abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:07:41 #1
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_90384527
Tsja, het is geen Randstad, dus geen code oranje van het KNMI en geen aandacht op het nieuws, maar het is toch niet niks wat er gebeurt. Rijkswaterstaat adviseert vrachtwagens met klem niet de weg op te gaan, van en naar vliegvelden kan niet meer worden gevlogen, bussen rijden niet meer, en vuilnis kan niet worden opgehaald.

quote:
Hevige sneeuwval legt zuiden volledig plat

MAASTRICHT - De hevige sneeuwval zorgt vrijdag voor veel problemen in met name Noord-Brabant en Limburg. Vooral Zuid-Limburg krijgt het flink voor de kiezen. Daar ligt op veel plaatsen meer dan 40 centimeter sneeuw. Dat is een zeldzaam grote hoeveelheid, aldus een woordvoerster van het KNMI.

Rijkswaterstaat adviseert vrachtwagens met klem niet in Limburg en Noord-Brabant de weg op te gaan als dat niet nodig is. Het risico dat trucks vast komen te zitten in de sneeuw, is te groot. De hoofdrijbaan van de A2 bij Eindhoven is sinds negen uur in beide richtingen gesloten. Op de rijbaan ligt te veel sneeuw, waardoor de weg niet meer begaanbaar is.

De ANWB op zijn beurt waarschuwt alle verkeer voor de sneeuw en gladheid op de wegen. Naast Limburg is er vooral ook in de Achterhoek sprake van ijzel.

De auto moeten ze laten staan, maar op de bus hoeven Limburgers vrijdag ook niet te rekenen. Vervoersbedrijf Veolia houdt de bussen binnen als gevolg van het winterweer. Onder meer het stadsvervoer in Maastricht en het busverkeer in de regio's Heerlen, Sittard-Geleen, Roermond en Venlo ondervinden daar de gevolgen van.

De NS meldde dat de treinen in het zuiden en de rest van het land voorlopig nog van elkaar blijven losgekoppeld. Reizigers die van en naar het zuiden reizen, moeten overstappen in Breda, Den Bosch of Arnhem. Op deze manier hebben eventuele vertragingen in de zuidelijke provincies geen gevolgen voor het treinverkeer in de rest van het land.

Vliegverkeer van en naar Eindhoven Airport en Maastricht Aachen Airport is vrijdagochtend niet mogelijk. Ochtendvluchten van en naar het Brabantse vliegveld zijn geannuleerd of zijn uitgeweken naar andere luchthavens. Vliegtuigen die vrijdagochtend wilden landen op Maastricht Aachen Airport (MAA), moesten uitwijken naar Schiphol. Het Limburgse vliegveld is sinds donderdagavond gesloten vanwege sneeuw en harde wind, maakte een woordvoerder van MAA vrijdag bekend.

Vuilnis
Ook de vuilophaal in Limburg komt in het gedrang door het winterweer. Vuilnisophaler Van Gansewinkel, die verantwoordelijk is voor de huisafvalverwerking in een groot deel van Limburg, laat weten vrijdag niet de weg op te gaan.

Onder meer de gemeente Venlo heeft de getroffen inwoners al op de hoogte gesteld. Per dag wordt de situatie opnieuw bekeken. Ook maandag en dinsdag bleven de vuilniswagens van het bedrijf al binnen.

Van Gansewinkel rijdt wel gewoon in het nagenoeg sneeuwvrije westen van Brabant, maar op verschillende plaatsen in oost-Brabant niet. Daar wordt volgens een woordvoerder beperkt ingezameld, afhankelijk of wegen begaanbaar zijn.

Van Gansewinkel brengt nog in kaart waar in Brabant wel en niet kan worden gereden
Bron.

Van Nu.nl, onder andere stad en streekbussen die niet meer rijden:

quote:

Sneeuwkettingen

De politie Limburg-Zuid is begonnen met het aanbrengen van sneeuwkettingen onder de patrouillewagens en -busjes.

Op veel plaatsen rijden automobilisten zich vast en moeten gesleept worden.

De auto's van de politie Limburg-Zuid zijn deels van vierseizoenbanden, deels van winterbanden voorzien. ''Toch hebben we een flinke partij sneeuwkettingen laten komen, die we om te beginnen alvast onder de patrouillebusjes hebben aangebracht.''

Bussen
De meeste Limburgers kunnen vooralsnog niet de bus pakken. Veolia houdt de bussen binnen als gevolg van sneeuw en gladheid.

Veolia bekijkt van uur tot uur welke buslijnen kunnen worden hervat. Reizigers kunnen de ontwikkelingen volgen op Twitter. De treinen van Veolia rijden wel in Limburg.

Rond 8.30 uur liet Veolia weten een poging te doen de lijndienst Maastricht-Aken op te starten. Ook wordt vanaf 9.00 uur geprobeerd het stadsvervoer in Maastricht gedeeltelijk op te starten. In de regio's Heerlen, Sittard-Geleen, Roermond en Venlo rijden nog geen bussen.
__

Als dit in de Randstad was gebeurd had het Westen van het land een Weeralarm (code rood) gehad (criterium is 'maatschappij-ontwrichtende toestanden). Nu het in Limburg gebeurt (en nog veel zwaarder dan laatst in de Randstad) is het niet eens code oranje, maar code geel. Bussen rijden niet meer, hoofdwegen zijn afgesloten, vliegverkeer van en naar Eindhoven en Maastricht is niet meer mogelijk, vuilnis kan niet meer worden opgehaald, etc, etc, etc.

__

Oh, en om even af te sluiten met een mooi plaatje voor de winterliefhebber, vannacht net na middernacht in Limburg:

pi_90384672
De sneeuw is al gevallen. Daarom is er geen weerwaarschuwing voor extreem weer. Het is de taak van het KNMI om te waarschuwen voor extreme weersomstandigheden, niet om te waarschuwen voor sneeuw die er al ligt

lijkt mij

Typisch calimerogedrag: de randstad is groot en wij zijn klein en dat is niet eerlijk.
En ik ben Brabantse.
pi_90384694
Dan valt de 10 cm die er in tilburg gevallen is nog reuze mee als ik het onderste plaajte zie.
pi_90384751
Hier in Stein (zuid-limburg) ligt meer dan 35cm sneeuw, auto's zitten vast. Daar zit je met je winterbanden, ik heb kettingen nodig :(
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:15:09 #5
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90384761
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:12 schreef Spees_Eend het volgende:
De sneeuw is al gevallen. Daarom is er geen weerwaarschuwing voor extreem weer. Het is de taak van het KNMI om te waarschuwen voor extreme weersomstandigheden, niet om te waarschuwen voor sneeuw die er al ligt

lijkt mij

Typisch calimerogedrag: de randstad is groot en wij zijn klein en dat is niet eerlijk.
En ik ben Brabantse.
Het gaat er mij niet om dat ze nu moeten gaan waarschuwen. Ze hadden dit gisteravond al moeten doen.

Kijk op mening weerforum naar de discussies van gisteravond en je zult zien dat de helft gaat over 'waarom is er voor Limburg zo goed als geen waarschuwing?'

Dat heeft niks met calimero-gedrag te maken. Als je ziet wat er nu in Limburg gebeurt, dan overschrijdt dat gewoon dik de criteria voor code oranje of code rood.
pi_90384783
Ow ja, het sneeuwt hier nog :P
pi_90384811
misschien wel, maar een verkeersader als de A2 afsluiten is niet zomaar een kleine beslissing!
pi_90384846
terechte klacht, vanmorgen met moeite de deur opengekregen
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:18:11 #9
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90384849
En om het even duidelijk te hebben: ik ben altijd degene die op Fok het KNMI loopt te verdedigen bij dit soort dingen. Er is me zelfs wel eens gevraagd 'zo, werk jij bij het KNMI ofzo?'.

Ik vind alleen dat ze bij Limburg vaak de plank misslaan, en dat mag best gezegd worden.

En ik kom niet eens uit Limburg.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:18:41 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_90384865
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:15 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Het gaat er mij niet om dat ze nu moeten gaan waarschuwen. Ze hadden dit gisteravond al moeten doen.

Kijk op mening weerforum naar de discussies van gisteravond en je zult zien dat de helft gaat over 'waarom is er voor Limburg zo goed als geen waarschuwing?'

Dat heeft niks met calimero-gedrag te maken. Als je ziet wat er nu in Limburg gebeurt, dan overschrijdt dat gewoon dik de criteria voor code oranje of code rood.
Ik heb gisteravond op de radio flink veel waarschuwingen gehoord voor het zuiden en zuidoosten van het land :?

Ben het er natuurlijk mee eens dat het chaos is in Limburg, dat er extreme weersomstandigheden zijn (geweest) en hier in omgeving Eindhoven is er ook bizar veel gevallen. Maar ik geloof écht niet in een complot dat Brabant en Limburg niet belangrijk zijn of dat er expres geen waarschuwing wordt gegeven 'omdat het ze niet boeit'
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:20:10 #11
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90384924
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:18 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb gisteravond op de radio flink veel waarschuwingen gehoord voor het zuiden en zuidoosten van het land :?

Vanuit het KNMI kwam enkel code geel, wat we de laatste weken constant hebben gehad, en wat nu ook geldt voor bijvoorbeeld Den Helder, waar niet eens sneeuw ligt.

Het hoeft misschien geen complot te zijn, maar dit is duidelijk code oranje of code rood, en daar valt niet over te twisten.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:20:31 #12
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90384939
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:16 schreef MrNiles het volgende:
een verkeersader als de A2 afsluiten is niet zomaar een kleine beslissing!
pi_90384978
Vanmorgen twee keer vast komen te zitten met een TNT busje. Uiteindelijk is ook besloten om geen bestellingen te doen.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:22:43 #14
3542 Gia
User under construction
pi_90385008
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:16 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ow ja, het sneeuwt hier nog :P
Hier ook. Helmond.

Heb bijna alle boodschappen in huis. Zo even zoon naar werk brengen en nog drank in slaan en dan kan ik dagen genieten van dat witte pak buiten.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:24:04 #15
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90385060
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Zo even zoon naar werk brengen en nog drank in slaan en dan kan ik dagen genieten van dat witte pak buiten.
Lekker hé. Ik heb gisteravond ook een sneeuwwandeling gemaakt toen het nog flink tekeer ging.
pi_90385130
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:20 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Vanuit het KNMI kwam enkel code geel, wat we de laatste weken constant hebben gehad, en wat nu ook geldt voor bijvoorbeeld Den Helder, waar niet eens sneeuw ligt.

Het hoeft misschien geen complot te zijn, maar dit is duidelijk code oranje of code rood, en daar valt niet over te twisten.
Eens, is het belachelijk buiten. Ik mijn 28 jaar heb ik dit nog nooit gezien. Je moet de auto uitgraven en een gedeelte weg vrijmaken om ook maar iets te kunnen bewegen. Deuren die gaan niet meer open door het pak sneeuw en het sneeuwt gewoon nog. Overal zie ik auto's vastzitten die geen grip meer hebben of gewoon niet door de sneeuw kunnen komen.

Maar ja, geen randstad dus waarom code oranje of rood :')
pi_90385491
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:25 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Eens, is het belachelijk buiten. Ik mijn 28 jaar heb ik dit nog nooit gezien. Je moet de auto uitgraven en een gedeelte weg vrijmaken om ook maar iets te kunnen bewegen. Deuren die gaan niet meer open door het pak sneeuw en het sneeuwt gewoon nog. Overal zie ik auto's vastzitten die geen grip meer hebben of gewoon niet door de sneeuw kunnen komen.

Maar ja, geen randstad dus waarom code oranje of rood :')
Ik snap niet zo goed waarom je uberhaupt met de auto weg zou gaan? Dit is toch wel redelijk overmacht in het geval je moet werken ofzo?
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:37:15 #18
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90385519
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:36 schreef byah het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom je uberhaupt met de auto weg zou gaan? Dit is toch wel redelijk overmacht in het geval je moet werken ofzo?
Misschien is het criterium van de baas wel code oranje of rood vanuit het KNMI. :P
pi_90386159
Ik zat vanmorgen in Eindhoven gewoon letterlijk ingegraven in de sneeuw!
Met een vriendelijke man en personeel van de winkel + matjes en sneeuwschuivers weer weg weten te komen.

Er ligt hier serieus wel 25 of 30 cm.

(Da's lastig, maar ook wel érg leuk!)
Klapjosti
pi_90387364
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:18 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
En om het even duidelijk te hebben: ik ben altijd degene die op Fok het KNMI loopt te verdedigen bij dit soort dingen. Er is me zelfs wel eens gevraagd 'zo, werk jij bij het KNMI ofzo?'.

Ik vind alleen dat ze bij Limburg vaak de plank misslaan, en dat mag best gezegd worden.

En ik kom niet eens uit Limburg.
Ik kijk de weerberichten nog niet meer eens van het KNMI aangezien zij over Nederland praten maar over Limburg hebben zij 99 van de 100 keer ongelijk.
pi_90387384
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:36 schreef byah het volgende:

[..]

Kerstavond vieren bij me zusje :)
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:44:25 #22
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90387892
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:29 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik kijk de weerberichten nog niet meer eens van het KNMI aangezien zij over Nederland praten maar over Limburg hebben zij 99 van de 100 keer ongelijk.
Bedoel je de weerberichten op de website van het KNMI of weerberichten in bijvoorbeeld de krant of op teletekst of op websites?

Het gros van de weerberichten in Nederland is inmiddels namelijk in handen van WeerOnline, en dat is inderdaad een erbarmelijk slecht weerbureau. Die zouden midden in de zomer nog UV-kracht 1 opgeven. Ook zitten er vaak in éen weerbericht al tegenstrijdigheden.

Ook grote landelijke kranten doen hier aan mee. Reden? De economische crisis. Professionele weermannen zijn de laatste jaren massaal gewipt en dit pauperbureau is er voor in de plaats gekomen.
pi_90388028
Oproep aan alle Limbolanders
Zouden jullie allemaal een schepje willen pakken, en alles naar het westen verplaatsen.
Bij voorbaat dank! _O_
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:58:20 #24
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90388460
Maastricht:

vrijdag 24 december 2010 @ 13:48:01 #25
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_90390529
Beetje jammer van de Calimero-toon in de OP, maar ik wil hier toch even sterkte wensen aan alle ingesneeuwde Limburgers en Brabanders. Pas alsjeblieft op met de weg op gaan. Levensgevaarlijk!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_90390632
allejezus, dat kan wel eens een halve meter sneeuw gaan worden
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:27:41 #27
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90392298
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:48 schreef Jane het volgende:
Beetje jammer van de Calimero-toon in de OP, maar ik wil hier toch even sterkte wensen aan alle ingesneeuwde Limburgers en Brabanders. Pas alsjeblieft op met de weg op gaan. Levensgevaarlijk!
What the fuck is er Calimero aan?

Ik begrijp het echt niet.

Het IS gewoon zo dat er de vorige keer in de Randstad drie keer zo weinig viel.

Er zijn ook allerlei instanties die rekenen op het KNMI omdat ze hun beslissingen daar op afstemmen. Het is dan ook de taak van het KNMI (een overheidsorgaan) om die mensen tijdig van de juiste informatie te voorzien. Als je dan een volle twee trappen te laag staat op het waarschuwingssysteem, dan is het mis.

Eindhoven Airport is dicht. De A2 is voor een deel gewoon compleet afgesloten. Bussen rijden niet meer. Vuilnis wordt niet meer opgehaald. Er ligt op veel plaatsen meer dan 40 centimeter en er valt nog altijd sneeuw bij. Zuid-Limburg gaat richting de halve meter. Dit is gewoon diep code rood.

Calimero is een dooddoener. Ik kom niet eens uit Limburg.
pi_90393669
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:48 schreef Jane het volgende:
Die 'Calimero' opmerking wordt maar al te vaak gebruikt om terechte kritiek weg te wuiven, het feit dat er bij 10cm sneeuw in de Randstad al direct code rood wordt afgegeven maar bij 40cm in Zuid-Limburg code geel is erg krom en belachelijk, heeft vrij weinig met calimero gedrag te maken.
pi_90394207
Men...m'n ouders wonen in Zuid Limburg en daar heb ik aankomende zondag kerstviering.
Dat wordt een feest vanaf Eindhoven.
pi_90394242
Eindelijk gestopt met sneeuwen :)
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_90394258
Het is inderdaad wel fors, wat ik vanochtend zag toen ik naar buiten keek was niet echt waar ik gisteravond op gerekend had. Ondanks winterbanden twee keer zo vast gezeten dat ik bijna niet meer weg kwam, dat is me nog niet eerder gebeurd.

Maar ach, het is weer eens wat anders. Heb vandaag wel maar een dagje gespijbeld van m'n werk en als ik naar het verkeersnieuws kijk was dat een goede beslissing. :)
pi_90394405
het is idd hier een flink pak sneeuw in Valkenburg! Ben al twee dagen aan het scheppen...mijn rug begint aardig op te spelen, ha ha.

zojuist gaan wandelen, plaatselijk sneeuw tot ca. 50 cm en het blijft sneeuwen.

m.b.t. weeralarm. Ik kijk al jaren naar de weerberichten in Belgie en Duitsland, veel betrouwbaarder.

KNMI heeft de situatie hier wel schromelijk onderschat, er zou 10-20 cm sneeuw vallen. Maar probeer het maar eens te voorspellen....Weeronline voorspelt 2,5 mm...
pi_90394449
Precies, in 2005-2006 waren groningen en friesland op ongeveer dezelfde manier de zak.
  vrijdag 24 december 2010 @ 15:18:26 #34
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_90394460
Het sneeuwt hier nog steeds ( Geleen ) Ik graaf mijn auto elke dag uit want anders kom ik niet weg als het echt nodig is. Vandaag alle boodschappen te voet gedaan. Valt niet mee want straat oversteken is niet eenvoudig. Langs de rand van de stoep/straat ligt de sneeuw huizenhoog opgestapeld. :D

In mijn tuintje óók, binnenkort moet ik de sneeuw met een kruiwagen naar elders gaan vervoeren want ik heb nog maar een smal looppaadje over. Vanochtend heb ik goed moeten duwen om de deur naar de tuin open te krijgen. Gelukkig stond de sneeuwschep er naast, kon meteen gaan scheppen :Y

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 24 december 2010 @ 15:18:46 #35
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90394475
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:16 schreef jasparon het volgende:

KNMI heeft de situatie hier wel schromelijk onderschat, er zou 10-20 cm sneeuw vallen. Maar probeer het maar eens te voorspellen....
Als iemand die er verstand van heeft kan ik zeggen dat sneeuw inderdaad een van de moeilijkst te voorspellen weerfenomenen is. Het is van zoveel factoren afhankelijk, dat het in feite bijna altijd nowcasten is.

Echter, dat de situatie zich zo zou gaan ontwikkelen als ie zich nu heeft ontwikkeld was gisteren aan het begin van de middag al glashelder.
  vrijdag 24 december 2010 @ 15:20:48 #36
78780 deedeetee
pi_90394553
Precies, hier was de voorspelde hoeveelheid voor 2 dagen gisteren al gevallen :Y
pi_90394763
Lekker skien op de Cauberg ^O^
pi_90394806
A79

Oprit

pi_90394849
Ik verwonder me trouwens wel over de freaks die hun hele stoep over de hele breedte schoongemaakt hebben. En fatsoenlijk pad maken, logisch.. maar toch niet je complete stoep sneeuwvrij maken :?
pi_90394862
40 cm sneeuw... Ik wou dat het hier viel. Goed excuus om de schoonouder te mijden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90394973
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:28 schreef CafeRoker het volgende:
Ik verwonder me trouwens wel over de freaks die hun hele stoep over de hele breedte schoongemaakt hebben. En fatsoenlijk pad maken, logisch.. maar toch niet je complete stoep sneeuwvrij maken :?
Aan de andere kant, ik liep gisteren langs een tuin met zo'n sierhekwerk met van die punten

Waarbij de sneeuw heerlijk ingetrapt was en dus ijsglad. Je zou maar even je evenwicht verliezen en op zo'n punt terecht komen. Vrij asociaal imho.
pi_90395051
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:31 schreef tjoptjop het volgende:
Je zou maar even je evenwicht verliezen en op zo'n punt terecht komen.
De meeste mensen vallen niet omhoog en dan pas omlaag...
pi_90395160
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

De meeste mensen vallen niet omhoog en dan pas omlaag...
:')

Hekje is een meter of wat hoog, mens is iets van 1.75 gemiddeld. Je kunt dus prima op zo'n punt vallen.
pi_90395221
Overigens lees ik zojuist dat niet al te lang nadat ik over de A2 naar huis reed gisteren de A2 is afgesloten wegens sneeuwval.

Ik moet zeggen, het was best glad, maar op het moment dat ik er reed had ik je voor gek verklaard als je had gezegd dat de weg een half uur later dicht zou zijn gemikt.

Wel veel auto's veel moeite zien hebben om op de weg te blijven. Met winterbanden was het goed te doen, maar met zomerbanden inderdaad niet veilig meer. Overigens: niet alleen rondom Eindhoven.
pi_90395251
Ik vind het allemaal geweldig.
pi_90395275
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:36 schreef tjoptjop het volgende:

Hekje is een meter of wat hoog, mens is iets van 1.75 gemiddeld. Je kunt dus prima op zo'n punt vallen.
Nou, dan moet je wel heel omhandig zijn en dan zou je theoretisch met je hoofd tegen zo'n punt aan kunnen vallen. Maar hallo... je hebt nog armen om uit te steken...

Ik heb ook nog nooit gehoord van ongelukken in deze zin.
pi_90395340
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Als je zo faalt is het gewoon je tijd, klaar.
pi_90395370
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, dan moet je wel heel omhandig zijn en dan zou je theoretisch met je hoofd tegen zo'n punt aan kunnen vallen. Maar hallo... je hebt nog armen om uit te steken...

Ik heb ook nog nooit gehoord van ongelukken in deze zin.
Je handen vallen door die spijlen heen :7

Verder heb ik er ook nooit van gehoord, maar ik bedenk me altijd van dat soort dingen als ik aan het wandelen ben :P

Maar stel het gebeurd, iemand valt zijwaarts, kan het niet opvangen omdat het een verticaal hekwerk is en bezeerd zich lelijk aan zo'n punt. Kun je dan iemand aansprakeljk stellen? jij bent jurist toch?
pi_90395801
Je hebt een tamelijk zieke fantasie :{
pi_90396021
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:42 schreef tjoptjop het volgende:

Je handen vallen door die spijlen heen :7
Zo scherp zijn ze denk ik niet. Een schram schat ik in als pech hebben...

quote:
Maar stel het gebeurd, iemand valt zijwaarts, kan het niet opvangen omdat het een verticaal hekwerk is en bezeerd zich lelijk aan zo'n punt. Kun je dan iemand aansprakeljk stellen? jij bent jurist toch?
Ik ben jurist. Aansprakelijk stellen kan altijd. Ga je dat redden? Ik denk het niet. Althans, niet vanwege het hekwerk.

Misschien wel vanwege het niet bijhouden van de stoep, maar dan moet dat eigenlijk een verplichting in de APV zijn...
pi_90396671

Deze meneren zijn wel heel stoer bezig :7
pi_90396767
Krijg je nu één zone korting als je mee helpt met duwen?
pi_90396945
Wie weet, maar als je pech hebt rijdt de chauffeur juist gewoon weg zodra hij in beweging is omdat hij bang is dat hij weer vast komt te zitten als hij stopt om je er in te laten. >:)
pi_90397036
IJsbal klaar leggen voor de zekerheid en de achterruit eruit gooien! Zal hem leren.
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:28:55 #55
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90397095
Eindhoven Airport weer open. Van de Frontpage.

quote:
In het begin van de middag heeft de luchthaven meegedeeld dat het luchtverkeer weer hervat kan worden. Er wordt nog wel geadviseerd actuele reisinformatie goed in de gaten te houden.
pi_90397109
Ik heb de laatste dagen ook al meerdere auto's moeten duwen. Ben benieuwd hoe lang mensen nog enthousiast aan komen lopen om iemand te helpen. Net als met sneeuwschuiven is iedereen het op een gegeven moment beu.
pi_90397374
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:29 schreef Woodsman het volgende:
Ik heb de laatste dagen ook al meerdere auto's moeten duwen. Ben benieuwd hoe lang mensen nog enthousiast aan komen lopen om iemand te helpen. Net als met sneeuwschuiven is iedereen het op een gegeven moment beu.
Gewoon de handjes laten wapperen. Ik vind het ook kut om sneeuw te schuiven, maar ik vertik het om mijn vrouw door de sneeuw te laten lopen.
pi_90397437
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gewoon de handjes laten wapperen. Ik vind het ook kut om sneeuw te schuiven, maar ik vertik het om mijn vrouw door de sneeuw te laten lopen.
Ow O+
pi_90397565
Haha, hier rijden ze gewoon met sneeuwkettingen nu, anders is het niet te doen :D

Winterbanden helpen hier ook geen klote meer aan _O-
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:40:42 #60
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90397646
Van de frontpage, van Fok!-user sciencefaith:

Eindhoven, vanmiddag:

pi_90397667
Het gebeurt ook altijd in Limburg he? Aardbevingen, overstromingen.. sneeuwval..
pi_90397814
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het gebeurt ook altijd in Limburg he? Aardbevingen, overstromingen.. sneeuwval..
God hates limburg.
pi_90397913
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:38 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Haha, hier rijden ze gewoon met sneeuwkettingen nu, anders is het niet te doen :D

Winterbanden helpen hier ook geen klote meer aan _O-
Nou, ook 40 cm sneeuw kom je met winterbanden nog vooruit. Het enige lastige is van je plaats komen. En in mijn geval: de deur van de auto open krijgen.

Maar het lukt.
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:48:09 #64
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90397999
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

God hates limburg.
Ik zie de Westboro Baptist Church al bij een zijn auto uitgravende man staan, schreeuwend en bordjes omhooghoudend.
pi_90398933
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, ook 40 cm sneeuw kom je met winterbanden nog vooruit. Het enige lastige is van je plaats komen. En in mijn geval: de deur van de auto open krijgen.

Maar het lukt.
Je moet je deuren ook in september even insmeren :) Dan heb je daar helemaal geen last van!
pi_90399067
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:06 schreef Drassss het volgende:

Je moet je deuren ook in september even insmeren :) Dan heb je daar helemaal geen last van!
Het probleem was dat de sneeuw zo hoog lag dat de deur niet meer open kon... Daar helpt smeren niet tegen. ;)
pi_90400882
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het probleem was dat de sneeuw zo hoog lag dat de deur niet meer open kon... Daar helpt smeren niet tegen. ;)
Ah :P Nee, dan gaat het een lastig verhaal worden hehe.
  vrijdag 24 december 2010 @ 18:56:26 #68
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_90403768
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat krijg je hier in het gebergte he.. de Dutch Mountains.. tektonische krachten, sneeuwval, smeltwater overstromingen.

En nu politie met sneeuwkettingen. Ik heb vandaag wel 25 auto's en 2 trucks zien stranden. En in weiland sneeuw van 60 cm gemeten. :)
pi_90403860
Tja... tis maar Limburg he? Daar ligt de rest van NL nou niet echt van wakker :')
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:50:51 #70
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_90406427
Heel veel sterkte daar. Probeer te genieten van het mooie landschap, bel de visite af en bid voor beter weer volgende week.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_90406728
Als dit nog een paar keer gebeurt, steeds erger, dan weet ik zeker dat er een god is _O_
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:59:25 #72
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_90406887
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die 'Calimero' opmerking wordt maar al te vaak gebruikt om terechte kritiek weg te wuiven, het feit dat er bij 10cm sneeuw in de Randstad al direct code rood wordt afgegeven maar bij 40cm in Zuid-Limburg code geel is erg krom en belachelijk, heeft vrij weinig met calimero gedrag te maken.
Ik heb het over de toon, die jij nu ook weer ten toon spreidt. Alhoewel ik niets weet van de criteria van zo'n alarm, wil ik graag aannemen dat deze in het geval van Limburg/Brabant te laag is uitgevallen. Maar het is natuurlijk ook niet zo dat er vorige week 'maar' 10 cm sneeuw is gevallen in de Randstad. De plaatjes hierboven komen sterk overeen met de tuin van mijn moeder in Amsterdam een aantal dagen geleden.
Waarom kunnen we het er niet over eens zijn dat men er in beide gebieden ontzettend veel last van heeft als dit gebeurt? Wat maakt zo'n stom KNMI-alarm nou uit? Laat jij je leiden door 'geel', 'oranje' of 'rood'? Ik niet hoor.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_90407934
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Tsja, het is geen Randstad, dus geen code oranje van het KNMI en geen aandacht op het nieuws, maar het is toch niet niks wat er gebeurt. Rijkswaterstaat adviseert vrachtwagens met klem niet de weg op te gaan, van en naar vliegvelden kan niet meer worden gevlogen, bussen rijden niet meer, en vuilnis kan niet worden opgehaald.

[..]

Bron.

[..]

__

Als dit in de Randstad was gebeurd had het Westen van het land een Weeralarm (code rood) gehad (criterium is 'maatschappij-ontwrichtende toestanden). Nu het in Limburg gebeurt (en nog veel zwaarder dan laatst in de Randstad) is het niet eens code oranje, maar code geel. Bussen rijden niet meer, hoofdwegen zijn afgesloten, vliegverkeer van en naar Eindhoven en Maastricht is niet meer mogelijk, vuilnis kan niet meer worden opgehaald, etc, etc, etc.

__

Oh, en om even af te sluiten met een mooi plaatje voor de winterliefhebber, vannacht net na middernacht in Limburg:

[ afbeelding ]
't is misschien niet niets wat er gebeurd, maar in ieder geval niets boeiend wat er gebeurd. Boooeh er valt wat sneeuw in reserve belgië, lekker boeiend.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:19:46 #74
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90407941
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:59 schreef Jane het volgende:

Wat maakt zo'n stom KNMI-alarm nou uit? Laat jij je leiden door 'geel', 'oranje' of 'rood'? Ik niet hoor.
Nogmaals, het gaat om overige overheidsorganen, instanties, vliegvelden, bedrijven, etcetera, die hier hun beleid op af stemmen. Dan is code geel idioot terwijl bij de Randstad om veel minder code rood wordt afgegeven.
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:20:49 #75
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90407991
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 20:19 schreef Harlon het volgende:

[..]

't is misschien niet niets wat er gebeurd, maar in ieder geval niets boeiend wat er gebeurd. Boooeh er valt wat sneeuw in reserve belgië, lekker boeiend.
Tja, kom je hier nou posten dat je het niet boeiend vind?

Oke. :)
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:30:43 #76
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90408452
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:59 schreef Jane het volgende:

De plaatjes hierboven komen sterk overeen met de tuin van mijn moeder in Amsterdam een aantal dagen geleden.

Lag er bijna een halve meter sneeuw? Moest Schiphol dicht? Reden er geen bussen meer? Werd de A4 afgesloten?

Ik zeg niet dat er niks viel, maar het was bij lange na niet zo erg als de situatie vandaag in het zuidoosten van het land. * In de Randstad werd het echter een weeralarm; in Limburg code geel (wat het al geruime tijd was geweest).

Daar kun jij je ogen voor sluiten, maar ik noem dat een falen van een overheidsorgaan. Waarom het weeralarm regionaliseren (sinds 2010) als je er toch geen gebruik van gaat maken voor bepaalde provincies?

_______

* ik houd dagelijks de neerslagsommen van heel Nederland bij.
pi_90419516
Prachtig zo'n witte kerst.
De eerste in mijn 28 jarig bestaan.

Vorige jaar was ik in groningen toen het er 40cm dik lag.
Dit jaar weer in maastricht waar het 30+ cm is.

Heerlijk!
  zaterdag 25 december 2010 @ 00:58:44 #78
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_90420742
Zo veel sneeuw als dat er nu ligt, heb ik hier nog niet eerder meegemaakt.

(Roermond, morgen Geleen, overmorgen Elsloo).
Tics van je petten.
pi_90421062
vandaag weer heerlijk 3x vast gezeten met mijn autootje :P

ach ja, voorruit, achteruit en dat x 40 en je komt wel weer los :')
pi_90423364
Er valt een beetje sneeuw en de hysterie breekt los... wat een sneue bedoening... :N
  zaterdag 25 december 2010 @ 04:52:21 #81
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_90424480
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:56 schreef Ascendancy het volgende:
Als dit nog een paar keer gebeurt, steeds erger, dan weet ik zeker dat er een god is _O_
Je zou het bijna denken. De Wraak des Heeren, vanwege het stemgedrag van de Limburgers. :P

Maar OT: 't Is wel een boel sneeuw en inderdaad erger dan hier en vreemd dat het dan niet code rood is. :o
pi_90424827
De baas zat met z'n auto vast op een hoop sneeuw toen hij de parkeerplaats op wilde draaien :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_90425048
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:56 schreef Ascendancy het volgende:
De meeste Limburgers hier vinden het geweldig, dus kennelijk houdt je god van ons :Y
pi_90425170
quote:
Op vrijdag 24 december 2010 15:18 schreef CafeRoker het volgende:
Precies, in 2005-2006 waren groningen en friesland op ongeveer dezelfde manier de zak.
Volgens mij was dat maart 2005 aangezien ik nog bij mn ouders woonde toen.
pi_90425566
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 00:25 schreef Refragmental het volgende:
Prachtig zo'n witte kerst.
De eerste in mijn 28 jarig bestaan.

Vorige jaar was ik in groningen toen het er 40cm dik lag.
Dit jaar weer in maastricht waar het 30+ cm is.

Heerlijk!
Jouw eerste witte kerst... Sinds vorig jaar begrijp ik?
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:23:18 #86
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90427619
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 02:41 schreef Boldface het volgende:
Er valt een beetje sneeuw en de hysterie breekt los... wat een sneue bedoening... :N
Er is een halve meter gevallen.

Dat is meer dan een beetje.

Wat is er hysterisch aan dan?
pi_90427688
Ik heb me wel verbaasd over dat de KNMI geen code oranje of rood heeft afgegeven voor Limburg. Het gaat toch per provincie, zo'n weeralarm? Dan kan het makkelijk.
pi_90428961
KNMI ziet alleen op Nederland.
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:31:55 #89
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90429753
Limburgs vliegveld zaterdagmiddag weer open

quote:
Vliegveld Maastricht Aachen Airport (MAA) gaat in de loop van de zaterdagmiddag weer open. Dat maakte een woordvoerder van het vliegveld bekend.

Het vliegveld was vrijdag in verband met het extreme weer en de hevige sneeuwval gesloten. Zaterdagochtend waren er overigens geen vluchten gepland. Het vliegveld maakt dan volgens de woordvoerder van de nood een deugd door de start- en landingsbaan sneeuwvrij te maken. Bovendien zouden er zaterdag geen passagiersvluchten zijn. Zaterdagmiddag zijn er wat vrachtvluchten, zondag kunnen ook passagiers weer op het vliegveld terecht.
Dat heeft dan mooi ruim een dag geduurd!

Hoezo code geel?
  zaterdag 25 december 2010 @ 15:50:12 #90
78780 deedeetee
pi_90433537
Maakt niet uit wat voor code ze geven de gemeente ruimt toch totaal helemaal niks..... :')
pi_90433564
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 09:46 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Volgens mij was dat maart 2005 aangezien ik nog bij mn ouders woonde toen.
Dan zat ik er een winter naast, maar het was een beste berg nietwaar?
pi_90433906
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 10:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jouw eerste witte kerst... Sinds vorig jaar begrijp ik?
Had et een beetje verkeerd gezegd.
Vorig jaar in groningen was niet tijdens de kerst. Wilde gewoon aangeven dat het al 2 jaar flink goed sneeuwt.
  Moderator zaterdag 25 december 2010 @ 16:57:04 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90434976
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:15 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

maar laat de randstad er dan eens buiten??
of probeer het iig een keer ... kijken wat er gebeurt

als het echt een valide klacht is dan moet je dat punt toch ook wel kunnen maken zonder gelijk ongefundeerd te roepen dat voor de randstad alles zoveel beter geregeld word dan voor jullie arme boertjes?

die Tractorren hebben gewoon grotere wielen, dan is er ook meer sneeuw nodig voor groots alarm
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 25 december 2010 @ 17:20:12 #94
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90435491
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

als het echt een valide klacht is dan moet je dat punt toch ook wel kunnen maken zonder gelijk ongefundeerd te roepen dat voor de randstad alles zoveel beter geregeld word dan voor jullie arme boertjes?

die Tractorren hebben gewoon grotere wielen, dan is er ook meer sneeuw nodig voor groots alarm
  zaterdag 25 december 2010 @ 17:21:14 #95
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90435511
Hoevaak moet ik voor de 'CALIMERO!' roepers nog zeggen dat ik niet eens uit Limburg kom?
  Moderator zaterdag 25 december 2010 @ 17:24:00 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90435578
17x

en dan nog geloven we het niet
  zaterdag 25 december 2010 @ 17:33:42 #97
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90435743
Triest hoor. :')

Ik heb niks met Limburgers (no offense), maar ik begin hun zogenaamde Calimero-complex steeds meer te begrijpen.

Wat is er precies ongefundeerd aan de klacht?

Bij deze, criteria voor het weeralarm. Je gaat mij niet vertellen dat die vorige week in de Randstad wel zijn gehaald maar deze week in Limburg niet.

Of trouwens, dat ga je me wel vertellen, want jij wijkt toch niet meer van je standpunt af. :')

__

quote:

Nou, komt dat even goed uit! Want ook de dagelijks bijgehouden geografische overzichten laten zien dat er in Limburg veel meer is gevallen dan vorige week in de Randstad, en dat er ook meer is gevallen in korte tijd.

:)
  zaterdag 25 december 2010 @ 17:38:28 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90435827
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zaterdag 25 december 2010 @ 17:39:03 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90435838
dat zal allemaal best waar zijn maar waarom de Randstad er iedere keer weer bijhalen???

er hoeft maar een limpurgse pleepot verstopt te raken en het is 'nou in de Randstad was dit allang gefixt!' als er fouten zijn gemaakt wbt dat weeralarm in Limburg, waarom zeg je dat dan niet gewoon???
pi_90435874
Ach, zodra het woordje Limburg ergens in een topic voorkomt zijn er altijd wel een paar noordelingen die rare opmerkingen moeten maken :)

De randstad is nu eenmaal het belangrijkste wat er is volgens hun.
Wat mij betreft is Amsterdam de anus van Nederland, en de randstad het vieze bruine gedeelte eromheen :)
  Moderator zaterdag 25 december 2010 @ 17:42:04 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90435895
nu ja het lijkt iig belangrijker dan Limburg als ik op de TS af moet gaan ... als er hier code rood is dan weet iig niemand wat de code vorige week in Limburg was _O-
  zaterdag 25 december 2010 @ 17:43:52 #102
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90435918
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 17:39 schreef sp3c het volgende:
dat zal allemaal best waar zijn maar waarom de Randstad er iedere keer weer bijhalen???

er hoeft maar een limpurgse pleepot verstopt te raken en het is 'nou in de Randstad was dit allang gefixt!' als er fouten zijn gemaakt wbt dat weeralarm in Limburg, waarom zeg je dat dan niet gewoon???
Omdat ik het vanuit mijn natuurlijke interesse in de meteorologie steeds vaker zie in zowel de opgestelde verwachtingen als in het gebruik van het waarschuwingssysteem. Daarnaast ligt het overtrokken weeralarm voor de Randstad nog vers in het geheugen, nota bene voor hetzelfde verschijnsel, sneeuw.

Dit gaat me evengoed om het falen van een overheidsorgaan en de geloofwaardigheid van wat een heel nuttig waarschuwingssysteem kan zijn, als om de manier waarop met Limburg wordt omgesprongen. Misschien dat ik het eerste nog wel erger vind als weerhobbyist.
  zaterdag 25 december 2010 @ 17:45:37 #103
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90435942
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 17:42 schreef sp3c het volgende:
nu ja het lijkt iig belangrijker dan Limburg als ik op de TS af moet gaan ... als er hier code rood is dan weet iig niemand wat de code vorige week in Limburg was _O-
Het kan best zijn dat de Randstad belangrijker is. Maar voer dan geen regionalisering van het weeralarm in (sinds winter 2010). Dat is nou juist bedoeld voor dit soort situaties.
  Moderator zaterdag 25 december 2010 @ 17:49:34 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90436006
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 17:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Omdat ik het vanuit mijn natuurlijke interesse in de meteorologie steeds vaker zie in zowel de opgestelde verwachtingen als in het gebruik van het waarschuwingssysteem. Daarnaast ligt het overtrokken weeralarm voor de Randstad nog vers in het geheugen, nota bene voor hetzelfde verschijnsel, sneeuw.

Dit gaat me evengoed om het falen van een overheidsorgaan en de geloofwaardigheid van wat een heel nuttig waarschuwingssysteem kan zijn, als om de manier waarop met Limburg wordt omgesprongen. Misschien dat ik het eerste nog wel erger vind als weerhobbyist.
zeg dat dan gewoon?
  zaterdag 25 december 2010 @ 17:50:40 #105
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90436021
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 17:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

zeg dat dan gewoon?
Ik zeg nu niet veel anders dan wat ik het hele topic al roep.
  Moderator zaterdag 25 december 2010 @ 18:02:28 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90436189
mwah

eerste zin uit je OP

quote:
Tsja, het is geen Randstad, dus geen code oranje van het KNMI en geen aandacht op het nieuws, maar het is toch niet niks wat er gebeurt.
dan denk jij niet 'nag nag nag'??
de rest wel namelijk
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:05:20 #107
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90436222
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:02 schreef sp3c het volgende:
mwah

eerste zin uit je OP

[..]

dan denk jij niet 'nag nag nag'??
de rest wel namelijk
Jij en twee vrouwen tot nu toe.
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:07:20 #108
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90436246
Ik zeg het nu misschien met wat meer fancy woorden, en in de OP met wat meer duidelijke taal, maar het punt bllijft hetzelfde: vorige week werd voor de Randstad een code rood uitgegeven voor een situatie die beduidend minder erg was dan de situatie waarvoor Limburg gisteren met moeite een code geel kreeg. En het is niet de eerste keer dat me dat vanuit mijn weerhobby opvalt met betrekking tot ons nationale waarschuwingssysteem.
  Moderator zaterdag 25 december 2010 @ 18:09:35 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90436276
WAT HEEFT HET ERMEE TE MAKEN!?!?!?!?!

waarom is het relevant dat vorige week in de Randstad dit of dat weeralarm is afgegeven als je het wil hebben over het weer in Limburg????
als er bij de ene voetbalwedstrijd een goede beslissing genomen word door de scheidsrechter dan verwijs je daar toch ook niet naar als de scheidsrechter de volgende dag in je eigen wedstrijd een foute beslissing neemt??

nee je verwijst naar de regels!

blijft calimero gedrag en daar gaat iedereen flauwe kutgrappen over maken
  Moderator zaterdag 25 december 2010 @ 18:11:36 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90436311
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Jij en twee vrouwen tot nu toe.
dat is dan al 3 vrouwen en ik ... klinkt als een leuke avond
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:13:13 #111
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90436332
N.B.: In deze reactie heb ik je update niet meegenomen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:09 schreef sp3c het volgende:

blijft calimero gedrag en daar gaat iedereen flauwe kutgrappen over maken
Tot nu toe jij en twee vrouwen.

quote:
WAT HEEFT HET ERMEE TE MAKEN!?!?!?!?!

waarom is het relevant dat vorige week in de Randstad dit of dat weeralarm is afgegeven als je het wil hebben over het weer in Limburg????
Het heeft te maken met de efficiency van ons waarschuwingssysteem, en het nut dat het op deze manier heeft.

Nogmaals, het gaat niet alleen om jou, de burger. Er zijn ook allerlei instanties die rekenen op het KNMI omdat ze hun beslissingen en hun actuele beleid daar op afstemmen. Het is dan ook de taak van het KNMI (een overheidsorgaan) om die instanties (en bedrijven) tijdig van de juiste informatie te voorzien. Als je dan een volle twee trappen te laag staat op het waarschuwingssysteem, dan is het mis.
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:14:25 #112
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90436352
Ik had de Randstad met liefde buiten deze discussie gelaten als we vorige week geen weeralarm hadden gehad voor beduidend minder extreme condities.
  Moderator zaterdag 25 december 2010 @ 18:19:39 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90436434
laat het er gewoon eens buiten
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:21:33 #114
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90436458
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:19 schreef sp3c het volgende:
laat het er gewoon eens buiten
Dit is de eerste keer dat ik een Limburg/Randstad vergelijking maak, zowel op Fok als in het echte leven.

Waarom reageer je zo fel?

[ Bericht 0% gewijzigd door ZoKanIkHetOok op 25-12-2010 18:27:39 ]
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:22:04 #115
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_90436472
ik ben limburger en de kleur van het weeralarm boeit me echt geen flikker, als ik naar buiten kijk en zie 40 cm sneeuw dan denk ik gewoon zelf na en kom tot de conclusie dat het wel eens lastig kon zijn buiten.

en ik ben er van overtuigd dat er in het hele land mensen wonen die zo denken :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:22:08 #116
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90436474
quote:

nee je verwijst naar de regels!

Dat doe ik dan ook. Ik heb de criteria voor het weeralarm al meerdere malen erbij gehaald om mijn punt te maken.
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:22:47 #117
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90436483
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:22 schreef Klonk het volgende:

en ik ben er van overtuigd dat er in het hele land mensen wonen die zo denken :P
Oh, ongetwijfeld.
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:25:47 #118
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_90436543
het hele weeralarmgebeuren is naar mijn mening flauwekul, maar dat terzijde...

als de weervoorspellers roepen dat het gaat ijzelen lijkt het me verstandig om als mens zelf te denken dat je dan mischien wat eerder naar huis moet gaan of je reis maar even uit moet stellen. en er zijn veel mensen die dat schijnbaar niet meer kunnen en blind in paniek achter elk weer/spits/verkeersalarm aanlopen die een instantie geeft...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:34:53 #119
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90436670
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:25 schreef Klonk het volgende:
het hele weeralarmgebeuren is naar mijn mening flauwekul, maar dat terzijde...

als de weervoorspellers roepen dat het gaat ijzelen lijkt het me verstandig om als mens zelf te denken dat je dan mischien wat eerder naar huis moet gaan of je reis maar even uit moet stellen. en er zijn veel mensen die dat schijnbaar niet meer kunnen en blind in paniek achter elk weer/spits/verkeersalarm aanlopen die een instantie geeft...
Ik vind het idee erachter goed; aan de uitvoering schort het gewoon soms. Daarom vind ik deze fail ook zo frustrerend.

Sowieso is de vertaling ongelukkig geweest. Het Engelse weather alert klinkt veel minder panisch dan weeralarm.

De reden dat het weeralarm uiteindelijk in 2001 tot stand is gekomen is de verwoestende storm van 1990, waarbij in Nederland 17 mensen omkwamen en nog velen meer (zwaar)gewond raakten.

Sowieso heb je gelijk dat het altijd aankomt op je eigen verstand, maar met een waarschuwingssysteem an sich heb ik geen probleem. Het is terecht een van de taken die het KNMI heeft.
  Moderator zaterdag 25 december 2010 @ 19:29:31 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90437501
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer dat ik een Limburg/Randstad vergelijking maak, zowel op Fok als in het echte leven.

Waarom reageer je zo fel?
gaat me niet per se om jou hoor maar vrijwel elk topic over limburg heeft dezelfde insteek en het is nogal vermoeiend

rot voor de limburgers dat er geen weeralarm is afgegeven maar wat de randstad ermee te maken heeft weet ik nog steeds niet en het boeit me ook niet ... het is voor mij vooral interessant om te weten waarom dat alarm in Limburg niet is afgegeven als dit volgens de regels wel zou moeten.

als er in donker Afrika een vliegtuig neerstort dan is het ook niet relevant of ze in iets lichter Afrika wel gewoon zijn geland
pi_90437707
Naar mijn mening was het weeralarm in het westen van een paar weken terug van toepassing op verschillende sneeuwbuien die binnen korte tijd een lading sneeuw produceerde.

De sneeuw in Limburg viel over een x aantal uur ( stuk of 15 ) waardoor het niet opeens een dreigende situatie was. Natuurlijk lag er op een gegeven moment 30 tot 50 of meer cm, maar om nu te zeggen dat het plotseling gebeurde? Mhaw niet echt.

Daarom denk ik dat een weeralarm helemaal niet nodig was voor regio Limburg, omdat het vooral s'avonds/s'nachts viel :)
pi_90437886
Het is in ieder geval nu zo dat zelfs de politie hier niet meer patrouilleert :D
http://www.powned.tv/nieu(...)mburg_rukt_alle.html
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_90437928
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 19:46 schreef Ladylike het volgende:
Het is in ieder geval nu zo dat zelfs de politie hier niet meer patrouilleert :D
http://www.powned.tv/nieu(...)mburg_rukt_alle.html
Dat is een oud bericht ;) Vandaag is de politie al meer op pad, maar uiteraard nog niet alle meldingen.
pi_90438107
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 19:48 schreef Drassss het volgende:

[..]

Dat is een oud bericht ;) Vandaag is de politie al meer op pad, maar uiteraard nog niet alle meldingen.
Hier in maastricht anders nog niet hoor, je ziet geen enkele politie wagen :)
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_90438476
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:09 schreef sp3c het volgende: waarom is het relevant dat vorige week in de Randstad dit of dat weeralarm is afgegeven als je het wil hebben over het weer in Limburg???
Natuurlijk is het relevant omdat er niet zo vaak een code rood wordt gegeven. Als je wilt refereren naar een andere situatie waarin wel rood is gegeven, moet je dus wel naar de Randstad verwijzen.

Overigens was het toen wel terecht omdat a) de sneeuw zeer onregelmatig viel, zowel in tijd als op plaats (Rotterdam viel bijvoorbeeld mee, maar Amsterdam niet) en b) er gewoon veel meer verkeer op de weg aanwezig was.
  zaterdag 25 december 2010 @ 20:37:55 #126
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90439004
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 19:38 schreef Drassss het volgende:
Naar mijn mening was het weeralarm in het westen van een paar weken terug van toepassing op verschillende sneeuwbuien die binnen korte tijd een lading sneeuw produceerde.

De sneeuw in Limburg viel over een x aantal uur ( stuk of 15 ) waardoor het niet opeens een dreigende situatie was. Natuurlijk lag er op een gegeven moment 30 tot 50 of meer cm, maar om nu te zeggen dat het plotseling gebeurde? Mhaw niet echt.

Daarom denk ik dat een weeralarm helemaal niet nodig was voor regio Limburg, omdat het vooral s'avonds/s'nachts viel :)
Ook de intensiteit/snelheid van de neerslag uit het front boven Limburg haalde de criteria.

"hoeveelheid van minstens 3 cm per uur of minstens 10 cm in 6 uur over een gebied minstens ter grootte van het standaardgebied*"
  zaterdag 25 december 2010 @ 20:42:16 #127
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90439090
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 19:29 schreef sp3c het volgende:

het is voor mij vooral interessant om te weten waarom dat alarm in Limburg niet is afgegeven als dit volgens de regels wel zou moeten.
Dat is voor mij ook het belangrijkste. Echter, ook de vergelijking met de Randstad blijf ik een relevante vinden: het zegt namelijk iets over in welke regio je wel van het nationale waarschuwingssysteem op aan kunt, en in welke totaal niet.
  zaterdag 25 december 2010 @ 20:50:59 #128
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90439307
En de drie westelijke provincies hebben alweer een code oranje te pakken. :')

Waarschuwing voor extreem weer.

Het zal mij benieuwen.
pi_90439390
Sneeuw is hier bijna al weg.

Nou ja, ijzel kan wel gevaarlijk zijn....
  zaterdag 25 december 2010 @ 20:57:29 #130
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_90439452
quote:

[..]

Gast :') wat ben je nou dom aan't trollen.
Tics van je petten.
  zaterdag 25 december 2010 @ 21:01:32 #131
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_90439543
Hier sneeuwt het een beetje (omgeving Utrecht). :(
pi_90439682
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 21:01 schreef Nibb-it het volgende:
Hier sneeuwt het een beetje (omgeving Utrecht). :(
Oh nee!!! Code rood!!
  zaterdag 25 december 2010 @ 21:07:25 #133
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_90439706
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 21:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh nee!!! Code rood!!
Ik hoop dat ik genoeg ingeblikt voedsel in huis heb :o!
pi_90439835
Ik had hier in Delft prachtig weer. Zonnetje erbij, het was voor het eerst in weken gewoon aangenaam weer. Tegen de avond helaas een halve centimeter sneeuw gevallen.

Ik hoop dat ik wel het extreme weer van vanavond overleef, inderdaad.
pi_90447286
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 20:50 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
En de drie westelijke provincies hebben alweer een code oranje te pakken. :')

Waarschuwing voor extreem weer.

Het zal mij benieuwen.
Snel, dienstregeling splitsen en alle intercity's weghalen daar!! We willen toch immers niet dat de rest van het land ook last krijgt van de vertragingen daar?
pi_90450515
lol, zo werkt dat natuurlijk niet.
pi_90452988
quote:

[..]

Bron.

[..]

__

__

[ afbeelding ]
Tja, god straft meteen noemen we dat, het is het hele jaar al bal met limburg en weer dat erg slecht uitkomt, dat krijg je nou als je massaal wilders stemt ;) ;) ;) ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 26 december 2010 @ 15:44:17 #138
78780 deedeetee
pi_90460541
Het slechte weer wordt echt niet veroorzaakt door de moslims hoor. Maar als het wel zo is dan is dat wederom een goede reden voor de LImburgers om op Wilders te gaan stemmen :P
pi_90460961
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 11:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, god straft meteen noemen we dat, het is het hele jaar al bal met limburg en weer dat erg slecht uitkomt, dat krijg je nou als je massaal wilders stemt ;) ;) ;) ;)
:|W
pi_90487022
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:44 schreef deedeetee het volgende:
Het slechte weer wordt echt niet veroorzaakt door de moslims hoor. Maar als het wel zo is dan is dat wederom een goede reden voor de LImburgers om op Wilders te gaan stemmen :P
Nee, door hun eigen god die het niet leuk vindt dat ze op wilders hebben gestemt ipv op het cda.
Zo'n moeilijke zin is het toch niet dacht ik, onzinnig, dat wel, maar moeilijk, nee.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 december 2010 @ 11:43:48 #141
256363 ZoKanIkHetOok
pi_90487651
Over de (door de sneeuw!) ingestorte kerk:

quote:
Lutselus krijgt nieuw kerkje
27/12/10, 04u01
© afp

De gemeente Diepenbeek, die eigenaar is van de ingestorte kerk van Lutselus, zal drie miljoen euro ontvangen van verzekeraar Ethias. Volgens Het Belang van Limburg zijn de politieke partijen het al eens om dat geld te gebruiken voor de bouw van een nieuwe kerk of gebedsruimte. Het nieuwe gebouw zal wel kleiner zijn dan de dit weekend ingestorte kerk.

Waar het nieuwe gebouw moet komen, is nog helemaal niet duidelijk. Want door het verdwijnen van de 72 jaar oude kerk zou de huidige verkeersknoop in Lutselus opgelost kunnen worden.

De kerk stortte vrijdagnacht in, het dak bezweek door de sneeuw. Enkele uren voordien hadden nog 200 mensen de middernachtmis bijgewoond. Zaterdagavond werden uit veiligheidsoverwegingen de toren en de twee overige muren gesloopt.
Bron
  maandag 27 december 2010 @ 11:48:11 #142
78780 deedeetee
pi_90487781
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, door hun eigen god die het niet leuk vindt dat ze op wilders hebben gestemt ipv op het cda.
Zo'n moeilijke zin is het toch niet dacht ik, onzinnig, dat wel, maar moeilijk, nee.
Onzinnig ? Ja dát is je opmerking idd.
pi_90488025
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Onzinnig ? Ja dát is je opmerking idd.
Duhuh, er staan dan ook 4 smilie's achter om aan te geven dat het niet serieus is, dat jij wat moeite hebt met lezen is niet mijn probleem he.
  maandag 27 december 2010 @ 17:35:08 #144
78780 deedeetee
pi_90501492
Nee schijnheilig venijn is jouw probleem :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')