Bron.quote:Hevige sneeuwval legt zuiden volledig plat
MAASTRICHT - De hevige sneeuwval zorgt vrijdag voor veel problemen in met name Noord-Brabant en Limburg. Vooral Zuid-Limburg krijgt het flink voor de kiezen. Daar ligt op veel plaatsen meer dan 40 centimeter sneeuw. Dat is een zeldzaam grote hoeveelheid, aldus een woordvoerster van het KNMI.
Rijkswaterstaat adviseert vrachtwagens met klem niet in Limburg en Noord-Brabant de weg op te gaan als dat niet nodig is. Het risico dat trucks vast komen te zitten in de sneeuw, is te groot. De hoofdrijbaan van de A2 bij Eindhoven is sinds negen uur in beide richtingen gesloten. Op de rijbaan ligt te veel sneeuw, waardoor de weg niet meer begaanbaar is.
De ANWB op zijn beurt waarschuwt alle verkeer voor de sneeuw en gladheid op de wegen. Naast Limburg is er vooral ook in de Achterhoek sprake van ijzel.
De auto moeten ze laten staan, maar op de bus hoeven Limburgers vrijdag ook niet te rekenen. Vervoersbedrijf Veolia houdt de bussen binnen als gevolg van het winterweer. Onder meer het stadsvervoer in Maastricht en het busverkeer in de regio's Heerlen, Sittard-Geleen, Roermond en Venlo ondervinden daar de gevolgen van.
De NS meldde dat de treinen in het zuiden en de rest van het land voorlopig nog van elkaar blijven losgekoppeld. Reizigers die van en naar het zuiden reizen, moeten overstappen in Breda, Den Bosch of Arnhem. Op deze manier hebben eventuele vertragingen in de zuidelijke provincies geen gevolgen voor het treinverkeer in de rest van het land.
Vliegverkeer van en naar Eindhoven Airport en Maastricht Aachen Airport is vrijdagochtend niet mogelijk. Ochtendvluchten van en naar het Brabantse vliegveld zijn geannuleerd of zijn uitgeweken naar andere luchthavens. Vliegtuigen die vrijdagochtend wilden landen op Maastricht Aachen Airport (MAA), moesten uitwijken naar Schiphol. Het Limburgse vliegveld is sinds donderdagavond gesloten vanwege sneeuw en harde wind, maakte een woordvoerder van MAA vrijdag bekend.
Vuilnis
Ook de vuilophaal in Limburg komt in het gedrang door het winterweer. Vuilnisophaler Van Gansewinkel, die verantwoordelijk is voor de huisafvalverwerking in een groot deel van Limburg, laat weten vrijdag niet de weg op te gaan.
Onder meer de gemeente Venlo heeft de getroffen inwoners al op de hoogte gesteld. Per dag wordt de situatie opnieuw bekeken. Ook maandag en dinsdag bleven de vuilniswagens van het bedrijf al binnen.
Van Gansewinkel rijdt wel gewoon in het nagenoeg sneeuwvrije westen van Brabant, maar op verschillende plaatsen in oost-Brabant niet. Daar wordt volgens een woordvoerder beperkt ingezameld, afhankelijk of wegen begaanbaar zijn.
Van Gansewinkel brengt nog in kaart waar in Brabant wel en niet kan worden gereden
__quote:
Sneeuwkettingen
De politie Limburg-Zuid is begonnen met het aanbrengen van sneeuwkettingen onder de patrouillewagens en -busjes.
Op veel plaatsen rijden automobilisten zich vast en moeten gesleept worden.
De auto's van de politie Limburg-Zuid zijn deels van vierseizoenbanden, deels van winterbanden voorzien. ''Toch hebben we een flinke partij sneeuwkettingen laten komen, die we om te beginnen alvast onder de patrouillebusjes hebben aangebracht.''
Bussen
De meeste Limburgers kunnen vooralsnog niet de bus pakken. Veolia houdt de bussen binnen als gevolg van sneeuw en gladheid.
Veolia bekijkt van uur tot uur welke buslijnen kunnen worden hervat. Reizigers kunnen de ontwikkelingen volgen op Twitter. De treinen van Veolia rijden wel in Limburg.
Rond 8.30 uur liet Veolia weten een poging te doen de lijndienst Maastricht-Aken op te starten. Ook wordt vanaf 9.00 uur geprobeerd het stadsvervoer in Maastricht gedeeltelijk op te starten. In de regio's Heerlen, Sittard-Geleen, Roermond en Venlo rijden nog geen bussen.
Het gaat er mij niet om dat ze nu moeten gaan waarschuwen. Ze hadden dit gisteravond al moeten doen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:12 schreef Spees_Eend het volgende:
De sneeuw is al gevallen. Daarom is er geen weerwaarschuwing voor extreem weer. Het is de taak van het KNMI om te waarschuwen voor extreme weersomstandigheden, niet om te waarschuwen voor sneeuw die er al ligt
lijkt mij
Typisch calimerogedrag: de randstad is groot en wij zijn klein en dat is niet eerlijk.
En ik ben Brabantse.
Ik heb gisteravond op de radio flink veel waarschuwingen gehoord voor het zuiden en zuidoosten van het landquote:Op vrijdag 24 december 2010 11:15 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Het gaat er mij niet om dat ze nu moeten gaan waarschuwen. Ze hadden dit gisteravond al moeten doen.
Kijk op mening weerforum naar de discussies van gisteravond en je zult zien dat de helft gaat over 'waarom is er voor Limburg zo goed als geen waarschuwing?'
Dat heeft niks met calimero-gedrag te maken. Als je ziet wat er nu in Limburg gebeurt, dan overschrijdt dat gewoon dik de criteria voor code oranje of code rood.
Vanuit het KNMI kwam enkel code geel, wat we de laatste weken constant hebben gehad, en wat nu ook geldt voor bijvoorbeeld Den Helder, waar niet eens sneeuw ligt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:18 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond op de radio flink veel waarschuwingen gehoord voor het zuiden en zuidoosten van het land
quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:16 schreef MrNiles het volgende:
een verkeersader als de A2 afsluiten is niet zomaar een kleine beslissing!
Hier ook. Helmond.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:16 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ow ja, het sneeuwt hier nog
Lekker hé. Ik heb gisteravond ook een sneeuwwandeling gemaakt toen het nog flink tekeer ging.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo even zoon naar werk brengen en nog drank in slaan en dan kan ik dagen genieten van dat witte pak buiten.
Eens, is het belachelijk buiten. Ik mijn 28 jaar heb ik dit nog nooit gezien. Je moet de auto uitgraven en een gedeelte weg vrijmaken om ook maar iets te kunnen bewegen. Deuren die gaan niet meer open door het pak sneeuw en het sneeuwt gewoon nog. Overal zie ik auto's vastzitten die geen grip meer hebben of gewoon niet door de sneeuw kunnen komen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:20 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Vanuit het KNMI kwam enkel code geel, wat we de laatste weken constant hebben gehad, en wat nu ook geldt voor bijvoorbeeld Den Helder, waar niet eens sneeuw ligt.
Het hoeft misschien geen complot te zijn, maar dit is duidelijk code oranje of code rood, en daar valt niet over te twisten.
Ik snap niet zo goed waarom je uberhaupt met de auto weg zou gaan? Dit is toch wel redelijk overmacht in het geval je moet werken ofzo?quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:25 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Eens, is het belachelijk buiten. Ik mijn 28 jaar heb ik dit nog nooit gezien. Je moet de auto uitgraven en een gedeelte weg vrijmaken om ook maar iets te kunnen bewegen. Deuren die gaan niet meer open door het pak sneeuw en het sneeuwt gewoon nog. Overal zie ik auto's vastzitten die geen grip meer hebben of gewoon niet door de sneeuw kunnen komen.
Maar ja, geen randstad dus waarom code oranje of rood
Misschien is het criterium van de baas wel code oranje of rood vanuit het KNMI.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:36 schreef byah het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom je uberhaupt met de auto weg zou gaan? Dit is toch wel redelijk overmacht in het geval je moet werken ofzo?
Ik kijk de weerberichten nog niet meer eens van het KNMI aangezien zij over Nederland praten maar over Limburg hebben zij 99 van de 100 keer ongelijk.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:18 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
En om het even duidelijk te hebben: ik ben altijd degene die op Fok het KNMI loopt te verdedigen bij dit soort dingen. Er is me zelfs wel eens gevraagd 'zo, werk jij bij het KNMI ofzo?'.
Ik vind alleen dat ze bij Limburg vaak de plank misslaan, en dat mag best gezegd worden.
En ik kom niet eens uit Limburg.
Kerstavond vieren bij me zusjequote:Op vrijdag 24 december 2010 11:36 schreef byah het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom je uberhaupt met de auto weg zou gaan? Dit is toch wel redelijk overmacht in het geval je moet werken ofzo?
Bedoel je de weerberichten op de website van het KNMI of weerberichten in bijvoorbeeld de krant of op teletekst of op websites?quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:29 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ik kijk de weerberichten nog niet meer eens van het KNMI aangezien zij over Nederland praten maar over Limburg hebben zij 99 van de 100 keer ongelijk.
What the fuck is er Calimero aan?quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:48 schreef Jane het volgende:
Beetje jammer van de Calimero-toon in de OP, maar ik wil hier toch even sterkte wensen aan alle ingesneeuwde Limburgers en Brabanders. Pas alsjeblieft op met de weg op gaan. Levensgevaarlijk!
Die 'Calimero' opmerking wordt maar al te vaak gebruikt om terechte kritiek weg te wuiven, het feit dat er bij 10cm sneeuw in de Randstad al direct code rood wordt afgegeven maar bij 40cm in Zuid-Limburg code geel is erg krom en belachelijk, heeft vrij weinig met calimero gedrag te maken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:48 schreef Jane het volgende:
Beetje jammer van de Calimero-toon in de OP, maar ik wil hier toch even sterkte wensen aan alle ingesneeuwde Limburgers en Brabanders. Pas alsjeblieft op met de weg op gaan. Levensgevaarlijk!
Als iemand die er verstand van heeft kan ik zeggen dat sneeuw inderdaad een van de moeilijkst te voorspellen weerfenomenen is. Het is van zoveel factoren afhankelijk, dat het in feite bijna altijd nowcasten is.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:16 schreef jasparon het volgende:
KNMI heeft de situatie hier wel schromelijk onderschat, er zou 10-20 cm sneeuw vallen. Maar probeer het maar eens te voorspellen....
Aan de andere kant, ik liep gisteren langs een tuin met zo'n sierhekwerk met van die puntenquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:28 schreef CafeRoker het volgende:
Ik verwonder me trouwens wel over de freaks die hun hele stoep over de hele breedte schoongemaakt hebben. En fatsoenlijk pad maken, logisch.. maar toch niet je complete stoep sneeuwvrij maken
De meeste mensen vallen niet omhoog en dan pas omlaag...quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:31 schreef tjoptjop het volgende:
Je zou maar even je evenwicht verliezen en op zo'n punt terecht komen.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
De meeste mensen vallen niet omhoog en dan pas omlaag...
Nou, dan moet je wel heel omhandig zijn en dan zou je theoretisch met je hoofd tegen zo'n punt aan kunnen vallen. Maar hallo... je hebt nog armen om uit te steken...quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:36 schreef tjoptjop het volgende:
Hekje is een meter of wat hoog, mens is iets van 1.75 gemiddeld. Je kunt dus prima op zo'n punt vallen.
Als je zo faalt is het gewoon je tijd, klaar.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hekje is een meter of wat hoog, mens is iets van 1.75 gemiddeld. Je kunt dus prima op zo'n punt vallen.
Je handen vallen door die spijlen heenquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dan moet je wel heel omhandig zijn en dan zou je theoretisch met je hoofd tegen zo'n punt aan kunnen vallen. Maar hallo... je hebt nog armen om uit te steken...
Ik heb ook nog nooit gehoord van ongelukken in deze zin.
Zo scherp zijn ze denk ik niet. Een schram schat ik in als pech hebben...quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:42 schreef tjoptjop het volgende:
Je handen vallen door die spijlen heen![]()
Ik ben jurist. Aansprakelijk stellen kan altijd. Ga je dat redden? Ik denk het niet. Althans, niet vanwege het hekwerk.quote:Maar stel het gebeurd, iemand valt zijwaarts, kan het niet opvangen omdat het een verticaal hekwerk is en bezeerd zich lelijk aan zo'n punt. Kun je dan iemand aansprakeljk stellen? jij bent jurist toch?
quote:In het begin van de middag heeft de luchthaven meegedeeld dat het luchtverkeer weer hervat kan worden. Er wordt nog wel geadviseerd actuele reisinformatie goed in de gaten te houden.
Gewoon de handjes laten wapperen. Ik vind het ook kut om sneeuw te schuiven, maar ik vertik het om mijn vrouw door de sneeuw te laten lopen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:29 schreef Woodsman het volgende:
Ik heb de laatste dagen ook al meerdere auto's moeten duwen. Ben benieuwd hoe lang mensen nog enthousiast aan komen lopen om iemand te helpen. Net als met sneeuwschuiven is iedereen het op een gegeven moment beu.
Owquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gewoon de handjes laten wapperen. Ik vind het ook kut om sneeuw te schuiven, maar ik vertik het om mijn vrouw door de sneeuw te laten lopen.
God hates limburg.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het gebeurt ook altijd in Limburg he? Aardbevingen, overstromingen.. sneeuwval..
Nou, ook 40 cm sneeuw kom je met winterbanden nog vooruit. Het enige lastige is van je plaats komen. En in mijn geval: de deur van de auto open krijgen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:38 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Haha, hier rijden ze gewoon met sneeuwkettingen nu, anders is het niet te doen
Winterbanden helpen hier ook geen klote meer aan
Ik zie de Westboro Baptist Church al bij een zijn auto uitgravende man staan, schreeuwend en bordjes omhooghoudend.quote:
Je moet je deuren ook in september even insmerenquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, ook 40 cm sneeuw kom je met winterbanden nog vooruit. Het enige lastige is van je plaats komen. En in mijn geval: de deur van de auto open krijgen.
Maar het lukt.
Het probleem was dat de sneeuw zo hoog lag dat de deur niet meer open kon... Daar helpt smeren niet tegen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:06 schreef Drassss het volgende:
Je moet je deuren ook in september even insmerenDan heb je daar helemaal geen last van!
Ahquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het probleem was dat de sneeuw zo hoog lag dat de deur niet meer open kon... Daar helpt smeren niet tegen.
Dat krijg je hier in het gebergte he.. de Dutch Mountains.. tektonische krachten, sneeuwval, smeltwater overstromingen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het gebeurt ook altijd in Limburg he? Aardbevingen, overstromingen.. sneeuwval..
Ik heb het over de toon, die jij nu ook weer ten toon spreidt. Alhoewel ik niets weet van de criteria van zo'n alarm, wil ik graag aannemen dat deze in het geval van Limburg/Brabant te laag is uitgevallen. Maar het is natuurlijk ook niet zo dat er vorige week 'maar' 10 cm sneeuw is gevallen in de Randstad. De plaatjes hierboven komen sterk overeen met de tuin van mijn moeder in Amsterdam een aantal dagen geleden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die 'Calimero' opmerking wordt maar al te vaak gebruikt om terechte kritiek weg te wuiven, het feit dat er bij 10cm sneeuw in de Randstad al direct code rood wordt afgegeven maar bij 40cm in Zuid-Limburg code geel is erg krom en belachelijk, heeft vrij weinig met calimero gedrag te maken.
't is misschien niet niets wat er gebeurd, maar in ieder geval niets boeiend wat er gebeurd. Boooeh er valt wat sneeuw in reserve belgië, lekker boeiend.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Tsja, het is geen Randstad, dus geen code oranje van het KNMI en geen aandacht op het nieuws, maar het is toch niet niks wat er gebeurt. Rijkswaterstaat adviseert vrachtwagens met klem niet de weg op te gaan, van en naar vliegvelden kan niet meer worden gevlogen, bussen rijden niet meer, en vuilnis kan niet worden opgehaald.
[..]
Bron.
Van Nu.nl, onder andere stad en streekbussen die niet meer rijden:
[..]
__
Als dit in de Randstad was gebeurd had het Westen van het land een Weeralarm (code rood) gehad (criterium is 'maatschappij-ontwrichtende toestanden). Nu het in Limburg gebeurt (en nog veel zwaarder dan laatst in de Randstad) is het niet eens code oranje, maar code geel. Bussen rijden niet meer, hoofdwegen zijn afgesloten, vliegverkeer van en naar Eindhoven en Maastricht is niet meer mogelijk, vuilnis kan niet meer worden opgehaald, etc, etc, etc.
__
Oh, en om even af te sluiten met een mooi plaatje voor de winterliefhebber, vannacht net na middernacht in Limburg:
[ afbeelding ]
Nogmaals, het gaat om overige overheidsorganen, instanties, vliegvelden, bedrijven, etcetera, die hier hun beleid op af stemmen. Dan is code geel idioot terwijl bij de Randstad om veel minder code rood wordt afgegeven.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:59 schreef Jane het volgende:
Wat maakt zo'n stom KNMI-alarm nou uit? Laat jij je leiden door 'geel', 'oranje' of 'rood'? Ik niet hoor.
Tja, kom je hier nou posten dat je het niet boeiend vind?quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:19 schreef Harlon het volgende:
[..]
't is misschien niet niets wat er gebeurd, maar in ieder geval niets boeiend wat er gebeurd. Boooeh er valt wat sneeuw in reserve belgië, lekker boeiend.
Lag er bijna een halve meter sneeuw? Moest Schiphol dicht? Reden er geen bussen meer? Werd de A4 afgesloten?quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:59 schreef Jane het volgende:
De plaatjes hierboven komen sterk overeen met de tuin van mijn moeder in Amsterdam een aantal dagen geleden.
Je zou het bijna denken. De Wraak des Heeren, vanwege het stemgedrag van de Limburgers.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:56 schreef Ascendancy het volgende:
Als dit nog een paar keer gebeurt, steeds erger, dan weet ik zeker dat er een god is
De meeste Limburgers hier vinden het geweldig, dus kennelijk houdt je god van onsquote:Op vrijdag 24 december 2010 19:56 schreef Ascendancy het volgende:
Als dit nog een paar keer gebeurt, steeds erger, dan weet ik zeker dat er een god is
Volgens mij was dat maart 2005 aangezien ik nog bij mn ouders woonde toen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:18 schreef CafeRoker het volgende:
Precies, in 2005-2006 waren groningen en friesland op ongeveer dezelfde manier de zak.
Jouw eerste witte kerst... Sinds vorig jaar begrijp ik?quote:Op zaterdag 25 december 2010 00:25 schreef Refragmental het volgende:
Prachtig zo'n witte kerst.
De eerste in mijn 28 jarig bestaan.
Vorige jaar was ik in groningen toen het er 40cm dik lag.
Dit jaar weer in maastricht waar het 30+ cm is.
Heerlijk!
Er is een halve meter gevallen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 02:41 schreef Boldface het volgende:
Er valt een beetje sneeuw en de hysterie breekt los... wat een sneue bedoening...
Dat heeft dan mooi ruim een dag geduurd!quote:Vliegveld Maastricht Aachen Airport (MAA) gaat in de loop van de zaterdagmiddag weer open. Dat maakte een woordvoerder van het vliegveld bekend.
Het vliegveld was vrijdag in verband met het extreme weer en de hevige sneeuwval gesloten. Zaterdagochtend waren er overigens geen vluchten gepland. Het vliegveld maakt dan volgens de woordvoerder van de nood een deugd door de start- en landingsbaan sneeuwvrij te maken. Bovendien zouden er zaterdag geen passagiersvluchten zijn. Zaterdagmiddag zijn er wat vrachtvluchten, zondag kunnen ook passagiers weer op het vliegveld terecht.
Dan zat ik er een winter naast, maar het was een beste berg nietwaar?quote:Op zaterdag 25 december 2010 09:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Volgens mij was dat maart 2005 aangezien ik nog bij mn ouders woonde toen.
Had et een beetje verkeerd gezegd.quote:Op zaterdag 25 december 2010 10:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jouw eerste witte kerst... Sinds vorig jaar begrijp ik?
maar laat de randstad er dan eens buiten??quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:15 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Het gaat er mij niet om dat ze nu moeten gaan waarschuwen. Ze hadden dit gisteravond al moeten doen.
Kijk op mening weerforum naar de discussies van gisteravond en je zult zien dat de helft gaat over 'waarom is er voor Limburg zo goed als geen waarschuwing?'
Dat heeft niks met calimero-gedrag te maken. Als je ziet wat er nu in Limburg gebeurt, dan overschrijdt dat gewoon dik de criteria voor code oranje of code rood.
quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar laat de randstad er dan eens buiten??
of probeer het iig een keer ... kijken wat er gebeurt
als het echt een valide klacht is dan moet je dat punt toch ook wel kunnen maken zonder gelijk ongefundeerd te roepen dat voor de randstad alles zoveel beter geregeld word dan voor jullie arme boertjes?
die Tractorren hebben gewoon grotere wielen, dan is er ook meer sneeuw nodig voor groots alarm
Nou, komt dat even goed uit! Want ook de dagelijks bijgehouden geografische overzichten laten zien dat er in Limburg veel meer is gevallen dan vorige week in de Randstad, en dat er ook meer is gevallen in korte tijd.quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:57 schreef sp3c het volgende:
die Tractorren hebben gewoon grotere wielen, dan is er ook meer sneeuw nodig voor groots alarm
Omdat ik het vanuit mijn natuurlijke interesse in de meteorologie steeds vaker zie in zowel de opgestelde verwachtingen als in het gebruik van het waarschuwingssysteem. Daarnaast ligt het overtrokken weeralarm voor de Randstad nog vers in het geheugen, nota bene voor hetzelfde verschijnsel, sneeuw.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:39 schreef sp3c het volgende:
dat zal allemaal best waar zijn maar waarom de Randstad er iedere keer weer bijhalen???
er hoeft maar een limpurgse pleepot verstopt te raken en het is 'nou in de Randstad was dit allang gefixt!' als er fouten zijn gemaakt wbt dat weeralarm in Limburg, waarom zeg je dat dan niet gewoon???
Het kan best zijn dat de Randstad belangrijker is. Maar voer dan geen regionalisering van het weeralarm in (sinds winter 2010). Dat is nou juist bedoeld voor dit soort situaties.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:42 schreef sp3c het volgende:
nu ja het lijkt iig belangrijker dan Limburg als ik op de TS af moet gaan ... als er hier code rood is dan weet iig niemand wat de code vorige week in Limburg was
zeg dat dan gewoon?quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Omdat ik het vanuit mijn natuurlijke interesse in de meteorologie steeds vaker zie in zowel de opgestelde verwachtingen als in het gebruik van het waarschuwingssysteem. Daarnaast ligt het overtrokken weeralarm voor de Randstad nog vers in het geheugen, nota bene voor hetzelfde verschijnsel, sneeuw.
Dit gaat me evengoed om het falen van een overheidsorgaan en de geloofwaardigheid van wat een heel nuttig waarschuwingssysteem kan zijn, als om de manier waarop met Limburg wordt omgesprongen. Misschien dat ik het eerste nog wel erger vind als weerhobbyist.
dan denk jij niet 'nag nag nag'??quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Tsja, het is geen Randstad, dus geen code oranje van het KNMI en geen aandacht op het nieuws, maar het is toch niet niks wat er gebeurt.
Jij en twee vrouwen tot nu toe.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:02 schreef sp3c het volgende:
mwah
eerste zin uit je OP
[..]
dan denk jij niet 'nag nag nag'??
de rest wel namelijk
dat is dan al 3 vrouwen en ik ... klinkt als een leuke avondquote:Op zaterdag 25 december 2010 18:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Jij en twee vrouwen tot nu toe.
Tot nu toe jij en twee vrouwen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:09 schreef sp3c het volgende:
blijft calimero gedrag en daar gaat iedereen flauwe kutgrappen over maken
Het heeft te maken met de efficiency van ons waarschuwingssysteem, en het nut dat het op deze manier heeft.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:09 schreef sp3c het volgende:
WAT HEEFT HET ERMEE TE MAKEN!?!?!?!?!
waarom is het relevant dat vorige week in de Randstad dit of dat weeralarm is afgegeven als je het wil hebben over het weer in Limburg????
Dit is de eerste keer dat ik een Limburg/Randstad vergelijking maak, zowel op Fok als in het echte leven.quote:
Dat doe ik dan ook. Ik heb de criteria voor het weeralarm al meerdere malen erbij gehaald om mijn punt te maken.quote:
Oh, ongetwijfeld.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:22 schreef Klonk het volgende:
en ik ben er van overtuigd dat er in het hele land mensen wonen die zo denken
Ik vind het idee erachter goed; aan de uitvoering schort het gewoon soms. Daarom vind ik deze fail ook zo frustrerend.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:25 schreef Klonk het volgende:
het hele weeralarmgebeuren is naar mijn mening flauwekul, maar dat terzijde...
als de weervoorspellers roepen dat het gaat ijzelen lijkt het me verstandig om als mens zelf te denken dat je dan mischien wat eerder naar huis moet gaan of je reis maar even uit moet stellen. en er zijn veel mensen die dat schijnbaar niet meer kunnen en blind in paniek achter elk weer/spits/verkeersalarm aanlopen die een instantie geeft...
gaat me niet per se om jou hoor maar vrijwel elk topic over limburg heeft dezelfde insteek en het is nogal vermoeiendquote:Op zaterdag 25 december 2010 18:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik een Limburg/Randstad vergelijking maak, zowel op Fok als in het echte leven.
Waarom reageer je zo fel?
Dat is een oud berichtquote:Op zaterdag 25 december 2010 19:46 schreef Ladylike het volgende:
Het is in ieder geval nu zo dat zelfs de politie hier niet meer patrouilleert
http://www.powned.tv/nieu(...)mburg_rukt_alle.html
Hier in maastricht anders nog niet hoor, je ziet geen enkele politie wagenquote:Op zaterdag 25 december 2010 19:48 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat is een oud berichtVandaag is de politie al meer op pad, maar uiteraard nog niet alle meldingen.
Natuurlijk is het relevant omdat er niet zo vaak een code rood wordt gegeven. Als je wilt refereren naar een andere situatie waarin wel rood is gegeven, moet je dus wel naar de Randstad verwijzen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:09 schreef sp3c het volgende: waarom is het relevant dat vorige week in de Randstad dit of dat weeralarm is afgegeven als je het wil hebben over het weer in Limburg???
Ook de intensiteit/snelheid van de neerslag uit het front boven Limburg haalde de criteria.quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:38 schreef Drassss het volgende:
Naar mijn mening was het weeralarm in het westen van een paar weken terug van toepassing op verschillende sneeuwbuien die binnen korte tijd een lading sneeuw produceerde.
De sneeuw in Limburg viel over een x aantal uur ( stuk of 15 ) waardoor het niet opeens een dreigende situatie was. Natuurlijk lag er op een gegeven moment 30 tot 50 of meer cm, maar om nu te zeggen dat het plotseling gebeurde? Mhaw niet echt.
Daarom denk ik dat een weeralarm helemaal niet nodig was voor regio Limburg, omdat het vooral s'avonds/s'nachts viel
Dat is voor mij ook het belangrijkste. Echter, ook de vergelijking met de Randstad blijf ik een relevante vinden: het zegt namelijk iets over in welke regio je wel van het nationale waarschuwingssysteem op aan kunt, en in welke totaal niet.quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:29 schreef sp3c het volgende:
het is voor mij vooral interessant om te weten waarom dat alarm in Limburg niet is afgegeven als dit volgens de regels wel zou moeten.
Gastquote:Op zaterdag 25 december 2010 16:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar laat de randstad er dan eens buiten??
of probeer het iig een keer ... kijken wat er gebeurt
als het echt een valide klacht is dan moet je dat punt toch ook wel kunnen maken zonder gelijk ongefundeerd te roepen dat voor de randstad alles zoveel beter geregeld word dan voor jullie arme boertjes?
Oh nee!!! Code rood!!quote:Op zaterdag 25 december 2010 21:01 schreef Nibb-it het volgende:
Hier sneeuwt het een beetje (omgeving Utrecht).
Snel, dienstregeling splitsen en alle intercity's weghalen daar!! We willen toch immers niet dat de rest van het land ook last krijgt van de vertragingen daar?quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:50 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
En de drie westelijke provincies hebben alweer een code oranje te pakken.
Waarschuwing voor extreem weer.
Het zal mij benieuwen.
Tja, god straft meteen noemen we dat, het is het hele jaar al bal met limburg en weer dat erg slecht uitkomt, dat krijg je nou als je massaal wilders stemtquote:Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Tsja, het is geen Randstad, dus geen code oranje van het KNMI en geen aandacht op het nieuws, maar het is toch niet niks wat er gebeurt. Rijkswaterstaat adviseert vrachtwagens met klem niet de weg op te gaan, van en naar vliegvelden kan niet meer worden gevlogen, bussen rijden niet meer, en vuilnis kan niet worden opgehaald.
[..]
Bron.
Van Nu.nl, onder andere stad en streekbussen die niet meer rijden:
[..]
__
Als dit in de Randstad was gebeurd had het Westen van het land een Weeralarm (code rood) gehad (criterium is 'maatschappij-ontwrichtende toestanden). Nu het in Limburg gebeurt (en nog veel zwaarder dan laatst in de Randstad) is het niet eens code oranje, maar code geel. Bussen rijden niet meer, hoofdwegen zijn afgesloten, vliegverkeer van en naar Eindhoven en Maastricht is niet meer mogelijk, vuilnis kan niet meer worden opgehaald, etc, etc, etc.
__
Oh, en om even af te sluiten met een mooi plaatje voor de winterliefhebber, vannacht net na middernacht in Limburg:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 december 2010 11:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, god straft meteen noemen we dat, het is het hele jaar al bal met limburg en weer dat erg slecht uitkomt, dat krijg je nou als je massaal wilders stemt![]()
![]()
![]()
Nee, door hun eigen god die het niet leuk vindt dat ze op wilders hebben gestemt ipv op het cda.quote:Op zondag 26 december 2010 15:44 schreef deedeetee het volgende:
Het slechte weer wordt echt niet veroorzaakt door de moslims hoor. Maar als het wel zo is dan is dat wederom een goede reden voor de LImburgers om op Wilders te gaan stemmen
Bronquote:Lutselus krijgt nieuw kerkje
27/12/10, 04u01
© afp
De gemeente Diepenbeek, die eigenaar is van de ingestorte kerk van Lutselus, zal drie miljoen euro ontvangen van verzekeraar Ethias. Volgens Het Belang van Limburg zijn de politieke partijen het al eens om dat geld te gebruiken voor de bouw van een nieuwe kerk of gebedsruimte. Het nieuwe gebouw zal wel kleiner zijn dan de dit weekend ingestorte kerk.
Waar het nieuwe gebouw moet komen, is nog helemaal niet duidelijk. Want door het verdwijnen van de 72 jaar oude kerk zou de huidige verkeersknoop in Lutselus opgelost kunnen worden.
De kerk stortte vrijdagnacht in, het dak bezweek door de sneeuw. Enkele uren voordien hadden nog 200 mensen de middernachtmis bijgewoond. Zaterdagavond werden uit veiligheidsoverwegingen de toren en de twee overige muren gesloopt.
Onzinnig ? Ja dát is je opmerking idd.quote:Op maandag 27 december 2010 11:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, door hun eigen god die het niet leuk vindt dat ze op wilders hebben gestemt ipv op het cda.
Zo'n moeilijke zin is het toch niet dacht ik, onzinnig, dat wel, maar moeilijk, nee.
Duhuh, er staan dan ook 4 smilie's achter om aan te geven dat het niet serieus is, dat jij wat moeite hebt met lezen is niet mijn probleem he.quote:Op maandag 27 december 2010 11:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onzinnig ? Ja dát is je opmerking idd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |