abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90453866
Beste allemaal,

Ik heb afgelopen woensdag de 22e een boete gekregen omdat ik mijn auto na 20:00 op een parkeerterrein heb gezet. Als ik van mijn werk afkom zet ik 'm altijd daar neer, want na 18:00 hoef je daar niet te betalen, behalve op donderdag (koopavond).

Ondertussen heb ik contact gehad met de verbalisant en die zegt, terecht overigens, dat er een sticker op de parkeerautomaat zit waarop het aangekondigd staat dat er extra koopavonden zijn.

Op de eerste plaats: ik ben het eens met de boete, fout parkeren is fout parkeren.
Ik heb toen tegen de verbalisant gezegd dat ik, op basis van gewoonte, altijd daar parkeer en ik een kleine sticker op de automaat niet echt een duidelijke communicatie vind.
Op de vraag of mijn bezwaar een kans maakt kon hij geen duidelijke uitspraak doen.

Heeft een van jullie ervaringen hier mee?

PS: Ja ik heb al gegoogled maar daar komen ook meerdere antwoorden uit.
PS2: als ik moet betalen dan moet ik betalen dus daar hoef ik geen reacties op
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_90453942
Dat gaat hem nooit worden. Er staat gewoon op die automaat dat je rekening moet houden met extra koopavonden. Dat is duidelijk genoeg.
Dat jij nou toevallig het automatisme hebt je auto daar te parkeren zonder te betalen maakt verder niets uit.
  zondag 26 december 2010 @ 11:54:47 #3
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90453998
Als de regel daar geldt dat je alleen op koopavonden moet betalen dan zul je moeten dokken, want het was koopavond.
Als normaal de regel geldt dat je op donderdagavond moet betalen dan sta je in je recht, want het was immers geen donderdag en het is aannemelijk dat je dan niet dagelijks naar de automaat loopt om te kijken of er een nieuwe regel van kracht is.
  zondag 26 december 2010 @ 11:56:46 #4
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90454057
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 11:52 schreef FeestBoek het volgende:
Er staat gewoon op die automaat dat je rekening moet houden met extra koopavonden.
Waar lees jij dat? Dat maak jij ervan. Er staat aangekondigd dat er extra koopavonden zijn. Maar je weet uit zijn verhaal niet of het betaald parkeren geldt voor alle koopavonden of voor alle donderdagen.
  zondag 26 december 2010 @ 11:57:09 #5
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_90454064
Je kan het natuurlijk altijd proberen.
pi_90454108
Ik vraag me af of je de tijden van een bepaald parkeren gebied zo maar even mag veranderen zonder dit duidelijk aan te geven dmv het plaatselijke juffertje of grote borden.. Daarvoor zal je misschien even in de plaatselijke APV moeten kijken.
pi_90454142
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 11:54 schreef Microtubuli het volgende:
Als de regel daar geldt dat je alleen op koopavonden moet betalen dan zul je moeten dokken, want het was koopavond.
Als normaal de regel geldt dat je op donderdagavond moet betalen dan sta je in je recht, want het was immers geen donderdag en het is aannemelijk dat je dan niet dagelijks naar de automaat loopt om te kijken of er een nieuwe regel van kracht is.
Als je de automaat bekijkt staan er dagen aangegeven tot wanneer je moet betalen.

De boete is terecht, want achteraf had ik het kunnen zien aan de parkeerautomaat.
Echter loop ik niet langs die automaat want dat is de andere kant op dan dat ik op moet :)

Ik parkeer gewoon op de automatische piloot, gooi mijn deur dicht, slot er op en naar huis. Dat het de woensdag voor kerst en daardoor een extra koopavond is kan ik niet ruiken :)
pi_90454208
Ik zou t gewoon proberen aan te vechten
Nee heb je, ja kun je krijgen :)
Don't fuck with a Jedi Master, son.
pi_90454229
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:04 schreef Durjee het volgende:
Gaan we ook zeker doen :)

De verbalisant aan de telefoon vond het in ieder geval een vrij logisch verhaal maar duidelijk uitsluitsel kon ie niet geven.
pi_90454278
Lijkt me dat je nog wel een kans maakt. Want je gaat niet naar een parkeer automaat toe als je weet dat je niet hoeft te betalen.
Dus zouden ze het moete stickeren op de borden waar de normale parkeertijden staan aangegeven (hoewel de kans dat je die bewust bekijkt als je eraan gewend bent, ook niet groot is). Een bord bij de ingang van het parkeerterrein zou beter zijn Anderzijds, als je daar was om wat te kopen, wist je dat het koopavond was.
Ayway, lijkt me iets waarover je kunt discussieren.
  zondag 26 december 2010 @ 12:08:14 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_90454285
Ik zou het proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 december 2010 @ 12:28:18 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90454733
Tja, in deze periode kun je extra koopavonden verwachten. Dus of je veel kans maakt: ik denk het niet. Helaas voor jou.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_90458546
Extra koopavond of niet, het moet duidelijk aangekondigd zijn dat er ineens op een afwijkende tijd betaald moet worden. Het lijkt mij niet dat alleen een stickertje op de automaat hiervoor volstaat. Immers, iemand die zich eerder op de hoogte heeft gesteld van de regels (toen het stickertje er nog niet was) en daar naar handelt, loopt buiten de normale betaaltijden niet naar de automaat.

Grote kans dat op de normale regels niet staat dat op donderdagavond tot laat betaald moet worden, maar dat op koopavond tot laat betaald moet worden. Dan moet een officiële extra koopavond echter wel voldoende gecommuniceerd worden. Zeker op de gemeentepagina van het lokale sufferdje, maar bijvoorbeeld ook op de website van de gemeente (waar vast wel een pagina te vinden is over het parkeerbeheer) en als er borden staan met daarop groot aangegeven de betaal-tijden dan ook met een (tijdelijk) onderbord bij die borden.
  zondag 26 december 2010 @ 14:42:56 #14
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_90458878
Ik heb even op gewoonterecht gezocht, weet niet of het van toepassing is maar er is wel ruimte voor discussie :)

Daarnaast ben ik niet zo goed in het lezen van juridische teksten dus correct me if I'm wrong :)

quote:
Om van gewoonterecht te kunnen spreken zijn er een paar eisen waar aan moet worden voldaan:

1 Ten eerste de feitelijke voorwaarde. Deze voorwaarde houdt in dat er sprake is van een bepaalde gewoonte die al een hele lange tijd ononderbroken voort bestaat, een herhaald gebruik. - het hele jaar is er geen koopavond op woensdag maar nu wel. Lijkt mij wel 'bewezen'

2 Ten tweede de normatieve voorwaarde. Deze voorwaarde houdt in dat men er van overtuigd is dat het door hem uitgevoerde gebruik aan het recht beantwoordt en juridisch afdwingbaar is, oftewel: opinio necessitatis seu juris.
- Op elke woensdag heb ik het recht om er gratis te parkeren maar nu opeens niet

3 Er wordt ook wel gesproken van een derde voorwaarde. Deze houdt in dat de instantie die verantwoordelijk is voor het in acht houden van de gewoonterechtsregel ook bevoegd is en over genoeg kennis beschikt over het betreffende onderwerp.
- Ik neem aan dat de gemeente wel op de hoogte hiervan is, echter ben ik dat niet :)

Er is met het oog op de normatieve waarde wel een struikelpunt. Dit houdt in dat niet alle niet nageleefde gewoontes strafbaar zullen zijn. Ik zal dit toelichten met een heel simpel voorbeeld: stel dat er in een appeltaart altijd alleen maar appels gaan en geen andere vruchten, maar dat iemand in eens besluit om er ook een peer bij te doen. Dan is dit niet volgens de gewoonte, maar het is zeker niet strafbaar. In de werkelijkheid zal dit niet om zulke voorbeelden gaan, maar om iets ingewikkeldere dingen. Het kan heel verwarrend zijn, omdat het vrij moeilijk is om te zien wanneer iets wel als strafbaar beschouwd zou kunnen worden. Het is nu dus van groot belang dat het verschil wordt gezien tussen gewoonterecht en zomaar een geïntegreerde gewoonte.
Wat deze twee wel met elkaar gemeen hebben is de feitelijke voorwaarde. Voor beiden is het zo dat er sprake moet zijn van een lange onafgebroken periode waarin deze gewoonte wordt uitgevoerd, de basis voor beiden is immers hetzelfde.
Ook bij de normatieve voorwaarde bestaat er een grote gelijkenis tussen beiden, omdat als er een gewoonte is die in een bepaalde plek steeds wordt herhaald, die gewoonte vaak ook als gewenst wordt beschouwd. Bijvoorbeeld regels die op een werkplek worden uitgeoefend. Bij het breken van deze regels zou er ontslag kunnen volgen, dit zou gezien kunnen worden als straf. Bij het breken van gewoonterecht kan straf ook het gevolg zijn
pi_90459092
Misschien heb je andere aankondigingen ook gemist, een nee-nee sticker en geen wijkkrant bv gehad.

Dat je een sticker mist wil niet zeggen natuurlijk dat er meer communicatie zou kunnen hebben plaatsgevonden.
pi_90460356
Leuke om te volgen, in principe moet je natuurlijk betalen. Maar ik begrijp je standpunt, en kan me er ook wel in vinden.

Ik zou gewoon een brief sturen, het uitleggen en eens zien wat je terugkrijgt. Je krijgt of de boete, nou dan hebben ze in ieder geval gewerkt voor het geld of je krijgt hem niet, en dan heb je dus toch een leuke kerst ;)

Maar ik vraag me wel af, je moet toch gezien hebben dat het drukker dan anders was? Dat had je wel kunnen triggeren.
  zondag 26 december 2010 @ 15:58:53 #17
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_90460975
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Leuke om te volgen, in principe moet je natuurlijk betalen. Maar ik begrijp je standpunt, en kan me er ook wel in vinden.

Ik zou gewoon een brief sturen, het uitleggen en eens zien wat je terugkrijgt. Je krijgt of de boete, nou dan hebben ze in ieder geval gewerkt voor het geld of je krijgt hem niet, en dan heb je dus toch een leuke kerst ;)

Maar ik vraag me wel af, je moet toch gezien hebben dat het drukker dan anders was? Dat had je wel kunnen triggeren.
Het is een parkeerterrein in de buurt van veel restaurantjes, dus over het algemeen is het vrij druk dus wat dat betreft was dat net geen trigger voor mij :)

Zoals gezegd staat de gemeente volledig in zijn recht om mij te bekeuren, het me gewoon dwars.
¤50 is toch wel een bedrag waar ik een brief voor wil schrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door numero_uno op 26-12-2010 16:00:07 (typo) ]
  zondag 26 december 2010 @ 16:25:10 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_90461737
Ik zou het ook gewoon proberen, al ben ik het met de rest eens dat de kans op geluk niet zo heel groot is.

Worden dit soort extra koopavonden ook niet aangekondigd in bijvoorbeeld plaatselijke krantjes, folders of bv in aanplakbiljetten op winkels?
Ik denk dat ze dus gaan zeggen dat je behalve de sticker op de automaat meer kansen had om te weten dat het koopavond was.

Maar goed, niet geschoten.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_90463621
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:04 schreef Durjee het volgende:
Beste antwoord in dit soort zaken. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 26 december 2010 @ 17:41:45 #20
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_90463707
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:00 schreef numero_uno het volgende:

[..]

Als je de automaat bekijkt staan er dagen aangegeven tot wanneer je moet betalen.
Als dat zo is, wat voegt een sticker "waarop het aangekondigd staat dat er extra koopavonden zijn." dan toe? Wat zegt de APV?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_90463882
Gewoonterecht heeft hier niets mee te maken. Het feit dat jij uit gewoonte je auto daar parkeert en wegloopt maakt iets dergelijks niet juridisch dwingend uit maatschappelijk oogpunt. Iets is gewoonterecht (of kan het zijn) indien iets door een grote groep mensen in de maatschappij als juridisch dwingend wordt gezien, ook al is het niet gecodificeerd / een geschreven rechtsregel.
  zondag 26 december 2010 @ 20:12:00 #22
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_90467066
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:08 schreef Id_do_her het volgende:
Ik zou het proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.
Precies... kost je hooguit 44 cent voor een postzegel en de tijd en moeite om een briefje te schrijven. Baat het niet, dan heb je alsnog een beetje waar voor je geld vanwege het feit dat ze toch inhoudelijk op je bezwaar hebben moeten reageren en dus hebben moeten werken voor de boete in plaats van het klakkeloos te incasseren.
Ook hoi !
  zondag 26 december 2010 @ 20:23:02 #23
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_90467380
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 20:12 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Precies... kost je hooguit 44 cent voor een postzegel en de tijd en moeite om een briefje te schrijven. Baat het niet, dan heb je alsnog een beetje waar voor je geld vanwege het feit dat ze toch inhoudelijk op je bezwaar hebben moeten reageren en dus hebben moeten werken voor de boete in plaats van het klakkeloos te incasseren.
Want je bent gebaat bij een grote overheid die zinloos werk verzet?
pi_90467611
Ik vind dat je wel een punt hebt. Mijns inziens zouden ze niet enkel een stickertje op de betaalautomaat moeten doen (waar je enkel heen loopt als je tóch al zou betalen, dus wat is de meerwaarde), maar op het bord aan het begin van het parkeergebied, waar normaal 9.00-18:00 staat.
  zondag 26 december 2010 @ 20:53:40 #25
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_90468645
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 20:23 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Want je bent gebaat bij een grote overheid die zinloos werk verzet?
Ben je gebaat bij een overheid die voor het minste geringste een boete uitschrijft om jou maar te kunnen pesten? Het zal vast wel gaan om een boete van vele tientjes, niet een boete van een paar euro. Dan mogen ze er ook wel voor werken ook, vind ik.

Het is bij voorbaat kansloos, maar toch worden er wel eens boete kwijtgescholden omdat ze er simpelweg niet op tijd aan toekomen. Dan is bijv. 90 euro snel verdient door even een briefje te schrijven.
Ook hoi !
pi_90468732
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 20:53 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ben je gebaat bij een overheid die voor het minste geringste een boete uitschrijft om jou maar te kunnen pesten? Het zal vast wel gaan om een boete van vele tientjes, niet een boete van een paar euro. Dan mogen ze er ook wel voor werken ook, vind ik.

Het is bij voorbaat kansloos, maar toch worden er wel eens boete kwijtgescholden omdat ze er simpelweg niet op tijd aan toekomen. Dan is bijv. 90 euro snel verdient door even een briefje te schrijven.
Ik stel dan voor dat jij een paar snelheidsboetes binnen gaat harken. Op die manier zorg jij er weer voor dat zij geld hebben om naar dergelijke bezwaren te kunnen kijken.

Realiseer je je uberhaupt dat bezwaar aantekenen voor elk klein ding JOU geld kost?
  zondag 26 december 2010 @ 22:18:25 #27
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_90472045
Het kost mij hooguit een postzegeltje. Zonder mijn bezwaar zullen ze echt de belastingen en/of de boetes verlagen. En als je er maar een boete uitspaart, heb je eventuele kosten voor jezelf er ook weer uit :) Die brief schrijf je in je vrije tijd, daar reken ik geen prijs voor.

Daarbij; het is weer een stukje werkgelegenheid dat gecreeerd wordt :) Zonder bezwaren zouden de mensen die de bezwaren behandelen ook geen werk hebben.
Ook hoi !
pi_90484130
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:18 schreef Inlognaam het volgende:
Het kost mij hooguit een postzegeltje. Zonder mijn bezwaar zullen ze echt de belastingen en/of de boetes verlagen. En als je er maar een boete uitspaart, heb je eventuele kosten voor jezelf er ook weer uit :) Die brief schrijf je in je vrije tijd, daar reken ik geen prijs voor.

Daarbij; het is weer een stukje werkgelegenheid dat gecreeerd wordt :) Zonder bezwaren zouden de mensen die de bezwaren behandelen ook geen werk hebben.
Eeeeh.

Hoe denk je dat alle ambtenaren die die bezwaren behandelen alsmede de (computer)processen die dat regelen worden betaald?

Hint: belastingen
  maandag 27 december 2010 @ 10:13:37 #29
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_90485300
De brief is gestuurd, nu maar afwachten. :)
  maandag 27 december 2010 @ 10:17:31 #30
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_90485383
Worden deze wijzigingen niet aangekondigd in van die huis aan huis blaadjes? Daar communiceert de gemeente ook verstrekte vergunningen in. Dat zou je nog kunnen nagaan.

Verder was een groot geel bord ook wel op zijn plaats geweest.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 27 december 2010 @ 10:29:08 #31
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_90485641
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:17 schreef Herkauwer het volgende:
Worden deze wijzigingen niet aangekondigd in van die huis aan huis blaadjes? Daar communiceert de gemeente ook verstrekte vergunningen in. Dat zou je nog kunnen nagaan.

Verder was een groot geel bord ook wel op zijn plaats geweest.
Dat zou goed kunnen, echter belanden die linea recta in mijn alternatieve postvak... (lees. papierbak)
  maandag 27 december 2010 @ 10:36:00 #32
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_90485791
Wat ik me afvraag: TS stelt een boete gehad te hebben voor 'Fout parkeren' terwijl hij op een reguliere parkeerplaats stond? En daar niet voor betaalde terwijl dat wel had gemoeten?

Wat staat er exáct op de boete??

IMHO is er geen sprake van fout parkeren (dat doe je voor een uitrit, bij een parkeerverbod, ergens midden op de snelweg etc) maar van een 'naheffing parkeerbelasting'??
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 27 december 2010 @ 10:39:02 #33
152789 karr-1
pi_90485869
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:29 schreef numero_uno het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen, echter belanden die linea recta in mijn alternatieve postvak... (lees. papierbak)
Zoals bij de meeste mensen denk ik, maar op basis daarvan kan men wel zeggen dat je het had kunnen weten
  maandag 27 december 2010 @ 10:43:48 #34
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_90485976
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:36 schreef Beelzebufo het volgende:
Wat ik me afvraag: TS stelt een boete gehad te hebben voor 'Fout parkeren' terwijl hij op een reguliere parkeerplaats stond? En daar niet voor betaalde terwijl dat wel had gemoeten?

Wat staat er exáct op de boete??

IMHO is er geen sprake van fout parkeren (dat doe je voor een uitrit, bij een parkeerverbod, ergens midden op de snelweg etc) maar van een 'naheffing parkeerbelasting'??
Je hebt gelijk :) Het is een naheffing parkeerbelasting..

quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zoals bij de meeste mensen denk ik, maar op basis daarvan kan men wel zeggen dat je het had kunnen weten
Tja, achteraf...
pi_90486965
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:43 schreef numero_uno het volgende:

[..]

Je hebt gelijk :) Het is een naheffing parkeerbelasting..

[..]

Tja, achteraf...

Precies hetzelfde geldt gewoon voor wetten. De burger wordt geacht (enige) kennis te hebben van de wetten, mede daarom worden de wetten in het Staatsblad gepubliceerd.

Zeggen dat je iets automatisch in de prullenbank gooit ontheft je niet van de verplichting om op de hoogte te zijn van dat soort dingen. Als iemand jou een nota stuurt en jij gooit 'm meteen in de prullenbak, vind je dan ook dat je ontheven bent van de verplichting om die nota te betalen?

Ik ben benieuwd naar de reactie op je bezwaar. Ik geef je alleen weinig kans.
  maandag 27 december 2010 @ 13:18:14 #36
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_90490816
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Inderdaad, bij mij gaat het ook 9 van de 10 keer rechtstreeks de papierbak in maar volgens mij is het ook een officieel communicatiemiddel.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 27 december 2010 @ 13:34:50 #37
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_90491587
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:07 schreef novel het volgende:
Lijkt me dat je nog wel een kans maakt. Want je gaat niet naar een parkeer automaat toe als je weet dat je niet hoeft te betalen.
Hij wist het niet, hij nam het aan.

Zoals je zelf al aangeeft: weinig kans, maar misschien is er iemand in kerstsfeer.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 27 december 2010 @ 13:38:34 #38
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_90491771
Een parkeerautomaat is niet zomaar een rechtsgeldige manier om materiële wetten uit te vaardigen. Wat staat er nou in de APV?
pi_90493579
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:38 schreef GlowMouse het volgende:
Een parkeerautomaat is niet zomaar een rechtsgeldige manier om materiële wetten uit te vaardigen. Wat staat er nou in de APV?
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:52 schreef Guus Muisarm het volgende:

Dat je een sticker mist wil niet zeggen natuurlijk dat er meer communicatie zou kunnen hebben plaatsgevonden.
  maandag 27 december 2010 @ 14:42:05 #40
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_90494504
quote:
2s.gif Op maandag 27 december 2010 14:21 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

[..]

Zou kunnen is in deze het sleutelwoord.
Ik ga de Ster van afgelopen week/ 2 weken eens nakijken of het er in vernoemd wordt.

Als de enige communicatie een sticker op de parkeerautomaat zou zijn geweest dan gaan we iets hoger van de toren blazen.
Daarnaast als een huis aan huis blad een officieel communicatiemiddel is, waarom zijn er dan NEE - NEE stickers bedacht?

quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 17:48 schreef Maharbal het volgende:
Gewoonterecht heeft hier niets mee te maken. Het feit dat jij uit gewoonte je auto daar parkeert en wegloopt maakt iets dergelijks niet juridisch dwingend uit maatschappelijk oogpunt. Iets is gewoonterecht (of kan het zijn) indien iets door een grote groep mensen in de maatschappij als juridisch dwingend wordt gezien, ook al is het niet gecodificeerd / een geschreven rechtsregel.
Maar ik heb toch, net zoals elke Maastrichtenaar, toch het recht om daar op elke woensdag gratis te parkeren, of interpreteer ik het gewoonterecht nu verkeerd?

[ Bericht 20% gewijzigd door numero_uno op 27-12-2010 14:49:04 ]
  maandag 27 december 2010 @ 14:44:47 #41
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_90494630
Lullig, maar drie dagen voor Kerst moet je dit inderdaad altijd even checken. Een aankondiging van de extra koopavond in een plaatselijk blaadje is al voldoende om dit af te wijzen.
Zijn er verleden jaar bij ons wel 75 toegewezen met een parkeerbon op dinsdag 1 december,waar geen duidelijke aankondiging van was, het was een vreemde dag voor een koopavond en er waren geloof ik 2 winkels die gebruik maakte van de openstelling 's avonds. Alleen de controleurs waren op de hoogte. :N

[ Bericht 52% gewijzigd door Bayswater op 27-12-2010 14:52:31 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 27 december 2010 @ 14:48:30 #42
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_90494797
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:42 schreef numero_uno het volgende:
Maar ik toch, net zoals elke Maastrichtenaar, toch het recht om daar op elke woensdag gratis te parkeren, of interpreteer ik het gewoonterecht nu verkeerd?
Je interpreteert het verkeerd
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_90497401
Is een advertentie van een winkel met de extra koopavond vermeld in deze ook geldig als 'aankondiging'?
  maandag 27 december 2010 @ 17:07:38 #44
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_90500335
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 08:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Eeeeh.

Hoe denk je dat alle ambtenaren die die bezwaren behandelen alsmede de (computer)processen die dat regelen worden betaald?

Hint: belastingen
Juistem... en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat deze arme drommels zonder werk komen te zitten. Daarom zal ik er alles aan doen om ze aan het werk te houden en een bezwaartje indienen indien ik dat noodzakelijk cq.redelijk acht. Daarmee hou ik de werkgelegenheid dus in stand en mogelijk bespaar ik zelf ook nog wat uit :)

Gelukkig heb ik in mijn hele leven van 30 jaar slechts eenmaal een boete gehad, dus dat valt dan weer mee. Die was imo nog onterecht ook, dus ik mocht me gelijk voor de rechtbank verantwoorden waar blijk hoe schijnheilig de mentaliteit van de overheid (OM in dit geval) is want ze wilden terplekke nog even een wijziging aanbrengen.
Ook hoi !
  maandag 27 december 2010 @ 17:15:21 #45
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_90500667
Wat staat er op de borden langs de weg?
Staat daar "op koopavond t/m 21:00" of "op donderdag t/m 21:00".

In het tweede geval hoef je niet te betalen, aangezien de informatie tegenstrijdig was.
In het eerste geval is het de vraag of jij (als bewoner) had kunnen weten dat er extra koopavonden zouden zijn (buiten de sticker op de automaat).
M.i. had je vooraf makkelijk kunnen weten dat het koopavond was, omdat:
- de gemeente dit aankondigd in de huis-aan-huisbladen
- de huis-aan-huisbladen er vaak zelf ook nog over schrijven
- het min of meer gewoonte is dat er voor kerst een extra koopavond is, en als kerstavond op een vrijdag valt. kan je wel raden dat er op woensdag een extra koopavond is.
So we just called him Fred
  maandag 27 december 2010 @ 17:44:33 #46
152789 karr-1
pi_90501806
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:53 schreef Tim21 het volgende:
Is een advertentie van een winkel met de extra koopavond vermeld in deze ook geldig als 'aankondiging'?
Als het van een winkel zelf is niet denk ik. Het moet wel een officiele aankondiging van de gemeente zijn, bv op de gemeentelijke website of in een plaatselijk blaadje dat dient als gemeentecommunicatie. Een winkelcentrum kan wel een extra koopavond hebben, maar ik neem aan dat de gemeente daarvan op de hoogte dient te zijn.
  maandag 27 december 2010 @ 19:21:25 #47
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_90505123
Het moet altijd aangegeven zijn op de lokatie zelf.
De gemeente is weliswaar verplicht om eenieder een wijziging kenbaar te maken (vandaar het lokale suffertje), maar mensen van buiten de gemeente lezen die niet.

Verkeersborden moeten daarom altijd ondubbelzinnig en duidelijk zijn.
Sterker nog. Bij onderborden is het zelfs zo dat zij de betekenis van het bovenbord niet mogen 'uitbreiden' als iemand het onderbord niet snapt. Wel vernauwen.
pi_90507253
Bezwaar maken kost toch niks? Doen toch als je denkt dat je misschien een kans hebt?
  maandag 27 december 2010 @ 20:17:09 #49
152789 karr-1
pi_90507403
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:13 schreef Sessy het volgende:
Bezwaar maken kost toch niks? Doen toch als je denkt dat je misschien een kans hebt?
Het kost een postzegel en belastinggeld voor de behandelende ambtenaar.
pi_90515309
pff die luie "ambtenaar" stuurt je eerst een niets zeggend standaard brief
totaal niet ingaand op de uitgebreide brief die jij stuurt !.

dan weet je het alvast
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:15:35 #51
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_90526630
Heb gisteren de situatie nog eens bekeken.
De sticker zit ongeveer een halve meter onder het betaalgedeelte van de paal ongeveer op kruishoogte, niet direct zichtbaar. Echter staat wel aangegeven dat er extra koopavonden waren op de 21e en 22e. Daarnaast staat er op de paal dat er tm 21.00 betaald moet worden op donderdagen en overige koopavonden.

Ook heb ik nog even rondgevraagd bij de buren, en ook die waren niet op de hoogte van deze wijziging. (en zij wonen al een stuk langer in het centrum dan ik)

Al met al zien we wel wat het bezwaar opleverd. Beetje in de strekking wat hier al vaker is genoemd, niet geschoten altijd mis.
  zondag 9 januari 2011 @ 14:52:04 #52
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_91066249
We hebben bericht *O* en.................

Afgewezen. -O-

Gemeente wees het af op de informatieplicht die je als bewoner van de buurt hebt.
  zondag 9 januari 2011 @ 14:54:32 #53
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_91066355
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 17:41 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Als dat zo is, wat voegt een sticker "waarop het aangekondigd staat dat er extra koopavonden zijn." dan toe? Wat zegt de APV?
  zondag 9 januari 2011 @ 14:59:16 #54
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_91066559
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:54 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag maar waar zou ik de APV terug kunnen vinden? :@
  zondag 9 januari 2011 @ 15:01:53 #55
152789 karr-1
pi_91066676
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef numero_uno het volgende:
We hebben bericht *O* en.................

Afgewezen. -O-

Gemeente wees het af op de informatieplicht die je als bewoner van de buurt hebt.
Tsja was te verwachten natuurlijk
  zondag 9 januari 2011 @ 15:02:07 #56
152789 karr-1
pi_91066690
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:59 schreef numero_uno het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag maar waar zou ik de APV terug kunnen vinden? :@
Als het goed is op de website van de gemeente
  zondag 9 januari 2011 @ 15:14:41 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91067306
Het zou een stuk netter zijn geweest als ze bij het parkeerterrein een tijdelijk bord hadden geplaatst, volgens mij is dit op sommige plaatsen ook gebruikelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91110474
Je kunt ook nog bij de OvJ terecht hè. Dat de gemeente het afwijst verbaasd me niets, de OvJ zou het wel kunnen seponeren.
pi_91110545
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:55 schreef Sobajo het volgende:
Je kunt ook nog bij de OvJ terecht hè. Dat de gemeente het afwijst verbaasd me niets, de OvJ zou het wel kunnen seponeren.
??

1) Wat wil je bij de OVJ als hij net bezwaar heeft aangetekend bij de gemeente?
2) Waarom zou je willen dat iemand dit 'seponeert' (seponeren betekent de klacht/strafbaar feit naast je neerleggen / niet in behandeling nemen).

Niet zomaar lukraak met interessante termen gaan strooien he :P

Zoals al eerder aangegeven wordt het hier gewoon gegooid op de informatieplicht die je als burger hebt. Jij wordt geacht op de hoogte te zijn van de regels.
  maandag 10 januari 2011 @ 13:39:58 #60
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_91112301
De OvJ komt er in belastingzaken niet zovaak aan te pas.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:29:40 #61
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_91154700
quote:
15s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:14 schreef Duvel het volgende:
Het zou een stuk netter zijn geweest als ze bij het parkeerterrein een tijdelijk bord hadden geplaatst, volgens mij is dit op sommige plaatsen ook gebruikelijk.
ja, dat was ook 1 van de punten die ik had aangedragen als bezwaar.
Edoch geven aan dat het onder de informatieplicht van de burger/bewoner valt.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:54:54 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91155730
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:29 schreef numero_uno het volgende:

[..]

ja, dat was ook 1 van de punten die ik had aangedragen als bezwaar.
Edoch geven aan dat het onder de informatieplicht van de burger/bewoner valt.
Lekker makkelijk. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:18:26 #63
3542 Gia
User under construction
pi_91161049
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:00 schreef numero_uno het volgende:
Dat het de woensdag voor kerst en daardoor een extra koopavond is kan ik niet ruiken :)
Hoe had men dat dan aan jou duidelijk moeten maken?

Situaties veranderen overal weleens. Dat wil niet zeggen dat een gewoontehandeling dan een vrijbrief is voor de eerste bekeuring daarvoor.

Stel, je mag op een bepaald traject 70 km/u rijden, en je rijdt daar al jaren!!
Op een bepaald moment besluit men hier een 50 Km traject van te maken, dus......nieuwe borden.
Maar jij kijkt al jaren niet naar die borden, want je weet dat je er 70 mag rijden.

Gevolg bekeuring.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:31:17 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91161536
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe had men dat dan aan jou duidelijk moeten maken?

Situaties veranderen overal weleens. Dat wil niet zeggen dat een gewoontehandeling dan een vrijbrief is voor de eerste bekeuring daarvoor.

Stel, je mag op een bepaald traject 70 km/u rijden, en je rijdt daar al jaren!!
Op een bepaald moment besluit men hier een 50 Km traject van te maken, dus......nieuwe borden.
Maar jij kijkt al jaren niet naar die borden, want je weet dat je er 70 mag rijden.

Gevolg bekeuring.
Slecht voorbeeld, een bord staat langs de weg en zie je dus altijd. Als je aanneemt dat je ergens niet hoeft te betalen voor het parkeren, loop je ook niet langs de parkeerautomaat.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91161686
Meestal staat er op de borden rondom parkeerplaatsen iets van "dagelijks betaald parkeren van xxx to yyy en op koopavonden tot zzz" dacht ik? Hoe staat dat op die locatie aangegeven als ik vragen mag?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:36:41 #66
3542 Gia
User under construction
pi_91161747
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld, een bord staat langs de weg en zie je dus altijd. Als je aanneemt dat je ergens niet hoeft te betalen voor het parkeren, loop je ook niet langs de parkeerautomaat.
Er zijn ook koopzondagen. Op zondag hoef je niet te betalen, maar op een koopzondag vaak wel. Hoe doet TS dat dan? Of ....... heeft ie zich wel geïnformeerd over de koopzondagen?

Extra koopavonden worden aangegeven in de huis-aan-huisbladen, staan aangeplakt in de winkels. En het zal ook wel drukker zijn geweest dan anders op die parkeerplaats, vanwege de extra koopavond. Ook dat zou al een aanwijzing geweest kunnen zijn.

Kortom, ik denk dat je in een dergelijk geval voldoende mogelijkheden hebt om op de hoogte te zijn van de extra koopavond, en de verantwoordelijkheid hiervoor dus bij jezelf ligt.

Een gemeente hoeft niet voor één extra koopavond een gigantisch bord te plaatsen omdat misschien één persoon in die buurt niet op de hoogte is van de koopavond.
pi_91161950
Iedereen weet toch dat er voor kerst extra koopavonden zijn? En koopavonden = betalen.
pi_91162105
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:40 schreef rub3n het volgende:
Iedereen weet toch dat er voor kerst extra koopavonden zijn? En koopavonden = betalen.
Ik heb ook wel eens in een gemeente een bord gezien waar specifiek de donderdagavond tot 21.00 op stond, naast de normale tijden, en werd nergens het woord koopavond gebruikt. Als dat hier ook zo is, en enkel op het apparaat een stickertje zat met de extra dagen, heeft TS mogelijk nog een kans.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:57:58 #69
3542 Gia
User under construction
pi_91162584
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:44 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens in een gemeente een bord gezien waar specifiek de donderdagavond tot 21.00 op stond, naast de normale tijden, en werd nergens het woord koopavond gebruikt. Als dat hier ook zo is, en enkel op het apparaat een stickertje zat met de extra dagen, heeft TS mogelijk nog een kans.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 09:15 schreef numero_uno het volgende:
Daarnaast staat er op de paal dat er tm 21.00 betaald moet worden op donderdagen en overige koopavonden.
pi_91162710
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:57 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]

Ah, had ik even overheen gelezen. :@ Dan is het een vrij simpele kwestie lijkt me. Je hebt als parkerende burger ook een zekere informatieplicht natuurlijk, en het stónd aangegeven.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:10:34 #71
3542 Gia
User under construction
pi_91163021
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:01 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ah, had ik even overheen gelezen. :@ Dan is het een vrij simpele kwestie lijkt me. Je hebt als parkerende burger ook een zekere informatieplicht natuurlijk, en het stónd aangegeven.
Daarbij ben je als burger geacht de wet te kennen. Je hoort te weten dat je op koopavonden moet betalen. Hier in Helmond is de vaste koopavond de vrijdag. Stel TS moet voor een akkefietje in Helmond zijn en parkeert na 8 uur zijn auto. In zijn belevingswereld is de koopavond op donderdag, en hij weet niet dat dat in Helmond anders is. Maakt dat het foutparkeren minder strafbaar? Nee. Je moet je daarover informeren, inderdaad. En dat is ook zo met extra koopavonden.

Ach, zie het als leergeld, TS. Volgende keer betaal je graag die 2 euro voor dat uurtje parkeren op de extra koopavond.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:14:18 #72
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_91163165
Nogmaals de vraag wat de wet hier is.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:58:41 #73
3542 Gia
User under construction
pi_91165053
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:14 schreef GlowMouse het volgende:
Nogmaals de vraag wat de wet hier is.
Je hebt informatieplicht.

Maar nu heb ik eens zitten zoeken op de website van, bijvoorbeeld, Maastricht en daar staat niets op van extra koopavonden op 21 en 22 december. Als TS dan ook nog eens een NEE/NEE sticker op zijn brievenbus heeft, krijgt hij geen huis-aan-huisbladen. En stel je bent al weken niet meer in het winkelhart geweest, geen aankondigingen gezien, dus.
Dan is de enige mogelijkheid om op de hoogte te zijn van die extra koopavonden, die sticker op de paal.

Een gemeente die dergelijke extra koopavonden niet vermeld op de gemeentelijke website is m.i. toch ook wel een beetje in gebreke.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:59:58 #74
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_91165112
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Je hebt informatieplicht.
Dat is, geloof ik, post 25 met hetzelfde. Je kunt dus aannemen dat ik dat gelezen heb.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:09:36 #75
3542 Gia
User under construction
pi_91165574
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:59 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Dat is, geloof ik, post 25 met hetzelfde. Je kunt dus aannemen dat ik dat gelezen heb.
Lees je de rest van de post ook!

Hoe kun je je informeren als de gemeente in gebreke is?
Als je geen HAH bladen hebt, als je al meer dan een week niet in het winkelgebied bent geweest, als de gemeente dit niet op zijn eigen website aankondigt?
Hoe?

Door zo'n lullig stickertje op die paal.

In dit geval heeft TS denk ik best wel een punt.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:12:54 #76
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_91165734
Je wordt geacht de wet te kennen. Een Chinees die net van Schiphol komt en een auto huurt en daar parkeert ook. Het is daarom niet de vraag waarom TS de wet niet kende, maar de vraag welk recht er gold.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:15:09 #77
3542 Gia
User under construction
pi_91165830
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:12 schreef GlowMouse het volgende:
Je wordt geacht de wet te kennen. Een Chinees die net van Schiphol komt en een auto huurt en daar parkeert ook. Het is daarom niet de vraag waarom TS de wet niet kende, maar de vraag welk recht er gold.
Hij kent de wet, je mag op koopavond niet parkeren. Maar heeft TS de mogelijkheid gehad te achterhalen wanneer de extra koopavonden zijn, anders dan adhv dat stickertje?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:15:44 #78
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_91165861
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:15 schreef Gia het volgende:

[..]

je mag op koopavond niet parkeren.
Heb jij de APV soms gezien?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:26:59 #79
3542 Gia
User under construction
pi_91166375
http://www.parkeren-maastricht.nl/betaald-parkeren

Op deze site over parkeren in Maastricht staat niks over parkeren op extra koopavonden, alleen op koopzondagen.
21 en 22 december waren geen koopzondagen.

Dus, staat op de P-automaat letterlijk 'andere koopavonden', dan is het nog de vraag of je erachter kunt komen wanneer die zijn, behalve adhv het stickertje. Staat er op die automaat 'en koopzondagen', tja, dan telt zo'n woensdag al helemaal niet, hè?

Op de site van de gemeente kan ik zo niks vinden over verordeningen aangaande extra koopavonden, anders dan op zondagen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:28:44 #80
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_91166445
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:26 schreef Gia het volgende:
http://www.parkeren-maastricht.nl/betaald-parkeren

Dus, staat op de P-automaat letterlijk 'andere koopavonden', dan is het nog de vraag of je erachter kunt komen wanneer die zijn, behalve adhv het stickertje.
Nee, dan is het de vraag hoe een bordje op de parkeerautomaat een heffingsrecht kan creëren.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:29:02 #81
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_91166463
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:31:49 #82
3542 Gia
User under construction
pi_91166592
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:29 schreef numero_uno het volgende:
http://www.maastricht.nl/(...)n-en-koopavonden.htm

Staat de datum niet bij...
Die had ik ook gevonden. Gaat helemaal niet over extra koopavonden, alleen over koopzondagen en over extra sluitingsavonden.

De gemeente Maastricht heeft dus de extra koopavonden in december, anders dan de koopzondagen, niet aangekondigd.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:33:57 #83
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_91166700
Gaat het om Maastricht?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:34:37 #84
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_91166727
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:33 schreef GlowMouse het volgende:
Gaat het om Maastricht?
:Y
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:54:05 #85
3542 Gia
User under construction
pi_91167752
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:34 schreef numero_uno het volgende:

[..]

:Y
Je profiel gaf dat weg. ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:56:15 #86
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_91167880
http://www.maastricht.nl/(...)belastingen_2010.pdf
quote:
Artikel 17. Parkeerbelastingen
Onder de naam parkeerbelastingen worden de volgende belastingen geheven:
a. een belasting terzake van het parkeren van een voertuig op een bij, dan wel krachtens deze
verordening in de daarin aangewezen gevallen door het college te bepalen plaats, tijdstip en wijze;
b. een belasting terzake van een van gemeentewege verleende vergunning voor het parkeren van een
voertuig op de in die vergunning aangegeven plaats, tijdstip en wijze.
Dat moet ergens ter inzage liggen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:02:37 #87
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_91168173
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Je profiel gaf dat weg. ;)
Had je mn profiel niet voor hoeven checken stond ook in het topic ;)
En het taaltje spreek ik niet, ik kom oorspronkelijk uit Nijmegen :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:04:47 #88
3542 Gia
User under construction
pi_91168268
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:02 schreef numero_uno het volgende:
En het taaltje spreek ik niet, ik kom oorspronkelijk uit Nijmegen :)
Gohsamme, da's een geluk bie 'n ongeluk, dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')