abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 december 2010 @ 17:38:04 #101
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_90501589
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:34 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Maar leg mij uit hoe de Taliban voldoende kennis heeft om die technologie te bouwen.
Omdat het extreem simpele technologie is, maar wel heel vernuftig en onzichtbaar en daarin schuilt het gevaar.

Trouwens, voor die scramblers heeft de Taliban al iets verzonnen, IED's die ontploffen als het signaal met de ontsteker wordt onderbroken...

I smell a lot of what-ifs en weinig realiteitszin in jouw ideeën, vergezocht.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_90501593
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:34 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Heb je scramblers voor, blokkeert elk telefoon signaal in de directe omgeving
Wat is het probleem dan?

En hebben die slimme wetenschappers nog geen alternatieve oplossingen bedacht die de vreselijke afstand-bestuurbare IEDS even kunnen vernielen? _O-
  maandag 27 december 2010 @ 17:38:18 #103
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_90501600
Die geniale soldaten bij de genie, of bijv de Assault Engineers bij het Korps Mariniers snappen ook donders goed dat er niets boven menselijke intuïtie gaat.. als er daar in de zandbak een genist zegt dat hij het niet vertrouwd blijft de hele hap ook stilstaan en gaat er niemand verder tot het echt veilig is.

En dat is gewoon rondlopen met een metaal detector, en bijvoorbeeld een kwast.

Nu zijn er wel mooie zaken zoals een lange lijn van C4 dat achter een genie tank hangt dat dan word afgeschoten en is er een weg van 100 meter vrij O+

Ben wel benieuwd of NL ook zoiets achter de Kodiak gaat hangen
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  maandag 27 december 2010 @ 17:38:43 #104
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_90501610
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:38 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan?

En hebben die slimme wetenschappers nog geen alternatieve oplossingen bedacht die de vreselijke afstand-bestuurbare IEDS even kunnen vernielen? _O-
Welk onderdeel van kat-en-muisspel begrijp jij niet?
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  maandag 27 december 2010 @ 17:39:37 #105
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_90501642
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:38 schreef Vortix het volgende:

[..]

Welk onderdeel van kat-en-muisspel begrijp jij niet?
Dat dus.. de genie en EOD spelen constant een kat en muis spel met de mensen die de IED's in elkaar schroeven.

Als wij iets verzinnen hebben ze er op den duur wel wat voor gevonden.

Komt er van als je weken of maanden niets anders te doen hebt..
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_90501708
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:37 schreef demspec het volgende:

[..]

Het is allemaal niet zo ingewikkeld wat ze doen. Jij en ik zouden dat ook best kunnen.
Die lui zijn ook niet achterlijk. Ze zijn vindingrijk en "verbeteren" ook steeds hun methodes.
Wie niet sterk is moet slim zijn.
Wat jij blijkbaar niet snapt is dat er toch een of andere Taliban-lid dichtbij de plek op de verkenning moet blijven om precies te weten op welke moment een tank (dat bemand is ook nog) over die plek heen rijdt. Het is dus niet genoeg om een remote-control te hebben maar ook moet die ruimte steeds in de gaten worden gehouden. En dat lijkt me ontzettend gevaarlijk voor ze, daar ze betrapt kunnen worden?

Of hebben de Taliban ook van die geavanceerde controle-centra compleet met camera-bewaking? :')
pi_90501728
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:41 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Wat jij blijkbaar niet snapt is dat er toch een of andere Taliban-lid dichtbij de plek op de verkenning moet blijven om precies te weten op welke moment een tank (dat bemand is ook nog) over die plek heen rijdt. Het is dus niet genoeg om een remote-control te hebben maar ook moet die ruimte steeds in de gaten worden gehouden. En dat lijkt me ontzettend gevaarlijk voor ze, daar ze betrapt kunnen worden?

Of hebben de Taliban ook van die geavanceerde controle-centra compleet met camera-bewaking? :')
Weet jij hoe het gemiddelde Afghaanse landschap er uit ziet?
pi_90501778
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:38 schreef Vortix het volgende:

[..]

Omdat het extreem simpele technologie is, maar wel heel vernuftig en onzichtbaar en daarin schuilt het gevaar.

Trouwens, voor die scramblers heeft de Taliban al iets verzonnen, IED's die ontploffen als het signaal met de ontsteker wordt onderbroken...

I smell a lot of what-ifs en weinig realiteitszin in jouw ideeën, vergezocht.
Dat komt omdat ik nooit zelfs een enkele afdoende antwoord krijg waartegen geen enkele bezwaar bedenkbaar is. Al de tegenargumenten die ik stel zijn makkelijk bedenkbaar, omdat er zoveel onduidelijkheid is met de antwoorden die ik krijg.
  maandag 27 december 2010 @ 17:44:45 #109
102442 demspec
Tequilla suicide
  maandag 27 december 2010 @ 17:46:51 #110
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_90501891
quote:

[..]

Dan zal die vent ook z'n stinkende best gaan doen om niet onderkend te worden.

Ik denk niet dat jij in kan schatten wat ik wel of niet snap met betrekking tot dit soort zaken.

[ Bericht 4% gewijzigd door demspec op 27-12-2010 17:56:57 ]
pi_90503200
quote:

[..]

Pagina 1 van het Taliban handboek:
Men geve een 10-jarig jongetje een mobiele telefoon. Men zegt tegen dat jongetje, ga daar bij de weg staan, doe de telefoon in je zak, houd je vinger op het groene knopje, en als de buitenlanders langsrijden druk je op het knopje. Als je dat doet geef ik je wat lekkers.

Of, als er jammers gebruikt worden en mobiele telefoons niet werken, ga je gewoon rustig thuis op een stoel achter het raam zitten, en door middel van een radio laat je iemand anders weten op welk moment hij die IED op afstand, met gebruik van een simpel kabeltje, op moet blazen.

Ja daar hebben ze inderdaad geavanceerde controle-centra met camera-bewaking voor nodig :')
  Moderator maandag 27 december 2010 @ 18:55:24 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90504135
dan heb je nog simpele dingen als klokjes

niet te detecteren en om 1 uur doet hij boem, hopelijk staat er iemand in de buurt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 27 december 2010 @ 21:13:41 #113
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_90509907
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:02 schreef Pumatje het volgende:

[..]

*sigh

nee...

Albert Einstein zei...

De 3e Wereldoorlog zal worden uitgevochten met kernwapens

de 4e Wereldoorlog zal worden uitgevochten met stokken en stenen..

(...)
En dan ook nog verkeerd corrigeren. :')

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
(Ik weet niet met welke wapens de Derde Wereldoorlog zal worden bevochten, maar de Vierde Wereldoorlog zal met stokken en stenen bevochten worden)
bron
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 27 december 2010 @ 22:11:25 #114
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_90512914
ja doh..
maar wil het plaatje toch in de goede context neerzetten.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_90532389
Kan zijn, maar met de inhoud van mijn post was niets mis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')