quote:Op zondag 26 december 2010 17:41 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als dat zo is, wat voegt een sticker "waarop het aangekondigd staat dat er extra koopavonden zijn." dan toe? Wat zegt de APV?
Misschien een stomme vraag maar waar zou ik de APV terug kunnen vinden?quote:
Tsja was te verwachten natuurlijkquote:Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef numero_uno het volgende:
We hebben berichten.................
Afgewezen.![]()
Gemeente wees het af op de informatieplicht die je als bewoner van de buurt hebt.
Als het goed is op de website van de gemeentequote:Op zondag 9 januari 2011 14:59 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag maar waar zou ik de APV terug kunnen vinden?
??quote:Op maandag 10 januari 2011 12:55 schreef Sobajo het volgende:
Je kunt ook nog bij de OvJ terecht hè. Dat de gemeente het afwijst verbaasd me niets, de OvJ zou het wel kunnen seponeren.
ja, dat was ook 1 van de punten die ik had aangedragen als bezwaar.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:14 schreef Duvel het volgende:
Het zou een stuk netter zijn geweest als ze bij het parkeerterrein een tijdelijk bord hadden geplaatst, volgens mij is dit op sommige plaatsen ook gebruikelijk.
Lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:29 schreef numero_uno het volgende:
[..]
ja, dat was ook 1 van de punten die ik had aangedragen als bezwaar.
Edoch geven aan dat het onder de informatieplicht van de burger/bewoner valt.
Hoe had men dat dan aan jou duidelijk moeten maken?quote:Op zondag 26 december 2010 12:00 schreef numero_uno het volgende:
Dat het de woensdag voor kerst en daardoor een extra koopavond is kan ik niet ruiken
Slecht voorbeeld, een bord staat langs de weg en zie je dus altijd. Als je aanneemt dat je ergens niet hoeft te betalen voor het parkeren, loop je ook niet langs de parkeerautomaat.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe had men dat dan aan jou duidelijk moeten maken?
Situaties veranderen overal weleens. Dat wil niet zeggen dat een gewoontehandeling dan een vrijbrief is voor de eerste bekeuring daarvoor.
Stel, je mag op een bepaald traject 70 km/u rijden, en je rijdt daar al jaren!!
Op een bepaald moment besluit men hier een 50 Km traject van te maken, dus......nieuwe borden.
Maar jij kijkt al jaren niet naar die borden, want je weet dat je er 70 mag rijden.
Gevolg bekeuring.
Er zijn ook koopzondagen. Op zondag hoef je niet te betalen, maar op een koopzondag vaak wel. Hoe doet TS dat dan? Of ....... heeft ie zich wel geïnformeerd over de koopzondagen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld, een bord staat langs de weg en zie je dus altijd. Als je aanneemt dat je ergens niet hoeft te betalen voor het parkeren, loop je ook niet langs de parkeerautomaat.
Ik heb ook wel eens in een gemeente een bord gezien waar specifiek de donderdagavond tot 21.00 op stond, naast de normale tijden, en werd nergens het woord koopavond gebruikt. Als dat hier ook zo is, en enkel op het apparaat een stickertje zat met de extra dagen, heeft TS mogelijk nog een kans.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:40 schreef rub3n het volgende:
Iedereen weet toch dat er voor kerst extra koopavonden zijn? En koopavonden = betalen.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens in een gemeente een bord gezien waar specifiek de donderdagavond tot 21.00 op stond, naast de normale tijden, en werd nergens het woord koopavond gebruikt. Als dat hier ook zo is, en enkel op het apparaat een stickertje zat met de extra dagen, heeft TS mogelijk nog een kans.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 09:15 schreef numero_uno het volgende:
Daarnaast staat er op de paal dat er tm 21.00 betaald moet worden op donderdagen en overige koopavonden.
Ah, had ik even overheen gelezen.quote:
Daarbij ben je als burger geacht de wet te kennen. Je hoort te weten dat je op koopavonden moet betalen. Hier in Helmond is de vaste koopavond de vrijdag. Stel TS moet voor een akkefietje in Helmond zijn en parkeert na 8 uur zijn auto. In zijn belevingswereld is de koopavond op donderdag, en hij weet niet dat dat in Helmond anders is. Maakt dat het foutparkeren minder strafbaar? Nee. Je moet je daarover informeren, inderdaad. En dat is ook zo met extra koopavonden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:01 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ah, had ik even overheen gelezen.Dan is het een vrij simpele kwestie lijkt me. Je hebt als parkerende burger ook een zekere informatieplicht natuurlijk, en het stónd aangegeven.
Je hebt informatieplicht.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:14 schreef GlowMouse het volgende:
Nogmaals de vraag wat de wet hier is.
Dat is, geloof ik, post 25 met hetzelfde. Je kunt dus aannemen dat ik dat gelezen heb.quote:
Lees je de rest van de post ook!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat is, geloof ik, post 25 met hetzelfde. Je kunt dus aannemen dat ik dat gelezen heb.
Hij kent de wet, je mag op koopavond niet parkeren. Maar heeft TS de mogelijkheid gehad te achterhalen wanneer de extra koopavonden zijn, anders dan adhv dat stickertje?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:12 schreef GlowMouse het volgende:
Je wordt geacht de wet te kennen. Een Chinees die net van Schiphol komt en een auto huurt en daar parkeert ook. Het is daarom niet de vraag waarom TS de wet niet kende, maar de vraag welk recht er gold.
Nee, dan is het de vraag hoe een bordje op de parkeerautomaat een heffingsrecht kan creëren.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:26 schreef Gia het volgende:
http://www.parkeren-maastricht.nl/betaald-parkeren
Dus, staat op de P-automaat letterlijk 'andere koopavonden', dan is het nog de vraag of je erachter kunt komen wanneer die zijn, behalve adhv het stickertje.
Die had ik ook gevonden. Gaat helemaal niet over extra koopavonden, alleen over koopzondagen en over extra sluitingsavonden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:29 schreef numero_uno het volgende:
http://www.maastricht.nl/(...)n-en-koopavonden.htm
Staat de datum niet bij...
Dat moet ergens ter inzage liggen.quote:Artikel 17. Parkeerbelastingen
Onder de naam parkeerbelastingen worden de volgende belastingen geheven:
a. een belasting terzake van het parkeren van een voertuig op een bij, dan wel krachtens deze
verordening in de daarin aangewezen gevallen door het college te bepalen plaats, tijdstip en wijze;
b. een belasting terzake van een van gemeentewege verleende vergunning voor het parkeren van een
voertuig op de in die vergunning aangegeven plaats, tijdstip en wijze.
Had je mn profiel niet voor hoeven checken stond ook in het topicquote:
Gohsamme, da's een geluk bie 'n ongeluk, dan.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:02 schreef numero_uno het volgende:
En het taaltje spreek ik niet, ik kom oorspronkelijk uit Nijmegen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |