abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 december 2010 @ 16:49:46 #51
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_90499533
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:46 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Dat tweede dus :Y

Nee ik snap dat we altijd achter de controles moeten zitten (en dat moet ook ;) ) maar waarom zijn ze nog niet op zulke grote schaal ingezet waar ze mensen levens kunnen sparen?

Je leest al vaak genoeg in de krant neem ik aan over gruwelijke verminkingen, geamputeerde benen e.d., en gesneuvelde soldaten als gevolg van bermbommen. :')
Centenkwestie
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_90499677
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:49 schreef demspec het volgende:

[..]

Dat komt dus gewoon neer op een gepantserd voertuig. Die zijn ook afhankelijk van het type maar beperkt bestand tegen ied's.
Wat die robots wel kunnen doen overigens is de bom op die plek ongevaarlijk maken door zelf geëxplodeerd te worden. Dat kan je niet onderschatten.
pi_90499741
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Centenkwestie
Dit lijkt wel veel aannemelijker. Maar de vraag die dan volgt is: Is de robot-technologie nog steeds zo duur dat ze niet volledig inzetbaar zijn? Gewoon voor die twee doeleinden die ik zojuist genoemd heb.
pi_90499807
Ik hoop het wel :D zou goed zijn voor de markt waar ik in werk :P
  maandag 27 december 2010 @ 16:57:42 #55
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_90499922
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:52 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Wat die robots wel kunnen doen overigens is de bom op die plek ongevaarlijk maken door zelf geëxplodeerd te worden. Dat kan je niet onderschatten.
Het grootste probleem bij een IED is niet het onschadelijk maken, maar het vinden en dat gebeurt nog steeds door mensen.
pi_90499926
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:52 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Dat kun je totaal niet vergelijken, is een totaal andere taak.
Voordat je met een robot een IED onschadelijk zou kunnen maken, moet je eerst weten waar dat ding zich bevindt.
Al je weet dat er op een bepaalde plek een IED ligt ga je daar natuurlijk ook niet met een gepantserd voertuig overheen rijden.
  maandag 27 december 2010 @ 17:01:54 #57
110987 ErwinRommel
pi_90500093
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:54 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Dit lijkt wel veel aannemelijker. Maar de vraag die dan volgt is: Is de robot-technologie nog steeds zo duur dat ze niet volledig inzetbaar zijn? Gewoon voor die twee doeleinden die ik zojuist genoemd heb.
R&D kost echt klauwen vol geld, en daar gaat ook vele jaren in zitten. Dat wil je niet weten.
Robotische oorlogsvoering, als die er al op korte termijn komt mbt landoorlogen, zijn erg duur, duurder dan een normale "pax". Die "paxen" zijn "expandable", kosten verder weinig, dit itt. robots die vanachter consoles gestuurd worden. Denk alleen al aan kosten van zgn optische lensen. Die zijn knetterduur. Laat staan de software die ontwikkeld moet worden.
  maandag 27 december 2010 @ 17:04:50 #58
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_90500219
Buiten dat zit ik er echt niet op te wachten om wegbezuinigd te worden ten gunste van een robot.
pi_90500298
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 16:32 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Hij zegt dat je gewoon een deel van de quote hebt neergezet en niet het hele stukje. Wat ervoor kan zorgen dat iemand die onbekend is met de uitspraak nogal in de war raakt. :')
'Vrij naar Einstein'. Wat snap je daar niet aan?
pi_90500502
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:57 schreef Royyy het volgende:

[..]

Dat kun je totaal niet vergelijken, is een totaal andere taak.
Voordat je met een robot een IED onschadelijk zou kunnen maken, moet je eerst weten waar dat ding zich bevindt.
Al je weet dat er op een bepaalde plek een IED ligt ga je daar natuurlijk ook niet met een gepantserd voertuig overheen rijden.
Maar waarom kunnen we dat niet gewoon met gerobotiseerde tanks doen? Die robot-tanks overal langs een bepaalde weg laten rijden, en zodoende weten we dat het veilig is voor bemande tanks?
pi_90500662
Waarom zou je dan überhaupt nog bemande tanks inzetten?
pi_90500669
quote:
Maar waarom kunnen we dat niet gewoon met gerobotiseerde tanks doen? Die robot-tanks overal langs een bepaalde weg laten rijden, en zodoende weten we dat het veilig is voor bemande tanks?
- kosten
- de Taliban (of wat voor een vijand dan ook) gaat gewoon alleen nog maar op afstand bedienbare IEDs gebruiken. De gerobotiseerde tank laten ze er gewoon overheen rijden, de bemande tank blazen ze op.
pi_90500680
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:04 schreef demspec het volgende:
Buiten dat zit ik er echt niet op te wachten om wegbezuinigd te worden ten gunste van een robot.
Wie zegt dat je wegbezuinigd moet worden? Je blijft er nog steeds in het militair, alleen worden jouw taken anders. Of als je het toch echt wil, dan mag je gewoon je eigen leven op het spel zetten door rond te lopen op een bom-geladen veld hoor!
  maandag 27 december 2010 @ 17:16:07 #64
110987 ErwinRommel
pi_90500694
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:11 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Wederom verwijs ik door naar "centenkwestie" ;)
En reken erop dat als je alles vervangt door robots dat een enorm gat in de werkgelegenheid teweegbrengt.
Defensie kost niet enkel geld, het leverd ook geld op dmv fysieke uitgaven van de paxen. Dat doen robots niet. Althans, ik verwacht niet dat ze een ware run op de lokale supermarkt gaan veroorzaken.
pi_90500708
TS.. wil niet lullig doen, maar IED's onschadelijk maken met "robots" doen we dus al :P.

Maar, het is gewoon een op afstand bestuurbaar ding en soms gaat er nog gewoon een ruimer naartoe in een pak om dat ding handmatig onschadelijk te maken.
Klinkt misschien niet praktisch, maar dit is voornamelijk nog handwerk.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_90500741
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wederom verwijs ik door naar "centenkwestie" ;)
En reken erop dat als je alles vervangt door robots dat een enorm gat in de werkgelegenheid teweegbrengt.
Defensie kost niet enkel geld, het leverd ook geld op dmv fysieke uitgaven van de paxen. Dat doen robots niet. Althans, ik verwacht niet dat ze een ware run op de lokale supermarkt gaan veroorzaken.
Schappen vol met WD40.
pi_90500743
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:15 schreef Royyy het volgende:

[..]

- kosten
- de Taliban (of wat voor een vijand dan ook) gaat gewoon alleen nog maar op afstand bedienbare IEDs gebruiken. De gerobotiseerde tank laten ze er gewoon overheen rijden, de bemande tank blazen ze op.
Daar heb je scramblers voor.. weet alleen niet of ze altijd werken, maar dacht dat er geen konvooi van ons meer zonder ging.
  maandag 27 december 2010 @ 17:17:59 #68
110987 ErwinRommel
pi_90500785
quote:
10s.gif Op maandag 27 december 2010 17:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Schappen vol met WD40.
lol :)
pi_90500786
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:15 schreef Sloggi het volgende:
Waarom zou je dan überhaupt nog bemande tanks inzetten?
Om de vijand uiteindelijk op te pakken natuurlijk. Eerste stap in dit alles lijkt me dat je eerst wilt weten of een bepaalde terrein veilig is om op te rijden.

En zo ja, stuur je de manschappen op, om de vijanden en slachtoffers uit te zoeken. En andere oorlogsactiviteiten.
  maandag 27 december 2010 @ 17:18:52 #70
110987 ErwinRommel
pi_90500831
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:18 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Om de vijand uiteindelijk op te pakken natuurlijk. Eerste stap in dit alles lijkt me dat je eerst wilt weten of een bepaalde terrein veilig is om op te rijden.

En zo ja, stuur je de manschappen op, om de vijanden en slachtoffers uit te zoeken. En andere oorlogsactiviteiten.
Daarvoor heb je oa het Luchtwapen al.
pi_90500853
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:15 schreef Royyy het volgende:

[..]

- kosten
Als wij zelf zulke ingewikkelde technologie niet in kunnen zetten, waarom denk je dan dat de Taliban wel dat soort dingen heeft en kan bekostigen? :')
  maandag 27 december 2010 @ 17:19:43 #72
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_90500872
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:11 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Er zijn verschillende manieren om ied's te triggeren. Pressure plates zal je hiermee kunnen pakken. Echter ied's die op afstand worden geactiveerd blijven gewoon liggen.

Het is trouwens nog steeds heel lastig om een voertuig zelfstandig een onbekende route te laten rijden.
pi_90500921
Weten of een terrein veilig is om op te rijden: Pak uw metaal detector maar!

Maar TS, hoe wil jij landmijnen ontdekken waar geen metaal inzit?

Het kost te veel geld om altijd maar iets op te laten blazen.
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:19 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Als wij zelf zulke ingewikkelde technologie niet in kunnen zetten, waarom denk je dan dat de Taliban wel dat soort dingen heeft en kan bekostigen? :')
En je wilt nieten weten hoe makkelijk het is om een telefoon uit elkaar te slopen en die een schok laten afgeven als er gebeld word :/.
Heb je alleen een telefoon netwerk nodig.

Onderschat dit volk niet, is levensgevaarlijk.
pi_90500987
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Daarvoor heb je oa het Luchtwapen al.
Je weet toch niet of de grond veilig is voor de infanterie door eroverheen te vliegen :')
pi_90501030
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:19 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ingewikkelde technologie? :') Is gewoon met een simpele mobiele telefoon uit de jaren 90 te doen. Of zelfs met een simpel kabeltje.

edit: ah, Vronsky was me al voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')