abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90390632
allejezus, dat kan wel eens een halve meter sneeuw gaan worden
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:27:41 #27
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_90392298
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:48 schreef Jane het volgende:
Beetje jammer van de Calimero-toon in de OP, maar ik wil hier toch even sterkte wensen aan alle ingesneeuwde Limburgers en Brabanders. Pas alsjeblieft op met de weg op gaan. Levensgevaarlijk!
What the fuck is er Calimero aan?

Ik begrijp het echt niet.

Het IS gewoon zo dat er de vorige keer in de Randstad drie keer zo weinig viel.

Er zijn ook allerlei instanties die rekenen op het KNMI omdat ze hun beslissingen daar op afstemmen. Het is dan ook de taak van het KNMI (een overheidsorgaan) om die mensen tijdig van de juiste informatie te voorzien. Als je dan een volle twee trappen te laag staat op het waarschuwingssysteem, dan is het mis.

Eindhoven Airport is dicht. De A2 is voor een deel gewoon compleet afgesloten. Bussen rijden niet meer. Vuilnis wordt niet meer opgehaald. Er ligt op veel plaatsen meer dan 40 centimeter en er valt nog altijd sneeuw bij. Zuid-Limburg gaat richting de halve meter. Dit is gewoon diep code rood.

Calimero is een dooddoener. Ik kom niet eens uit Limburg.
pi_90393669
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:48 schreef Jane het volgende:
Beetje jammer van de Calimero-toon in de OP, maar ik wil hier toch even sterkte wensen aan alle ingesneeuwde Limburgers en Brabanders. Pas alsjeblieft op met de weg op gaan. Levensgevaarlijk!
Die 'Calimero' opmerking wordt maar al te vaak gebruikt om terechte kritiek weg te wuiven, het feit dat er bij 10cm sneeuw in de Randstad al direct code rood wordt afgegeven maar bij 40cm in Zuid-Limburg code geel is erg krom en belachelijk, heeft vrij weinig met calimero gedrag te maken.
pi_90394207
Men...m'n ouders wonen in Zuid Limburg en daar heb ik aankomende zondag kerstviering.
Dat wordt een feest vanaf Eindhoven.
pi_90394242
Eindelijk gestopt met sneeuwen :)
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_90394258
Het is inderdaad wel fors, wat ik vanochtend zag toen ik naar buiten keek was niet echt waar ik gisteravond op gerekend had. Ondanks winterbanden twee keer zo vast gezeten dat ik bijna niet meer weg kwam, dat is me nog niet eerder gebeurd.

Maar ach, het is weer eens wat anders. Heb vandaag wel maar een dagje gespijbeld van m'n werk en als ik naar het verkeersnieuws kijk was dat een goede beslissing. :)
pi_90394405
het is idd hier een flink pak sneeuw in Valkenburg! Ben al twee dagen aan het scheppen...mijn rug begint aardig op te spelen, ha ha.

zojuist gaan wandelen, plaatselijk sneeuw tot ca. 50 cm en het blijft sneeuwen.

m.b.t. weeralarm. Ik kijk al jaren naar de weerberichten in Belgie en Duitsland, veel betrouwbaarder.

KNMI heeft de situatie hier wel schromelijk onderschat, er zou 10-20 cm sneeuw vallen. Maar probeer het maar eens te voorspellen....Weeronline voorspelt 2,5 mm...
pi_90394449
Precies, in 2005-2006 waren groningen en friesland op ongeveer dezelfde manier de zak.
  vrijdag 24 december 2010 @ 15:18:26 #34
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_90394460
Het sneeuwt hier nog steeds ( Geleen ) Ik graaf mijn auto elke dag uit want anders kom ik niet weg als het echt nodig is. Vandaag alle boodschappen te voet gedaan. Valt niet mee want straat oversteken is niet eenvoudig. Langs de rand van de stoep/straat ligt de sneeuw huizenhoog opgestapeld. :D

In mijn tuintje óók, binnenkort moet ik de sneeuw met een kruiwagen naar elders gaan vervoeren want ik heb nog maar een smal looppaadje over. Vanochtend heb ik goed moeten duwen om de deur naar de tuin open te krijgen. Gelukkig stond de sneeuwschep er naast, kon meteen gaan scheppen :Y

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 24 december 2010 @ 15:18:46 #35
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_90394475
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:16 schreef jasparon het volgende:

KNMI heeft de situatie hier wel schromelijk onderschat, er zou 10-20 cm sneeuw vallen. Maar probeer het maar eens te voorspellen....
Als iemand die er verstand van heeft kan ik zeggen dat sneeuw inderdaad een van de moeilijkst te voorspellen weerfenomenen is. Het is van zoveel factoren afhankelijk, dat het in feite bijna altijd nowcasten is.

Echter, dat de situatie zich zo zou gaan ontwikkelen als ie zich nu heeft ontwikkeld was gisteren aan het begin van de middag al glashelder.
  vrijdag 24 december 2010 @ 15:20:48 #36
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_90394553
Precies, hier was de voorspelde hoeveelheid voor 2 dagen gisteren al gevallen :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_90394763
Lekker skien op de Cauberg ^O^
pi_90394806
A79

Oprit

pi_90394849
Ik verwonder me trouwens wel over de freaks die hun hele stoep over de hele breedte schoongemaakt hebben. En fatsoenlijk pad maken, logisch.. maar toch niet je complete stoep sneeuwvrij maken :?
pi_90394862
40 cm sneeuw... Ik wou dat het hier viel. Goed excuus om de schoonouder te mijden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90394973
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:28 schreef CafeRoker het volgende:
Ik verwonder me trouwens wel over de freaks die hun hele stoep over de hele breedte schoongemaakt hebben. En fatsoenlijk pad maken, logisch.. maar toch niet je complete stoep sneeuwvrij maken :?
Aan de andere kant, ik liep gisteren langs een tuin met zo'n sierhekwerk met van die punten

Waarbij de sneeuw heerlijk ingetrapt was en dus ijsglad. Je zou maar even je evenwicht verliezen en op zo'n punt terecht komen. Vrij asociaal imho.
pi_90395051
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:31 schreef tjoptjop het volgende:
Je zou maar even je evenwicht verliezen en op zo'n punt terecht komen.
De meeste mensen vallen niet omhoog en dan pas omlaag...
pi_90395160
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

De meeste mensen vallen niet omhoog en dan pas omlaag...
:')

Hekje is een meter of wat hoog, mens is iets van 1.75 gemiddeld. Je kunt dus prima op zo'n punt vallen.
pi_90395221
Overigens lees ik zojuist dat niet al te lang nadat ik over de A2 naar huis reed gisteren de A2 is afgesloten wegens sneeuwval.

Ik moet zeggen, het was best glad, maar op het moment dat ik er reed had ik je voor gek verklaard als je had gezegd dat de weg een half uur later dicht zou zijn gemikt.

Wel veel auto's veel moeite zien hebben om op de weg te blijven. Met winterbanden was het goed te doen, maar met zomerbanden inderdaad niet veilig meer. Overigens: niet alleen rondom Eindhoven.
pi_90395251
Ik vind het allemaal geweldig.
pi_90395275
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:36 schreef tjoptjop het volgende:

Hekje is een meter of wat hoog, mens is iets van 1.75 gemiddeld. Je kunt dus prima op zo'n punt vallen.
Nou, dan moet je wel heel omhandig zijn en dan zou je theoretisch met je hoofd tegen zo'n punt aan kunnen vallen. Maar hallo... je hebt nog armen om uit te steken...

Ik heb ook nog nooit gehoord van ongelukken in deze zin.
pi_90395340
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

:')

Als je zo faalt is het gewoon je tijd, klaar.
pi_90395370
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, dan moet je wel heel omhandig zijn en dan zou je theoretisch met je hoofd tegen zo'n punt aan kunnen vallen. Maar hallo... je hebt nog armen om uit te steken...

Ik heb ook nog nooit gehoord van ongelukken in deze zin.
Je handen vallen door die spijlen heen :7

Verder heb ik er ook nooit van gehoord, maar ik bedenk me altijd van dat soort dingen als ik aan het wandelen ben :P

Maar stel het gebeurd, iemand valt zijwaarts, kan het niet opvangen omdat het een verticaal hekwerk is en bezeerd zich lelijk aan zo'n punt. Kun je dan iemand aansprakeljk stellen? jij bent jurist toch?
pi_90395801
Je hebt een tamelijk zieke fantasie :{
pi_90396021
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:42 schreef tjoptjop het volgende:

Je handen vallen door die spijlen heen :7
Zo scherp zijn ze denk ik niet. Een schram schat ik in als pech hebben...

quote:
Maar stel het gebeurd, iemand valt zijwaarts, kan het niet opvangen omdat het een verticaal hekwerk is en bezeerd zich lelijk aan zo'n punt. Kun je dan iemand aansprakeljk stellen? jij bent jurist toch?
Ik ben jurist. Aansprakelijk stellen kan altijd. Ga je dat redden? Ik denk het niet. Althans, niet vanwege het hekwerk.

Misschien wel vanwege het niet bijhouden van de stoep, maar dan moet dat eigenlijk een verplichting in de APV zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')