Omdat ik het vanuit mijn natuurlijke interesse in de meteorologie steeds vaker zie in zowel de opgestelde verwachtingen als in het gebruik van het waarschuwingssysteem. Daarnaast ligt het overtrokken weeralarm voor de Randstad nog vers in het geheugen, nota bene voor hetzelfde verschijnsel, sneeuw.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:39 schreef sp3c het volgende:
dat zal allemaal best waar zijn maar waarom de Randstad er iedere keer weer bijhalen???
er hoeft maar een limpurgse pleepot verstopt te raken en het is 'nou in de Randstad was dit allang gefixt!' als er fouten zijn gemaakt wbt dat weeralarm in Limburg, waarom zeg je dat dan niet gewoon???

Het kan best zijn dat de Randstad belangrijker is. Maar voer dan geen regionalisering van het weeralarm in (sinds winter 2010). Dat is nou juist bedoeld voor dit soort situaties.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:42 schreef sp3c het volgende:
nu ja het lijkt iig belangrijker dan Limburg als ik op de TS af moet gaan ... als er hier code rood is dan weet iig niemand wat de code vorige week in Limburg was

zeg dat dan gewoon?quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Omdat ik het vanuit mijn natuurlijke interesse in de meteorologie steeds vaker zie in zowel de opgestelde verwachtingen als in het gebruik van het waarschuwingssysteem. Daarnaast ligt het overtrokken weeralarm voor de Randstad nog vers in het geheugen, nota bene voor hetzelfde verschijnsel, sneeuw.
Dit gaat me evengoed om het falen van een overheidsorgaan en de geloofwaardigheid van wat een heel nuttig waarschuwingssysteem kan zijn, als om de manier waarop met Limburg wordt omgesprongen. Misschien dat ik het eerste nog wel erger vind als weerhobbyist.

dan denk jij niet 'nag nag nag'??quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Tsja, het is geen Randstad, dus geen code oranje van het KNMI en geen aandacht op het nieuws, maar het is toch niet niks wat er gebeurt.

Jij en twee vrouwen tot nu toe.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:02 schreef sp3c het volgende:
mwah
eerste zin uit je OP
[..]
dan denk jij niet 'nag nag nag'??
de rest wel namelijk

dat is dan al 3 vrouwen en ik ... klinkt als een leuke avondquote:Op zaterdag 25 december 2010 18:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Jij en twee vrouwen tot nu toe.

Tot nu toe jij en twee vrouwen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:09 schreef sp3c het volgende:
blijft calimero gedrag en daar gaat iedereen flauwe kutgrappen over maken
Het heeft te maken met de efficiency van ons waarschuwingssysteem, en het nut dat het op deze manier heeft.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:09 schreef sp3c het volgende:
WAT HEEFT HET ERMEE TE MAKEN!?!?!?!?!
waarom is het relevant dat vorige week in de Randstad dit of dat weeralarm is afgegeven als je het wil hebben over het weer in Limburg????

Dit is de eerste keer dat ik een Limburg/Randstad vergelijking maak, zowel op Fok als in het echte leven.quote:

Dat doe ik dan ook. Ik heb de criteria voor het weeralarm al meerdere malen erbij gehaald om mijn punt te maken.quote:

Oh, ongetwijfeld.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:22 schreef Klonk het volgende:
en ik ben er van overtuigd dat er in het hele land mensen wonen die zo denken

Ik vind het idee erachter goed; aan de uitvoering schort het gewoon soms. Daarom vind ik deze fail ook zo frustrerend.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:25 schreef Klonk het volgende:
het hele weeralarmgebeuren is naar mijn mening flauwekul, maar dat terzijde...
als de weervoorspellers roepen dat het gaat ijzelen lijkt het me verstandig om als mens zelf te denken dat je dan mischien wat eerder naar huis moet gaan of je reis maar even uit moet stellen. en er zijn veel mensen die dat schijnbaar niet meer kunnen en blind in paniek achter elk weer/spits/verkeersalarm aanlopen die een instantie geeft...

gaat me niet per se om jou hoor maar vrijwel elk topic over limburg heeft dezelfde insteek en het is nogal vermoeiendquote:Op zaterdag 25 december 2010 18:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik een Limburg/Randstad vergelijking maak, zowel op Fok als in het echte leven.
Waarom reageer je zo fel?

Dat is een oud berichtquote:Op zaterdag 25 december 2010 19:46 schreef Ladylike het volgende:
Het is in ieder geval nu zo dat zelfs de politie hier niet meer patrouilleert
http://www.powned.tv/nieu(...)mburg_rukt_alle.html
 Vandaag is de politie al meer op pad, maar uiteraard nog niet alle meldingen.
 Vandaag is de politie al meer op pad, maar uiteraard nog niet alle meldingen.

Hier in maastricht anders nog niet hoor, je ziet geen enkele politie wagenquote:Op zaterdag 25 december 2010 19:48 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat is een oud berichtVandaag is de politie al meer op pad, maar uiteraard nog niet alle meldingen.

Natuurlijk is het relevant omdat er niet zo vaak een code rood wordt gegeven. Als je wilt refereren naar een andere situatie waarin wel rood is gegeven, moet je dus wel naar de Randstad verwijzen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:09 schreef sp3c het volgende: waarom is het relevant dat vorige week in de Randstad dit of dat weeralarm is afgegeven als je het wil hebben over het weer in Limburg???
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |