abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 december 2010 @ 18:14:07 #226
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90502839
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 18:10 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Nee op verdenking daarvan.
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:16 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Krijg je als je je in laat met terroristjes. Kom je zomaar onterecht in de cel.
Jammer genoeg viert dat volk toch geen kerst anders was het nog mooier geweest
Je kan ook gewoon toegeven dat je opmerking ongepast was hoor.
pi_90503206
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:14 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

[..]

Je kan ook gewoon toegeven dat je opmerking ongepast was hoor.
Ongepast is sowieso subjectief dus valt er niets toe te geven ook. :)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 27 december 2010 @ 18:34:02 #228
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90503441
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:26 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ongepast is sowieso subjectief dus valt er niets toe te geven ook. :)
Oke objectief dan, dat je opmerking nergens op sloeg.
pi_90503520
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:34 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Oke objectief dan, dat je opmerking nergens op sloeg.
Ook niet
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 27 december 2010 @ 18:44:12 #230
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90503750
quote:
12s.gif Op maandag 27 december 2010 18:36 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ook niet
Dus je staat nog steeds achter de opmerking dat hij door familie te zijn van een lid van Al-Shabaab het zelf heeft uitgelokt dat hij werd opgepakt? Interessant.
pi_90503865
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Is het niet misschien een idee om eens écht met de "terroristen" te gaan praten en probeert te achterhalen wat ze willen? Wellicht zijn die wensen zo in te willigen en haal je de grond onder eventuele terroristische daden weg. :{

Ego's moeten hier geen rol spelen, nederigheid kan ons verder helpen. :{

:{²
per definitie niet!

Kom zeg... een kind dat gilt "ik wil een ijsje anders gooi ik een steen door het raam" geef je ook geen ijsje.. al is het een tropisch warme dag!

:')

Mensen die op deze manier andere mensen kwaad willen doen hebben geen enkel recht wat mij betreft.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik niet weet of deze mannen terroristen zijn. Er wordt wel vaker iemand opgepakt ;)
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
pi_90503873
quote:
11s.gif Op maandag 27 december 2010 18:44 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Dus je staat nog steeds achter de opmerking dat hij door familie te zijn van een lid van Al-Shabaab het zelf heeft uitgelokt dat hij werd opgepakt? Interessant.
Weer mis.
Ik sta achter de opmerking dat hij hoogstwaarschijnlijk niet voor niets is opgepakt.
Groetjes, Ezio.
  maandag 27 december 2010 @ 19:05:57 #233
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90504513
quote:
6s.gif Op maandag 27 december 2010 18:48 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Weer mis.
Ik sta achter de opmerking dat hij hoogstwaarschijnlijk niet voor niets is opgepakt.
Ik ging echter in op de opmerking dat hij het er zelf naar had gemaakt door met terroristen om te gaan. In het stuk dat je aanhaalde werd echter alleen genoemd dat hij (mogelijk) familie is van een terrorist. Dus sloeg die opmerking nergens op. Maar ja je gaat het toch niet toegeven dus laat maar zitten eigenlijk.
pi_90504685
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 23:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja het zou zomaar kunnen en is het weer een smet op het achterlopende westerse blazoen.
De klacht tegen de AIVD is al ingediend, het gaat nog sneller dan ik verwacht had ;)
pi_90507076
Lekker typerend weer.

Verslaggever ''hoe was het in de gevangenis?''

onschuldige Somalier ''gewoon, zoals altijd''

Gewoon in het NOS journaal van 8uur zojuist.
pi_90507273
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 19:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ik ging echter in op de opmerking dat hij het er zelf naar had gemaakt door met terroristen om te gaan. In het stuk dat je aanhaalde werd echter alleen genoemd dat hij (mogelijk) familie is van een terrorist. Dus sloeg die opmerking nergens op. Maar ja je gaat het toch niet toegeven dus laat maar zitten eigenlijk.
Ik heb een criminele neef. Die zit diep in de drugswereld. Toch is de AIVD/Politie nog nooit bij mij komen binnenvallen.
Met andere woorden: Als er een inval heeft plaatsgevonden zal er wellicht een directe link bestaan tussen de activiteiten van hem en zijn familieleden?
Blijkt die link alsnog niet te bestaan, of onvoldoende bewijs boven tafel te komen kan meneer weer gaan. De kosten voortkomend door schade aan zijn belwinkel gedurende onterechte arrestatie kunnen eventueel verhaal worden op justitie. Want ook dat is gewoon geregeld in onze Nederlandse rechtstaat. :)

En zoals al eerder gesteld is gaan arrestaties van vermeende terroristen niet met zachte hand of een vriendelijk verzoek je te melden op het bureau. De risico's voor zowel de samenleving áls ook het arrestatieteam zijn enorm groot. Dit is in het verleden in Den Haag ook al gebleken. Logisch dat men er voor kiest het op die manier aan te pakken toch?

Dan moeten mensen dus niet dom komen lullen over Westers machtsvertoon en arme Moslims. Als die gasten ontsnappen en ergens in Amsterdam Zuid Oost een metrostel opblazen is het gejank over een laffe en zwak optredende overheid ook weer niet van de lucht. :W
Groetjes, Ezio.
pi_90507641
somaliers zijn gewoon uitschot.
hele dag quat kauwen, crimineel en werkloos zijn.
gewoon terug sturen
  maandag 27 december 2010 @ 20:52:35 #238
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_90508951
quote:
Nederlanders zijn gewoon uitschot.
hele dag wiet roken, prostituees neuken en werkloos zijn.
gewoon terug sturen
C wut I did thar?

:')
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_90509364
Stel, ze komen allemaal vrij, dan blijft de vraag wat ze hier in Nederland kwamen doen. De AIVD zal niet zomaar random een paar Somaliërs opgepakt hebben, just for the fun of it.

Zag gisteren op tv dat de Somalische gemeenschap hier in Nederland niet verbaasd was, die hadden zelfs al eerder verwacht dat er zoiets zou gebeuren gezien de situatie in het thuisland waar niets anders dan geweld en criminaliteit is. Ze wéten gewoon niet anders zei de woordvoerder, en ze vinden het maar raar in Nederland met al die regeltjes. Zijn ze niet gewend.
pi_90510488
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:09 schreef tinoburg het volgende:

Verslaggever ''hoe was het in de gevangenis?''

onschuldige Somalier ''gewoon, zoals altijd''
Ach, ook weer niet zó onschuldig dus. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 27 december 2010 @ 22:38:31 #241
104871 remlof
Europees federalist
pi_90514486
Whehe die gasten zuipen bier en blowen, dat zijn echt geen fundamentele moslims hoor :+
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:31:14 #242
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_90523938
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:21 schreef hallootjen het volgende:
somaliers zijn gewoon uitschot.
hele dag quat kauwen, crimineel en werkloos zijn.
gewoon terug sturen
Kijk onderbouwde, niet kortzichtige posts, daar hou ik van. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90525730
'Somaliërs planden aanval luchtmachtbasis'

AMSTERDAM - Een deel van de gearresteerde Somaliërs had volgens inlichtingenbronnen plannen voor een terreuraanval op de luchtmachtbasis in Gilze-Rijen. Daarbij wilden ze een Apache uit de lucht halen. De AIVD had daar 'zeer concrete' aanwijzingen voor.

Mogelijk zou daarvoor een raketwerper worden geleverd vanuit andere Europese landen, zoals België of Denemarken. "Heel cru gezegd: het enige dat er nog niet lag, was het apparaat om er eentje naar beneden te halen", aldus een betrouwbare inlichtingenbron. "Er moest koste wat kost worden ingegrepen." Op Gilze-Rijen staan 85 helikopters, ook de toestellen die afgelopen zes jaar in Afghanisten werden ingezet kwamen van deze basis.

Het neerhalen van een Apache zou een enorme symbolische waarde hebben binnen jihadistische kringen.

Afgelopen jaren zijn elf Amerikaanse Apaches in Irak en Afghanistan neergehaald met raketwerpers. De verdachten zouden banden hebben met de Somalische islamitische terroristische organisatie Al Shabaab. "Zo dicht bij de start- en landingsbanen van Gilze, waar net vijf Apaches zijn teruggekeerd uit Afghanistan, het lijkt op een 'cadeautje' van Al-Shabaab-volgelingen aan hun Afghaanse broeders", zegt een bron.

De aanhoudingen volgden enkele uren na een ambtsbericht van de AIVD, waarin werd gemeld dat de geheime dienst beschikte over zeer verontrustende informatie dat een aantal Somaliërs op korte termijn een terroristische aanslag in Nederland zou willen plegen.

bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_90525925
Verdachte Somaliërs snel vrij

Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - Het bewijs dat de AIVD heeft tegen de Somalische terreurverdachten is niet bruikbaar in een rechtszaak. De kans is daardoor groot dat de verdachten nooit worden veroordeeld, of zelfs niet voor de rechter hoeven te verschijnen.

"In Nederland is alles gericht op het voorkomen van een aanslag, ook al weet de geheime dienst op voorhand dat er nooit een rechtszaak van zal komen doordat het AIVD-dossier niet ingebracht kan worden tijdens zo'n rechtszaak", zegt een inlichtingenbron. "Het was héél concreet dit keer, maar het bewijs is waarschijnlijk niet bruikbaar in een gewone rechtszaak, en daarom zullen de verdachten waarschijnlijk snel vrijkomen."

Veelal krijgt justitie niet eens volledig inzage in het AIVD-dossier, uit vrees dat inlichtingenoperaties worden verstoord. Ook tijdens de belegering van de Hofstadgroep in het Haagse Laakkwartier, in 2004, wist justitie niet welke operatie de AIVD draaide rondom de verdachten.

"AIVD'ers kunnen zelf niemand arresteren; ze hebben die bevoegdheid niet. Het enige middel dat de AIVD heeft, is het sturen van een ambtsbericht naar het KLPD, die dan een eigen onderzoek start. De politie zal zelden of nooit binnen korte tijd een zaak rond hebben en bij de AIVD weet iedereen op voorhand dat de verdachten vrij snel weer op straat zullen staan", aldus de inlichtingenbron. "Toch is er veel in gang gezet: voorbereidingen voor een mogelijke aanslag zijn verstoord en alle betrokkenen hebben het signaal gekregen dat ze 'in beeld' zijn."

Deze methode wordt al jaren toegepast door de geheime dienst. "Een goed voorbeeld van deze manier van werken is Samir A. Hij werd meermalen opgepakt en weer vrijgelaten voordat hij uiteindelijk een langere gevangenisstraf kreeg voor iets waar wél voldoende bewijs voor was. Maar dat neemt niet weg dat hij vanaf de eerste arrestatie al wel bezig was om een concrete aanslag voor te bereiden. Door hem telkens te verstoren is dit uitgebleven.

Als de AIVD in dergelijke gevallen géén ambtsbericht had uitgedaan, dan waren de rapen gaar geweest als er wél een aanslag was gepleegd, door iemand die al jaren in het vizier loopt van inlichtingendiensten."

bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_90526005
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 08:06 schreef Cobra4 het volgende:
Verdachte Somaliërs snel vrij

Vreemd eigenlijk, de AIVD heeft concreet bewijs dat de groep een aanslag wil plegen, maar dit bewijs kan niet bij justitie gebruikt worden. Is de AIVD ook een soort private organisatie, zoals stichting Brein?
pi_90526022
Volgens het ontbijtnieuws wilden ze Black Hawk Down naspelen. :')
pi_90526337
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 08:20 schreef fratsman het volgende:
Volgens het ontbijtnieuws wilden ze Black Hawk Down naspelen. :')
Mooi, als ze zo van films en helicopters houden stel ik voor om ze a la Scarface vanaf een meter of 800 hoogte uit zo'n toestel te flikkeren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_90529593
ik geloof hier dus echt helemaaal nix van :') er is totaal geen bewijs gevonden, (bivakmutsen misschien ofzo ? ) en om de actie van het AIVD goed te praten komen ze met dit verhaal :')
Dan was schiphol toch een veel sterker doelwit ??
En nu wordt de rest ook nog eens alsnog vrij gelaten
pi_90529997
quote:
14s.gif Op zondag 26 december 2010 16:19 schreef Voorschrift het volgende:
Ik pleit voor super-super-snelrecht, volgende keer het vuurpeloton meesturen bij de arrestatie.
Zoiets als Judge Dredd...
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:38:12 #250
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90530088
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:22 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik geloof hier dus echt helemaaal nix van :') er is totaal geen bewijs gevonden, (bivakmutsen misschien ofzo ? ) en om de actie van het AIVD goed te praten komen ze met dit verhaal :')
Dan was schiphol toch een veel sterker doelwit ??
En nu wordt de rest ook nog eens alsnog vrij gelaten
ik denk dat er genoeg bewijs is gevonden, maar dat dit bewijs niet gebruikt kan worden in een rechtzaak.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')