abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91082226
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:10 schreef KarinJ. het volgende:
Elk jaar vieren we het kerstbomenfeest ( dansen om de kerstboom).
Natuurlijk komt de kerstkabouter ook om iets lekkers aan de kinderen uit te delen..

[ afbeelding ]
kerstkabouter in actie.
:{.. ik hoop voor je dat je dit niet serieus bedoelt hea :N...

de enige wezens die iets met kerst te maken hebben zijn de elfen.. De kerstman is simpelweg de Amerikaanse versie van Sinterklaas (de kerstman komt uit een gedicht ergens uit 1800 dat ging over de sinterklaas traditie in Nederland!)

:').. beetje rare post i.m.h.o.
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
  zondag 9 januari 2011 @ 20:32:42 #252
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_91083160
In Noorwegen en Zweden is het de kerst-KABOUTER die de pakjes komt brengen ( zie mijn eerdere posts.

Door de emigratie van Scandinaviërs en Nederlanders is in Amerika de kerst-MAN ontstaan. Hij is een mix van de kertkabouter en St. Klaas.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 20:33:15 #253
249559 crew  Lavenderr
pi_91083208
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:18 schreef Parabolismic het volgende:

[..]

:{.. ik hoop voor je dat je dit niet serieus bedoelt hea :N...

de enige wezens die iets met kerst te maken hebben zijn de elfen.. De kerstman is simpelweg de Amerikaanse versie van Sinterklaas (de kerstman komt uit een gedicht ergens uit 1800 dat ging over de sinterklaas traditie in Nederland!)

:').. beetje rare post i.m.h.o.
Nee, waarom een rare post? Ieder land heeft zo zijn eigen tradities toch?

Komt bij dat Kerstmis eigenlijk draait om de geboorte van Christus. Niet om elfen.
  zondag 9 januari 2011 @ 20:36:36 #254
304638 KarinJ.
pi_91083450
Nee, kerst is gepikt door de kerk. Het is eigenlijk het midwinterfeest van de Germanen :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:09:53 #255
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_91188855
en dwergen bestaan die ook dan?
pi_91189121
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:09 schreef pirlo444 het volgende:
en dwergen bestaan die ook dan?
Ja.
~ Amongst The Weird ~
pi_91189242
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:32 schreef KarinJ. het volgende:
In Noorwegen en Zweden is het de kerst-KABOUTER die de pakjes komt brengen ( zie mijn eerdere posts.

Door de emigratie van Scandinaviërs en Nederlanders is in Amerika de kerst-MAN ontstaan. Hij is een mix van de kertkabouter en St. Klaas.
Nee. De traditionele verhalen in Scandinavië spreken van vadertje winter en dat is ZEKER geen kabouter :N!

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:36 schreef KarinJ. het volgende:
Nee, kerst is gepikt door de kerk. Het is eigenlijk het midwinterfeest van de Germanen :)
Dit is waar :) Midwinter is verdraaid naar kerstmis tijdens de kerstening ;)
~ Amongst The Weird ~
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:54:06 #258
203039 pirlo444
pi_91191660
en kobolds bestaan die ook dan?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:54:40 #259
203039 pirlo444
pi_91191691
en smurfen zijn dat kabouters die gemuteerd zijn als gevolg van een chemische ramp?
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:39:02 #260
304638 KarinJ.
pi_91195133
Voor het échte geloof moet je in IJsland zijn, daar doen ze nog in kabouters en elfen.
(Daar hebben ze de autoweg rond het eiland rond een heuvel gemaakt, en niet er dwars overheen omdat het een elfenburcht is........)

Van Vadertje winter heb ik hier niet gehoord, rond kerst word je wel doodgegooid met kabouters, zelfs op de verpakkingen van melk e.d .
pi_91195162
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:54 schreef pirlo444 het volgende:
en smurfen zijn dat kabouters die gemuteerd zijn als gevolg van een chemische ramp?
Dan moeten Gargamel en Azrael ook ergens rondlopen! :o
pi_91198321
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:15 schreef Parabolismic het volgende:

[..]

Nee. De traditionele verhalen in Scandinavië spreken van vadertje winter en dat is ZEKER geen kabouter :N!
You sure?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tomte :

quote:
Een tomte of nisse is een soort kabouter of elf uit Scandinavië.

In het heidense geloof was de nisse de ziel van de eerste bewoner van de boerderij. De nisse bewoonde de grafheuvels rond de boerderij. Als de nisse niet goed behandeld werd, vertrok het wezen.

Het schenken van voedsel en kleding speelt een rol in de omgang met de nisse (zie ook de kabouters, brownies en hobgoblins en de huis-elf).

De nisse kan van vorm veranderen. Ook zijn er verhalen waarbij het wezen slechts één oog heeft zoals een cycloop. De nisse zorgt voor dieren en houdt vooral van paarden. Ook andere mythische wezens staan in nauw verband met paarden, zoals de saci, mare of nachtmerrie.

Een bijnaam voor de nisse is Nils of Niels, de Scandinavische naam voor Nikolaus of Nicolaas
Nicolaas, paard, cadeautjes... ik zie enkele overeenkomsten...
  woensdag 12 januari 2011 @ 07:31:42 #263
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_91198449
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:32 schreef KarinJ. het volgende:

En Coca Cola!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_91204381
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:37 schreef Pleiades het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een verkeerde argumentatiewijze van mij, ik bedoelde er meer mee te zeggen: kom in dit topic ook met redenen waarom je denkt dat ze niet bestaan.

Mijn excuses voor de ontstane verwarring.
Dan zouden ze allang zijn ontdekt en de wetenschap van hun bestaan zou gemeengoed zijn.
We zouden allang sporen van hun beschaving hebben gevonden zoals puntmutsen van overledenen, kaboutersteden, kabouterlandbouwgronden, kabouterveeteelt, kaboutertechnologie..
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:28:41 #265
331591 Wee-Man
een dag zonder koffie
pi_91208484
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:54 schreef pirlo444 het volgende:
is een dag niet geleefd
pi_91223669
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:10 schreef KarinJ. het volgende:
Elk jaar vieren we het kerstbomenfeest ( dansen om de kerstboom).
Natuurlijk komt de kerstkabouter ook om iets lekkers aan de kinderen uit te delen..

[ afbeelding ]
kerstkabouter in actie.
Leuk hoor! ^O^
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:42:53 #267
203039 pirlo444
pi_91626336
Na eerst de topic starter belachelijk te hebben gemaakt moet ik nu toch echt mijn excuses aanbieden. Bij deze het spijt mij "kabouters bestaan wel degelijk",en dan hier het bewijs!

donderdag 20 januari 2011 @ 21:23:39 #268
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91632141
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:42 schreef pirlo444 het volgende:
Na eerst de topic starter belachelijk te hebben gemaakt moet ik nu toch echt mijn excuses aanbieden. Bij deze het spijt mij "kabouters bestaan wel degelijk",en dan hier het bewijs!

Smakeloos filmpje.
The truth was in here.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:57:46 #269
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_91663594
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:39 schreef KarinJ. het volgende:
Voor het échte geloof moet je in IJsland zijn, daar doen ze nog in kabouters en elfen.
(Daar hebben ze de autoweg rond het eiland rond een heuvel gemaakt, en niet er dwars overheen omdat het een elfenburcht is........)

Van Vadertje winter heb ik hier niet gehoord, rond kerst word je wel doodgegooid met kabouters, zelfs op de verpakkingen van melk e.d .
schitterend _O-
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_91758694
Kabouters _O_

Children of the night. What music they make.
pi_91801477
Ik ken zelfs een kabouter die regelmatig op tv komt alleen draagt ie geen mutsje en speelt hij in het Nederlands elftal. Maar meer connecties binnen het kabouter circuit heb ik niet sorrie. :')
  maandag 24 januari 2011 @ 15:48:21 #272
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_91801677
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:44 schreef Beeldspraak het volgende:
Ik ken zelfs een kabouter die regelmatig op tv komt alleen draagt ie geen mutsje en speelt hij in het Nederlands elftal. Maar meer connecties binnen het kabouter circuit heb ik niet sorrie. :')
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
O)))
pi_92049191
In Utrecht verschijnt de laatste tijd steeds meer 'kaboutergraffiti'.

http://www.google.nl/url?(...)PdnntsOzT02SWaNcrHzw
pi_92049402

Zouden ze tóch.... ~:)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 23:07:23 #275
203039 pirlo444
pi_92059129
quote:
15s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Smakeloos filmpje.
hahaha geweldig fimpje man
pi_92059527
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:07 schreef pirlo444 het volgende:

[..]

hahaha geweldig fimpje man
Nou nee :N
pi_92360585
toen ik tien was was ik op vakantie in frankrijk en daar zag ik voor het eerst ( en ongeveer het laatst ) een kabouter.....het was in de nacht.....het leken helemaal niet op kabouters...( zoals ij die kennen ) en waren dus ook kleiner van afmeting......

het was maar heel kort...ongeveer dertig seconde....en toen waren ze weer weg ( wa ik dus heel jammer vond....ik was vijf )
  zaterdag 5 februari 2011 @ 12:55:12 #278
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_92366407
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 05:18 schreef dandybleu het volgende:
toen ik tien was was ik op vakantie in frankrijk en daar zag ik voor het eerst ( en ongeveer het laatst ) een kabouter.....het was in de nacht.....het leken helemaal niet op kabouters...( zoals ij die kennen ) en waren dus ook kleiner van afmeting......

het was maar heel kort...ongeveer dertig seconde....en toen waren ze weer weg ( wa ik dus heel jammer vond....ik was vijf )
Eerst was je tien en toen vijf?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_92367208
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 12:55 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Eerst was je tien en toen vijf?
Dichterlijke vrijheid ;)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:50:36 #280
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_92378946
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dichterlijke vrijheid ;)
Of gewoon verstrooidheid :D
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_92379262
ha ja mensen hebben allemaal een kabouter in de tuin ..... onder het mom " ow wat zijn de kabouters leuk en lief"

Maar ha de reden dat de kabouters zijn uitgestorven is omdat niemand sex met ze wilde hebben.....( dus een stukje natuurlijke selectie ) en ook werden de kabouters gepest....( een recent voorbeeld is het zgn dwergwerpen...in de middeleeuwen )

nu was er nog wel eens een excentrieke koning ofzo die graag een paar dwergen verzamelde....in zijn hofhouding...maar dit moge niet genoeg geweest zijn om ze echt als ras op de kaart te zetten....

dat er nooit botten gevonden zijn van "echte kabouters" ( van twintig nentimeter lang ) dat kan er op duiden dat ze nooit hebben bestaan....of dat ze 1 000 000 jaar geleden of langer nog op deze planeet hebben gewoond....
pi_92410147
lol:P dannybleu
je heb gelijk
kzou ook gen sex met kabuotervrouwje wille want die hebbe van die klijne tietjes lol:P
pi_92421099
en omgedraaid markxxx

neem een gemiddelde kassiere en als je dan een piemeltje hebt ala kabouterformaat? dan zijn de reacties vaak "ow my god.... en ow my god thats dirty" enz enz enz.....
pi_92426877
kabouter..

opgelost

slotje
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
  maandag 7 februari 2011 @ 19:38:42 #285
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_92471725
Wat misschien nog wel een praktische vraag is: dacht Poortvliet zelf dat kabouters bestaan, of schreef hij gewoon sprookjes?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_92472028
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:38 schreef MichielPH het volgende:
Wat misschien nog wel een praktische vraag is: dacht Poortvliet zelf dat kabouters bestaan, of schreef hij gewoon sprookjes?
Nou ja pootvliet zat met veel van zijn theorien juist....maar enkele die vind ik discutabel....poortvliet beweert namelijk dat kabouters tien keer zo sterk zijn als een mens....

ja zelf denk ik dan "ik geloof wel dat het mogelijk is dat kabouters bestaan maar dan el met 10 procent van de menselijke kracht......
  maandag 7 februari 2011 @ 19:51:18 #287
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_92472392
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:43 schreef dandybleu het volgende:

[..]

Nou ja pootvliet zat met veel van zijn theorien juist....maar enkele die vind ik discutabel....poortvliet beweert namelijk dat kabouters tien keer zo sterk zijn als een mens....

ja zelf denk ik dan "ik geloof wel dat het mogelijk is dat kabouters bestaan maar dan el met 10 procent van de menselijke kracht......
Dus hij beweert dat ze echt bestaan, of niet?

En hij zal wel bedoelen dat ze sterker zijn, net als dat mieren sterker zijn dan mensen, lijkt me. Ze kunnen niet daadwerkelijk meer kracht leveren, maar kunnen wel vaker hun eigen lichaamsgewicht tillen.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_92473464
ha met de toekomst? met dna technieken enzo? dan kan je ook in een laboratorium een echte kabouter kweken......eentje van twintig centimeter en die ook menselijke taal spreekt....en zichzelf voort kan planten.....

ja alleen er zal veel weerstand zijn vanuit de maatschappij........en ja je kan ze ook bijna geen plaats geven in de moderne maatschappij..... ( ivm met mishandeling enzo...)
  maandag 7 februari 2011 @ 20:17:52 #289
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_92473802
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:11 schreef dandybleu het volgende:
ha met de toekomst? met dna technieken enzo? dan kan je ook in een laboratorium een echte kabouter kweken......eentje van twintig centimeter en die ook menselijke taal spreekt....en zichzelf voort kan planten.....

ja alleen er zal veel weerstand zijn vanuit de maatschappij........en ja je kan ze ook bijna geen plaats geven in de moderne maatschappij..... ( ivm met mishandeling enzo...)
En waar haal jij het DNA vandaan?
  maandag 7 februari 2011 @ 20:22:55 #290
8372 Bastard
Persona non grata
pi_92474115
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:17 schreef MichielPH het volgende:

[..]

En waar haal jij het DNA vandaan?
Van een minihaartje uit een miniborsteltje die in het minihuisje in het bos ligt.
The truth was in here.
pi_92474451
quote:
6s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:22 schreef Bastard het volgende:

[..]

Van een minihaartje uit een miniborsteltje die in het minihuisje in het bos ligt.
ha ha nee dat werkt zo : door de toenemende welvaart worden laboratoriums steeds goedkoper en kunnen mensen zelfs hun eigen laboratorium in huis halen....

wat volgt is "men neme een beetje dna.( desnoods van je zelf of van een crimineel ha ha)...ga daar wat aan sleutelen tot dat je het gen hebt ontdekt die de lengte en gote bepaald van een mens.... die stel je dan op twintig cm af ,,,,, creeer uit dat dna een spermacel en bevrucht daarmee een vrouw.... ( als je er een bereid weet te vinden ) en volia je hebt een kabouter...

alleen ja dan volgt er nog een probleem : de kabouter kan niet zelfstandig worden....en ja ook de mensen zullen gaan klagen ....dat je een frankenstijn bent...
  maandag 7 februari 2011 @ 20:30:54 #292
8372 Bastard
Persona non grata
pi_92474595
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:28 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ha ha nee dat werkt zo : door de toenemende welvaart worden laboratoriums steeds goedkoper en kunnen mensen zelfs hun eigen laboratorium in huis halen....

wat volgt is "men neme een beetje dna.( desnoods van je zelf of van een crimineel ha ha)...ga daar wat aan sleutelen tot dat je het gen hebt ontdekt die de lengte en gote bepaald van een mens.... die stel je dan op twintig cm af ,,,,, creeer uit dat dna een spermacel en bevrucht daarmee een vrouw.... ( als je er een bereid weet te vinden ) en volia je hebt een kabouter...

alleen ja dan volgt er nog een probleem : de kabouter kan niet zelfstandig worden....en ja ook de mensen zullen gaan klagen ....dat je een frankenstijn bent...
Dan ben je een genetisch gemanipuleerde kabouter, en geen echt kabouter die echte kabouter vriendjes en familie heeft met de echte kabouterlessen in je kabouterknapzak.

Nee dat is m niet.
The truth was in here.
pi_92474794
Ha ha klopt....idd het is een nep-kabouter ja....

wat ook nog een bijkomend probleem is...dat zie je vaak met kleuters die voor het eerst een kitten op schoot hebben....dat ze er vrij ruw mee omgaan.... dus ja stel de nepkabouters komen in de dierenwinkel..... ( of hoe dat ook mag heten....bijvoorbeeld een kabouter adoptieplan ) dan geeft dat een hoop narigheid....en ook met de verzorging enzo...

dat moet dus ook allemaal wetmatig geregeld worden....."hoe groot moet het kabouter hok zijn ? en aan welke eisen een kabouter wc moet voldoen enz enz......en hoe voed je een kabouter op ?"

en ja ook een stom voorbeeld maar wel realischtisch "veel mensen zullen ook hun kabouter bepaalde vrijheid ontzeggen ( wat zich dus zal uiten wss dat je een kabouter-riag nodig hebt...en soms zelf ouderlijke kabouetrontzegging.....ja en wat bijv ook een hoop mensen zullen doen is hun kabouter rasisitisch opvoeden.....)

[ Bericht 20% gewijzigd door dandybleu op 07-02-2011 20:41:56 ]
pi_92475245
Goed plan, die kabouters in de dierenwinkel _O_
pi_92523724
Wat een onzin is het om als weerwoord tegen de opmerking 'bewijs maar dat ze bestaan' te zeggen 'bewijs maar dat ze NIET bestaan'! Op die manier kan iedereen alles beweren en is het compleet onmogelijk om wat voor waardevaste uitspraak dan nog te doen.

Ik kan beweren dat er aan de andere kant van het universum (wat trouwens een einde heeft, en roze is in de vorm van mijn avatar) een schilderij is zo groot als de melkweg met mijn gelijkenis er op. Bewijs maar dat het niet zo is.

Om dit soort dingen te voorkomen wordt algemeen aangenomen dat iets niet waar is, tot je aan toont dat het wel zo is.

Over dat boek met de gebruiken van kabouters; mooi boek, mooie tekeningen. Complete onzin echter om dit fictieve werk als waar te beschouden, al zie ik wel een treffende overeenkomst met een ander voor waar aangenomen boek.
pi_92525873
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:14 schreef Tomrrrrrr het volgende:

een ander voor waar aangenomen boek.
bedoel je de kabouterbijbel?
  woensdag 9 februari 2011 @ 00:06:04 #297
203039 pirlo444
pi_92529646
ik begin een politieke beweging met als uitgaanspunt het verbieden van kabouter experimenten....
pi_92568635
Van Velzen is een van de meest bekende kabouters.
pi_92580123
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:34 schreef dandybleu het volgende:
dat moet dus ook allemaal wetmatig geregeld worden....."hoe groot moet het kabouter hok zijn ? en aan welke eisen een kabouter wc moet voldoen enz enz......en hoe voed je een kabouter op ?"
Haha ^O^
Vampieren en weerwolven bestaan ook trouwens, dat worden slapeloze nachten voor TS :')
pi_92581531
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 22:14 schreef TX het volgende:
Van Velzen is een van de meest bekende kabouters.
En deze gast:
Children of the night. What music they make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')