Meerdere.quote:Op zondag 4 december 2011 18:53 schreef Clan het volgende:
[..]
Er is ook een 'subforum' in Defensie wat erg mooi is
Of foto's gemaakt van gewonden/gevangenen?quote:Op zondag 4 december 2011 18:57 schreef Nibb-it het volgende:
In 1914 werden er nog geen helmen gedragen, de Britten kwamen pas eind 1915 - begin 1916 met de Mk.I ('Brodie') en de Duitsers in datzelfde jaar met de M1916.
Lijkt me dus een handig bewerkte re-enactment foto.
Mja, kijk maar naar de 'beschadigingen' aan de randen van de eerste foto, komt m.i. erg Photoshop over. Dan lijkt de tweede foto mij authentieker.quote:Op zondag 4 december 2011 18:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Of foto's gemaakt van gewonden/gevangenen?
Daar kom ik nooit.quote:Op zondag 4 december 2011 18:53 schreef Clan het volgende:
[..]
Er is ook een 'subforum' in Defensie wat erg mooi is
Juist. Zij is de expert.quote:Op zondag 4 december 2011 19:07 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Mja, kijk maar naar de 'beschadigingen' aan de randen van de eerste foto, komt m.i. erg Photoshop over. Dan lijkt de tweede foto mij authentieker.
Ik heb de foto's trouwens ook nog nooit eerder gezien, misschien Yvonne?
Kijk eens naar de Duitse helm...quote:Op zondag 4 december 2011 18:34 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: http://web.mac.com/randyrydberg1/the_great_war/09_truce.html
Al twijfel ik wel of dit echt foto's zijn die tijdens kerst zijn genomen.
Denk het ook, ik heb ze ooit eerder gezien maar gene idee meer hoe en waar.quote:Op zondag 4 december 2011 18:57 schreef Nibb-it het volgende:
In 1914 werden er nog geen helmen gedragen, de Britten kwamen pas eind 1915 - begin 1916 met de Mk.I ('Brodie') en de Duitsers in datzelfde jaar met de M1916.
Lijkt me dus een handig bewerkte re-enactment foto.
In 1914 hadden de Duitsers nog de Pickelhaube (tot 1916) ik ga er dus vanuit dat dit een naoorlogse prent is van een kunstenaar met gering historisch besefquote:Op zondag 23 december 2012 22:20 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Vreemd, met die helmen. Of stelt dit een soortgelijke gebeurtenis later in de oorlog voor?
Ik vond hem juist goed, maar goed!quote:Op zondag 26 december 2010 22:00 schreef Nibb-it het volgende:
Ik ken alleen de film Joyeux Noël, die was een aantal dagen geleden nog op de televisie. Vond het niet echt veel aan.
Precies een dag niet echt, maar het zou niet veel schelen.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:11 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ja, maar was er wel een volledige dag vrede? Ik las eens dat de officieren van de wederzijdse legers hun manschappen weer snel naar de loopgraven probeerden te jagen.
Stoer, en uiteraard gestemd!quote:Op donderdag 27 december 2012 18:06 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
Christmas Truce herdacht onder de Menenpoort
Rino Deltombe, IEPER
Ieper -
Onder de Menenpoort te Ieper bevind er zich een groepje die zichzelf "Vrienden van de Menenpoort" noemen. Wekelijks en soms dagelijks wonen ze de Last Post bij en jaarlijks herdenken ze Christmas Truce op Kerstavond. Ook dit jaar herdenken ze dit. Christmas Truce was een indrukwekkende gebeurtenis tijdens de Eerste Wereldoorlog. Op Kerstavond 1914 kwamen de soldaten uit hun loopgraven, gingen het niemandsland op en vierden Kerstmis met de vijand, dit tegen de regels in.
Ze deelden chocolade, vertellen verhalen, tonen familiefoto's, speelden voetbal enz.... De krans die de Vrienden neer legden, samen met drie kinderen uit het publiek, toont een voetbal en een kaartje waarop Britten en Duitsers vertonen die voetballen.
Waar en op welke datum werd deze foto genomen?
Menenpoort 24 December 2012
Waarom moet deze foto ook in de krant?
Omdat Christmas Truce een vergeten gebeurtenis is. Iedereen viert Kerstmis op 24 december en vergeten eigenlijk wat er gebeurde 98 jaar geleden. Want ondanks de oorlog, was er tijdens de oorlog die ongeveer 1567 dagen duurde één dag vrede. Jaarlijks komen honderden bezoekers de Last Post bijwonen op Kerstavond en dit aantal zou mogen stijgen.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/(...)c0dbb4c65963&sort=-1
En natuurlijk even stemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |