Beste ZZP'er, ga eens het gesprek aan met je boekhouder. Hij heeft jouw cijfers en kan een goed en objectief oordeel geven. Als je dat niet wilt, prima. Maar als je hier een eerlijk oordeel verwacht dan moeten je cijfers op tafel komen.quote:Op zondag 26 december 2010 16:51 schreef ZZPer het volgende:
Het gaat mij er meer om dat ik kan afschrijven over een aantal jaar en dus minder Inkomstenbelasting betaal.
Of zeggen jullie... niet doen. dat is niet de moeite waard
Wat betreft die huur kom ik wel uit
En waarom denk je dat dit onder bedrijfsvermogen zou vallen?quote:Op zondag 26 december 2010 16:51 schreef ZZPer het volgende:
Het gaat mij er meer om dat ik kan afschrijven over een aantal jaar en dus minder Inkomstenbelasting betaal.
Of zeggen jullie... niet doen. dat is niet de moeite waard
Wat betreft die huur kom ik wel uit
Bij TS of bij reacties?quote:Op zondag 26 december 2010 20:21 schreef ManAtWork het volgende:
Hier hoor ik zoveel klokken luiden en zie ik tegelijk zo weinig klepels, dat ik dit wel moet volgen.
En je weet geen klepel toe te voegen?quote:Op zondag 26 december 2010 20:21 schreef ManAtWork het volgende:
Hier hoor ik zoveel klokken luiden en zie ik tegelijk zo weinig klepels, dat ik dit wel moet volgen.
Op een enkele terechte vraag na, met name bij de reacties.quote:
Zeker wel. Daarom volg ik het ook even.quote:Op zondag 26 december 2010 21:05 schreef Dromer het volgende:
[..]
En je weet geen klepel toe te voegen?
quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:39 schreef positief het volgende:
...
maar als je prive koopt kan je ook btw terug vorderen met een btw nr en dan kan je beleggen in box3
...
Je weet het DJ, ik ben het niet snel met je oneens en ik zal even diep moeten graven maar het kan wel. Voor de BTW merk je het als ondernemingsvermogen aan terwijl het voor de IB prive vermogen is. Uiteraard is de huur ook met BTW belast.quote:
TS kan er natuurlijk een onderneming van maken. Je moet immers klein beginnen.quote:En nog steeds mijn vraag: waarom zou dit bedrijfsvermogen zijn? Het is waarschijnlijk gewoon wat excess cash dat wordt geinvesteerd. Als het niks met die onderneming te maken heeft zal het m.i. gewoon box 3 zijn (nog los van de vraag of je het uberhaupt in box 1 wil hebben).
Jij belast het dubbelop? En de huur is belast (box 1) en het bezit (box 3) ook nog eens? Zo werkt het natuurlijk ook niet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:52 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik kan hier geen touw aan vast knopen... je bent ZZP-er, nu wil je een garagebox kopen en verhuren, om je belasting te verminderen. Dat werkt natuurlijk niet zo. Over de huur die je ontvangt moet je immers gewoon weer belasting betalen, en de garage zelf is ook bezit waarover belasting geheven wordt....
Geld uitgeven om minder belasting te betalen,... Ik zou me nog eens goed achter de oren krabben als ik jou was.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:07 schreef ZZPer het volgende:
Het gaat mij echt om die investeringsaftrek.
Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:09 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En nog iets: je hebt geen recht op investeringsaftrek als je de garage niet voor eigen gebruik hebt en het alleen verhuurt aan derden.
Er zit inderdaad een maximum op hetgeen je mag afschrijven. Dat zal ook geen zoden aan de dijk zetten.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:17 schreef ZZPer het volgende:
[..]
Dat wist ik niet.
Ik heb dit ook bij de boekhoudster voorgelegd. Die zou het een en ander is gaan uitzoeken.
Ze had er ook over dat je de aanschafwaarde - WOZ waarde = ..... dat je alleen dat mag aftrekken van de belasting.
Als je het alleen doet om een aftrekpost te creëren, ja.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:26 schreef ZZPer het volgende:
Jij raad het dus eigenlijk af om daar in te investeren
Ja. Want de aanschaf moet je activeren en afschrijven. En aangezien de afschrijving nagenoeg nihil is omdat de boekwaarde minus de WOZ-waarde nagenoeg nihil is, schiet dat ook niet op.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:46 schreef ZZPer het volgende:
het gaat om een garagebox van 6x3m met verlichting gelegen in abcoude tegen amsterdam aan.
maar je kan de aanschaf wel van je winst afhalen toch? of zeg ik iets heel doms?
Welk materiaal bedoel je? Gereedschap of verbruiksmateriaal (schroeven, hout, enz.)?quote:Anders gezegd zou je gewoon moeten investeren in materiaal?
Dus ga je 1.000 euro uitgeven op 500 euro aan belasting te besparen?quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:01 schreef ZZPer het volgende:
Ik wacht wel op een reactie van de boehoudster.
Belastingdienst plukt je gewoon leeg. je kan gewoon 50% van wat je verdiend wegbrengen eigenlijk.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, die had ik even over het hoofd gezien. klote-BTWquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:58 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je weet het DJ, ik ben het niet snel met je oneens en ik zal even diep moeten graven maar het kan wel. Voor de BTW merk je het als ondernemingsvermogen aan terwijl het voor de IB prive vermogen is. Uiteraard is de huur ook met BTW belast.
(Ik heb het in ieder geval vaker zien voorkomen.)
Er valt over te twisten, maar ik zou er zeker niet automatisch vanuit gaan dat je in van alles en nog wat kan "investeren" om zo box 3-heffing te voorkomen. Wederom los van de vraag of dat handig is, bij een goed renderende investering zal dat immers meestal niet zo zijnquote:TS kan er natuurlijk een onderneming van maken. Je moet immers klein beginnen.
Oef! Die laatste had je beter niet kunnen noemen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:59 schreef zalkc het volgende:
Het is ook wat vroeg om het te storten in een pensioenrekening. Maar dan heb je tot je dertigste al genoeg opgebouwd in ieder geval. Dit is meen ik wel belastingvrij namelijk, maar je hebt er pas wat aan over 45 jaar.
Misschien een levensloop rekening?
quote:Met de levensloopregeling kunnen werknemers sparen om in de toekomst een periode van onbetaald verlof te financieren. De levensloopregeling kan worden gebruikt voor bijna elke vorm van verlof. Werknemers mogen het spaarsaldo ook gebruiken om eerder met pensioen te gaan.
Als je 'm verhuurt mag je 'm niet tot 0 afschrijven (als je 'm niet verhuurd ook niet overigens), maar tot de WOZ-waarde.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:44 schreef positief het volgende:
maar als je niets doet gebeurt er ook niets, ik begrijp je gedachte van de investeringsaftrek
wat nog interesanter is om een nieuw bedrijf te starten in jouw geval wellicht een bv
dan kan je de garagebox als je deze in dit belasting jaar koopt afschrijven binnen 2 jaar naar 0
als je gaat verkopen wordt over het gehele bedrag belasting geheven, gezien jouw uren zit je al snel in de hoogste belastingschijf, kort om je schrijft af naar 0 maar moet bij verkoop circa 50% belasting betalen
Een BV oprichten, daar een garagebox inzetten, direct gaan afschrijven en dus een verlies creëren?quote:Op woensdag 29 december 2010 13:44 schreef positief het volgende:
ik zou eerst eens een afspraak maken met je boekhouder, iedereen heeft een andere financiele situatie, het is moeilijk om je hierin te adviseren
maar als je niets doet gebeurt er ook niets, ik begrijp je gedachte van de investeringsaftrek
wat nog interesanter is om een nieuw bedrijf te starten in jouw geval wellicht een bv
Zoals MF al heeft gezegd: dit kan dus al niet.quote:dan kan je de garagebox als je deze in dit belasting jaar koopt afschrijven binnen 2 jaar naar 0
Maar het zat toch in een BV?quote:als je gaat verkopen wordt over het gehele bedrag belasting geheven, gezien jouw uren zit je al snel in de hoogste belastingschijf, kort om je schrijft af naar 0 maar moet bij verkoop circa 50% belasting betalen
Dat was inderdaad al eerder genoemd.quote:inverteringsaftrek kan je volgens mij al toepassen als je voor je eigen bedrijf bedrijfsmiddelen koopt
Zodat dit ook niet meer van toepassing is.quote:let op als je een garagebox koopt is komt alleen de opstalen in aanmerking de grond is niet bij deze regeling van toepassing stel je koopt een box voor 20.000 de grond waarde is 10000
dan kan je over de opstallen welke gewaardeert zijn op 10000 28% aftrekken
Het zal eerder resultaat uit overige werkzaamheden of winst uit onderneming zijn. Maar goed, je bedoelt waarschijnlijk box 1 i.p.v. box 3. Nadeel van uitbesteden is dan wel dat het geld kost en ten laste van je rendement gaat. Daarnaast, hoeveel werk heb je aan het verhuren van zo'n box? Dat lijkt me geen dagtaak, eerder een half uurtje per maand om te controleren of de huur binnen is.quote:ik zou prive kopen, het geld uit de zaak naar prive hengelen en verhuren in box 3
hoog rendement zien te halen 9% bruto is haalbaar en als je al wil verkopen na 5 of 6 jaar dan ben je vrij om de winst over de box binnen te halen
het beste is dan ook om het beheer / verhuur uit te besteden zodat je nooit met de belasting dienst discussie kan krijgen dat je het zelf verhuurd en zelf werkzaamheden verricht
dan kan men dat zien als loon uit werken,
Ik denk dat je ook even op zoek moet naar een andere boekhoudster,...quote:Op woensdag 29 december 2010 19:41 schreef ZZPer het volgende:
Bedankt voor alle uitleggen ed.
maar heb besloten niet te doen.
Boekhoudster zeg dat je alleen maar meer belasting gaat betalen.
Over de huur
en bij de evt. verkoop weer.
En het heeft voor dit jaar geen zin meer. DUs dan zou 20.000euro belasting moeten betalen en 42500 voor de aanschaf van een garagebox. Dat word toch even teveel allemaal van t goeie.
Dan nog maar jaartje sparen en belasting betalen en dan een kijken voor een huisje.
Tip voor minder belasting: vraag je boekhoudster om een hogere nota.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:02 schreef Underdoggy het volgende:
Tip voor minder belasting: Kijken of je nog iets in je pensioen kan stoppen
En mocht ze niet mee willen werken daaraan, dan wil ik hem ook wel sturenquote:Op woensdag 29 december 2010 20:09 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Tip voor minder belasting: vraag je boekhoudster om een hogere nota.
Nogmaals, ik ben geen expert, maar ik denk dat ManAtWork, hier wel gelijk heeft.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:08 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook even op zoek moet naar een andere boekhoudster,...
Want als hetgeen hierboven staat, alles is wat ze heeft uitgezocht, heeft ze niet erg goed werk geleverd.
En jij meld je speciaal aan om enkel in dit topic positief te wezen over garagebox-investeringen?quote:Op donderdag 30 december 2010 02:55 schreef positief het volgende:
jammer dat je niet verder doorpakt ik vond het al interessant, je bent redelijk jong met een ambitie te beleggen in vastgoed, maar je moet je eigen weg volgen
Ik zou als ik jou was niet investeren in bedrijfsruimten als je ziet hoeveel bedrijfsruimte er vrij staat in Nederland.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:16 schreef positief het volgende:
het uitbesteden van beheer kan zeker in de papieren lopen, ik overweeg het beheer uit te besteden bij www.hetverhuurbeheer.nl de kosten vallen daar wel mee
heb ook een andere belegger gesproken en is daar wel happy mee
het enige wat mij wel bezig houd is dat ik in een wereld stap waar ik nog niet veel evaring mee heb
wat ook een beetje saai overkomt maar wel mogelijkheden bied
ik heb veel beleggingen gedaan op de beurs met een lach en een traan, ik heb besloten daar niet meer in te stappen de emotie die er mee vrij komt kost veel energie maar wel levendig
de reden dat ik in vastgoed meer wil doen is dat het redelijk overzichtelijk is maar niet heel spectaculair en mezelf in de loop der jaren leren kennen
ben ik tot de conclusie gekomen dat niets voor niets gaat en ik meer op langere termijn ben ingesteld
de media staat ook vol met het feit dat het slecht gaat met de vastgoedsector
toch meningen verschillen er enorm in, iedereen die ik spreek en geloof heeft in vastgoed bevind zich aan de onderkant van de markt daar loopt het gewoon door als een soort eigen micro economie daarom ga ik ook in de garageboxen c/q bedrijfsruimten beleggen
Spammert!quote:Op zondag 12 juni 2011 16:11 schreef sijsje het volgende:
[url]...[/url] worden er genoeg aangeboden, wellicht voor sommigen mooie investering.
Mjah, en?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |