abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90442437
Vorig deel: De kunst van het loslaten van je ex #134

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zon fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan
Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen
Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!
Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren
In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

pi_90442516
Toch maar weer present!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_90442670
En ik ook nog steeds!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_90442745
*meldt zich ook maar weer :)
pi_90442911
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 22:41 schreef jeice het volgende:
*meldt zich ook maar weer :)
Hoe gaat het met Jeice?
pi_90443121
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 22:46 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Hoe gaat het met Jeice?
Ja opzich wel redelijk. Het was wel raar om voor het eerst in jaren (8 welteverstaan) een kerst zonder m'n ex te vieren. Zij was altijd degene die het initiatief name om cadeaus uit te pakken met z'n allen met kerst, en dat deden we dan ook altijd. Het was raar om met de familie te gourmetten, maar zonder haar erbij. Stiekem dacht ik wel eens: "wat zou zij nu aan het doen zijn, en zou ze het er ook moeilijk mee hebben?".

Maar aan de andere kant: Ik voel me lekker in m'n vel, m'n schoonzusje vond dat ik er goed uit zag, leuke kleding en goed afgevallen in gezicht en lichaam, en dat is toch altijd leuk om te horen. Heeft dat regelmatige (gezonde) eten en 5x spinnen in de week toch nog geholpen. Ik zag het zelf eigenlijk vanavond voor het eerst pas terug op foto's die we vanavond maakten. Dat ik dacht: Wow... ok het helpt dus toch wel, ik ben idd wel wat afgevallen. Maar, we gaan er lekker mee door. Ik voel me al een heel stuk beter, maar het kan NOG beter :)

Hoe gaat het met Joycie? 1e kerstdag een beetje goed doorgekomen?
pi_90443260
Joycie heeft een dip.. En daar komt ze maar niet uit vandaag lijkt het wel..
Vandaag weer op haar hyves gekeken, nieuwe foto's van hun tweetjes. Toen stortte ik in, voelde me al rot, maar toen nog rotter..
pi_90443322
Neo! je mag weer! o|O

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 22:54 schreef J0ycie88 het volgende:
Vandaag weer op haar hyves gekeken, nieuwe foto's van hun tweetjes. Toen stortte ik in, voelde me al rot, maar toen nog rotter..
(maar niet te hard ok? ;) )
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  zaterdag 25 december 2010 @ 22:58:28 #9
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90443427
quote:
Dat is vragen om moeilijkheden he? Verwijder haar gewoon uit je Hyves, heb je ook geen last meer. Dat obsessief in de gaten houden helpt je geen steek verder.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 15:17 schreef Natalie78 het volgende:
Je zou verwachten dat een email na negen maanden not a big deal is. Not. :X Staat dus kennelijk echt geen tijd voor. |:(
Ligt eraan wat je in de mail hebt gezet he? ;)
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_90443483
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 22:58 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Dat is vragen om moeilijkheden he? Verwijder haar gewoon uit je Hyves, heb je ook geen last meer. Dat obsessief in de gaten houden helpt je geen steek verder.

[..]

Ik heb haar nog geen eens op hyves.. Dat is het erge dan had ik haar zo verwijderd ;)
  zaterdag 25 december 2010 @ 23:04:33 #11
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90443707
Tja, dan is het wat lastiger. Je kan dr wel wat vervelende pm's sturen, dan word je misschien wel geblokkeerd. :P
pi_90443740
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:04 schreef goofy_goober het volgende:
Tja, dan is het wat lastiger. Je kan dr wel wat vervelende pm's sturen, dan word je misschien wel geblokkeerd. :P
Misschien moet ik het haar gewoon vragen... "Hey.... Block mij eens op hyves." Haha
pi_90443766
quote:
Mjah, wat dat betreft vind ik dat ik mezelf erg sterk hou... ik kan mezelf er goed van weerhouden om op haar hyves te kijken. Al is het alleen maar omdat ik eigenlijk bang ben tegen dingen aan te lopen die ik helemaal niet wil weten. Trouwens, de laatste keer dat ik er keek stonden er nog steeds vrolijk allerlei foto's van mij op, maar ze is er dan ook niet echt actief mee...

Haar zusje heb ik wel verwijderd uit m'n Hyves. Want alhoewel zij zei dat ze die nieuwe vlam maar een stumperd vond, stond er een week later wel op haar hyves dat ze gezellig uit eten waren geweest met z'n allen. Nou ja daar zit ik niet op te wachten. Exit hyves dus! Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik op het moment meer met facebook doe, en niks meer met hyves. Dus m'n ex staat er nog wel in, en zal er misschien ook wel in blijven staan, ik kijk er toch amper meer op.
  zaterdag 25 december 2010 @ 23:09:42 #14
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90443951
Is het niet zo dat je, wanneer je je instellingen op 'alleen vrienden' zet ipv 'vrienden van vrienden', jijzelf ook alleen nog maar op de hyves van de mensen in je friendslist kunt kijken?
pi_90443995
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:05 schreef jeice het volgende:

[..]

Mjah, wat dat betreft vind ik dat ik mezelf erg sterk hou... ik kan mezelf er goed van weerhouden om op haar hyves te kijken. Al is het alleen maar omdat ik eigenlijk bang ben tegen dingen aan te lopen die ik helemaal niet wil weten. Trouwens, de laatste keer dat ik er keek stonden er nog steeds vrolijk allerlei foto's van mij op, maar ze is er dan ook niet echt actief mee...

Haar zusje heb ik wel verwijderd uit m'n Hyves. Want alhoewel zij zei dat ze die nieuwe vlam maar een stumperd vond, stond er een week later wel op haar hyves dat ze gezellig uit eten waren geweest met z'n allen. Nou ja daar zit ik niet op te wachten. Exit hyves dus! Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik op het moment meer met facebook doe, en niks meer met hyves. Dus m'n ex staat er nog wel in, en zal er misschien ook wel in blijven staan, ik kijk er toch amper meer op.
Ik heb ook niet meer gekeken vanavond.. Tenminste na 9 uur niet meer en probeer dit vol te houden. Maar er aan denken alleen al maakt me een beetje gek nu..
pi_90444338
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 22:58 schreef goofy_goober het volgende:
Nee, hij stuurde mij een email. :{

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb ook niet meer gekeken vanavond.. Tenminste na 9 uur niet meer en probeer dit vol te houden. Maar er aan denken alleen al maakt me een beetje gek nu..
Dat is zo de zwarte kant van social media, weet er helaas alles van...Als je zelf geen Hyves hebt kun je ook niet op de Hyves van anderen kijken, toch? Misschien een idee? Dan kom je ook niet in de verleiding...
pi_90444357
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:09 schreef goofy_goober het volgende:
Is het niet zo dat je, wanneer je je instellingen op 'alleen vrienden' zet ipv 'vrienden van vrienden', jijzelf ook alleen nog maar op de hyves van de mensen in je friendslist kunt kijken?
Ja, precies dat dus!
pi_90444378
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:10 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Mijn ex heeft haar complete Hyves verwijderd. Dus niet onzichtbaar gemaakt, of alleen vrienden, maar geheel verwijderd. Kijk; als die iets doet, doet ze het meteen drastisch ;)
Strek je eens uit !
pi_90444428
Achja, de Groninger had weer te melden op haar fobo dat hij haar heel erg mist... :r
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 25 december 2010 @ 23:22:27 #20
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_90444523
En ondertussen zit ze bij haar andere ex.... :D Ze heeft opties genoeg, dat wel :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_90444625
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:22 schreef Catkiller het volgende:
En ondertussen zit ze bij haar andere ex.... :D Ze heeft opties genoeg, dat wel :')
Precies... ergens maakt me dat wel kwaad en heb ik echt zoiets van: bij haar wil ik NIET terug.
Ofwel, het kan ook positief uitpakken...

Always look on the bright side of life tudu tudutudutuduuuu

edit: na nog een keer jouw post gelezen te hebben besef ik eigenlijk pas met wat voor iemand ik echt te maken heb ;(
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_90444747
Ik heb trouwens slechte ervaringen met een groningse fokster gehad qua date :+ :') Sterk verhaal voor ooit op een meet, klassiekertje :P
  zaterdag 25 december 2010 @ 23:29:17 #23
189961 ex
aperture science
pi_90444765
Hoooooi
The cake is a lie!
  zaterdag 25 december 2010 @ 23:30:18 #24
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90444802
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:29 schreef ex het volgende:
Hoooooi
En hoe is 't met u? ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:18 schreef Natalie78 het volgende:

[..]

Nee, hij stuurde mij een email. :{
Koel en zakelijk?

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:28 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik heb trouwens slechte ervaringen met een groningse fokster gehad qua date :+ :') Sterk verhaal voor ooit op een meet, klassiekertje :P
Ik heb ook PM als je het graag kwijt wilt. Uiteraard wel de naam van de betreffende fokster erbij noemen he? :P
pi_90444816
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:28 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gooi 'm er maar in, kan wel wat afleiding gebruiken ;)
Strek je eens uit !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')