quote:Op zondag 9 januari 2011 19:10 schreef KarinJ. het volgende:
Elk jaar vieren we het kerstbomenfeest ( dansen om de kerstboom).
Natuurlijk komt de kerstkabouter ook om iets lekkers aan de kinderen uit te delen..
[ afbeelding ]
kerstkabouter in actie.
Nee, waarom een rare post? Ieder land heeft zo zijn eigen tradities toch?quote:Op zondag 9 januari 2011 20:18 schreef Parabolismic het volgende:
[..].. ik hoop voor je dat je dit niet serieus bedoelt hea
...
de enige wezens die iets met kerst te maken hebben zijn de elfen.. De kerstman is simpelweg de Amerikaanse versie van Sinterklaas (de kerstman komt uit een gedicht ergens uit 1800 dat ging over de sinterklaas traditie in Nederland!).. beetje rare post i.m.h.o.
Ja.quote:
Nee. De traditionele verhalen in Scandinavië spreken van vadertje winter en dat is ZEKER geen kabouterquote:Op zondag 9 januari 2011 20:32 schreef KarinJ. het volgende:
In Noorwegen en Zweden is het de kerst-KABOUTER die de pakjes komt brengen ( zie mijn eerdere posts.
Door de emigratie van Scandinaviërs en Nederlanders is in Amerika de kerst-MAN ontstaan. Hij is een mix van de kertkabouter en St. Klaas.
Dit is waarquote:Op zondag 9 januari 2011 20:36 schreef KarinJ. het volgende:
Nee, kerst is gepikt door de kerk. Het is eigenlijk het midwinterfeest van de Germanen
Dan moeten Gargamel en Azrael ook ergens rondlopen!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:54 schreef pirlo444 het volgende:
en smurfen zijn dat kabouters die gemuteerd zijn als gevolg van een chemische ramp?
You sure?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:15 schreef Parabolismic het volgende:
[..]
Nee. De traditionele verhalen in Scandinavië spreken van vadertje winter en dat is ZEKER geen kabouter!
Nicolaas, paard, cadeautjes... ik zie enkele overeenkomsten...quote:Een tomte of nisse is een soort kabouter of elf uit Scandinavië.
In het heidense geloof was de nisse de ziel van de eerste bewoner van de boerderij. De nisse bewoonde de grafheuvels rond de boerderij. Als de nisse niet goed behandeld werd, vertrok het wezen.
Het schenken van voedsel en kleding speelt een rol in de omgang met de nisse (zie ook de kabouters, brownies en hobgoblins en de huis-elf).
De nisse kan van vorm veranderen. Ook zijn er verhalen waarbij het wezen slechts één oog heeft zoals een cycloop. De nisse zorgt voor dieren en houdt vooral van paarden. Ook andere mythische wezens staan in nauw verband met paarden, zoals de saci, mare of nachtmerrie.
Een bijnaam voor de nisse is Nils of Niels, de Scandinavische naam voor Nikolaus of Nicolaas
En Coca Cola!quote:Op zondag 9 januari 2011 20:32 schreef KarinJ. het volgende:
In Noorwegen en Zweden is het de kerst-KABOUTER die de pakjes komt brengen ( zie mijn eerdere posts.
Door de emigratie van Scandinaviërs en Nederlanders is in Amerika de kerst-MAN ontstaan. Hij is een mix van de kertkabouter en St. Klaas.
Dan zouden ze allang zijn ontdekt en de wetenschap van hun bestaan zou gemeengoed zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 15:37 schreef Pleiades het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een verkeerde argumentatiewijze van mij, ik bedoelde er meer mee te zeggen: kom in dit topic ook met redenen waarom je denkt dat ze niet bestaan.
Mijn excuses voor de ontstane verwarring.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:54 schreef pirlo444 het volgende:
en smurfen zijn dat kabouters die gemuteerd zijn als gevolg van een chemische ramp?
Leuk hoor!quote:Op zondag 9 januari 2011 19:10 schreef KarinJ. het volgende:
Elk jaar vieren we het kerstbomenfeest ( dansen om de kerstboom).
Natuurlijk komt de kerstkabouter ook om iets lekkers aan de kinderen uit te delen..
[ afbeelding ]
kerstkabouter in actie.
Smakeloos filmpje.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:42 schreef pirlo444 het volgende:
Na eerst de topic starter belachelijk te hebben gemaakt moet ik nu toch echt mijn excuses aanbieden. Bij deze het spijt mij "kabouters bestaan wel degelijk",en dan hier het bewijs!
schitterendquote:Op woensdag 12 januari 2011 01:39 schreef KarinJ. het volgende:
Voor het échte geloof moet je in IJsland zijn, daar doen ze nog in kabouters en elfen.
(Daar hebben ze de autoweg rond het eiland rond een heuvel gemaakt, en niet er dwars overheen omdat het een elfenburcht is........)
Van Vadertje winter heb ik hier niet gehoord, rond kerst word je wel doodgegooid met kabouters, zelfs op de verpakkingen van melk e.d .
quote:Op maandag 24 januari 2011 15:44 schreef Beeldspraak het volgende:
Ik ken zelfs een kabouter die regelmatig op tv komt alleen draagt ie geen mutsje en speelt hij in het Nederlands elftal. Maar meer connecties binnen het kabouter circuit heb ik niet sorrie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |