What the fuck is er Calimero aan?quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:48 schreef Jane het volgende:
Beetje jammer van de Calimero-toon in de OP, maar ik wil hier toch even sterkte wensen aan alle ingesneeuwde Limburgers en Brabanders. Pas alsjeblieft op met de weg op gaan. Levensgevaarlijk!
Die 'Calimero' opmerking wordt maar al te vaak gebruikt om terechte kritiek weg te wuiven, het feit dat er bij 10cm sneeuw in de Randstad al direct code rood wordt afgegeven maar bij 40cm in Zuid-Limburg code geel is erg krom en belachelijk, heeft vrij weinig met calimero gedrag te maken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:48 schreef Jane het volgende:
Beetje jammer van de Calimero-toon in de OP, maar ik wil hier toch even sterkte wensen aan alle ingesneeuwde Limburgers en Brabanders. Pas alsjeblieft op met de weg op gaan. Levensgevaarlijk!
Als iemand die er verstand van heeft kan ik zeggen dat sneeuw inderdaad een van de moeilijkst te voorspellen weerfenomenen is. Het is van zoveel factoren afhankelijk, dat het in feite bijna altijd nowcasten is.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:16 schreef jasparon het volgende:
KNMI heeft de situatie hier wel schromelijk onderschat, er zou 10-20 cm sneeuw vallen. Maar probeer het maar eens te voorspellen....
Aan de andere kant, ik liep gisteren langs een tuin met zo'n sierhekwerk met van die puntenquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:28 schreef CafeRoker het volgende:
Ik verwonder me trouwens wel over de freaks die hun hele stoep over de hele breedte schoongemaakt hebben. En fatsoenlijk pad maken, logisch.. maar toch niet je complete stoep sneeuwvrij maken
De meeste mensen vallen niet omhoog en dan pas omlaag...quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:31 schreef tjoptjop het volgende:
Je zou maar even je evenwicht verliezen en op zo'n punt terecht komen.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
De meeste mensen vallen niet omhoog en dan pas omlaag...
Nou, dan moet je wel heel omhandig zijn en dan zou je theoretisch met je hoofd tegen zo'n punt aan kunnen vallen. Maar hallo... je hebt nog armen om uit te steken...quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:36 schreef tjoptjop het volgende:
Hekje is een meter of wat hoog, mens is iets van 1.75 gemiddeld. Je kunt dus prima op zo'n punt vallen.
Als je zo faalt is het gewoon je tijd, klaar.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hekje is een meter of wat hoog, mens is iets van 1.75 gemiddeld. Je kunt dus prima op zo'n punt vallen.
Je handen vallen door die spijlen heenquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dan moet je wel heel omhandig zijn en dan zou je theoretisch met je hoofd tegen zo'n punt aan kunnen vallen. Maar hallo... je hebt nog armen om uit te steken...
Ik heb ook nog nooit gehoord van ongelukken in deze zin.
Zo scherp zijn ze denk ik niet. Een schram schat ik in als pech hebben...quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:42 schreef tjoptjop het volgende:
Je handen vallen door die spijlen heen![]()
Ik ben jurist. Aansprakelijk stellen kan altijd. Ga je dat redden? Ik denk het niet. Althans, niet vanwege het hekwerk.quote:Maar stel het gebeurd, iemand valt zijwaarts, kan het niet opvangen omdat het een verticaal hekwerk is en bezeerd zich lelijk aan zo'n punt. Kun je dan iemand aansprakeljk stellen? jij bent jurist toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |