abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90486798
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 16:53 schreef Chevalric het volgende:
Ik zag van de week een documentaire op National Geographic dat de wereldbevolking over 59 jaar verdubbeld zou zijn, toen besefte ik dat jouw opvatting nog niet zo gek is. We zijn inderdaad een plaag, als je de definitie aanhoudt uit het woordenboek.

Ik verwacht eigenlijk ook wel dat er in de komende eeuw een grote wereldoorlog komt waarbij de wereldbevolking aardig uitgedund gaat worden (zo niet helemaal vernietigd). Niet alleen secundaire resources zoals olie raken op, maar als er zoveel mensen nog bij komen wordt ook voedsel en water schaars. Dan gaat het ineens om overleven en zullen mensen dus alles op alles zetten.

Het is op zich geen fijn vooruitzicht, maar ik zie niet heel veel andere conclusies (afgezien van kolonisatie van andere planeten).
Geboortebeperking, duurzaamheid en stoppen van ontwikkelingshulp.
Of koloniseren.

Maarja, mondiaal onhaalbaar (op dit moment).
pi_90487226
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:17 schreef Devz het volgende:

[..]

Geboortebeperking, duurzaamheid en stoppen van ontwikkelingshulp.
Of koloniseren.

Maarja, mondiaal onhaalbaar (op dit moment).
Wat heeft stoppen met ontwikkelingshulp ermee te maken? Of koloniseren ? Onzin
pi_90487383
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:30 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

Wat heeft stoppen met ontwikkelingshulp ermee te maken? Of koloniseren ? Onzin
Ontwikkelingshulp maakt het probleem alleen maar groter, door die mensen net genoeg te geven om te overleven en zichzelf door te fokken. Bovendien heeft het geen zin. De afgelopen decennia is gebleken dat het net zo kansloos is als de integratie in Nederland.

En door middel van kolonisatie kun je de druk op Aarde ontlasten. Want het is wel duidelijk dat we nu al met veel te veel zijn, laat staan over een paar decennia.
pi_90487573
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:35 schreef Devz het volgende:

[..]

Ontwikkelingshulp maakt het probleem alleen maar groter, door die mensen net genoeg te geven om te overleven en zichzelf door te fokken. Bovendien heeft het geen zin. De afgelopen decennia is gebleken dat het net zo kansloos is als de integratie in Nederland.

En door middel van kolonisatie kun je de druk op Aarde ontlasten. Want het is wel duidelijk dat we nu al met veel te veel zijn, laat staan over een paar decennia.
Door mensen op het randje van het bestaansminimum te laten voortploeteren, verhindert dat mensen zich ontwikkelen en hun lot in eigen hand nemen (en overgaan tot gezinsplanning). Het werkt averrechts zoals je ziet in sub-sahara Afrika. Het hoge sterfte cijfer is juist het probleem.
pi_90487709
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:35 schreef Devz het volgende:

[..]

Ontwikkelingshulp doet inderdaad wat jij zegt. Het is bovendien structureel korte-termijn denken. Natuurlijk vind ik een kindje met honger zielig en wil ik die eten geven. Maar het lost het probleem niet op. Er zijn in Afrika meer mensen dan de grondstoffen aankunnen. Er zijn wel handelmogelijkheden in de vorm van edelmetalen die gebruikt zouden kunnen worden voor voedsel, maar die worden misbruikt.

De enige methode is mensen zo ver krijgen dat ze hun eigen lot in handen nemen. Als ze dat niet doen, jammer dan. Heel cru, heel hard, maar op deze manier is het water naar de zee dragen.

Neem als voorbeeld Gambia. Daar zijn met hulp van westerse investeerders hele mooie hotels neergezet aan de kust. Begonnnen als 5 sterren en elke 2 jaar gaat er een ster vanaf, omdat ze niet onderhouden worden. De uitbater heeft er aan verdiend, is binnen en het hotel vervalt. Niemand die daar bezig is om vooruit te denken. Gevolg: tijdelijk gaat het wat beter, en over een paar jaar is alles weer zoals het was.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_90487902
En jij doet het beter Hoppahoppa? Geboren in een land waar overleven eenvoudig is. Knap hoor. Zo generiek oordelen over anderen, los van iedere context, is onredelijk.
pi_90487985
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:40 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

Door mensen op het randje van het bestaansminimum te laten voortploeteren, verhindert dat mensen zich ontwikkelen en hun lot in eigen hand nemen (en overgaan tot gezinsplanning). Het werkt averrechts zoals je ziet in sub-sahara Afrika. Het hoge sterfte cijfer is juist het probleem.
Leuk ideaalplaatje, maar het werkt niet. In tientallen jaren zijn we vrijwel niets opgeschoten, sterker nog de armoede en problemen daar worden alleen maar groter.

quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:51 schreef deelnemer2 het volgende:
En jij doet het beter Hoppahoppa? Geboren in een land waar overleven eenvoudig is. Knap hoor. Zo generiek oordelen over anderen, los van iedere context, is onredelijk.
Wij hebben inderdaad geluk wat dat betreft, maar dat maakt de feiten nog niet anders.
pi_90488078
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:41 schreef Caxixi het volgende:

Ok, iedereen in dit topic moet dit geniale filmpje kijken hierover. George Carlin is meesterlijk.
Eensch! _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_90488166
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:51 schreef deelnemer2 het volgende:
Dat zeg ik toch niet? Ik heb het 'geluk' dat ik hier geboren ben ja. Op een plek waar menselijk leven gewoon mogelijk is.
pi_90488183
quote:
17s.gif Op maandag 27 december 2010 11:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eensch! _O_
De zorgen over de planeet zijn terecht, want het is ons leefmilieu. Bekijk het probleem los van de mens, en ja, dan maakt het niks uit.
pi_90488438
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:00 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

De zorgen over de planeet zijn terecht, want het is ons leefmilieu. Bekijk het probleem los van de mens, en ja, dan maakt het niks uit.
De zorgen om de planeet zijn bullshit. Bovendien is het Westen bijzonder schoon. Erbuiten bevindt zich de teringzooi.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_90488558
Je woont is het beste deel van de wereld. Niet je eigen verdienste, overigens. Dan kijk je om je heen en constateert dat het elders minder is en begin je te schelden. Vind je dat zelf ook niet flauw?
pi_90488725
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:13 schreef deelnemer2 het volgende:
Je woont is het beste deel van de wereld. Niet je eigen verdienste, overigens. Dan kijk je om je heen en constateert dat het elders minder is en begin je te schelden. Vind je dat zelf ook niet flauw?
Heb ik gescholden? En ik bekritiseer de mensheid in zijn algemeenheid. Niet alleen Afrikanen. Ik woon dan misschien in het beste deel van de wereld, maar wij doen het hier toch ook niet geweldig.
pi_90489263
quote:
Jij denkt gewoon teveel uit emotioneel standpunt. Wat logisch is, maar ook de reden waarom we het overbevolkingsprobleem niet zomaar op kunnen lossen. Dat kan bijna niet zonder bepaalde vrijheden of normen en waarden op te offeren.

Maarja, uiteindelijk kies jij ook gewoon voor jezelf als het er op aan komt, dus een klein beetje hypocriet is het wel.
pi_90489530
Niet emotioneel, maar redelijk. Redelijk is het om naar de feiten te kijken. De feiten tonen aan dat wereldwijd kleine gezinnen de norm zijn geworden. Het probleem is zich aan het oplossen op de best mogelijke manier. Daarin grof ingrijpen is dwaas. Je reageert MI vanuit een populistische voorstelling van de wereld om je heen.
pi_90490109
quote:
Je woont is het beste deel van de wereld. Niet je eigen verdienste, overigens.
Klopt. En niet mijn verdienste, maar die van de superieure Westerse beschaving.

Het is wel mijn -en ieders- verdienste om geen achterlijkheid van bamboebijters, knoflookknagers, sushislurpers, cocakauwers en kikkelikkers in die beschaving in te kapselen.

quote:
Dan kijk je om je heen en constateert dat het elders minder is en begin je te schelden. Vind je dat zelf ook niet flauw?
Nope. Kijk eens rond buiten het Westen en constateer dat het een teringbende is waar de lokalen geen reet aan doen.

Het kolonialisme heeft op dat vlak enige progressie in die landen geboekt, maar erna was dat heel snel omver geworpen en leeft men weer verder in de gore bende die men daar blijkbaar prefereert.

pi_90496885
quote:
6s.gif Op maandag 27 december 2010 12:57 schreef El_Matador het volgende:

Het is wel mijn -en ieders- verdienste om geen achterlijkheid van bamboebijters, knoflookknagers, sushislurpers, cocakauwers en kikkelikkers in die beschaving in te kapselen.
Vergelijkbare gedachten komen in mij op, als op het discussieforum de zoveelste onverlaat zijn ideeen komt verkondigen.
  maandag 27 december 2010 @ 16:20:43 #143
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90498339
Dat mensen veel troep producuren en dat het elders op de wereld belandt is wel een constante gegeven. Om mensen en vooral consumenten alle schuld te geven, mwa kweetniet. Ik vind het niet juist. Het is waar dat mensen makkelijk een auto nemen en niet kijken naar wat ze verbuiken. Of waar het terechtkomt wat zij weggooien. Maar ik vind wel dat het bij producenten van spullen/brandstof moet beginnen en dat zij aangepakt moeten worden.

Het kan deze corporaties namelijk geen ruk schelen of hun produkt vervuild of niet, als ze maar winsten maken. Ik denk dat consumenten vooral gemakzuchtig zijn ipv vervuilers die de wereld bewust naar de tering willen helpen. Over Shell en BP kan je dat niet zeggen. Als jullie eco-facisten to be jullie zinnen eens zetten op de corporaties?

[ Bericht 18% gewijzigd door Schenkstroop op 27-12-2010 16:29:32 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 27 december 2010 @ 17:06:01 #144
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_90500272
'Plaag' is een door de mens bedacht begrip. Als wij volgens onze eigen definitie onder het begrip plaag vallen, zijn we dat dus. En dat zou goed kunnen, want de mens verstoort ecosystemen in korte tijd en maakt door de uitputting van voedingsbronnen het leven voor andere mensen zwaarder of onmogelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_90501857
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:20 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat mensen veel troep producuren en dat het elders op de wereld belandt is wel een constante gegeven. Om mensen en vooral consumenten alle schuld te geven, mwa kweetniet. Ik vind het niet juist. Het is waar dat mensen makkelijk een auto nemen en niet kijken naar wat ze verbuiken. Of waar het terechtkomt wat zij weggooien. Maar ik vind wel dat het bij producenten van spullen/brandstof moet beginnen en dat zij aangepakt moeten worden.

Het kan deze corporaties namelijk geen ruk schelen of hun produkt vervuild of niet, als ze maar winsten maken. Ik denk dat consumenten vooral gemakzuchtig zijn ipv vervuilers die de wereld bewust naar de tering willen helpen. Over Shell en BP kan je dat niet zeggen. Als jullie eco-facisten to be jullie zinnen eens zetten op de corporaties?
Ik geloof niet dat ik het type, maar ik ben het wel met je eens voor een deel. Wij zijn een slachtoffer van corporaties. Anderzijds bestaan deze bedrijven omdat ze ook door mensen zijn opgericht en willen wij niet denken aan alternatieven omdat we gemakzuchtig zijn. Ik kan je daarin wel volgen. Maar verandert dat iets aan de stelling dat de mensheid een plaag is?
  maandag 27 december 2010 @ 18:01:45 #146
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90502382
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:45 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik het type, maar ik ben het wel met je eens voor een deel. Wij zijn een slachtoffer van corporaties. Anderzijds bestaan deze bedrijven omdat ze ook door mensen zijn opgericht en willen wij niet denken aan alternatieven omdat we gemakzuchtig zijn. Ik kan je daarin wel volgen. Maar verandert dat iets aan de stelling dat de mensheid een plaag is?
Consumenten zijn eerder gemakzuchtig denk ik. We zijn niet minder of meer egoistisch bezig dan toen we in schapenvellen achter herten jaagden. We hebben wel autos en plastic. En dat is echt de schuld van de corporaties.

Ik denk dat een "vraag-aanbod" argument bij deze kul is..Dat is omdraaien dat je winst wilt maken ten koste van alles en de schuld afschuiven op de consument met de smoes dat er veel vraag is. Een Shell zou nooit stoppen met smerige olie boren zolang zij winsten maken.

Mijn economie leraar zei altijd, als men schone technologie heeft om autos en machines te laten werken, zullen zij dat achterhouden tot de laatste drup olie uit de aarde is gepompt. Dit is alleen corporaties aanterekenen vind ik en niet de mensheid in zn geheel.

Verder vind ik het eng dat er op hoge scholen les wordt gegeven, waar op het idee wordt aangestuurd dat de mensheid een plaag zou zijn. Dit is precies wat de complot-theoristen vermoedden, namelijk dat de eliten via eco-facisme de wereld willen decimeren. en daarvoor hebben zij 'ecosoldaten' nodig die geloven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 27-12-2010 18:07:44 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_90502604
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:01 schreef Schenkstroop het volgende:

Verder vind ik het eng dat er op hoge scholen dus les wordt gegeven, en op het idee wordt aangestuurd dat de mensheid een plaag zou zijn. Dit is precies wat de complot-theoristen vermoedden, namelijk dat de eliten via eco-facisten de wereld willen decimeren. en daarvoor hebben zij 'soldaten' nodig.
Vanaf dit moment ben je me kwijt als iemand die het met je eens kan zijn. Nu ga je raaskallen.
  maandag 27 december 2010 @ 18:11:26 #148
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90502748
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:07 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Vanaf dit moment ben je me kwijt als iemand die het met je eens kan zijn. Nu ga je raaskallen.
Nou nee ik vind van niet. Jullie heben het hier zelf over 'de mensheid als plaag' en dat er teveel mensen zijn op de wereld. Als men in zulke topics over het algemeen dezelfde dingen zegt over overpopulatie en 'plaag', zegt mij dat het niet per individu is bekokstoofd door diep natedenken. Maar dat jullie dat halen uit boeken via studie dat aanstuurt op die rare ideeen.
pi_90502851
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:11 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Nou nee ik vind van niet. Jullie heben het hier zelf over 'de mensheid als plaag' en dat er teveel mensen zijn op de wereld. Als men in zulke topics over het algemeen dezelfde dingen zegt over overpopulatie en 'plaag', zegt mij dat het niet per individu is bekokstoofd door diep natedenken. Maar dat jullie dat halen uit boeken via studie dat aanstuurt op die rare ideeen.
Ik heb niets uit een boek. Ik kan zelf nadenken, ik studeer al 13 jaar niet meer en tijdens mijn studie ging het hier echt niet over.
  maandag 27 december 2010 @ 18:19:26 #150
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90503013
Er moet volgens mij wel een bron zijn waar jullie diezelfde ideeen vandaan halen. En dan vraag ik mij af of je dan nog zelfstandig nadenkt of alleen napraat. Want daar lijkt het echt op.

Maar zoals ik al zei, ik vind mensen eerder gemakzuchtig (wat ook best logisch is, wie wil nou constant verveeld worden met honderd details, das niet natuurlijk) dan een plaag. Coporaties en eliten die winsten willen ten koste van alles vind ik een plaag. zij zijn tirannie. zij willen monopolieen zodat zij de prijs kunnen opdrijven. En zij vervuilen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')