Omdat het extreem simpele technologie is, maar wel heel vernuftig en onzichtbaar en daarin schuilt het gevaar.quote:Op maandag 27 december 2010 17:34 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar leg mij uit hoe de Taliban voldoende kennis heeft om die technologie te bouwen.
Wat is het probleem dan?quote:Op maandag 27 december 2010 17:34 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Heb je scramblers voor, blokkeert elk telefoon signaal in de directe omgeving
Welk onderdeel van kat-en-muisspel begrijp jij niet?quote:Op maandag 27 december 2010 17:38 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan?
En hebben die slimme wetenschappers nog geen alternatieve oplossingen bedacht die de vreselijke afstand-bestuurbare IEDS even kunnen vernielen?
Dat dus.. de genie en EOD spelen constant een kat en muis spel met de mensen die de IED's in elkaar schroeven.quote:Op maandag 27 december 2010 17:38 schreef Vortix het volgende:
[..]
Welk onderdeel van kat-en-muisspel begrijp jij niet?
Wat jij blijkbaar niet snapt is dat er toch een of andere Taliban-lid dichtbij de plek op de verkenning moet blijven om precies te weten op welke moment een tank (dat bemand is ook nog) over die plek heen rijdt. Het is dus niet genoeg om een remote-control te hebben maar ook moet die ruimte steeds in de gaten worden gehouden. En dat lijkt me ontzettend gevaarlijk voor ze, daar ze betrapt kunnen worden?quote:Op maandag 27 december 2010 17:37 schreef demspec het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo ingewikkeld wat ze doen. Jij en ik zouden dat ook best kunnen.
Die lui zijn ook niet achterlijk. Ze zijn vindingrijk en "verbeteren" ook steeds hun methodes.
Wie niet sterk is moet slim zijn.
Weet jij hoe het gemiddelde Afghaanse landschap er uit ziet?quote:Op maandag 27 december 2010 17:41 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat jij blijkbaar niet snapt is dat er toch een of andere Taliban-lid dichtbij de plek op de verkenning moet blijven om precies te weten op welke moment een tank (dat bemand is ook nog) over die plek heen rijdt. Het is dus niet genoeg om een remote-control te hebben maar ook moet die ruimte steeds in de gaten worden gehouden. En dat lijkt me ontzettend gevaarlijk voor ze, daar ze betrapt kunnen worden?
Of hebben de Taliban ook van die geavanceerde controle-centra compleet met camera-bewaking?
Dat komt omdat ik nooit zelfs een enkele afdoende antwoord krijg waartegen geen enkele bezwaar bedenkbaar is. Al de tegenargumenten die ik stel zijn makkelijk bedenkbaar, omdat er zoveel onduidelijkheid is met de antwoorden die ik krijg.quote:Op maandag 27 december 2010 17:38 schreef Vortix het volgende:
[..]
Omdat het extreem simpele technologie is, maar wel heel vernuftig en onzichtbaar en daarin schuilt het gevaar.
Trouwens, voor die scramblers heeft de Taliban al iets verzonnen, IED's die ontploffen als het signaal met de ontsteker wordt onderbroken...
I smell a lot of what-ifs en weinig realiteitszin in jouw ideeën, vergezocht.
Dan zal die vent ook z'n stinkende best gaan doen om niet onderkend te worden.quote:Op maandag 27 december 2010 17:41 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat jij blijkbaar niet snapt is dat er toch een of andere Taliban-lid dichtbij de plek op de verkenning moet blijven om precies te weten op welke moment een tank (dat bemand is ook nog) over die plek heen rijdt. Het is dus niet genoeg om een remote-control te hebben maar ook moet die ruimte steeds in de gaten worden gehouden. En dat lijkt me ontzettend gevaarlijk voor ze, daar ze betrapt kunnen worden?
Pagina 1 van het Taliban handboek:quote:Op maandag 27 december 2010 17:41 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Of hebben de Taliban ook van die geavanceerde controle-centra compleet met camera-bewaking?
En dan ook nog verkeerd corrigeren.quote:Op maandag 27 december 2010 15:02 schreef Pumatje het volgende:
[..]
*sigh
nee...
Albert Einstein zei...
De 3e Wereldoorlog zal worden uitgevochten met kernwapens
de 4e Wereldoorlog zal worden uitgevochten met stokken en stenen..
(...)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |