik vind het ook een beetje egoïstisch. Alsof een dode twee keer zo erg is als hij de eer heeft jou gekend te hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:25 schreef leRomein het volgende:
[..]
Dit soort 'argumenten' worden wel vaak aangevoerd ja
Dat je geen kanker mag gebruiken omdat het horen van dat woord men doet terugdenken aan al het leed dat kanker heeft veroorzaakt vind ik ook al zo'n matig argument, want dan zouden ze dit ook moeten ervaren bij het zien van een tv-spotje van KWF Kankerbestrijding, bijvoorbeeld.
Gemaakt door "Mariniertje1".quote:
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:26 schreef MrWimpenny het volgende:
[..]
Gemaakt door "Mariniertje1".
Marieniertje1: [ afbeelding ]
Ik laatst voor het eerst...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:28 schreef Jac0bus het volgende:
Geen idee waar mensen het doen hoor maar ik scheld dagelijks met kanker en ik heb nog nooit iemand horen klagen?
Ik niet. Men dacht vorig jaar dat ik het had, maar aangezien onkruid niet vergaat had ik het uiteraard niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:47 schreef Jac0bus het volgende:
Zo'n slap excuus is dat: "mijn moeder/zus/tante etc. heeft kanker dus ik wil niet dat je daarmee scheldt".
Tegenwoordig heeft iedereen wel een goede vriend of familielid met kanker(ikzelf ook), dus dat die mensen gaan zeiken laat alleen maar zien dat ze zich extra zielig/bijzonder vinden.
Bij mij waren het altijd mensen waarmee ik op school zat die zeiden "Scheld jij met kanker? Daar is...aan doodgegaan hoor." Meestal was de persoon die ze noemden nog iemand die lang zat geleefd heeft ook.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:28 schreef Jac0bus het volgende:
Geen idee waar mensen het doen hoor maar ik scheld dagelijks met kanker en ik heb nog nooit iemand horen klagen?
het gaat me er niet om welke partij gelijk heeft, maar ik constateer dat ze er beiden van overtuigd zijn dat ze gelijk hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:30 schreef SawIt het volgende:
[..]
Je moet je eigen leven leven en niet dat van een ander.
Bovendien is het egocentrisch om te klagen over iemand anders taalgebruik, jij kan als mens niet bepalen wat een ander persoon doet/zegt, ook kan je de achtergrond van een persoon niet.
Natuurlijk is het netjes om niet te schelden met ziektes,het is iets wat ik ook niet vaak doe, maar als het woord 'kanker' een keer mijn mond ontglipt word hier over geklaagd.
Ik heb dan zoiets van STFU huilie and get over it, iedereen heeft problemen en die van jou zijn niet speciaal omdat ze toevallig met kanker te maken hebben.
Dat wou ik even kwijt.
Dat is een misvatting, ik ken verschillende mensen waarvan de moeder aan kanker is overleden of ervan is genezen, en die heb ik genoeg 'kanker' horen gebruiken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:13 schreef zone het volgende:
[..]
het gaat me er niet om welke partij gelijk heeft, maar ik constateer dat ze er beiden van overtuigd zijn dat ze gelijk hebben.
wat ik jammer vind is dat geen van beide groepen het vermogen heeft om zich in de andere te verplaatsen en te snappen waarom mensen gekwetst zijn als dit woord in hun nabijheid wordt gebruikt. ik denk dat jij naar het andere kamp zou overstappen als bijvoorbeeld je moeder aan kanker overlijd.
maar het kan mij geen kanker schelen of je er nou mee scheldt of niet hoor
het gaat om jou, vriendquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:27 schreef leRomein het volgende:
[..]
Dat is een misvatting, ik ken verschillende mensen waarvan de moeder aan kanker is overleden of ervan is genezen, en die heb ik genoeg 'kanker' horen gebruiken.
Klopt dit verhaal wel?quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:28 schreef RickoKun het volgende:
Wat trouwens wel ergerlijk is, is als je "kanker" zegt (het gebruikt als krachtterm), en persoon A zegt dat persoon B zijn moeder aan kanker is overleden, en dat zowel persoon A als B in de buurt zitten, en dat B dan ergerlijk naar persoon A kijkt
Zelfs danquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:38 schreef zone het volgende:
[..]
kijk er nog eens naar, het is anders dan je verwacht, maar behoorlijk dom
persoon B kan het wel hebben dat er met kanker gescholden wordt, zijn moeder is immers al een aantal jaar terug overleden aan een ongeneeslijke vorm van botkanker en vindt persoon A nu een rukkertje dat hij het gaat opnemen voor een anderquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:43 schreef Unischroef het volgende:
[..]
Zelfs dan![]()
-RickoKun zegt KANKERlekker wijf
-Persoon A zegt nu tegen Rickokun dat persoon B zijn moeder aan kanker overleden is.
-Persoon A gaat nu ergerlijk naar persoon B kijken.
Waarom kijkt persoon A niet ergerlijk naar RickoKun of vindt persoon A persoon B maar een dom rukkertje omdat zijn moeder aan kanker overleden is?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:34 schreef zone het volgende:
[..]
het gaat om jou, vriend![]()
jij hebt geen familie die aan kanker is overleden, dus kun jij ook geen idee hebben wat voor gevoelens het gebruiken van dit woord op kunnen wekken.
Dat ik een half jaar geleden dit al postte, en me dan toch weer laat verleiden tot de discussie voeren in het meest recente topicquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:30 schreef Jeff89 het volgende:
Dit kankertopic weer.. Dat schijnheilige gejank over en weer altijd
Ja het maakt veel los natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2011 13:15 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dat ik een half jaar geleden dit al postte, en me dan toch weer laat verleiden tot de discussie voeren in het meest recente topic
+1 en de nodige TH'squote:Op maandag 25 april 2011 18:28 schreef Stekelbees het volgende:
dr komen steeds meer kijk-mij-interessant-doen meisjes/vrouwen op Fok helaas.
Kkr Christenen zo lucht op.quote:Op maandag 27 december 2010 22:13 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Mag de klacht nog wat aangevuld worden?
Mensen die je spontaan de tyfus wensen wanneer je ze vraagt op te houden met dat gekanker over kanker als scheldwoord.
Rellende_rotnichtquote:Op maandag 25 april 2011 18:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben het zat dat kleuters schelden met kk. Ik ga jullie laten gillen als een speenvarken als ik jullie in de shredder stop. Alleen maar meelopers en relnichten hier.
Je vergeet de note!quote:Op maandag 25 april 2011 18:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben het zat dat kleuters schelden met kk. Ik ga jullie laten gillen als een speenvarken als ik jullie in de shredder stop. Alleen maar meelopers en relnichten hier.
Of nietquote:Op maandag 25 april 2011 21:04 schreef Sloeber94 het volgende:
OOH JIJ SCHELT MET KANKER IK HOOP DAT JIJ HET KRIJGT, DAN ZUL JE VOELEN HOE ERRUG HET IS!11!!1EINZ1!!1! 1
Dat is al helemaal triest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |