waarom zet je die PI er nou bijquote:Op maandag 3 januari 2011 16:34 schreef Graseter het volgende:
[..]
Als jij je wachtwoord naar iets makkelijks veranderd kan ik inloggen en daarna kan jij je wachtwoord terug veranderen.
Hahaha, die wekker snap ik wel maar wat is dat andere?quote:Op maandag 3 januari 2011 17:22 schreef Pino112 het volgende:
http://www.mobypicture.com/user/Steeffoon/view/8409139
Whehe![]()
Antennequote:Op maandag 3 januari 2011 17:24 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Hahaha, die wekker snap ik wel maar wat is dat andere?
apple tv is altijd 720p geweest...quote:Op maandag 3 januari 2011 18:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vroeger kon ik op mijn AppleTV de TV resolutie (maakte ik dan lekker 1080p van) instellen; met de laatste update is dat ook verdwenen. Zit ik hier naar 720p te kijken op een Full HD
en ook nog steeds zonder ondertiteling
Apple TV is hooguit 720Pquote:Op maandag 3 januari 2011 18:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vroeger kon ik op mijn AppleTV de TV resolutie (maakte ik dan lekker 1080p van) instellen; met de laatste update is dat ook verdwenen. Zit ik hier naar 720p te kijken op een Full HD
en ook nog steeds zonder ondertiteling
Dat zei ik je al toen je dat ding ging bestellen.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik heb altijd prima 1080p upscaled kunnen kijken op mijn AppleTV omdat je dat handmatig kan (kon?) instellen: zie hier
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar de second gen krijgt het niet meer voor elkaar, omdat in de instellingsgegevens de TV-resolutie niet meer aangepast kan worden. Ik ben blijkbaar niet de enige: http://discussions.apple.(...)89&start=15&tstart=0
http://discussions.apple.(...)ID=2703699&tstart=15
Tweede faal vd dag, Apple
Tot die tijd de first gen AppleTV maar weer even tevoorschijn toveren.
Nee, dat is waar.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:18 schreef TwyLight het volgende:
Niemand weet iets van specs, op rumors na, maar de cycles geven alleen aan wanneer er waarschijnlijk een nieuwe versie uitkomt. Het is bijvoorbeeld nooit een goed plan om een Macbook Pro te kopen als de huidige versie al 1,5 jaar niet meer geupdate is zegmaar
Hehe...vreemde is dat deze second gen ook prima 1080p resolutie had. Tot de laatste update dus.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zei ik je al toen je dat ding ging bestellen.
PC traag wut?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:23 schreef RaymanNL het volgende:
Is het het waard om 150 euro meer uit te geven voor een Time Capsule ipv een losse 1TB hdd om Timemachine op te draaien? Ik twijfel nog steeds. Van Timecapsule wordt je PC toch traag?
Je computer zal er niet traag van worden maar ik vind het het ook niet waard, ik zou eerder gewoon een nas kopen waar je o.a. een schijf voor timemachine in kan stoppenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:23 schreef RaymanNL het volgende:
Is het het waard om 150 euro meer uit te geven voor een Time Capsule ipv een losse 1TB hdd om Timemachine op te draaien? Ik twijfel nog steeds. Van Timecapsule wordt je PC toch traag?
Alleen support apple geen NAS timemachine backup anders dan timecapsule. Als fabrikant van NAS' kan je daar wel een workaround op maken maar of dat nog werkt als Lion komt is maar zeer de vraag.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:28 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Je computer zal er niet traag van worden maar ik vind het het ook niet waard, ik zou eerder gewoon een nas kopen waar je o.a. een schijf voor timemachine in kan stoppen
Behalve dat 'ie natuurlijk nooit ècht 1080p heeft ondersteundquote:Op maandag 3 januari 2011 20:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hehe...vreemde is dat deze second gen ook prima 1080p resolutie had. Tot de laatste update dus.
Nee hij upscaled. Kan je nu je tv laten doen.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hehe...vreemde is dat deze second gen ook prima 1080p resolutie had. Tot de laatste update dus.
Alleen de eerste keer duurt het langer omdat hij dan een volledige backup maakt, afhankelijk van hoeveel en wat je wilt updaten kan dit snel in de uren lopen. Verder merk je er weinig tot niets van.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:23 schreef RaymanNL het volgende:
Is het het waard om 150 euro meer uit te geven voor een Time Capsule ipv een losse 1TB hdd om Timemachine op te draaien? Ik twijfel nog steeds. Van Timecapsule wordt je Mac toch traag?
quote:
Mja, maar met timecapsule heb ik ook direct een nieuw draadloos Dualband-N Accespoint, met een NAS niet. Laat staan of het voor 100% werkt.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:28 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Je computer zal er niet traag van worden maar ik vind het het ook niet waard, ik zou eerder gewoon een nas kopen waar je o.a. een schijf voor timemachine in kan stoppen
Ik zou niet weten hoe mijn Bravia dat zou moeten doenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hij upscaled. Kan je nu je tv laten doen.
Als het goed is dat hij dat automatisch, anders je Bravia maar eens inruilen voor een fatsoenlijke tvquote:Op maandag 3 januari 2011 20:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe mijn Bravia dat zou moeten doen
Doe ik ook, maar als een apparaat dat niet doorgeeft doet je TV het upscalen naar de goede resolutie. Op het gebied van beeldkwaliteit maakt het niet echt uit of 720P door je Apple TV wordt geupscaled naar 1080 of door je tv.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Voor zover ik weet, stel ik de resolutie voor elk HDMI apparaat (PS3; ATVs) gewoon via het HDMI apparaat in. Niet via de TV.
En de Bravia is een heerlijke tv.
TimeMachine maakt eerst 1 keer een volledige backup, daarna alleen van bestanden die gewijzigd zijn. De mappenstructuur die je ziet is hetzelfde als op je Mac.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:37 schreef RaymanNL het volgende:
[..]! Was een typo
[..]
Mja, maar met timecapsule heb ik ook direct een nieuw draadloos Dualband-N Accespoint, met een NAS niet. Laat staan of het voor 100% werkt.
Hoe moet ik die backups zien die Timemachine maakt? Maakt hij constant een nieuwe backup (waardoor die 1tb snel volloopt) of vult timemachine het aan?
En zijn de backups als het foto's zijn, ook bereikbaar voor andere computers in het netwerk? Zodat zij ook m'n foto's kunnen bekijken? Of maakt Timemachine er 1 groot bestand van?
Doet je Bravia het 720p-signaal wel op de volledige grootte van het beeld afspelen? Zo ja -> hij is al aan het upscalen.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe mijn Bravia dat zou moeten doen
Inderdaad hier gebruiken we hem ook als netwerk, 3 bouwlagen alles beton en hoewel hij beneden staat, goede ontvangst in de hele woning.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:37 schreef RaymanNL het volgende:
[..]! Was een typo
[..]
Mja, maar met timecapsule heb ik ook direct een nieuw draadloos Dualband-N Accespoint, met een NAS niet. Laat staan of het voor 100% werkt.
Hoe moet ik die backups zien die Timemachine maakt? Maakt hij constant een nieuwe backup (waardoor die 1tb snel volloopt) of vult timemachine het aan?
En zijn de backups als het foto's zijn, ook bereikbaar voor andere computers in het netwerk? Zodat zij ook m'n foto's kunnen bekijken? Of maakt Timemachine er 1 groot bestand van?
Je bron is ook inderdaad 1080p of 720p. Voor het uiteindelijk beeld maakt het geen ruk uit omdat het geupscaled wordt. En ik denk niet dat de appleTV beter upscaled dan de Bravia. Wil je echt goed beeld moet je gewoon een andere mediaplayert kopenquote:Op maandag 3 januari 2011 21:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
M.i. moet ie ook automatisch upscalen, maar in het informatiebalkje van de TV staat toch echt 720p als de second gen is aangesloten. Als ik de first gen aansluit, komt daar heel mooi 1080p te staan.
And so, I am at a loss.
Overigens zit ik 'The Social Network' te kijken; wie weet word ik daar wat nerderig door
Mooi, dus een soort van image. Je kunt je MacBook dan toch op datum terugzetten?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
TimeMachine maakt eerst 1 keer een volledige backup, daarna alleen van bestanden die gewijzigd zijn. De mappenstructuur die je ziet is hetzelfde als op je Mac.
Dus eigenlijk is TimeCapsule gewoon weer geniaal, zoals al Apple's producten, en moet ik dit gewoon weer halenquote:Op maandag 3 januari 2011 21:30 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Inderdaad hier gebruiken we hem ook als netwerk, 3 bouwlagen alles beton en hoewel hij beneden staat, goede ontvangst in de hele woning.
Verder maakt hij inderdaad eerst een volle backup, en daarna houd hij de wijzigingen in de files bij (je specificeert zelf welke mappen hij wel of niet moet back-uppen), als je elke vrijdag een back-up zou draaien, En je harde schijf in de Mac crashed (of welke andere oorzaak van ellende) dan kun je daarna je gewone OS X installatie doen, en dan als bladerend in een itunes folder gewoon die vrijdag zoeken waarnaar jij je systeem weer hersteld wilt hebben. Is hij helemaal vol dan mik je gewoon een zooi oude vrijdagen in de vuilnisbak, of hij doet dat automatisch voor je.
Nee, maar ik weet dat het gewoon tof is en goed werktquote:Op maandag 3 januari 2011 21:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Je moet niets. Met een el-cheapo router en USB-harddisk kom je ook een heel eind.
?quote:Op maandag 3 januari 2011 17:19 schreef Apekoek het volgende:
Betekend een App store voor de Mac dat er dan ook games a la FIFA en Need for Speed naar de Mac toe komen? Geoptimaliseerd voor het systeem (net zoals op ipad en iphone)? Want zoals iedereen weet moet je voor normale dmg games vaak iets betere systeemseisen hebben (althans ik heb een normale macbook white op 1,86ghz, daarop kan ik al geen Football manager bijvoorbeeld meer op spelen..
Hier geen enkel probleem met een TC. Ligt natuurlijk ook vooral aan je internetverbinding zelf.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:47 schreef Graseter het volgende:
Ik wil een timecapsule kopen, heb ik dan goed internet?
Net als met garage's, het ligt er maar net aan wie je het vraagt.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Apples AP's staan nou niet bekend om hun enorme bereik.
Een goede keuze!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 02:19 schreef powah87 het volgende:
Beste maccers,
Ik heb een vraag.
Waarom een iMAC kopen?
Maar ik las net dat je mac er traag van werd.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hier geen enkel probleem met een TC. Ligt natuurlijk ook vooral aan je internetverbinding zelf.
Dat vroeg ik me ook af. Scroll naar boven, daar staat het ergens.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 08:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Geen idee waar die informatie vandaan komt. Waarom zou een TimeCapsule je Mac nou weer traag maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |