Hmz maar net als bij garages heb je regelmatig onafhankelijke onderzoeken. En als uit een aantal van die onafhankelijke onderzoeken stelselmatig dezelfde resultaten komen....quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:56 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Net als met garage's, het ligt er maar net aan wie je het vraagt.
Hier doet hij het geweldig.
Simpel antwoord, net dat is hij niet. Hij is zelfs GOEDKOPER dan een vergelijkbare zelfbouw bak. Kijk maar eens naar de prijs van een 27" IPS scherm. En dat is alleen het scherm wat in een iMac zit.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 02:19 schreef powah87 het volgende:
Hij is zo ongeveer 2x zo duur als een windows PC in aanschaf.
Het grote voordeel van de apple randapparatuur is dat ze het wel retestrak integreren met hun computers. Nadeel is dat het een drama is om op windows computers aan de bak te krijgen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:04 schreef Tijn het volgende:
Ik vind al die randapparatuur van Apple sowieso niet echt interessant. Voor een muis ga ik wel naar Logitech, voor een tekenpad naar Wacom en ook voor een wifi accesspoint of een externe harddisk zou ik niet als eerste denken aan iets van Apple. Er zijn andere bedrijven beter in die dingen imho.
Gelukkig zit ik nou ook weer niet zo vaak met de settings van m'n router te pielen dat dat echt een groot voordeel voor me isquote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het grote voordeel van de apple randapparatuur is dat ze het wel retestrak integreren met hun computers.
Nou voor mij ook niet, maar als je een Airport express als client in je bestaande niet apple wifi netwerk wil hangen om je itunes muziek te streamen kan ik me voorstellen dat dat voor de meeste mensen toch een brug te ver isquote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig zit ik nou ook weer niet zo vaak met de settings van m'n router te pielen dat dat echt een groot voordeel voor me is
Airfoil is top inderdaad, zeker icm Spotify. Grote manco van Airtunes is dat het alleen met iTunes werkt. Voor films werkt Airfoil wel minder, er zit een klein beetje vertraging in.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:13 schreef Tijn het volgende:
Ik gebruik voor streaming muziek trouwens de laatste tijd dit: Airfoil. Werkt best okay en is compatible met Windows, Mac en Linux
Ik heb geen AirTunes, maar wel een oude Mac Mini G4 aan de stereo hangen. Via Airfoil kunnen alle computers in het netwerk daarheen streamen.
Daarom zit er een video player bij Airfoil die de vertraging compenseert.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Airfoil is top inderdaad, zeker icm Spotify. Grote manco van Airtunes is dat het alleen met iTunes werkt. Voor films werkt Airfoil wel minder, er zit een klein beetje vertraging in.
Kijk, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom zit er een video player bij Airfoil die de vertraging compenseert.
Ja maar dan in de oude shit versie, Mac loopt altijd achter met games. Nu vroeg ik mij gewoon heel simpel weg af of de Mac App store daar verandering in gaat brengen. En of er dus ook gloed nieuwe games verschijnen die ook op de wat langzamere Macs (optimized) draaien. Maar goed kennelijk weet niemand in dit topic daar iets over, en interesseert het ook niemand verder.quote:
Jep me 2, desalniettemin vraag ik mij gewoon heel simpel weg af of we meer of ander soort games kunnen verwachten voor de standaard Mac door de App store. De vraag is op zich niet zo heel moeilijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Voor spelletjes hebben we de PS3
Iemand vertelde mij dat, en heb het ook al wel is vaker gehoord. Het is toch niet vreemd dat wanneer TM een backup aan het maken is, dat dat invloed heeft op je mac?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 08:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Geen idee waar die informatie vandaan komt. Waarom zou een TimeCapsule je Mac nou weer traag maken
Pfffquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:18 schreef Graseter het volgende:
Hou op over dat iPhone gezeur
LALA bash bash.
Binnenkort ook met Angry Birds: http://www.techtree.com/I(...)/551-114029-585.htmlquote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Voor spelletjes hebben we de PS3
Niemand weet wat er over een jaar allemaal wel of niet in de app store ligt. En zolang Mac een aanzienlijk kleiner deel van de markt heeft en veel Mac gebruikers ook niet geintereseerd zijn in games zal er tot het einde der dagen veel minder te spelen zijn op de mac dan op windows.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:17 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja maar dan in de oude shit versie, Mac loopt altijd achter met games. Nu vroeg ik mij gewoon heel simpel weg af of de Mac App store daar verandering in gaat brengen. En of er dus ook gloed nieuwe games verschijnen die ook op de wat langzamere Macs (optimized) draaien. Maar goed kennelijk weet niemand in dit topic daar iets over, en interesseert het ook niemand verder.
Wat een onzin. De Macversies van games draaien een stuk minder goed dan de Windowsversies. Deels waarschijnlijk doordat er meer tijd besteed wordt aan de optimalisatie door de gameontwikkelaar, deels doordat de videodrivers voor OS X minder uitontwikkeld zijn dan voor Windows.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:06 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Verder doordat het besturingssysteem zelf minder van je computer vergt dan met windows hoef je niet een supervette mac te hebben om al erg leuk te kunnen gamen (want hoewel het aanzienlijk minder is zijn er zeker een aantal erg leuke bij). En als je een Mac hebt en je wilt gewoon alle games spelen op dat ding, dan zet je er gewoon een windows partitie voor de games bij op.
Als ik starcraft II speel op mijn MBP zet ik gewoon graphics op low en dan gaat het perfect.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wat een onzin. De Macversies van games draaien een stuk minder goed dan de Windowsversies. Deels waarschijnlijk doordat er meer tijd besteed wordt aan de optimalisatie door de gameontwikkelaar, deels doordat de videodrivers voor OS X minder uitontwikkeld zijn dan voor Windows.
Bovendien, wat vraagt je OS nou voor resources tijden het gamen? Het gebruikt hoogstens wat RAM, en volgens mij gebruikt Snow Leopard niet significant minder dan Windows 7.
Op mijn windows heb ik 100+ FPS met alle settings op ultra en 1920x1080.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als ik StarCraft II speel op mijn MBP haal ik met dezelfde settings onder Windows op 1680x1050 betere performance dan onder OS X op 1280x800.Reden genoeg voor mij om te rebooten als ik een potje wil spelen.
En deels omdat veel grote games een port zijn van de ontwikkelaar. Simpele, voor de Mac gemaakte games kunnen een stuk beter gebruik maken van de voordelen van het OS. Dan heb ik het over dingen als Zuma's Revenge of World of Goo, niet over enorm uitgebreide 3D shooters.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wat een onzin. De Macversies van games draaien een stuk minder goed dan de Windowsversies. Deels waarschijnlijk doordat er meer tijd besteed wordt aan de optimalisatie door de gameontwikkelaar, deels doordat de videodrivers voor OS X minder uitontwikkeld zijn dan voor Windows.
Loopt hier allemaal vloeiend onder OS X met maximale settings. Geen idee wat voor Mac jij hebt?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als ik StarCraft II speel op mijn MBP haal ik met dezelfde settings onder Windows op 1680x1050 betere performance dan onder OS X op 1280x800.Reden genoeg voor mij om te rebooten als ik een potje wil spelen.
Allemaal Tablets op de CES. Maar ben nou nog niet echt weggeslagen door toffe dingen.quote:http://www.engadget.com/ces
- ASUS Eee Slate EP121 officially unveiled, IPS display, Core i5, and stylus in tow
- Lenovo goes back on its word and shows off an IdeaPad Windows 7 slate, we go hands-on
- ASUS Eee Pad Slider and Transformer are here for those that can't imagine using a tablet without a physical keyboard
- ASUS Eee Pad MeMO tablet takes a pen out of the Courier's book
- Motion Computing's Oak Trail-powered CL900 is one tough Win 7 tablet
Niet alleen dat, volgens mij hebben ze 'verdeel en heers' verkeerd begrepen. Wat een enorme wilgroei aan formaten en ook een leuke diversiteit aan besturingssytemen. Nu nog een WP 7 tablet en de verdeeldheid is compleet..quote:Op woensdag 5 januari 2011 03:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
Allemaal Tablets op de CES. Maar ben nou nog niet echt weggeslagen door toffe dingen.
Mjah tis ook een beetje glazenbol werk he. Maar goed, de macstore opent wel perspectieven. Als je ziet hoeveel er verschenen is voor de ipone, zou het me niet verbazen als door de macstore het aantal applicaties voor de mac een enorme boost krijgt en daardoor mac als geheel weer interessanter wordt. Dat zal uiteindelijk gaan leiden tot meer native of optimized games.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:17 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja maar dan in de oude shit versie, Mac loopt altijd achter met games. Nu vroeg ik mij gewoon heel simpel weg af of de Mac App store daar verandering in gaat brengen. En of er dus ook gloed nieuwe games verschijnen die ook op de wat langzamere Macs (optimized) draaien. Maar goed kennelijk weet niemand in dit topic daar iets over, en interesseert het ook niemand verder.
Wat denk je van gingerbread en honeycomb EN dan nog alle vendor flavors van android.quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet alleen dat, volgens mij hebben ze 'verdeel en heers' verkeerd begrepen. Wat een enorme wilgroei aan formaten en ook een leuke diversiteit aan besturingssytemen. Nu nog een WP 7 tablet en de verdeeldheid is compleet..
En/of mbp?quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er eigenlijk al iets bekend van een apple event binnenkort? ivm iPad2
Dat zal wel ja.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik hoop dat de nieuwe 13" MBP het 1440x900-scherm van de MacBook air overneemt, dat zou tijd worden. Niet dat ik mijn huidige MBP kan Sobchakken met die grote deuk die ik erin gemaakt heb
En Sandy Bridge + Lightpeak pleasequote:Op woensdag 5 januari 2011 13:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik hoop dat de nieuwe 13" MBP het 1440x900-scherm van de MacBook air overneemt, dat zou tijd worden. Niet dat ik mijn huidige MBP kan Sobchakken met die grote deuk die ik erin gemaakt heb
Even, maar waarschijnlijk gaat die er dan gewoon uit. (EOL)quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:12 schreef Apekoek het volgende:
Zou de normale oude iPad dan ook goedkoper worden?
Jahoor geen probleem.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:07 schreef Adames het volgende:
Mijn MBP 13 inch (april model) heeft een probleem. Sinds vandaag werkt mijn touchpad niet meer goed, hij registreert geen klikken meer. Met tikken om te klikken werkt verder wel alles. Nu wil ik hier toch mee terug gaan naar een apple centre.
Ik heb de macbook gekocht via apple.nl, kan ik dan de garantie laten regelen via een APR?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
Update van iWork 09 in Software Update. Morgen nieuwe versie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |