De 'redelijke kans op het kwetsen van iemand of herinneren aan leed' zit hem in het feit dat er zoveel mensen zijn die er voor kiezen zich gekwetst op te stellen als ze 'kanker' horen. Om die mensen kan ik me niet echt druk maken eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:09 schreef CasselerRIP het volgende:
Ik vind dat je ook alles moet kunnen zeggen, en als je kanker als scheldwoord of krachtterm wil gebruiken dan doe je dat maar. Er wordt echter compleet voorbij gegaan aan de proportionaliteit van het probleem. De twee dingen die tegenover elkaar staan is 'een woord kunnen zeggen wat "lekker in de mond ligt" ' en 'een redelijke kans op het kwetsen van iemand of hem herinneren aan leed'. Ik kan me echter niet voorstellen dat je het zó fantastisch vindt om een woord met twee k's te gebruiken ("oh, het genot, het voorrecht!") dat het tweede punt overruled wordt.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:12 schreef Knijpflesje het volgende:
Moet je eens op Youtube kijken wat er gebeurt als iemand met kanker scheld.
Die muziek maakt het echt afquote:
Kanker egocentrisch.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:04 schreef Edwinuss het volgende:
Ik scheld met kanker wanneer ik dat wil.
Ik moest lachen.quote:
Het staat zelfs in het fucking woordenboek.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:08 schreef moonmovies het volgende:
Nog erger, mensen die gaan janken wanneer je het wood "kankeren" gebruikt, wat gewoon een synoniem is voor zeuren of mopperen
Whatthefuck, dat je daar een ban voor kunt krijgenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:03 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
Ik ben net 48 uur gebanned voor het gebruiken van het woordje kanker.
Kankernummerquote:
KOLERE BEDOELT IE CHOLERA MEEE!!!!!!!!!!!!quote:
Dit soort 'argumenten' worden wel vaak aangevoerd jaquote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Jamaar, aan kanker gaan echte mensen dood. Weet je hoe zielig (insert verhaal familielid) Aan tering alleen Middeleeuwers en derdewereld tuig
Je moet je eigen leven leven en niet dat van een ander.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:18 schreef zone het volgende:
[..]
net alsof jij je niet egocentrisch gedraagt, verplaats je eens in een ander, dan snap je misschien waarom er zoveel protest is tegen schelden met kanker.
Ik vind het ook een beetje egoïstisch. Alsof een dode twee keer zo erg is als hij de eer heeft jou gekend te hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:25 schreef leRomein het volgende:
[..]
Dit soort 'argumenten' worden wel vaak aangevoerd ja
Dat je geen kanker mag gebruiken omdat het horen van dat woord men doet terugdenken aan al het leed dat kanker heeft veroorzaakt vind ik ook al zo'n matig argument, want dan zouden ze dit ook moeten ervaren bij het zien van een tv-spotje van KWF Kankerbestrijding, bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |