Vraag bij treinreiswinkel wel een offerte aan, dan eff bekijken wat ze er van makenquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.
@Brembo: waar woon je?
quote:Utrecht Centraal-Arnhem/Schiphol
Dinsdag 28 December 16:06
Oorzaak
Tussen Utrecht Centraal en Schiphol rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden bussen tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem/Nijmegen kunnen omreizen via 's-Hertogenbosch.
Duitse?quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:56 schreef Ireyon het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)-uur-vertraging.html
Trein heeft dertien uur vertraging
" De hel op wielen", werd een Duitse trein op Twitter genoemd, toen die dertien uur vertraging op liep.
Nachttrein 4295 reed met 600 passagiers van Straatsburg naar de Franse stad Perpignan, maar kreeg onderweg allerlei tegenslagen te verduren: dronkelappen zorgden voor veel overlast, er stond een kapotte trein op het spoor en de treinmachinist moest vervangen worden omdat hij al veel te lang aan het werk was.
De treinreis duurde in totaal 27 uur, en de passagiers naar Nice moesten nog een extra overstap maken. De reis van alle gedupeerden wordt vergoed.
Beeld: http://www.nieuwsblad.be/video/videoplayer.aspx?videoid=13312439
Wist je dat ik zelf zo gek ben dat wanneer ik op zomervakantie ga, en de vakantie begin met de CNL naar München, ik 2 a 3 uur van te voren in Arnhem wil zijn (dat wil zeggen: 2 a 3 uur eerder uit Leeuwarden vertrek dan eigenlijk nodig is). Puur om te voorkomen dat een aanrijding of andere storing roet in de vakantie strooitquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:22 schreef James1988 het volgende:
Greavy geeft 60 minuten overstaptijd aan, persoonlijk vind ik dat erg ruim (wat moet je nou een uur lang op Rotterdam CS?) maar als dat je een veilig gevoel geeft kun je dat aanhouden. Toen ik voor het laatst met de Thalys naar Parijs ging heb ik zo'n 30 minuten in Rotterdam gestaan en dat vond ik lang genoeg
Whaha, oke. Ik doe het voor een weddenschap.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:08 schreef Lemjur het volgende:
@ Greavy's treinmarathon.
Ik kom je feestelijk onthalen in Hoorn! Omdat het kan!
Hm, dat lijkt me een nogal onrendabel ideequote:
Ook in Duitsland is dat gescheiden. DB Regio en DB Fernverkehr voeren het vervoer uit, DB Netz heeft een taak gelijk aan die van ProRail. In België is de NMBS opgesplitst in NMBS voor reizigers en goederen, doet Infrabel wat Prorail doet. In Frankrijk is de SNCF opgedeeld in SNCF voor reizigers en goederen en is er RFF voor onderhoud en capaciteitsverdeling.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:12 schreef Temlin het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er in Duitsland geen afsplitsing tussen treinvervoer/spoorbouw is?
En dat je in Belgie en Frankrijk ook niets hoort/leest over het opheffen van NMBS en SNCF.
Ik weet het, ik lurk al 200 delen meequote:Op dinsdag 28 december 2010 19:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Whaha, oke. Ik doe het voor een weddenschap.
Als ik de dag volbreng, gaat de opbrengst naar Kika. En die dag breng ik wel vol
Ik heb op dit moment een weddenschap met 17 klasgenoten voor elk ¤20,00. En dan nog een paar anderen die het een leuk idee vonden en wat gul waren.
Nederland is vooral een lidstaat die veel te ver doorschiet in het doorvoeren van allerlei Europese regeltjes en voorstellen...quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nederland is ook een van de weinige lidstaten die het goed heeft gedaan...
(gevonden op HGBTF)quote:Sinds enkele dagen is de HSL onder de pyreneëen eindelijk open.
De lijn zelf was al meer dan 2 jaar volledig klaar, maar de aansluiting in Figueras liet lang op zich wachten.
Oorspronkelijke bedoeling was om meteen de hele lijn tot Barcelona (en dus ook Madrid) door te trekken. Maar toen bleek dat dat nooit op tijd ging lukken hebben ze een draak van een constructie bedacht: De TGV uit Parijs stop nu in het nieuwe station Figueras Vilafant (zoals Avignon TGV, een station ver buiten de stad van figueras, zonder aansluiting met het station van de stad zelf). In Vilifant moet je dan overstappen op een breedspoor-trein die je dan over de oude lijn tot Barcelona brengt waar je opnieuw een TGV kan nemen.
Voorlopig kan dit 3x per dag, maar dat zou snel meer moeten worden.
Naast de TGV rijden er ook enkele goederentreinen over dit traject, maar het aantal rangeersporen op normaalspoor in Spanje is nog niet groot, dus ook dit is nog zeer beperkt.
Zie ook deze link naar een ander forum
Oke dankjequote:Op woensdag 29 december 2010 12:44 schreef dennistd het volgende:
Dat probleem zit op de westtak (Amsterdam-Schiphol), alleen Sloterdijk hoog heeft daar dus mee te maken. Als het goed is kun je gewoon de IC naar Amersfoort nemen en daar overstappen naar Groningen.
Nav de diverse commentaren hier geloof ik niet dat dit een enorme prestatie isquote:Op woensdag 29 december 2010 12:47 schreef Stefanovic83 het volgende:
Oehh ik werd bijna geband op Somda
Omdat nog geen reactie is gekomen met de locatie: Ludingaweg, Harlingen. Dit was de trein van 13.24 uit Harlingen Haven naar Leeuwarden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:33 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand waar dit is ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |